21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

כחלון, אתה לא רובין הוד, השלכות המיסוי יהיו הרסניות

היזם עידו חג'ג', הבעלים והמנכ"ל של קבוצת חג'ג', בטור מיוחד ל-Bizportal על המס החדש של כחלון
 |  212
שלח מכתב לכחלון
Share
לשר האוצר יש כוונות טובות ואין ספק שהוא מעוניין לסייע לזוגות הצעירים, אבל המס על בעלי דירה שלישית לא רק שיעלה את מחירי השכירויות, אלא גם את מחירי הדירות. בשבוע שעבר שלחתי מכתב אישי לשר האוצר, משה כחלון. הזהרתי שהמס על בעלי דירה שלישית לא רק שיעלה את המחירים, אלא הוא גם יביא יזמים וקבלנים בשוק להפסיק לבנות, מה שיביא בהמשך למחסור בדירות ולעליית מחירים נוספת. עד כה, כחלון טרם השיב לי.


כחלון מנסה להצטייר כרובין הוד העוזר לעניים, אבל הפעולות שהוא מבצע יעשו בעיני את ההפך. השר הכריז שיעצור את עליית מחירי הדירות במצע הבחירות שלו, והיום הוא עסוק רק בלהוכיח שהוא יכול לעשות זאת. הבעיה היא שהתכלית המוצדקת כשלעצמה נשכחה. כחלון צריך להבין שההשלכות של מעשיו עלולות להיות הרסניות. הרי ברגע שהמשקיעים יבינו שרכישת דירות אינה משתלמת להם, הם לא ירכשו דירות. כתוצאה מכך השיווק יהיה קשה יותר ליזמים, ורבים מהם פשוט יחליטו לבנות פחות. כיום, 70 אחוז מהצמיחה במשק היא בזכות הנדל"ן, וברגע שיזמים יפסיקו לבנות – כל המשק ייפגע.

יזמים ברמות שלנו חושבים היום טוב טוב לפני ביצוע עסקאות נדל"ן חדשות, וכשזה קורה - מהר מאוד ייווצר חוסר בהתחלות בנייה חדשות, שיביא בהמשך לעלייה במחירי הדירות. אותו הדבר קרה בשוק המשרדים לפני שש שנים, כשכתוצאה ממחסור בליווי בנקאי לשוק המשרדים, יזמים הפסיקו לבנות משרדים והמחירים עלו בקיצוניות.בסוף הכל יתגלגל על השוכרים
מהלכי כחלון עד כה מבריחים את המשקיעים מרכישת דירות המיועדות להשכרה – מה שיביא גם לעלייה במחירי השכירות, בשל הקטנת ההיצע, והעובדה שהמשקיעים יגלגלו את המס על שוכרי הדירות. זאת ועוד, ברגע שיזמים יחליטו לבנות פחות הצמיחה תפחת, האבטלה תגדל, חברות בנייה יפשטו רגל,  גביית המיסוי מנדל"ן תקטן, חברות שנהנות מיזמות נדל"ן כגון חברות פרסום, חברות שיווק, אדריכלים, יועצים ועוד - הכנסתם של כולם תיפגע, והם יאלצו לפטר עובדים. המדינה תאבד מס במיליארדים – מס שמחזיק את ביטחון המדינה ואת הקיום שלה.רק אם שר האוצר יתעשת ויחליט לטפל בהיצע ולא בביקושים, הוא ישיג את המטרה שהציב לעצמו, בדרך שתועיל לכולם. הוספת קבלני חוץ לשוק המקומי, החדרת כסף לשוק היזמות, הפשרת מגרשים לבניה, קיצור הליכי היתרים ותב"עות - רק בדרך זו המחירים ירדו והבנייה תימשך. אני באמת מאמין שהכוונות של שר האוצר הן טובות וטהורות. אין לי ספק שהרצון  שלו לסייע לצעירים הוא כן ואמיתי. אך הוא חייב לקחת בחשבון את ההשלכות ההרסניות של החלטותיו.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

212 תגובות ב-154 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
154 אזרח ותיק 04/09/2016 11:02 כחלון, כולנו, מפלגה אפלה
מעניין שארגונים "למען הדיור" עסוקים רק בדירות הפנסיה של מעמד הביניים. אתרים יקרים, עם לוגו מושקע, מנגנון גביית כספים ("תרומות"). לא מדברים על שום פתרון אחר, הפשרת אדמות, קיצור ביורוקרטיה, סיוע במשכנתא. כלום ! מפעילי האתרים לא מזוהים, מתחבאים. אנשי קש. ברור מי עומד מאחוריהם. יש צורך לחקו, להרים מסך ולבדוק מהיכן הכספים פולקמן ממפלגת כולנו מתואם עם "ועד השוכרים" הרדיקאלי שמשום מה ובניגוד להגיון הוא נגד מי שנותן לשוכרים קורת גג.גם מאיים בהלשנות ?!. פולקמן? זה מה שאתם מציעים? שיהודי ילשין על יהודי? זו מפלגה נורמלית? מזכיר משטרים אפלים ! כחלון תתבייש !
153 זיו 27/08/2016 14:46 חגג צודק ב1000 אחוז! טיפשות לשמה של כחלון (ל"ת)
152 יוסף פותר החלמות 26/08/2016 20:33 נכון שכותב המאמר מדבר .....
מתוך הפוזיציה שלו אבל במקרה זה הוא צודק דבר ראשון רוב בעלי 3 דירות כבר מעבירים דירה על שם הילד או הדוד או כל אחד שהוא ,דבר שני לא צריך להעניש את בעלי הדירות שהמחירים גבוהים זה לא הם יצרו את הבועה הזו זה פשוט נוצר מתוך כוח שוק בסביבת ריבית נמוכה ואלטרנטיבה להשקעה בנדל"ן ולא בפיקדונות בבנק (וגם לא בבורסה כנאה שרובם שונאי סיכון אני אישית מעדיף דווקא בורסה אן לפחות לבזר השקעות ) . לא חסר דירות היום זה רק מנטרה פופוליסטית של השלטונות הבעיה היא המחירים המופרזים שאפשר בהחלט להתמודד איתם כגון בניית דירות להשכרה מרובות שיש אליהם רגולציה של מחירי השכירות כמו כן אפשר גם להוריד את עליות הבנייה ובהחלט אפשר לבנות דירות 3 חדרים למשתכנים צעירים אבל מר כחלון חושב שעם הוא יעניש ויגזול עוד מיסים הוא היה פופולרי יותר מכוון שכל הקנאים ישמחו לעד אבל ב"נפול אויבך אל תשמח ובכשלו אל יגל לבך " שוק הנדל"ן לדעתי הוא שוק כאוטי ושינוי ביעד ההתחלה מסוים בהחלט יכול להחמיר את המצב וליצור אפקט קטסטרופלי .
נפתלי 27/08/2016 06:19 הפתרון הוא כולל ולא פרט
הפתרון שהצעתה הוא נכון אבל לוקח זמן לבנות ,כחלון לא מעניש את בעלי 3 דירות ,הוא בסך הכל מתקן באופן חלקי וקטן את נטל המס ,לעומת אפיקים אחרים,מיכון שלא כדאי לעלות את המס לבעלי כל הדירות להשכרה כי אז משכירי הדיור ישלמו את המחיר,כחלון מעלה את המס לבעלי 3 דירות ,שהם 3-4 אחוז מהשוק,הם לבד לא יוכלו לגרום לעליית מחירים בשוק השכירות בכך הוא מסמן למשקיעי נדלן שכדאי להם לבזר את כספם,וגם הם משלמים את חלקם בעוגה .הם טיפה יותר עשירים ביחס לחסרי דיור ,הפתרון של בעלי 3 דירות להעביר את הדירה לקרוב משפחה הוא קצת מורכב עדיין יש לזה הוצאות העברת בעלות עורכי דין מס וכו' , לא תמיד בעל הדירה מרגיש נכון להעביר את הבעלות על הדירה בשלב זה של החיים שלו
יוסף פותר החלמות 27/08/2016 12:37 נכון שזה מורכב והעלות מאוד גבוה אבל אני .......
שמעתי כבר על הרבה שמתחלים להעביר את הדירות שלהם כולל אנשים שמקורבים אלי .בכל מקרה אני לא חושב שזה פתרון להבעה אולי זה טיפול באקמול כאשר צריך ניתוח כירורגי
נפתלי 27/08/2016 20:51 כמו שאמרתי הפתרון הוא כולל,
כמו שאמרתי הפתרון הוא כולל,ובסך הכל כחלון פועל בכיוון הנכון,-הגדלת היצע הדיור,הגדלת מס רכישה לרוכשי דירה שנייה,מחיר למשתכן , והמס לדירה שלישית,הם פתרון בכיוון הנכון.
151 משקיע 26/08/2016 16:35 כסף חכם
ב2005 שוק הדיור היה מת , דירות ברמה לא רעה בכלל בחיפה היו נמכרות ב400K , נחשו מה , כמעט ואף אחד לא קנה (למעט מי שבידיו הכסף החכם), ניתן לדמות לשפל של בורסה שכולם עדיין מפחדים. מתי כולם רוצים דירה? כשעולה פי 1.5 , זה כבר נקרא עדר . מסקנה : מי שלא קנה בזמן שלא יתלונן ,שכן הייתה הזדמנות לקנות ומי שלא ניצל אותה הפסיד וחבל בשבילו , אבל המשקיעים לא אשמים שאין להם היכן להשקיע את הכסף , רבית אפס בבנק ולגבי הבורסה , פשוט מסוכן. בהצלחה לכולם .
150 משקיע 26/08/2016 16:28 כחלון ממורמר
אם לכחלון היו 3 דירות אזי המס שהיה מטיל היה על 4 דירות ומעלה. מסקנה : כחלון מתבאס שלא קנה דירות ומתנקם במי שכן קנה .
149 זוג צעיר 26/08/2016 13:10 אין גבול לצביעות
עידו חג'ג כלכך "חושש" מעליית מחירים שהוא היה חייב לכתוב לכחלון מכתב. זלזול כזה באינטלגנציה של הקוראים לא נראה הרבה זמן.
148 אבי 26/08/2016 11:22 נכון מאד.השטות של כחלון לא תעבור (ל"ת)
147 לא טוקבקיסט של כחלון 26/08/2016 09:08 חגג צודק כחלון גורם שלא יהיו שכירויות (ל"ת)
146 אזרח 26/08/2016 08:10 הגיע הזמן שיטפלו במחירי הדירות!!!
הגיע הזמן שיטפלו במחירי הדירות... ברור לכולם שכאשר הריבית אפסית אז האלטרנטיבה היא נדלן... כיום יש עיוות בשוק ונדלן זה האלטרנטיבה היחידה שלא משלמים עלייה מס וכמעט היחידה שלא משלמים ביטוח לאומי...תיקון העיוות יגרום לאנשים למכור ולהשקיע במקום אחר...לעניין ״ההצע״ גם אם המחירים ירדו ב20% עדיין קדרי לבנות דירות!!! ולכן היזמים ימשיכו להשקיע בבנייה... בנוסף תוכנית מחיר למשתכן מחייבת את היזם לבנות...לעניין שכר הדירה, עד היום לא ראיתי בעל בית שלא מבקש את המחיר המקסימאלי בשכר דירה ולכן גם אם יהיה מס וגם אם לא הוא ינסה להעלות את השכר דירה!!!
145 האמת המרה 26/08/2016 07:44 במקום למסות דירות- להביא קבלנים זרים לבניית מחיר למשתכן (ל"ת)
144 אלי 25/08/2016 21:38 משקיע ימכור למשקיע. יהיו 120 אלף במקום 60
כחלון והטמטום. ככה זה לצערינו. ואני גייסתי לו אלפי קולות...
143 בני 25/08/2016 20:45 צודק חגג אין ברירה בגלל הגן
אף אחד לא יודע מה יהיה מחר לנו הכניסו סעיף מס ממשלה לחוזה הרגת אותנו
142 dw 25/08/2016 17:56 "הקטנת ההיצע"?
דירות לא נעלמות. מה שיקרה הוא שאספן הדירות ימכור דירתו ה 3 : או למשקיע חדש, שישכיר אותו הדבר, או לזוג צעיר, שיפנה דירה אחרת אותה הוא שוכר. מכאן שלא יהיה שום שינוי. מה שכן, נסיונות המכירה של קומץ אספני הנדלן יביא להגדלת היצע הדירות בשנה הקרובה וירידת מחירים מסויימת. so? אם המחירים עלו יפה במשך שנים רבות יקרה משהו אם יהיה תיקון קטן? השכ"ד לא יעלה כי רוב מוחלט של המשכירים הם גב' כהן, עם דירה בודדת להשכרה, ועליה אין שום מס ואין שום סיבה להעלות. אספן שינסה להקפיץ מחיר יתקע עם דירה ריקה כי הדייר הטוב שלו יעבור לדירה של גב' כהן.
לא טוקבקיסט של כחלון 26/08/2016 09:10 חגג צודק
קבלנים לא יבנו ולכן כמות הדירות תיפחת דירות כן יעלמו
141 ברק גואטה 25/08/2016 13:41 האחריות היא על
האחריות היא של ראש הממשלה יש לטפל בהיצע ולא בביקוש הביקוש הוא טוב ומחזיק את המשק גם בעלי 10 דירות הם לא פושעים כמו שמנסים לצייר אותם במידה וחסר עגבניות צריך לשתול יותר ולא לגרום לעם להפסיק לצרוך כחלון אל תשכח בסוף מפולת במדינה כולם ישלמו אבל מי שישלם יותר זה אלו שאין להם
140 מאיר 25/08/2016 13:31 ההימור של כחלון
כחלון החליט לזמבר, שלא בצדק, חלק באוכלוסיה, מתוך מחשבה שמדובר בכמה שערות אלפים, שאם נתעמר בהם, חלק מהעם,ימחא כפיים. הוא טועה.לעשרות האלפים יש משפחות, הורים, שוכרים, ילדים. מדובר בפגיעה במאות אלפים, מליונים.אין בית בישראל שלא מדברים על הטמטום במס הכופר וההתלהמות, עם השיסוי של זה בזה. חבל למה שהגענו.
139 ירדנה 25/08/2016 11:53 העם לא טיפש
כופר ומס אריסים על רכוש שנקנה לפני שנים בעידוד הממשלה, הצהרה רשמית של פקיד בכיר להכריח אנשים למכור את רכושם שנצבר בעמל רב והממושכן, להביא משפחות שלמות, בטענה ההזוייה שהן מיעוט בעם למצב כלכלי ירוד בעשור השלישי לחייהם. טרוף של מדינות חשוכות. בשום מדינה נורמלית לא היו מעיזים לעשות זאת. כנראה שהציבור מתחיל להפנים שבמקום שרודפים חלק מהעם, ירדפו גם אותו. לא פלא שהציבור יושב על הכסף.
138 אמנון 25/08/2016 08:01 כחלון מנסה שוחד בחירות זול (ל"ת)
137 שי 25/08/2016 05:20 כחלון התריע בדיוק כמו שהזהיר את הסלולריים העדפתם לבלוס
עד הרגע האחרון במקום להקשיב ברצינות ולהתכונן.
136 שמעון 24/08/2016 18:06 יש לתת מוצא לבעלי דירות
יש הרבה בעלי דירות שהיו מוכרים לפחות חלק מהדירות אבל מס שבח והכוונה להטיל מע"מ מונע מהם לבצע את המכירה. תנו פטור ממסים לזמן מוגבל ותראו כמה דירות משתחררות
135 רוני 24/08/2016 18:04 חגג צודק!
לא כל בעלי הדירות חזירים וכו' יש כאלו שהעדיפו לחסוך, לא נסעו לחו"ל, לא הוציאו על ביגוד, תבינו, זה אורח חיים אחר, הם הפנו את הכסף לדירות, והם לא צריכים להיענש על כך
134 קבלן 24/08/2016 17:49 לא מאמין איך נתנו לך לקשקש
מספיק עם הקשקושים שלכם נגמרה החגיגה תשאל את נוחי מה קורה שלא מבינים זאת
133 מחוג'ג' 24/08/2016 13:34 הצחוקיאדה בחג'ג'יאדה
אתה מצחיק אותי אדון חג'ג , לכחלון אין שום כוונה שבאמת ירדו מחירי הדירות אחרת היה מטיל את המס החדש על ההכנסות מדירות ולא על מספר הדירות שזה קומבינה יותר גדולה מהעלמות המס של קבלנים , יזמים בעלי דירות ושאר ירקות . בוא תצטרף לצחוקיאדה הלאומית .
dw 25/08/2016 17:58 טוב שמטפלים באספני הדירות
מי שמשכיר דירה אחת הוא משקיע פסיבי, ולא משנה מה שוויה. מי שיש לו סטוק דירות הוא משקיע אקטיבי, ועל אלה אין שום סיבה לרחם. אספן דירות שלא מתאים לו לשלם מס מוזמן למכור דירתו ה 3. לא באמת חייבים להחזיק דירה לנצח נצחים.
יוסף פותר החלמות 27/08/2016 12:47 מה שזה אספן דירות זה אפיק ההשקעה שלו ...
הוא לא השקיע בבורסה מסיבות שונות (אולי שונא סיכון ) אבל בטח לא הכמה אחוזים שיש להם 3 דירות הם אשמים במצב ובטח המצב לא ייפתר אצלם כחלון פשוט רוצה להצטייר כרובין הוד .מוטב שיתחיל לבנות דירות להשכרה ,שיורדו עליות בנייה ,ושיבנו גם יחידות של 3 חדרים ,ושיתנו הטבות ליוצאי צבא וזוגות צעירים .זה שהוא נטפל לפנסיונרים שכל חיים עמלו בשביל לרכוש אותם זה לא מה שישפר את המצב הוא רק יכול לעשות אותו גרוע יותר.
132 בן אהרון 24/08/2016 12:07 הקבלנים לא חייבים להפסיד כסף על בניית דירות
את זה כל המתלהמים לא מבינים. אין קונים לא בונים, הוציאו את המשקיעים מהשוק, בונים רק למי שנשאר בשוק. כמובן שזה יהיה פחות ויהיו גם פחות דירות להשכרה, וכאשר יש מחסור, המחירים עולים: כלכלה שנה א.
131 דניאל 24/08/2016 10:32 המתנשאים
כתבה מגמתית שמראה צד אחד בלבד - זה של בעלי ההון.. חג'ג אדם מתנשא שאומר דברים עם כוונה ברורה וחד משמעית לטובת כיסו הפרטי בלבד.כל ניתוח של שוק מציג יתרונות וחסרונות של התערבות במשק, במקרה הזה ברור שחג'ג מציג צד אחד בלבד, שבאופן לא מפתיע מתאימה לקידום עסקיו הפרטיים, כאשר ברור שהנחת העבודה שלו שהציבור לא מבין כלום ואפשר להפחיד אותו - תתבייש לך, אנשים כאלו הופכים את ישראל למדינת עולם שלישי
130 שלמה 24/08/2016 09:55 כל מילה בסלע. המשק הולך למיתון כבד (ל"ת)
129 יוסי 24/08/2016 09:13 המסר ברור. אסור להשקיע שקל במדינה. צאו החוצה ! (ל"ת)
128 קליינט של חגג 24/08/2016 08:45 עכשיו לא יבואו לך קליינטים שקונים 18 דירות בבת אחת
חבל . עכשיו יהיה לך הרבה יותר קשה למכור את הפרוייקטים שלך נכון? אז בבקשה בלי מכתבים ושטויות שאתה רוצה רק לטובתך,
127 אמנון 24/08/2016 08:41 הרסניות לגביך . הפוסל במומו פוסל. (ל"ת)
126 Sassi6 24/08/2016 04:33 מכתב לעידו חג'ג'
חברים, קראתי כאן הכל, לא בא לי לדבר על זה, בא לי לשלוח מכתב לעידו חג'ג', "עידו, אתה מדבר אך ורק מהפוזיציה בלבד, אתה אומר שמס על דירה שלישית יביא לעליית מחירי הדירות, אם כך אז כדאי לך לבנות יותר, לא? ובהפוך על הפוך, יוצא מדבריך שאם משקיעים יקנו בהון המון דירות, אז זה יביא להורדת מחירי הדירות, ולהורדת רווחיך, לא? חוץ מזה, אתה אומר שמשקיעים לא יקנו דירות בגלל המס, אם כך אז את הדירות האלה יקנו זוגות צעירים, לא? תודה
משה 24/08/2016 14:13 עידו חגג
כל מילה שכתב עידו חגג בסלע זה נכון צ'אד . ישנם צעירים שרוצים שיתנו להם בחינם דירות . למה אני לא קיבלתי החוצפה שלכם עוברת כל גבול אתם רוצים שילאימו רכוש מבעלי דירות שיעשו חוזים שאי אפשר יהיה להץפטר משוגרים גרועים ושהממשלה תעשה רשם שכירות ושאי אפשר יהיה לעלות את השכירות . אני מציע שתלכו לגור עם ההורים שלכם ולא תנסו להיות הבעלים של רכוש שלא שייך לכם
dw 25/08/2016 17:59 לא מלאימים דבר
מציעים לך או לשלם מס או למכור ברווח מפולפל, את דירתך ה 3. אדוני אדם בוגר והוא יכלכל מעשיו.
משה 24/08/2016 14:08 אז למה הזוגות הצעירים לא קונים עכשיו דירותית
יש עכשיו דירות למכירה. בשל מסע השיסוי של כחלון במשקיעים הם קונים פחות דירות. ואז לפי התאוריה הזוגות הצעירים יקנו יותר דירות. ואז עולה השאלה : מאיפה הם ישיגו את הכסף לדירות?
125 שימו לב 23/08/2016 20:27 הכיצד אין עתונאים בעד
כל האתרים צייצגים דעות נגד אבל שימו לב שמגיבים רבים מאד מצדדים בכחלון.העיתונאים פשוט מפחדים להביע את דעתם בדיוק כמו שלפיד חשש לפגוע בעצמו אבל יותר מכל בחבריו וזה מטריד מאד.
124 יונה 23/08/2016 19:53 כחלון הבין שלא ניתן לרצות גם את הקבלנים/משקיעים וגם את
הזוגות הצעירים. כחלון בחר צד וכבר השתמש המילים הקשות של שחיטה, לכן, מי שעדיין מתבשם ברווחי שכירות והעלאתם שלא יתפלא אם יקבל לפרצוף שלו ירידת ערך
123 אמפסיז 23/08/2016 19:44 77 צודק (ל"ת)
122 כלכלן ת"א 23/08/2016 19:26 כחלון גורם שלאט מאבל בטוח המשק מדרדר למיתון
המשקיעים נעלמים, היזמים על הגדר, חברות העוסקות בהשקעות בחו"ל מגבירות שווק ויש הענות רבה. כחלון מביא את המשק למיתון. ככה זה שפועלים מהבטן ולא מהראש.
121 רועי 23/08/2016 17:14 כוחות האופל
מעניין שכלל המקטרגים על פעולות כחלון הם בעלי ממון או בעלי דירות.. שנים מתעללים במעמד הביניים ובמשפחות הצעירות כדי להרוויח עוד גרוש וחצי. גם אם השכירות תעלה ומהחירים יטוסו לפחות זה יקרה אותנו לנשבר שלאחריו הלוואי ונבנה את שוק הדיור. תאווי בצע, נמאסתם
120 צביצ 23/08/2016 17:05 רק בניה ממשלתית למכירה והשכרה תספק דיור לכל
קפיטליסטים חושבים רק על רווח והפסד ולא על בני אדם שזקוקים לביטחון בדיור. כחלון = ביבי ב'. שר השיכון. מי ???
אני 25/08/2016 05:12 לא חסר דיור, חסרות דירות למכירה.
ספסרים אוספים דירות ויש המון דירות להשכרה. אני מחפש לקנות כבר כמה שנים וכל הדירות שאני מוצ׳א למכירה מחליפות מהר מאד שלט להשכרה.
119 שאולי 23/08/2016 15:59 יכול להיות ששכחת לשים בול על המכתב ? (ל"ת)
118 מומו 23/08/2016 15:53 צריך תיקון קטן
מס על ההכנסות מדירה שלישית ומעלה ולא לפי מספר הדירות שזה טעות מכל היבט . לא ברור מדוע כחלון בחר דווקא בשיטה הזאת . מעבר לכך , "כל המסכנים" שמייללים ומעלים גירה , תגידו תודה ששחררו אותכם ממיסוי על הדירה השניה שמפיקה לכם הכנסות ורווחים .
117 פחחח 23/08/2016 15:52 מעניין למה אנשים עדין לא מבינים את זה
קבלנים לא עובדים חינם! ועם ליזם לא יהיה כסף לשלם לקבלן הקבלן לא יעבוד ומאיפה ליזם יש 20 מליון לממן בניה? כמובן שקבוצת משקיעים עם אין משקעים אין כסף ליזם הבחור צודק 100%
116 שם 23/08/2016 15:34 ההשפעה הכי גדולה תהיה לקיצוץ בפנסיות התקציביות
הדור הצעיר לא יכול לרכוש דירות בלי עזרה מההורים עם פנסיה תקציבית
115 אין מענה 23/08/2016 14:56 אם הוא יפנה אליך אל תענה לו גם. (ל"ת)
114 רענן 23/08/2016 14:54 מכתב לעידו
כמי שמכיר אותכם ומעריך מאד. הייתי רוצה להסביר: מר כחלון לא מעוניין במשקיעים, בקבלנים, ביזמים. הוא טורח ומשקיע בטוקבקיסטים מתלהמים, כחלק מהרצון לשכנע בצדקתו. לא נכנס פה להסבר על חוסר ההבנה הבסיסית בכלכלה, על המחיר של אבדן האמון של מי שחשב להשקיע במדינה. זו כבר תהיה בכייה לדורות. מר כחלון מוסר מסר. מסר שמעולם לא מסר שר אוצר בישראל. להבנתו, הבניינים יבנו מאליהם, הקבלנים יהיו סינים והכסף יגיע מסין, כמו לחברו תשובה. הבעיה במודל הוא שהוא לא נכון ומי שישלם בסופו של יום הוא הציבור. חומר למחשבה לך, ולכל המשקיעים והיזמים בישראל.
113 מרים -גימלאית 23/08/2016 14:52 מיסוי השכרת דירות
לא מבינה מה כל הרעש.מדוע לא מתקוממים על השכרת הנכס שהוא חנות. חנות קטנה -32 מר" משלמים 26% מס הכנסה.דמי השכירות משלמים משכורת פנסיונית די עלובה. אז למה לא להתקומם גם על זה?
112 איציק 23/08/2016 14:41 מה הבעיה חג'ג'?
אם זה המצב אתה צריך לעודד את כחלון להמשיך. מחירי הדירות שאתה בונה יעלו וככה תרוויח יותר. בקיצור לך לישון על האף. החזקתם תקופה את המשק בביצים והתקופה הזאת נגמרה. דירה היא קודם כל למגורים. אחר כך לכל השאר.
תנגמלי 23/08/2016 15:25 הכי חשוב לקחת ..כי יש כאלה שמגיע להם לקבל
ב1974 כסטודנט וועד המעונות דחה בקשתי לדיור כי אתה אשכנזי פרטי כל התומכים של כחלון באים כניראה מוועד המעונות שלי או מוועד אולגה ב צריך ממש לבדוק זו אותה מדיניות "מתקנת" לנו מגיע , תחנקו ותשלמו עבורנו קאפיש או לא קאפיש, אני כבר קאפושתי ב1974 יש כאלה שמגיע שאני אשלם להם את החשבון -- זו המדינה וזו בחירתם הם היום הרוב שמשטה במיעוט הסובלני דמוקרטי המובס המושפל
111 זמבורה 23/08/2016 14:26 מי שרוצה לראות את איכות הבניה של שני
הליצנים מוזמן לשכונת כוכב הצפון ,הגוש ,ולמד החדשה ולראות במו עינכם איך דוחפים לאנשים נואשים איכות בניה ירודה .נותנים לחתולים לחוות דיעה על השמנת ,נו מה כבר יגידו שהיא לא טעימה?
110 אלירן 23/08/2016 14:12 הם מפחדיםםםםםם (ל"ת)
109 פנסיונר מאוכזב 23/08/2016 14:00 רובין הוד
אולי כחלון לא רובין הוד אבל אתה היזם לא בדיוק צדיק
108 רותם 23/08/2016 13:54 איזה אהבל חגג , הוא רק מוכיח שכחלון צודק
שלח מכתב כי הוא מודאג שהצעירים ידפקו ? חחח נו באמת
107 טלי 23/08/2016 13:50 מעניין שהיזמים, קבלנים, שמאים , עורכי הדין כולם
בלחץ וחושבים שהחוק לא טוב ושוכרי הדירות רגועים וחושבים שהחוק מצויין כחלון כבר הזהיר מקבוצות לחץ שיבלבלו את המח בדיוק כמו בסלולר
106 ד 23/08/2016 13:32 בחייאת' רבאק אם זה היה טוב לך היית שולח מכתב לכחלון?
אתה רוצה להגיד לי ששלחת מכתב כי מה ? כי אתה דואג למי? הרי ברור שאתה דואג רק לעצמך ולמחירים ההזויים ששילמת על קרקעות לאחרונה...אחרת היית שולח מכתב? חחחח
105 אינטרסנט בכיר 23/08/2016 13:30 והוא מודאג? לא רוצה שהמחירים יעלו? פחחח (ל"ת)
תנגמלי 23/08/2016 15:25 מגיעלי
ב1974 כסטודנט וועד המעונות דחה בקשתי לדיור כי אתה אשכנזי פרטי כל התומכים של כחלון באים כניראה מוועד המעונות שלי או מוועד אולגה ב צריך ממש לבדוק זו אותה מדיניות "מתקנת" לנו מגיע , תחנקו ותשלמו עבורנו קאפיש או לא קאפיש, אני כבר קאפושתי ב1974 יש כאלה שמגיע שאני אשלם להם את החשבון -- זו המדינה וזו בחירתם הם היום הרוב שמשטה במיעוט הסובלני דמוקרטי המובס המושפל
104 ד 23/08/2016 13:29 מעניין שידיעה כזו שולית נמצאת בכותרת כבר שעות- איבדתם
אותי בתור קורא.
103 המטיף מנתניה 23/08/2016 13:26 חג'ג' איך שכחת, זה הרי כל מה שחסכת "לפנסיה"... (ל"ת)
102 ג'ק 23/08/2016 13:25 שר באובססיה
אין משקיעים אין צמיחה אין עבודה יש אבטלה וגירעון . כחלון חייב להיות יותר שר אוצר ופחות שר שיכון ולראות את הכלכלה יותר מגבוה . יש למשק פוטנציאל אדיר לצמוח ולמי שצריך לעזור אפשר לתת צ'ק כמענק או הלוואה ארוכה מאד ונוחה מאד ולרדת מהאובססיה המשתקת .
101 עידו חגג 23/08/2016 13:23 לנצל המצב ולייבא קרקעות מסוריה (ל"ת)
קליפ 23/08/2016 15:57 השמאל המטורף רוצה לתת לערבים את א"י!!!
במקום לבקש מהערבים שיחזרו לירדן.....מדברים על מסירת אדמת הקודש לערבים. שפתחו במלחמת חורמה. הובסו. עכשיו בוכים עם הסמאל והתקשורת הערמומים
צביצ 23/08/2016 17:07 הימין המתנחל = חמאס יהודי.
פושעי הכיבוש וההתנחלות לדין!
יוסף 26/08/2016 20:07 השמואל הוא ....
קבוצה מוגלתית במדינת ישראל השמאל הקיצוני סובל תסמונת סטוקהולם ( הזדהות עם התוקפן )
100 בוזגלו 23/08/2016 13:22 חוצפה שכזאת
אני לא מבין בכלל את התנגדות המגיבים למס . מה הם מציעים בעצם , שלא לשלם מס על הכנסות ורווחים מהצד ? לאן הגענו? אולי תציעו גם שלא נצא למילואים ? בטח רובם לפי התגובות גם לא משרתים במילואים ומוצצים את המדינה ואת המסים שלנו בכל מיני פטורים ומענקים . התרגלו להפקרות חוצפה שכזאת !
99 יצחק לוף באנגים 23/08/2016 13:21 מס על דברי הבל וחגג יפשוט הרגל
חג'ג' מה נסגר איתך ?
98 מס צודק. אין ברירה. 23/08/2016 13:12 שכחלון יציע מס גורף על שכירות 25% כמו בשוק ההון
לדעתי כדי להפסיק את כל ההתנגדויות של האינטרסנטים תאבי הבצע האלה כחלון צריך להציע מס 25 אחוז מהשקל הראשון של שכר הדירה. שירשה קיזוז של אלה שמשכירים אל שוכרים במקום אחר ואז יש כאן צדק. מס כמו מס על רווחי הון.
בועז 23/08/2016 14:30 צודק בהחלט
כחלון תעשה
97 גור 23/08/2016 13:01 למכירה דירת 2 חדרים ברמת-גן , רק ב 3M ש"ח
נוף מקסים , שכנים נהדרים - וזה רק 3 מיליון ש"ח - הזדמנות שלא תחזור . מדברים על מיליוני ש"ח כאילו אנשים מרוויחים 50000 ש"ח לחודש .
96 מחו'ל שיבנו מהר ובזו 23/08/2016 12:54 לא רק שכחלון צודק במס, יש להביא חברות (ל"ת)
תנגמלי 23/08/2016 15:26 תשלמלי
ב1974 כסטודנט וועד המעונות דחה בקשתי לדיור כי אתה אשכנזי פרטי כל התומכים של כחלון באים כניראה מוועד המעונות שלי או מוועד אולגה ב צריך ממש לבדוק זו אותה מדיניות "מתקנת" לנו מגיע , תחנקו ותשלמו עבורנו קאפיש או לא קאפיש, אני כבר קאפושתי ב1974 יש כאלה שמגיע שאני אשלם להם את החשבון -- זו המדינה וזו בחירתם הם היום הרוב שמשטה במיעוט הסובלני דמוקרטי המובס המושפל
95 צודק בגדול... 23/08/2016 12:51 אם יזם מגעיל ומסריח מתנגד, סימן שכחלון (ל"ת)
94 גור 23/08/2016 12:45 יפסיקו לבנות ? חברות זרות יבנו - אל תאיים (ל"ת)
93 עמית 23/08/2016 12:40 קישקוש כזה לא שמעתי מימיי
נשבר כבר מהכתבות של היזמים והקבלנים שבוכים כל הזמן , המס צודק והבעיה היחיד שהוא נמוך מידי
92 סבא אליעזר 23/08/2016 12:37 כנסו קראו ואולי תבינו סוף סוף מה באמת קורה.....
מרגיז אותי מאוד ההתלהמות של אלה שאין להם דירה, לי יש 3 דירות, שילמתי מס על ההכנסה שלי ושלמתי מס על רכישת הדירות ואין שום סיבה שמישהו יטיל עונש שהשקעתי בנדלן ולא בבורסה כי אין שוק אחר לשמור בו חסכונות אותן חסכתי בזעת אפי, כשכל המלעיזים בילו בים ובחופשות ובמסיבות אני ישבתי במדינות אויב ובמקביל אשתי ישבה לבד בארץ ולא בילתה ולא יצאה ולא פיצצה את הכרטיס בקניות. אז חסכתי כל השנים ומגיע לי שאוכל לפצות עצמי על הקורבן. אז תפסיקו עם הקנאה ועם ההתלהמות. ועכשיו ניגש לנושא מחירי הדירות, הסיבה הראשונה כאן היא שרוב יושבי הראש של ועדות הבניה הם ראשי הערים, הרבה מהם מושחתים ובהתאם גם תוכניות הבניה היו ללא מחשבה. נקודה נוספת והכי חשובה היא העובדה שאין כאן בניה להשכרה בכלל, אין כאן מקצוע שנקרא בעל בתים שמשכיר דירות כמו שיש באירופה. שם למשפחה יש כמה דירות והשוכר מתגורר כל חייו בדירה שכורה ולא מעלים לו כל שנה את השכ"ד , למשכיר מותר להעלות רק אם הוא משפץ , לדוגמא מעלית או גינה ואז גם העלאה מוגבלת, רק אצלנו מטומטמים שחייבים להשתעבד ולקנות, מוכן לגור בשכירות אם יתנו לי לגור עשרות שנים.ובערך הדירה אשתמש
dw 25/08/2016 18:03 אתה יכול להמשיך להרוויח, באגח
תרגע. אף אחד לא מלאים את רכושך. פשוט מציעים לך, באסרטיביות, לשקול מחדש את אפיקי ההשקעה. מכור בבקשה את דירתך ה 3, גש ליועץ ההשקעות בבנק, וביחד תבנו תיק שיניב לך רווחים לא פחות טובים מהדירה ה 3. את הדירה ה 2 המשך להשכיר כימים ימימה. בהצלחה.
אבנר 23/08/2016 15:15 מישהו הבטיח לך משהו לפני שהשקעת בנדל"ן??!!
עד היום לא מיסו את הנדל"ן כמו שצריך והגיע הזמן שימסו. נהנת מעליות מחירים, תמכור. הרי אם היית רואה אפשרות להפסיד לא היית נכנס...אז אל תבוא בטענות.
יעקב 24/08/2016 14:23 מס על דירות
תגובה ; נראה לי שהמגיב הוא מנערי האוצר האוטיסטים לכו תמסו את ההורים שלכם ילדים דפוקים שלא מבינים בעלכלה
כולם משלמים מס הכנסה 23/08/2016 14:41 על ההכנסה שלהם. גם מי שמשקיע אותה הכנסהבבורסה ומשלם .
אז יש 2 אפשרויות. או לשלם מס על דמי השכירות מהדירה ה- 2 ומעלה בשיעור שלא יפחת מהמס על הרווחים בבורסה. או לשלם פחות דרך הדירה השלישית ומעלה. איזה מס משלמים המשכירים בחול על דמי ההשכרה.
בועז 23/08/2016 14:33 חייבים איזון מס
לא יכול להיות מצב שבשוק ההון ישלמו מס של 25 אחוז ובשוק הנדלן המס הוא אפס. גם הכסף בשוק ההון הוא נקי אחרי תשלום מיסים.
משה 24/08/2016 14:53 בועז לפני כתיבה - תבדוק
מאיפה השטויות האלה? כמות המסים המשולמים על רכש דירה הם עצומים: מס קנייה, מעמ, ; על מכירה: מס שבח. על השכרה מס הכנסה בסך 10. וזה בנוסף לאחזקת דירה ולתשלומים לעורך דין.
חי 23/08/2016 14:02 סוף סוף דברי טעם
חינוך הצעירים לקוי,לאחר המחאה החברתית הם הבינו ש״מגיע לי״ לא צריך לעבוד ,לא צריך לחסוך ורק בלב המרכז אפשר לגור.בשביל מה להפעיל צבא לשמור על גבולות נרחבים,הרי כולם צריכים לגור בתל אביב וסביבתה?מכאן המחירים חסרי ההגיון גם בקניה וגם בשכירות.את פרנסי המדינה לא מעניינים הצעירים ,אלא הבחירות הקרובות,הם מוכנים לשסע אותנו אלה באלה להמציא חוקים פופוליסטים,הם חסרי אחריות.חבל לי על הדור הצעיר שנפגע מכאלה מנהיגים ואינו מבין שזורים חול בעיניו.
תנגמלי 23/08/2016 15:27 תשלמתחשבוניתשלי בבקשה או בלי בקשה
ב1974 כסטודנט וועד המעונות דחה בקשתי לדיור כי אתה אשכנזי פרטי כל התומכים של כחלון באים כניראה מוועד המעונות שלי או מוועד אולגה ב צריך ממש לבדוק זו אותה מדיניות "מתקנת" לנו מגיע , תחנקו ותשלמו עבורנו קאפיש או לא קאפיש, אני כבר קאפושתי ב1974 יש כאלה שמגיע שאני אשלם להם את החשבון -- זו המדינה וזו בחירתם הם היום הרוב שמשטה במיעוט הסובלני דמוקרטי המובס המושפל
סבתא משוך בגזר 23/08/2016 13:38 צריך תיקון קל
במקום מס על דירה שלישית ומעלה , מס על ההכנסות משכר הדירות משלישית ומעלה בקיזוז ההוצאות המוכרות שלהן , בדיוק כמו מס רווחי הון . אל תספר לי סבל'ה שאתה לא מרוויח יפה על הדירות שלך . כיום זה כמו העלמת הכנסה (עד שתשלם את המס) חוץ מזה , אתה יודע לרקוד רומבה ?
סבא אליעזר 23/08/2016 18:53 יודע עוד כמה דברים חוץ מלרקוד
משלם מס על ההכנסה בגובה 10%,ועכשיו רוצים מס גם על הרכוש, אז למה שלא ימסו גם את הדירה הראשונה שלך? ומדוע אני משלם דמי הבראה וביטוח לאומי ודמי חופשה למטפלת?..הרי אני לא מעסיק ולא זכאי לקזז כלום מהפנסיה שלי, אבל לשלם כמעביד אני חייב ובלי זכויות. ככה זה בעצם גם עם הדירות, ומדוע שלא יבקשו מע"מ, וביטוח לאומי ומס בריאות, שאגב פנסיונרים פטורים מזה אבל לא כל בעלי הדירות בפנסיה. אז מה לעשות?.למכור את הדירות ולהקטין את ההצע להשכרה ולקנות בחו"ל ולשלם רק 10% מס, ומחירי השכירות יעלו, הצע הדירות יקטן אז גם מחירם יעלה, בקיצור שוחטים את הפרה ואחר כך לא מבינים למה אין יותר חלב
בבורסה מס גבוה יותר 23/08/2016 12:57 אין פה שום עונש. משכירים נהנים כבר שנים ממקלט מס מוזר. (ל"ת)
סבא אליעזר 23/08/2016 19:06 אין שום מקלט מס
בבורסה אני קונה ומוכר ומשלם מס במכירה רק על הרווח ואם צברתי הפסדים באותה שנה אזי ההפסד מתקזז, בדירות אם אקנה ואמכור אשלם מיסים גבוהים, ומעל פעם בארבע שנים בכלל המס יהיה שחיטה.כל חטאי הוא שלא הייתי מוכן להמר ,כן להמר בבורסה ועל ההשכרה אני משלם מס, כל הסיפור הזה הוא סתם התלהמות כי גם אם אהיה קוסם ואוריד את מחיר הדירות ב-30% אזי מאין יקחו הצעירים הון אפילו של מיליון ₪, אגב בדרום מסתדרים גם עם 500 אלף אבל כולם רוצים לגור ברוטשילד. הפתרון היחידי הינו דירות של 3 חדרים בשכירות ארוכת טווח ובמחיר הוגן למשל 3000 ₪ באזור המרכז, לא יצטרכו להשתעבד למשכנתא 20 שנה, לא יצטרכו כל שנה שנתיים לעבור דירה שרק זה מייאש, ועדיין יוכלו לחסוך כסף לחינוך לחופשות לרכב ולסידור הדירה כי יהיה כדאי. ובהחלט יש כאן עונשים נוספים, אם בעתיד ארצה לתת לאחד מילדי להתגורר בדירה כשיתחתנו אצטרף לשלם שוב מס של 3% מערך הדירה אם אעביר על שמם. כלומר מה שלא יהיה יגבו ממני כסף כמה פעמים על אותו חסכון והמרגיז בנוסף הוא שיש אוכלוסיה גדולה שמקבלת מהמדינה כספים מבלי שיעבדו מבלי שיתרמו לחברה בשרות לאומי בבתי חולים, בגנים, בשמירה, ועוד.
סרגיי 23/08/2016 12:52 אתא ומגיבים דומים פשוט לא צודקים. יש דור צעיר שהלך לצבא
למד, עושה מילואים וגם אם הוא 10 שנים לא ילך למסעדות ולא יטוס לחו"ל לא כל אחד מהם יכול להגיע לבית. וכל החטא שלהם שהם נולדו אחריך. אז תפסיק אם חזירות. אתא רוצה פנסיה שקטה בשלווה אז תדאג שיהיה פה דור צעיר מאושר ולא ממורמר מכל הגנבים, מושחטים וחמדנים שעשו סיבוב על נדל"ן ובוכים שלוקחים להם מהצלחת.
סבא אליעזר 23/08/2016 19:11 תמיד יהיה מישהו שידע לחסוך יותר ממך
גם אני למדתי, עשיתי שרות, לא ביליתי ולא שום כלום אבל חסכתי ולא האשמתי אף אחד, גם כנראה הרווחתי הרבה יותר ממך. אז מה?...בגלל זה אנחנו חזירים כי אתה לא מרוויח מספיק? רוצה דור מאושר ולא ממורמר שגדל במדינה בלי הנהגה מושחתת, בלי שרים מושחתים בלי דתיים פרזיטים בלי החלטות פופוליסטיות, תצביע נכון בבחירות הבאות, ולך תעסוק בעשיה חברתית ותנסה לשנות ורק אל תרגיש מקופח כי הכל בידיים שלך ושל החברים שלך
91 יובל 23/08/2016 12:25 אם הוא נגד, אז אני בעד (ל"ת)
90 עידן, חיפה 23/08/2016 12:21 לי נשמע שקבוצת חג'ג' נמצאת בסכנה פיננסית (מספרים בפנים)
לפי דוחות החברה, הרוויחה בשנה האחרונה 70 מיליון שקל, כאשר החברה שווה בסך הכל 400 מיליון שקל. מצד שני, הם קנו השנה מגרש בתל אביב בסכום של 389 מיליון שקל לבניה של 212 דירות). ירידת מחיר ואפילו הקטנה ביותר, תגרום לקבוצה הפסדים עצומים. כיון שכל אדם מדבר מהפוזיציה, הייתי משער שקבוצת חג'ג' תרצה שלא יהיו עוד מתחרים, וכך הם עצמם ירויחו כסף על ההימור המטורף שלהם במגרש בתל אביב. כיון שהיה ציוץ של המנכ"ל, לי עושה רושם שזה בדיוק להיפך. החברה חוששת לעתידה הפיננסי. הפרשנות היא כמובן לכאורה. המספרים הם מאתר מאיה ואתרים פיננסים.
אוהב אנשים שנונים 23/08/2016 12:39 עידן אתה תותח !!!!! תגובה לפנים אחי !!!! (ל"ת)
89 אנונימי 23/08/2016 12:17 אפשרות להורדת מחיר לא באה בחשבון אצלו
מבחינתו יש שתי אפשרויות: או שיש ביקוש ואז המחירים עולים והכל טוב, או שהביקוש יורד ומפסיקים לבנות כדי להוריד היצע ואז המחירים עולים.
88 קליפ 23/08/2016 12:13 נתיבות אופקים שדרות הדירות בחצי חינם שעה מת"א!!!
זוג צעיר בהריון מתקדם בואו לפרפריה. 1 שעה ברכבת מתל אביב. בסד...שעה ועשרים דק אם אתם מדקדקים.....אבל הדירות בחצי חינם חצי כסף ממש תאווה לאהבה. תעשו ילדים ובואו לפרפריה!!!
חי 23/08/2016 14:08 כל הכבוד, (ל"ת)
87 בן אהרון 23/08/2016 12:13 חבל שהציבור לא מבין את המציאות ומתלהם
כי בסופו של דבר הציבור ישלם על כל המחדלים. ותמיד זה הציבור החלש שלא מבין וקודם כל צועק ומתלהם.
86 דב 23/08/2016 12:09 מלים כדורבנות
ניתוח כל כך מדויק, וכל כך נכון. ועדיין מתוך הערכה לא מוצדקת, הכותב נותן כבוד לכחלון=כישלון. ועל דבריך, עידו חג'ג', נאמר: "כל המוסיף גורע."
85 רק מוכיח שהמס פוגע 23/08/2016 12:04 חחח לא מצאתם מישהו יותר אינטרסנט להסביר לנו? (ל"ת)
84 דוד מירושלים 23/08/2016 12:02 מה אתה מצפה שחג'ג' יאמר?
הרי יש לו אינטרס שהמחירים יעלו כך שדעתו לא אובייקטיבית
83 יהודים 23/08/2016 11:57 פעם כולם חשבו שיהודי אחד שתי דעות. טעו בגדול
כל יהודי יש לו 4 דעות והוא רץ לפרסם אותם בכל מדיה אפשרית
דב 23/08/2016 12:11 82
צודק. אך במקרה הזה חובה להגיב. כחלון=כישלון נטוע בגיבוי של התקשורת, ובאהדה של חסידים שוטים, שלא חושבים. זה לא הסלולארי, המשרה הזאת גדולה עליו עשרות מונים. וזה מפחיד שנותנים לו להשתולל.
82 בועז 23/08/2016 11:56 בכיין וחוצפן
חג'ג' ושכמותו שודדים את העם והוא לא מתבלבל לבוא לראיון ולהגיד שהוא רוצה להמשיך בכך.
דב 23/08/2016 12:15 81
אם היית מעט חושב; אם היית מפעיל את התאים הפורים המעטים שלך, היית מבין שהקבלנים היו מאושרים שהמחירים היו נמוכים יותר. כך היו מוכרים יותר. ואני אינני קבלן ולא בן קבלן, ושני ילדיי משכנו את חייהם לעשרים וחמש שנה במשכנתא ענקית. אך אני גם חושב. זו מדיניות האוצר שרואה בקרקעות פרה חולבת, ושר האוצר הטיפש נגרר אחריהם בשטויות. אז צא וחשוב... דבר אחד נכון: כחלון=כישלון ומשרד האוצר מאד רוצים אנשים כמוך, להפנות את זעם ההמונים ל"טייקונים" ועוד בישין מרעין. ואילו הם נחמדים. פחחחחח
81 כן כן 23/08/2016 11:54 מס על דירה שלישית ממש יהרוס את האיזון השכירות תעלה
הדירות יעלו. אנשים יגורו ברחוב ודירת חדר בשוק פ"ת תעלה עשרה מליון דולר .
80 שיעלה עד שישרף הכל 23/08/2016 11:52 אחרי המבול. חכו שאמכר את הדירת זבל שירשתי
ומצידי שהכל ישרף
79 למכור 23/08/2016 11:50 במקביל למס להשיק חוזה שכירות ממשלתית
עד שהשוק יתייצב.ולהוריד מס על חסכונות
משה 23/08/2016 12:31 חוזה שכירות
גם אם יהיה חוזה שכירות שיחייב את המשכירים אנחנו לא נתחשב לא בחוזה ולא ברשם שכירויות כמו שרוצה סתיו שפיר אם ככה המדינה מתנהגת למדקיעים שיחפשו אותנו אנחנו לא נשים פס על מי שהחליט לדפוק אותנו . אגב לידיעת הרצוג סתיו שפיר עלתה לכם בבחירות הקודמות ובבחירות הבאות לדעתי בחן 4 ל 5 מנדטים כח כל מי שיד לו דירות לא יצביע לא לכחלון ולא למחנה הציוני
78 מפרגן 23/08/2016 11:46 נשמע שחגג ירוויח יותר
שמח בשבילו, המחירים יעלו, והוא ירוויח יותר. ולמרות זאת, נשמע כאילו הוא קצת עצבני וחושש לביטחון המדינה.
77 משה 23/08/2016 11:39 מס על קרקעות
צודק מר חגג,לכן צריך לתת מס רכוש על קרקעות בסך 2.5 % כמו מה שהיה לפי ערך קרקע לבניה ולמקסם את הערך ואז נראה אותם יושבים על מלאי קרקעות כולל פרטיים וחברות כולם יוציאו מהר לבניה כי לא תהיה הרבה ברירה ואז גם הצמיחה לא תיפגכ
76 מני 23/08/2016 11:35 סותר את חוקי הכלכלה
הביקוש ירד אז המחירים יעלוjQuery20302095156703363965_1471940675932טיעון מוזר. הקבלנים יבנו בגלל זה פחות והמחיר יעלה? זה לא מהיום להיום, יש פרויקטים בבניה, אולי רק לטווח הארוך יבנו פחות
75 שלמה 23/08/2016 11:35 גם אם המחירים יעלו זה לא נורא
לפעמים כדי לתקן משהו, צריך קודם שיהיה ממש רע. אם מחירי הדירות יכולים לעלות עוד, שימשיכו לעלות. רק אחרי שיהיה ממש רע יגיע הפיצוץ הגדול ונוכל לחזור לשפיות. הדרך לשם תהיה קשה ותגרום עוד סבל לאנשים, אבל רק אחרי שיהיה ממש רע, נוכל לקוות לטוב
דב 23/08/2016 12:20 75-שלמה
ואתה סבור שכתבת דברי חוכמה והיגיון. ובכן, צא ולמד: אסור שיהיה פיצוץ כי מי שייפגע יהיו בעלי המשכנתאות, והם רבים וטובים. אחר-כך, כלכלת המדינה; ואחר כך היזמים. ועוד ועוד בדרך, כמו חברות מוצרים. כלומר לא נחזור לשפיות כדבריך, אלא נגיע לכאוס.
74 תמריץ למכירת דירות 23/08/2016 11:33 הורדת מס בשוק ההון (ל"ת)
73 תמכרו את הדירות 23/08/2016 11:28 כל הדירות שאתם מחזיקים יספיקו לכולנו (ל"ת)
72 mizu 23/08/2016 11:28 רק הבנקים יקבעו את הכיוון
אם הבנקים המלווים לא יתנו הלוואות ליזמים לא יהיו התחלות בניה עדו צודק בחלק מהדברים אם תהיה ירידה בביקוש אזי הבנקים יקשיחו את התנאים כחלון חוטף מהבנקים מכה במחיר למשתכן יש הבדל בין הרצוי למצוי הבנקים קובעים בשטח אנחנו עדיין במשק ליברלי שכוחות השוק קובעים,כדי להגיע לתוצאות יש לטפל בביקושים להוריד ביקושים דרך בניה עידוד בניה. בהצלחה
71 נמרוד 23/08/2016 11:21 הקבלנים רוצים שהמחירים ימשיכו לעלות
הטיעון של חג״ג״ כל כך ירוד שלא ברור איך הוא מנהל חברה. האם לפני המס על דירה שלישית המחירים ירדו? זה מזכיר שחברות הסלולר איימו עלינו לפני הרפורמה של כחלון שהמחירים רק יעלו. אם הקבלנים לא יבנו הגיע הזמן שהמדינה תביא חברות מחול״ ותתחיל לבנות כפי שהיה בתקופת העליה מרוסיה. אף עולה לא נזרק לרחוב.
t 23/08/2016 14:11 שטויות
הקבלן מרוויח את הפרמיה שלו לא משנה מה מחיר הדירה. דרך אגב, על דירה חדשה מקבלן אתה משלם 50% מס
70 רוני 23/08/2016 11:18 רק על דירה ריקה צריך להטיל מס (ל"ת)
תימכור את הדירות 23/08/2016 11:37 גם בפריפריה המחירים גבוהים (ל"ת)
69 מיסים מעלים מחירים 23/08/2016 11:14 מי ששופך דלק לכיבוי שריפה שלא יתפלא שהיא מתחזקת (ל"ת)
תמכור 23/08/2016 11:44 אנחנו רוצים לקנות. גם השכירו תרד (ל"ת)
68 ' 23/08/2016 11:13 מעניין איך המכתב "הגיע " אליכם...אתם מבחילים אותי.
אנו קרובים לקצה גבול יכולת המימון מה שיאלץ אנשים להתחיל ולחתוך בהוצאות דרסטית וזה ישלח את כל המשק למיתון ויפיל את מחירי הדיור. אני קורא לכחלון לבטל מס דירה 3 ובמקום להשוות את המס שכירות למס על הבורסה ,25% מהשקל הראשון , בנוסף ובמקביל להשיק חוזה שכירות ממשלתי שרק לפיו אפשר לפעול, בנוסף הקמת רשות אכיפה בדומה לרשות ניע
67 אלי 23/08/2016 11:12 מס על דירה שלישית
איך בדיוק יצליחו 10% מבעלי הדירות להשפיע על 90% מהדירות המושכרות רק 10% הם בעלי 3 דירות ויותר . לפני שאתה מר חגג מביע את דעתך למען הגילוי הנאות תספר בכמה דירות אתה מחזיק
ורד 23/08/2016 12:20 אם הכוונה דירה שלישית להשכרה או בבעלות?
תודה
ALFA 23/08/2016 11:41 אלי אתה טמבל
10 האחוזים יעלו את שכר הדירה וכל השאר גם כן פשוט מחזירות...
למה מחכים? 23/08/2016 13:39 למה הם לא העלו עד עכשיו?
החזירים רק חיכו לתרוץ כדי להעלות מחירים? לא. הם כבר עכשיו לוקחים מקסימום.
אנונימוס 23/08/2016 12:23 ALFA
מעניין לא ידעתי שככה השוק עובד, עלית על משהו בוא נציע לכל מי שנמצא בשוק תחרותי להעלות את המחירים ואז כל המתחרים שלו גם יעלו מחירים וככה הם ירוויחו יותר! גאוני!! ככה זה עובד!
66 בן אהרון 23/08/2016 11:09 ככה זה שיש שר אוצר שלא כל כך מבין בכלכלה.
לפחות היה מתייעץ עם כלכלנים, אבל הוא הקיף את עצמו באנשים שלא מערערים על ההחלטות שלו ומיישרים קו איתו. אם הוא יגיד בצוהרים שעכשיו לילה הם כולם יצטרפו במקלה לאשר שזה נכון וזה מאד חבל. כל כך הרבה ביקורת רצינית ויש כבר נזקים בשטח לשוכרים וכל מה שיש לו לומר, שיעברו דירה, רק שהוא שוכח שחסרות דירות להשכרה אחרי שייבש את השוק עם 8% מס רכישה.
דב 23/08/2016 12:25 66
הגזמת: "לא כל כך מבין בכלכלה?" כחלון-כישלון לא מבין בדבר כל שהוא. הוא רק אומן יחסי ציבור ויודע שהתקשורת השקרנית תמיד תגבה אותו. מדובר בבלוף נוראי, וכולנו נשלם את המחיר.
65 פנסיונר 23/08/2016 11:09 הבעיה הקריטית
של מדינת ישראל כיום היא איך לפתור למאות אלפי זוגות צעירים שמשרתים במילואים ומשלמים מסים את אי יכולתם לרכוש לעצמם דירה ראשונה במחיר סביר ולא בשמים כמו היום אין שום צורך דחוף לפתור את בעיות היזמים והקבלנים ובעלי הדירות הרבות והספקולנטים ואפילו לא של הבנקים. היזם חג'ג' נגע בצדק בנקודה אחת חשובה שכחלון ל עושה והיא הגדלת ההיצע כצעד משלים לתוכנית המס שלו על רבי דירות . אם כל הדברים הללו היו נעשים ביחד , מחירי הדירות לצעירים היו יורדים . באשר לשאר דבריו של מר חג'ג' הם סתם עשן בעיניים . במקום קבלנים סרבניים יביאו קבלנים מחול ובמקום יזמים שיעזבו יבואו יזמים אחרים שירוויחו כסף בשורה התחתונה למרות ירידת מחירי הדירות , אין וואקום בכלכלה ובעסקים . ומעל הכל , הייתי מבדל את סקטור הצעירים ללא דירה ראשונה מהשאר ומוזיל רק להם ב 50 אחוז את עלות הדירה ושכל היתר יתעסקו עם דירות במחירים גבוהים יותר . המס על הכנסות מדירות כנדלן מניב חייב להתקיים במדינה שומרת חוק . הכנסה זאת הכנסה זאת הכנסה ! איך בכלל בעלי ההכנסות הללו לא מתביישים לטעון ברייש גליי ובפרהסיה שזה מס לא צודק ???
64 משה 23/08/2016 11:06 מס
אני מציע שקבלנים לא ישלמו מס כדי שלא יגלגלו את המס על הקונים
63 שלא יאיים בהפסקת 23/08/2016 11:01 בנייה. אפשר להביא קבלנים מחו"ל. ושילמד קודם כלכלה
הקבלנים יבנו כל עוד יש להם רווח שולי חיובי.
62 אריה 23/08/2016 10:59 גם אם לא היה שום מס היית אומר שהמחירים ימשיכו לעלות
גם היום אתם לא בונים מספיק במטרה שהמחירים ימשיכו לעלות לכן מביאים 6 חברות בנייה מחו"ל ואם תמשיכו לא לבנות יביאו עוד 50 חברות שרשומות בתור במשרד השיכון
61 יוסי 23/08/2016 10:58 חגג
חגג תמכור את עשרות הדירות שיש לך מהר אחרת תפסיד עשרות מיליוניום אם לא תמכור תעשה מהדירות מחסנים יום טוב
60 אלון 23/08/2016 10:57 למה דירה שלישית ?!
חובה להתחיל מדירה שנייה !!!!!!!! בזיון ....... ולהוסיף מיסוי על העברות נכסים בין קרובי משפחה במקרה של דירה שלישית ומעלה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
59 גבריאל 23/08/2016 10:56 אין לי שום אינטרס
צדיק אין אינטרס הוא מאמין למה שהוא מספר
58 ישראלח 23/08/2016 10:55 חוקי כלכלה חדשים
זרקו את הכלכלה הישנה .הטלת מס תגרום לאנשים למכור את הדירה השלישית והרביעית ואז...ההיצע יגדל ואז....המחירים יעלו. נו באמת. לגיטימי להיות אינטרסנט אבל עד כמה?
משה - חיפה 23/08/2016 11:40 אף משקיע לא ימכור בגלל המס
הוא פשוט יגלגל על השוכר.
57 היזם E-דו חרטט 23/08/2016 10:55 היזם עידו חג'ג' חושש מירידה בביקושים מצד משקיעים (ל"ת)
56 אור לגויים 23/08/2016 10:53 עידו יקירי, אתה בוכה על רווחי הקבלנים הותיקים!
אמת אמר עידו. הקבלנים המסורתיים שהתרגלו לעבוד בשיטות העבודה של שכנינו, ולמרות הכל לגזור קופונים שמנים חסרי פרופורציה על פרוייקטי נדל"ן יעלמו וטוב שכך. קבלנים יעילים, שיביאו שיטות בנייה חדישות, מתועשות, עתירות תשומות הון ולא כ"א הם אלה שישרדו. הם אלה שיאפשרו, עלות בנייה מהירה וזולה, מחירים תחרותיים ורווח סביר לקבלן. כל השאר? שיפשטו רגל, שיעלמו. הטובים והיעילים שירדו. זה בדיוק המכניזם של שוק תחרותי. אז עידו, במקום להתבכיין על רווחי העתק שלך, אני מציע שתתרגל למציאות החדשה ותתאים את עצמך ותוזיל את המחירים.
55 יוסי 23/08/2016 10:47 מחירי הדירות
אדון חגג לא יעזור בית דין מחירי הדירות ירדו ב 40 אחוז כל אלה שיש להם עשרות דירות יתחילו למכור כמו בשוק שיש מעט עגבניות עולה קילו 20 שקל שיש הרבה עולה קילו 1 שקל כמו שהדירות עלו ירדו חזק
54 רוצה לרכוש דירה 23/08/2016 10:46 לא להתייס לבעלי הון שמתפרנסים מנדלן
אינטרסנט- לא להתייחס לכתבות מגמתיות של בעלי הון שמתפרנסים מנדלן.במקביל למס על דירות 3 ומעלה יש להוריד את המס על הבורסה עד שהשוק יתייצב ולעלות אותו בהדרגה כדי ליצור אלטרנטיבה לשוק הנדלן.היגיע הזמן שבעלי ההון יתחילו למכור לנו מאוסף הדירות שהם אוגרים.
אריה 23/08/2016 15:51 פתח תקווה
מכל התגובות בנושא מס על דירה 3 התגובה הכי אמיתית ונכונה היא הצעתך שיורידו את המס על הבורסה ל 10 אחוז ואז המשקיעים יעברו להשקיע בשוק ההון ולא בנדלן ששם אפשר להבטיח את ערך הכסף שאותו משקיע הציבור. צריך לעודד את ההשקעות ולתמרץ את המשקיעים במניות של חברות . דבר שמאפשר פיתוח והאצה הכלכלה. פתיחת מקומות עבודה נוספים לצעירים.
53 בוחבוט מאיר 23/08/2016 10:31 חגג חגג
שיפסיקו כל הקבלנים והיזמים למינהם להפחיד את הקהל . כחלון צריך להביא ארצה 10 חברות קבלניות מחול .המחירים ירדו ב 25 אחוז לפחות .בנתניה קרקע לדירה שנקנתה ב מיליון שקל נמכרת הדירה ב 3 ן 4 מיליון שקל . הפנטהוזים מגיעים ל20 מיליון ויותר .כל ילד יכול לחשב על איזה מתח רווחים יש לקבלנים הבוכים ומנסים למנוע הבאת חברות זרות .שלא יבנו ושישמרו את הקרקעות לנכדים שלהם
52 פופאי 23/08/2016 10:27 המס צודק בהחלט וצריך להשלים אותו ע"י הורדת מס בורסה
כאשר יורידו את מס הבורסה יותר משקיעים ימכרו דירות ויעברו לבורסה
51 יניב 23/08/2016 10:23 עוד יזם עם עשרות דירות בבעלותו שמדבר מפוזיציה
אנחנו לא עד כדי כך מטומטמים .. רק קצת קבלן שתקוע עם קרקע יקרה רוצה שיירדו המחירים והחגיגה תיגמר ? התשובה לא !!!! לכן יעשו הכל כדי לתקוע עוד מקל בגלגלים
50 יעקב 23/08/2016 10:20 איזה גיבוב של סיסמאות ב"מכתב" זה
איזה גיבוב של שטויות . יפסיקו לבנות, יעלו שכירות, יפסיקו להשקיע. הוכחות, נתונים,נימוקים????? אין. כנראה שהפעם כחלון פגע בול, אם אפילו החרדים מתחילים לקטר (ואצלם יש ים של דירות ללא מס- דרעי וגפני כבר אמרנו?).
49 אבי 23/08/2016 10:18 מי שהולך לקנות היום דירה, רגע לפני שהכל מתרסק
צריך לבקש מהקבלן שיעשה 2 חורים בגג בכדי שיוכל להוציא את אזני החמור החוצה.
קליפ 23/08/2016 12:24 פיקח בלילה. כמה דירות יש לך
אחיתופל יקר? זוג צעיר חייב לרכוש דירה. קשה לו בת"א שיחתת רגליו (רכבת) לפריפריה!!!
שמשון 23/08/2016 10:37 בגלל עצות אחיתופל המתנתי לקניה והפסדתי (ל"ת)
48 חג'ג' מעברות 2016 23/08/2016 10:17 כשמשקיעים יפסיקו לקנות,הציבור האמיד פחות יקנה (ל"ת)
47 אנונימוס 23/08/2016 10:16 כתבת פמפום נדלן מלאת אינטרסים מומנת יומית של ביז
אפשר להמשיך את היום, תודה. וואי האינטרסנטים משתינים במכנסיים, כמה מאמצים תקשורתיים הם משקיעים, אז נתקעתם עם 30 אלף דירות חדשות, זה עוד כלום ממה שהולך להיות לכם פה אחרי הניקוי אורוות שיעשו פה בשוק הנדלן - מהקבלנים דרך המשקיעים והבנקים, כל בלוף לבסוף מתגלה. יכול להיות שלא עכשיו אבל בסוף דורות של מקופחים שלא טוב להם פה לא ישתקו ויעשו לזה סוף, הדור הצעיר הוא העתיד במדינה הזאת ואם להרבה מהם לא יהיה טוב אז כנראה שתהיה פה בעיה. 250 משכורות לדירה - האמא של הבלופים, לכסף שמרוויחים פה אין ערך אל מול הדירות, אין כסף שיכול לקנות פה את הדירות תחשבו על זה.
46 לומד מההיסטוריה 23/08/2016 10:16 כשהיזמים בונים פחות זה סימן שיש מגמת ירידת מחירים!!
תראו את ישראל בין 2001 ל 2007, הקבלנים בנו מעט אבל המחירים ירדו וירדו (למרות עליה במשכורות, למרות ירידה באבטלה, ולמרות הוזלה קלה בריבית המשכנתאות). מה זה אומר? שלהבדיל מהיום, הישראלים לא ראו סיבה מיוחדת להתנפל על נדלן כאילו זה זהב, הביקוש היה נמוך והיקף הבניה היה נמוך, אבל זה לא שינה את העובדה שללא ביקוש המחירים היו בירידה. תראו את אירלנד, ספרד וארה"ב: למרות הפסקת בניה כמעט מוחלטת, ממש רבע בניה מאשר קודם, המחירים המשיכו לרדת ולרדת במשך 5 שנים רצופות. וכן- זה למרות שהורידו ריבית לרמה יותר נמוכה מאשר קודם. אז חג'ג' לדעתי חושש בדיוק מכך ומנסה להפחיד את כחלון עם חוקי כלכלה שהוא המציא. יהיה מיתון ופיטורין בענף הנדלן והענפים הנלווים וזה יגרום דווקא להעלאת מחירים? נו באמת. אגב- הירידה בביקוש לא תוביל לירידה בבניה בהכרח, אם המדינה תמשיך לשווק קרקע ישירות לקבלני הביצוע! כמו במחיר למשתכן למשל. מסתבר שבניה ביוזמה ממשלתית היא דבר שטוב לציבור כי יזמי הנדלן מחויבים לשורת הרווח ולעולם לא יבנו בכוונת תחילה עודפי דירות!
45 הכחלוניזים הפופוליסט 23/08/2016 10:14 במקום לקצר הליכים מסורבלים כחלון מסבך אותן
מישהו יודע כמה זמן לוקח לקבל היתר להרחבת מרפסת בישראל? ובכן בעיר מודיעין היתר להרחבת מרפסות ארך למעלה משנתיים? למה? כי הוועדה המקומית החליטה לבקש שעל הבקשה יחתום... "המהנדס שהיה של הבניין המקורי", למה? ככה!! ואולי הוועדה חשבה שמחובתה לספק למהנדס המסכן תעסוקה? ואז לאחר עירעור שנמשך כמעט חצי שנה ירדה הוועדה מבקשתה המופרכת שעל גבול השחיתות. למה וועדה מקומית מרשה לעצמה לעכב בנייה כחצי שנה? אתם יודעים למה? התשובה היא פשוטה בתכלית: "כי היא יכולה" כי היא כוחנית ולא מחשבנת לאף אחד, כי חבריה יהירים, שמנים, חסרי רגש שטובת הציבור וזמנו לא חשובה להם. האם בזה הכחלון מטפל? לא ולא, זה קליפת השום בעיניו, להסית נגד בעלי דירות ולהפוך אותם לאוייב הציבור זו המומחיות של הכחלוניזים
מממ 23/08/2016 12:32 מה הכשר בין שר האוצר לדרישות של עיריית מודיעין? (ל"ת)
44 ריקי 23/08/2016 10:11 מס על דירה
עידו חג'ג' אתה אומר לשר האוצר כחלון, לא יעזור לך המחירים לא יירדו, מכיוון ששר האוצר לא אמור להמציא מיסים שונים ומשונים, אלא לגבות מס רווחים על דירות, כמו על כל דבר אחר 25% אז השקעה על דירה לא תהיה עדיפה על השקעות אחרות ומחירי הדירות יירדו.
43 צח 23/08/2016 10:10 יתכן וחגג צודק
אבל גם הוא בעל אינטרסים לא אוביקטיבים .
42 הם צוחקים עלינו הם מ 23/08/2016 10:10 הם צוחקים עלינו הם מתייחסים אלינו כלקוחות שבויים ולא אז
הם צוחקים עלינו הם מתייחסים אלינו כלקוחות שבויים ולא אזרחים הם משחקים בנו אנחנו סך הכל כלים בלוח השחמט שלהם רק ביחד נוכל לשנות לא קונים דירות במחיר מופקע!!! הצטרפו למחאה חפשו אותנו בפייסבוק: המחאה הגדולה-יחד נוריד את מחירי הדיור
41 הלשכה לסטטיסטיקה 23/08/2016 10:09 שכר דירה ב 5 חדרים נמצא במגמת ירידה כבר שנה וחצי, סימן
מובהק שההיצע מספק ואין צורך בקבלנים שיעשו טובות יותר
40 כל הכבוד חגג 23/08/2016 10:09 כתבה מעולה ישר ולעניין הכלכלה תהרס אם יאשרו מס דירה 3 (ל"ת)
39 קליינט חגג 23/08/2016 10:08 חגג זהו הכסף שיגע אותך לגמרי. גולם
עבד כי ימלוך זה חגג. בקרוב הנפילה שלו
38 מגדל עגבניות 23/08/2016 10:06 הצעת ייעול למגדלי העגבניות
תפסיקו לגדל עגבניות ומחירי העגבניות יטוסו
37 מגדל בטטות 23/08/2016 10:05 הצעת ייעול למגדלי הבטטות
תפסיקו לגדל בטטות ומחירי הבטטות יטוסו
חמור גרם 23/08/2016 13:15 אנלוגייה טיפשית
אתה מבין ? אם לא יוכלו בטטה יוכלו גזר אם לא גזר פלפל אם לא פלפל חומוס אם לא חומוס תפוחי אדמה אבל בלי דירות אין איפה לגור זה לא שבלי דירה תגור באהל טוב מעטים כן יגורו באהל
36 מגדל מלפפונים 23/08/2016 10:04 הצעת ייעול למגדלי המלפפונים
תפסיקו לגדל מלפפונים ומחירי המלפפונים יטוסו
35 יניב 23/08/2016 10:03 חגג חגג
חג'ג חגג על חשבוננו כמה שנים עם מחלירים לא שפויים בקרוב תחזור לקרקע המציאות מה קרה לא מספיק לך כסף הגיע הזמן לשחרר דירות זולות לזוגות הצעירים כי המדינה שבורה מהמחירים שלכם
34 שוקי 23/08/2016 10:02 ב-8 השנים האחרונות כשמחירי הדירות טסו 100%
האם ראיתם איזה קבלן שמתראיין ומזהיר את הציבור שמחירי הדיור ימשיכו לעלות? ממש לא. לא היה להם זמן להתראיין הם היו עסוקים במכירת דירות והם ממש לא רצו להזהיר את הציבור שמחירי הדיור ימשיכו לעלות כי ככל שהמחירים עלו יותר כך הם הרוויחו יותר והנה לפתע כל שני וחמישי קבלן אינטרסנט אחר מזהיר את הציבור שהמחירים בדרך למעלה...חומר למחשבה :-)
33 הרופא המשפחתי 23/08/2016 10:00 חג'ג' ממליץ לך על כדור נגד לחץ
הפנים שלך משדרות לחץ יא נוכל בן נוכל
32 pshay 23/08/2016 09:59 בלי לקרוא את הכתבה אני יודע שהיא שווה לתחת !!! (ל"ת)
31 פשש התרשמתי 23/08/2016 09:58 לפי ה"כלכלן" חג'ג', מיתון כבד ואבטלה יגרמו לעליה במחיר? (ל"ת)
מפולת תגרום למיתון 23/08/2016 11:25 מיתון יגרום למפולת במחירי הדיור אבל בד"כ הסדר הפוך
בכל מצב במיתון מצבנו יהיה גרוע יותר מאשר בעליית מחירי הדיור.
אוהב אנשים שנונים 23/08/2016 10:10 חחחחחחחחחח גדול אחי קבל ביג לייק (ל"ת)
30 משתגע מטמבלים 23/08/2016 09:53 "קבלנים יפסיקו לבנות" פחחחחחחחחחחחחחחחח
מעניין שהמדינות שמפיקות נפט לא שמעו על הפטנט הזה. לפי התיאוריה המטופשת הזו ברגע שמחיר חבית נפט ירד מ-120$ כל המדינות שמפיקות נפט היו פשוט אמורות להפסיק לשאוב נפט ואז המחירים היו טסים למעלה ועובדה שהם לא הפסיקו לשאוב נפט למרות שהמחיר קרס עד 30$ אז כנראה שהתיאוריה של חג'ג' היא תיאוריה מפגרת.
29 יאיר 23/08/2016 09:51 מדהים הלחץ הזה שלהקבלנים
חחחח
28 יעקב 23/08/2016 09:48 חג'ג' זה עוד חרא קטן שרוצה להמשיך לרמות עם שלם (ל"ת)
27 המשורר 23/08/2016 09:47 חג'ג' תתחיל ללמוד את המילים של השיר
ולפעמים...החגיגה נגמרת...כיבוי אורות...
חחחח 23/08/2016 10:00 חג'ג..עוד קבלן שמדבר מתוך פוזיצייה !! הסוף לבועה !! (ל"ת)
26 אחד 23/08/2016 09:46 ממש בא לפהק
עוד פעם שמים כתבה של אינטרסנטיעם למינהם מה רציתם שהמתפרנסים מהשוק יגידו?!. המחירים בדרך למטה כי היעצע הדירות למכירה יגדל. מחירי השכ"ד לא יעלו כי משוואת היצע-ביקוש בשוק השכירות לא תשתנה.
25 איציק 23/08/2016 09:46 צודק בהחלט אף שוכר לא ישלם קנס על דירה של
את הקנס ישלמו השוכרים
א 23/08/2016 09:57 למה ששוכר ישלם
רוב המשכירים הם בעלי פחות מ 3 דירות לכן אם משכיר עם 3 דירות יעלה שכר דירה ב20-30% הוא ימצא את עצמו עם 0 ש"ח כל חודש + מס שצריך לשלם לא כל כך מהר זה יגולגל לשוכר
24 אזרח 23/08/2016 09:44 אינטרסנט שרוצה לשמר מחירים גבוהים.
נהפכנו להיות מדינה שרוב ההון של הציבור מושקע בנדל״ן ונטילת משכנתאות.מתכון למשבר כלכלי ברגע שהריבית תעלה.לא נשארו אפקי השקעה.הרסו את הבורסה.אין איזונים בתחום המיסים על השקעות.
לב 23/08/2016 16:05 מס על דירה 3
צודק 24 הרסו את הבורסה בשיטתיות הטילו מס על רווחים 25 אחוז כשאין כמעט רווחים והכסף רק מפסיד . אז איפה להשקיע את הכסף מעבודה מהבוקר עד הערב. כשגם השכר ממוסה. השקיעו בדירות שנתנו קצת תקוה למשקיעים. תורידו את המיסוי ל 10 אחוז בבורסה אולי משקיעים יחזרו לשם ויקנו פחות דירות להשקעה
23 בלה 23/08/2016 09:44 בלה בלה בלה (ל"ת)
22 נדל"ני טוב 23/08/2016 09:43 אני המום!
יזם נדל"ן מתנגד למאמצים להורדת המחירים? סנסציה!
21 רועי 23/08/2016 09:42 סבבה חג'ג'...אם זה נכון אז אתה הולך להרוויח יותר
אז למה אתה נשמע לי עצבני ולחוץ? חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
20 אסף 23/08/2016 09:42 פשוט מגוחך...
חג'ג' מנסה בכל כוחו לשמור על הקופון השמן שגוזר על חשבון הקונים. הקבלנים מפחדים שהחגיגה תיגמר. פשוט בושה!
19 שונא אינטרסנטים 23/08/2016 09:40 יש לכם את זה ביותר אינטרסנטי? (ל"ת)
18 ניר 23/08/2016 09:40 יאללה חפרתם
כל יום מביאים יזם/קבלן/שמאי ועוד מהעושקים במלאכה שמסבירים כמה זה רע לנו שיטילו עליהם מס. אולי במקום זה תביאו כל יום זוג צעיר חסר דירה שיספר כמה זה רע למשק שאין לו יכולת לקנות דירה. אני מבטיח לכם שתשמעו פי 10 יותר סיבות
17 יוסי 23/08/2016 09:39 זה טוב לחגג שהמחירים יעלו. למה הוא מתלונן..מענין (ל"ת)
16 רק 23/08/2016 09:38 חחחח זה ש70% מהצמיחה במשק זה
מנדלן רק מראה לכם כמה שאר המשק התייבש וכמה אנו קרובים לקצה גבול יכולת המימון מה שיאלץ אנשים להתחיל ולחתוך בהוצאות דרסטית וזה ישלח את כל המשק למיתון ויפיל את מחירי הדיור. אני קורא לכחלון לבטל מס דירה 3 ובמקום להשוות את המס שכירות למס על הבורסה ,25% מהשקל הראשון , בנוסף ובמקביל להשיק חוזה שכירות ממשלתי שרק לפיו אפשר לפעול, בנוסף הקמת רשות אכיפה בדומה לרשות ניע .
15 גיל 23/08/2016 09:38 יש דרכים יותר אפקטיביות לטפל במס
הדרך הנכונה היא חובת דיווח לכל מי שיש יותר מדירה בתא המשפחתי ומיסוי זהה לרווחי הון עם אפשרות קיזוז מול רווחי הון ושוכר שגם משכיר.הפשטות והאיזון תביא לשפיות יותר טובה
14 TheNozik 23/08/2016 09:37 אינטרסים
עוד אינטרסנט!!!!!!!!!!!!!!!!!!
13 גיל 23/08/2016 09:35 לי יש הסבר אחר
המס פוגע בי היזם ולכן אני נגד
גדי 23/08/2016 09:40 לא צריך 3
אחד מספיקהערבים בונים וילה ב250000 וזה מספיק טוב
12 אבי 23/08/2016 09:35 בלי להתבלבל
כל סטודנט שנה א יודע כי גם הקטנת הביקוש מורידה מחירים כך זה קורה בכל מקום בעולם במיוחד כשהמחירים עולים ועולים וכך זה יקרה בישראל גם בלי כחלון.
11 007 23/08/2016 09:34 דמעות תנין ולא יותר מכך!!!!
כך גם מדבר "הקוזק" שנגזל
10 יש ר א לי 23/08/2016 09:34 התשובה האמיתית היא במבחן התוצאה ובינתיים כחלון נכשל.
ואביגדור שלו מפטפט שטויות בלי סוף עם הבטחות חסרות כיסוי, ההברקה האחרונה של היו"ר אביגדור היתה לקונים תתמקחו, חחח, בשביל הצעה שכזו לא צריך אותך, תתפטר כמו שהבטחת כי מחירי הדיור רק עלו מאז שאתה וכחלון בתפקיד.
9 מני 23/08/2016 09:33 כחלון. תפיל כבר את כל החזירים האלה. (ל"ת)
8 חברים 23/08/2016 09:33 כחלון אתה בדיחה של אדם
כחלון כשלון חורץ.רק העלאת ריבית תעזור אולם כחלון זה בדיחת הדור בקדציה הבאה הוא עף הבייתה הליצן.
7 אבנר 23/08/2016 09:30 אינטרסנט, עכשיו אני בטוח שכחלון צודק!! עידו בלחץ היסטרי (ל"ת)
6 משה 23/08/2016 09:30 אם דמי שכירות יעלו ,יותר אנשים יקנו דירות השקעה
וזה יעלה מחיר
אנונימוס 23/08/2016 10:09 ממש תגובה חכמה.
שאפו איך חשבת על זה? אז בעצם אתה צופה עליית מחירים ועוד מעט דירת 4 חדרים בפריפריה תעלה 5 מליון עם משכורת חציונית של 6700, נשמע תיאריה מעניינת, אתה יכול להרחיב עליה וגם להסביר בעצם מה חזונך? בעצם הדור החדש הולך להיות עבד והדור הוותיק יהיה בעל כל הדירות שיהיו במשק, ממש מזכירים את תקופת סוחרי העבדים רק במודרני יותר עם דירות. לדעתי המדינה לא צריכה להטיל עליכם מס כדי שתוכלו לקנות דירות ביותר קלות ואז ככה תמשיכו לעלות מחירים כי עכשיו יש סיכוי קלוש שאולי איזה צעיר שעוזרים לו ההורים יוכל לקנות דירה וזה לא טוב לכם.
5 אבי 23/08/2016 09:29 ביז
עכעע
4 מעלים לי את השכירות 23/08/2016 09:26 צודק מאה אחוז,שר האוצר אפס,מעלים לי את השכירות ב-700 ש"
עוד לא נכנס החוק, וכבר הבעל בית שלי הודיע שהוא מעלה לי ב-700 ש"ח לפחות, אין לי מאיפה, לא יודע מה לעשות...
3 יונתן הקטן 23/08/2016 09:26 מצעד החזירים נמשך
חגג בפעם הבאה שיקראו לי למילואים אתה והחברים החזירים שלך תלכו. סולידריות ישראל 2016
2 יניב 23/08/2016 09:24 לא נמאס לכם לראיין אינטרסנטים
אין שום משמעות למה שהוא אומר. יזם נדלן, אם תגידו לו שהיום יהיה חם, הוא יסביר לכם איך זה יגרום לעליה במחירי הדיור.
1 א.מ 23/08/2016 09:22 תשובה אוטמטית של הקבלחזירים לכל מה שלא יעשו או יגידו
או ינסו לעשות כנגד העלאות המחירים שהם ופושעי בנק ישראל גרמו להן.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש