15:45 צפי לפתיחה יציבה בוול סטריט: העיניים מופנות לסין, מניות הבנקים במוקד >>

15:22 המאבק נמשך: ארגוני הנכים מפגינים כעת ליד ביתו של רה"מ בירושלים

14:40 השר בנט: אין לנהל משא ומתן עם ממשלה פלסטינית שנשענת על חמאס >>

13:11 למ"ס: הצמיחה במשק ברבעון השני עמדה על קצב של 2.4%

12:40 מניית תמר פטרוליום צוללת ומשלימה נפילה שבועית של מעל 6%

12:38 מניית אל על יורדת 2.8% ומשלימה ירידה של 19% מתחילת השנה

12:36 מניית שטראוס עולה 1.3% ומשלימה 4 ימי עליות רצופים

12:02 אפגניסטן: לפחות 12 הרוגים בפיגוע במתקן משטרתי בדרום המדינה

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

לילה טוב גוגל, בוקר טוב מיקרוסופט

אופיר סלע, סמנכ"ל Wave Digital, על רכישת הענק שמיקרוסופט ביצעה שמעבר לשוויה הענק - הוכיחה שגוגל נרדמה בשמירה
 |  3
Share
בראשית השבוע קראנו והאזנו בכל רשתות החדשות ובמדורי הכלכלה על עסקת הענק של תאגיד מיקרוסופט, אשר הודיע על רכישת הרשת החברתית העסקית לינקדאין בשווי של לא פחות מ-26.2 מיליארד דולר – הרכישה הגדולה בתולדות ענקית התוכנה. חרף תגובות ופרשנויות המגוללות הסברים ודעות כי מדובר בעסקה פחות אטרקטיבית ממה שהיא באמת ואף הזויה בלשון אחרת, אני סבור כי מדובר ברכישה חכמה ונבונה, ולמעשה והשאלה היחידה עצמי שניתן להעלות על הדעת היא – למה רק עכשיו?


מיקרוסופט היא חברה שעיקר הכנסותיה מאז ומעולם מתבססות על הקהל העסקי. אמנם היא נוכחת כמעט בכל בית שבו יש מחשב נייח עם מערכת ההפעלה שלה, אך בשנים האחרונות, בעקבות חדירת מכשירי המובייל, השוק עבר שינוי גדול וחלה ירידה במכירה של מחשבים נייחים. על פי נתוני IDC שפורסמו לאחרונה, חלה ירידה של 2.1 אחוזים במכירת מחשבים נייחים ב-2014 ו-10.6 אחוזים נוספים ב-2015. לעומת זאת, הקהל העסקי תמיד ישתמש במחשבים שולחניים, וזקוק לכל התוכנות שמציעה מיקרוסופט ובראשן אופיס, אאוטלוק ושירותי מחשוב ענן. מיקרוסופט חיה באופן טבעי בסביבה העסקית כך שהעתיד והפוטנציאל שלה להמשיך ולהרוויח כרוך בקהל היעד העסקי. זו הסיבה שהחיבור עם לינקדאין, הרשת החברתית העסקית הגדולה והמצליחה בעולם, הוא מתבקש ואף הכרחי  וטבעי.

לינקדאין, שבה למעלה מ-430 מיליון משתמשים, בהם 106 מיליון משתמשים פעילים, היא לוח הדרושים הגדול בעולם – אלפי חברות מגייסות ועובדים מחפשים עבודה דרכה והיא משמשת מקום לשיתופי פעולה וידע מקצועיים. בנוסף, היא מחזיקה מידע רב ערך על חברות – החל במידע על גיוסי כוח אדם - מתי הן מגייסות, את מי הן מגייסות, וכלה באחסון קורות חיים ופרטים תעסוקתיים מדויקים של מיליוני עובדים. מידע זה הוא לא פחות מאוצר רב ערך עבור חברה כמו מיקרוסופט, שקהל היעד שלה הוא אותם 430 מיליון משתמשים ברמה הארגונית שאליה הם משתייכים. למיקרוסופט זו הזדמנות מצוינת להשתמש במידע על מנת לפתח ולשכלל את שוק המוצרים שלה בהתאם לצרכי הלקוחות ובדרך זו תוכל ליישם את מטרתה בהגדלת המכירות.כיום, לינדקאין מייצרת הכנסות בסדר גודל של 3 מיליארד דולרים (2015) וצומחת בעשרות אחוזים בהכנסותיה מידי שנה. זוהי חברה הנחשבת לרווחית ולבעלת פוטנציאל צמיחה עצמאי גבוה לאין ערוך. החברה מייצרת את רוב הכנסותיה ממכירת מוצרי פרסום שונים לארגונים עסקיים וחלק ממכירה מנויי פרימיום למשתמשי הקצה.בסופו של דבר, מדובר בעסקה שתסייע לכל אחד מהצדדים - מיקרוסופט ולינקדאין - למנף את עצמו ועם השנים יוכלו לפתח יותר ויותר ממשקים בין התוכנות ובין עולמות המידע ואולי אף לתת שירותים משולבים לארגונים כמו שילוב אפליקציית איתור עובדים ישירות מתוך ה-CRM של מיקרוסופט.
 
גוגל נרדמה בשמירה?
נראה כי דווקא גוגל ברבות הימים תצטער על שלא עשתה את המהלך העסקי הזה, מאחר שגוגל מומחית בתחום המידע על משתמשים פרטיים, ושולטת בצורה כמעט מוחלטת על שוק מערכות ההפעלה במובייל. אולם, דווקא בקרב הקהל העסקי גוגל לא השכילה למנף את מעמדה ואין לה דריסת רגל משמעותית בתחום זה חרף ניסיונותיה הרבים. כך למשל Google Apps לעסקים, המייל הארגוני ושירות הענן, שירותי ה"office" שלה (Google Docs) ואף מערכת ההפעלה מבוססת כרום – כל אלו לא הצליחו לסייע לגוגל לקחת נתח שוק משמעותי ממיקרוסופט הדומיננטית.

ההפסד של גוגל כאן הוא כפול, גם מול הארגונים העסקיים וגם בשליטה במידע הרב על משתמשי הקצה העסקיים. בעוד שגוגל יודעת כמעט הכל עלינו בגלישה במובייל ודרך החיבור שלנו לשירותיה השונים (YouTube, Gmail וכו') כמשתמשים פרטיים – דווקא בשעות העבודה, בהן אנו מחוברים לאינטרנט ולשירותים שונים באמצעות המייל העסקי שלנו – שם גוגל מפספסת את קהל המשתמשים וקשה לה יותר להנגיש את הסגמנט העסקי למפרסמים בצורה מדויקת. בעלות על מידע זה הייתה מאפשרת לגוגל להרחיב את מיקוד הקהלים למפרסמים למאות מיליוני אנשים בהתבסס על החברות בהן הם עובדים, מיקום המשרדים, התפקידים וההיסטוריה המקצועית שלהם – מידע שלא יסולא בפז לרשת הפרסום הדומיננטית של גוגל במרחב הדיגיטלי.

גוגל אולי נרדמה בשמירה, גם מיקרוסופט יכולה הייתה לבצע מהלך אסטרטגי זה קודם לכן, אך כך או כך - נדמה שהשוק הטכנולוגי ממשיך במהפכה ועסקאות ענק נוספות עוד לפנינו.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

3 תגובות ב-3 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
3 חנן 25/06/2016 17:43 בחצי כסף אפשר לפתח משהו יותר טוב בהרבה (ל"ת)
2 חד גדיא 22/06/2016 16:56 עסקה אומללה
לא חבל לזרוק 26 מיליארד על אתר מפוקפק? לינקדין כבר נחתכה בחצי לפני חודשיים בגלל דוחות לא משהו. בדרך למטה. חבל על הכסף שלהם .....
1 אבי 22/06/2016 10:34 מהמר שגוגל עובדת על טוויטר
זה יותר מתאים לDNA של גוגל. הסייג היחיד הוא שכנראה שטוויטר לא תסכים לזה...
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש
כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ מקבוצת קו מנחה © |תנאי שימוש | לאתר אקטיבטרייל
לחץ לביטול הצגת המידע המורחב על מדד/נייר בבר המדדים, לחיצה נוספת תשיב את המידע.