21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6,000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

המניה הרותחת שכבשה את וול סטריט עם חלום שפשוט התגשם בענק - הנה הסיפור

פרשן וול סטריט של Bizportal, על שחקנית בתחום נישתי שהפך לדבר גדול - ואין לה תחרות
 |  71
מבט עומק
Share
ד"ר אנדי בן ארצי, בעצמו מומחה בעל שם בתחום ה-IT הפיננסי, הפנה את תשומת לבנו להתפתחותה של אחת הנישות המעניינות ומהירות הצמיחה שהביאה מהפכת הטכנולוגיות, הנישה שמכונה interconnected data centers. מהחומר שהעביר לנו ראינו שחברה בשם Equinix (סימול: EQIX) מובילה בגדול את התחום שכאמור גדל במהירות פנומנלית.


נודה ונתוודה שבסוף המאה הקודמת הציעו לנו להשקיע בהנפקה פרטית שעשתה אז החברה, ודחינו ההצעה כי למרות שניסינו - לא הצלחנו להבין כיצד החלום שתואר בפרזנטציה יתגשם. זה אינו ה"תעלול" הראשון שעשתה לנו המהפכה הטכנולוגית, אז את ההפסד התיאורטי שנגרם לנו כתוצאה מהחלטת השקעה גרועה אנחנו מקבלים בהבנה, אבל הספור עצמו מדהים כך שהחלטנו לשתף אתכם בו, ותודה לידידנו ד"ר בן ארצי.

היה היה פעם
בשנת 1998, שנים לפני שמישהו חשב על הצורך במרכזי מידע מתואמים לכמויות האינפורמציה שתייצר הרשת, כשהמילה "ענן" התייחסה לענן בשמיים ועל מונח כמו Big Data איש לא חשב, החליטו ג'יי אדלסון ואל אייברי, שני מנהלים בכירים בחברת Digital Equipment Corporation (אחת המובילות בתחום עיבוד הנתונים והמחשוב בארה"ב בין השנים 1960 ל-1990, שלימים נרכשה ע"י קומפאק שהיום היא חלק מהיוליט פאקארד), לייסד סטארט-אפ שלפי דעתם אז יתאים להתפתחויות העתידיות בטיפול באינפורמציה. לסטארט אפ קראו Equinix כיוון שלדעתם אז הטיפול בזרימת אינפורמציה, במיוחד ברשת האינטרנט, יחייב יצירתה של נישה תעשייתית חדשה וגדולה שהשניים קיוו להוביל. 18 שנים מאוחר יותר מובילה Equinix את נישת הענק החדשה שיצרה מהפכת הטכנולוגיה.

השם Equinix הוא ראשי התיבות של Equality, Neutrality and Internet Exchange, שאם תשימו לב אינו מדייק בבחירת האותיות, וזה נעשה בכוונה "בין השאר ע"מ למשוך תשומת לב לנושא שאיש לא חושב עליו כרגע. האינטרנט", הסביר אדלסון כשהונפקה החברה בקיץ 2000, "רשת האינטרנט מנוהלת ע"י קאובויים, היא המערב הפרוע של התקדמות מהפכת האינפורמציה ולנו, שהתעסקנו עם דאטא שנים, ברור שקצב הגידול בכמויות האינפורמציה שעל הרשת יצא משליטה אלא אם מישהו ימצא את הדרך לנהל את האינפורמציה. החלטנו לפיכך להקים את החברה לפני שהעסק יוצא משליטה".

כבשה את וול סטריט עם כלום פרט לחלום
בקיץ 2000, רגע לפני ההתפוצצות הסופית של הבועה הטכנולוגית בבורסות, הונפקה החברה, שעדיין לא מכרה מאומה מלבד חלום, באמצעות החתמים המובילים מורגן סטנלי וסולומון, סמיט בארני שהצליחו באמצעות כוח השיווק שלהם והראד שאו המופלא של ההנהלה להשיג לחברה ערך של 413.5 מיליון דולרים בהנפקה שבהתאמה להיום זה כ-520 דולרים למניה. במרץ 2003 נחתה המניה על 2.65 דולר בערכים מתואמים (כן, מ-520 ל-2.65). אלא ושכפי שקורה שוב ושוב במקרים כאלו, בעוד המניה מדרדרת, החלה נישת הטיפול באינפורמציה להתפתח.הביקוש למרכזי הטיפול במידע שהחלה החברה לפתוח החל צומח, וב-2002 החלה החברה למכור. באותה השנה הציגה מכירות של 77.2 מיליון עם הפסד של 21.6 מיליון. המכירות טיפסו במהירות עד ל-2008, שאותה סיימה החברה עם מכירות של 704.7 מיליון וגם עברה לרווח של 107.5 מיליון והמניה הפכה ללהיט. בסוף 2007 הגיעה למחיר של 120 דולרים (בשלב זה עזב אדלסון ש"השתעמם" כמנהל וחזר לתחביביו, הקמת סטארט אפים).במשבר 2008-9 המניה נוחתת על 40 דולר, אבל להבדיל מרוב החברות שסבלו מירידות בעסקיהן באותם ימים, עסקיה של Equinix המשיכו לפרוח, ונישת הטיפול באינפורמציה חוצה את המשבר בסערה כאשר המכירות והרווחים ממשיכים לעלות ובעצמה מידי שנה, כאשר היא מסיימת את 2015 עם מכירות של 2.73 מיליארד ורווח של 188.8 מיליון או 13.86 דולר למניה. הקונצנזוס הנוכחי מצביע על מכירות לשנים 2016-17 של 3.55 ו-3.95 מיליארד ורווח למניה של 14.13 ו-17.23 בהתאמה, והמניה עלתה ביותר מ-700% מאז היציאה ממשבר 2008, ולאחרונה סגרה בשיא).

EQIX נסחרת במכפיל היסטורי של כ-23.5, כלל לא נורא בהשוואה להמשך העליות בהכנסות וברווחיות שצופה הקונצנזוס. 16 אנליסטים מכסים את החברה, וכרגע 11 ממליצים בקניה ו-5 ב"החזק". ב-2015 הפכה עצמה החברה ל-REIT, מבנה שמאומץ ע"י חברות בתחום הנדל"ן דווקא ובהמשך תבינו מדוע. 

מהי הנישה ומה בדיוק עושה החברה?
בגדול, אפשר לכנות את הנישה כגישת החִבְר?ר (Interconnection), פלטפורמה חיבורית שמאפשרת לעסק את היכולת להתחבר, במגוון גדול של דרכים, לשותפים, צרכנים, עובדים ולאזורים גיאוגרפיים שונים, ובאמצעות היכולת הזו להאיץ ולשפר את היכולות, הביצועים וניצול ההזדמנויות של העסק. שימוש נכון בפלטפורמה הזו נותן להנהלת החברה את כול המידע הדרוש לה על מנת לפרוח בעולם תחרותי ודיגיטלי ולעשות זאת בצורה היעילה ביותר.

Equinix היא החברה המובילה בתחום עם יותר מ-6,300 לקוחות ב-40 שווקים שפרושים על 5 יבשות, ואליבא המומחים זו החברה שמסוגלת לספק את הצרכים הנדרשים להצלחת הטיפול וניצול האינפורמציה טוב מכול חברה אחרת בעולם.

הצורך בחברור הובן כבר בתחילת שנות השמונים, ו-IBM החלה כבר אז לטפל בנושא כאשר יותר ויותר חברות הבינו את הצורך המתפתח. האוטומטיזציה של הטיפול בדאטה, איסוף, עיבוד ופיזור, נעשתה אז בעיקר באמצעות טייפים ודיסקים שהועברו ידנית. זכרו שב-1995 היו בעולם כולו רק 22 מיליון משתמשים באינטרנט. במהלך שנות ה-80 וה-90 התפתחו מערכות חברור כמו ה-LAN וה-WAN, אבל קצב הצמיחה וההתפשטות של האינפורמציה דרשה טיפול יעיל יותר. אדלסון ואייברי הבינו שמה שדרוש הוא פלטפורמה חיצונית שתטפל באינפורמציה, כאשר המשתמשים יוכלו למשוך ולהכניס לתוכה אינפורמציה מבלי שיחששו מהמתחרים, מסלקת אינפורמציה אמינה ובלתי תלויה.

איך מתמודדים עם כמויות אדירות של אינפורמציה?
האינטרנט הוא למעשה אוסף של הרבה רשתות עצמאיות שמחוברות ביניהן לרשת של הרשתות. המשתמשים ברשתות מתקשרים ביניהם באמצעות החִבְר?ר שבין הרשתות. למשל, כשאדם, לקוח של ספק אחד, שולח אי מייל ללקוח של ספק שונה, האי מייל חייב לעבור מרשת לרשת. היכולת לשנע אינפורמציה בין רשתות נקראת peering (עמית לעמית). השימוש בהעברה שבין רשתות התחילה בביטחון, באוניברסיטאות ובמוסדות ממשלתיים, ובמהרה עבר לתקשורת ולתעשייה כולה.

משהחלו מריבות בין הספקים בתקשורת ועלייתן של ענקיות רשת כמו מייקרוסופט, AOL  ויאהו, הבינו שצריך "רשת של רשתות" שתארגן את כמויות האינפורמציה האדירות ותעזור בשינוען בין הרשתות. הקדישו לנושא רגע של מחשבה והבינו על איזה פרויקט מסובך מדובר כאן. Equinix הצליחה לבנות את הפלטפורמה העדיפה שמספקת לרשת המרכזית את האפשרות הזו. לקח לטכנולוגיה שנים על מנת להגיע לשלמות בצוע. מייסדי Equinix בנו את הפלטפורמה כך שהשחקנים, למרות החששות הרבים (של דליפת אינפורמציה וכו') הגיעו למסקנה שזה עדיף על בניית מערכות עצמאיות. טכנולוגיית הענן אפשרה את השלמות והיעילות.

Equinix השקיעה עד כה למעלה מ-8.3 מיליארד דולר בהקמת הפלטפורמה ובבניית המרכזים. המעבר  למבנה של REIT נעשה גם משיקולי מס, אבל בעיקר עבור המשקיעים שכעת בוחנים את החברה כ"חברת צמיחה/הכנסה שגם מועדפת מבחינת המיסויי (למשקיע האמריקאי) וששירותיה אינם נפגעים בעקבות המהלך".

ההצלחה האחרונה של החברה בתחום היא המרכז הפיננסי בניו ג'רסי, ה-4NY, שנמצא על  הכביש המהיר 95-US שמעבר לנהר ההדסון מול ניו יורק. כאן נמצאים מרכזי הסליקה של 49 הבורסות והמרכזים הפיננסיים המובילים בעולם. במהלך חודש פברואר האחרון טיפל מרכז המידע הזה ב-9.6 מיליון העברות בשנייה, 24 שעות ביממה. בכול יום ובאמצעות מערכת הסיבים האופטיים עוברים במרכז מניות, נגזרות, אגחי"ם, מטבעות ועוד בטריליוני דולרים. כול המי ומי נמצא שם, מהבורסה של ניו יורק, הנאסד"ק ומכשור בלומברג והאמינות והיעילות שמפגינה החברה בביצוע ובשירות היא שמחזיקה אותה במקום הראשון בנישה, למרות התחרות ובהפרש ניכר מהמתחרות.

מי נגד מי?
כיוון שמדובר בנישה ענקית שמתנפחת במהירות, צריך להבין היכן בדיוק ניצבת החברה ומה התחרות הישירה. מרכזי מידע מוקמים ע"י חברות רבות לצרכים שונים. Equinix מתמקדת בעיקר במה שנקרא dark fibre, היא אוספת ומחזיקה בדאטה, מכינה אותה להמשך הטיפול. אבל מהרגע שהדאטה נמצאת ברשותה של החברה, יכולות חברות אחרות, בהתאם לצורך, "לטפל" בדאטה, לשענע אותה וכו'. במילים אחרות, Equinix פועלת כמסלקה וקוראים שמעוניינים לחטט בתחום מרכזי המידע כולו יכולים להמשיך ולחקור את תת הנישות החדשות שנוצרות כול הזמן ובתחומים שונים.

Equinix, לדעתנו, לאחר שבשנה שעברה רכשה את חברת Telecity הבריטית והפכה בכך לשחקן מרכזי המידע הגדול באירופה, היא כרגע החברה המעניינת ביותר וגם המובילה בגדול להשקעה בנישה הספציפית של מרכזי מידע בלתי תלויים ומסלקות אינטרנט מחובררות. למרות שעל פי ה-10-K של החברה פועלות בתחום כולו כ-650 חברות כולל חברות תקשורת ענקיות, אין לחברה תחרות אמתית כיוון שהצליחה למצב עצמה כחברה בלתי תלויה, אמינה ומאוד יעילה. ל-AT&T וגם לורייזון יש מרכזי מידע, אבל הן בעיקר משרתים את עצמן ושתיהן כלולות בין לקוחותיה של החברה ומטעמים מובנים. את החברה מוביל מאז 2007 מומחה הניהול, הארגון והמחשבים סטפן סמיט, לשעבר מהיוליט פאקארד.

האם זו השקעה מעניינת? לדעתנו, בהחלט. באיזה מחיר? שאלה טובה ליועץ שלכם ובעקבות מחקר שתעשו לבד.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

71 תגובות ב-37 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
37 טיק 29/04/2016 22:42 עמיאט (ל"ת)
36 Df 29/04/2016 13:38 Lk (ל"ת)
35 פיטנגו 29/04/2016 10:55 גריי
ססייאיפו
34 וי 29/04/2016 00:21 חינה
חמעכרא
33 פיטנגו 28/04/2016 18:20 ריי (ל"ת)
32 7 27/04/2016 21:18 פי
3
31 ?Aplle 27/04/2016 17:21 ?Aplle
?!?.................?Aplle? China
?? Aplle 94 28/04/2016 23:00 >>>>80...60...50...…>>>>40....30. (ל"ת)
30 אורי 27/04/2016 09:20 הסיפור של chma כיאזמה
כיאזמה - חברת ביוטק ישראלית הונפקה ביולי 2015 במחיר 16$, עלתה מהר ל 30$. ברקליס שהיה בין המנפיקים הוציאה באוגוסט 2015 המלצה (להחזיק במשקל יתר על השוק) עם יעד של 40$ (המניה הייתה על 25-30). היום המניה על 3.5 דולר . לפני יומיים ברקליס הוציא המלצה על יעד של 5.5$ ("להחזיק במשקל שווה למניות אחרות). סיפור של התאדות כספי משקיעים, קצר וקולע (פחות משנה). בין לבין קיבלה כמובן מה fda דחיה (נהיה עדינים - דרישה למידע נוסף). השווי היום אחרי ירידה של 90 אחוז מהשיא 85m$ - בשיא הייתה בשווי של 700m$.
שלמה גרינברג 27/04/2016 15:21 מה השאלה? (ל"ת)
למשקיעים 27/04/2016 17:42 לא שאלה-פשוט חברה פיצפונת שמחקה חצי מיליארד דולר (ל"ת)
29 Utineta 26/04/2016 16:53 כתבות מעולות
מבין כל העיתונאים אנליסטים הכותבים שטויות ,ומתוך פוזיציה, שלמה גרינברג בולט בניתוחיו הבהירים והמעמיקים.תענוג לקרא ללמד ולהשתמש במידע. הפקתי רווחים נאים בהסתמכי על מאמריו . ברכותי לאיש יקר זה
28 איחטיאנדר 25/04/2016 17:29 שלמה תודה על עוד כתבה מרתקת. לגבי PERRIGO...
מה דעתך על מצבם? החברה נסחרת לפי מכפיל עתידי של בערך 10, מנכ''ל חדש בדרך... אשמח לדעתך המלומדת :)
שלמה גרינברג 25/04/2016 20:01 אתייחס בכתבה הבאה
שעוסקת בנושא הזה
27 חיים 25/04/2016 17:29 פריגו - שאלה
שלמה שלום, פריגו הולכת ביחד עם צמד המילים "הנהלה מעולה" - השאלה האם הסיפור הזה נגמר וההנהלה כבר "לא מעולה." הייתה לנו את הרכישה הלא כול כך מוצלחת של אומגה - שכבר רבעון שני שהכנסות פריגו מאומגה לא עומדות בציפיות. הפיספוס של ההזדמנות האדירה בהצעה של מיילן (הפסד ענק למשקיעים שהחזיקו במניה). ועכשיו המנכל שלא מזמן התחנן למשקיעים להתנגד להצעת הרכש של מיילן - עכשיו מחליט לעזוב את החברה (ביננו - הוא כנראה עוזב בגלל ענייני תגמול עלובים). האם ההנהלה כבר "לא מעולה". - או שזה תואר שנשאר לתמיד (ורבעון שני של אי עמידה בצפי והקטנת תחזיות זה "בקטנה" ) אישית אני חושב שהחברה מעניינת רק בגלל הצעת רכש אפשרית.
שלמה גרינברג 25/04/2016 20:02 ראה תשובתי ל 28 (ל"ת)
26 יוסי 25/04/2016 12:19 תעודה על כסף
Slv שלמה האם לדעתך ת.סל כסף משמשת בשנים האחרונות כסוג של גידור לשוק. בדומה לזהב ? תודה
שלמה גרינברג 25/04/2016 13:27 SLV
דעתי היא, ואני מציין אותה מאז תחילת המאה, שהזהב הולך ומאבד מערכו וחזר למעשה לייצג "מתכת" בערכה התעשייתי הריאלי, בדיוק כמו נחושת או אלומיניום. הכסף, במשחק הזה, שולי מאוד. איני חושב שבשנים האחרונות הפך הזהב או הכסף למכשיר גידור כנגד השוק כי איני מכיר, בין המשקיעים הגדולים, אפילו אחד ש"מגדר" בזהב למרות שישנם כאלו שכאשר הזהב יורד לכיוון ערכו התעשייתי הריאלי קונים אותו להשקעה
יוסי 26/04/2016 04:31 תודה רבה על התגובה שלמה. מקבל דעתך (ל"ת)
25 גסטין 23/04/2016 20:16 roc
אותו העסק צומחת יותר מכפילים טובים יותר. היא לא עדיפה?
שלמה גרינברג 24/04/2016 14:21 על איזה "אותו עסק" אתה מדבר
Rockwood Holdings, Inc. (ROC) היא חברת כימיקלים
גסטין 24/04/2016 20:48 cor
לא יפה לך קטנוני
שלמה גרינברג 25/04/2016 09:41 למה קטנוני?
CoreSite Realty היא אחת מחברות רבות שמפעילות מרכזי מידע, המתחרות המובילות בתחום הן: AT&T., CenturyLink , Savvis,., CenturyLink company, CyrusOne, ., Digital Realty Trust,., DuPont Fabros Technology, Inc., Equinix, Inc., Internap Network Services Corporation, Quality Technology Services, RagingWire Data Centers, SABEY , Verizon / Terremark Worldwide, Shaw Communications Inc. כפי שאתה רואה הבחירה רחבה אלא שמי שמחפש צריך להחליט בעזרת יועץ ההשקעות שלו או מחקר עצמאי מי מכולן עדיפה מה גם שכולן לקוחות של כולן. בכול מקרה "העדיפות" זה כבר לא עניינו של טור זה
שלום 25/04/2016 10:21 שלמה עם כבר העלית את השם cone
אשמח לשמוע אם יש לך דעה עליה..אני מושקע בה.תודה שלום
24 מומחה לקנוניות 23/04/2016 18:32 רק שאלה אחת
אני לא מדבר איפה היית מ 2002 שהחברה גדלה במחזור אבל הפסידה - נחשב השקעה ספקולטיבית. איפה היית מ 2008? 8 שנים עברו עכשיו אתה נזכר?
23 מומחה לקנוניות 23/04/2016 18:17 רק שאלה אחת
אני לא מדבר איפה היית מ 2002 שהחברה גדלה במחזור אבל הפסידה - נחשב השקעה ספקולטיבית. איפה היית מ 2008? 8 שנים עברו עכשיו אתה נזכר?
שלמה גרינברג 24/04/2016 14:12 אחרי שתקרא את המאמר תשאל שוב (ל"ת)
22 נעמי 23/04/2016 16:01 כדאי לדעת
כדאי לדעת שזקס ממקמים את המניה כמכירה חזקה.
שלמה גרינברג 24/04/2016 14:12 נכון
Zacks (לא גולדמן סאקס) נתנה 5 המלצות מכירה חזקות השבוע ביניהן AMD, EW ו EQIX
21 י 23/04/2016 14:14 היכונו למות!!!
היכונו למות!!! "במשטרים אפלים מפילים דפי פייסבוק, מורידים רשתות. אנחנו לא שם"...חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח נכון,אנו לא שם,כי פה גרוע יותר,רוצחים אנשים בסתר,ככה "בקטנה",מדי יום ביומו,אולי כמה עשרות נרצחים,ועוד כמה עשרות פצועים ככה בכיף,שואה ,אבל בזעיר אנפין,המשטר האפל טובח בכולם ללא אבחנה: ילדים,זקנים,נשים,בעלי חיים. "הכל לטובה"," ואין לנו זכות בכלל להתלונן... כי החיים שלנו תותים!...",אז היכונו למות ואל תתלוננו(כי אפילו זכות להתלונן אין לכם). כולם דוברי "אמת" פה,ובעיקר לא דוברים כלל,אלא שותקים כמו דגים סרוחים,לנוכח הזוועות המוסתרות היטב היטב,מרוב הציבור התמים,שחושב שהגיע לארץ זבת חלב ודבש...ולמעשה,הגיע לארץ רוצחת יושביה... (התעוררו! יש במדינת ישראל ובעולם כולו,שואה סמויה מעיני רוב הציבור,יש מיעוט של רוצחים מטורפים השולטים בעולם,בכוח ההפחדה והטירור,עושים בכם שמות בסתר,רוצחים את מי שמפריע להם,תוך כדי העלמת ראיות,הם יוצרים בכוונה את הבעיות בעולם,וגם את הפתרונות,והכל כדי לשלוט בכם-טיפשים). ויש להם משתפי פעולה רבים בישראל,קאפואים יהודים,פה,בארץ ה"קודש". בהצלחה...
א 24/04/2016 09:20 קח כדורים (ל"ת)
20 בן 23/04/2016 14:05 תעזור לי עם המתמטיקה
החברה מרוויחה כ 200 מיליון בשנה ושווי השוק של החברה שמופיע לי הוא 22 מיליארד. זה לא מסתדר עם מה שרשמת
שלמה גרינברג 24/04/2016 14:45 בבדיקה
אכן שמתי לב שאם בודקים המכפיל לפי היחס שבין הערכת החברה לרווח הנקי השנתי מקבלים מכפיל למעלה מ 100 אלא שמשום מה הרווח למניה ב 2016 אליבא קונצנזוס האנליסטים יהיה בין 13.7 ל 15 דולר מה שמעמיד המכפיל על כ 22 פעם ואילו הרווח ב 2015 היה 13.85. משהו אכן לא מסתדר ואבדוק עם החברה מדוע הפערים, תודה וחג שמח
19 דורית 23/04/2016 12:18 אשמח אם תנתח את פלאזה
מאז כניסת מנכל חדש מניה רק זזה צפונה. תודה
שלמה גרינברג 24/04/2016 13:55 איני מכיר את החברה (ל"ת)
18 דודי 23/04/2016 11:32 שלמה, אפשר לקבל התייחסותך לפריגו
לאור השמועה על פרישה של המנכ"ל ג'ו פאפא. לדעתי ,גם אם השמועה נכונה, לכל בן אדם שיהיה מוכשר ככל שיהיה, יש מחליף, ויתכן שהמניה הגזימה בירידה שלה, וגם לפני הירידה האחרונה, היא הייתה בשער שפל של השנה האחרונה. אנא חווה דעתך.
שלמה גרינברג 24/04/2016 14:07 בהזדמנות (ל"ת)
17 מולי מור 23/04/2016 11:04 Viab
אודה על חוות דעתך בנוגע למניית ויאקום.עושה רושם שנרשמה תחתית החודש וטכנית הראית טוב לדעתי.
שלמה גרינברג 24/04/2016 14:06 נתתי חוות דעת ארוכה לאחרונה (ל"ת)
ארז 24/04/2016 15:54 הכתבה על via מ 18/3
מחפשים הזדמנויות? תעזבו את המניה שטסה השבוע 440%, ותסתכלו על ויאקום שלמה גרינברג | 18/03/2016
16 גלעד 22/04/2016 21:08 שלמה , חג שמח !!!
שלמה , חג שמח . כל שבוע אני ממתין ליום חמישי לקרוא את הטורים האיכותיים שלך. באמת יוצא דופן בנוף הישראלי הרדוד. הכתבות שלך נותנים ערך אמיתי לקורא . שוב תודה
15 אורן 22/04/2016 14:34 כתבה מפתיעה בהחלט!
שלום שלמה, סחתיין על הכתבה, אני רגיל שאתרי כלכלה נהיו ברמה של צהובונים ומידע נורמאלי על מניות אני שואב מאתרים בשפות זרות. תודה לך.
14 יואל 22/04/2016 11:26 כתבות
מעונין לקבל
ארז 24/04/2016 15:56 כאן ריכוז כול הכתבות
http://tinyurl.com/pzfgvnh
13 משה 22/04/2016 10:29 תודה שלמה וחג שמח (ל"ת)
12 יובל 22/04/2016 03:55 אומניקון omc
שלמה האם מכיר את omcjQuery203007013876330882884_1461300835941 לטווח ארוך... תשרוד ותרוויח לדעתך ?? האם מובילת תחום?
שלמה גרינברג 24/04/2016 13:54 שאלה מוזרה
המניה בשיא כול הזמנים, החברה רווחית וצומחת מזה 70 שנה פלוס והיא מהמובילות בתחום
11 רפי 21/04/2016 23:29 לגביSUNE באמת מה קורה עם המניות שלנו (ל"ת)
שלמה גרינברג 24/04/2016 13:47 ראה תשובתי ל 8 (ל"ת)
10 אבי 21/04/2016 20:14 IBM
שלמה שלום, כשעוברים על ה balance sheet ב yahoo (נכון ל 31 לדצמבר 2015) - מופיע ששוי החברה הוא 143 מיליארד, וסך כול החובות )total liabilities) הם 96 מיליארד. אני מניח שחלק ענק מזה (שליש עד שני שליש) זה התחייבויות פנסיוניות לעובדים בהווה ובעבר. זה פשוט נתון מזעזע - מדובר בהר עצום של חובות. למעשה בכול דוח רבעוני השוק יכול להחליט שהיא לא משתלטת על החובות - ולגלח עשרות אחוזים מהמניה. שלא לדבר על מה יקרה כשהרבית בעולם תתחיל לעלות.
שלמה גרינברג 24/04/2016 13:46 לא מדוייק
אין שום קשר בין היקף החובות לערך השוק של החברה. ערך השוק הוא פונקציה של מחיר המניה נטו. לגבי המספרים עצמם אז total liabilities אינו הנתון הנכון, בטח לא במקרה IBM. החובות הקצרים (CURRENT LIAB ) מכוסים ורוב החוב הארוך (אם תציץ בדוחות ) "מפוזרים" לטווח הארוך. הנתון "המזעזע" אינו כלל בחובות אלא באי ההצלחה לחזור לעלייה במכירות אבל זה כבר ספור ארוך
9 אבי 21/04/2016 18:09 כתבה מעניינת (ל"ת)
8 שמעון 21/04/2016 17:01 פשיטת רגל?
הפסקת המסחר במניית SUNE/ מה זה אומר?
שלמה גרינברג 24/04/2016 13:39 SUNE
פשוט המתינו להחלטת השופט אם להסכים למינוי בוחן עצמאי או לא. השופט, לאחר המסחר, סירב. כיוון שעניתי, מאז החלו השמועות על פשיטת רגל, על שאלות רבות בקשר ל SUNE וכיוון שאני רואה שמישהו בישראל "דאג" להכניס אין ספור משקיעים לחברה הזו (שאגב אינה דומה כלל לסולר סיטי) וכעת אינו יודע או אינו רוצה להראות את כסילותו אז במאמר הבא אקדיש קטע הסברי על SUNE ובזה אסיים "תפקידי" בקשר למניה הזו.
7 כגן 21/04/2016 16:29 מרתק. תודה.
.
6 אורח 21/04/2016 13:33 שלמה מה אתה אומר על ATTU שעושה פעילות דומה
אשמח לחוות דעתך על החברה
שלמה גרינברג 24/04/2016 13:30 אוטוניטי
כיוון שאת דעתי על אוטונוטי נתתי פעמים רבות מאז לקח אלון את הניהול אז אציע לך לחפש. אגב, מה שעושה אוטוניטי אינו דומה למה שעושה EQIX
5 חיים 21/04/2016 13:27 נפט-השבוע ראינו בשידור חי את נפלאות השווקים
ועד כמה המשקיע הקטן הוא דגיגון בים מלא כרישים. ביום א נכשלה הפגישה בדוחא על הגבלת תפוקת הנפט, אותו נפט שהמחיר שלו עלה ב 30-40 אחוז מהתחתית. כבר ראינו כותרות אימה על קרנות גידור שנתקעו עם פוזיציה חיובית על הנפט (הניחו שתושג הסכמה). והנה הנפט ירד רגעית (כותרות אימה) וחזר לטפס חזק - וזה כאשר שר הנפט הרוסי אומר שהם יפיקו במלוא הכמות האפשרית.
יואל 30/04/2016 15:37 כמו שאמרנו תרבות הכותרות (ל"ת)
4 יוסי 21/04/2016 09:54 שאלה למר שלמה גרינברג
האם יש קשר או הקבלה כלשהי למה שעושה מלאנוקס עושה רושם שגם מלאנוקס מובילה בתחומה והחברה ממשיכה לצמוח דיי יפה וגם להרוויח לא רע על הדרך אשמח לשמוע את דעתך על ההקבלה ועל הפוטנציאל של מלאנוקס
כגן 21/04/2016 16:32 אין קשר למה שעושה מלאנוקס.
.
שלמה גרינברג 21/04/2016 12:56 מלנוקס
אם תחטט טיפה תגלה שכתבתי הרבה על החברה, בעיקר שבחים. מלנוקס אינה המובילה בתחומה אבל בהחלט מתקדמת היטב וזה הודות למנכ"ל והצוות. כיוון שמדובר בשני תחומים שונים אין אפשרות לעשות הקבלה.
Ziv 21/04/2016 16:51 ובנתיים 10% למטה אחרי דוחות מלנקוקס (ל"ת)
3 רפי 21/04/2016 09:44 טעות בנתון?
שלום שלמה. תודה על עוד מאמר מאוד מקצועי. כתבת במאמר: "נסחרת במכפיל היסטורי של כ-23.5". הנתונים שבדקתי מראים מכפיל מעל 100. זו טעות או שאני טעיתי במשהו?
שלמה גרינברג 21/04/2016 13:00 הנתונים
בשנת 2015 סיימה החברה ברווח למניה של 13.84 דולר, מכפיל היסטורי של 23.4. הקונצנזוס ל 2016-17 הוא 13.75 ו - 16.9 בהתאמה. כנראה שלקחת הנתונים ממקור מוטעה/מטעה
יאיר 23/04/2016 13:41 המכפיל מחושב מחדש בכל תקופת דיווח
וכרגע הוא 103 אחרי רווח של 3$ ברבעון הראשון. המניה כבר די מתומחרת לפי השווי שלה אז אין פה איזה להיט היסטרי. אולי בשער 250$ יהיה כדאי להכנס.
שלמה גרינברג 24/04/2016 13:27 טועה
המכפיל אכן מחושב לאחר יציאת נתוני הרבעון אבל החישוב הוא על בסיס שנתי לא רבעוני. החברה הרוויחה ברבעון הראשון 3.23 דולר ואתה חילקת את מחיר המניה למכפיל הרבעוני, זו כמובן טעות ואני מקווה שאתה יודע שזו טעות. המכפיל הנכון מחושב אך ורק על בסיס שנתי כאמור כך שלגבי סוף מרץ 2016 החישוב הוא לפי המכפיל הצפוי ל 2016, 13.75 או שתחבר את 4 הרבעונים הידועים האחרונים ותחלק במחיר המניה. כרגע זה 23.4
2 ארז 21/04/2016 09:28 iShares Cohen & Steers REIT (ICF)
אחד הנקודות המדהימות היא שמי שקונה את תעודת הסל ICF מוצא את עצמו מחזיק חברה כזו (5 אחוז מהתעודה). Cohen & Steers Realty Majors Index composed of U.S. real estate investment trusts האדם הסביר חושב שכשהוא קונה את ICF הוא משקיע ב real estate ולא ב data centers.
שלמה גרינברג 21/04/2016 13:04 ICF
מי שרוכש את ICF צריך לבדוק מה בדיוק הוא רוכש וזו אכן מחזיקה בחברה ובעוד כמה מסוגה כיוון שהן מוגדרות כרי"ט. רי"ם אינה חייבת להיות, למרות ראשי התיבות, נדלני"ת פרופר. הכוונה ברי"ט הוא למבנה המיסוי בעיקר וזו אחת הסיבות שהחברה החליטה להפוך לרי"ט.
1 EQIX is overvalued 21/04/2016 09:12 Good growing company but worth buying only below 200 (ל"ת)
שלמה גרינברג 21/04/2016 13:05 OK, so that what you should do (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש