21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

מחפשים השקעה? איל דבי מסמן מניה בת"א שנסחרת בזול - והיא דבר פשוט נדיר

בטור מיוחד ל-Bizportal מתייחס מנהל מחקר מניות בלאומי שוקי הון למניה גדולה - שלא כדאי לפספס
 |  21
בתוך הדשדוש
Share
הפתעות, בדומה לאכזבות, הן בעיקר עניין של ציפיות. מדובר בהתנהגות אנושית, אבל הנוכחות שלה בשוקי ההון היא מהיותר בולטות. עונת הדוחות נראית לי לעתים כמו תחרות מוזרה, בה מרוממים את החברות שהפתיעו לטובה - בעוד שהמאכזבות סופגות מהלומה.


אני, כשלעצמי, מייחס חשיבות מועטה לדוח כספי נקודתי, שכן מה שחשוב לטעמי זו המגמה הארוכה ושיווי המשקל אליו תתכנס החברה. אז נכון, בהחלט ניתן ללמוד דברים מתוצאות של רבעון, אבל הן לא יותר מחוליה יחידה בשרשרת ארוכה - זו שמציירת את התמונה הרחבה. עם זאת, מאחר שאין לי לא את היומרה ולא את הכלים לשנות הרגלים, בחרתי להציג בפניכם חברה שנראית לי השקעה פונדמנטלית מעולה - וש"על הדרך" גם הפתיעה ברבעון האחרון לטובה.

דלק רכב (-1.87%) דלק רכב 2,620 -1.87% 17:24 19/10/2017תל אביב הוסף לתיק האישי דלק רכב בסיס:2,670 פתיחה:2,666 גבוה:2,667 נמוך:2,609 תמורה:2,035,076 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות - תמורה למחיר
קצרה היריעה מלצלול לעומק הנתונים, אבל אין עוד הרבה חברות מקומיות כמו דלק רכב שיודעות לייצר כזה תזרים מזומנים. כשבוחנים את תוצאות הפעילות בשלוש השנים האחרונות, בהן היקף המסירות של דלק רכב היה ברמות יחסית צנועות, רואים כי גם אז תזרים המזומנים השוטף הסתכם בממוצע לכדי 800 מיליוני שקל בשנה. ביחס לשווי השוק של החברה, שנמוך מ- 3.5 מיליארדי ש"ח, זו תשואה נפלאה. יתרה מכך, גם אם מביטים על נקודת הזמן הכי מאתגרת במהלך התקופה, בה תזרים המזומנים ירד לכדי 450 מיליוני שקלים "בלבד", הרי שגם אז תשואת התזרים הייתה דו ספרתית נאה - זו בוודאי תמורה ראויה.

הפתעה לטובה בתחילת השנה
מאחר שמסירות הרכבים קטנו, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ובנוסף גם שערו של מטבע היבוא המרכזי התחזק (הין היפני), הרי שהציפייה הטבעית הייתה להרעה בתוצאות - הן של הרווחיות והן של ההכנסות. אז זו בדיוק הנקודה, שדלק רכב דיווחה על שיפור ועלייה - ההכנסות צמחו בלא פחות משישה אחוזים, וגם הרווחיות השתפרה, שילוב שהוביל לעלייה של כמעט 10% ברווח התפעולי.

השקעה במניה - הפיצוי גבוה לעין ערוך מהסיכון
אין חולק, הרווחים האחרונים של דלק רכב גבוהים ואינם מייצגים, מה שיגרור לשחיקת הביצועים. העניין הוא, וזו בדיוק הסיבה שהמניה אטרקטיבית להשקעה, שגם תחת הנחות שמרניות מתקבלת מסקנה ברורה - שווי השוק הנוכחי נמוך משמעותית מערכה הכלכלי של החברה. גם את אניח שהרווחיות התפעולית תתכווץ בלא פחות משלושים אחוזים, הרי שגם אז הרווח התפעולי המייצג יתכנס לכדי חצי מיליארד שקל בשנה. וגם לגבי ההכנסות, אין כאן שום הנחות חריגות, שכן הנחתי כי היקף המסירות השנתי יוותר ברמות הנוכחיות - 28,000 רכבים בממוצע.משלמת במזומן
דלק רכב היא אחת מחברות הדיבידנד הנדיבות שיש בבורסה המקומית, שכן לא רק שהיא מאד רווחית - היא גם מחלקת את רובו המכריע של הרווח בצורה עקבית. אין צורך בהרבה חישובים, כל שצריך הוא לקחת את הרווח התפעולי המייצג ולהוריד מיסים, ואז פשוט לחלק את מה שמתקבל בשווייה הבורסאי של החברה. מה התוצאה? תשואת דיבידנד חריגה של 12% על ההשקעה. וחשוב לזכור, התמורה הנדיבה הזו מקפלת בתוכה הנחה לשחיקה עמוקה ברווחיות הליבה.
 
נכס חוץ מאזני
יכולתי לדבר על המותגים החזקים שבבעלות החברה, על "ב.מ.וו" שנרכשה ועברה מהפכה, על איתנות המאזן ועל פרופיל הלקוחות שהפך ליותר מאוזן. אז זה בדיוק העניין, שלמרות הנטייה הטבעית להתמקד בנתונים ובמספרים, ניסיון החיים מלמד כי בסופו של יום אנו משקיעים באנשים. מההיבט הזה, לדלק רכב יש "נכס" בעל משקל ייחודי ותרומה אדירה - מי שהיה שנים רבות המנכ"ל, וכיום הוא בעל השליטה.שורה תחתונה
דלק רכב היא חברה מנוסה וותיקה, עם פעילות רווחית ויציבה, שמחלקת דיבידנדים ביד נדיבה - ומשום מה נסחרת מתחת לשווייה. אציג זאת על דרך השאלה - כמה חברות מקומיות כבר יש, עם רמת סיכון דומה, שמייצרות באופן עקבי תשואה דו-ספרתית על ההשקעה?

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

21 תגובות ב-10 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
10 ירוחם 16/06/2016 14:28 אגדת הדיבידנד בבורסת תל אביב
הגיע הזמן שנבין שדיבידנד בארץ הוא אשליה. כי ביום האקס השער נופל בסוף היום שרירותית לפי גובה הדיבידנד. אז מה הרווחנו. לעומת זאת בניו יורק השער ביום האקס משתנה לפי המסחר היומי. מישהו יכול להסביר למה בארץ זה כך. זו פיקציה.
dw 19/06/2016 08:58 אין כסף יש מאין
מדיניות חלוקת דיבידנד חשובה למי שמתכוון להחזיק לאורך זמן (לא יומיים לפני ואחרי החלוקה), ולהיות פחות תלוי בשגיונות שוק ההון. החשיבה היא שבטווח הארוך המניה תתקן את הירידה שחלה בגין הדיבידנד, כי הפירמה תהיה יעילה יותר - לא מחזיקה בבטן מזומן שאין לה מה לעשות איתו. כמובן שאם דלק רכב היתה מצליחה לרכוש מותג קטן נוסף, נגיד סוזוקי, אז זה היה שימוש טוב יותר לכסף שהצטבר, במקום לחלק אותו למשקיעים.
שרון 17/06/2016 22:55 הפוך גוטה
דווקא בגלל זה. נכון ששער המניה יורד אבל גם הפרמטרים הפיננסיים נראים יותר טוב כמו מכפיל רווח וכו'ואז המניה נראת יותר טוב..
9 הכתום 16/06/2016 14:12 רק לפני שבועיים פורסם שדיסקונט נסחרת 25% מתחת לשווי
אז רשמו ומאז המניה ירדה עוד 4% אז אמרו!!!!! הכל הבל הבלים כשיש כסף על הרצפה אף אחד לא יגלה .אותו אדם יאסוף את הכל לעצמו והמבין יבין
8 משקיע אומלל 16/06/2016 11:31 פחחח,יורדת כבר 2 אחוז
כנראה הפרסום בביזפורטל-עובד..
7 n 16/06/2016 09:44 לאוהבי התיספורות..? (ל"ת)
dw 16/06/2016 09:56 רק לידיעתך, דלק רכב כבר מזמן איננה של תשובה
גיל אגמון רכש אותה ממנו לפני כמה שנים. כדי לממן את הרכישה הוא נטל חוב מהבנקים, ולכן הוא תלוי בתזרים דיבידנדים, בדיוק כמו אחרון המשקיעים הקטנים. אני מנחש שגם בגלל זה אייל דבי מחבב את המניה. זה קצת כמו אגח. אז אם זה עוזר לך פסיכולוגית אז תקרא למניה "גיל רכב" :-)
6 סוחר נוסטרו 16/06/2016 09:34 מטרת מיזוג - סייפטי
זולה אחושרמוטה יש לחברה צבר פסיכי של הזמנות עבודה ועסקה עם IBM קרובה לחתימה. הבעלים תותח פריצות מגיל 13 יודע לשכנע בדרכים יצירתיות את החברות להשתמש בשירותיו
5 dw 16/06/2016 09:31 טור מעניין
העליתיהו גם בפורום בורסה ושוק ההון בתפוז. אני יכול לנחש שהמניה ירדה מכיוון שהרווחים ממובילאיי היו חד פעמיים + חולשה במותג פורד. אם וכאשר פורד תציע ליבואן רכבים בתמחור תחרותי יותר אז המכירות יוכלו לצמוח.
4 דלק זבל 16/06/2016 08:41 לקח לי שנים להיפטר ממנה . ברוך שפטרנו (ל"ת)
dw 16/06/2016 09:44 לא ברור, הנייר דווקא די סחיר
אם אתה משקיע פרטי, עם השקעה של עשרות אלפים עד מאות בודדות בנייר, אז לא אמורה להיות לך בעיה מיוחדת להכנס או לצאת מהנייר, בכל יום. אם אתה קטן יותר (אלשחים עד עשרות בודדות) אז בכלל אין בעיה. נגיד להבדיל מנייר יתר קטן ונחמד בשם פרידנזון, שבו הסחירות מצומצמת בסדרי גודל.
ירוחם 16/06/2016 15:01 הבעיה ההפרש בין שער מכירה לקניה שהוא מוגזם (ל"ת)
dw 19/06/2016 09:01 טיפ-שים לימיט
אם לא נורא בוער לך לקנות או למכור במיידי - שים הוראה עם הגבלת שער, ותקווה שיהיה ביצוע. ככה תוכל לצמצם קצת את המרווח (ע"ח אי וודאות בביצוע).
3 דלק רכב 16/06/2016 08:39 שנים היא לא עולה כל פעם מסיבה אחרת חבל להשקיע בה
המניה הכי זולה זאת כיל. מניה שנפגעה מעלייהום של יחימוביץ ורוזנטל הקומוניסטים . ושל לפיד הכושל. ועל כולם ניצח השורד ביבי . 70% מכיל בידי הצבור המטומטם.
י. 17/06/2016 23:28 כיל ירדה כי מחירי האשלג צנחו
אין שום קשר לא לביבי ולא לשלי ולא לקומוניסטים. זה בעצם אפילו להיפך, כי עכשיו כבר לא יהיה להם רווחי יתר, שה"קומוניסטים" הטילו עליהם מס נוסף.
dw 16/06/2016 09:51 שים לב, אייל מזכיר את תשואת הדיבידנד
אתה לא חייב שהמניה תעלה כדי לייצר תשואה. קצת כמו אגח שמשלם קופון. בלי קשר אני מסכים איתך שכיל מעניינת, ונפגעה קשות בגלל רגולציה. יאיר לפיד אישית אחראי לתספורת של חסכונות הציבור בהיקף עשרות מיליארדי שקלים! היתה למדינת ישראל הזדמנות פז לבצע אקזיט בנייר לפני שנתיים, במחיר חלומי, ובאותו זמן אפשר היה לסגור עם פוטאש על המשך תנאי העסקה טובים לעובדים ב 10-20 שנה הקרובות. חבל. זה היה ממש פספוס למשק הישראלי. נחזיק אצבעות שיאשרו לכיל את שדה בריר, מה שיאפשר תעסוקה טובה לאלפי עובדים בדור הקרוב במטרופולין ב"ש. אם מדינת ישראל רוצה למשוך אנשים לדרום אז יש לספק להם תעסוקה טובה. כיל מציעה תנאי תעסוקה פנטסטיים.
2 מושון 15/06/2016 17:13 לאחר מה שהנבלה עשה בדלק נדלן
אין מצב שאני ישקיע שקל אחד.וכך אני ממליץ לכולם.איך אומרים פראירים לא מתים רק מתחלפים
dw 16/06/2016 09:34 רק לידיעתך, דלק רכב כבר מזמן איננה של תשובה
גיל אגמון רכש אותה ממנו לפני כמה שנים. כדי לממן את הרכישה הוא נטל חוב מהבנקים, ולכן הוא תלוי בתזרים דיבידנדים, בדיוק כמו אחרון המשקיעים הקטנים. אני מנחש שגם בגלל זה אייל דבי מחבב את המניה. זה קצת כמו אגח. אז אם זה עוזר לך פסיכולוגית אז תקרא למניה "גיל רכב" :-)
1 דני 15/06/2016 14:35 לא מבין. למה לא המליצו בשער 2800 באזור הפריצה?
...מאז ועד השיא לקח כ7-9 חודשים (תראו בגרף-לא זוכר) וזה לאחר דשדוש של של כמעט שנה בטווח מחירים יציב. זאת אומרת שמישהו שם אסף המון סחורה. תסבירו לי את הלך החשיבה של היועצים האלו...
dw 16/06/2016 09:36 זו כתבה פנדמנטלית, לא טכנית (ל"ת)
יצחק 15/06/2016 16:14 אולי הם רוצים שתקנה, ואז...ואולי?!
המנייה תעלה, ואז הם יוכלו לממש את ההשקעה שלהם. ואולי, הם ממש לא יכלו להגיד לך את זה לפני כי הם לא ידעו. אתה לא מכיר את הפתגם, ש"אנליסטים צודקים רק 9 מתוך חמש פעמים"? מבין. מי אמר, "הבורסה אינה עושה שום דבר מרושע; היא פשוט מבצעת את תפקידה, מפרידה טיפשים מכספם". אם תחשוב הפוך מסוחר ממוצע, תהיה הסוחר הטוב. ואין לי מושג בשוק ההון.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש
כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ מקבוצת קו מנחה © |תנאי שימוש | לאתר אקטיבטרייל
לחץ לביטול הצגת המידע המורחב על מדד/נייר בבר המדדים, לחיצה נוספת תשיב את המידע.