20:49 אמאזון קיבלה יותר מ-200 הצעות ממקומות המעוניינים לארח את בניית המטה... >>

19:02 בולטות בוול סטריט: סיגייט קופצת 12%, אמאזון מאבדת 1.2%

17:22 הנסיך הסעודי, בן טאלאל: "בועת הביטקוין תתפוצץ, זה האנרון הבא" >>

16:19 הדולר היציג נקבע על 3.49 שקלים, האירו על 4.10 שקלים

15:27 תמר פטרוליום יורדת 2% ומשלימה ירידה של 13% מתחילת החודש

16:05 השר בנט מסמן יעד למושב החורף: נשיב את הכוח לממשלה >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

המרדף אחרי תשואות בשוק ההון עשוי להוביל אותנו למקומות בעייתיים

מיכה צ'רניאק, מנכ"ל להבה ניהול תיקי השקעות, על אפיקי ההשקעה הממשלתיים
 |  43
Share
"אין מה לחפש בפקדונות בבנקים, הריבית אפסית". רובנו שמענו את המשפט הזה. לא פעם אחת, ובמיוחד בתקופה האחרונה. הייתי אומר שרובנו אפילו השתמשנו בו בתקופה הזו. זה לא סתם ביטוי, זו המציאות היום יומית שאנחנו חיים אותה בשנים האחרונות. היעדר אלטרנטיבות לכסף הנזיל דוחף משקיעים רבים לחפש תשואות במקומות אחרים, וזו כנראה הסיבה העיקרית לזינוק החד במחירי הדירות בארץ בשנים האחרונות. הוואקום שנוצר בגלל היעדר ריבית הוא גם אחת הסיבות לכך שבשנים האחרונות צצו חברות שמציעות לנו קרקעות חקלאיות "רגע לפני הפשרתן", או חברות שמציעות השקעות "אטרקטיביות" בנכסי נדל"ן בחו"ל. למרבית ההפתעה, איש לא הגיע אליהן בארצות המוצא שלהן והן רק מחכות למשקיעים הישראלים "המתוחכמים" שירימו את הכסף המתגלגל לו, ללא דורש, על הרצפה. יש רושם שמשקיעים רבים שכחו את הצורך בזהירות בעקבות אותו המרדף אחרי תשואות בשוק.


המרדף העיקש אחרי תשואות יוצר עיוותים בשוק. משקיעים המחפשים תשואה, לא משנה עד כמה היא נמוכה, מזרימים כספים באופן כמעט מיידי אם נדמה להם שאפיק כלשהו מניב תשואה, וכך אנחנו חוזים בהיווצרות עיוותים ואבסורדים בשוק ההון.

מדדי המחירים לצרכן בשנה-שנתיים האחרונות היו אפסיים, ולכן הכסף של המשקיעים הסולידיים זרם לאפיקי ההשקעה השקליים, או ליתר דיוק לשחרים. העליות באג"ח הממשלתיות בשנים האחרונות יצר תחושה שמדובר באפיק שמניב, כמו שעון שוויצרי, תשואה שנתית מובטחת למשקיע ששונא סיכונים. גם המיסוי הנמוך יחסית של 15% (אותו מנכים במקור מהריבית), יצר תחושה כי זהו המקום הנכון עבור המשקיע הפרטי להימצא בו. וכך, לאחר עליות בלתי פוסקות באפיק הזה והזרמה של מיליארדים אחרי מיליארדים לשחרים, הגענו למצב שאפשר לראות בטבלה הבאה:

 
כפי שאפשר לראות, מדובר באפיקי השקעה בהם התשואות ברוטו בטווח הזמן הבינוני (כלומר 2-5 שנים) נעה בין 0.2%-0.6% (מדובר באחד מאפיקי ההשקעה הפופולאריים ביותר בקרב מנהלי ההשקעות. הוא לא קצר מדי כיוון שהתשואה בטווחים הקצרים הינה אפסית, ולא ארוך מדי בגלל הסיכון). אבל, מאחר שכולם רצו לאפיקים אלו, גם כאן התשואה נטו למשקיעים הפרטיים, שמשקיעים ישירות באג"ח אלו, הינה שלילית. הסיבה לכך היא ניכוי המס במקור מהריבית, וכפי שרואים, הריבית הנקובה יחסית גבוהה (זכר לריביות מהעבר שנעו בין 4%-6%), ולכן אם מנכים במקור 15% מהריבית הנקובה - מדובר בניכוי במקור של 0.6%-0.9% וכך "נאכלת" לה כל התשואה ברוטו.בעקבות מדדי המחירים הנמוכים יחסית ואפילו השליליים בתקופה האחרונה, רוב הכסף של ציבור המשקיעים זרם לאג"ח השקלי. כפי שכבר ציינתי, הציבור לא משנה את התנהגותו עד שהוא "נפגע", לכן שימו לב למה שקרה בשוק ולמה שאנחנו מקבלים באפיקי ההשקעה צמודי המדד לטווחים דומים.

לא מפתיע שגם כאן התשואות אפסיות. הנקודה המעניינת היא הציפיות האינפלציוניות שנגזרות מתשואות השחרים והגלילים. כיצד מחשבים את הציפיות האינפלציוניות בשוק ההון מנתונים אלו? ובכן, מפחיתים מתשואת השחר (האג"ח השקלי הלא צמוד) את תשואת הגליל (האג"ח צמוד המדד) לתקופת פירעון זהה או קרובה, וההפרש בין השניים משקף את ציפיות השוק למדד המחירים לצרכן השנתי שיאזן בין תשואות השניים. כך אנחנו מקבלים את ציפיות האינפלציה הבאות לשנים הקרובות כפי ששוק ההון צופה אותן.

כפי שניתן לראות, בשנתיים הקרובות השוק צופה שבמצטבר האינפלציה תהיה אפסית, ואילו במהלך שלוש השנים הבאות הציפייה בשוק היא שהאינפלציה השנתית הממוצעת תעמוד סביב 0.6% בשנה. כלומר, בשנה השלישית האינפלציה הצפויה, לפי שוק ההון, היא כ-1.8%. אין לדעת כיצד "השוק" הגיע לנתונים אלו. עושה רושם שזה די "אקראי" ונגזר כרגע מנושאים כמו היצע וביקוש לאגרות החוב.

מה שכן אפשר ללמוד מהנתונים הללו הוא שהשחרים, כנראה, יקרים מדי ביחס למחיר הגלילים, לפחות בטווח של השנתיים הקרובות. השוק מתמחר אפס אינפלציה בשנתיים אלו כי כנראה הרבה כסף של ציבור המשקיעים זרם לאפיק השקלי, וכמו תמיד המשקיעים מניחים שמה שהיה הוא מה שיהיה ולכן הם מצפים שגם בשנתיים הבאות האינפלציה תהיה דומה לזו שהייתה בשנתיים הקודמות, כלומר אפסית.

הבעיה שלי היא אחרת. כפי שכתבתי, האפיק הממשלתי לטווח של 2-5 שנים הוא אחד האפיקים הפופולריים ביותר בקרב מנהלי ההשקעות בשוק. הבעיה שלי היא עם העלויות של ההשקעה באפיק זה ביחס לתשואה שלהם. העלות הממוצעת של דמי הניהול של קרנות הנאמנות, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות המשקיעות באפיקים אלו היא כ-0.5% בשנה. התשואה הממוצעות בשחרים ל-2-5 שנים היא 0.3%-0.4% בשנה, אז כיצד המשקיעים הדוהרים לאפיק הזה צופים ליהנות מתשואה כלשהי בשנים הבאות, אם הם משלמים כ-0.5% בשנה עבור השקעה הצפויה להניב כ-0.3%-0.4% בשנה בלבד?
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

43 תגובות ב-23 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
23 בקפיטלֹ פוּינט הרוּח 19/03/2016 17:55 המרדף
כעת נראה אם ערוּץ 10 ידוּוּח עלֹ כך אחרי הרעשׁ שׁעשׁה בעניין
22 משה 16/03/2016 11:02 תשואה נטו
התשואה נטו המופיעה בטבלאות (דוגמת לאומי טרייד) אינה נכונה. אמנם משלמים מס על הריבית, אך יש הפסד הון בפדיון הקרן ולכן יש החזר מס בגין הפסד זה
21 דורי 14/03/2016 19:26 מישהו מחזיק באגח של אורבנקורפ?
דרוש מחזיק אגרות חוב של חברה בשם אורבנקורפ. מדובר בחברת נדל"ן קנדית, שהנפיקה אגרות חוב בבורסה שלנו בחודש דצמבר 2015. להגנה על זכויותיך, נא לפנות בצירוף תאריך הקניה למייל: DOR123DORI@WALLA.COM
20 תודה רבה על הסקירה 14/03/2016 18:05 הבנתי שאתה שורי על אגח של אקסטל
מה דעתך על אורבנקורפ אגח א?
19 קורא נאמן 14/03/2016 12:38 למיכה- מעניין התיחסותך לשאלה 13 (ל"ת)
18 דני 14/03/2016 12:12 מיכה - תוכל לענות לשאלה שלי - מס' 10 (ל"ת)
17 בני 14/03/2016 10:10 בזן-פטרוכימיים
יש עוד פוטנציאל לעליה במחירי אגחי פטרוכימיים או שהגענו למיצוי בעקבות עלית מחיר הנפט ב- 30% ממחיר השפל. קראתי שעד תחילת מרץ מרווחי הזיקוק היו גבוהים, כך שאולי גם דוחות רבעון 1 יראו שיפור.
מיכה צ'רניאק 14/03/2016 11:38 בזן- פטרוכימיים
אג"ח פטרוכימיים= השקעה במניית בזן לכן צריך לראות מה תעשה המניה. שים לב כי מניית בזן ירדה חזק לאחרונה בגלל הפרסומים לגבי הוצאת צו סגירה למפעלים מזהמים בחיפה. זו הסיבה לירידות באגרות החוב של פטרוכימיים. לדוחות הכספיים לרבעון הרביעי 2015 והראשון 2016 תהיה השפעה מהותית על מנית בזן ואג"ח פטרוכימיים. כלומר בחודשיים הקרובים יש לצפות לתנודות מהותיות במחירי נכסים אלו.
16 יוסי 14/03/2016 09:56 אולימפיה
הנאמנים הודיעו על תשלום של אגורות ספורות, ובעתיד נקבל עוד כהמ אג' כך שההחזר יסתכם סביב 13 אג'. האם צפויה תביעה נגד חברת הביטוח, בעלי שליטה ונושאי משרה בגין רשלנות? יש לתביעה כזו סיכויים רבים?
מיכה צ'רניאק 14/03/2016 11:38 אולימפיה
עכשיו יש תשלום של כ 10 אגרות ובהמשך צפוי תשלום נוסף של מספר אגורות. לא ידוע לי על פעולות הסוג שציינת עד היום לא ראיתי שהייתה הצלחה רבה בנושא של תביעות.
נ 15/03/2016 12:20 מגן מס מאגח אולימפיה
מיכה שלום, האם התשלום הקרוב יוכר כהפסד לצורך מגן מס? אם לא, מה אפשר לעשות בשביל לפחות לקבל מגן מס מהאסון הזה שנקרה אגח אולימפיה?
מיכה צ'רניאק 15/03/2016 15:00 התשלום הקרוב מהווה פירעון של 85% מיתרת האג"ח
ולכן הוא מהווה הכרה בהפסד מהאג"ח
נ 15/03/2016 16:08 תודה! (ל"ת)
15 יובל 14/03/2016 09:41 מנית דסקש
יש לך מושג מדוע המניה עלתה בשיעורים יפים בימים האחרונים? האם בגלל צפי לדוחות חיוביים בחברות הבת שופרסל ונכסים ובנין?
מיכה צ'רניאק 14/03/2016 11:38 מנית דסק"ש
לאישור מתווה הסדר מתוקן באידיבי בחודש פברואר השנה הייתה תרומה משמעותית לדעתי לעלייה במניית דסק"ש. הסדר זה מהווה השגת שקט בדסק"ש ותקווה כי ניתן יהיה להשביח את נכסי החברה. כמובן שגם העלייה במחירי מניות נכסים ושופרסל עזרה.
14 יחיאל 14/03/2016 09:28 דורי קבוצה אגחים
היי מיכה, נראה לי שהאגחים נסחרים בשערים גבוהים מדי (80% מהפארי) ובעצם מנותקים ממצבה הפיננסי של החברה והפרעונות הקרובים. לחברה אין כרגע מקורות לפרעונות הקרובים. מה דעתך? האם צפוי לדעתך הסדר בקרוב?
מיכה צ'רניאק 14/03/2016 11:42 דורי קבוצה אג"ח
אומנם כסף אין אבל נכסים לא רעים כמו דוראד,רום גבס ורונסון יש שם. כך שקשה להעריך מה שוות אגרות החוב של החברה. אני חושב שהסדר חוב לא יפתיע את שוק ההון.
13 דני 13/03/2016 23:57 איזה אגח של אפריקה עדיף מבינהם? (ל"ת)
מיכה צ'רניאק 14/03/2016 13:47 אפריקה אג"ח
אג"ח אפריקה כו ואג"ח אפריקה כז הינן דומות השעבוד לשניהן מתבסס על אותם ביטחונות כאשר החלוקה היא פארי פסו בין הסדרות. בגלל שלטובת סדרות אלו משועבד נכס משמעותי ( אפריקה נכסים) יש להן עדיפות על פני סדרה כח לה משועבד חלק מאפי.
לא מיכה 14/03/2016 08:26 לדעתי כ"ו הקצרה ביותר ויש לה בטחונות של אפריקה נכסים (ל"ת)
12 בני גור 13/03/2016 23:37 הם בהחלט מצפים
לראות את להבה מצילה את ההנפקה של בנק מזרחי ולוקחת סחורה באקסטל
אלי 14/03/2016 20:30 לפחות ניצל
ולא הזמין את ההנפה של ברן
11 תודה על הכתבה 13/03/2016 23:31 רעיון מצוין למימוש מגן המס באגח לא סחיר
קונה מחוץ לבורסה במחירים הגבוהים בשוק אגחים שהפסיקו להיסחר כמו אמפל (כולל ח"ש), חבס, דוראה,אולימפיה,סינרג'י, סיאלו,סיביל ג'רמני,מטיס קפיטל,רילון,טאו,חפציבה חופים,פסיפיקה,לידקום,אייס דיפו,אפסק ואחרים. במכירת האג"ח ניתן להתקזז מול רווחי הון במהלך השנה ולנצל את מגן המס. לפרטים והצעות מוזמנים לפנות בצירוף פירוט כמות ענ למייל : DOR123DORI@WALLA.COM ולקבל הצעה הוגנת.
10 דני 13/03/2016 23:20 קרדן אן.וי.
היי מיכה, מה הסיכוי להערכתך שקרדן תיפרע לאגח א 48% המקרן + 6.33% ריבית בעוד 11 חודשים (בסמיכות לפרעון באגח ב)?
מיכה צ'רניאק 14/03/2016 13:46 קרדן נ.ו אג"ח
קשה לדעת – הבעיה היא שהמקורות לתשלום קרן וריבית ב 2017 מתבססים על מימוש השקעות ומדובר על השקעות כגון פעילות נדל"ן לדוגמה בסין , או חברת תהל או פעילות ההלוואות לכן אלו מקורות מימון אשר אינם וודאיים והמבוססים על מצב הכלכלה העולמית עם דגש על אזורים לא פשוטים כמו סין , הודו ( פעילות תהל) לכן הקושי להעריך בכמה ומתי יתבצע מימוש השקעה.
9 דן 13/03/2016 23:09 גמול השק אגח ב
שלום, ברבעון השלישי החברה פירסמה דוחות גרועים במיוחד. מצד שני היא הצטרפה כשותפה לפרויקט פינוי-בינוי ענק ברמלה. האם אתה מכיר את החברה? האם פרויקט הבניה למגורים ביהוד יחד עם הפרויקט ברמלה יצליחו לאושש את האגח מהשפל? תודה
מיכה צ'רניאק 14/03/2016 11:26 לצערי אני איני מכיר את המצב בחברה (ל"ת)
8 אביה 13/03/2016 17:40 אגח סוהו
אגח סוהו - מתי צפוי להיסחר וכמה בערך שווה לדעתך 1 ש"ח ע"נ? תודה.
מיכה צ'רניאק 14/03/2016 11:24 למיטב ידעתי לא האג"ח של מלרג אינו צפוי להיסחר
הוגשו תביעות כנגד נושאי משרה ואחרים יש לקוות כי בעתיד יהיה הישג מהכיוון הזה.
7 כהן 13/03/2016 14:35 מיכה שלום מה דעתך על אג"ח אקסטל - תודה (ל"ת)
מיכה צ'רניאק 13/03/2016 17:47 אקסטל אג"ח - זו התשובה שניתנה למגיב 5 בנושא זה
מה שקורה באג"ח של אקסטל משקף לדעתי בדיוק את הבעייתיות של אג"ח של חברות המשקיעות בנדל"ן בארה"ב שהתאגדו במדינות זרות והנפיקו חוב בישראל.ההון העצמי של חברות אלו משמעותי ולכן היחס של הון לחוב נראה מצוין על הנייר . הבעיה שחלק גדול מההון העצמי בדוחות הכספיים נובע משערוכים והאג"ח שהונפק בארץ משמש את החברות כסוג של הון עצמי נוסף והינו נחות לחובות לבנקים- לדוגמה. כשהכול טוב הדירוג שהחברות קיבלו מחברות הדירוג הינו גבוה ( A לאקסטל ) נראה טוב והתשואה אטרקטיבית אבל ברגע הראשון בו צצות הבעיות קורה מה שקורה כעת באגרות החוב של אקסטל והמשקיעים מוצאים את עצמם עם אג"ח שנופל כמו אבן מבלי שהם בכלל יודעים/מבינים מה קורה. בהתחלה הירידות נבעו מדיבוקים על היחלשות שוק היוקרה בניו יורק כעת התירוץ הינה חקירה בנושא הלבנת הון הקשורה לאחד הנכסים בו מחזיקה חברה בת של אקסטל. אי הוודאות סביב אגרות חוב כאלו ימשכו גם בעתיד. התגובות כרגע בשוק לגבי אקסטל נראות מוגזמות . אני מקווה שבעתיד הן לא תתבררנה כנבואה שהקדימה את זמנה.... גילוי נאות אנחנו מחזיקים באג"ח של אקסטל
6 יריב 13/03/2016 13:41 כתבה מצויינת לבעלי הפקדונות בבנקים
יוצא איפה,בנק שמציע ריבית לפקדונות שנתיים ושלש,גובר על כל אפיקי ההשקעה שציינת,מה עוד שהבלגן בעולם טרם הסתיים,ורחוק מלהסתיים,שוב תודה על הכתבה.
5 לוי 13/03/2016 12:51 אגח אקסטל
האם יש לחשוש בעיקבות החקירה?
מיכה צ'רניאק 13/03/2016 17:46 אקסטל אג"ח
מה שקורה באג"ח של אקסטל משקף לדעתי בדיוק את הבעייתיות של אג"ח של חברות המשקיעות בנדל"ן בארה"ב שהתאגדו במדינות זרות והנפיקו חוב בישראל.ההון העצמי של חברות אלו משמעותי ולכן היחס של הון לחוב נראה מצוין על הנייר . הבעיה שחלק גדול מההון העצמי בדוחות הכספיים נובע משערוכים והאג"ח שהונפק בארץ משמש את החברות כסוג של הון עצמי נוסף והינו נחות לחובות לבנקים- לדוגמה. כשהכול טוב הדירוג שהחברות קיבלו מחברות הדירוג הינו גבוה ( A לאקסטל ) נראה טוב והתשואה אטרקטיבית אבל ברגע הראשון בו צצות הבעיות קורה מה שקורה כעת באגרות החוב של אקסטל והמשקיעים מוצאים את עצמם עם אג"ח שנופל כמו אבן מבלי שהם בכלל יודעים/מבינים מה קורה. בהתחלה הירידות נבעו מדיבוקים על היחלשות שוק היוקרה בניו יורק כעת התירוץ הינה חקירה בנושא הלבנת הון הקשורה לאחד הנכסים בו מחזיקה חברה בת של אקסטל. אי הוודאות סביב אגרות חוב כאלו ימשכו גם בעתיד. התגובות כרגע בשוק לגבי אקסטל נראות מוגזמות . אני מקווה שבעתיד הן לא תתבררנה כנבואה שהקדימה את זמנה.... גילוי נאות אנחנו מחזיקים באג"ח של אקסטל
בני גור 13/03/2016 23:40 אז הגיע הזמן
שתגדילו את החזקתכם בקי בי אס, לפני שגם הוא יקרוס
4 למיכה 13/03/2016 12:22 אפריקה כ"ו
מיכה ידידי, נדיר אך אני חולק על שכתבת העניין אפריקה בשבוע שעבר, הנפט עלה 40% מהתחתית, השווי של אפי יעלה בעקבות כך (התאוששות הכלכלה הרוסית), אפריקה מגורים מחלקת דיבידנד שכנראה יעלה לדניה סיבוס למעלה. אפריקה נכסים בסבירות גבוהה תיתן דיבידנד גדול. בסדרות הקצרות יותר (כ"ו כ"ז) יש גם בטחונות. לכן, לדעתי מחירי כ"ו כ"ז זולים. בכל מקרה אשמח לדעת מה לדעתך מחיר הוגן במצב הנוכחי לסדרות אלה. עם כל הכבוד ויש כבוד.
מיכה צ'רניאק 13/03/2016 17:45 אפריקה כו,כז
אגב לא כתבתי בשבוע שעבר אולי במסגרת תגובות מלפני שבועיים. כתבתי טור על אגרות החוב של אפריקה ב 3/1/2016 ובטור התייחסתי לסכנות ( כפי שאכן קרה לצערי ) בעלולות לצוץ כתוצאה ממאבק בין מחזיקי אג"ח אפריקה. כעת לאחר "הסדר" הפשרה החברה קנתה לעצמה שקט לשנה קדימה ביזית מול מחזיקי האג"ח והרשתה לעצמה להודיע על מחיקה דרמטית ( וצפויה ) באפי. במסגרת אותו הטור כתבתי כי גם ללא אפי או נכון יותר במחיר השוק האפסי של אפי יש לחברה נכסים אשר שווי השוק שלהם מכסה כ 70% מסך החוב למחזיקי האג"ח . כעת לאחר התשלום אשר הוריד חלק מהמזומנים של החברה מצד אחד אבל צפי לדיבידנדים ( אפריקה מגורים ובהמשך אפריקה נכסים) אמור להחזיר חלק לא מבוטל מהמזומנים שהוצאו כך שאתה יכול לצפות לשווי שוק של נכסים השווים כ 65-70 אגורות לאג"ח כו,כז. התקווה היא כי בזמן השקט התעשייתי אשר הוענק לחברה היא תדע להשביח את שווי השוק של החברות הבנות.
3 יועץ 13/03/2016 11:44 למה
דמי ניהול שאתה לוקח בקרנות שלך כל כך גבוההים ביחס לתעשייה ועם תוצאות לא טובות יחסית לאורך זמן?
2 dinurel 13/03/2016 11:37 חיים קלים
מיכה שיכנעת אותנו לא לקנות אג"ח שחר, ובספק גליל קצרים. ומה עכשיו באיזה כוון השקעה כן מומלץ? אופס ...אף מילה כתובה אם אתה המומחה לא יודע מי יודע?
אבגר 13/03/2016 23:25 זהב
תעודה סל זהב
מיכה צ'רניאק 13/03/2016 17:43 תגובה
כול שבוע ( כמעט) אני כותב טור בנושא אחר. אם אכתוב הכול במכה לא יהיה לי על מה לכתוב. לכן לא ניתן לצפות מטור בודד מענה כל כול השאלות מה גם שלא תמיד יש מענה טוב.
1 רמש 13/03/2016 11:18 אגח אדמה
מיכה שלום מה דעתך על אגח אדמה בתשואה הנוכחית צמוד פלוס 4.3?
מיכה צ'רניאק 13/03/2016 17:42 אדמה ב
אתה מתכוון ל 4.2% נטו !!! אג"ח אדמה ב נסחר בתשואה 5.6% ברוטו צמוד מדד ך ברור לך שזו אינה תשואה מאפיינת לאג"ח בדירוג AA- צמוד מדד. הסיבה לכך ברורה– בעלי השליטה . השוק אינו מאמין לבעלי שליטה סיניים ובצדק. גם המצב הלא ברור סביב בעלת השליטה בסין אינו מוסיף. מבחינת הפעילות – גם אדמה סבלה מהירידה במחירי הסחורות החקלאיות והמשבר בשוק החקלאות בכלל ובברזיל בפרט. אישית אני חושש מהשקעה בחברה בה אני איני סומך על בעל השליטה הניסיון שלי עם מצבים כאלו הינו רע.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש