על סאפיינס, חברת התוכנה הישראלית שנכנסת לנישת הביטוח

מה הקשר בין דונלד טראמפ לבין חברת התוכנה הישראלית? פרשן וול סטריט של Bizportal בניתוח מעמיק
סאפיינס (סימול: SPNS) מספקת תוכנות בסיס לפתרונות בתחומי הביטוח והפיננסים. החברה מספקת פתרונות תכנה מודולריים, רוחביים וורטיקליים לתמיכה בצרכים המשתנים של תעשיית הביטוח בעקבות ההתפתחויות ב-IT וגם מנסה לקדם בעיות עתידיות שעלולות להתפתח. מבחינת נקודת מבטם של המשקיעים, סאפיינס מזכירה את אוטוניטי (סימול: ATTU) ואת סיליקום (סימול: SILC). בגדול אלו שלוש חברות טכנולוגיות, מהוותיקות, שנוסדו בשנות ה-80 והונפקו ב-1992. שלוש החברות יצרו ציפיות ענק בסוף המאה שעברה וכולן גרמו למשקיעים בהן הפסדים כבדים, מלבד כמובן לאותם משקיעים שפועלים על פי הפתגם העתיק והנכון של וול סטריט, "כמשקיע בוול סטריט אתה יכול להיות שור ויכול להיות דוב אבל אסור שתהיה חזיר", שהרי שלוש המניות, בזמנים שונים, אפשרו למשקיעים ש"מסתפקים במועט" לצאת ברווחי עתק.
לאחר הנפקתן ?אוטוניטי וסאפיינס עוררו עניין בינלאומי גדול כש-IBM רכשה 2% בסאפיינס ומיקרוסופט רכשה מספר אחוזים באוטוניטי, אבל שתיהן (לצדה של סיליקום) הדרדרו בעסקיהן אל סף פשיטת רגל והצליחו לשרוד ולהשתקם בצורה מרשימה. מלבד כול אלו אין קשר בין החברות, התחומים שונים וכך גם ההתמקדות.
מי את, סאפיינס?
סאפיינס נולדה מניסיון שנעשה במכון ויצמן בשנות ה-70 לפתח מחולל אפליקציות למחשבים. לימים התחברה עם חברה ישראלית פרטית בשם Advanced Automated Applications והחלה לשווק המוצר בישראל ובעולם. בשנות השמונים הצטרפו היזמים רון צוקרמן ושאול שני (מהמצליחנים הגדולים של ההיי טק הישראלי) כמשקיעים, והחברה אימצה את השם סאפיינס. החברה, שהצליחה מאוד, נרשמה לצורך מס באיים האנטיליים של הולנד. ב-1992 הונפקה בנאסד"ק ובהצלחה ומחיר המניה עלה בתוך כשנה, על בסיס ציפיות בעיקר, פי 3 לכ-150 דולר.
אבל, הציפיות "אכזבו" וב-1994 המניה מצאה עצמה על 2.5 דולרים. בין 1994 ל-2000 טיפסה המניה, לצד כול מנית הטכנולוגיה, וב-1999-2000 תפסה תאוצה ועלתה עד לרמה של כ-105 דולרים. זה קרה בגלל תוכנת המרה שפיתחה בשם פלקון שהגיעה לשוק ביחד עם "שגעון ההמרה" ש"קידם" באג-2000, וגם בשל ההחלטה דאז להתמזג עם נס טכנולוגיות. אלא שבאג-2000, ששיגע עולם ומלואו והטיס את SPNS ועוד 50-60 חברות שהתיימרו אז לתת פתרון לבעיית הבאג לחלל, הסתבר כתרגיל אימים תקשורתי רחוק מהמציאות וכאחד הגורמים שעזרו לפוצץ את בועת 2000, פיצוץ שגרם לביטול המיזוג עם נס.
סאפיינס נקלעה למשבר קיומי שמבחינתה של וול סטריט המשיך עד תחילת 2009 ובמהלכו אבדה המניה כ-99.5% מערכה. אלא שבין 2000 ל-2009 ובעוד המניה נמסה קרו מספר דברים חיוביים בחברה. ראשית הבעלות עברה ב-2001 לידי קבוצת פורמולה. בפורמולה הבינו שאפשר לשקם את החברה והביאו לצורך כך את איציק שריר, מנהלה לשעבר של נילית, שהבין שכדי לשרוד ולצמוח שוב החברה זקוקה לאתר נישה שתתאים להיחלצות מהמשבר באמצעות הטכנולוגיות שצברה. הוא הצליח לזהות נישה מתאימה, אפליקציות תכנה לתחום הביטוח, ועצר את הדימום. שריר ביצע turn around מפליא אלא שתוך כדי התהליך, שלקח כחמש שנים, נפל שווי השוק של החברה מ-400 מיליון דולרים לכיוון ה-15 מיליון ומנייתה נמחקה למעשה.
כיוון שכמו רבים אחרים הפסקנו לעקוב אחרי החברה באותם ימים לא ברור לנו מדוע עזב שריר (עייפות החומר נראה לנו) אבל הוא נשאר כדירקטור והעביר את המושכות לרוני אל דור, ממייסדי TTI Telecom (גם היא ספור ישראלי טכנולוגי אופייני שהתחיל בתרועה והסתיים בענות חלושה) שעדיין ממשיך לנהל החברה ובהצלחה. "אני למעשה מעביר לבן דור סטארט אפ", אמר שריר כשעזב המנכלות, "שיש לו בסיס לקוחות רחב, נוכחות בשוק, צנרת מוצרים יפה ומכירות של 40 מיליון דולרים. הבסיס הזה צריך להביא החברה לצמיחה משמעותית ואני מחכה בכיליון עיניים להצלחתו של אל דור כי אני מחזיק אופציות למניות".
המניה אמנם המשיכה לגסוס עוד 4 שנים אבל החברה עצמה כאמור החלה להתאושש ומ-2006 בגדול (בדיוק אגב כפי שקרה לאוטוניטי). היום, כשערך החברה גבוה פי 44 מאשר בתחילת 2006 מתחילה התעניינות משקיעים. אנליסטים שסירבו לגעת בחברה בעשור הראשון של המאה מתחילים להתבונן מקרוב. במחיר של 13.5 דולר למניה ובשווי חברה של 670 מיליון כשהמכירות והרווחים בצמיחה והנישה אותה בחר שריג מושכת לתוכה  חברות כמו דבורים לדבש, וול סטריט מתחילה להתעניין.
סאפיינס 2016 לאן?
סאפיינס סיימה את 2005 עם מכירות של 39.4 מיליון דולרים, הפסד של 9.1 מיליון או 76 סנט למניה ובשווי שוק אז של 18 מיליון דולרים (המניה אז על 1.5 דולר). ב-2009 עברה לרווח ואת 2015 סיימה עם מכירות של 185.6 מיליון דולרים ורווח של 20.3 מיליון או 45 סנט למניה. הקונצנזוס למכירות ב-2016 הוא 214 מיליון (הקצב של 4 הרבעונים האחרונים הוא 198.3 ומצביע שהחברה תכה הקונצנזוס) ורווח למניה של 49 סנט, מה שכרגע מעניק לחברה מכפיל 2016 של כ-27.7 (יש מקום לתיקון קל). בסוף יוני היו לחברה 88 מיליון דולר בקופה ואין לה חובות. יש לחברה 49.76 מיליון מניות ושווי השוק הנוכחי הוא 670 מיליון דולרים. החברה פרושה גלובלית. 33% מהמכירות בארה"ב, 22.9% בבריטניה, 17.7% באירופה, 15.3% בישראל והיתרה במזרח.
גיא ברנשטיין הוא היו"ר מאז 2008. החברה מעסיקה 1,573 עובדים, מתוכם 790 בישראל. בעלי המניות המובילים הם קבוצת פורמולה עם 49.1% מההון הנפרע וקבוצת ילין-לפידות עם 5.4%. החברה צומחת אורגנית וגם באמצעות M&A. הרכישה האחרונה, החברה הפרטית Maximum Processing מפלורידה, נעשתה ביוני השנה. החברה, שתאפשר לסאפינס אחיזה טובה יותר בארה"ב, פתחה מערכת  מנועי חיפוש בתחום שירותי הביטוח בשם Stingray  ומוכרת כרגע 6 מיליון דולרים. במאי 2015 רכשה החברה את IBEXI Solutions, חברה לפתרונות תכנה בביטוח מהודו, במחיר 4.5 מיליון במזומן. החברה ההודית משרתת 18 חברות במזרח.
חמישה אנליסטים מכסים את החברה, מבתי ההשקעה ברקליס, נידהאם, רות", בלייר ולאחרונה הצטרפה קרדיט סוויס ומספרם ילך ויגדל ככול שהרבעונים ימשיכו להכות הציפיות. ארבעה מהם כרגע בהמלצת קנייה ומחיר יעד של 14-15 ואילו רות" הוציא המלצת מכירה דווקא ביולי. בהנחיותיה ל-2016, שניתנו באוגוסט השנה, החברה אופטימית מאוד.
החזון של החברה הוא להגיע באמצעות חדשנות למעמד מוביל של פתרונות תכנה לשירותים פיננסיים גלובליים עם הדגש על תחום הביטוח. תחום הביטוח, למי שלא יודע, הוא תחום ענק ש"מכסה" 4.2 טריליון דולר ופועלות בו למעלה מ-11,000 חברות. ההשקעות בהעברת אינפורמציה בתחום ב-2015 היו 153 מיליארד דולר, 182 ב-2016  וחזויות ל-189 ב-2017 וההכנסות משירותים כ-60 מיליארד ב-2015 יגיעו ל-76 ב-2016 ול-80 ב-2017.
זו הנישה שבה מנסה סאפיינס לצמוח כי התחום בחלקו הגדול עדיין פועל באמצעות מערכות ישנות. כלומר, הפוטנציאל גדול מאוד אבל המשקיע צריך להבין שזה תחום שהמון חברות מענקיות כמו אורקל, מייקרוסופט ו-SAP ועד חברות כמו וקטנות מסאפיינס מתחרות עליו וכאן נכנסת לתמונה יכולת החדשנות והשיווק של החברה, בכך תלוייה המשך ההצלחה. והתחרות היא על חדשנות בעיקר. סאפיינס יכולה למכור ישירות ללקוח או כחלק מחליפה שמספקות הענקיות.
האנליסטים Mayank Tandon ו-Dylan Dittrich מנידהאם הוציאו באוגוסט, לאחר פרסום נתוני הרבעון השני של השנה, עדכון על החברה, בהמלצת קניה עם מחיר יעד של 15 דולרים (המלצת הקניה של קרדיט סוויס מה-19.10). האנליסטים טוענים שהם ממליצים בקניה למרות הערכת הפרמיום של החברה (בעת יציאת המחקר עמד המחיר על 12.76 דולר) בגלל המיצוב החזק של החברה בשוק שצומח, הפוטנציאל של השיפור במרווחים ותזרים המזומנים המוצק. שני האנליסטים הללו אגב התחילו לסקר את SPNS לפני 3 שנים בדיוק, כשהמניה עמדה על 9 וזה מחקרם החמישי מאז ובכולם המליצו לקנות.
סיכום: סאפיינס, בדיוק כמו שתי חברות ישראליות קטנות אחרות שאנחנו עוקבים אחריהן מקרוב, אוטוניטי (סימול: ATTU) וסיליקום (סימול: SILC), הצליחה לבצע turn around מפליא באמצעות יכולת טכנולוגית, זיהוי נכון של נישה מתאימה ליכולות החדשנות שלהן והכי חשוב בזכות ההנהלות. אנשים כמו שמעון אלון באוטוניטי, אבי אייזנמן וישעיהו אורבך בסיליקום וגיא ברנשטיין ורוני אל דור בסאפיינס מוכיחים, לאורך שנים, שאפשר לבצע turn around אפילו בסביבת פעילות קשה (ולמרות לחץ נוראי ממשקיעים מוכים וחסרי סבלנות). מנהלים אלו הביאו את החברות שלהם למצב שבו ההשקעה בהן מעניינת גם כהשקעה בחברות צמיחה ולא פחות כהשקעה באובייקט לרכישה ע"י חברות מובילות בתחומיהן. מה הזמן והמחיר הנכון לכניסה? זו כבר שאלה שבטור הזה לא תקבלו עליה תשובה.  
מי מפחד מדונלד טראמפ?
ונראה שאי אפשר לכתוב היום בלי להזכיר את דונלד טראמפ. אישית, כלל לא מעניין אותנו מי יזכה בבחירות. שני המועמדים "טובים ליהודים", נקודה. אבל תופעת דונלד טראמפ היא סממן של נושא "תרבות הכותרות" שעליו אנחנו מדברים כמעט בכול מאמר מאז 2009. כעת, כאשר הסקרים מצביעים על מרוץ צמוד מאוד, עברו הכותרות גם לוול סטריט, "ניצחון של טראמפ", הן צווחות, "יביא להתרסקות שוק ההון". למה בעצם? הרי כול דבריו בנושא הכלכלי, מקרו ומיקרו, ברובם אגב הם דברים ששאב מנאומיו של רונלד ריגן ז"ל, דווקא חיוביים לבורסה.
לממסד האמריקאי, למיינסטרים מדיה, לליברלים האמתיים ולשמאל האמריקאי טראמפ הוא "אימת אלוהים" ממש, לבטח בהשוואה לנשיא היוצא אובמה. "הוא יבטל האובמהקר, הוא יבודד את ארה"ב מהעולם, יפגע בחלשים, יתחיל מלחמות...". תחילה לעגו וזלזלו באיש (ותודו שמההתחלה כתבנו שאסור לזלזל בו) אבל תוך כדי ניצחונותיו על 14 מתמודדים במפלגתו ואל מול העובדה שהגברת בקושי רב הצליחה לנצח את סנדרס, הבינו הדמוקרטים ולא פחות מתנגדיו הרפובליקאים שצריך לקחת אותו ברצינות בעיקר בגלל שהמסר שלו, בכול נושא, קרוב ללבם של רבים מתושבי ארה"ב. 
או אז החל בלון "הפחד מטראמפ" להתנפח. הצעתי לכול מתעבי טראמפ ובמיוחד אלו שטוענים שהוא מבזה ופוגע בנשים, שונא מהגרים, גזען ואנטישמי, לבדוק את העובדות. לטראמפ יש שתי בעיות שמאפשרות למדיה להפכו ל"אימת הדמוקרטיה": אגו ותדמית של הבריון השכונתי. אגו יש לכול מועמד, בטח לגברת, ותדמית הבריון אינה נכונה אל מול העובדות. אם הסיבה לירידות בוול סטריט היא באמת טראמפ אז נוצרת כאן שוב הזדמנות קניה למניות מובילות. אתמול אגב נערך סקר ב"מבצר הליברליות" של ארה"ב, מינסוטה, שבו הצביעו 77,000 תיכוניסטים וטראמפ ניצח. ראיתם הסקר בחדשות? ברור שלא. אין מה לפחד מניצחונו של טראמפ, תקראו מה שכתבו על מנחם בגין ערב בחירות 1977 ו-1981, אז לא יכולנו לבדוק העובדות - היום אפשר.
תגובות לכתבה(67):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 29.
    שאפו שלמה על הרגעת הטראמפ...
    ותיק 09/11/2016 20:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא האמנתי....
    סגור
  • 28.
    אולי בכל זאת כמה מילים
    יעל 08/11/2016 12:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על החברה Real Goods Solar Inc והמניה המטורפת הזו שמשתוללת באופן קיצוני לשני הכיוונים ועכשיו הגיעה לשפל חזק, שום חיפוש גדול ככל שיהיה לא מגיע להסבר מתומצת קטן שלך...
    סגור
  • היא לא היחידה שמתנהגת כך
    שלמה גרינברג 09/11/2016 17:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואיני עוקב אחריה מקרוב
    סגור
  • מילים ? איזה מילים ? היום בסוף המסחר מפרסמים דוחות (ל"ת)
    דוחות ב 8/11 08/11/2016 22:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    MLNX
    DG1 07/11/2016 19:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום בכול זאת התייחסות קצרה , מה הצפי שלך לחברה ולמחיר המניה בטווח של שנה שנתיים תודה .
    סגור
  • אינך מוותר
    שלמה גרינברג 09/11/2016 17:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דעתי על החברה ברורה לחלוטין, תחפש ותקרא לגבי צפי למחיר המניה, איני עוסק בדברים כאלו
    סגור
  • 26.
    MLNX
    dg1 07/11/2016 14:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום , מה לדעתך צופן העתיד למניה תודה
    סגור
  • מה לדעתך צפוי לך בעתיד? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 07/11/2016 15:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    attu ? (ל"ת)
    dg1 07/11/2016 14:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    RGSE
    yael 07/11/2016 01:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראיתי לפני תקופה תגובה קצרה שלך על החברה הסולארית הזו. זו מניה שמשתוללת ברמות מטורפות. האם עדיין החברה מוגדרת רק כ"חלום"?
    סגור
  • טען עוד
  • "חלום" זו הגדרה רחבה מאוד, תבדוק החברה ותחליט (ל"ת)
    שלמה גרינברג 07/11/2016 08:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אחרי שבדקתי רבות
    Yael 07/11/2016 15:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וחפרתי בכל אתר על החברה, הייתי מעוניינת לקרוא מה יש לך להגיד על החברה והאם מכיר אותה ואת רצינות ההנהלה. אבל הכל בסדר, אינך חייב לי כלום. תודה
    סגור
  • 23.
    אומרים שהילארי תפנה משאבים לאנרגיה חילופית, מי המובילות
    יוסי 06/11/2016 20:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם יש לך הערכה כללית, מי יכולות להיות המובילות בתחום של אנרגיה חילופית, אם תתממשנה הציפיות מהילארי? באנרגיה סולארית ו/או אחרת תודה
    סגור
  • אתה באמת מצפה לתשובה על שאלה כזו? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 07/11/2016 06:13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 22.
    מה דעתך בנתיים על הדוחות של CYBR ו ORBK
    ישראל 05/11/2016 14:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אשמח אם תרחיב על העתיד שמצפה להן ישנן חברות אחרות שאיכזבו כמו ATTU למשל
    סגור
  • בינתיים? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 06/11/2016 06:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כוונתי שחברות אלה הוציאו דוחות כספיים עד
    ישראל 06/11/2016 11:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עתה אבל יש עוד חברות שיוציאו בהמשך אשמח אם תרחיב עליהן ,
    סגור
  • אתה בטח מתבדח? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 06/11/2016 12:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    מדד ixt. ומדד hxr
    זיסמן 04/11/2016 08:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלו 2 מדדים שניתן לעקוב(לחקות) אותם בת.סל מהארץ בשקלים. אשמח להבין איך מדד ixt טכנולוגיה לעומת למשל vgt. ומדד hxr של הסייבר מול תעודה כמו hack. תודה רבה
    סגור
  • תבדוק שוב את המדדים שכתבת, לא מוכרים לי
    שלמה גרינברג 05/11/2016 15:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא לאתרים הפיננסיים לגבי VGT ו HACK שני סלים שונים לחלוטין. מדוע? במקום לשלוח אותי לבדוק לא תיכנס ותבדוק בעצמך מה מחזיקים הסלים?
    סגור
  • 20.
    RIG
    שלומי 04/11/2016 00:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה מכיר את החברה? השיא שלה ב-2008 ב-152$ כעת 10$ נכון הרווחים לפי מה שראיתי גם נחתכו שם בחצי אבל הדוח האחרון היה מעולה. נראה שיש שם הרבה בשר למעלה, אם תוכל לתת דעתך. תודה מראש
    סגור
  • הדו"ח האחרון מעולה??
    שלמה גרינברג 05/11/2016 15:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדו"ח האחרון היכה את הציפיות אבל "מעולה"? רחוק מכך. הם היכו הציפיות באמצעות חיתוך ההוצאות בעיקר אבל המכירות ממשיכות ליפול ואם תבדוק המצב בתחום כולו לא מעודד.
    סגור
  • 19.
    סולרדאג'/טסלה
    שמעון 04/11/2016 00:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה רציתי לבקש שתעשה לי קצת סדר בשלל הכתבות שקראתי האם לטסלה יש מוצר קיים או בפיתוח שמתחרה לאחד מהמוצרים של סולארדג'? תודה
    סגור
  • אתה מתכוון לסולר סיטי SCTY
    שלמה גרינברג 05/11/2016 15:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    די לדעת אם יש או אין מדוע שלא תיגש לאתרים של החברות ותבדוק מה המוצרים שלהן?
    סגור
  • נכון סולר סיטי שנרכשה ע" טסלה
    שמעון 05/11/2016 23:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניגשתי לאתרים אבל היות ואני לא מבין את השמות המקצועיים חשבתי להעזר בך... כמ"כ חלק מהעניין הם שמועות של השוק
    סגור
  • עדיין לא נרכשה
    שלמה גרינברג 06/11/2016 11:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "הבעיה" של סולאראדג' היא שצצים מתחרים לאינוורטור שלה ("מכשיר שהופך השימוש באנרגיה). יש טענה שלסולר סיטי יש כזה אבל יש עוד חברות תקרא המאמר :http://www.fool.com/investing/general/2016/04/01/biggest-problem-with-solaredge-technologies-stock.aspx
    סגור
  • 18.
    מי המתחרים (ל"ת)
    ca 03/11/2016 22:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יעזור אם תציין של מי? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 05/11/2016 15:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    סטפק
    אביתר 03/11/2016 21:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קראתי תגובה על מאמר שכתב סטפק תחת שימך.לפי סגנון הכתיבה נראה שאתה כתבת.השאלה אם זה מישהו שהשתמש בשמך או שזה באמת אתה.ערב טוב.
    סגור
  • 16.
    טבע
    אבי3 03/11/2016 20:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יורדת היום 10%!!!!מה?האם יש אמת במצב?
    סגור
  • "האם יש אמת במצב?"
    שלמה גרינברג 04/11/2016 05:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נדע בקרוב
    סגור
  • שלמה תודה רבה על הכל (ל"ת)
    אבי3 04/11/2016 11:59
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 15.
    לבנות זה קשה, לשמור על הקיים יותר...להרוס זה קל (ל"ת)
    טראמפ כבר ניצח 03/11/2016 20:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    gild
    יאיר 03/11/2016 19:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלום מה דעתך כיום על החברה? אתמול פרסמה נתונים לא חיוביים המשקפים ירידות במכירות של מרבית התרופות הקיימות שלה. החברה במגמה שלילית כבר מזה כמה חודשים. האם התרופות בצנרת שלה מהוות תקווה לעתיד טוב יותר? תודה
    סגור
  • דעתי לא השתנתה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 04/11/2016 05:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    לשלמה, תודה על כתבה מרתקת. כרגיל יש לאמר... (ל"ת)
    yossi 03/11/2016 17:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 12.
    תודה שלמה, כתבה מצוינת על SPNS כרגיל
    נדי 03/11/2016 17:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ממשיך לעקוב ולקרוא את כתבותיך
    סגור
  • 11.
    היורדת התורנית
    זאביק 03/11/2016 16:19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מניית first solar היא החוטפת היומית היום וצוללת ב15%. האם לדעתך שלמה החברה מעניינת לטווח הארוך? בלי קשר כמובן למחיר הנוכחי.
    סגור
  • כשאבדוק אוכל להגיב אבל
    שלמה גרינברג 03/11/2016 17:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניות הסולאר הופכות, בגלל הירידות, למעניינות
    סגור
  • תודה שלמה אשמח שתבדוק ותגיב
    זאביק 03/11/2016 19:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    Fslr כבר יורדת הרבה זמן והפכה למעניינית מאוד.
    סגור
  • 10.
    פייסבוק כמה מילים
    מרדכי 03/11/2016 16:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על תוצאות הדוח... טובות אבל תשקיף בינוני לעתיד?
    סגור
  • תן לי זמן ללמוד התוצאות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/11/2016 17:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    מנית פיאט. Fcau
    יעל 03/11/2016 16:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום.רוב תעשיית הרכב סבלה/סובלת מירידת מחירים. למיטב בדיקתי מניית פיאט נמצאת במכפילים ממש נמוכים וזולהידועה לך סיבה ספציפית לכך? תודה
    סגור
  • לא (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/11/2016 17:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    טראמפ סובל מאישיות לא צפויה ברמות. וזה כל ההבדל. (ל"ת)
    יוסי 03/11/2016 14:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 7.
    אינפיניטי AR, שלמה היקר
    אלפא99 03/11/2016 14:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתמול הודיעו כי עליבבא השקיעו 15 מיליון דולר בחברה לפי שווי של 60 מיליון, כאשר השווי המשתקף ממחיר המניה הוא 4.5 מיליון. בכל מקרה, המסחר במניה הופסק בספטמבר, והמניה תמחק מהבורסה. המלצתה על מניה מצוינת ( חלום ) אבל אי אפשר להחזיק אותה לתקופה ארוכה, כי היא כבר לא קיימת.
    סגור
  • AR
    שמואל 04/11/2016 14:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכוונה למנית ANTERO RESOURCES
    סגור
  • לא. הכוונה לחברה שעוסקת במציאות מדומה, סימבול : ALSO (ל"ת)
    אלפא99 06/11/2016 13:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אכן, גלובס הודיעו אבל עלי באבא לא וכך גם החברה עצמה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 06/11/2016 15:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • המלצתי? היכן? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/11/2016 17:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    attu
    ישראל 03/11/2016 14:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צהריים טובים , אודה להתיחסותך לאור הדוח אתמול .
    סגור
  • בהזדמנות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/11/2016 17:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שלמה אתה רציני ?
    יוסי 06/11/2016 14:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מספר פעמים במהלך השנה נשאלת על ATTU וכל מה שאמרת : "דעתי ידועה" ובינתיים המניה מתרסקת ומתרסקת ... אתה בטוח שאתה עדיין אן שינוי ב "דעתך" ?
    סגור
  • אטיוניטי
    משה 04/11/2016 22:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה דעתך ידוע וזמן רב לא עידכנת אותה, ביינתיים המניה התרסקה בצד עצירה בגידול במכירות (כ 13 מליון דולר ברבעון ) וגידול חד בהוצאןת שיווק. השוק הפסיק לתת קרדיט לשמעון אלון .
    סגור
  • 5.
    תיק etf דעה כללית
    סבסטיאן 03/11/2016 13:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה אינך יועץ השקעות.. אבל מה דעתך על תיק שמחולק ל4 etf כ"א 25%Hack. Vgt.. Ibb.. Cgw???? תודה רבה רבה
    סגור
  • תבדוק המרכיבים ותחליט (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/11/2016 17:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    אבן קיסר
    לירון 03/11/2016 12:02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כתבה מדהימה שלך לאחרונה על החברה הישראלית הדי מצליחה, האם יש לך משהו להוסיף אחרי הדו"ח והורדת התחזיות שגרר נפילה במניה אתמול?
    סגור
  • אבן קיסר
    שלמה גרינברג 03/11/2016 17:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פייסבוק לל שאולי בשנה הבאה קצב הגידול לא יהיה כמו בעבר אז אתה שואל למה אבן קיסר ירדה כך? אין לי מה להוסיף
    סגור
  • אבן קיסר
    אייל 04/11/2016 22:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה - לא בטוח שהבנתי מה כתבת לשואל למטה. הייתי די חיובי על החברה לא מזמן - גם מבחינת המחזור העסקי וגם מבחינת הכניסה של קרן טנא. האם הסנטימנט שלך השתנה בעקבות הדוח האחרון? תודה
    סגור
  • 3.
    כתבה נהדרת (ל"ת)
    ארז 03/11/2016 10:26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    מוסדיים
    אחד 03/11/2016 09:04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    היי שלמה, תודה רבה על הכתבה שמעניינת אותי כמשקיע בחברה .נקודה שתמיד הציקה לי היא מדוע המוסדיים לא מחזיקים בחברה מלבד כ5 אחוז שבהם מחזיק למיטב ידיעתי ילין לפידות כלומר שחקן בודד בשוק המוסדיים, ישלך מושג מדוע?
    סגור
  • ילין לפידות
    שלמה גרינברג 03/11/2016 17:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראשית אם היית קורא הכתבה בעיון היית מגלה שכתבתי שילין לפידות מחזיקים ב % 5.4. ילין אינו "משקיע מוסדי" אלא "בעל עניין" בסה"כ משקיעים מוסדיים מחזיקים בחברה ב % 13.21. הגיע הזמן שתדע איך ל"גלות" זאת, http://www.nasdaq.com/symbol/spns/institutional-holdings
    סגור
  • בבורסה הישראלית
    אחד 04/11/2016 01:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התכוונתי שבבורסה הישראלית אין מוסדיים למעט 5 אחוזים וזה לקוח מאתר הבורסה בישראל ושם למיטב ידיעתי יליל לפידות מוגדר מוסדי
    סגור
  • איני עוקב אחרי הבורסה והמוסדיים בישראל (ל"ת)
    שלמה גרינברג 07/11/2016 13:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    היי שלמה כתבה מדהימה
    אבי3 03/11/2016 08:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לאור הכתבה האם אתה חושב שפורמולה מערכות השולטת בספאנייס שווה השקעה כרגע?לאור העליות שלה, לחכות לתיקון לדעתך?ולגבי אמגן, פעם אחרונה ענית ולא ראית כנראה את התגובה שלי, האם אתה רואה סיבה אמיתית לירדה לאחר הדוחות?בתודה מראש,אבי בלום
    סגור
  • פורמולה ואמג'ן
    שלמה גרינברג 03/11/2016 17:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איני עוקב אחרי פורמולה לגבי אנג'ן לדעתי היא יותר מעניינת כקניה מאשר כמכירה מעבר לזה תבדוק לבד
    סגור
  • תודה רבה!כבר שנים בפנים (ל"ת)
    אבי3 03/11/2016 18:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור