17:22 הנסיך הסעודי, בן טאלאל: "בועת הביטקוין תתפוצץ, זה האנרון הבא" >>

16:19 הדולר היציג נקבע על 3.49 שקלים, האירו על 4.10 שקלים

15:27 תמר פטרוליום יורדת 2% ומשלימה ירידה של 13% מתחילת החודש

15:24 ח"כ פרץ על החוק הצרפתי: יוזמה המעמידה את ראש הממשלה מעל החוק >>

16:05 השר בנט מסמן יעד למושב החורף: נשיב את הכוח לממשלה >>

12:40 דלק קידוחים מאבדת 1.1% ומשלימה ירידה של 18% מתחילת השנה

11:51 דיווח: דאע"ש הרג לפחות 128 אזרחים בסוריה

11:31 מניית קסטרו עולה כ-3% ומשלימה 5 ימי עליות רצופים

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

אסטרטגיית עדר הגנו: הברקזיט, פרשנות בגרוש

 |  47
Share
(מאמר סטירי, נא לא להתייחס ברצינות)


החל מיום ו' בערב, לאחר סיומו של אחד מימי המסחר הסוערים והגרועים ביותר שנראו בשנים האחרונות, ועד לסוף השבוע, התמלאו אתרים פיננסיים מובילים בכותרות מהסוג של "מה לעשות לאחר ההצבעה בבריטניה?". רואיינו כול הפרשנים הידועים, גורואים מפורסמים, אנשים שחזו בעבר בדייקנות כול התפתחות כלכלית/פיננסית, סוחרים ותיקים ואפילו את אלן גרינספן בן ה-90 הצליחו להביא למרקע. הדבר היחיד שמשותף היה לכול המרואיינים הייתה הסמכות שהפגינו והביטחון בדברי הפרשנות שלהם. אלו אגב הם אותם פרשני על שבמהלך השבוע האחרון הבטיחו, באותה רמה של סמכות וביטחון, שהבריטים לא יעזבו את האיחוד.

מוחמד אל אריאן, שמשמש היום כיועץ-על של חברת השירותים הפיננסיים הענקית מגרמניה, Allianz SE (סימול: ALV.DE), וכ-View columnist (מה זה?) בבלומברג, נתן שבעה הסברים מנומקים היטב לגבי ההתפתחויות/שינויים שבפניהם יעמוד העולם לאחר הברקזיט. בפתיח הוא מציין שהמאמר הזה בא בעקבות מאמר שכתב בתחילת השבוע שעבר שבו הזהיר מפני התוצאות של ניצחון הפורשים, דבר שלדעתו אז לא יקרה. אל אריאן הוא, ללא ספק, תותח-על בעולם הפיננסי, אלא שמאז פרש מתפקידו כמנכ"ל ומנהל ההשקעות המשותף (לצדו של ביל גרוס) בקרן ההשקעות והניהול השנייה בגודלה בעולם פימקו, הפך לכוכב תקשורת בוול סטריט וככזה הפך לחלק ממערכת השיווק הכי מוצלחת בתולדות האנושות, התקשורת.המערכת הזו מצליחה לנצל לצרכיה את מהפכות הטכנולוגיה והאינפורמציה טוב יותר מכול סקטור כלכלי אחר ומפתחת אסטרטגיה שיווקית שבסופה תהפוך את כולנו, המשתמשים בתקשורת, ל"עדר של גנו". אל תחשבו שלא חשבנו הרבה לפני שהחלטנו על הגדרה שכזו שהרי להשוות את ה-Human sapiens לגנו זה להעליב את הגזע כולו אבל לשם חותרת התקשורת ואפילו את המנוע שמניע את האסטרטגיה המוצלחת הזו זיהינו, מהפכת האינפורמציה בראשות הסמארט-פון.בוויקיפדיה נכתב: "מי שלא צפה בדהירת עדר גנו בערבות אפריקה לא ראה עוצמה מימיו, הדהירה חד הכיוונית אדירת הממדים סוחפת ללא ספק, מדובר באחד מהמראות המרהיבים ומעוררי ההשתאות". שאלנו עצמנו, "כיצד הגיעו הגנואים למצב שכזה? מה מניע אותם לחצות נהר מלא תנינים? מה מוביל אותם לרוץ יחד באותו כיוון?". אז כן, המומחים מסבירים שזה הרעב, החושים, בלה, בלה, בלה אבל האמת היא שכאשר יצר בורא עולם את הגנו הוא שתל במוחם שבב שמכריח אותם ללכת בעקבות מה שבדרך של טלפתיה מעבירים להם המנהיגים שלהם. מסתבר שהתקשורת הצליחה לפתח שבב כזה והיא משתילה אותו, באמצעות הטלפון החכם, הטבלט או המחשב אצל כול צרכן שלה. מה שקרה לפני ואחרי הברקזיט מוכיח זאת. התחלנו לחשוד בכך ב-2008 כאשר השווקים נעו באחידות מופלאה מטה ולפתע, דווקא שנראה היה שהולכים לכיוון 1930, החלה תנועה אחידה מעלה.

התקשורת משכנעת
בתחילת השבוע שעבר נחת מדד ה-S&P על 2,071 נקודות וזאת לאחר ירידה שהחלה כשבוע קודם ושהוסברה כירידה לנוכח החשש שמתגבר ככול שמתקרבים ליום ההצבעה. אלא שהחל מה-18.6 החל המדד לעלות, מלווה במפתיע בתחזיות/הבטחות למעשה, שהבריטים כבר החליטו להישאר וב-23.6, ערב ההצבעה, הגיע ל-2,113, עלייה של 4.75% בתוך 4 ימי מסחר. כול המדדים המובילים בצעו את אותו תהליך כאשר הדאקס הרביץ עלייה של 8.7%.

האם בארבעת ימי המסחר הנ"ל קרה משהו כלכלי או פיננסי ששינה את הציפיות? לא! ונניח אפילו שההרגשה לקראת הבחירות השתפרה, אז זו סיבה להביא את ה-S&P לרמת שיא כול הזמנים? להתנהג כאילו עננת הדאגה כלל לא קיימת ועוד ברמות מכפילים גבוהות? ברור שלא, אבל מה שקרה הוא שבמהלך ארבעת הימים הצליחה התקשורת לשכנע את כולנו שהבריטים יצביעו להישאר. תחשבו לרגע בהיגיון, מה שקורה ב-S&P, בנאסד"ק ובדאקס מייצג מחשבה של מיליארדי (כן, מיליארדי) משקיעים שרובם, עד ה-17.6, האמינו שהבריטים יצביעו לעזוב, ולאחר ה-17.6, ללא כול מידע רציני, הפכו דעתם ורצו לקנות מניות.

אז איך משנים דעתם של מיליארדים בצורה שכזו? מה שקרה כאן אינו שונה ממה שקורה לגנו כשהוא מתקרב למימי נהר המארה בחשש, רואה התנינים והכול ולפתע מתמלא באופטימיות וקופץ (כולם יחד) פנימה. אם זה לא השבב תגידו לי מה כן. מישהו בהנהלת התקשורת הגלובלית (כנראה שיש כזו ולמה לא? אם הקונספירטורים טוענים שהבנקים מתאמים ביניהם את העמלות וחברות התרופות את המחירים אז למה לא CNN, FOX ודה מרקר?).

הבעיה היא שממשבר למשבר הם עושים זאת טוב יותר. שלוש השאלות המתבקשות הן למה בכלל צריכה התקשורת לנהל לנו את הראש, מי מאחורי הרעיון ושל מי השבב. התשובות לשאלות ברורות. מהרגע שיגיעו לשבב מושלם (ומה שקרה בשבוע האחרון מצביע על התקדמות בכיוון), מישהו יעשה כאן טונות של כסף. מי? קרנות ההדג' כמובן, שהתחילו לחשוש שנגמרו הדרכים לעשות מכות גדולות בשוק. עם שבב  כזה, השמיים הם הגבול. של מי השבב? לחברים בניו יורק, שאתם התייעצנו בנושא, יש תשובה: "בחייך שלמה, ליהודים, כנראה שבפרוטליקס או במכון וויצמן בנו שבב כזה שמשתילים בטלפון החכם ומשם הוא עובר למוח" ומדוע שלא יחשבו כך? קראתם את הפרוטוקולים של הזקנים שלנו? חלק גדול מאזרחי העולם מאמינים שיש קבוצה כזו אפילו היום וחוץ מזה, מיהם מנהלי קרנות ההדג' הגדולים? תבדקו כמה הגיבו בהסכמה על דברי אבו מאזן בעניין הרבנים מרעילי הבארות.
  
וכמה מילים ברצינות
בדיוק כפי שאיש לא ידע מה יחליטו הבריטים כך גם איש אינו יודע למה הברקזיט יוביל. כיוון שתעשיית התקשורת חייבת למכור עצמה ובתחרות האדירה של המאה ה-21 היא עושה זאת באמצעות כותרות סנסציוניות ונגטיביות, אז תתכוננו לכותרות מהסוג של "סופו של האיחוד האירופי" ואפילו "בחזרה ל-2008". אבל אחרי שתקראו בבלומברג את המאמר על המנצחים מהבלגן – קרנות הגידור,  תבינו ששוב עבדו עלינו בתקשורת והאכילו אותנו מרורים.

אז עשו לעצמכם טובה והפעם תבדקו העובדות. לא גרינספן ולא אל אריאן, עם כול הכבוד, יודעים יותר מכם, וגם אין שום שבב שתקעו לכם בראש ואינכם גנואים. העולם לא נחרב, הצרכנים לא ברחו, הטכנולוגיה ממשיכה להתקדם ואם בכול זאת האיחוד יתפרק (מה שאנחנו לא חושבים) אז פחות אנשים יקנו דרך הרשת? זה יביא למיתון? למה? בואו נשב בשקט, שבוע-שבועיים, נתן למהומה לחלוף ואו אז נחליט מה לעשות לפי ההיגיון הכלכלי, זה תמיד עובד. בינתיים יש לכם זמן לבדוק כמה מהחברות המובילות ומחלקות הדיוידנד וכמה מהחלומות אחריהם רדפתם במחירי חלל.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

47 תגובות ב-26 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
26 מושיק 28/06/2016 09:52 ברקזיט זה עזיבת אנגליה את יורו 2016, בכדורגל כמובן (-:
שלמה, 2003, 2008, 2016, ... זה מחזוריות של 7-8 שנים, כל פעם. כמו עדרי הגנו שעושים את המסע במחזוריות של עונות גשומות ובצורת. האם לפי דעתך המחזוריות בשווקים באה ממקום טבעי קוסמי, או שזה מחזוריות אקראית, שנשלטת בחלקה ע"י התקשורת ובחלקה ע"י ברבורים שחורים. כמו טורניר יורו בכדורגל - כל 4 שנים, האם הטורניר נוצר ומתוחזק ע"י תקשורת ההמונים, או ע"י ברבורים שחורים כמו נבחרת אנגליה (או אולי ברבורים לבנים כמו נבחרת איסלנד), או שילוב של השניים...
שלמה גרינברג 28/06/2016 12:32 שאלה טובה
ראשית אין מחזוריות בוול סטריט. בגדול, המניות מגיעות לשיא או שפל בגלל מומנטום פסיכולוגי. בשלושת המקרים שהבאת זה חזר על עצמו במדויק, ה 8 שנים זה מקריות. מה שקורה הוא, שכאשר שוק במגמת עלייה ממושכת בעקבות התחזקות ממושכת של הכלכלה ורווחיות החברות מתחיל, בשלב מסוים, מה שנקרא "מומנטום" וכך בדיוק קורה בתהליך של ירידה ממושכת, גם היא כתוצאה מירידה בצמיחה הכלכלית וזה נכון בכול סוגי ההשקעות, מנדל"ן ועד מתכות. המעבר למומנטום הוא "בעיית הגנו" כי קשה להניח האצבע על "מתי" או "למה". התקשורת בהחלט "תומכת" בהיווצרות המומנטום אבל לא קובעת. התקשורת זה גורם שצריך אבל שאינו מספיק, "משהו" פסיכולוגי הופך את המומנטום לפרץ התלהבות כשהמשקיעים מחליטים ש"השוק אינו יכול לרדת" או "אינו יכול לעלות". המקרה הנוכחי שונה. לא היינו במומנטום של עליות עדיין, הברקזיט פשוט עצר תהליך ארוך של התאוששות ממשבר 2008. כאן לא מדובר במעבר מצמיחה כלכלית למיתון (נכון, נוצרה האטה מסוימת אבל אף אחד, ערב הברקזיט, לא חשש מחזרה ל 2008). לכן, לדעתי האישית, הנפילות מאז הברקזיט הן, מה שאני מכנה, "נפילות התאמה", לא מפולת.
25 נחום 27/06/2016 17:56 תודה ן....
שלום מר גרינברג ,תודה על תגובתך.חשבתי דווקא על נקודה חיובית שיש בכל הסיפור הזה של ה-BREXIT.אולי זה ידחה וימעיט לפחות בזמן הקרוב את עליות הריבית בארה"ב.דעתך?
שלמה גרינברג 27/06/2016 18:17 הריבית בארה"ב
ברור שזה ידחה בעיקר בשל ההשלכות על אירופה והחששות מהאטה גלובלית וזו אינה נקודת אור, ההפך.
24 אבי 27/06/2016 16:41 כתבה מעולה, אבל...
הבעיה היא ברציונל. קשה "לתקוף" אותו בבחינת היפכה מסתברא. אבל, דהירה של עדר גנו, לא ניתן לעצור. וודאי לא מיידית. העדר דוהר כרגע במורד הגבעה, מניות הבנקים באירופה מתרסקות, אלה שבארה"ב "רק" יורדות חזק, ולמשה אין סקטור שלא נפגע. כנ"ל לגבי מניות שמחלקות דיוידנדים לאורך זמן. סיכום: הכתבה מרתקת, אבל נדמה לי שלפחות לטווח הנראה לעין, עדר הגנו קובע את המומנטום. הלוואי ואתבדה. תודה שלמה
שלמה גרינברג 27/06/2016 16:55 זה בדיוק מה שכתבתי (ל"ת)
אבי 28/06/2016 08:44 נכון. סבור כמוך (ל"ת)
שלמה גרינברג 28/06/2016 11:18 מילה נוספת
היסטורית, אחרי "מהומה" מהסוג שראינו בברקזיט, לוקח לשוק זמן להתאושש והירידות, כתגובה לפחדים ולחששות, עלולות להימשך זמן. אלא שבמקרה הזה צריך המשקיע לשאול עצמו, "האם כצעקתה"? נניח שבאמת בריטניה פורשת (מה שכלל עדיין לא בטוח כי יש, במקרה הספציפי הזה, דרכים רבות שבריטניה תשאר "חברה" למרות שרשמית לא. אבל אין לברקזיט, למרות מה שהגורואים למיניהן מזהירים, שום אפקט כלכלי, רק פסיכולוגי כרגע ולכן, כך אני מאמין, ברגי שהדברים יירגעו, תוך שבוע-שבועיים כפי שכתבתי, השוק יחזור לעלות ולא אתפלא אם קודם כי כול האינדיאנים בהיכון
23 משה 27/06/2016 13:24 שוק הדיור
שלמה מה דעתך על שוק הדיור בארץ ? מדוע לא ממסים הכנסות על שכר דירה וממשיכים לתת פטור בגובה 60,000 ש"ח לשנה שרק מאיץ את עליות המחירים ?
שלמה גרינברג 27/06/2016 13:47 איני עוקב (ל"ת)
22 בוני 27/06/2016 11:39 מאמר מרתק ושנון. תודה! (ל"ת)
נו 27/06/2016 13:09 ל21 22
אתם תאומים זהים? מרתק ושנון? הנאה צרופה? אז תארו לכם מה היה קורה אם זה היה מאמר רציני ולא סטירי והוא היה מבקש להתייחס אליו ברצינות. והכותב זה לא מי ששלמה חושב. זהו אחד פשוט שנעזר בהם ולא בנושא בורסה וכספים.
כגן 28/06/2016 09:05 אם היית קורא בין השורות היית מבין שיש בו מימד רציני,
ולא רק סאטירה.
21 כגן 27/06/2016 08:55 כל כתבה - הנאה צרופה. תודה.
.
20 יוכי 27/06/2016 03:01 מפולת (ל"ת)
שלמה גרינברג 27/06/2016 09:04 וואו!!!
בדקת לאחרונה היכן נמצאים המדדים?
נו 27/06/2016 13:04 היכן הם נמצאים? (ל"ת)
כגן 27/06/2016 09:01 לא יקרה. המדדים כבר התחילו לעלות.
.
19 אנונימי 27/06/2016 00:42 לא צריך לרוץ לדוגמאות בחו"ל
מספיק לראות את מה שקורה באתרים "הכלכליים " בארץ. כל אחד עם האינטרסים שלו ולעתים קרובות ניתן לראות שתי דעות מנוגדות על אותו נושא בשני אתרים שונים - אינטרסים כבר אמרנו?
18 עדר 26/06/2016 21:31 שפוי אחד מול תקשורת הזויה (ל"ת)
17 גנו 26/06/2016 21:30 שלמה כל מילה זהב (ל"ת)
16 א100 26/06/2016 21:06 יהיו המשכונים קטנים מחר
על מנת ליישר את הקו שטרחו לעקמו וחבל.
15 נחום 26/06/2016 19:38 חוסר וודאות
שלום מר גרינברג, מה שלומך?תראה, אני לא מאלו שקוראים רק את הכותרות ואכן גם קראתי את כתבתך הכרגיל מעניינת ומחכימה. אבל, יש לי שאלה- כידוע אחד הדברים ששוק ההון לא אוהב זה חוסר וודאות,ועכשיו, נראה שהולך להיות כשנתיים של חוסר וודאות לגבי הסכמי הסחר החדשים של בריטניה עם האיחוד ואולי גם עם שאר העולם.אז נכון,לא פחות אנשים יקנו בכלל ודרך הרשת בפרט, אבל - שאלתי היא איך לדעתך יגב השוק לחוסר הוודאות הנ"ל? תודה מראש....
שלמה גרינברג 27/06/2016 08:59 חוסר הוודאות
אכן, הגורם מספר אחד לזעזועים אבל הרשה לי לציין 2 דברים: 1. חוסר הוודאות שנוגע לברקזיט לא יימשך שנתיים וגם לא חודשיים. האירופאים אינם מאיבים ואינם טפשים ולבטח איטנם בהלם כפי שהתקשורת רוצה שתאמין. האירופאים מובלים ע"י גרמניה ועם ההנהלה הטובה בעולם וכבר לפי התגובות הראשוניות אפשר לראות שהם לקחו את היוזמה ומובילים. 2. אי וודאות אינה דבר חדש והנוכחית אינה הגדולה שהייתה. כבר שכחנו כיצד זעקו הכותרות בסוף 2008? כבר שכחנו את אי הוודאות "לעשור הבא" שהובטחה לנו ב 2001, לאחר הבועה? נכון, המשקיע במניות סובל יותר מהמשקיע בנדל"ן כי הוא רואה את ערך השקעותיו יורד בכול רגע לעומת המשקיע בנדל"ן שלא אבל בשני המקרים תהיה בטוח שההתאוששות תחזור והמקרה הנוכחי הוא לבטח לא המפחיד ביותר.
14 א100 26/06/2016 19:04 המשכון לפני שיחת סיום מתקרבת
ברגע זה אנו ברום 40.000 רגל לערך מעל האטלנטי בדרך למישרדינו בסאן דייגו. ועקב הגובה האוויר במטוס דליל(בעיקר אחוז החמצן ירד) אז יש באפשרותנו כאן להיות פחות רציניים ומכאן לצנן לכם את האוויר החם בארץ מולדת. אז ניזכרנו בחברנו מיקי העכבר התותח שמתגרה בעדר הפילים או הגנו אם תרצה ותמיד מציע להם תחרות ריצה בסהרה בחום הלוהט. מי ניצח כמובן זה לא משנה..אבל מיקי שלנו מציין בסיפוק: "ראה איזה ענן אבק הישארנו אחרינו...". אנו לא יודעים אם זה לצערנו או שימחתנו אבל כל כך הרבה מיקים כאלו תותחים מסתובבים בעולם ו"מנצחים "את כולם. שמור על עצמך איש יקר. אויש..חם חם לכם שם וכאן אין את ה21 אחוז חמצן.
שלמה גרינברג 27/06/2016 09:01 אז יש לך משרדים בסן דייאגו?
אפשר לבקר? אני בפאלו אלטו בשבוע הבא ואולי זו ההזדמנות שלי להצליח ולהבין מה בדיוק אתה רוצה?
א200 26/06/2016 23:05 תוכל להסביר בבקשה מהי תוכנית העבודה שלך לתקופה הקרובה (ל"ת)
13 אורן 26/06/2016 16:08 כנראה שפיספסתי את הרעיון
פיספסתי פה משהו, למרות שהעדר רץ ולמרות שלא השתנה כלום, עדיין השוק ירד ואי אפשר להתווכח עם זה.... העדר הוא הקובע את מהלך העיניינים, אולי יהיו עליות ואולי יהיה עוד הפחדה של הציבור ומחר תהיה סחורה בזול יותר. אי אפשר לדעת.
ארז 26/06/2016 17:43 איך אמר באפט ב 2008 אחרי שקנה את חברת המסטיקים
ריגלי תמורת 23 מיליארד דולר (בתרגום חופשי) "לא נראה לי שהאינטרנט ישנה את איך שאנשים לועסים מסטיק" - בקיצור אם אתה מושקע ביצרנית הסיגריות אלטריה (סימול MO ) אז היא אפילו עלתה ביום שישי. אם אתה לא מושקע בחברות כאלה אז האסטרטגיה היחידה שעבדה בשנתיים האחרונות היא תמיד להחזיק כסף כבד בצד ולחקות בסבלנות לתיקונים. "Our approach is very much profiting from lack of change rather than from change. With Wrigley chewing gum, it's the lack of change that appeals to me. I don't think it is going to be hurt by the Internet. That's the kind of business I like."
12 igal-igor 26/06/2016 13:14 מוזר נראה שההמון נהיה חכם יותר
כל כך חיכיתי ורציתי לאסוף כמה חברות טובות, אך הם לא ירדו מספיק, אני מאוכזב. שלמה שאלה האם אתה מכיר אם יש התפתחויות בנושא של הזיקה? סוף סוף הבינו בשוק ש-INO נמצאת רחוק מהחיסון ומחיזירם את החברה לרצפה את ה80% שלי עשיתי שם יצאיתי לפני שבועיים בערך XON - יותר דיבורים של תקשורת והמנכ''ל מהמעשים בפועל.
11 igal-igor 26/06/2016 13:06 מוזר נראה שההמון נהיה חכם יותר
כל כך חיכיתי ורציתי לאסוף כמה חברות טובות, אך הם לא ירדו מספיק, אני מאוכזב
10 Meta 26/06/2016 13:00 שלמה כרגיל גדול
כמשקיע וותיק (50 שנה) כבר ראינו הכל. שלמה כרגיל מהנה בניתוחיו, חף מניתוח המסתמך על פוזיציה .אל אריאן וגרוס הביאו בחוכמתם ובשחצנותם את הקרן הענקית אותה נהלו להפסדים כבדים.הם כרגיל מדברים מהפוזיציה.
9 אורי 26/06/2016 11:10 שלמה היקר תודה
כי כרגיל מקשיב לך ולכן לא ברחתי מזל שאין לי את השבב גם ב2008 לא היה לי כל טוב אדם יקר ומאמין גם שהכל יתהפך חזרה
8 א100 26/06/2016 10:55 למר גרינברג
כתבה נחמדה ומרגיעה את שלל קוראיך הנאמנים. אמנם גרינספאן ואל עריאן לא יודעים ולא חכמים ממני. אבל אני חושב שאתה כן. אז ניכנסת היום למעין מבחן שבסופו של יום יהיה צודק או לא. אגב. ב18 לחודש לא היה מסחר וגם חיפשתי את ה 4.75% לא מצאתי במציאות. אולי פיספסתי משהו? עדכן אותי. וגם. מאמריך שלעיתים קרובות מאד אנו חולקים עליהם ואף לא מסכימים בכלל..אבל..מבחינת הידע וההגשה והרמה..לדעתנו אתה המוביל בארץ ואף מתברג יפה בפרשנים העולמיים. ועוד פעם..בריאות . אושר ואריכות ימים וגם הצלחות רבות(כמו בסה"כ)
שלמה גרינברג 26/06/2016 11:27 למאת המופלאים (או מי שמייצג אותם אם יש כאלו)
נכון, ב 18.6 לא היה מסחר, טעות שלי כך שאחוז העלייה מהסגירה של ה 17.6 הוא "רק" % 2, אבל זה לא משנה את הארגומנט. כיוון שאתה/ם מתעקש/ים, למרות הצהרתך/כם שלא לחזור, להמשיך ולקרוא את מה שאני כותב אז כנראה שנגזר עלי לענות גם כשאין לכם שאלות אלא הערות בלבד. מה לעשות? זה טור שלי ואלו דעותיי ואני שמח שיש שחולקים עליהם אפילו כאשר המחלוקת באה רק כדי להופיע.
פרופ' איציק 100 26/06/2016 23:05 ואחרונה לידידנו שלמה שמתעקש בלי הצלחה
להיות אויב וזאת מטעמים מובנים. ובכל זאת אגלה: אינך חייב להתדיין או להיתווכח עם אוייב שגדול עליך בעשרות מספרים. אך בכנות כל מה שרצה ("האויב")זה רק לעזור. אז לא נשאר אלא לצטט את חיים נחמן ביאליק ..ניקמת ילד קטן לא ברא השטן. ומכאן יקרירנו שלמה . נבדוק בבוקר אם הכל עלה ואז יפרדו דרכינו ואף לא נטען לעולם יותר: מאמר שטוח..חוסר הבנה יסודי בעניינים במקרה של רפואה ותרופות וכדומה..נחריש וניתן לקוראים היקרים לאכול מתוך אהבה אמיתית אליך כל מה שאתה טוען. זכה לחיים טובים וארוכים. ועצה אחרונה..שתה כוס מיים אחת או שתיים לפני שאתה דורס או יורד כאן על יקירים צעירים.
א100 26/06/2016 22:54 לשלמה
אכן ביקשת שלא ניכנס וזאת מטעמים מובנים מאליו. בל נשכח שביקשת עזרה ומזור בעניינך הפרטיים ולא נענינו. לגבי:"רק כדי להופיע"..חצוף ועלוב בעיני. וזאת בהמשך להודאה בטעויותך למעלה..מוזר וכמעט בלתי אפשרי מבחינתך סי אמ טי. אז אנו מופיעים רבות באתרים קצת פחות טובים מאתרוש ביז כמו The Economist היוקרתי ונידרשנו ב.מירה לענייני השעה הלוהטים. אנו מרואיינים שם מידי פעם ואף כותבים בעניינים כמו כלכלה ורפואה. אך..שוד ושבר..בדיוק היום שכחנו לחלוטין את כתיבת ודיבור האנגלית שהיא כשפת אם לנו וניצבנו רק עם ידע אולטימטיבי בקריאת האנגלית שלא שכחנו היום. זה לא התאים להם..היצענו לחילופין להתראיין באידיש ופולנית ואמהרית ופרסית אך דחונו על הסף וחבל. היה לנו הרבה מה למכור..מה לעשות שבדיוק היום שכחנו לחלוטין לכתוב ולדבר אנגלית שוטפת. אך אין מה לדאוג. מחר זה יחזור.
א100 26/06/2016 20:40 המשכון
בכתבה הקודמת שאלה מגיבה (תגובה 22)מודאגת מה יהיה? הקיסר הבטיח לחשוב ולהגיב לבעיתה בכתבה הבאה(26.6). במקום זאת קיבלנו סאטירה שאין להתייחס אליה ברצינות(לשון הקיסר שלמה) ואני שואל. האם אני כקורא נאמן ואחראי לביזפורטל צריך לקבל מגדול הפרשנים סאטירות שאין להתייחס אליהם ברצינות? נשארתי עם שאלתי. אלא אם כן אתרוש המכובד יואיל לענות לי.
אביתר 27/06/2016 23:01 יהירות
מדהים כמה יהירות יכולה להיות באדם אחד.תזהר לא להתפוצץ.
שלמה גרינברג 27/06/2016 09:33 וואו!!!
מה בדיוק השאלה?
7 מושיק 26/06/2016 10:52 חכם ומדויק!! (ל"ת)
6 תודה שלמה-אופי 26/06/2016 10:51 חיכיתי לכתבה שלך
מי שעוקב אחריך יודע שאין צורך לחשוש מכל הכותרות של סופ"ש. אפילו לא היה צריך את הכתבה הזו כדי להבין מה אתה חושב. תודה רבה על כל הידע שלך.
5 אבי 26/06/2016 10:30 מרתק (ל"ת)
4 חנה 26/06/2016 10:12 תודה שלמה
כמו תמיד ככ חכם ומרתק. הפעם גם צחקתי וככה מתחילים שבוע..
3 יריב 26/06/2016 10:09 הסקירה
נהניתי,תודה.
2 מומו 26/06/2016 10:07 כולם בטירוף בגלל אנגליה, זה יעשה לה רק טוב
פחות מיליוני מוסלמים אוכלי חינם. הבעיה לא אנגליה, הבעיה זה משבר החוב המטורף. נראה מה יקרה עם איטליה וספרד. אוגוסט, מתחיל הטירוף.
1 קורא נתונים 26/06/2016 10:01 מסכים מאד. מה עוד שלא בטוח שהבריטים יצאו מהאיחוד
הם בפאניקה על הצעד שעשו... ימים יגידו
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש