21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6,000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

"לירה לבנה ליום שחור": דירות הפכו למוצר פנסיוני משלים בשביל הישראלים

חיה נחום, מנכ"לית ובעלים של משרד "המטבחון פרסום" ומומחית למיתוג פרויקטי נדל"ן למגורים, מונה את ההבדלים העיקריים בינינו לבין האירופאים, ורובם סובבים סביב בני הגיל השלישי
 |  27
Share
יש משפט שכל אחד מאתנו למד מההורים שלו, "לירה לבנה ליום שחור". אני מנסה להבין איך במשרד האוצר מפרשים את המשפט הזה. אני בטוחה שבמשרד יושבים פרסונות המחזיקים בידע פיננסי שאין לנו, הבריות. הייתי שמחה ללמוד איך שר האוצר למשל מתארגן לשליש האחרון של חייו.


למדינה יש תיאוריה שאם אדם מחזיק בבעלותו 3 דירות הוא ממש עשיר, ובטח הדירות נמצאות בלב תל אביב. אבל אני חושבת שהטעו שם מישהו. למשל יש כאלו שיש להם 3 דירות בבאר שבע. זה שווה ערך לדירת 2 חדרים בתל אביב. דירה אחת, בודדת. אבל האמת, לא זו השאלה. השאלה הגדולה היא  מדוע מתעורר הצורך אצל אותם אזרחים לעבוד כל החיים, לאסוף שקל על שקל ולוותר על כל מיני הנאות במהלך הדרך, וכנראה שהתשובה היא בשביל לדאוג לפנסיה. באמת "מוזר" שאנשים חושבים על מה שיקרה אתם בשליש האחרון של חייהם, השליש שבו לא תהיה להם הכנסה חודשית קבועה. 

מדוע באירופה רוב האוכלוסייה לא מרגיש צורך עז להיות בעל נכס מהרגע שהם מסיימים את האוניברסיטה? זה לא רק בגלל מחירי הדירות, אלא בגלל היחס של האירופאים לאוכלוסייה המבוגרת שלהם. הם, בניגוד אלינו, לא שולחים את הזקנים שלהם לבדם בסירה למות על הקרחון. הפנסיות שלהם לא נשחקות כמו כאן והקצבאות גבוהות יותר. במקביל, השכירות שם הוגנת הרבה יותר, הן בדמי השכירות והן בהגנה על השוכר מבחינת טווח זמן השכירות.אצלנו – לא רק שבעל דירה יכול להעיף את השוכר מחר בבוקר (כלומר אין חוזה שכירות לטווח ארוך) ואין הגבלה על העלאת שכר הדירה, גם הפנסיה לאורך השנים נשחקת והקצבאות מעליבות. אז מה צפוי לאדם שיוצא לפנסיה, או חס וחלילה מאבד כושר עבודה ומאבד את עבודתו בטרם גיל הפנסיה?דירה הפכה אצלנו למוצר "פנסיוני" משלים, וכזה שהוא טוב הרבה יותר מכל ביטוח אחר שנרכוש. אם זוג בשנות ה-30 לחייהם ירכשו דירה, ולא משנה אם זה מחיר למשתכן או דירה מקבלן, הם ישלמו עליה משכנתה במשך 30 שנה, וכשהם יצאו לפנסיה ויגרדו אולי כמה אלפי שקלים בחודש בזכות הפנסיה שלהם, יהיו להם לפחות עוד ארבעה קירות של ביטחון, רכוש השייך להם, לא לבנק ולא לך, השר כחלון!  

זו רק ההתחלה של פירוש המשפט שכל אחד מאתנו למד עוד בבית הוריו. אם תעשה סיור במוסדות ציבוריים של גיל הזהב, תבין תוך דקה למה עדיף שכל אזרח במדינת ישראל יכין את עצמו טוב טוב לפנסיה. ואם הוא יכול, שיקנה כמה דירות שיוכל כשכוחו עוד במותניו, כדי שתהיה לו "לירה לבנה ליום שחור".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

27 תגובות ב-15 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
15 אין גבול לשיווק 14/09/2016 19:41 הבנתם? משווקת פרוייקטי נדלן הפכה מומחית לפנסיה! (ל"ת)
14 נימר הקבלן 14/09/2016 00:14 כלכך הרבה קלישאות נדל"ן בכתבה אחת
מתחשק להקיא
13 חיים 13/09/2016 17:57 סוף סוף דברי חוכמה
סוף סוף,יש כתבת משכילה וחכמה שרואה שני צעדים קדימה,הבעיה היא שהקברניטים לא יודעים להנהיג,ולכן באירופה זה אחרת. אפשר לתקן בבחירות הבאות. חומר למחשבה..
ארז 13/09/2016 19:32 צודק - אין מה לחשוש מהחוק למיסוי דירה שלישית
לדעתי לא יעבור (יותר מידי חברי כנסת מחזיקים דירות - ימצאו ברגע האחרון פיתרון של הקמת ועדה...). ואם יעבור יבוטל ברגע שכחלון יצא ממשרד האוצר. גם כאלה שלא מחזיקים שום דירה להשקעה (רק דירה אחת בבעלותם) וירשו שליש דירה מהורי הבעל והורי האשה נופלים לחוק המטורף הזה.
12 1 13/09/2016 14:17 לא יאומן מה כישלון כחלוני אחד גורם ................
פתאום משבר הדיור והמחירים המופרזים הם באשמת הפנסיונרים שקנו דירות או שיש להם כבר שנים על גבי שנים אותם . הכחלוניה הכישלונית מסיטה את הציבור מהבעיה האמתית ואלה שבאמת גרמו למשבר הדיור כגון הבנקים התיקונים והממשלה . פתאום האזרח הוא האשם . לכחלוניה קל יותר להטיל את ההשמה על הכבשים ולא על האריות ולגרום לציבור כביכול תמונת מצב שגוייה שהפנסיונרים ומחזיקי הדירות להשקעה האשמים במחירים המופקעים של הדירות בגלל שנמושה כחלונית לא יכול להילחם באריות הוא שוחט את הכבשים וממציא להם כנוי גנאי כגון אספני דירות ועוד כל מיני משפטים . בכך הכחלוניה השפלה רוצה להציג תמונת שב ולתפאר את מעמדו הדל כאילו הוא נלחם בבעיה בזמן שהסיבה זה לא המשקעים הם רק התוצאה . אין לי דירה וכן גם אני הייתי אידיוט שבחרתי בפופוליסט שפל כזה .
11 ריקי 13/09/2016 14:13 כתבה מצוינת
הטעות הגדולה של כחלון שחושב שמדובר באכלוסיה מבוססת ומעלה. שלוש דירות בפירפריה(באחד מהם האדם עצמו גר) אולי יפיקו 4000 ש"ח לפני ניכוי הוצאות שוטפות כמו צנרת וכדו' .חשוב למסות את העשירים האמיתיםם ולא להיות פופוליסט .כתבה שמשקפת המון.
10 נפתלי 13/09/2016 12:31 עוד סתם טור ,רק כדי לסמן וי
אין אף עובדה בטור שלך,רק אוסף מחשבות על קונספירציה מה אם גרפים, מספרים ,השוואות מגובה בעובדות ,טבלאות,אורך חיים באירופה -ישראל, מיסים מהכנסות דירה מושכרת כאן ובאירופה ועוד. סתם טור
9 אשר 13/09/2016 09:22 אפשר עובדות לגבי כל הקביעות שלך
או שהטור הזה הוא סתם אוסף הגיגים?!
ליאת 13/09/2016 09:34 תגיד אשר
אתה חי במדינת ישראל, או שאתה סתם אוהב לדבר שטויות? תפתח את העיניים שלך בנאדם
אשר 13/09/2016 10:55 חי פה כבר מספיק זמן בשביל להריח קידום עצמי
אין אפילו עובדה אחת בטור הזה - לדוגמא האם לא הייתה שחיקה בפנסיה/קצבאות זקנה באירופה בשנים האחרונות? האם היא חשבה שהסיבה ששם לא "מעמיסים" נכסים זה בדיוק בגלל שחוקי השכירות הוגנים? האם בישראל הזקנים "נשלחים על הקרחון" הרי חשבתי שאנחנו חברה המתאפיינת במשפחות גדולות המספקות תמיכה כלכלית... האם היא יודעת שבישראל יש שכבה עצומה של מקבלי פנסיה תקציבית שהם הם אלו ש"מעמיסים" דירות להשקעה כך שכל הטיעון שלה הוא חלש מלכתחילה... בקיצור היא אשת שיווק (מניח שטובה) שלא נותנת לעובדות לבלבל אותה.
יוסי 14/09/2016 07:47 אתה כותב מטעם כחלון
כמה מקבלים על הג'וב הזהjQuery20303227450051344931_1473828062258?? זה ככ שקוף- לפחות תנסה להראות אמין
אשר 14/09/2016 08:21 הלוואי אחי, אשמח לקבל תשלום
והאמת שגם כחלון עם כל הרצון הטוב לא עושה מספיק - מס רכישה דיפרנציאלי לפי מס' הדירות באמת היה הורג את המשקיעים. בשילוב עם הקלה במס שבח למי שמקטין את מספר הדירות ברשותו...
1 13/09/2016 14:30 תתפלא לשמוע שמקבלי הפנסיות התקצביות ..........
הם אחוז מזערי ממשקעי הדירות ובטח שהם לא הבעיה הם התוצאה
אשר 13/09/2016 21:18 אני מכיר נתונים אחרים (מצ"ב קישור)
http://www.themarker.com/realestate/1.2251272
8 צור 13/09/2016 00:37 כאשר פוליטיקאי לא יודע איך להרים למעלה את מי שנמצא למטה
הוא מנסה להוריד למטה את אלו שנתפסים כעשירים כי זה משמח את ההמונים. כחלון במפורש מבצע מהלך של מיסוי שיפגע באנשים מבוגרים שאין להם פנסיה אחרת מלבד דמי השכירות שהם מקבלים ומה שהם מקבלים יכול להיות מאוד נמוך גם ככה. לא כולם מקבלים אלפים רבים של שקלים בכל חודש כדמי שכירות. יש גם דירות קטנות באזורים לא מבוקשים.
7 מישהו 12/09/2016 19:16 על כל פנסיונר כזה
יש זוג צעיר שקורע את עצמו, וגם נמנע מלהוליד ילד נוסף כי הכסף שלו הולך לדמי שכירות ענקיים, כי הוא לא יכול להרשות לעצמו קניית דירה במחיר סביר. יש שני צדדים למטבע. אבל בעוד שלפנסיונר יש אלטרנטיבות, גם אם פחות אטרקטיביות, הזוג הצעיר נמצא במבוי סתום.
1 13/09/2016 14:40 את כנראה עיוורת למשפטי השקר של הכחלוניה ..............
את צודקת 100 אחוז מחירי הדיוק מופרזים מחירי הסחירות מופרזים אבל לא הפנסיונרים הם הסיבה לזה הם רק התוצאה של מדינה שלא בונה דירות מוגנות מחיר להשכרה , לא משחרחרת מספיק קרקעות לבניה , בנקים שגובים ריבית רצחנית , לא מבאים חברות זרות ומורידים את עלות הבנייה וכו' הכחלוניה השפלה תפסה אוכלוסייה האזרחית והשפל מסיט את הבעיה מהגורם המרכזי ומתעסק בתפל שרק עליהם הוא יכול זה שהוא יגבה מס גבוה יותר זה בטח בסופו של דבר היפול רק עליך הוא פשוט מסיט בצורה פופוליסטית שפלה את הבעיה מהגורם המרכזי לגורם המשני והחסר משמעות .
6 כחלון וביבי 12/09/2016 15:11 דרך אחת
פתק בקלפי. כל מי שדואג לפנסיה שלו צריך להעיף את ביבי וכחלון הביתה לפני שיהיה מאוחר. הגיע הזמן להראות לכל הפוליטיקאים שיש מחיר להתנהלות שגויה וכוחנית כלפי האזרחים.
5 מאיר 12/09/2016 15:10 פתרון מצוין
למי שיכול להרשות לעצמו, הבעיה שזה בא על חשבון חסרי דיור, בואו לא נשתמש בתנאי מחיה מינימלים כמוצר השקעה, כמו שלא נפריט את אספקת המים בברזים נמכור למי שמרבה במחיר ונייצר הכנסה קבועה לאותם משקיעים בשביל הפנסיות שלהם וזאת במחירים מופקעים כאשר הביקוש קשיח כי מים צריך לשתות, באותה ה מידה להפוך מגורים לכלי השקעה ולמכור אותו במחירים מופקעים זה אבסורדי, בושה למדינה שמגיעה למצב הזה ובושה לכל מי שמצדיק את זה. אין לך במה להשקיע לפנסיה תשקיע במותרות בטיסות בחופשות בתי מלון שירותי ספא אמהמה שם הביקוש יותר גמיש קשה להעלות מחירים בוא נשקיע במוצרי יסוד
1 13/09/2016 15:08 אתה ממש עיוור לבעייה ....
מה אתה רוצה שהם עם יבזבזו את כל כספם ממה הם יחיו גם אתה פתאום מאשים את האזרחים בגלל הכחלוניה השפלה שלא יכולה לטפל ומסיטה וגורמת שנאת חינם כאלו כמה עשרות אלפי פנסיונרים אשמים במחירי דירות מופרזים זה לא הם גרמו לבעיה גם עם לך היה כסף ולא היה לך פנסיה הייתה משקיע אותו איפו שהוא היה רווחי .עד רבה שהמדינה תבנה דירות מוגנות שכירות להשכרה לטווחים בלתי מוגבלת בדיור כמו באירופה וארצות הברית , שתשחרר יותר קרקעות לבניה ,שתוריד עליות בניה כגון חומרים זולים ומיקור של קבלנים חיצוניים את זה היא לא עשתה אז עכשיו הפנסיונרים אשמים . אל תסתנוור מדברי הכחלוניה השפלה שכל רצונו הוא להתפאר את מעמדו הדל והשפל באמרות פופוליסטיות ולהציג כאלו האזרח הוא אשם בבעייה .
4 דני 12/09/2016 15:00 מס על רוןחי הון זה אותו עקרון כמו מס על שכירות
אבל גם 25%מס על הבורסה זה אותו דבר. אנשים חסכו כמה גרושים לזיקנה מכובדת לאחר ששילמו מיסים ועכשיו על הגרושים הבודדים לוקחים להם 25% מהרווח. זה אותו עקרון ..זה לא משנה אם זה דירה או חסכון. בשניהם המדינה לוקחת חלק. עצוב.
22 13/09/2016 14:53 כן רק שכחתה שהן משלמים גם מס קניה ומס שבח ....
ואת את זה הם לא יקבלו בחזרה ואני מדבר מתוך זה שאת כספי השקעתי בבורסה ולא בדירות
3 אזרח 12/09/2016 14:26 מס גולגולת? איפה הכלכלן החופשי והמבריק ביבי? (ל"ת)
2 רינת 12/09/2016 14:23 כל מילה בסלע
ובא הכחלון והורס למשפחות שלמות את הבטחון שלהם. שכחת לכתוב שכאלו חוקים לא היו עוברים באירופה. השר היה עף מייד ע"י ראש הממשלה ההגון שלא היה נותן לפגיעה החמורה בקניין לעבור.
יש מס גם על הבורסה 13/09/2016 22:34 די עם הבכיינות הזו. זה לא שונה משום מס אחר. (ל"ת)
1 שר אוצר 12/09/2016 13:58 שגורם שנאת חינם
מתמקד בגביית מיסים ולא בבניית דירות
1 13/09/2016 15:08 זה מה שדמות שפלה יכולה לגרום איש קטן הכחלוניה (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש