ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

זה מתקרב: על המירוץ לנשיאות בארה"ב, והמניות הבולטות - בתחום שלוהט כיום

פרשן וול סטריט של Bizportal לבחירות בארה"ב, ומספק דוגמא להשפעה אפשרית על וול סטריט
 |  85
ניתוח מצב
Share
כמו בוול סטריט כך בבחירות, התקשורת מנסה להוביל אג'נדה באמצעות כותרות. אבל בשלב הנוכחי, אחרי 'סופר טיוזדי' ולמרות הכותרות הבומבסטיות, אי אפשר עדיין לדעת מי יהיו שני המועמדים האחרונים ומה דעותיהם האמתיות. אין בעולם עוד מדינה אחת שבה משקף הנשיא הנבחר את רצון רוב הבוחרים כמו בארה"ב. במשך כשנה וחצי, על בסיס יומי, מתרוצץ המועמד מעיר לעיר ונפגש, פנים אל פנים, עם חלק גדול של האוכלוסייה. נכון, יש פרסומות, שטיפות מוח והכול, אבל אלו קיימים בכול מדינה דמוקרטית. לא הגברת מרקל, האדון קמרון, מר הולנד ואפילו לא נתניהו נפגשים עם כל כך הרבה מהמצביעים בתהליך הבחירות.


מדובר בתהליך שמי ששורד אותו, ולבטח המנצח, עובר אלף ואחד "מסננים" שמבטלים דעות קדומות מהסוג שהבוחר האמריקאי מטומטם או שהכול זה הצגת ריאליטי, וביחד עם הבחירות לבתי הנבחרים זו דמוקרטיה במיטבה. הדבר החשוב ביותר שצריך להבין הוא שהאמונה בתקווה ובחלום היא שתקבע. זה החלק המרכזי בשיקול רוב מצביעי ארה"ב. מי שיצליח לשכנע את רוב הבוחרים בחלומותיו ואמונותיו הוא שינצח. זה מה שהעלה את אובמה וזה גם מה שמסביר איך זה אפשרי ששניים "הפוכים" כמו דונלד טראמפ וסאנדרס כ"כ "הפתיעו", השניים ביחד מייצגים את סך החלומות והאמונות (כנראה בעקבות שמונה שנות אובמה) של כלל המצביעים.

דבר אחד לגבי טראמפ הכל כך מושמץ, הוא אינו האיש שהתקשורת מציגה. הוא איש חכם, גמיש בדעותיו ומה שרואים בטלוויזיה זה בדיוק מה שהוא רצה שהבוחר האמריקאי יראה, וזעמה הבוטה של התקשורת המרכזית רק מוכיח כמה צדק.לגבי שתי השאלות שמעניינות את קוראי הטור, "מה המשמעות לגבי וול סטריט ומדינת ישראל?", התשובה לכך קשורה יותר במי שיוביל את בית הנבחרים והסנט לאחר הבחירות. בכול מקרה קשה לנו לראות שינוי בהתייחסות האמריקאית מול שני הנושאים.על נישת המחלות הנדירות, או כיצד יצרה מהפכת הטכנולוגיות עוד נישת ענק
"מחלה נדירה" היא תופעה בריאותית מורבידית שמתאפיינת בשכיחות/נפיצות נמוכה ושאינה מייצרת כדאיות הכלכלית לחקור אותה. השם orphan diseases ('תרופת יתום') ניתן בגלל העובדה שתעשיית הרפואה לא הייתה מעוניינת להתייחס למחלות אלו בגלל הכדאיות הכלכלית. רוב המחלות האלו קשורות בעיוותים שמקורם במרכז העצבים, בבעיות תורשתיות ובגנום האנושי. מדובר בכ-5,000 סוגי מחלות שהידועות שבהן הן מחלות כמו ה-myoclonus (תנועות שרירים בלתי רצוניות), ניוון שרירים, ה-ALS, תסמונת הטורט, הפברי ועוד. בארה"ב מוגדרת מחלה נדירה כמחלה שמספר הנפגעים ממנה קטן מחמישה אנשים מתוך 10,000 או מ 200,000 (והמספרים שונים בין המדינות).

בתחילת שנות השמונים התבקשה התעשייה הפרמקולוגית לבדוק את אפשרויות הטיפול במחלות (אז לא היו עדיין תעשיות ביו רפואיות או גנריות רציניות). התעשייה שללה את האפשרות וחברת פייזר (סימול: PFE) סיכמה זאת כך: "אף חברה פרמקולוגית לא תעז להיכנס להשקעות בנושא זה. לא רק בגלל היקף השוק הפוטנציאלי הקטן, אלא בעיקר מפני שהמצב העדכני של הטכנולוגיות בתחום רחוק עדיין מלעודד מישהו רציני להיכנס. הדרך היחידה שתשכנע אותנו להיכנס הוא תמיכה ממשלתית".

הנשיא החדש דאז, רונלד רייגן, שבעצמו סבל ממחלת מרכז העצבים, החליט להרים את הכפפה ובאמצעות תקנות שהעביר החל לייצר את הסביבה הידידותית/עסקית שנדרשה על מנת לעניין את ענקיות הרפואה הסקפטיות. בשנת 1983, בדחיפה אדירה של הנשיא, הועברה בבתי הנבחרים תקנת ה-Orphan Drug Act of 1983. התקנה אפשרה לחברות שינסו לפתח תרופות למחלות מהסוג הזה לקבל הטבות מממשלת ארה"ב, הטבות מס בעיקר, ומה שחשוב הרבה יותר הייתה ההחלטה להכניס מחלות נדירות מסוימות לתוך סלי הבריאות, החלטה שמקורה גם ברייגן. החלטות אלו נתנו לנישה המורכבת הזו את הגושפנקא העסקית.

הקשר לוול סטריט
בנקאי ההשקעות בוול סטריט הבינו מהר מאוד שנוצרת הסביבה העסקית המתאימה לשינויים מרחיקי לכת בתעשיית הרפואה, והחלו לטפח בוול סטריט את תחום הביו-טכנולוגיה. "חברות חלום" חדשות, חלקן מלכות הביו טכנולוגיה הרפואית היום, הונפקו אז, חברות כמו אמג'ן (סימול: AMGN), ג'אנאטק (סימול: DNA, שנרכשה ע"י Roche Holding s השווייצרית ב-2009) ואחרות. בין תחילת שנות השמונים לסוף המאה, אז הוצגה לראשונה מפת הגנום האנושי, התפתחה התעשייה הביו טכנולוגית, בעיקר בשל התקדמות מהפכת הטכנולוגיה בצורה מדהימה. חברות הרפואה הגדולות החלו לנצל את המצב שנוצר ולנסות לפתח תרופות ותהליכים גם לתחום המחלות הנדירות.

"הדחיפה" הגדולה להיווצרות נישה שמגלגלת היום כ-70 מיליארד דולר ושתגלגל ב-2020 כ-180 מיליארד, הייתה ההצלחה של חברה אחת בשם גנזים (Genzyme), מבוסטון. החברה הזו נוסדה בשנת 1981 ע"י יזמי הביוטק שארידן שניידר, הנרי טארמיר והפרופסור לכימיה מאוניברסיטת הרווארד ג'ורג' ווייטסיידס. מטרת החברה הייתה לתקן מצבי חסר באנזימים. בגלל בן של חבר שלהם, איש בכיר במשרד הבריאות בבוסטון, שסבל ממחלת הגאושר הנדירה, הם החליטו לנסות ולפתור את מחלת הגאושר באמצעות החלפת אינזים. גאושר היא מחלה תורשתית ומנוונת, שמקורה בחוסר אנזים בשם glucosylceramidase. לאחר שבע שנים וכמאה מיליון דולר, החברה הצעירה הצליחה ליצר אנזים חילופי בשם Ceredase. בשנת 1986 הונפקה החברה כחברת חלום על בסיס האנזים הזה, ב-1991 קיבלה החברה אישור FDA והשאר זה היסטוריה.

ה-Ceredase הפך למגה תרופה והצלחתו הפכה את גנזים לחברה המובילה בתחום שוול סטריט החלה להגדיר כנישת המחלות הנדירות. ההכרה הרשמית לנישה הגיעה בתחילת 2011 כאשר גנזים נרכשה בסכום של 20.1 מיליארד דולר ע"י ענקית התרופות הצרפתית סאנופי (סימול: SNY). כאשר גנזים נמכרה הגיעו מכירותיה ל-3.2 מיליארד, הרווח הנקי ל-400 מיליון ובמחסני הפיתוח שלה היו שבע תרופות מתקדמות למחלות נדירות שונות.

מי שעוקב אחרי הטור, עוד מימי גלובס, יודע שהיינו מעורבים בגנזים מההנפקה ואילך, וכשפיתחה פרוטאליקס (סימול: PLX) את שיחלוף חלבון הצומח שלה, ה-ProCellEx (שאמור היה, לפחות על פי התקשורת הישראלית, לגרש מהשוק את ה-Ceredase) ניסינו להסביר לקוראים שלמרות שה-ProCellE עולה (על פי דעת המומחים) על ה-Ceredase, הסיכוי שפרוטאליקס "תגרש מהשוק" את גנזים אינו רציני.

נפרצו גבולות הנישה
מאז תחילת המאה ובמיוחד מאז 2008, הפכה הנישה לאחת הלוהטות בתחום הרפואי, כאשר רוב חברות הפרמקולוגיה והביו טכנולוגיה המובילות (בראשות BMY, PFE, AMGN, ROG.VX, NVS, CELG, SNY, גלקזגוי, שאייאר ואחרות) ולצידן כמה עשרות חברות בינוניות וקטנות (מ ALXN ועד RARE) מנסות להתמחות בתחום ולחקות את ההצלחה של גנזים. לצד אלו יש שורה ארוכה של סטארטאפים שמנסים להידחק לחגיגה המתפתחת. כרגיל, בישראל מתרכז ידע עצום בתחום, אבל בינתיים וכפי שקורה בתחומי טכנולוגיה רבים אחרים, שום חברה ישראלית לא הצליחה לפרוץ למעמד מוביל.

קשה מאוד לבחור חברה "מנצחת", לבטח בין הגדולות. הסיבה לכך היא שחטיבת המחלות הנדירות אצל חברות הענק אינה חטיבה מובילה בהכנסות. אם משקיע מעוניין להרוויח מהשקעה בנישת המחלות הנדירות, אז בריסטול-מאייאר או פייזר למשל הן ללא ספק מהמובילות בתחום (בעיקר בשל רכישות אבל לא רק). אם המשקיע קונה BMY או PFE בגלל המחלות הנדירות, הדבר לא ישתקף במניות, לבטח לא בעתיד הנראה לעיין בגלל גודל החטיבה והשפעתה על ההכנסות הכוללות של שתי הענקיות.

האלטרנטיבות הן חברות כמו Alexion (סימול: ALXN) או Baxalta (סימול: BXLT), שתי חברות בינוניות שוול סטריט אוהבת ושההכנסות מתרופות למחלות נדירות שפיתחו הן עיקר הכנסותיהן. אלא שגם כאן יש למשקיע בעיה רצינית. וול סטריט, כמנהגה, מוקסמת מנישת המחלות הנדירות ומעניקה לכול חברה שמקבלת אישור לתרופת יתום הגדרה של חברת חלום והערכות בהתאם. אלא שבין האישור לתרופת יתום לבין הצלחת התרופה לאחר אישורה המרחק עצום והעלויות פנומנליות. מלבד כל עלויות הפיתוח, ישנה כמובן הבעיה של עלות המוצר לחולה מחד גיסא, היכולת לגבות מחברות הבטוח מאידך גיסא, וכמובן קיצור תקופת ההגנה על הפטנט בתחום. המשקיע עלול להיקלע למצבים קשים ומסוכנים.

קחו למשל את חברת Alexion שהזכרנו. החברה פיתחה תרופה בשם Soliris למחלה נדירה וממארת בשם Paroxysmal nocturnal hemoglobinuria. מקור המחלה בניוון תאי הדם האדומים כתוצאה מ"קלקול" במערכות החיסון בגוף, והיא פוגעת באחד או שני אנשים למיליון, נדירה במיוחד. עלות התרופה לחולה לשנה בארה"ב היא 409,500 דולר. עלות הפיתוח של התרופה (שאושרה ב-2007 וההגנה עליה נגמרת ב 2017) עברה אומנם אתה ה-1.5 מיליארד דולר, אבל העלות כוסתה ממזמן. הכנסות החברה מהתרופה הזו לבדה הגיעו ב-2015 ל-2.59 מיליארד דולר.

איפה הבעיה?
ובכן, הכנסות אלו היוו 99.54% מסך הכנסות החברה, בעוד שוול סטריט מעריכה אותה ב-31.7 מיליארד דולר. זו הערכה שלמעשה מתבססת על תרופה אחת שההגנה עליה תסתיים בעוד כשנה וחצי. נכון, יש לחברה עוד שמונה תרופות חלום שנמצאות בשלבים שונים של התקדמות, אבל הזמן לאישורן עדיין רחוק וכול התרופות הללו מתחרות בפיתוחים דומים, לאותן מחלות, של חברות כמו אמג'ן, רוש, Baxalta ועוד. כלומר, אם יגיע קיץ 2017 ושום תרופה לא תאושר, אז התוצאות העסקיות של Alexion תפגענה משמעותית והמניות בהתאם.

נכון להיום ממליצים 14 מתוך 20 אנליסטים שמכסים את החברה ב"קניה", 8 מהם ב"קניה חזקה". יש לכם מושג איזה סיכון מעורב כאן? גם BXLT שבעבר הייתה חברת בת של ענקית התרופות באקסטר (סימול: BAX), והונפקה כחברה ש"מתמחה בתרופות יתום" ביוני 2015, נסחרת היום בשווי שוק של 26.8 מיליארד דולר. על בסיס הנתונים והחלומות יחדיו, הסכום מייצג הערכה מוגזמת, ולמרות השמועות שמופצות ששאייאר (סימול: SHPG) מעוניינת בחברה. אז אפשר להמתין לתיקון רציני, גדול מהנוכחי, שאנחנו מתקשים להאמין שיגיע בקרוב, או לוותר על חלום "ההשקעה המוצלחת הבודדת" ולהשקיע בקרן או סל מייצגים.

הבעיה, אין שום סל או קרן שמתמקדים רק במחלות נדירות אבל יש סלים שמרכזים את מיטב החברות בתחום כמו למשל סל ה-PowerShares Dynamic Biotech & Genome (סימול: PBE) שמכיל 30 חברות שרובן בתחום ובראשות AMGN, BIIB, BMRN, GILD ו-ALXN. הסל הזה ירד בכ-40% מאז תחילת התיקון ומכיל 30 חברות שחלק גדול מהן מתמחות במחלות נדירות. גם הסל הוותיק BBH, שמכיל 192 חברות ביו ושכמעט כול החברות בתחום בתוכו, השיל כ-30% מערכו מאז שהחל התיקון הנוכחי.

איך שלא תסתכלו, תחום המחלות הנדירות הפך בשנים האחרונות למנוע צמיחה פוטנציאלי בתחום הרפואי וחשוב, אם באמצעות סל/קרן או באמצעות השקעה ישירה באחת החברות, להיות בתוכו.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

85 תגובות ב-30 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
30 שחרזדה 17/03/2016 15:05 תיאור התעשייה מדויק , המניות בבועה שהתפוצצה
משנת 2009 ועד לפני מספר חודשים מדד הביוטק NBI עלה ב 550% עכשיו אנחנו בדרך למטה ועושה רושם שהתחתית עדיין רחוקה .. שווה בהחלט לעקוב אבל כרגע לא הייתי נוגע במניה התמחורים עדיין מטורפים והחלומות בשמיים מאוד מזכיר את בועת הדוט קום שהתפוצצה ב 2000
29 יריב 09/03/2016 13:24 שלמה-פארמה ומניות חלום
כידוע כמויות השורטים בלתי נתפסות,פספוס קל של חברה ומייד עליהום עד להרס חברות,VRX משווי שוק של 90+מיליארד דולר לשווי שוק של 20 מיליארד דולר,DENDREON-DNDNחברה בעלת פוטנציאל ומכירות של 300 מליון דולר בשנה-התרסקה בין היתר תודות לשורטיסטים,בקיצור לא חסר דוגמאות,איך אמר וורן באפט "אני לא משקיע בחברות תעופה-פיצוץ במטוס והלכה החברה".סכנה דומה מחכה לחברות הפארמה.
שלמה גרינברג 09/03/2016 17:57 פארמה
שורטיסטים שיחקו בוול סטריט עוד מהמאה ה 19 ובגדול, פעילותם לעיתים עוזרת. מה שהשתנה הוא סוג השורטיסטים שרבים מהם היום הם , מחוסר הגדרה מתאימה, אינדיאנים חסרי הבנה ומהירי תגובה ואלו הגיעו באמצעות מהפכת האינפורמציה. Dendreon הייתה חברה בעייתית ומסיבות רבות. כידוע לך היא לא קיימת ולא התרסקה בגלל השורטיסטים, פשטה רגל והנכסים נמכרו ל VRX, אבל זה ספור אחר. באפט לא אמר את שכתבת והסכנה לחברות הפרמה המובילות אינה גדולה, אתה מדבר על מניות ולא על החברות. הדבר האחרון שמדאיג חברות פרמה מובילות כמו פייזר, מרק או איליי לילי זה השורטיסטים.
יריב 10/03/2016 08:28 שלמה,תודה. (ל"ת)
ארז 09/03/2016 15:21 ל vrx צריך "לאחל" את כול הרע שבעולם
מתמחים בקניית חברות והקפצת מכיר המוצרים במאות אחוזים (תרופה אחת נמכרת בארצות הברית במחיר גבוה ב 10 אלף אחוז לעומת אירופה(. The company raised prices on all its brand name drugs 66% in 2015,five times more than its closest industry peer. The cost of Valaent flucytosine is 10,000% higher in the United States than in Europe. In late September 2015 members of The United States House Committee on Oversight and Government Reform urged the Committee to subpoena Valeant for their documents regarding the sharp increases in the price of "two heart medications it had just bought the rights to sell: Nitropress and Isuprel. Valeant raised the price of Nitropress 212 percent and Isuprel 525 percent" as part of their investigation on "rocketing drug prices."[4] Much of the criticism relates to price increases Valeant has made to drugs it acquired the rights to through mergers and acquisitions
28 אהרן 08/03/2016 21:14 AMBA
פעם הייתה חביבה על האנליסטים ודובר הרבה על הירכשות והמניה הגיעה לגבהים מטורפים. האם המחיר היה באמת בועתי ועכשיו פשוט חוזרת למציאות?
שלמה גרינברג 09/03/2016 08:43 אמבארלה
ראשית המניה אכן הגיעה, בעזרת האנליסטים שאכן התאהבו בה, לחלל, עלתה בפי 6.5 בין הרבעון השני של 2014 לרבעון השני של 2015, אפילו בוול סטריט זה מוגזם. למה עלתה? כי האנליסטים אהבו את הנישה בה היא פועלת, "יציקת" מעגלים לפתרונות ווידאו HD והעברת תמונה. המניה ירדה ביחד עם כול תחום המוליכים למחצה, מאינטל ומטה (תשווה למדד המוליכים של פילדלפיה, ה SOX^. איני עוקב אחרי החברה מקרוב אבל לפי הקונצנזוס המכפיל מתחיל להיראות הגיוני, צריך לבדוק את החברה, את מצבה העסקי/פיננסי ואת התחרות כי אכן הנישה מאוד מעניינת ותמשיך לצמוח.
אהרן 09/03/2016 15:17 תודה! (ל"ת)
27 יגאל 08/03/2016 19:29 כמה וכמה טעויות
שלום שלמה לא רציתי להתייחס אבל נראה לי שכדי בתור מי שמושקע חזק וחוקר את התחום: 1. ALEXION יש כמה תרופות מאושרות 1. SOLIRIS - שהיא התרופה הכי עיקרה היום בעולם 2. STRENSIQ 3. KANUMA + כמה שתופי פעולה ומימון של פיתוח תרופות בכמה חברות "חלום" קטנות, בנוסף לכך יש לאלקסיון פייפליין לא קטן של פיתוחים ולא רק מחלות נדירות למרות שהם עדיין לא קרובים, אבל זו בהחלט לא חברה של תרופה בודדת. 2. BAXALTA - נרכשה ע''י SHIRE ב-32 מיליארד העסקה אמורה להסגר רשמית לקראת אמצע השנה Shire takes out Baxalta for $32B It's official. Shire plc (NASDAQ:SHPG) acquires Baxalta (NYSE:BXLT) for $45.57 per share ($32B). Under the terms of the deal, Baxalta shareholders will receive $18 per share in cash plus 0.1482 Shire ADS. The deal represents a 13.9% premium to Baxalta's closing price on Friday. The transaction should close by mid-year. בנוסף לכך לבקסלטה יש 7 תרופות מאושרות ופייפליין רחב והרבה שיתופי פעולה למשל בארץ קמדה, מרימק עם תרופה לסרטן לבלב שבקסלתה אחראית למכירות של המוצר ברחבי העולם וזה רק טיפה וכו..
שלמה גרינברג 08/03/2016 20:21 למה "כמה וכמה טעויות"?
את ALEXION הזכרתי ומהיכן לקחת שהיא חברה של תרופה אחת? אבל היא כן חברה בינונית (מבחינת הגודל) והיא כן הוערכה בטירוף. לגבי BAXALTA אם תקרא את הודעת שאייר העסקה, שאושרה ע"י הדירקטוריונים עדיין זקוקה לאישור בעלי המניות ושאייר צופה אישור באמצע 2016. יש מספר לא פחות גדול של עיסקאות M&A שנכשלו במבחן בעלי המניות.
יגאל 08/03/2016 22:04 מסכים איתך, אבל
למשל אי אפשר להשוות בין ALXN לבין VRTX שהפורטפוליו של החברה בנוי על מוצר אחד והנהלה כל מה שהיא רוצה זה שמשהו יבוא ויקנה את החברה. ALXN לפחות מנסה ללכת ולהכנס לתחומים אחרים ולהתפתח. מסכים איתך שזה לא GILD, AMGN, CELG, REGN. יש כמה חברות נוספות מאוד מעניינות שם עם מוצרים מאושרים ומדע מאחרוהים שהולכות בדרך להפוך לחברות גדולות אם כמובן לא ירכשו ע''י הגדולות. מסכים איתך שהמון חברות מנופחות והרבה חלומות. לגבי BXLT כנראה העיסקה תאושר ע''י בעלי מניות, כי זו תהיה הדרך של BAX (בעל מניות העיקרי אם אני זוכר נכון 20%+ מהחברה נשארה בבעלות) לשלם פחות מיסים וכך להראות יותר רווחים. SHPG - גם כן תלחץ על מנת לסגור את העיסקה והאמת עושה את המהלכים נכונים כדי לא להיות תלויה בתחום של מחלות נדירות וכדי לגדול לחברת ענק, רכישת DYAX כדי להכנס לתחום אונקולוגיה עם תרופות מאושרות, BXLT להכנס להמתולוגיה, התעניינות ב-ICPT אם זה נכון. הצעדים הבאים שכולם מחכים: AMGN ו GILD (ששוק מחכה ומצפה שתעשה צד) מה הם הולכות לקנות סנופי הודיע רשמית שהיא מחפשת לקות כמה חברות שמתמחות במחלות נדירות כדי לגדול יהיה מעניין לראות
שלמה גרינברג 09/03/2016 08:46 מסכים אתך ותמשיך להגיב, זה רק עוזר
יש רק נקודה אחת חשובה בעניין שאייאר/BXLT והיא שעד לסגירת הדיל יכול מאוד להיות ששאייאר עצמה תירכש.. בכול מקרה, אני שמח שיש אנשים רציניים שעוקבים, תודה
26 סמואל 07/03/2016 18:52 שלום שלמה, אני מחפש קרנות סל של חברות הנשק הגדולות
ולא מצליח למצוא, תוכל להאיר את עיניי בבקשה?
ביטחון 08/03/2016 20:07 ITA (ל"ת)
אורי 08/03/2016 16:54 הם על הפנים לא מציאה בכלל כן אני שם לצערי (ל"ת)
שלמה גרינברג 07/03/2016 20:20 אתה צוחק?
למה שלא תכתוב בגוגל "etf of defense companies" ותראה כמה תקבל.
25 ש.ר 07/03/2016 18:10 התנתקות?
שלמה שלום, האם יכול לשפוך אורצעל הסטגנציה של AZN. עושה רושם שהיא מנותקת....
שלמה גרינברג 07/03/2016 20:24 למה מנותקת?
מנותקת ממה? תבדוק הדוחות, תבדוק הפעילות ותסביר לי על מה בדיוק אתה מדבר? שהמניה יורדת???
24 רופא 06/03/2016 20:30 מר גרינברג בקטנה.
הרפואה עשתה צעדי ענק בהתקדמות בעשרות שנים האחרונות. מצד שני..הרבה מתרופות וטיפולי העל יכולים להיות מוחלפים בקלות בPlacebo&שיחות עם פסיכולוג/פסיכיאטר מביני עניין. מצד שלישי..יש עבודה על כמה שיטות או/ו מוצרים שיקפיצו את הרפואה באחת שנות דור והרבה תופעות פשוט תעלמנה. הכוונה שאכן תתממש היא לעבור לקרבות בלימה ומניעה ולא כל מסכת המרעין בישין וחארטות שסובלים עוברים היום. ערב טוב.
שלמה גרינברג 07/03/2016 09:06 המילה "חארטות" אינה יאה ל"רופא" ובכול זאת
אין ספק ש"בלימה ומניעה" הן הכיוון וכמובן גם האבחון (דיאגנוסטיקה). אז שנינו, "ד"ר", מסכימים, בוקר טוב
א רופא 07/03/2016 10:44 איני מבין מדוע אתה מוריד אותי בדרגה ובכוונת גרינברג..
ועוד מוסיף מרכאות גם ברופא וגם בד"ר שלא כתבתי. ניסתרות דרכיו ומחשבותיו של גרינברג. מעבר לבלימה ומניעה ואבחון. צורת המחשבה גם אצל הציבור וגם אצל הרופאים משתנה. אדם הולך לרופא כשהוא בריא על מנת לשפר בריאותו. ולא רק כשהוא חולה ואז לבדוק מה קרה. המילה חרטות אמנם אינה במקום. אך לא ראוייה להיות כלי ניגוח בפיך. צורת האיבחון ובכלל הטיפול ובכלל התוצאות לוקים בחסר נוראי. אחוז הטעויות והכישלונות הוא אדיר. לפי צורות עבודה חדשות ובעיקר בפסיכיאטריה נוירולוגיה ומדעי המוח. אנו מגיעים היום כמעט ל0 ליקויים. גם עוברים אט אט ובביטחה לצורת עבודה לא בהכרח עם תרופות או לא בהכרח הקונבנציונליות.(יש נקודות מאד יחודיות בגוף שנגיעה או לחיצה בצורה מאד יחודית עושים פלאות. ואני חוזר על השיחה או ההסבר של פסיכיאטר טוב..שלא יאומן..מצליח לגרום אצל המטופל ליצירת וזרימת חומרים בראש ובגוף ששווה את כל מכלול התרופות.
שלמה גרינברג 07/03/2016 13:26 ועוד מוסיף מרכאות גם ברופא וגם בד"ר שלא כתבתי
שם הכותב הוא "רופא" וליתר אני מסכים
רופא 07/03/2016 18:26 אחרונה.
ואי אפשר לסיים בלי לגרות טיפה את דמיונך..לאחרונה התמקדנו לא דווקא במחלות הקלאסיות. אלא במיוחדות שצועדות בכיוון אחד ואין נסיגה. טרשת אמיוטרופית צידית. אלצהיימר ופרקינסון. הושגו התקדמויות שטרם חווינו. פעם ראשונה בשלושת הנ"ל במספר רב של פעמים הושגה בלימה מוחלטת ואף רגרסיה משמעותית. אלו מסוג המחלות שכיוונן אחד. אין כאן כימו או הקרנות שהיום פותרות בעיות. אנו כאן בחשכה מוחלטת. אבל...הושגה התקדמות כמו שציינתי ואנו פעורי פה ונדהמים. זימנו לכאן מספר מדענים ממקורבינו שנמצאים באזור ליגת הקיסוס שהיא בית סיפרנו....דברים ב"ה מתחילים לזוז. במחלות ה"רגילות" ההתקדמות מהירה יותר. ערב טוב.
רופא 07/03/2016 16:02 לגרינברג
אולי צורת הסברי הייתה פשטנית מידי. שכח כל מה שאתה יודע או שמעת מהרפואה המזרחית או המערבית.לא יכולתי ואין מצב להיכנס כרגע לרבדים והסברים עמוקים יותר. לא שיאצ'ו ולא דיקור ולא רייקי ולא ולא ולא.מדובר בהתפתחויות חדשות שאכן התחילו כאן בארץ. אנו לומדים ומשפרים את הדבר וזה יקח זמן מסויים לצאת לאור. בגדול . הפסיכיאטר בעזרת פיו וידיו מגיע למקומות ומצבים שטרם חווינו. יש כאן מעין דיבור בין המטופל והתת מודע שלו "שמוסר" דיווח מדוייק על מצבו ובעייתו לבין הרופא ש"משדר" לו פתרנות ושידרוגים וריפויים מכל סוג. התוצאות בעת הזאת מעבר למדהימות. כבר ציינתי את תגובות הרופאים שצפו בזאת. איני יכול אפילו לתאר לעצמי ובטח לך מה יקרה כשהמחקר והביצוע יעברו לצורך העניין לצד המסחרי. כל מה שידוע לנו על רפואה ומחלות ופתרונות יקבל תפנית של 180 מעלות והעולם יראה אחרת. עד פה. מקווה שקיבלת והיפנמת קמצוץ מהעניין. באחד הטורים העתידיים שלך יהיה לך הזכות לנסות לכתוב על העניין "שנגעת " בידע הצרוף ונפלאות הגוף נפש מוח תבונה ועוד מילים יפות שכאלו שקטנות לתאר את תהליך ההתגשמות.
תוספת 07/03/2016 11:26 נקודות לחץ והפעלתן המיוחדת ממש הן
לא הדיקור או תורות מזרחיות שונות ומשונות שמועילות או לא. מדובר בהתפתחות דווקא שהתחילה כאם הארץ הקודש שבו המטפל(רופא)גורם בנגיעותיו המיוחדות שבאות בכיוון מסויים ועוצמה מסויימת ואדם ער או תחת חלק או היפנוזה מלאה. קצרה היריעה אך הסבר הרופא למטופל תוך כדי מגיע לרבדים בגוף . במוח ואפילו בנפש בצורה שרופאים שרואים זאת לראשונה עומדים המומים ומשתהים. שלא לדבר על "גמילה מיידית מהתמכרויות..מחשבות טורדניות ואובדניות ועוד ועוד..אנו עומדים בפני פריצה אדירה קדימה. והלחיצות הן רק חלקיק מהמכלול של "התורה" החדשה שתיארתי על קצה המזלג.
שלמה גרינברג 07/03/2016 20:27 בסדר (ל"ת)
שלמה גרינברג 07/03/2016 13:28 נגיעות מיוחדות
אין מדובר בהתפתחויות חדשות ולבטח לא כאלו שהתחילו בישראל.
23 אדם 06/03/2016 06:13 אסטטיקה רפואית
אשמח התייחסותך לתעשיית האסטיקה הרפואית שנמצאת בצמיחה. עם חברות כמו: ZLTQ , CYNO , ו ELOS (סינרון הישראלית).
שלמה גרינברג 06/03/2016 11:59 אכן תעשייה מעניינת שמהפכת הטכנולוגיה
שנתה וקידמה. אשתדל לעשות כתבה בנושא בעתיד הקרוב.
22 tali 06/03/2016 03:06 ONTX
גם כן אחת מהתרסקויות מניות החלום? מה דעתך עליה?
שלמה גרינברג 06/03/2016 11:56 ONTX
אכן הקטגוריה של החברה היא, כפי הגדרתה, "clinical-stage biopharmaceutical " קבלה "מכה" בסוף השבוע כאשר Baxalta , אותה הזכרנו בכתבה, בטלה הסכם אתה. זו חברת חלום בתחום האונקולוגיה, אחת ממאות ובתחום תחרותי ביותר.
21 אורן 06/03/2016 01:56 מהי החברה שמטפלת היום בנושא הזיקה? (ל"ת)
רז 07/03/2016 10:26 ניחוש מושכל - מרק, פייזר או JNJ.
.
שלמה גרינברג 06/03/2016 11:48 לא יודע (ל"ת)
20 מוקי 05/03/2016 22:35 drio עלתה ביום שישי כ1000%
וחזרה לנסדאק מה דעתכם עליהjQuery20304177713298704475_1457209737503???
ארי 06/03/2016 15:39 מתחילה להיות מעניינת
במחיר הנוכחי אחרי שנחתכה בחצי היא מתחילה להיות אטרקטיבית. זה גם אחרי נפילה חזקה בשנים האחרונות לשווי שוק מגוחך. המשקיעים מהווים איזושהי הבעת אימון בהמשך דרכה של החברה.
שלמה גרינברג 06/03/2016 11:48 עניתי לך מוקי (ל"ת)
שלמה גרינברג 06/03/2016 11:37 LabStyle Innovations
נתחיל בכך שאתה שואל, "מה דעתך כעת על המניה הזאת אחרי העלייה ביום שישי ב1000 אחוז ?" למה "מה דעתך כעת?" האם מסרתי דעתי קודם? לא. בנוסף, המניה לא עלתה % 1000 אלא ירדה בכ % 40 שהרי מחיר הסגירה ב 25.2 היה 32 סנט ובוצע רוורס ספליט של 1:18 כך שמחיר הפתיחה של יום ששי אמור היה להיות 5.8 למניה. זה עלול לפגוע במחיר ההנפקה שאמור היה להיות 4.51 $ (מניה+אופציה).. אין לי דעה על המניה אבל החברה עוסקת בתחום מעניין של העברת אינפורמציה רפואית באמצעות האלחוט וכאן יש, עם ההנהלה המתאימה, שוק גדול. יחד עם זאת החברה עדיין לא משווקת. נכון, מיכשור הדריו למעקב אחרי רמות הסוכר קיבל אישור FDA אבל אישור לציוד מהסוג של (K)510 אינו דבר שמשפיע בוול סטריט כמו אישורי FDA להפצת תרופות. כעת נותר להמתין ולראות, 1, איך תתנהל ההנפקה ו 2. אם תצליח, איך יצליחו בשיווק.
מוקי הכהן 07/03/2016 07:01 תודה לך שלמה . יומקסים לך (ל"ת)
19 אדם 05/03/2016 22:30 WIX
מה דעתך על המוצר שהם מוכרים? בניית אתרים לצרכן הפרטי. חלק מהמפכה הטכנולוגית? או נישה זמנית?
שלמה גרינברג 06/03/2016 11:47 אמרתי את דעתי
ברור שזה חלק ממהפכת הטכנולוגיה אבל התחרות כאן אדירה
18 מוטי 05/03/2016 21:43 מסכים בקשר לטראמפ
התקשורת כאן מוטה ביחס אליו כמעט כמו שהיא מוטה ביחס לנתניהו. ראיתי הרבה ראיונות שלו. אדם חכם ורציני. ישלו רקורד של עשייה הרבה יותר מלהילארי קלינטון.
17 שמשון 05/03/2016 21:18 מודיעין יהש
מחר עוד 15%
שלמה גרינברג 06/03/2016 11:46 לא מכיר (ל"ת)
16 שמעון 05/03/2016 20:51 ARIAD
משהוא לגבי החברה למה כול כך תנודתית?
שלמה גרינברג 06/03/2016 11:46 תנודתית?
למה? לא יותר ולא פחות מחברות אחרות בתחום הפרמקולוגיה האונקולוגית. למה שלא תקדיש קצת זמן לבדיקת הדוחות, לבדיקת מצב התרופות בפתוח ולבדיקת התחרות העזה בתחום ולאחר מכן תבדוק להיכן הגיעה המניה , בעידודם של אנליסטים צעירים, לפני שנה. אז תסכם את הכול ותגיע בעצמך למסקנה מה השווי הנכון למניה
15 רונן 05/03/2016 20:05 נפט
מה אתה חושב על המהלך של הנפט לאחרונה? כוסות רוח או מהלך שיש בו "בשר" כדי להעלות את מחיר החבית. חברות אופק ורוסיה לא הסכימו על קיצוצים בהפקה ,עדיין מדובר על היצע עודף ושלא נדבר על האמינות של חברי ההסכם בהסכמים קודמים. "האור היחידי" הוא שארה"ב מורידה מתקני קידוח אבל מצד שני המלאי שובר שיאים. דעתי היא שהנפט יחזור לרדת אבל אשמח לחוות דעתך המלומדת..(-:
שלמה גרינברג 06/03/2016 11:38 איני משנה דעותי בכול שבוע ובטח לא בעקבות תנודות בבורסה (ל"ת)
14 מוקי הכהן 05/03/2016 19:38 drio libstyle
שבוע טוב שלמה ידידי. מה דעתך כעת על המניה הזאת אחרי העליה ביום שישי ב1000 אחוז . תודה
tali 06/03/2016 03:02 ספליט (ל"ת)
13 גיא 05/03/2016 18:00 דלתא
שלמה שלום. מה דעתך על דלתא טכסטיל.תודה
שלמה גרינברג 05/03/2016 19:53 לא עוקב (ל"ת)
מוקי 05/03/2016 22:38 drio היא חזרה לנסדאק פשוט (ל"ת)
12 דני 05/03/2016 17:55 האם הזינוק האחרון של DDD מעיד
על שיפור בסחירות מניות הדפסות תלת המימד? האם תהיה השפעה עך ננו דיימנשן הישראלית שמתחילה להסחר בנאסדק?
שלמה גרינברג 05/03/2016 19:59 איני חושב
הבעיות של DDD וחברות קטנות אחרות הוא ראשית בהפסדים המתמשכים, שנית בתחרות מצד ענקיות הטכנולוגיה שנכנסות לנושא בעצמה ושלישית בעובדה שקודם לכן עלו לרמות מטורפות ועל כך כבר כתבתי. התחום כולו ממשיך לגאות אבל הגיאות כאמור נתפסת ע"י הגדולות. לגבי ננו, נחיה ונראה
11 רמי 05/03/2016 10:06 שלמה שלום,כמה מילים על NFLX נטפליקס
איך היא נראית מבחינה פנדומנטלית?
שלמה גרינברג 05/03/2016 17:21 לא עוקב מקרוב (ל"ת)
10 ירון 04/03/2016 18:35 פוטאש
שלמה שלום, מה דעתך על שוק הדשנים ומניית POT לאחר השחיקה הדרמטית בערך המנייה(לאחרונה החלה בהתאוששות מה..)
שלמה גרינברג 05/03/2016 09:34 אם תקדיש כמה דקות לחיפוש
תגלה שלא מזמן עשיתי כתבה שכולה על התחום. "השחיקה הדרמטית בערך המנייה" תמיד מזמינה בדיקה לצורך הערכת שווי.
9 גדי 04/03/2016 15:58 פלוריסטם
האם יש סיכוי לשינוי בחברה לדעתך?
שלמה גרינברג 04/03/2016 16:41 כמו לכול חלום (ל"ת)
8 אבי3 04/03/2016 15:54 פרוטילקס
שלום שלמה,אני יודע שאתה בדרך כלל לא בעד שאלות מסוג זה אך אנסה את מזלי.האם אתה חושב שחברת פרוטליקס היא חברה עם עתיד כרגע?ראיתי שהם מאוד הצליחו עםניסוי של קרינה, יכול להיות שזה יביא לשינוי בחברה?בתודה מראש,אבי3
שלמה גרינברג 04/03/2016 17:03 פרוטליקס
איני יודע על איזה ניסוי קרינה אתה כותב. ההצלחה האחרונה שהחברה פרסמה זה בתחום מחלת הפברי ובשלב הניסויים הקליניים ה - I/II שעם כול הכבוד רחוק עדיין מאוד משלב האישור. האיש שפיקח על הניסיונות, ד"ר יוז, אמר אתמול בכנס בסן דיאגו, "PRX-102 has the potential to be a meaningful treatment for patients suffering from Fabry disease," ואכן התוצאות מרשימות אבל כפי שאמר, "בפוטנציאל".. מי שהתנפל על המניה בגלל זה בלבד חשוב שייקח בחשבון את גורמי הזמן, המחיר והתחרות שעדיין קיימים ובגדול. פרוטליקס עדיין מייצגת חלומות גדולים ולו רק בגלל הפלטפורמות הייחודיות שלה שעשויים לחולל מהפכות. לדעתי בנושא הגאושר שעליו התפרסמה הסיכויים להצלחה הולכים וקטנים אבל יש לה עוד דברים בצנרת והכול יכול לקרות
אבי3 05/03/2016 01:45 סליחה התבלבלתי בינה לבין פלוריסטם (ל"ת)
שלמה גרינברג 05/03/2016 17:17 התשובה דומה
נכון, ספור גדול אם יסתיים בהצלחה אבל בשלב מוקדם ומה שאיני אוהב זה המאמר בפוסט שלא רק מפאר את ההישג אלא שכבר טוען שהפלטפורמה PLX-R18 עשויה לסלק מהשוק את ה Neupogen®. של אמג'ן. הגיע הזמן שהחברות הישראליות, עם כול הכבוד ליכולות הפתוח והכול, תהיינה טיפה פחות בומבסטיות בתיאור "הצלחותיהן"
אבי3 05/03/2016 17:55 תודה רבה שלמה (ל"ת)
7 קורא ותיק 04/03/2016 10:30 GLMD
הי שלמה ממשיך להנות וללמוד מטוריך המלומדים... האם מוכן להפנות אותי היכן כתבת על GLMD כפי שענית למגיב 4....קראתי הרבה ונראה לי שהתחום בו החברה מתעסקת(כבד שומני NASH)הולך להיות ה"דבר הבא"....(ונקווה שהבשורה תבוא מישראל ולא מהמתחרות ICPT האמריקאית או GENFIT הצרפתית וגם יקירתנו GILD מסתובבת באיזור....) שבת שלום
שלמה גרינברג 04/03/2016 14:02 כתבתי אלא שאצטרך לחפש
ועד כדי כך איני מוכן לטרוח. בכול מקרה, כפי שכתבתי ל 4, "תחומי ההתעסקות חלומיים אבל המרחק למטרה עדיין ארוך ויקר מאוד" ואוסיף שהתחרות, בכול אחד מתחומי העיסוק, מצד חברות הענק וחברות רבות אחרות, צפופה ביותר. .
ארז 04/03/2016 13:34 מפנה אותך להנל ב youtube מ 10/2014
מצגת גלמד - הפוטנציאל של תרופת הארמקול
6 תסמונת הדונלד 03/03/2016 19:30 צריך הרבה פרוזאק כדי לייצב את האיש (ל"ת)
רופא 06/03/2016 19:15 מר גרינברג. אמור לדרדקיך לא להתקשקש בתחומים לא להם.
מה הקשר בין פרוזק לייצובו של מאן דהוא. מה בעייתו של טראמפ שאותה תרופה אמורה "לייצב"? ולמה לקחת הרבה מתרופה שאינה להיט בשיטחי פעילותה? ומה כבודו מתכוון לתסמונת הדונלד? האם האדון המכובד קישקש עצמו לאבדון? חכם לא יצאת מזה.
5 דוד 03/03/2016 15:55 כן פייט
שלמה בבקשה כמה מילים על כן פיט מה דעתך ? אני לא מוצא סיקור שלך על החברה ( הנייר עולה בת"א ובתרום מסחר )
שלמה גרינברג 03/03/2016 19:39 האמן לי שכתבתי יותר מפעם אחת
איני עוקב אחרי המסחר בת"א, לבטח לא אחרי טרום מסחר. כן פייט היא חברת חלום שמתעסקת בתחומים חלומיים ביותר אבל הדרך למימוש עדיין ארוכה ויקרה. היא אחת מהחברות שמוגדרות (וכך היא מגדירה את עצמה) כ a clinical-stage biopharmaceutical company. בכול פעם שקורה משהו חיובי האנדיאנים מטיסים מעלה וכאשר מסתבר שזה רק צעד קטן במסע ארוך האינדיאנים בורחים.
דוד 03/03/2016 23:41 כן פייט
תודה !
4 קוקי 03/03/2016 13:04 bluebird
שלמה שלום מה אתה אומר על bluebird bio נחתכה חזק לאחרונה מה הסיבה ?הם בניגוד לשאר החברות נמצאים בשוק עם צבר מוצרים מאושר , וגם עם אתה מכיר את glmd הישראלית מה אתה אומר עלייהם ?
שלמה גרינברג 03/03/2016 19:29 BLUE ו - GLMD
לגבי BLUE, שאני מכיר היטב, למה אתה חושב ש"הם בניגוד לשאר החברות נמצאים בשוק עם צבר מוצרים מאושר", זה פשוט לא נכון, אין להם עדיין שום מוצר מאושר FDA. המוצרים המתקדמים שלהם הם ה CEREBRAL למחלות הדם וה LENTI_GLOBIN למחלת ה SICKLE CELL הם בערך באמצע השלב השלישי של הבדיקות הקליניות. זו חברת חלום מעניינת שכחברותיה עלתה לחלל והתיקון מחזיר אותה ארצה. לגבי GLMD: כתבתי עליה ועוקב אחריה. תחומי ההתעסקות חלומיים אבל המרחק למטרה עדיין ארוך ויקר מאוד. אגב, שתי החברות עצמן מגדירות עצמן כ":חברות בשלבי בדיקות קליניות"
3 משה 03/03/2016 12:07 PLX
שלמה אומנם הסתייגת אך להזכירך כי לפני 3 שנים במאמר 18/03/2013 כתבת : "נראה לנו כי טווח המחירים של 4-5 דולרים בהחלט מעניין לטווח הבינוני והארוך"
שלמה גרינברג 03/03/2016 19:15 בהחלט יכול להיות
אז מה? באותם ימים נראה היה שפרוטליקס+ פייזר+ ברזיל באופק יכולה, בניהול נכון, לפרוץ. מאז כתבתי כמה וכמה פעמים שהחברה נשארת מאחור. בכול מקרה, גם על ראדא חשבתי שזו החזקה טובה לזמן ארוך וגם על חברות רבות אחרות.
2 בני 03/03/2016 10:27 אז הבנת למה שאלתי להחליף טאוור בבנק אמריקה חבל!!!! (ל"ת)
איחטיאנדר 04/03/2016 17:57 אתה מבין שאלפי מניות עולות ויורדות בכל יום נתון?... (ל"ת)
אורי 03/03/2016 18:35 אני לפני כשבועיים נכנסתי לאופ אמירקה
עשתה מהלך יפה ואגב שלמה רוב החב שכבת היום אני שם מחכה בסבלנות תודה
שלמה גרינברג 03/03/2016 11:12 עדיין איני מבין (ל"ת)
1 ארז 03/03/2016 09:34 תחום הטלקום (etf vox)
שלמה שלום - בהסתכלות על הסל הנל והחברות שמחזיק (VZ, T וכו) שנמצא בשיא של כול הזמנים. האם זה מתאים להגדרה הקלאסית של באפט לחפש חברות שיש להם "חפיר". כי מצד שני הם גם נאלצים להשקעות עתק יקרות בתשתית. החשש שלי הוא שהפריצה של שהמניות בתחום מתחילת השנה היא תנועה של כסף חם לכיוון חברות עם דיווידנד חזק בתקופת ירידות. תודה.
שלמה גרינברג 03/03/2016 11:10 לא הצלחתי להבין
ראשית ב"חפיר" האם אתה מתכוון למונח MOAT ? אם כן אז חברות כמו T או VZ אכן מתאימות להגדרה וזאת אפשר לראות בברור בהצצה בדוחות. נכון, הן משקיעות סכומי עתק בתשתיות ובפתוח אבל הן גם מציגות, בשנים האחרונות, צמיחה והתייעלות. לגבי החשש שלך הוא מוצדק בחלקו אבל לא מדאיג. הכסף שנע לחברות מהסוג של AT&T (שאותה אני מלווה מאז פורקה ב 1984) אינו בהכרח "כסף חם" אלא בעיקר כסף מוסדי ושל משקיעים סולידיים והגיוניים שמחפשים השקעה יציבה לטווח ארוך שמתבססת על הכנסה משולבת בצמיחה. בקרוב אכתוב שוב על AT&T ואתייחס.
ארז 03/03/2016 11:58 כן זו הכוונה ב moat
פשוט אחרי שנה וחצי של דישדוש - פתאום בשיא הפאניקה בשווקים VZ T VOX מתחילות לעלות ופורצות טווח שהיו תקועות בו בכול התקופה הזו.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש
כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ מקבוצת קו מנחה © |תנאי שימוש | לאתר אקטיבטרייל
לחץ לביטול הצגת המידע המורחב על מדד/נייר בבר המדדים, לחיצה נוספת תשיב את המידע.