21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

תשואות האג"ח החדשות של החברה לישראל מתעלמות מדירוג החוב שלה - מדוע?

מיכה צ'רניאק, מנכ"ל להבה ניהול תיקי השקעות, מנסה לעשות קצת סדר בסדרות האג"ח החדשות של החברה לישראל, ומצביע על הבעיה בתשואותיהן שאינן משקפות את דירוג החוב של החברה
 |  60
Share
התשואות הנמוכות השוררות באפיקי ההשקעה השונים מזה תקופה ארוכה מקשות על המשקיעים לייצר תשואות סבירות בתיקי ההשקעות. מצב בו ישנו קושי לייצר תשואות שאינן קרובות אפילו לתשואות העבר גורם לתסכול שהולך ומצטבר ככול שעובר הזמן. מלבד אגרות החוב הממשלתיות שממשיכות לשייט להן בחלל ובעצם הן אלו שממשיכות לייצר את התשואה בתיקי ההשקעות, שאר האפיקים מתקשים להניב תשואות משמעותיות.


אגרות החוב הקונצרניות אמנם הניבו תשואה חיובית מתחילת השנה, כ-1.5%, אך מדדי המניות משכו את התיקים אחורה בגלל הירידות שנרשמו במרבית מדדי המניות בארץ מתחילת השנה. תיקים המורכבים מ-30% מניות ו-70% אג"ח כמעט ולא הניבו כלום השנה.

מדובר במצב המסב תסכול רב למשקיעים שממשיכים לחפש תשואות בכל מקום אפשרי. אם ניקח בחשבון שאגרות החוב הממשלתיות שהיוו את העוגן בתיקי ההשקעות בשנים האחרונות אינן מסגולות להמשיך ולספק את התמיכה בתיק ההשקעות גם בעתיד, קל יהיה להבין מדוע התסכול של המשקיעים רק צפוי לגבור בהמשך השנה.כאמור, החוסר במקורות לקבלת תשואה בתיק מחייב את המשקיעים לפתרונות יצירתיים. דוגמה לפתרון יצירתי, שהתייחסתי אליו בהרחבה בעבר, הוא שימוש בהנפקות לשיפור התשואה בתיקי ההשקעה. אגרות החוב המונפקות בדרך כלל נסחרות בתשואות הגבוהות מהתשואות של אגרות חוב דומות בשוק, ובכך מאפשרות לשפר את תמהיל התשואות בתיק ההשקעות. דוגמה לאגרת חוב חדשה העשויה לשפר את תמהיל התשואות בתיק הן אגרות החוב החדשות של החברה לישראל אשר הונפקו זה עתה.מי את, ה חברה לישראל (-4.15%) חברה לישראל 64,910 -4.15% 17:24 19/10/2017תל אביב הוסף לתיק האישי חברה לישראל בסיס:67,720 פתיחה:66,500 גבוה:66,500 נמוך:64,820 תמורה:8,087,622 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות ?
לפני כשנה ביצעה החברה לישראל שינוי מבני: החברה פיצלה מתוכה לתוך חברת קנון (-0.23%) קנון 6,014 -0.23% 17:24 19/10/2017תל אביב הוסף לתיק האישי קנון בסיס:6,028 פתיחה:6,024 גבוה:6,063 נמוך:5,906 תמורה:280,386 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות את הפעילויות שלא היו "סינרגטיות" לפעילות העיקרית של החברה, וכך נותרה עם שתי השקעות: כיל (-3.17%) כיל 1,465 -3.17% 17:24 19/10/2017תל אביב הוסף לתיק האישי כיל בסיס:1,513 פתיחה:1,490 גבוה:1,496 נמוך:1,464 תמורה:24,852,406 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות ו בזן (-1.63%) בזן 181.2 -1.63% 17:24 19/10/2017תל אביב הוסף לתיק האישי בזן בסיס:184.2 פתיחה:184.2 גבוה:184.4 נמוך:181 תמורה:8,190,734 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות . פיצול זה יצר מיקוד עסקי בחברה לישראל, אבל מצד שני נוצרה בעיה - החברה לישראל נותרה עם שתי חברות בתיק ההשקעות שלה שנמצאות במצב בעייתי במחזור העסקי שלהן. במילים פשוטות - חברת כיל נמצאת בתקופה לא טובה במחזור החיים העסקיים שלה, ומניות חברות כיל ובזן נסחרות כיום ברמה נמוכה (בעיקר מניות כיל).

מכיוון שמניות כיל מהוות את הנכס העיקרי של החברה לישראל, הירידה הנמשכת במחיר מנית כיל יצרה פגיעה ביחסי כיסוי החוב של החברה לישראל. כפועל יוצא מההרעה ביחס הכיסוי של חוב החברה, כלכלני מעלות אמנם הותירו את דירוג חוב החברה על רמה יחסית גבוהה של A , אבל שינו את אופק הדירוג לשלילי מיציב, והסיבה היא ירידה ביחס של חוב החברה לנכסים מרמה של 36% בנובמבר 2015 לרמה של 43% במאי השנה.



אם ניקח בחשבון שהחברה לישראל מחזיקה ב-37% מבזן (1,185 מיליון מניות), כאשר שווי החזקה זו לפי מחיר מניית בזן כיום הינו כ-1.6 מיליארד שקל, ו-46% מכיל (587 מיליון מניות), כאשר שווי החזקה זו לפי מחיר 15.5 שקל למניה הוא כ-9 מיליארד שקל, נקבל כי שווי השוק הנוכחי של ההחזקה בכיל ובבזן הינו כ-10.6 מיליארד שקל, או כ-2.8 מיליארד דולר. אם נתעלם מההלוואה שניתנה לקנון בסך של 160 מיליון דולר, נקבל כי סך הנכסים של החברה לישראל כיום הינם כ-3.2 מיליארד דולר, ומולם לחברה חוב לבנקים ולמחזיקי האג"ח בסך של כ-1.8 מיליארד דולר – המשקף בדיוק את היחס של LTV בסך של כ-43% אליו התייחסו כלכלי חברת מעלות.

אגרות החוב החדשות: סדרות 10 ו-11
ביום חמישי האחרון התקיים השלב הציבורי של הנפקת אגרות החוב החדשות של החברה לישראל, סדרה 10 (שקלית) וסדרה 11 (צמודה לדולר). בואו נבחן את תשואות שתי הסדרות ביחס לתשואה בה נסחרות סדרות בעלות דירוג ומח"מ דומים בשוק.



כפי שניתן לראות בקלות, התשואות שבהן נסגרו ההנפקות של אגרות החוב של החברה לישראל משקפות דירוגים נמוכים משמעותית מהדירוג הקיים כיום לאגרות החוב של החברה לישראל. השוק מתמחר את תשואת אגרות החוב של החברה כאילו שדירוג החוב של סדרות 10 ו-11 נע סביב A- או BBB , מה שהופך את התמחור לבלתי סביר. 

להערכתי, יש להתייחס לדירוג החוב של החברה לישראל כאילו שהוא עומד סביב A, ולכן יש לצפות שתשואת אגרת החוב השקלית של החברה תתייצב סביב 3.35%-3.5%, ואילו אגרת החוב הדולרית תסחר סביב 4.5%.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

60 תגובות ב-25 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
25 אלי 05/06/2016 14:30 סקיילקס אגח ד-ל
מיכה תוכל בבקשה להסביר מה קורה עם נייר זה?
24 תמיר 05/06/2016 10:49 בזן חוזרת לחלק דיבידנד ב 2016!
ע"פ מעלות(דיווח מה 31/05/2016) בזן חוזרת לחלק דיבידנד ב 2016! תרחיש הבסיס: חלוקה של %75 מהרווח הנקי.
23 משה 05/06/2016 06:59 השקעות בקרנות נאמנות או במנהל תיקים
מנסיונך,האם התשואה למשקיע בניהול תיקים עדיפה על קרנות נאמנות,או בגלל גודל ההשקעה בניהול תיקים יש יתרון?תודה.
יוסי 05/06/2016 08:47 בסכומים גדולים עדיף טיפול אישי אצל מנהל תיקים (ל"ת)
לכל מי שבאותו פרופיל 25/09/2016 13:49 הבעיה שהטיפול אצל מנהל תיקים אינו אישי. עושים אותו דבר
לכל מי שבאותו פרופיל סיכון ולא ניתן באמת לבצע חריגות אם יש העדפות אחרות
22 אגניק 02/06/2016 13:40 אורתם
מיכה , כמה מילים על מה שקורה באורתם ובטחונות האגחים?
21 צ'רלי 01/06/2016 17:08 חברה לישראל אופק שלילי ?????????
מיכה היי מה לגבי האופק השלילי של הדירוג ,זה לא מצדיק מקדם ביטחון ותשואה גבוה יותר??
מיכה צ'רניאק 02/06/2016 10:48 שים לב שכבר "הפחתתי, את הדירוג ל A במקום +A
במסגרת הניתוח אני מניח הפחתת דירוג לחברה.
20 מר מניות 01/06/2016 13:06 ג'י.אף.איי אגח א- אשמח לדעתך
אני עוקב אחר האג"ח מרגע "השקתו",, ריבית מעניינת, טווח של מס' שנים, אשמח לניתוח קצר של סיכוי מול סיכון מפי המומחה, והאם אתה רואה בו כנייר מעניין לאחזקה למס' שנים?
מיכה צ'רניאק 02/06/2016 10:56 תשובה
לצערי אני איני מכיר את החברה היטב. מה שאוכל לומר הוא בצד החיובי שהחברה בתחום הנדל"ן המניב בארה"ב ולכן יש לה זרם הכנסות שכירות. בצד השלילי החברה קטנה יחסית ובעלת הון עצמי נמוך ( כ 130 מיליון דולר) ולכן היא חשובה לתנודות בשווי הנכסים כאשר הריבית בארה"ב תעלה. הבעיה העיקרית- דירוג של –A לאג"ח של חברה בעלת נכסים בארה"ב כפי שהשוק מתמחר אותה כיום ( לאור מה שקרה עם אורבנקורפ וההתנהגות של אגרות החוב של אקסטל) היא כאילו והאג"ח אינו מדורג כלל. ולא נראה שזה ישתנה בקרוב מבחינת השוק.
מר מניות 02/06/2016 19:22 תודה רבה מיכה ושאלה נוספת
ביחס של סיכון מול סיכון ולאור הריבית הגבוה יחסית המשולמת מידי שנה ,של האג"ח האם ניתן לומר כי השקעה כספית לא גדולה כחלק מתיק השקעות עשויה להיות חיובית יותר משלילית?
19 טלי 01/06/2016 13:04 מה אתה חושב כעת על מנית סקיילקס?
אגרות החוב שלה עלו מ 40 ל 62 כיום.המניה עדיין בסביבות 18 אגורות ומתחילים לראות ניצנים של יציבות ודוחות משופרים..מה גם שהמותג סמסונג עולה בארץ ובעולם ביחס לאפל ולסינים..מה אתה חושב על השקעה בחברה?
מיכה צ'רניאק 02/06/2016 10:46 מנית סקיילקס
צריך להפריד מה המצב מבחינה כלכלית של החברה ומה המצב עבור משקיע פרטי. הבעיה שלי היא עם בעלת השליטה. מבחינתי עושה רושם שבעלת השליטה תעשה ככול שביכולתה על מנת להעביר לעצה את עודף השווי שיהיה בחברה לאחר פירעון האג"ח. שימו לב שחברת לפידות מעניקה ערבות לטובת מכתבי אשראי שמוציא בנק מזרחי לסמסונג כספק של החברה. אם נבחן את הרבעון הראשון לחברה אשראי ספקים של כ 125 מיליון ₪ ואם ננכה את האשראי הבלתי מובטח שמעניקה סמסונג לחברה ( 5 מיליון דולר כיום) נקבל כ 110 מיליון ₪ אשראי ספקים אותו "מבטח" הבנק. מול אותו אשראי החברה מחזיקה בבנק 28 מיליון ₪ משועבד לבנק , 109 מיליון ₪ חוב לקוחות , ו 121 מיליון ₪ מלאי סה"כ אם ננכה את המזומנים המשועבדים לבנק עבור 110-28 אשראי נטו של 82 מיליון ₪ החברה משעבדת מלאי ולקוחות בסך של 230 מיליון ₪ ועוד "ערבות" של לפידות בסך של 38 מיליון ₪ . זה נראה לכם הגיוני ? ברור שהבנק אינו מתנגד לערבות , ולפידות ? היא רושמת הכנסה בגין ערבות זו אז למה לא .מבחינת התוצאות הכספיות וגם אם ניקח בחשבון את האופציות שיש ללפידות למימוש למניות סקיילקס החברה זולה. השאלה מתי זה יגיע לבעלי המניות ?
טלי 02/06/2016 11:03 בהנחה שאתה חושב שסקיילקס זולה ואטרקטיבית
מדוע אתה לא פונה לחברה בבקשה להפסיק את הערבויות של לפידות שהצורך בהן פסק מזמן?האם מנהלי החברה במקרה מובהק כגון זה אינם חשופים לתביעות מצד המחזיקים בשל ״בזבוז״ ושאיבת כספים שלא לצורך?
18 נאמבר וואן 01/06/2016 13:02 איך שערוך האגח מתבטא בדוחות סקיילקס?
סקיילקס רושמת את האגרת לפי השווי שוק שלה במאזן.איך זה מתבטאים השינויים בערך האגח בדוחות?
מיכה צ'רניאק 02/06/2016 10:36 שערוך אג"ח סקיילקס להוצאות המימון של החברה
החברה זוקפת בסעיף המימון שלה לאורך חיי האג"ח הוצאת מימון בגין הפער בין שווי השוק של האג"ח לפארי שלו. זו הסיבה שהוצאות המימון של החברה תמיד גבוהות יותר ממה שהן בפועל.
17 משקיע 01/06/2016 10:56 סקיילקס
מה נסגר אתמול באסיפת אג"ח י"א?
מיכה צ'רניאק 02/06/2016 10:34 אסיפת אג"ח סקיילקס יא
האסיפה הייתה "סוערת" מכיוון שעושה רושם שהחברה ובעלת השליטה מנסים להתחמק מעמידה בתנאי ההסדר. סקיילקס אינה מפרסמת מה היחס המדויק בין צרכי ההון החוזר שלה לבין ההון החוזר שלה בפועל ותרגמו לפי יחסים פיננסיים כפי שהבנק מחשב אותו. הם רק מסרו כי לפי החישוב שלהם השנה לא יהיה פירעון מוקדם חלקי בגין עודף הון חוזר ( החישוב והנוסחה נקבעו בהסדר). במקום החברה מבקשת לרכוש אג"ח יא במקום לפרוע בכסף הזה חלק מאג"ח יא . כאמור הנאמן של סדרה יא צפוי לפרסם חלק מהדרישות שהועלו באסיפה על ידי מחזיקי האג"ח.
16 משקיע 01/06/2016 10:54 סקיילקס
מיכה שלום מה דעתך על הדו"ח של החברה כמו כן אם תוכל לומר כמה סה"כ הנכסים העודפים של החברה וכמה שווה נכון להיום זיכיון סמסונג ומדוע הוא לא נכלל בדוחות. תודה רבה לך.
מיכה צ'רניאק 02/06/2016 10:34 סקיילקס
הדו"ח הכספי של החברה טוב יותר ממה שהוא נראה. זה נובע מרישום הוצאות מימון שנקרא להן חשבונאיות ואשר אינן כלכליות ( אגב זה צפוי להימשך לאורך כל חיי האג"ח ). אגב החברה צופה לפי סקירת ההנהלה לשיפור בתוצאות החברה בהמשך השנה , את זה אפשר לראות מדו"ח תזרים המזומנים החזוי לשנתיים הקרובות. אם תבדוק ( עמוד 6 בדו"ח הדירקטוריון) תראה כי החברה צופה תזרים מפעילות שוטפת עד סוף השנה של כ 42 מיליון ₪ . ברבעון הראשון התזרים היה שלילי כך שהחברה צופה תזרים חזק בשלושת הרבעונים הבאים. את שווי הזיכיון של סמסונג ניתן לראות במסגרת הנכסים הבלתי מוחשיים בדוחות הכספים. נכון להיום הסעיף הינו 36 מיליון ₪ .
15 ז'ורז'ט האתון 01/06/2016 10:20 המאזן בטבלה מעלה לא מאוזן חסרים כ300 מליון בטור הנכסים! (ל"ת)
מיכה צ'רניאק 02/06/2016 10:19 הסבר
מטבע הדברים לא ישנם סעיפי מאזן אשר לא כתבתי הוספתי אותם כי הם פחות רלוונטיים כמו מיסים לקבל, חייבים אחרים והלוואות לחברות בבעלות מלאה. רשמתי בצד הנכסים רק את הסעיפים העיקריים.
אלון 02/06/2016 01:35 טעות בטבלה, שווי כי"ל הוא 2.8 כפי שנכתב בטקסט ולא 1.8 (ל"ת)
מיכה צ'רניאק 02/06/2016 10:20 תגובה
צריך להבדיל בין שווי שוק המניות שזה 2.8 מיליארד ₪ ושווי ההשקעה החשבונאית כפי שהמספר נרשם בדוחות הכספיים. בהרבה מהמקרים העלות החשבונאית אינה שווה לשווי השוק או שווי כלכלי.
14 יריב 31/05/2016 07:07 בנקים
במידה ויהיו ירידות חריפות בנדלן יש סכנה לכספי המשקיעים בפקדונות?תודה.
מיכה צ'רניאק 31/05/2016 12:59 פיקדון בבנק בישראל
ירידות חדות במחירי הנדל"ן ואני מדבר על נפילות של למעלה מ 20% במחירי הדירות יגרמו להגדלת ההפרשות לחובות מסופקים מצד הבנקים ולפגיעה ברווחיות הבנקים ואפילו בהון העצמי של הבנקים אבל זה לא יפגע בפיקדונות הציבור בבנקים. על מנת שיהיה סיכון לפיקדונות הציבור בבנקים להערכתי הנפילות במחירי הנדל"ן צריכות לנוע סביב 40%-50% . חשוב להבין שבארץ אנשים לא יכולים לוותר על הדירה ולהיפתר מהחוב לבנק. בארץ הבנקים יכולים לממש את הדירה ואם החוב לא מכוסה מהתמורה הם יתבעו את היתרה מבעל הנכס לכן כדי שתהיה פגיעה בבנקים חלק משמעותי מבעלי הדירות צריכים להגיע למצב של פשיטת רגל. בכול מקרה המדינה תערוב לפיקדונות הציבור בבנקים על לגבוה מסוים של פיקדון.
יריב 31/05/2016 14:25 פיקדון בבנקים
אני מאוד מודה לך על ההסבר המקיף,מאחל לך הצלחה בקרן להבה מגיע לך.
13 ה ltv הרבה יותר גבוה 30/05/2016 21:44 מיכה אתה מטעה
אתה לא מתייחס לזה ש70 אחוז מהמניות של כיל משועבדות מה שאומר שבעלי האגח כולל ז נמצאים ביחס ltv של מעל 100 זה לא שהתשואה גבוהה הדירוג גבוה!!
מיכה צ'רניאק 31/05/2016 12:58 תגובה
כהגדרה ה LTV נמדד כחוב חלקי הנכסים ולכן זהו היחס. אומנם חלק נכבד ממניות כיל משועבדות לבנקים אבל שווי המניות המשועבדות גבוה משמעותית מהיקף ההלוואות מהבנקים כך שבקרה של מימוש המניות המשועבדות לבנקים העודף שיישאר ילך למחזיקי האג"ח ,לכן העודף הזה אינו נעלם. אגב מדובר בחישוב תיאורטי בלבד מכיוון שמעשית לא ניתן לממש את גרעין השליטה בכיל ובבזן ללא אישור המדינה .
אלון 02/06/2016 01:37 והרי לך הסבר מצויין למה האג"ח צריך להיות משוערך כ - BBB
ואפילו לא A. את השיעור כבר קיבלנו ממר פדרמן בפטרוכימיים (שותפה של משפחת עופר לשליטה בבזן), כיצד בשעת בעייה מתברר שבגלל היתר השליטה אפשר לדבר ללמפה.
מיכה צ'רניאק 02/06/2016 10:19 תגובה
לא הייתי משווה את החברה לישראל לפטרוכימיים. מספיק שאזכיר כי חברת פוטש ניסתה לרכוש את השליטה בכיל במחיר הגבוה משמעותית מהמחיר כיום. עדיין בעת צרות ברור שמכירת השליטה כאן לא תהיה פשוטה.
12 יריב 30/05/2016 15:02 פלאזה מול אלביט הדמיה
מיכה, מי מבין השתיים נראית מסוכנת יותר להשקעה? גם מבחינת נכסים וגם מבחינת היכולת למכור אותם בזמן הקרוב?
מיכה צ'רניאק 30/05/2016 15:57 לצערי אין לי יכולת לענות על השאלה
ישנו דימיון בין החברות, השאלה כיצד מתייחסים לאינסייטק ? כי זה סוג של "קלף פרוע" מבחינת ההתייחסות. בכול מקרה רמת אי הוודאות בשתי החברות גבוהה וזה מקבל ביטוי במחיר אגרות החוב.
11 רן 30/05/2016 13:17 דורי קבוצה אגחים
לוזון עושה רושם של מי שמקטין הפסדים ומצמצם הוצאות אפילו במחיר של הקטנת פעילות הקבוצה. הוא נחוש להעלות את הקבוצה לרווחיות. לפי מחיר האגחים, כנראה ששוק ההון מאמין בצעדים שנוקט וביכולות שלו. אתה מאמין שהוא יצליח להעלות את הקבוצה לרווחיות?
מיכה צרניאק 30/05/2016 14:03 תגובה
אישית אני מאוד ספקן לגבי מה יכול לוזון לעשות עם החברה. אולי אתבדה .
10 צבי 30/05/2016 13:08 פטרוכימיים+בזן
כתבת: "החברה לישראל נותרה עם שתי חברות בתיק ההשקעות שלה שנמצאות במצב בעייתי במחזור העסקי שלהן. במילים פשוטות - חברת כיל נמצאת בתקופה לא טובה במחזור החיים העסקיים שלה, ומניות חברות כיל ובזן נסחרות כיום ברמה נמוכה (בעיקר מניות כיל)". למה אתה חושב שבזן במצב בעייתי במחזור העסקי? הרבה שנים לא היו לבזן הצלחה כמו התוצאות הכספיות לשנת 2015. נכון שהרבעון הראשון השנה מציג נסיגה, אך התוצאות מתחילת 2015 ועד היום מציגים מחזור עסקי סביר ויותר.
מיכה צ'רניאק 30/05/2016 13:38 בזן וההשפעה על החברה לישראל
עיקר ההתייחסות שלי ,וגם כתבתי זאת בטור , הייתה למניית כיל מהסיבה הפשוטה והברורה זהו הנכס העיקרי מבחינת שווי האחזקות של החברה לישראל ( כ 85% מהשווי ). לגבי בזן שנת 2015 אכן שיקפה שיפור עצום בתוצאות לאחר שנת 2014 ויציאה מהבור אבל עדיין מרווחי הזיקוק ב 2016 הינם נמוכים כפי שהשתקף ברבעון הראשון של השנה וכפי שמציינת החברה בסקירת ההנהלה שלה גם לרבעון השני , אבל מה שחשוב לי מבחינת האג"ח זה מחיר מניית בזן כנכס של החברה לישראל. אומנם מחיר המניה כיום כ 138 עלה ביחס למחיר המניה ב 2014 אבל עדיין נמוך מהמחיר הממוצע בשנים עברו (סביב כ 200 ) וזה מקרין ( יחד עם שווי מניית כיל ) על ה LTV של החברה לישראל ומסכן את החברה בהורדת דירוג החוב ל A על ידי מעלות.
9 נחום 30/05/2016 12:47 קרדן אן.וי
החברה מממשת נכסים במחירים לא רעים. גם הפעילות בסין מוצלחת. יש סיכוי להתאוששות באגחים? תודה
מיכה צרניאק 30/05/2016 13:30 קרדן נ.ו אג"ח
לאחרונה נמכר נכס אחד בלבד – TBIF והמכירה הניבה רווח הון של 9-12 מיליון יורו. הרבעון הראשון של החברה הסתיים ברווח אבל זה מטעה – בגלל האינפלציה השלילית ברבעון הראשון הוצאות המימון של החברה אינן משקפות את ההוצאות האמתיות ולכן ברבעון השני הוצאות המימון תהיינה גבוהות משמעותית. אני מאמין שהחששות באג"ח ימשכו לתוך השנה הבאה, ובצדק אי הוודאות סביב החברה לא תעלם.
8 שלום 30/05/2016 12:42 אגחים של פלאזה
התבשרנו לאחרונה על מימוש נכסים שהבשילו במחירים השווים או עולים על הערכות השווי בספרים. במקביל, החברה בתנופת בניה מחודשת בתחום ההתמחות שלה - מרכזים מסחריים. האם אתה שותף לדעה שהחברה בדרך להתאוששות? האגחים לא נסחרים בדיסקאונט גדול?
מיכה צרניאק 30/05/2016 13:21 פלאזה אג"ח
החברה אכן ביצעה מספר מכירות של נכסים אשר התזרים נטו מהם ישמש לצורך פירעון אגרות החוב של פלאזה. האם החברה בדרך להתאוששות – אישית אני בספק , על מנת לפתח נכסים יש צורך במקורות מימון זמינים , לא ברור מאיפה תוכל החברה לגייס מקורות מימון במחירים סבירים. אולי אני טועה אבל עדיין יש לשמור על זהירות.
7 יחיאל 30/05/2016 12:36 סקיילקס: רכישה עצמית של אגח יא מול הקדמת תשלומים לנושי
הי מיכה. ברור שלחברה כדאית יותר רכישה עצמית של האגח בחצי ממחירו לעומת פדיון מוקדם במחיר מלא. שאלתי היא האם זה לא גם האינטרס שלנו המחזיקים באגח? הרי הקטנת חוב בחצי ממחירו מותירה יותר נכסים לשאר מחזיקי החוב
מיכה צ'רניאק 30/05/2016 13:07 סקיילקס יא
מחר בשעה 10 מתקיימת אסיפת מחזיקי סקיילקס יא בדיוק בנושא זה. מבחינת החברה ברור שעדיף לרכוש אג"ח בשוק ולהקטין בזול חוב אבל לפי ההסדר החברה התחייבה להשתמש בעודפי כספים לביצוע פירעון מוקדם של חוב אג"ח , על זה אמור להתקיים מחר דיון.
רן 30/05/2016 13:20 לא ענית למה המחזיקים לא תומכים ברכישה
עצמית אשר מטיבה עם החברה, ובאופן עקיף גם עם המחזיקים.
מיכה צרניאק 30/05/2016 14:02 כתבתי - הם מעוניינים שהחברה תקיים את הוראות ההסדר
ותשתמש בכסף העודף לפרוע חלק מאג"ח יא בפירעון מוקדם.
6 dw 30/05/2016 11:27 אלון ריבוע אגח
הייתי מציע להזכיר את האגח של אלון ריבוע (אגח ג). אם וכאשר מוטי בן משה נכנס לחברה הוא מזריק 300 מלש"ח פנימה (ועד 900 בטווח של כמה שנים), מה שהופך את האגח לסולידי. בנוסף, הקופון עולה מ 2.5% צמוד ל 6% צמוד. אגח מאד מעניין לדעתי. מחזיק ולא ממליץ
5 ירון 30/05/2016 10:08 אפריקה אגחים
הצפי כרגע הוא שאפריקה תמסור לבנק את 3 הנכסים העיקריים ברוסיה כנגד ביטול החוב הבנקאי. התוצאה היא שאפי פיתוח נשארת ללא חוב אך עם נכסים חלשים, וכתוצאה מכך אפריקה לא תהנה מהתאוששות רוסיה (אי שם בעתיד). לכן, המשתנה הקריטי היחיד שמשפיע על ערך האגחים הוא כמה יזרים לבייב ממסגרת ההסדר. אשמח לקרוא את דעתך.
4 ירון 30/05/2016 09:53 אפריקה אגחים
הצפי כרגע הוא שאפריקה תמסור לבנק את 3 הנכסים העיקריים ברוסיה כנגד ביטול החוב הבנקאי. התוצאה היא שאפי פיתוח נשארת ללא חוב אך עם נכסים חלשים, וכתוצאה מכך אפריקה לא תהנה מהתאוששות רוסיה (אי שם בעתיד). לכן, המשתנה הקריטי היחיד שמשפיע על ערך האגחים הוא כמה יזרים לבייב ממסגרת ההסדר. אשמח לקרוא את דעתך.
מיכה צ'רניאק 30/05/2016 11:59 אפריקה הסדר - התשובה שנתנה למגיב 3
שוק ההון נתן ללבייב פרמיה חיובית בגין הפעילות ברוסיה , פרמיה חיובית זו ביחד עם ההזרמה הגדולה שהוא הזרים לחברה השאירו אותו כבעל שליטה באפריקה. מסתבר שהשוק טעה אין ללבייב שום פרמיה חיובית ברוסיה , השוק אינו מאמין אפילו לשווי המעודכן של יתרת הנכסים הצפויה באפי לאחר שהבנק ברוסיה יפעל ( כ 500 מיליון שווי ליתרת הנכסים לפי החברה ) . מסיבה זו , אישית , הייתי מעדיף ללכת על פירוק החברה, חבל על הזמן ואי הוודאות. לבייב צריך לתת הצעה טובה מאוד על מנת שיהיה משתלם ללכת אתו. בתחילת השנה במסגרת טור כאן התייחסתי לאפשרות של הסדר חוב באפריקה. כתבתי אז כי גם במצב של פירוק מחזיקי אג"ח כו,כז אמורים להישאר עם כ- 70 אגורות . אומנם מאז שולמו כ 13 אגורות כקרן+ריבית , אבל לדעתי הייתי זהיר מאוד בהערכה אז , לכן אני מאמין שגם כיום אפשר להישאר עם 60-65 אגורות בסדרות אלו, בשביל מה לשבור את הראש עם הסדר נוסף ?
3 רם 30/05/2016 09:39 אגחי אפריקה
מה דעתך על הרמת הידיים באפריקה והליכה להסדר נוסף? האם ללביב יש באמת ערך מוסף באפריקה כמו שחשבו בהסדר הקודם?
מיכה צ'רניאק 30/05/2016 11:59 אפריקה הסדר
שוק ההון נתן ללבייב פרמיה חיובית בגין הפעילות ברוסיה , פרמיה חיובית זו ביחד עם ההזרמה הגדולה שהוא הזרים לחברה השאירו אותו כבעל שליטה באפריקה. מסתבר שהשוק טעה אין ללבייב שום פרמיה חיובית ברוסיה , השוק אינו מאמין אפילו לשווי המעודכן של יתרת הנכסים הצפויה באפי לאחר שהבנק ברוסיה יפעל ( כ 500 מיליון שווי ליתרת הנכסים לפי החברה ) . מסיבה זו , אישית , הייתי מעדיף ללכת על פירוק החברה, חבל על הזמן ואי הוודאות. לבייב צריך לתת הצעה טובה מאוד על מנת שיהיה משתלם ללכת אתו. בתחילת השנה במסגרת טור כאן התייחסתי לאפשרות של הסדר חוב באפריקה. כתבתי אז כי גם במצב של פירוק מחזיקי אג"ח כו,כז אמורים להישאר עם כ- 70 אגורות . אומנם מאז שולמו כ 13 אגורות כקרן+ריבית , אבל לדעתי הייתי זהיר מאוד בהערכה אז , לכן אני מאמין שגם כיום אפשר להישאר עם 60-65 אגורות בסדרות אלו, בשביל מה לשבור את הראש עם הסדר נוסף ?
2 יריב 30/05/2016 09:37 אינפלציה
מיכה בוקר טוב,תודה על הכתבה אודה לך באם תעריך את האינפלציה עד ספטמבר שנה זו,ומספטמבר ועד מרץ כולל 2017,תודה.
מיכה צ'רניאק 30/05/2016 11:58 האינפלציה הגלומה במחירי האג"ח בשוק
ניתן לקבל את הערכה של השוק לגבי האינפלציה הצפויה ממחירי אגרות החוב הממשלתיות- השקליות וצמודות המדד כפי שהן נסחרות כרגע. לגבי ספטמבר 2016 - שחר 916 נסחר ב 99.9 והוא יפרע ב 30/9 לפי 100 כלומר הוא מניב תשואה של 0.1% . אג"ח גליל 1016 שנפרע ב 30/10/2016 נסחר ב 98.6 כאשר הפארי שלו הוא 98.3 כלומר על מנת להשוות את התשואה של שתי סדרות אלו האינפלציה (כולל מדד ספטמבר) צריכה לעמוד על 0.4%. מה שמצחיק שלפי אותו חישוב תגלה שזה גם הצפי לאינפלציה שנה קדימה כלומר מספטמבר והלאה במשך כ 8 חודשים השוק צופה אינפלציה אפסית
יריב 30/05/2016 12:32 אינפלציה חזויה
תודה מיכה,אתה מסכים לגב ההערכות בשנה הקרובה 0.7% ושנתיים הבאות 1%-1.3%,תודה.
מיכה צ'רניאק 30/05/2016 13:01 תשובה
לדעתי עיקר העלייה במדד המחירים תתרחש בארבעת החודשים הקרובים , קשה להעריך חלק מזה תלוי בגורמים חיצוניים כמו מחירי הסחורות ופעולות של הממשלה ( מחירי חשמל ומים ). כלומר האינפלציה שתהיה עד ספטמבר היא זו שתהיה גם עד מרץ שנה הבאה (יתכן אפילו שהאינפלציה מאוקטובר השנה ועד מרץ שנה הבאה תהיה שלילית ) . אם אני צריך לנחש בארבעת החודשים הקרובים האינפלציה תעמוד סביב 0.5% - 0.6% ולא יותר מזה.
1 גבי 30/05/2016 09:21 אגחי אקסטל
היי מיכה, נראה לי שקריסת מחירי האגחים נובעת מפניקה ולא מסיבות כלכליות. אמנם אי קבלת ההלוואה יוצרת קושי תזרימי, אך לחברה ערך נכסי נקי חיובי. מה דעתך?
מיכה צ'רניאק 30/05/2016 11:56 אקסטל אג"ח
לדעתי הנפילה במחירי אגרות החוב של אקסטל נובעת משילוב מסוכן של סיבות כלכליות ופאניקה . מה שקרה באגרות החוב של חברת אורבנקורפ הדליק נורות אדומות אצל המוסדיים. הם הבינו כי חברות המנפיקות בארץ חוב עבור פעילות שכולה נמצאת מחוץ לגבולות ישראל מייצרת מצב בו יכולת המוסדיים לעקוב אחרי הנעשה היא מוגבלת לכן הם חוששים להיתפס מחזיקים באגרות חוב של חברה שנכנסה למצוקה תזרימית. אף אחד לא טוען כי באקסל מבוצעת תרמית כמו באורבנקורפ אבל הם מעדיפים לברוח בגלל אי הוודאות. אקסטל הינה בעיקר חברה יזמית של נדל"ן למגורים בניו יורק ( בפלח השוק היוקרתי). הדיווחים המצטברים על האטה של הענף, יחד עם חקירה בנושאי הלבנת הון בפלח שוק זה יצרה עצבנות ובעצם מקשה מאוד על אקסטל להשיג מימון לפרויקטים הענקים בהם היא מעורבת. בכול מקרה לחברה הון עצמי משמעותי ולכן בעיות בפרויקט כזה או אחר אינם אמורים להפיל את החברה לכן אם בסופו של דבר החברה תשיג את המימון הדרוש לה עד לסוף חודש יוני מצב כזה יוביל לתיקון במחרי אגרות החוב של אקסטל.
אהרלה 02/06/2016 09:31 התפתחות אחרונה
מיכה לאור הדוחות שפורסמו, האם היית משנה את תגובתך? תודה
מיכה צ'רניאק 02/06/2016 10:19 אקסטל- דוחות כספיים
לדעתי הדו"ח הכספי אינו אמור לשנות את ההתייחסות . הוא רק ממחיש עד כמה קריטי לחברה לקבל מימון. הבעיה מבחינתי ,אם אני בוחן את הדו"ח הכספי, היא העבודה שהחברה ממשיכה להשקיע בקידום פרויקטים חדשים כאשר עדיין לא ברור לאיפה הולך השוק שלה , לכן הגדלת ההימור אם תצליח תהיה טובה לבעלי המניות אבל כרגע היא גרועה מאוד למחזיקי האג"ח מכיוון שהיא מפחיתה את מקורות המזומנים של החברה ובכך מגבירה את הסיכון אליו חשופים מחזיקי האג"ח. זו הסיבה שלא ברור לי כיצד במידרוג אשרו את הדירוג של החברה לאחרונה ( ב 31/3/2016) . ברור שדירוג חוב השווה ל A אינו משקף את מצב החברה כרגע , גם השוק אינו חושב כך לאור מחירי האג"ח.
איציק 31/05/2016 01:52 למיכה
תודה שאתה משתף אותנו בידע שלך באג"ח
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש