09:33 הדולר מאבד 0.3% ונסחר סביב 3.502 שקלים

08:32 נתוני הצמיחה בסין עמדו בתחזיות - 6.8% ברבעון

08:31 צפון קוריאה נגד טראמפ: "מעשיו גרועים משל היטלר" >>

08:29 דיווח: ירדן דחתה האפשרות לפתוח מחדש את הלשכה המדינית של חמאס

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

המניה שטסה 1,300% ובחיים לא שמעתם עליה, פתאום איבדה גובה, הנה הסיפור

פרשן וול סטריט של Bizportal מתייחס למניית CALM, וגם להשוואה בין דויטשה בנק לקריסת ליהמן
 |  74
מבט עומק
Share
מה שקרה במשאל העם בקולומביה הוא עוד הוכחה למה שאנחנו מנסים להעביר לגבי התפתחותה של תרבות הכותרות מאז 2009. לפני 4 שנים ולאחר 54 שנים של מלחמה עקובה מדם החלו ממשלת קולומביה ותנועת ה-FARC (Fuerzas Armadas Revolucionarias de Colombia) במו"מ לשלום ובאוגוסט נחתם ההסכם ובחגיגיות גלובלית, משהו בדומה להסכם אוסלו.


כיוון שמנהיגי קולומביה הבטיחו מאז תחילת המו"מ שהסכם יחייב את אישור העם, התקיים ב-2.10 המשאל על כך, וראו פלא: העם דחה את ההסכם. שום פרשן בקולומביה או בתקשורת העולמית לא האמין שההסכם יידחה. יותר מכך, מהניו יורק טיימס וה-BBC איש לא חשב על האפשרות הזו. כול בכירי המדיה הגלובלית הסתובבו במהלך המשאל בבוגוטה ובכתבות שראינו בכלי התקשורת היה ברור לצופה שמדובר ב-Land-slide של "בעד".

המשפט הבא, שגם מתאים לדעות המובילות בתקשורת הישראלית לגבי אפשרות הסכם "שתי המדינות", כיכב בכול הכותרות ביום ראשון האחרון: "נכון, רבים בקולומביה ומסביב לעולם רואים ב-FERC ארגון טרור מסוכן אבל לעם הקולומביאני נמאס מהמלחמות וההרג, הוא מוכן לוותר בעבור שלום". מסתבר שהפער בין מה שטוענת/מקווה/מטיפה ודוחפת המיינסטרים מדיה לבין "חכמת ההמונים" הולך וגדל.למיינסטרים מדיה יש אג'נדה שאפשר לחזות בה בבהירות מבוגוטה ועד לבחירות האמריקאיות ולבטח בוול סטריט, אג'נדה שפוערת פער ענק בינה לבין המציאות בשטח והפער ילך ויגדל. הארוגנטיות והביטחון העצמי של העורכים והפרשנים לצד תחרות הכותרות ממאיסה את התקשורת על צרכנייה, הצופים, שמספרם הולך וקטן. זה יגדל כיוון שהשפעתם של עיתונים כמו הניו יורק טיימס או רשתות כמו ה-CNN על האג'נדה של המיינסטרים מדיה הולכת וגדלה, בעוד מספר הקוראים והצופים שלהם הולך ויורד.כותרות מבוגוטה ועד גרמניה
בוול סטריט כאמור התופעה בולטת ביותר, אבל בוול סטריט זו תחרות הכותרות נטו שמשפיעה. 8 שנים עברו מאז שנחלץ העולם ממשבר 2008 ולמי שפעל על פי "הנחיות" התקשורת נגרם נזק עצום. אזהרות אודות "המשבר המתקרב" הובילו מאז 2009. מהאזהרות על חזרה ל-2008, התרסקות גוש האירו, "פשיטות הרגל" של אירלנד, פורטוגל ויוון והברקזיט ברמת המקרו ועד "התרסקותן המובטחת" של חברות מובילות כמו דויטשה בנק, אפל, GE, טסלה או מיקרוסופט ברמת המיקרו.

הספור החם האחרון על דויטשה בנק הוא פשוט מהמם. נכון, הבנק הגרמני הענק בצרות אבל מכאן ועד "משבר כמו של ליהמן"? למזלנו יש עדיין כמה צדיקים בסדום שהעזו לסתור הנחה זו כשטות ובורות שהרי אין שום דמיון בין שני המשברים בטח לא בין החברות. אבל הכותרת נפלאה לרייטינג, "משבר כמו של ליהמן" ומה שקורה בפועל הוא שעשרות כתבים ופרשנים, שמעולם לא בדקו את סיבות המשברים, מעולם לא צללו למאזני החברות או לסביבה הכלכלית בה הן פועלות ושאין להם מושג בשום-כלום, ממלאים טורים שמורכבים מהעתקות של חצאיי תכנים ומסבירים לקוראים שאכן אסון מתקרב. פרשן שיום קודם הסביר מדוע מניית TSLA עומדת להתרסק מסביר למחרת למה משבר דויטשה הוא העתק של משבר ליהמן. פרשנים מנתחים את התנהגות הפאדס בנושא הריבית ואין אזכור אחד אפילו על תפקיד מהפכת הטכנולוגיה בדיכוי האינפלציה. תשאלו כול תעשיין וסוחר מתחיל ואלו יגידו לכם שזו הסיבה העיקרית לאינפלציה הנמוכה ואנחנו חוזרים וכותבים זאת מזה 7 שנים פלוס.

מה שקרה ועדיין קורה מאז קיץ 2008 הוא הישג כלכלי מדהים, בטח בארה"ב, ומה אנחנו שומעים בכול יום: "תיקון נוסח 2008 מעבר לפינה", "רווחיות החברות מתדרדרת", "מצבנו הכלכלי מדרדר בכול שנה", "הצריכה בנפילה", "החיים בזבל". באמת? על זה מצביעות העובדות? תזכרו רבותיי שמהפכת הטכנולוגיה ייתרה את הצורך בתלות בפרשנים (כולל אנחנו כמובן). הרשת מאפשרת בדיקה עצמאית, מעמיקה, עדכנית והגיונית של כול מכשיר פיננסי. להקשיב זה בסדר, זה גם לא גורם לנזק, אבל לפעול על סמך ההקשבה בלבד זה טמטום!!!

מה קרה לביצים של Cal-Maine Foods?
ראינו שמניית CALM שמייצגת את החברה המובילה בעולם בתחום ייצור ומכירה של ביצי המאכל נמצאת בשנה האחרונה בהדרדרות. המניה הגיעה לפני שנה לשיא כול הזמנים של כ-64 דולר, אך מאז הפסידה כ-40% מערכה ואליבא האנליסטים, זה עדיין לא הסוף.

רוב הקוראים מן הסתם לא שמעו מעולם על חברת Cal-Maine Foods שמרכזה בעיר ג'קסון שבמדינת מיסיסיפי ושהמניה שלה הניבה עד לסוף השנה שעברה (ואפילו היום לאחר הירידה התלולה) יותר מרוב המניות המובילות, כולל הטכנולוגיה, בארה"ב. מאז היציאה ממשבר 2008 ועד לסוף 2015 הניבה המניה למעלה מ-1,300%, ואפילו היום, לאחר הנפילות, התשואה עדיין על 750%. "והכול מביצים?", תשאלו. כן, הכול מגידול וטיפוח של תרנגולות לביצי מאכל (להבדיל מתעשיית העופות לבשר שזו תעשייה שונה לחלוטין).

פתפותי ביצים
באוגוסט 2016 נמכרו בארה"ב 8.58 מיליארד ביצים, 10% יותר מאוגוסט 2015, מתוכן 7.44 מיליארד ביצים למאכל והיתרה לרבייה לתרנגולות לבשר. 358 מיליון תרנגולות ייצרו את הביצים, 7% יותר מ-2015, 23.95 ביצים למטילה לחודש. מדינת אייווה היא היצרנית הגדולה עם כ-12% מהסה"כ ואחריה אוהיו ואינדיאנה. תעשיית ביצי המאכל מפוקחת ע"י ה-FDA.

Cal-Maine Foods נוסדה ב-1969 ע"י משפחת אדמס שבנתה את המערכת הוורטיקלית המלאה הראשונה בעולם לביצי מאכל, מהאפרוח ועד לסופרמרקט. החברה, שמובילה בכול סוגי הביצים למאכל, כולל אורגניות, מוכרת כ-23.5% מכול הביצים שנמכרות בארה"ב והיא גם מגדלת האפרוחים הגדולה. יש לחברה מערכת שיווק גדולה וממוחשבת והיא נחשבת כחלוצת הקונסולידציה בענף, מאז שהונפקה ב-1989, רכשה 18 מתחרות ולטענת ההנהלה היא תמשיך בכך באגרסיביות.

למרות שהחברה ציבורית היא עדיין חברה משפחתית באופייה, והיו"ר מאז שהחברה נוסדה הוא פרד אדמס. לצד הצלחתה המסחרית מדובר בחברה שנחשבת (למרות שהיא ב"דרום הגזעני") כמובילה בתחום התנאים הסוציאליים שהיא מעניקה לעובדיה (כיסוי ביטוחי מלא, משכורות מעל הממוצע, העסקה שוויונית למיעוטים ועוד).

הסיבה לעלייה החדה במניה קשורה בביצועים ובניצול נכון של העלייה בצריכת ביצי מאכל בארה"ב. ממכירות של 915.9 מיליון ורווח נקי של 151.9 מיליון ב-2008 (אצלה השנה מסתיימת בסוף מאי) הגיעה ב-2015 למכירות של 1.91 מיליארד ורווח נקי של 316 מיליון (6.53 דולר למניה ב-2015). כלומר, המניה הגיעה לשיאה בסוף 2015 על בסיס הנתונים השנתיים שפורסמו ביולי של אותה שנה ובשיאה, במחיר של 63.25 דולר, נסחרה אז במכפיל היסטורי של 9.7 מה שהביא את האנליסטים באותם הימים ולמרות מחיר השיא, להמשיך ולהמליץ עליה בחום. אלא ששנת 2016 (זו שתסתיים בסוף מאי 2017) מאכזבת והקונצנזוס מנבא ירידה חדה במכירות, ל-1.3 מיליארד ורווח נקי של כ-18 מיליון או 37 סנט למניה ולא פלא לפיכך שהמניה הדרדרה כך.

איך קורה שחברה עם ביצועים כ"כ טובים ולאורך זמן מפתיעה כך את האנליסטים שאיש מהם לא חזה תפנית שכזו בסוף השנה שעברה? מי שמתמצא בתחום החקלאי אינו צריך להיות מופתע מאירועים כאלו. למעשה ההפתעה היא בעובדה שבין 2008 ל-2015 עלו ההכנסות והרווח של החברה כפי שעלו כי הדבר האחרון שאפשר לצפות מחברה בתחום החקלאי הוא יציבות בצמיחה לאורך זמן. החקלאות כולה מאופיינת בעונתיות ובתנודתיות שקשה מאוד לצפות מראש.

יש לנו הרושם שהאנליסטים פשוט נרדמו בשמירה. לא יכלו לצפות מראש שהיצע הביצים במהלך השנה האחרונה עבר בהרבה את הביקוש ובטח שלא יכלו לצפות את התפרצות שפעת העופות בארה"ב בקיץ האחרון, מה שגרם לביקוש לרדת וכך גם למחירי הביצים, אבל אנליסט רציני שגם עבד בתחום החקלאי, היה צריך להזהיר שהחגיגות במניה אינן יכולות להימשך בלי סוף ולהזהיר. כאשר לאחר 6 שנים של עליות חדות מזנקת המניה בפברואר-אוקטובר 2015 ביותר מ-100%, חייב האנליסט הרציני לומר ללקוחותיו שצריך לשחרר חלק מההחזקות ולו רק בגלל ההפתעות הרבות שצפויות בתחום החקלאי. אבל זה לא קרה.

בדצמבר 2015 היו האנליסטים מאוחדים בהתלהבות על החברה. ההדרדרות בהכנסות וברווחיות, שהחלו עוד ברבעון האחרון של 2015, הגיעו ברבעון הראשון של 2016 (כלומר הרבעון הראשון של החברה, יוני-אוגוסט 2016) לשיא. תוצאות הרבעון הדהימו בחולשתן אפילו מומחים מהענף. האמת היא שהיחיד שהזהיר שכך יהיה היה דווקא מנכ"ל החברה שהביע עוד באביב 2016 את חששותיו מהמצב המתפתח, אבל המשקיעים והאנליסטים התעלמו.

המשקיעים הוותיקים במניה ומשקיעי המציאות עומדים כרגע בפני בעיית החלטה רצינית. הראשונים, שגם חוזים פוזיציית שורט שגדלה במהירות, צריכים להחליט אם להישאר ולצפות לשינוי חיובי או לברוח לפני שהדברים מדרדרים יותר. האחרונים צריכים להחליט אם ירידת המחיר מהווה הזדמנות גדולה או "סכין נופלת". בנוסף, קרנות הדג' רבות נכנסו למניה במהלך 2015 ואלו אין לדעת כיצד ינהגו. האנליסטים בבעיה הכי גדולה כי הם צריכים לעזור בקבלת ההחלטה. במהלך השבועיים האחרונים שינו כול האנליסטים את המלצותיהם. קבוצת ZACKS עברה מהמלצת קניה להמלצת "מכירה חזקה". קבוצת BB&T מ"מכירה" ל"החזק" ובנק ההשקעות Vetr העלה המלצתו ל"קניה חזקה". כעת 4 מהאנליסטים בהחזק, 2 במכירה ואחד בקניה. כלומר, עזרה מהקונצנזוס לא תגיע. הוסיפו לכול הנ"ל את תחזיות משרד החקלאות האמריקאי שהיצע הביצים למאכל יגדל עד סוף השנה ושום מילה על הביקוש והרי לכם בעיה אמתית.

אלא שמהצד השני נוצרת גם ההזדמנות. הביקוש לביצי מאכל עולה ברציפות מאז תחילת המאה וכעת, כאשר השפעת מגפת העופות חלפה, הוא ימשיך במגמה. אפילו האנליסטים מסכימים שב-2017 תחזור החברה לצמיחה. שום דבר רע לא קרה לחברה עצמה, היא עדיין מנוהלת היטב, מתייעלת ותמשיך במדיניות הרכישות וגם תשואת הדיבידנד מתחילה להיות מעניינת, % 4.58 כרגע. הדעה שלנו היא שכדאי לעקוב מקרוב כי השינוי לטובה במערך היחסים בין הביקוש להיצע יחזור כפי שתמיד קורה בתחום, המכירות והרווחיות יחזרו בהתאם ומספיק "ריח של שינוי" על מנת שהכיוון ישתנה. אנחנו נמתין לרבעון הנוכחי שיתפרסם לקראת סוף דצמבר, נאזין למנכ"ל, נעיין בתחזיות משרד החקלאות האמריקאי ונקבל החלטה. אין סל שמתמחה בתחום.





***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

74 תגובות ב-36 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
36 יעל 13/10/2016 02:45 שאלה
מניית SUNEQ שפעם הייתה פופולארית פה בתגובות מראה סימני חיים בשבועיים האחרונים. האם אלה פרפורי גסיסה ומשחקי ספקולנטים או משהו יותר רציני?
35 דוד 10/10/2016 19:58 כן פייט
היכן לדעתך החברה עומדת . יש לה מספיק כסף ללכת קדימה או שחייבת לגייס שוב ?. ואיך לדרג אותה ביחס לחברות מתחרות ? אני לא מצליח להבין איך זה שהחברה הגישה לרשות התרופות האירופאית פרוטוקול ניסוי שלב III ותוכנית רישום למוצר הפסוריאזיס ובארה"ב זה נעצר ( נכשל בניסוי ) תודה רבה !
שלמה גרינברג 11/10/2016 11:08 כן פייט
שאלה ארוכה מידי שאת התשובות לה תוכל לקבל אם תטריח עצמך מעט לבדוק באתר החברה וברשת, יש גבול למה שאתה מבקש ממני לעשות. לדעתי אין לחברה מספיק כסף ותתחייב בגיוסים נוספים (12 מיליון דולר היו בקופה ב 30.6). לגבי, "איך זה שהחברה הגישה לרשות התרופות האירופאית פרוטוקול ניסוי שלב III ותוכנית רישום למוצר הפסוריאזיס ובארה"ב זה נעצר " אין שום קשר בין ה FDA לרשויות באירופה
דוד 11/10/2016 12:44 כן פייט
תודה רבה ! גמר חתימה טובה !
34 דוד 10/10/2016 15:04 כן פייט
נכון http://seekingalpha.com/news/3212517-nash-event-today-inform-investors ועוד http://seekingalpha.com/article/4007550-allergan-examining-premiums-paid http://s1.q4cdn.com/460208960/files/News/2016/September-15-2016_CANF_Zeng.pdf וכן ב zacks
שלמה גרינברג 10/10/2016 17:52 בסדר, לזה כיוונתי, מה השאלה? (ל"ת)
33 המודאג 10/10/2016 13:17 החוב הכולל בעולם
שלמה אני קורא בשקיקה את מאמריך ומאוד מכבד את דעתך, אמנם לעתים אני תוהה אם האופטימיות הגבוהה שלך אולי גבוהה מדיי... קרן המטבע פירסמה שסך החוב בעולם הוכפל ב15 השנים האחרונות ועמד בסוף 2015 על 152 טריליון דולר. מדובר בשיא כל הזמנים שמהווה 225% מהתוצר העולמי. בכלכלות המפותחות הגידול ביחס בין חוב לתוצר היה דומה לתקופה לפני המשבר... כדי להקטין את החובות נדרשת צמיחה/אינפלציה גבוהות יותר שלדבריך - אין. זה לא מדאיג אותך?? אשמח לשמוע את דעתך בנושא. ואם אפשר בלי תגובה צינית...
שלמה גרינברג 10/10/2016 18:15 המשך
כשמתבוננים בחוב צריך לאבחן בין סוגי החוב השונים והיחסים ביניהם לבין המגזרים שמייצרים אותם ולנתח את סיכויי "הנפילה". גם מערכת היחסים בין מה שאתה מכנה סך החוב לתוצר מורכבת ביותר. בגדול, "האוםטימיות שלי" אינה קשורה כלל לחוב אלא לצמיחה הכלכלית. החוב מסוכן אך ורק כאשר ניהולו אינו נכון או כאשר נוצרים "חורים" כתוצאה מפעילות לא כשרה כפי שקרה ב 2008.
שלמה גרינברג 10/10/2016 18:03 למה איזבור הציניות?
אתה כותב, "קרן המטבע פירסמה שסך החוב בעולם הוכפל ב15 השנים האחרונות ועמד בסוף 2015 על 152 טריליון דולר" ולהוסיף לדאגתך, המספר היותר מעודכן לסוף 2016 יהיה 230 טריליון כפי שקובע המחקר העדכני של ING. מתוכם 60 של ארה"ב. אכן מספר מפחיד אם ארה"ב והעולם ייכנסו למיתון ולא תמצא בשום מאמר שלי מילה שסותרת זאת. הוויכוח שלי הוא לגבי הצמיחה או החזרה למיתון (מה הקשר בין אינפלציה שכביול אתה מציין שדרושה כאן, האינפלציה היא תוצאה של הצמיחה). אני תמיד מציין שכאשר יש צמיחה החוב אינו הבעיה הגדולה אבל גם זריקת כותרת כמו "קרן המטבע פירסמה שסך החוב בעולם הוכפל ב15 השנים האחרונות ועמד בסוף 2015 על 152 טריליון דולר" או כול מספר אחר אינה אומרת תאומה כי החוב מורכב מסעיפים שונים שחלקם אינם צריכים להבהיל. מחקרים כלכליים רציניים מצביעים על כך שאם בשנת 2000 כול עלייה של 2.4 $ בחוב הובילה לעלייה של 1 $ בצמיחה הרי שב 2015 מדובר על 4.6 $ חוב לדולר אחד של צמיחה. כלומר, ההשפעה של הגידול בחוב על הצמיחה יורדת. מה שחשוב לצמיחה יותר זה הגידול בתעסוקה ובהכנסות מה שקורה בארה"ב מאז 2009 (לא מספיק אבל קונסיסטנטי). המשך
המודאג 11/10/2016 10:50 תודה
תודה רבה על התגובה. יישר כח.
32 משקיע אמיתי 09/10/2016 23:39 אולי בכ"ז
תסלח לי שאני שואל שוב אבל כפי שכתבת לשואל לפני שתענה לו בגלל יו"כ אז אולי גם לי בבקשה דעתך על אשטרום קבוצה [פוטנציאל, ניהול] שים לב שלאחרונה ה הגדילו את ההשקעות שלהם בתחום התעשיות ומחזייקים בחברות רבות של תעשיות בניה תחום שאמור לפרוח עם התרחבות הבניה בארץ כמ"כ רק באחזקה שלה על הבנות היא בדיסקאונט של 30% אני קורא את מאמרך באדיקות ואשמח אם תפרט לי את דעתך עליה למרות שאתה לא נוהג להתיחס על חברות שנסחרות בארץ.
שלמה גרינברג 10/10/2016 08:59 זה לא הנושא שבו אני עוסק (ל"ת)
31 דוד 09/10/2016 18:25 כן פייט
מצורף קישור http://investorshub.advfn.com/boards/read_msg.aspx?message_id=125465359 יש עוד כמה אנליסטים שכותבים . מה דעתך ? תודה רבה !
שלמה גרינברג 10/10/2016 09:10 ולי תרחיב?
האם אתה מנסה להצביע על כנס ה NASH ? "יש עוד כמה אנליסטים שכותבים " כותבים מה?
30 יוסי 09/10/2016 14:43 קראתי שדויטשה דוקא דומה לליהמן במבנה הפעילות שלו
קראתי שדויטשה בנוי על לקיחת הלוואות לטווח זמן קצר ומתן הלוואות לזמן ארוך, בעוד שבנקים אחרים בנוים על הרבה לקוחות קטנים שמשם מגיע ההון למתן הלוואות. והטענה שכך היתה בנויה ליהמן.
שלמה גרינברג 09/10/2016 18:37 DB
הייתי שמח לקרוא את מה שקראת כי זה לא תואם לעובדות. DB נקלע, בעיקר בשל ניהולו והתרבות הגרמנית שמלווה זאת (אבל לא רק) לצרה ובזמן גרוע. הבנק אינו "בנוי על לקיחת הלוואות לטווח זמן קצר ומתן הלוואות לזמן ארוך.." הוא אכן עושה כך אבל דווקא התחום הזה מפיק רווחים (אולי היחיד כרגע בבנק). הצרה העיקרית של הבנק (וגם של בנקים אירופאים אחרים כמו UBS או קרדיט סוויס היא חוסר הגמישות בתגובה לאירועים בהשוואה לבנקים האמריקאים. ליהמן זה ספור שונה לחלוטין, ליהמן היה בנק השקעות ולא בנק מסחרי והסיבות למשבר שם, לדעתי, הייתה חוסר תשומת לב להתפתחויות. לדעתי ליהמן, ולהבדיל מבנקי ההשקעות האחרים וה Money Center Banks בארה"ב הממשל החליט לתת לליהמן ליפול "למען יראו וייראו". רוב המומחים מאמינים היום שזו הייתה טעות אבל זה וויכוח תיאורתי . בכול מקרה, אם תשלח הכתבה אגיב.
29 אלון 09/10/2016 10:24 שימו לב לאט לאט מספרים לציבור את האמת
כל זה על מנת למנוע ריסוק הבנק ו לנסות לקבל אשראי ל בנק
28 avi abs 09/10/2016 08:22 מפולת עוד השנה
אנחנו בפוזציה של מגה פוטים
27 אפי 08/10/2016 22:35 אטיוניטי
נופלת לאורך תקופה. האם לדעתך הדבר קשור ספציפית לחברה או לסקטור כולו. קראתי בכתבה על טכנולוגיה חדשה שנמצאת בחיתוליה ונקראת block chain שלכאורה עדיפה על טכנולוגית הענן הקיימת כיום. טכנולוגיה שאולי תייתר חברות כמו אטיוניטי.
שלמה גרינברג 09/10/2016 13:13 איני יודע (ל"ת)
26 שמואל 08/10/2016 21:33 שלמה איפה ניתן למצוא דוחות
שלום לך , פעם הייתי מוצא באתר יאאוו מתי חברה מפרסת דוח לדעתי שינו משהו באתר האם אתה יכול בנושא. תודה וגמר חתימה טובה.
שלמה גרינברג 09/10/2016 13:44 שאלת אותה שאלה ועניתי אבל בגלל יום כיפור אעשה זאת שוב
גם היום יש דוחות באתר יהוא. אבל כדי למצוא דוחות בצורה מסודרת לך לאתר החברה, לסעיף INVESTORS ומשם תחפש SEC REPORTING שם תמצא כול דו"ח (רבעוני או שנתי) לאורך שנים וכול הודעה רשמית
שמואל 12/10/2016 22:36 דוחות
תודה על תשובתך
25 אלון 08/10/2016 20:37 בדיוק כמו ב 2008** זה רק גשם קל** בול...שיט זה מבול
רק חמור מחזיר חובות תשאלו את תשובה ו לבייב מסתבר ש היוונים תלמידים טובים הם הודיעו לא מחזירים חובות תקפצו.... מעניין כמה ישראלים מחזיקים בבנק הגרמני........רוצו מהר בסוף לא ישאר
24 גלעד 08/10/2016 19:45 תודה שלמה על הניתוח של calm
זו מניה שהופיעה בסורק המניות הפרטי שלי ובאמת נראית סופר זולה ומנוהלת מצויין ביחס לרווחי השנה האחרונה. השאלה היא האם כדאי לחכות לסיום הסייקל השלילי של החברה או לרכוש כעת ולחכות לחזרה לצמיחה שלה. ניתוח טוב מאוד שלך שהסביר לי את החששות. תודה.
שלמה גרינברג 09/10/2016 13:14 ההחלטה שלך בלבד (ל"ת)
23 אורי 08/10/2016 15:23 שלמה מה דעתך על מניית טייסון פודס?....
נפלה אתמול ב9 אחוז בגלל שאיזה אנליסט חתך אותה ליעד של 40 דולר מ-100 דולר בגלל תביעה שהוגשה נגדה ושאר יצרניות בשר לפני חודש בגלל תיאום מחירים. האם זה יכול לפגוע בחברה כי חוץ מזה זו חברה מעולה.
שלמה גרינברג 08/10/2016 18:59 TSN
זה לא "איזה אנליסט", Pivotal Research רציניים ביותר. הם טוענים שהתביעה הייצוגית תפגע קשות בחברה ובמניה. דעתי? הם מגזימים, רוצים חשיפה וטייסון היא מניה מאוד פופולארית בתקשורת. 3 ימים קודם הכניסו המניה ברשימת הפוקוס של ג'יי פי מורגן. תבדוק, אולי נוצרת הזדמנות אבל תבדוק ברצינות.
22 יעקב 08/10/2016 14:44 לשלמה
אז איך בישראל במדינת ההיטק הטכנולוגית מחירי המיחיה גבוהים ב40% מהאו סי די והיצוא שירד בחודש בחודשו תקופה ארוכה הדולר יורד ומחירי הדירות עולים ?
שלמה גרינברג 08/10/2016 18:39 אני צריך להבין שיש לשאלה קשר למשהו במאמר? (ל"ת)
21 המתחזה 08/10/2016 14:41 אין שום התרסקות לא להלחיץ מדד 500 ל 2400 (ל"ת)
20 אביתר 08/10/2016 14:36 ליהמן
אם כבר הזכרת את ליהמן.אז החזקתי בה ב2008 ולאחר הקריסה היא מופיעה בסיכום השנתי מהבנק ערך נקוב ללא שער מחיר [מובן למה].מה זה אומר? סליחה על הבורות.גמר חתימה טובה.
שלמה גרינברג 08/10/2016 18:38 ראה 16 (ל"ת)
19 שואלת 08/10/2016 14:16 hon
שלום שלמה, אשמח לקרוא את דעתך על .hon שנפלה אמש בשל הפחתת תחזית. לי נראה שזו חברה מעולה. איך אתה מסביר את ההתכווצות הזאת?תודה רבה
שלמה גרינברג 08/10/2016 18:50 חברה מעולה ביותר, מהטובות שיש
אז נתנה הנחיות שאיכזבו, זו התגובה הרגילה בוול סטריט, היום גם לחברות המובילות. תבדוק מה עשתה עד כה, אפילו מתחילת השנה, עם הירידה, היא עדיין בעליה. לבסוף, המניה אינה "זולה",
18 007 08/10/2016 11:45 אותן כתבות כמו שלך היו ב-2007 ואז הגיע 2008 (ל"ת)
שלמה גרינברג 08/10/2016 18:38 ואז? יש קשר? (ל"ת)
המתחזה 08/10/2016 18:30 תשמע הפרשנים יורים לכל הכיוונים פעם מפולת ופעם לא
ואז אומרים צדקתי זוכרים את הכתבה שלי, להשקיע במדד עד הפנסיה , רק ככה מרוויחים, כל השאר זה קשקוש
17 אביתר 08/10/2016 01:28 ליהמן
אם כבר הזכרת את ליהמן.ב2008 החזקתי אותה.ולאחר הקריסה היא מופיעה אצלי בדוח השנתי ללא ערך נקוב.מה זה אומר?סליחה על הבורות.גמר חתימה טובה לכולנו.
16 אביתר 08/10/2016 01:18 ליהמן
אם כבר הזכרת את ליהמן.אז אני בזמנו החזקתי אותה.היום כשאני מקבל דוח שנתי היא מופיעה ברשימה בלי ערך נקוב.מה זה אומר? וסליחה על הבורות.גמר חתימה טובה לכולנו.
שלמה גרינברג 08/10/2016 18:37 למה שלא תתחיל בלשאול את הבנק?
איני מכיר את הדוחות שאתה מקבל אבל ליהמן כמניה ציבורית אינה קיימת היא עדיין בתהליך פירוק ארוך שהגיע לשלב ה Section 363 ואני מציע לך לבדוק בגוגל או באתר שלהם שעדיין קיים וללמוד את הנושא
15 ג'ספר 07/10/2016 19:22 שלמה שאלה
אתה יוצא בצדק נגד תרבות הכותרות של התקשורת על השווקים הפיננסים ואנחנו רואים באמת איך פעם אחר פעם כל התחזיות וההפחדות של התקשורת מתגלות ככלום ושום דבר ואיך הכלכלה והשוק החופשי מוכיחים את חזקותם על כמה פרשנים ואנליסטים "כוכבים". אבל כאן נשאלת השאלה מדוע אתה כל כך מתלהב מטסלה הרי ברור שהיא האמא של תרבות הכותרות והמחירים המטורפים שהיא הגיעה אליהן בעבר כולם הגיעו אחרי מסע יח"צ מטורף של גורמי תקשורת כאלה ואחרים- מדובר בחברה שכל רבעון מפסידה יותר יותר, חיה לחלוטין על סובסידיות ממשלתיות מטורפות שהגיעו לשיאים בלתי נתפסים תחת ממשל אובמה, אילון מאסק מוכיח שוב ושוב שהוא אולי חולם חלומות גדול אבל מנכ"ל די כושל וכל ההילה שלו והפיכתו לסופרסטאר ברמה של הנרי פורד וסטיב ג'ובס מגיעים רק מראיונות בלתי פוסקים בתקשורת ואולי מאתיים ביוגרפיות וספרים שהאדירו לרמה של אל. בחייאת שלמה פרט לחלום גדול מה אתה מוצא בטסלה שאין לאינסוף חברות חלום אחרות?
ארז 08/10/2016 17:24 Tesla Model 3 orders point to potential $10bn sales
מבין אותך - אבל צריך לקחת בחשבון שלחברה יש כמעט ביקוש אינסופי למוצרים שלמה (400 אלף שמו 1500 דולר להיות בתור להזמנה - ללא החייבות- זה כמעט ביקוש אינסופי ביחס ליכולת היצור. וכמובן גם ההשקעות הם אסטרונומיות בבניית יכולת יצור. Tesla Model 3 orders point to potential $10bn sales APRIL 4, 2016
שלמה גרינברג 08/10/2016 06:28 מתלהב מטסלה???
אני חוזר וכותב שזו מהמניות היקרות ביותר שיש אבל כן, אני מאוד "מתלהב" מטסלה ושאר הישגיו של מאסק. לכתוב על מאסק "אילון מאסק מוכיח שוב ושוב שהוא אולי חולם חלומות גדול אבל מנכ"ל די כושל וכל ההילה שלו והפיכתו לסופרסטאר ברמה של הנרי פורד וסטיב ג'ובס מגיעים רק מראיונות בלתי פוסקים בתקשורת..." זה לא רק חוסר בהבנת הנקרא זו בערות לשמה. נכון, טסלה בהפסדים אבל נסעת פעם במכוניות שלו?, אני נסעתי וגם באלו של הישראלי שבנה כאן עם רנו. נכון, מאסק אלוף ניצול התקשורת אבל הוא פורץ הדרך בכמה וכמה תחומים גדולים ולקרוא לאיש מנכ"ל כושל? על סמך מה? האיש מוביל את הטיסה הפרטית לחלל ואת רכבת הטיוב. ניצול התקשורת לצרכיו אינה שונה מניצולה ע"י ג'ובס והנרי פורד. בין זה לבין ההתלהבות מטסלה כביכול (שהיא המכונית האקולוגית המושלמת ביותר כרגע) אין ולא כלום.
14 יעקב 07/10/2016 15:36 שלום שלום fnma
שלום שלמה, אתה מורה דרך בכתבות שלך תודה !מה דעתך יקרה לבסוף עם fnma ראית שהזכרת אותה תודה. שבת שלום.
שלמה גרינברג 08/10/2016 06:33 נתתי הסברים מנומקים מספר פעמים מאז 2008
מה יקרה? רוב הסיכויים שהמניה תימחק והסוכנות תעבור בחזרה לידי הממשל. יש כמה ספקולנטים גדולים שנלחמים בכך בינתיים לא כ"כ בהצלחה אבל אם יצליחו התמורה למשקיעי המניות שקונים במחירים הנוכחיים תהיה אדירה (הסיכוי לכך נמוך ביותר כאמור) . אני מאמין שאם טראמפ ייבחר הסיכויים של הספקולנטים עולים משמעותית ומסיבות שונות. כרגע, אני חוזר בפעם האלף, זה משחק רק לספקולנטים ומקצועיים.
13 שלמה התבלבלת 06/10/2016 22:51 העיתונאים לא אשמים
הכותרות לא אשמות במצב הבנק. מי שאשם הם המנהלים והשיטה. מנהלים שמציבים יעדי תשואה על ההון של 25%,מינוף בשמים, שחיתות ושקרים. הם שהביאו את הבנק למצבו.
שלמה גרינברג 07/10/2016 09:16 זה לא שאני התבלבלתי זה שאתה פשוט לא קורא המאמרים
היכן קראת שהכותרות אשמות במצב הבנקים?
12 DB יקרוס 06/10/2016 21:03 שלמה אני מבין שקראת את מאזיני הבנק....
DB ממונף לפחות פי 50 על ההון ואף אחד לא יודע מה יש לו באופציות למיניהן ובמוצרים שונים.....DB יקרוס בקרוב ואחריו בנקים נוספים באירופה....ברור שמרקל תחלץ אותם ותאלץ לחץ גם בנקים איטלקיים...מה שיעלה לה בבחירות.
שלמה גרינברג 07/10/2016 09:18 חבל שלא קראת בעיון
כן, כולם יקרסו, העולם ייחרב ונהפוך לפליטים במאדים
11 שי.ע 06/10/2016 20:40 האם ארה"ב יכולה לעלות את הריבית שבכול העולם מורידים?
בעצם היא משחקת לידיים של יפן וסין ואירופה שמנסים להחליש את המטבע שלהם ואת האגחים שלהם בכל מחיר ובעצם בכך ארה"ב יורה לעצמה ברגל. בעליית הריבית היא תפגע לעמה גם בייצוא על ידי התחזקות המטבע שלה
שלמה גרינברג 07/10/2016 09:25 שתי הנחות מוטעות
ארה"ב לא יורה לעצמה ברגל. העלאת הריבית בארה"ב, אם אכן תמשיך בקצב שהובטח (מה שלדעתי לא) קשורה בסין, יפן ואחרות רק בשוליים. ארה"ב, אם תמשיך להעלות את הריבית זה אך ורק בגלל הכלכלה האמריקאית עם התחשבות בכלכלה הגלובלית שלחלוטין תלויה בה עדיין. האמן לי שהעלאת הריבית נעשית תוך התחשבות בפגיעה אפשרית בייצוא (שהוא עדיין מינורי בכלכלה האמריקאית) ובמצב הכלכלה הגלובלית. יפן סין ואירופה מנסים אכן להחליש המטבע שלהן (למה את האגחי"ם?) בגלל חשיבות הייצוא אבל הצעדים מתואמים.
10 סורוס 06/10/2016 19:55 לגבי דויטשה,אתה צודק ,אבל חלקית
המצב בדויטשה הוא קטסטרופה!יש סיכוי ממשי שהבנק יפשוט את הרגל.מכיוון שיש במאזן שלו נכסים ב47 טריליון!זה אומר שאם דויטשה פושט,אז סוף העולם הגיע!אז נכון שלא יתנו לא לפשוט רגל,אבל יתכן שמרקל תעניש אותו בחומרה והמניות לא יהיו שוות כלום!
שלמה גרינברג 07/10/2016 09:35 אם היית סורוס
היית מבין שהבעיה האמיתית אינה ב 47 טריליון "נכסים" אלא בדברים אחרים. "החלק הארי של "הנכסים" הללו הם דריבטיבים (ניגזרות) ממונפים שרובם הגדול בטוח לחלוטין. פשיטת רגל של DB, להבדיל מפשיטת הרגל האפשרית של AIG בזמנו, אינה "סוף העולם" ולדעתי גם לא תאופשר בגלל הנזק לגרמניה (התדמיתי בעיקר).
סורוס 08/10/2016 09:44 אתה טועה בגדול!
פשיטה של דויטשה,תמוטט את כל ענף הבנקאות באירופה!רק החוב של דויטשה באגח וקוקו למיניהם זה עשרות מיליארדים.זה יתחיל כדור שלג שאי אפשר יהיה לעצור אותו.והמאזן של דויטשה רחוק מלהיות בטוח.כמות פקדונות נמוכה,מינוף גבוה ונכסים מסוכנים.ככה זה כשאתה מנסה להיות גולדמן סאקס ולא מצליח
שלמה גרינברג 09/10/2016 13:16 יש לך לכן מספיק זמן לממש את הידע שלך
ולמכור שורט המניות
9 נחום 06/10/2016 18:24 ראדא
שלום מר גרינברג ושנה טובה.ראדא דיווחה היום שסיפקה מערכת שלה.נו, האם מתחילים לראות גשם אחרי הנשיאים והרוח ?
שלמה גרינברג 07/10/2016 09:38 ראדא
כפי שאתה רואה ההודעה לא הביאה לתגובה כי כפי שאני כותב מזה זמן למשקיעים אין יותר אמון בחברה. כדי להאמין לחברה, להחזיר האמון שלמעשה מעולם לא היה, צריך לראות הכנסות ובינתיים ההכנסות מצביעות על ההפך. היכן אתה מזהה "גשם"?
נחום 08/10/2016 20:01 תודה.ו....
אז שניה, אני לא מבין, אם החברה מדווחת על עיסקה, ולשוק אין אמון באמינות הודעות החברה,אז גם כשהחברה (בעזרת השם...)תודיע על גידול בהכנסות בדוחות הרבעוניים,תמיד יהיה אפשר לטעון שזה 'לא אמיתי' ואין לדבר סוף....אז אפשר לבוא ולטעון שעל הדוחות חתומים חברת רו"ח, אבל גם עליהם אפשר לטעון שזה פויילשטיק.אז בסוף לא נאמין לאף אחד?!....אשמח אם תעשה לי סדר בדברים...תודה רבה.שבוע טוב,וגמח"ט....
שלמה גרינברג 09/10/2016 13:22 לא הבנת
כשחברה מדווחת על עסקה ולא מוסיפה פרטים זה דבר אחד ואצל ראדא זה כבר נוהג קבוע. אם תיקח את כול דיווחי החברה בשנים האחרונות תבין מדוע המשקיעים הפסיקו להתייחס לדיווחים כיוון שבפועל הם (עדיין) לא תרמו מאומה להכנסות החברה שהולכות ויורדות. . הדוחות, לעומת זאת, זה ספור שונה לחלוטין, במיוחד הדוחות ל SEC, הם מבוקרים והחברה אינה יכולה לספר סיפורים כי מדובר בעובדות. מה שקובע בהערכת החברה זה הדוחות הרשמיים ובראדא הם מצביעים על התדרדרות מתמשכת.
8 יוסי 06/10/2016 17:48 עלות שולית אפסית
היי שלמה, עם התקדמות הטכנו תוך כמה שנים נוכל להדפיס לעצמנו מוצרים בבית ואולי אפילו הבתים עצמם ואנרגיה מתחדשת כמעט חינמית אתה לא חושב שצריך לשנות את השיטה הכלכלית עצמה שלא מותאמת לעידן הטכנולוגי?
שלמה גרינברג 07/10/2016 09:39 לא (ל"ת)
7 אורי 06/10/2016 16:28 שלמה שנה טובה
לגבי הבנקDBידעתי זאת ורציתי לקנות הבנק היה כבר סגור אני גם תומך בדעתך לגבי התקשורת כל טוב
6 זאבי 06/10/2016 14:54 עוד כותרות אחרונות בנוגע לבנקים
קיבלתי 2 כותרות עם נימוקים רבים על 2 שיטות עתידיות שכבר גורמות לבנקים לשקשק... לא לגמרי זוכר את שמות השיטות... אבל שתיהם פועלות כביכול על הלוואות ישירות ללא מתווכים וללא עמלות
5 חזי 06/10/2016 13:20 טבע ב170 שקל
שלמה מה דעתך על הירידות האחרנות בטבע ? תודה
שלמה גרינברג 06/10/2016 13:58 צריך להמתין ולראות אם הירידה "אמיתית"
כפי שתראה גם חברות "גינריות" אחרות כמו MYL או BIIB ו PRGO מתנהגות כך. חלק מהירידה קשור בפגיעה המתוקשרת כביכול שאחר הבחירות וזו שטות ממדרגה ראשונה. לגבי היתר נצטרך להמתין לפרסום דוחות הרבעון השלישי שיתפרסמו בקרוב. "תחושת הבטן"? כותרות
חזי 06/10/2016 14:52 תודה רבה שלמה (ל"ת)
4 אלי 06/10/2016 13:18 תודה רבה אחלה כתבה ואחלה חברה לבדוק
מאמר מעניין מאוד.תודה אבה
3 חיים 06/10/2016 10:58 לגבי CALM
תודה שאתה חושף אותנו למחוזות חדשים..תקן אותי אם אני טועה אבל כרגע ממה שאני מבין החברה מפסידה כסף...גם במרץ 16 היה גל של הורדת המלצות לאחר שהתברר שמכירות הביצים צנחו ב 60% (!!!)שזה די מדהים...מצד שני קראתי הבוקר אנליסט שמדבר על כך שהחקלאות "מצאה תחתית" אז יכול להיות עיתוי מענין...נכנסת למעקב יסודי שוב תודה וחתימה טובה
שלמה גרינברג 06/10/2016 11:33 תמשיך לבדוק והסיכוי שתצליח גדל
אני רק מקווה שקראת על אנליסט שמדבר על החקלאות בארה"ב ולא בישראל. כשאתה בודק על הסביבה של חברה כמו CALM אז הסביבה היותר חשובה היא הצריכה, החקלאות פחות.
2 ABC 06/10/2016 10:53 2 שאלות
לגבי דויטשה בנק-הם יכול בבקשה בכמה מילים להסביר מה בדיוק הבעיות ומדוע זה שונה בתכלית ממקרה ליהמן.. האם הלקח של ליהמן נלמד לדעתך והמושג :TO BIG TO FAIL עדיין בתוקף?(לא רק בנוגע לדויטשה אלה גם בנוגע לכל בנק אחר שנקלע לבעיות וממשלות נחלצות לחלצו...) תודה ושנה טובה
שלמה גרינברג 06/10/2016 11:38 הגזמת
הכול ברשת, תבדוק מי הייתה בדיוק ליהמן ולמה נפלה ומי היא בדיוק DB ומה הסיבות למשבר. המושג TO BIG TO FAIL הוא כותרת נטו ונדבק לתקשורת כיוון שכמה חברות ענק חולצו במשבר 2008 (AIG, FNMA, GM ועוד). כרגיל החפיפיות חוגגת ושכחו לציין שתכנית החילוץ תרמה לכ 700 חברות ביניהן קטנות
1 גולש 06/10/2016 10:50 Short Float 45.85%
לא הייתי שוקל בכלל השקעה בדבר כזה. חצי מהמניות בשורט!
שלמה גרינברג 06/10/2016 11:38 זכותך כמובן (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש
כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ מקבוצת קו מנחה © |תנאי שימוש | לאתר אקטיבטרייל
לחץ לביטול הצגת המידע המורחב על מדד/נייר בבר המדדים, לחיצה נוספת תשיב את המידע.