21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6,000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

צמד המילים שזועק מתכנית הפיתוח החדשה של 'לוויתן'

 |  37
ניתוח מצב
Share

השותפות ב'לוויתן' פרסמו היום תכנית פיתוח למאגר. בהחלט מדובר בדיווח משמעותי שמראה על הכוונות של דלק, נובל ורציו להתקדם עם פיתוח המאגר במהירות המקסימאלית  בהתאם למתווה הגז והדבר חיובי מאוד למשק המקומי. לגבי המשקיעים, תכנית הפיתוח שהוצגה מדגישה את המורכבות הנוכחית - בדגש על צמד מילים. 

בתוכנית המקורית שהוצגה לפני מספר שנים בעיקר במצעות מצגות שפרסמו השותפויות דובר על שלב א' שהוא הפקה בהיקף של כ-16 BCM כאשר היעד הוא ישראל ושווקי היעד האזוריים - באמצעות צנרת. הכוונה היא לישראל, ירדן, מצרים וכל יעד שעשוי להתחבר באמצעות צנרת. שלב ב' בתכנית המקורית דיבר על ייצוא גז בהנזלה, סוג של אופציה עתידית (שבינתיים ירדה מהפרק).

גם בתכנית הנוכחית שהוצגה היום יש שלב א' אבל הפעם השלב הזה מדבר על הפקה של 12 BCM בלבד כאשר היעד הוא ישראל, ירדן, שוק מקומי במצרים והרשות הפלסטינית. ושלב ב' מדבר על חוזי יצוא למצרים, שוב - סוג של אופציה (שצריך לציין שבמידה ותתממש הפיתוח יהיה במקביל). כלומר שלב א' בתכנית המקורית למעשה פוצל לשלב א' ועוד אופציה. אגב, יש גם שלב ג' שמדבר על ייצוא לטורקיה. אבל לאט לאט.  

במילים אחרות, אמנם היקף ההפקה כביכול גדל ל-21 BCM לעומת צפי ל-16 BCM בלבד לאותם שווקי היעד וזה דבר חיובי מאוד ומראה על פוטנציאל לביקושים חזקים. עם זאת, הוודאות כעת היא על 12 BCM בלבד, ולא על 16 BCM כפי שהוצג בתכנית המקורית. מבחינת המשק המקומי אלו חדשות מעולות, שכן הדבר נותן ודאות גבוהה מאוד לאספקת גז גם מלוויתן ובצנרת נוספת. מבחינת המשקיעים, יש פה סיכוי אבל נוסף גם סיכון. במידה וייחתם הסכם סופי לייצוא למצרים, אז מדובר בהיקף הפקה כללי שגבוה מהתכנית המקורית. במידה ולא, השותפות מכינות את הקרקע לפיתוח לוויתן בהיקף מצומצם יותר במטרה לעמוד בתנאי המתווה. על זה יאמר - "לוויתן קטן".   

מילה לסיום, מגיבים שרוצים לקלל, להגיד 'כתב בפוזיציה' או סתם להוציא עצבים - תשתדלו לחסוך זאת מאיתנו ומעצמכם. מגיבים שיש להם דברי טעם,  נשמח מאוד לראות דיון פורה.  

 


והנה מה שחושבים על התוכנית ב-IBI:

(לירן לובלין, אנליסט האנרגיה)

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

37 תגובות ב-28 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
28 קובי 29/02/2016 09:52 מר פינק היקר
כשתפסיק עם הכותרות המתלהמות שלך כמו : "צונחת" (2 %) או "טסה" (1.5 %) ועוד כל מיני כותרות בומבסטיות שנועדו למשוך את העין גם במחיר הטעיית הצופה, אולי אז גם השיח גולשים יפסיק להתלהם. אתה צריך להבין, יש כאן משקיעים בפרוייקט של המדינה שלנו שהפסידו הון עתק מנפילות יומיות שבאו מכותרות כאלה. קח לדוגמא את המאגר המצרי. למה לא דיווחתם על כך שהחברה האיטלקית הפסידה השנה כ 18 מילארד דולר ומצד שני אתם מדווחים על הפסדי נובל (כ 3 מילארד) האם יש הגינות בכתבותיכם? האם אתה שומר על איזון???
27 דוקטור 28/02/2016 06:49 אתה צודק אין צורך להתלהם
אבל גם אין צורך מצד כותבים כמוך להשתמש במלים מפוצצות כמו דרמה דרמטי פיצוץ חריף מטורף מטאורי ועוד. רמת הניתוח שלך לצערי לא מספיק מקצועית!שהרי ברור שהגז לא יישאר בים לטובת המדינה המפתחים והמשקיעים, ברור מאוד שחבל על בזבוז הזמן ( הסכמים שהיו נחתמים לפני מפולת הנפט ואירן היו יותר חזקים), ברור שהממשלות לא דחפו מספיק, ברור שהשמאל בתם מתנגד כדי למשוך קולות ( כנראה שזה יהיה לרועץ), ברור שתחת לוויתן יש 20-25 TCF גז וסביר נפט.... אז למה להיות אר שלילי ולחפש רק כותרות? הרי בסוף תתברר האמת והכול יסתדר.
26 מיכאל 26/02/2016 12:52 לוויתן קיים מ2009
וגז במאגר לפי מחירי השוק של היום 260 מלד. דולר. ידידה במאות % מדינה נדמלי מקבלת 70% מס הממצע ומחירה בשוק המקומי + מ.ע.מ זה פשע לא לפתח את המאגר ולהשיר את הגז טמון בים.
25 זאב 25/02/2016 17:51 חשבתי
עד עכשיו חשבתי שאתה לא קורא את מה שכותבים לך, לכן אתה לא מבין. עכשיו אני מבין שאתה קורא. אז האפשרות היחידה שאתה מדבר כנראה מפוזיציה.
24 מי זה כתב שיקבעהכתב 25/02/2016 15:36 אינו קובע לעניין כעת המלעיזים והמשתינים בקיר
יסתמו פיותיהם אחת ולתמיד יש תוכנית משמעות גם תקציבים לפיתוח נובל חברה אמינה עובדה תמר פותח בזמן והגזזורם
23 Yaronsng 25/02/2016 15:25 מספיקה הכותרת "צמד המילים שזועק"
בכדי לשאול מה הכתב מנסה להשיג באובססיביות פנאטית שכזו. נגיד זה לא הימור שכנגד, ונגיד שזו לא שנאה מטורפת לביבי ופועלו, כפי שנכתב מטה , אז מה לעזאזל זה יכול להיות... יש פה כתיבה אנטי אובססיבית וצעקנית כמו צהובון בריטי נחות.
22 משה ראשל"צ 25/02/2016 15:17 יוסי אל תגיד לנו איך להגיב - כנראה אתה מנסה לנחם את
השמאל על ההפסד הצפוי - לויתן קטן - יוסי פפפחחח עליך
21 אני עושה חשבון פשוט 25/02/2016 15:05 זאת תקרא שנת הלויתן לויתן סימן ברכה עושר
הלויתן לא ישאר במעמקי האדמה על אפם וחמתם של היחימוביצים ותשובה מוחצת לאילו שטענו נובל לא תפתח טת לויתן מהלומה בפרצוף יש תוכנית יאללה ראבוטה
20 אפרת 25/02/2016 15:03 מי שחושב שהכתב מדבר מפוזיציה שיתן לי LIKE (ל"ת)
רציונל 25/02/2016 15:17 הוא מדבר מפוזיציה כבר 5 שנים בכל הקשור
למניות הגז,משום מה האתר רוצה לראות את מניות הגז מתרסקות,למה אין לי מושג.אבל זה ככה.
19 אני עושה חשבון פשוט 25/02/2016 14:58 יש לי דעה למה היחימוביצים רוצים גז באדמה
מדובר בהרבה כסף תמלוכים מיסי שישנסקי השנה הוזרמו כ 800 מיליון שח לקופת האוצר מתמר וזה רק תמלוגים 15% מהכנסות ללא מיסי שישנסקי לויתן גדול מאוד ועתיד להכניס סכו י עתק סכומים הערכות בנק ישראל האוצר האופוזציה מבינה טוב כסף לאוצר רע להם סיכויהם בשלטון יהיו אפסיים להגיע הכספים מיועדים למטרות מסויימות השקעות בסדר כזה יטרוף להם לאופוזציה את הקלפים להפיל את הממנשלה זוהי דעתי מצב הכלכלהישתפר זה הם לא מעונינים
18 דין 25/02/2016 14:53 כואב לשמוע את האמת?
כתב שמחפש באופן שיטתי את הצד השלילי, מפחיד את המשקיעים בכותרות דרמטיות וגורם לאנשים הפסדים.
17 אני עושה חשבון פשוט 25/02/2016 14:52 הבנתם הטיפשים המוסדיים
קונים ישראמקו ולא רציו ואני אומר למכור ישראמקו לקנות רציו לפי דעתי גורמים כולל עיתונאים יוצרים אוירה עכורה אינני יודע למה האם מישהו אוסף ברמות אלו באדיבות כורמים עיתונאים? אין כל סיבה למחירים אלו כאשר ברור לא משאירים כסף והרבה כסף במעמקי הים.
16 אני עושה חשבון פשוט 25/02/2016 14:48 לרציו יש כ3.3 טריליון רגל מעוקב מלויתן 15% מ22
לישראמקו יש 28% מ9 תמר כ 2.5 טריליון רגל מעוקב ישראמקו נסחרת ב8 מליארד שח רציו 2 מליארד שח הכיצד? האם שיעאוך נכון ישאאמקו שווה פי 4 בגלל שהגז זורם ורציו בשלבי פיתוח והגז באדמה ככה נותנים שווי בבורסה ? רציו נסחרת ב 25% משווי ישראמקו כאשר לרציו כמות גדולה יותר מי ש אמיןלויתן יפותח יש כאן כסף על הריצפה אפילו מדומר במחיר נמוך מתמר מחיר יח גז טרמי בריטית .לא נותנים שווי אמיתי ומדוע ?
15 זאב 25/02/2016 14:23 רוצה דווקא לברך
שתמצא בהקדם רופא טוב שימצא דרך לטפל בבעיה.
רופא 25/02/2016 14:58 אני מאשר שבדקתי הנ"ל והוא בריא וכשיר פיזית ונפשית לכל
משימה שתוטל עליו קטנה כגדולה. ואפילו למחוק את מניות חברות הגז והנפט מהבורסה עקב 0 פעילות .
14 דורון 25/02/2016 14:10 יוסי לא זקוק לעורך דין
תבינו שהוא פשוט כותב תמיד מתוך הסתייגות על מנת להגן על ציבור המשקיעים, הבן אדם למד להיות שמרן בעיקר בנושא של הגז אשר כל יום מקבל תפנית חדה בעלילה. אגב העלילה עומדת ממש לפני סיום שיעלה חיוך על פני המשקיעים.(גם משקיעי השמאל).
13 משקיע עצבני 25/02/2016 13:50 המילה לסיום הרגה אותי
זה מראה בדיוק כמה הכתבה הזו "מקצועית" ואמינה עלק... חחח
ראש האגף השמאלי 25/02/2016 14:56 אם הרגה איך אתה רושם? טוב נו. אתה מרציו. (ל"ת)
12 שנאה עמוקה לתשובה ונ 25/02/2016 13:47 תקראו את הטורים של מר פינק בגלובס ותבינו את הברנש
הבנאדם חי ונושם שנאה ארסית לכל מה שממשלת נתניהו עושה ולא יכול לסבול ריח של הצלחתה
11 בני 25/02/2016 13:31 כתב שתמיד- רע ולא מבין טת העיקר (ל"ת)
10 איפה ההערכה ???? 25/02/2016 12:55 צמד המילים המתבקש הוא "כל הכבוד !" לקבוצת דלק ולנובל
שלא מתייאשות מהרגולציה וההתנגדות האובססיבית והמקוממת של השמאל וסוללות לבדן את הדרך למדינת ישראל להפוך למעצמת גז (ואולי גם נפט ?!) איזורית.
9 ניצן 25/02/2016 12:52 בלי קללות
מעניין מה מניע אותך באובססיות להוריד את המניה ?בכל מקרה ככה עושה רושם ...איך אתה ישן בלילה עיתונאי?
יעקב 25/02/2016 13:58 אולי הבטיחו ..
והתאכזבו..
8 איתן 25/02/2016 12:43 הוי יוסי יוסי
גם כשמשהו טוב קורה, אתה תדאג למצא את הרע שבו. לא מאמין לשום מילה או פרשנות שלך.
7 תבדקו לפי השעון 25/02/2016 12:29 אם זאת להייתה כתבת מניפולציה היא לא הייתה מתפרסמת ב 12
כתבה שמטרתה להכניס להכניס פחד במשקיעים מתפרסמת בשעות קריטיות שיפריעו למומנטום מבשורות טובות. לביזפורטל מסורת נגד קבוצת דלק. כנראה מוטיבציה פוליטית וכתבים מהמחנה האדום.
6 אחד העם 25/02/2016 12:06 צריך להסתכל על 3/4 הכוס המלאה.
וזאת צריכה להיות הכותרת!!! חדשות מצוינות . זו השנה של ליוויתן
5 חליק7 25/02/2016 12:02 Pink אם היית מבין מזה 12BCM
לא היית קופץ.זה כמעט פי 2 מאספקת תמר
4 הכתום 25/02/2016 11:54 עיתון שנותן פרשנות אינו ממלא את תפקידו
למי שזה לא מתאים ואו יקבל תגמול יפרסם את מה שמישהו אחר מעוניין שיתפרסם והמבין יבין לדוגמה מי שנמצא בשורט יחפוץ בפרשנות שלילית כמו שפורסם על ידי יוסי פינק
ראש האגף השמאלי 25/02/2016 14:54 המבין שלא מבין שואל מי זאת דוגמה?
היא יפה? נותנת? להוציא.
dd 25/02/2016 15:42 100 שקל שראש האגף השמאלי זה הכתב בעצמו מגיב (ל"ת)
3 הפסיכולוג 25/02/2016 11:48 עכשיו צריך שהשמאל ובתי המשפט לא יקלקלו (ל"ת)
ראש האגף השמאלי 25/02/2016 14:52 בגלל שהסמיכו "פסיכולוג" טומטום.אנו מעבירים
את חברות הנפט והגז לרשימת השימור צמוד לגבעות למרות שהן תעמודנה על 2 נקודות ולא 1.
ranr 25/02/2016 12:43 השמאל ובתי המשפט הם אויבי ישראל ? לך לטיפול. (ל"ת)
אני עושה חשבון פשוט 25/02/2016 15:00 תקרא מהכתבתי רוצים הג באדמה (ל"ת)
2 סיגל 25/02/2016 11:47 חפרנים !!!
ביז , תפסיקו לחפור !!!
1 יניב 25/02/2016 11:44 צמד המילים שזועק מהכתבה
"כתב בפוזיציה"
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש