19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

12:41 פורסייט השלימה בהצלחה פיילוט נוסף בסין - המניה עולה 3.3% >>

10:56 באירופה - הדאקס מטפס 0.6%, הקאק עולה 0.4%

10:55 מניית מנדלסון תשתיות בולטת בעלייה של 3.4% במחזור חריג

10:55 הדולר מטפס 0.2% ונסחר סביב 3.53 שקלים

07:52 עליות באסיה - המדד בהונג קונה עולה 1%

07:51 הדולר נסחר ביציבות מול האירו ברמה של 1.194 דולר לאירו

07:51 הנפט נסחר הבוקר בצמוד לרמה של 50 דולר לחבית

16:20 מניית בית שמש השלימה טיסה של יותר מ-30% בשבוע >>

15:05 מניות שנסחרות בשיא: מיטרוניקס, אמות, חילן - צפו בטבלה >>

14:53 הגיעה ליעד: העלאת המלצה לשופרסל ל'תשואת שוק' >>

10:50 מיטב-דש במו"מ לרכישה פעילות הברוקראז' של בנק ירשלים >>

10:20 מנהל הלוקיישנים של "נרקוס" נרצח במקסיקו כשחיפש אתרי צילום לסדרה

08:41 איידיאו: התקשרות בעסקה לרכישת פרוטפוליו נכסי נדל"ן בברלין גרמניה

08:38 חמאס הודיע על פירוק ממשלת הצללים בעזה

08:30 רפי שדה חדל לכהן כמנכ"ל דן מלונות

20:16 ההימור המעניין והמסוכן שחברת בואינג עושה על קרן הפנסיה של העובדים >>

18:50 גולדמן זאקס חותך את תחזית הצמיחה של ארה"ב ל-1.6% בלבד

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

עושים כסף ממידע - וזה הולך לגדול למימדי ענק

שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של אתר Bizportal, על תתהנישה שהפכה לאחת התעשיות המובילות בעולם המודרני - איחסון מידע. כיצד ניתן לעשות כסף, והרבה, מ"מחסני" DATA?
 |  69
Share
הגברת יילן עוד לא סיימה את דבריה, והכותרות זעקו "גוואלד, הנאום מאכזב". בסופו קראנו אותו, והוא דווקא חיובי, אלא שהתגובות דומות לתגובת התקשורת לאחר דו"ח ה-OECD על ישראל, שהפער בין הכתוב בו לבין המדווח בתקשורת היה ענק.


השבוע התעמקנו בדו"ח של דיסני ושאלנו את עצמנו למה ירדה המניה לאחר דו"ח כל כך טוב? חשבנו שזה בגלל שהמניה עלתה מאוד, אבל מאז סוף השנה שעברה ירדה ב-27%, אז מה הסיבה? לא מצאנו גורם בדוחות עצמם, אבל הפרשנים מודאגים מהחזקת החברה ב-ESPN - חברת המדיה הגדולה בעולם לנושאי ספורט, שמספר המינויים שלה ירד מ-99 ל-92 מיליון (מה שלא בדיוק נכון, אבל לא משנה כמובן). הפער רבותיי ביו העובדות לכותרות רק מתרחב, ולמשקיע ההגיוני זה לא טוב.

תוצר נוסף לטכנולוגיה מתקדמת שמגלגל המון כסף
תעשייה איחסון הנתונים היא תעשיה צעירה, שמהפכת הטכנולוגית יצרה, וצומחת במהירות בשל הצורך ההולך וגדל לאגור, לקדד, לשמר, לעבד ולפזר את כמויות העתק של נתוני האינפורמציה, דאטה, קול ותמונה. המצטברים וניהולם. התעשייה הזו, לדעתנו, היא מנוע צמיחה מרכזי שמאפשר את המשכיות המהפכה הטכנולוגית, מייצר נישות תעשייה חדשות במהירות ומייעל את המערכות שמשתמשות בו. באמצעותו מתבצעות פריצות שמשנות את העולם הכלכלי / חברתי.מבחינת המבנה הוורטיקלי של התעשייה הטכנולוגית, מדובר בחלק מתעשיית התשתיות, אבל הגידול הפנומנלי של כמות האינפורמציה והיכולות הטכנולוגיות לעשות בה שימוש הפכה את הנישה, לצד התוכנה והחומרה שמשמשים אותה, לענקית תעשייה בפני עצמה והביאה ליצירתן של כמה חברות ענק חדשות. בהתקדמותה מגבה ותומכת בתעשיות החשובות ביותר כמו הרפואה, צריכה, ביטחון, תקשורת ובמיוחד בהתפתחות המדע.כמו בכל תעשייה חדשה שיצרה מהפכת הטכנולוגיה בהתקדמותה, כך גם זו מתפתחת למבנה של אוליגופול (מספר קטן של ספקים שמובילים). מה שדוחף את כיוון ההתפתחות הוא המעבר המסיבי לשימוש בטכנולוגיות Big Data ו-Cloud computing, והפריצות הטכנולוגיות בתחומים כמו הבינה המלאכותית (artificial intelligence) או ההגנה על הנתונים (cyber security). למעשה, כל הפריצות הטכנולוגיות הגדולות מאז תחילת המאה, מהרשתות החברתיות ועד להתקדמות בחקר הגנומיקה, לא היו קורות ללא יכולות הטיפול בכמויות האינפורמציה שנדרשו למימושן.

כדי להמחיש את כמויות האינפורמציה ש"מטופלות" בתחום אחסון המידע משתמשים ביחידות petabyte (שסימולן PB). כל יחידה כזו שווה קוודריליון בייטים (1 PB = 1000000000000000B = 1015bytes). עד לשנת 2025 יידרשו לאתר ה-YouTube, למשל, יכולות אחסון של כ-1500 PB, ולהמשך ההתקדמות בתחום הגנומיקה הרפואית יידרשו עד כ-40 אלף PB - כל זה מסביר את המשך הצמיחה באחסון וטיפול באינפורמציה.

כרגיל, אסור לשכוח את תרומתה של ישראל, ולהזכיר, כמנהגנו, שחלק מהמפתחות להתפתחותה נוצרו כאן, בארץ, אלא שהמפתחות (כמו הדיסק און קי או מערכות ההגנה על הנתונים) עברו במסגרת תרבות האקזיטים "הברוכה" לגויים. כל החברות שמוזכרות בכתבה, כולל DELL, מחזיקות מרכזי מחקר ופיתוח בישראל.

קל ללכת לאיבוד: כיצד להבחין בהשקעה מדוייקת?
יש חברות רבות שמגדירות עצמן כ-Data storage companies, אלא שלמשקיע שמעוניין להשתתף בצמיחת התחום, אם בגלל התחרות או המורכבות, יהיה קשה מאוד לזהות חברה שמתאימה במדויק להגדרה. רוב החברות המובילות בתחום העברת האינפורמציה או התשתיות להעברת אינפורמציה, בגלל השאיפה לספק ללקוחותיהן "חליפת העברת טכנולוגיה מושלמת", נכנסו גם לתחום האחסון, טיפול ושינוע של המידע. לצדן של אלו, בגלל היקף התחום והצמיחה שלו, נכנסו גם חברות ענק טכנולוגיות מהסוג של IBM, וכן חברות בינוניות וקטנות שפועלות בתחומים משיקים ותתי תחומים, כמו חברות ההגנה על האינפורמציה, תוכנה / אפליקציות וחברות שמייצרות מיני אביזרי חומרה ש"מעודדים" העברה, שימור וטיפול באינפורמציה.

מספר הסטארט אפים החדשים שמנסים להכנס לתעשייה הוא מהמובילים. ההכנסות הגלובליות מהפעילות בתחום האחסון וטיפול בדאטא גדלו מ-43.4 מיליארד דולרים ב-2009 ל-65.8 מיליארד ב-2015. אבל המספרים אינם כוללים פתרונות (אפליקציות) וחומרת תמיכה ("תחום הפתרונות לאחסון"), שלפי Frost & Sullivan יגלגל עוד כ-42 מיליארד ב-2020 - וזה רק בתחום החברות העסקיות. ב-Frost & Sullivan מעריכים שמספר המתקנים (devices) שמעורבים בתמיכה בפתרונות האחסון יגיע ל-26 מיליארד ב-2020.

בתמציתו של דבר למשקיע יש שתי ברירות - להמר על השקעה מנצחת במניה או שתיים או לאתר סל או קרן נאמנות שיתאימו לו. אין (עד כמה שחיפשנו) שום סל או קרן נאמנות שמתמקד בהגדרה של Data storage companies. הקרנות והסלים שמכילים בתוכם את החברות שמתמחות בחומרה, כמו סיגייט, NetApp או EMC, הם בדרך כלל סלי וקרנות IT כלליים, או סלים וקרנות של תוכנה וציוד ש"משקל" חברות האחסון בתוכם קטן יחסית.

כמו כן, ישנו הסל First Trust ISE Cloud Computing שהונפק בקיץ 2011, ועוקב אחרי מדד ה-ISE Cloud Computing™. הסל כולל 36 חברות, הונפק לפי 19 דולרים ליחידה והגיע בסוף 2015 ל-32 דולרים. מאז הצטרף לתיקון ועד כה השיל כ-25% מערכו. הבעיה, שלמרות שכל חברה מובילה ב-Data storage נמצאת בסל, החברות המובילות הן אלה כמו EQIX, שפועלת בתחום מרכזי מידע נדלניים - FB ,SAP ,ORCL ,ZNGA וגוגל, כך שחברות שמעניינות את משקיעי האחסון, כמו EMC ,NTAP או VMW, אינן משפיעות מספיק. חברות כמו IBM או HP, גם הן במשחק, אך אינן כלולות בו בגלל ש"משקל" הביג דאטא והענן בפעילותן קטן יחסית.

מבחינת עוגת ההכנסות, החברה המובילה היא EMC עם 31% מסך ההכנסות הגלובליות. NTAP עם כ-19%, מאחוריה ענקית המחשבים DELL, היום חברה פרטית, עם כ-11%. אחרי השלישייה הזו באות IBM עם 4.9%, היוליט פאקארד (3.5%), היטאצ'י (HDS עם 3.2%), ו-Huawei עם 3.1%. קבוצת "האחרות" צומחת במהירות, ונכון לסוף 2015 החזיקה בכ-22% מהנישה. סטטיסטיקה זו  שנויה במחלוקת בגלל ההגדרות השונות של התחום.

EMC, האם התיקון יוצר כאן הזדמנות מעניינת?
בסוף ספטמבר 2015 הציעה ענקית המחשבים / מוצרי אלקטרוניקה / IT, חברת DELL, היום חברה פרטית שממוקמת במקום ה-51 בפורצ'ון 500, ביחד עם קרן ההון הפרטית, הגדולה בעולם בתחום הטכנולוגי, Silver Lake מקליפורניה, הצעת רכש לרכישת EMC בסכום של 67 מיליארד דולרים או 33.15 דולר למניה. מועצת המנהלים של EMC אישרה את ההצעה, אבל העסקה טרם נסגרה.

בערב ההצעה מניית EMC עמדה על 24 דולר, כתוצאה מכך היא עלתה ל-29.5 דולרים. בעקבות התיקון הנוכחי, חזרה EMC לרמתה מלפני ההצעה. לאור הניסיון שלנו עם תגובותיהם של כמה מהקוראים שמגיבים מבלי לקרוא את הכתבות, אנחנו מציינים שזו אינה המלצה אלא תיאור מצב.

EMC נוסדה בשנת 1979 במסצ'וסטס. היא מגדירה עצמה כחברה ששליחותה לעזור לחברות IT לשנות את המודל העסקי שלהן - ממודל שמושתת על מרכזי מידע כללים שגובים עלויות שימוש, למודל שמכונה "מודל שרות" (as a service model), שמאפשר לחברות להפוך לספקיות ערך, התייעלות, מהירות תגובה, שמתאימות עצמן לצרכים המשתנים של עולם העסקים מול התקדמות ה-IT - ובקיצור, להרוויח יותר מהמוצר שלהן. 

המניה מכוסה ע"י 37 אנליסטים, שכרגע 21 מתוכם ממליצים בקניה ו-16 ב"החזק". במהלך ינואר יצאו 3 אנליסטים בהמלצת קניה ומחיר היעד בקונצנזוס עומד כרגע על 29.4 דולרים. VMW מכוסה על ידי  34 אנליסטים, ש-10 מתוכם ממליצים לקנות והיתר בהמלצת "החזק". 12 מתוכם רעננו המלצותיהם במהלך ינואר (רובם ל"החזק") כנראה מאימת התיקון. מחיר היעד של הקונצנזוס הוא 73.85 דולר - 68.4% מעל מחיר המניה. 

ביחד עם חברת VMware, בה EMC מחזיקה ב-80% מהמניות, היא חברת ה-Data storage המובילה בעולם. אם העסקה תאושר, תהפוך דל (שהכנסותיה, לאחר המיזוג, יהיו מעל 80 מיליארד) למובילה בתחום. יש עדיין התנגדות מכמה בעלי מניות גדולים שטוענים שהמחיר נמוך מדי (השמועה היא שכמה ענקיות תשתיות, סיסקו אחת מהן, מגלות עניין). מה שקורץ לדל הן התחזיות ששוק ה-IT (צפוי לסיים את 2016 עם 1.36 טריליון אירו. קצב הצמיחה של השוק מלובה בקצב צמיחה שמכונה Internet Of Things) יעלה בהיקפו מ-601 מיליארד אירו ב-2014 לכמעט 2 טריליון ב-2020 (נתוני הערכה של חברת Statista).

בהערת אגב, אחד התחומים החשובים ביותר, ומבחינת וול סטריט גם הלוהטים ביותר, הוא תחום הגנת ה-IT והרשת (Cyber security), שאליבא כל המומחים יהיה הנהנה הגדול מצמיחת שוק ה-IT וה-IOT. אז ללא קשר לכתבה הזו, כדאי לעקוב אחרי סל ה-HACK שירד למחיר היסטורי נמוך (למרות שמבחינת המדידה הכלכלית הוא עדיין "יקר").

רכישת השליטה בחברת VMware הוסיפה ל-EMC את היכולות בתחום פתרונות תשתית וירטואליזציה (virtualization infrastructure solutions) - אחד מהתחומים מהירי הצמיחה ש-VMware נחשבת המובילה הגלובלית בו. שתי החברות הן מחלוצות השימוש בביג דאטא ובתוכנות הענן, ושתיהן, בתקופות של עליות בוול סטריט, נחשבות כחביבות האנליסטים.

לא התעצלנו ושאלנו את אחד האנליסטים שמכסה את 2 החברות (וגם את תחום ה-IT) במורגן סטנלי, מה ההסבר לפערים? ותשובתו, בקיצור, "תבדוק את היסטוריית המכירות והרווחיות של VMW, היכן נסחרה בתקופות חיוביות ואת קצב הצמיחה של תחום פתרונות תשתית וירטואליזציה, ותבין". "יופי, אז מדוע הרוב ב-HOLD?" שאלנו והאיש ענה, "מה, השתגעת? אתה לא רואה מה שקורה בשוק?".

הבנתם רבותי? בכל מקרה, ואם להאמין לקונצנזוס, האנליסטים צופים המשכיות צמיחה חזקה בשתי החברות. אגב, EMC מתחרה ראש בראש מול mazon ,Microsoft ,Google ,BMC ,HP ,IBM ,Amazon ,Microsoft ,Google ,CA ,VMW ,VMW ,Dell, EMC ,HDS ,HP ואפילו בסיגייט (STX), שלאחרונה רכשה את חברת Dot Hill (לשעבר HILL בנאסד"ק) ומנסה להיכנס גם לתחום ה-IT.


***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

69 תגובות ב-28 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
28 ארי 18/02/2016 07:10 GBSN
שלמה בטוח יוכל להחכים אותך יותר ממני. אני אכתוב לך רק מה אני חושב ואולי הוא קצת יסכים איתי. המניה אטרקטיבית רק מסיבה אחת: עלתה לגבהים מטורפים במהלך 2015 ואח"כ התרסקה 99.9 אחוז (ממש כך! לא הגזמה. עומדת עכשיו על שווי חברה של בערך מיליון דולר אולי פחות) היא הייתה במצב כספי קשה אבל עכשיו קצת שפר עליה מצב המזומנים אחרי הגיוס האחרון. מעבר לכך היא ככל מניות החלום רק שמה שהופך אותה לאטרקטיבית קצת יותר היא ענין השווי המצחיק של החברה של דוגמא אם החברה תפרסם הודעה דרמטית (וזה קורה לעיתים במניות חלום) ולפי אותה הודעה השוק יעריך את שווי החברה לדוגמא ב-50 מיליון אז היא תעוף באותם ימים אלפי אחוזים. דעתי בלבד לא מתוך שום ידע
27 nehama 17/02/2016 18:17 שאלה
ראיתי בתשובתך לפני מס' שבועות על מניית GBSN שהמצב שלה השתפר ועכשיו יש לה כסף להמשך פיתוח חלומותיה. האם זה הופך אותה אלטרנטיבית יותר או שהחברה עדיין תקועה עם התביעות עליה?
26 רז 14/02/2016 11:51 שלמה, ממליץ לך ולקוראים לראות את הסרט החדש "מכונת הכסף"
המגולל את סיפורו של האדם שחזה את משבר 2008. סרט נהדר.
שלמה גרינברג 14/02/2016 14:15 ראיתי
תיאור כמעט מדויק של מה שקרה עם כמה "שינויים" מחויבים לתעשיית הקולנוע אם קראת את אשר כתבתי, מאז 2009, על מה שקרה אז ותקרא את כתבתי הבאה תבין שאני מסכים עם כותבי התסריט. הצרה היא שרוב הבאים לסרט יוצאים מאוכזבים כי למי שלא מתמצא בפרטים קשה להבין.
רז 15/02/2016 17:06 בהחלט, תעדנה על כך אשתי, שקיללה את הרגע.
.
25 אפרת 13/02/2016 21:22 SUNE
האם החברה לפני פשיטת רגל? מה שמעניין במניה שהיא שוברת עוד ועוד שיאים שליליים אך המחזורים ענקיים. האם הכל משחק של ספקולנטים מקצועיים?
שלמה גרינברג 14/02/2016 11:14 סאן אדיסון
הנפילה של יום ששי קשורה בעיקרה לתביעה גדולה שהוגשה נגד החברה ע"י Latin America Power ש SUNE הסתלקה מבצעת הרכש שלה על החברה בסוף 2015. אלא שבעיותיה של החברה מרובות ואציע לך לקרוא המאמר בפורבס שמסכם הכול, http://fortune.com/2016/02/12/why-sunedison-shares-dived-more-than-30/?xid=yahoo_fortune . לגבי הספקולנטים המקצועיים ברור שהם מעורבים אבל זה לא "כול המשחק".
24 יריב 13/02/2016 12:17 קרנות גידור ארה"ב
לאור נסיונך העשיר,לבטח ניתקלת בפעילות קרנות הגידור והקשר שלהם למידע פנים ושלא בוחלים באמצעים לא חוקיים להרוס חברות,כאשר המקיע הפרטי לא יודע מאיפה זה בא,מאחר ששמענו הרבה סיפורים בנושא,כאחד שהיה בצמתים מה דעתך לשמועות?תודה מראש.
שלמה גרינברג 13/02/2016 20:04 כתבתי רבות על הנושא
פשוט אין בכוחי לחזור שוב
גגל על הנל 13/02/2016 16:36 כך נעצרו הסוחרים המושחתים של קרנות הגידור
כך נעצרו הסוחרים המושחתים של קרנות הגידור בלומברג פטרישה הורטדו 12.01.2012
יריב 14/02/2016 08:36 תודה רבה! (ל"ת)
שלמה גרינברג 14/02/2016 11:16 ובכול זאת אוסיף משהו
כול המעורבים בוול סטריט מודעים לעובדה שקרנות גידור רבות (לא כולן!!) מעורבות במה שמכונה "מסחר סוסים". הבעיה ברשויות שעדיין מסרבות להצעות לפיקוח מלא ואת ההתנגדות הזו יהיה קשה מאוד לשנות ומסיבות שונות
יריב 14/02/2016 14:00 שלמה,תודה על התוספת!!! (ל"ת)
23 קורא נאמן 12/02/2016 17:15 וורינט
שלמה שלום-האם תוכל להרחיב מדוע וורינט ירדה המון ובמה שגתה בהשוואמ לנייס.
מיקי 13/02/2016 16:16 הטעות של ורינט
ורינט ביצעה לפני כשנתיים רכישה מאוד יקרה וכושלת. תוסיף לזה חלוקת אופציות פראית שגורמת לרווח להפוך להפסד ותקבל ביצועים גרועים...
שלמה גרינברג 12/02/2016 18:11 VRNT מול NICE
לדעתי וכתבתי זאת מספר פעמים מאז תחילת המאה הטעות הגדולה של וארינט הייתה שכאשר הייתה לה ההזדמנות לרכוש את נייס בחצי חינם, בתחילת המאה, היא ויתרה (ואני אומר ויתרה כי המהלך הוצע לה במפורש). מבחינתי וזו דעתי האישית בלבד, ה"בעיה" בוארינט היא שאדם אחד מוביל את החברה מזה 22 שנה. קשה לדעת מדוע, בשנה האחרונה, המניה מתדרדרת בהשוואה לנייס, כנראה בשל קצב הצמיחה והמירווחים אבל כעקרון אין שום הסבר לעובדה ששתי החברות השכנות לא תתמזגנה מלבד ההנהלה.
22 רונן 12/02/2016 08:20 סייברארק
מה דעתך על הדוחות שח החברה? ועל תגובת האפטר?קראתי שגיל שוויד מתעניין בחברה.כתבת כמה פעמים שהיא צריכה לעניין אבל יקרה,הזדמנותjQuery20308381998687982559_1455257800616
שלמה גרינברג 12/02/2016 13:58 סייברארק
הדוחו"ת כצפוי וגם ההנחיות כצפוי, טובים אבל תגובת השוק כמובן אינה קשורה. כאשר אתר אהוב סחרנים כמו ה STREET.COM מוציא המלצת מכירה בטענה ש"אזורי החולשה של החברה חזקים מאזורי העצמה שלה", בעיקר בשל "חולשת המרווחים", אתה יכול להבין למה השוק מטורף. זה אותו אתר שהמליץ בחום בקניה לפני כשהמחיר היה בחלל החיצון. CYBR עדיין "יקרה", מהבחינה הכלכלית, לרכישה לטעמי (מכפיל 2016 צפוי, לפי ההנהלה, של למעלה מ 50) אבל אם הטירוף יירגע אין ספק שזו תהיה אחת המניות המובילות ביציאה מהתיקון. לגבי צ'קפוינט כתבתי את דעתי האישית.
21 אריק 12/02/2016 01:33 שלמה מה דעתך על הדוח של סיסקו האם אתה חושב ש
תהיה לה המשכיות ב 2016 או שהגיע לשיא שלה ואיזה חברות ישראליות ירוויחו מעסקים טובים אצל סיסקו תודה
שלמה גרינברג 12/02/2016 13:40 שאלה שמצריכה תשובה ארוכה אבל
על סיסקו כתבתי מספר פעמים מאז 2008 ואם תחטט קצת תגלה שמה שמופיע בדו"ח המצוין האחרון מסכים עם דעותיי לגבי החברה והתחום. המניה זה ספור אחר. הרבה חברות ישראליות עובדות עם סיסקו שכמובן פועלת גם בישראל. אבל שים לב לדבר המעניין שקרה לאחר פרסום הדו"ח, תופעה שמסבירה את דעותיי לגבי התנהגות שוק המניות. מניית CSCO עלתה בכ % 10 ביום הכי גרוע של השבוע שעבר. תחשוב מה זה אומר לגבי התנהגות השוק והפסיכולוגיה שהשתלטה עליו.
20 עידו 12/02/2016 01:11 הצעתי לעדכן את "תיאור המצב" החיובי שכתבת בעבר על סנטנדר
שלמה שלום! אני נהנה לקרוא את כתבותיך בשקידה, אך נראה לי שלעיתים אתה קצת חיובי מדי, תיאור המצב החיובי של בנק סנטנדר עליו כתבת בעבר, תשואת הדיבידנד "הגבוהה" אשר נחתכה, ההתעלמות מחשיפת הבנק לדרום אמריקה...לאחר צניחת המנייה בעשרות אחוזים - נראת כיום כלא רלוונטי...גם תיאור המצב של החיובי של LVS נראה בזמנו מפתיע כאשר ההכנסות במקאו רק יורדות. אני כיועץ השקעות ( בבנק אירופאי ) עושה לא מעט טעויות - ולמרות שאני לא מתייחס לכותרות הזוועה בתקשורת - אני מוצא שקשה להתעלם מהירידות החדות ולהסביר שירידה של 16% בנאסד"ק מתחילת השנה היא שגוייה - הלא אתה יודע ממרום שנותייך ששוק ההון זה לא מדע מדויק ויש כאן הרבה פסיכולוגיה. כבוגר משבר 2008 וכאחד שעובר עם לקוחותיו את הירידות הנ"ל - הייתי מציע לפתוח את כתבתך - באמנם השוק אינו קורא לעומק את דברייה של יילן - אך יש להיות בימים אלו שקולים ואולי להמתין מעט שרמת התנודתיות תרד. שלך בהערכה רבה, עידו
שלמה גרינברג 12/02/2016 13:35 בוא וטיפה נדייק
לגבי סנטנדר אני עדיין בדעה חיובית, יותר מאשר בזמן שכתבתי אלא שלמרות שאתה מציין שאתה קורא בשקידה כנראה החסרת מספר עידכונים. לגבי סאנדס כתבתי שהתנאי ל"הצלחה" קשור בהחלטה הצפויה של סין שעדיין לא התקבלה ואולי גם לא תתקבל. וכבר עברתי לא פעם תקופות של "הכנסות במקאו רק יורדות...".. גם אני ניהלתי השקעות גדולות עבור אחד מענקי הבנקאות האמריקאית וגם אני מודע לפסיכולוגיה ולמרות זאת אני חיובי מאוד כי הירידות הנוכחיות אינן מבטאות מצב כלכלי אלא 1. פאניקה לא מוצדקת 2. ירידות מגבהים בלתי ריאליים. כמנהל השקעות דגלתי תמיד בתיאוריה שאותה אני מביא בכתבותי שנים. למכור חלק ממה שרכשנו בשפל בתקופת מומנטום של עליות ולקנות חזרה בתקופת מומנטום של ירידות ובתנאי שהסביבה הכלכלית, מאקרו ומיקרו, מצדיקה זאת. מצב זה הפך להכרח מאז ההתאוששות בבורסות (לא בכלכלה, בבורסות) מ 2009. ואגב, הכתיבה אצלי היא הובי, לא מקצוע כך שמותר לי להיות חיובי ולמרות שאקח דבריך לתשומת לבי אמשיך בשלי.
עידו 12/02/2016 16:26 תודה על תגובתך (ל"ת)
19 רן 11/02/2016 22:47 BAC
שלמה שלום, האם לדעתך יש צידוק כלכלי אמיתי לירידה החדה במניית בנק אוף אמריקה בייחוד לאור העובדה שרק לפני כשלושה שבועות הדוח רבעוני הראה רווח של כ 3 מיליארד. האם אנו עדים לפאניקה של משקיעים ואפקט של בעיות הבנקים האירופאים.?
שלמה גרינברג 12/02/2016 09:16 אלו בדיוק הסיבות אבל
בחוק אצבע, אסור לנסות וללכת נגד מומנטום כשהוא בעיצומו. בפעם הראשונה מאז 2008-9 נוצרות הרבה "מציאות" כלכליות ועם הבדל משמעותי שהפעם ה"מציאות" הן באמת כלכליות ולא בגלל מחיר מניה נמוך.
עמית 12/02/2016 12:45 Bac ספציפית הלוותה הרבה לנפט
אבל עדיין זה לא מצדיק את הירידות החדות. לדעתי באק כעת היא מציאה
18 קוקי 11/02/2016 22:21 שלמה שלום מה לגבי pure storege ?
חבל שלא הזכרת אותה בכתבה לגעתי הולכת לתת תחרות טובה ל emc גם טכנולוגית דיסקים מהירה במחיר שפוי
שלמה גרינברג 12/02/2016 09:33 אכן חברה מעניינת מאוד
אלא שיש חברות רבות בתחום ו PSTG חברה צעירה, חדשה בבורסה ועדיין מתומחרת (למרות הירידות החדות מאז הונפקה) בהערכה גבוהה מאוד. אני מעריך שכאשר השוק יירגע נראה עוד חברות מונפקות כי התחום הולך ומתרחב.
17 ארי 11/02/2016 19:02 SCTY
מה עובר עליה?
חיים 11/02/2016 21:16 לדעתי הבומבה תגיע ביום ב הקרוב כשיתחדש המסחר בסין
Stock Market Holiday Schedule (2016) Spring Festival: The market will close from 7 February (Sunday) to 14 February (Sunday), and resume trading on 15 February (Monday).
16 יוסי 11/02/2016 17:43 שלמה המאמר שלך מיותר
דעתך ידועה.
שלמה גרינברג 11/02/2016 20:25 צודק (ל"ת)
15 עמית 11/02/2016 17:07 טבע אחרי הדוח
שלמה יקר. תודה על הכל. מזמן לא הזכרת את טבע. אחרי הדוח שקצת חלש מה דעתך על החברה (לא המניה)
שלמה גרינברג 11/02/2016 17:22 תן כמה ימים, אגיע לשם (ל"ת)
14 אריק 11/02/2016 16:47 תעשייה איחסון הנתונים חשובה וצומחת אבל בלי להניעה אותה
במהירות ממקום למקום כמו משרתים לצרכנים וגם בענן היא לא תעזור הרבה מה שיותר חשוב לפי דעתי זה הצורך להעביר את המידע במהירות הכי גבוה כי איך אומרים זמן זה כסף ואני חושב שאתה יודע מי עושה את זה הכי טוב בעולם
שלמה גרינברג 12/02/2016 09:35 אני מניח שאתה מתכוון לחברות כמו MLNX או ALLT אבל
הן לא היחידות ש"מזרזות" תנועת נתונים והאמן לי שתעשיית איחסון הנתונים תתקדם ותפרח גם בלעדן למרות שאני "מת" על 2 החברות הללו, ביחוד על מלנוקס
13 רם 11/02/2016 15:05 שלמה שלום, האם יש הערכות פלוס מינוס לתחתית הנפט?
ברור לי שאתה לא ממליץ . רק שואל את דעתך?
שלמה גרינברג 11/02/2016 15:27 דעתי ידועה (ל"ת)
רם 11/02/2016 16:11 ומה דעתך? (ל"ת)
שלמה גרינברג 11/02/2016 17:02 הובאה בפרוט פעמים רבות (ל"ת)
12 ירון 11/02/2016 14:27 Scty qcom ואגחים ממשלתיות
איך אתה מסביר את הקריסה של שתי חברות מעולות עם יצירתיות ועתיד מזהיר ואיך אתה מסביר את הירידה בתשואות של האגחים ממשלתיות בארצות הברית האם זאת לא בועה? בתודה מראש
שלמה גרינברג 11/02/2016 15:03 הסברתי ואחזור
לגבי SCTY ו QCOM ראשית מדובר בשתי חברות שונות לחלוטין, עולמות שונים ואין קשר ביניהן. להסביר ירידות בתקופה של פניקה זה לא קל כפי שלא קל היה להסביר בזמנו מדוע SCTY הגיעה להיכן שהגיעה. אכו=ן, העתיד טוב אבל מה זה קשור למצב הנוכחי. לגבי אגרות החוב מדובר פשוט בבריחה למה שמכונה Safe Haven (מקלט) שהרי אין שום סיבה שאגרות החוב יעלו אבל גם זו תופעה די מקובלת. ברור שאם מה שאמרה הנגידה האמריקאית לגבי הריבית סותר את הנהירה לאגחי"ם אבל כרגע לא חושבים, קוראים כותרות ובורחים. שים לב שהבורסות בכול העולם יורדות בגלל בנק צרפתי אחד!!!
11 Rsi 11/02/2016 12:56 שלמה שתף אותנו מה אתה מתכוון לקנות בתיקון הזה (ל"ת)
שלמה גרינברג 11/02/2016 15:04 אתייעץ עם יועצי ואחליט (ל"ת)
10 סימון 11/02/2016 12:42 אפל עדיין זולה (ל"ת)
אדם 13/02/2016 13:48 מסכים, מכפיל רווח נמוך. (ל"ת)
9 יריב 11/02/2016 12:36 "בארונס הנפט.....
"בארונס" הנפט ייפול ל-$20 ויתאושש ל-$55,שלמה בינתיים ההערכות שלך יותר מדוייקות לגבי מחיר הנפט,אם אפשר מה אתה אומר על בארונס והערכותיו,תודה.
יריב 11/02/2016 13:20 שלמה-בארונס
תודה איש יקר.
שלמה גרינברג 11/02/2016 12:45 דעתי אינה משתנה בכול יום
בארונס ידוע בתחזיות כושלות כמו האקונומיסט אבל אנשים אוהבים את סוג הכתיבה שלהם.
8 רז 11/02/2016 12:34 מאמר מחכים , כתמיד. תודה.
.
7 ארז 11/02/2016 12:30 XOM יציבה כמו פלדה - הנפט התרסק מתחילת השנה ב 26%
שימו לב - הנפט נפל 26 אחוז מתחילת השנה (מ 36.6 ל 27.1 הבוקר). בנקי ענק השילו עשרות אחוזים, אין סוף סקטורים בצניחה חופשית - אקסון מובייל שומרת על יציבות מתחילת השנה (אפילו עלתה קצת).
Rsi 11/02/2016 13:00 כמו פלדה ? הייתה 105$ וכרגע 77$ בדרך ל 50$ (ל"ת)
שלמה גרינברג 11/02/2016 12:56 צודק והסיבות
אם תניח על הגרף של XOM גרפים של CVX, OXY או BP תגלה שכולן, פחות או יותר יציבות. כעת תניח על הגרף את הנפט הגולמי, OIL ותגלה שמאז אוקטובר 2015 הוא יורד הרבה יותר. למה? כי החברות הגדולות שהזכרתי שמאז קיץ 2014 ירדו חזק הגיעו לרמה כלכלית והשוק הבחין בכך בקיץ 2015 שמאז הן למעשה עולות החזרה לפלטו הכלכלי שלהן. חשוב להבין שהנפט הגולמי, לחברות מהסוג של XOM, CVX והאחרות הוא חומר הגלם וכשמחירו יורד מגיע שלב שבו הן מתחילות להרוויח מהירידה. בנוסף הדיווידנד שהן משלמות מהווה מעין מחסום תחתון. בגדול, מחירי מניות הנפט הגדולות עלו בין 2010 ל 2014 לערכים גבוהים שלמעשה שיקפו את העלייה במחירי הנפט הגולמי ולא את הביזנס וכעת הן מתאמות. הבעיה שהאווירה מפחידה משקיעים והירידות יכולות להימשך
אחי 11/02/2016 12:48 למה אתה פותח פה (ל"ת)
6 יובל 11/02/2016 12:11 קצת מנותק מהמציאות כרגע (ל"ת)
רז 11/02/2016 12:34 איפה ראית כאן המלצה למשהו ?
.
5 מניפולצית - וולסטריט 11/02/2016 11:59 זהירות ! ממניות " המוכרות " כגון אלה בכתבה
זהירות ! ממניות " המוכרות " כגון אלה בכתבה הנ"ל בנוסף גם אפל ומייקרון , כל אלה המניות המסורתיות והמוכרות לכולם הם אלה שנמצאות תחת מניפולציה וסובלות מהתעללות בלתי נגמרת חפשו כאלה שלא נמצאות באור הזרקורים
שלמה גרינברג 11/02/2016 12:57 עיצה גאונית של ממש (ל"ת)
4 אורי 11/02/2016 10:29 שלמה שיורד גשם יורד עלכולם
לא יעזרו כל הכתבות אני למשל קניתי 70%ממה שכתבת ואפוא אני היום יושב ומקווה לטוב זאת המיצאות
שלמה גרינברג 11/02/2016 12:04 כתבת בעבר שקנית כול מה שכתבתי
ואני מקווה שגם קראת שאני כותב בכול פעם 3 דברים, להמתין לתיקונים, למכור חלק כשהמניות עלו חזק ולא לפעול על פי מה שאני כותב אלא לאחר התייעצות עם יועצך לנ"ע
אורי 11/02/2016 12:59 נכון ואני לא משקר
וכן מכרתי וחזרתי שוב כמעט לאותם מניות מי היה מאמין שחב התרופות ינהגו כך אגב גם סלי חב הנשק חוטפות שלמעשה הם אומרים לפרוח מי היה מאמין על אבן קיסר הבנקים אחרי הרבית היו אומרים לעלות ןגורניט רק בריאות מזלי לא חייב כסף כך שאני מאמין שיום אחד יתקן מתי רק בורא עולם יודע יום טוב
3 שמעון הותיק 11/02/2016 10:06 מניית ריט בתחום HEALTH CARE
שלמה שבת שלום אני מחזיק לא מעט שנים מנית ריט של בתי אבות ואחיות בשביל הדיבידנד שמשולם לי כבר 30 שנה (כ5% בממוצע) מנית HCP שכבר 30 שנה משלמת ומעלה דיבידנד. השבוע לאחר תחזית לא ממש טובה לגבי השוכר הגדול שלה - המניה ירדה ב 20% ותשואת הדיבידנד עלתה ל8% ... האם לניסיונך זה דווקא הזדמנות להגדיל אחזקה בנייר ?? תודה רבה !
שלמה גרינברג 11/02/2016 12:58 חברה נפלאה אבל
השאלה צריכה להיות מופנית ליועץ נ"ע
2 יעל 11/02/2016 10:02 מניות הרכב בנסיגה
שלמה תודה על המאמר .. אשמח לדעתך על F , GM וגם TM כולן ירדו . שתי הראשונות הגיעו לתשואת דיבידנד של 5.2% ומחירים יחסית נמוכים לעבר... האם תעשיית הרכב המסורתית מתחילה לדעתך להשתנות והאם התחרות בענף גברה לאחרונה (רכב אוטומטי ?) תוהדרבה
שלמה גרינברג 11/02/2016 12:16 בואי ונעשה סדר
המניות אכן ירדו אבל 2015 הייתה שנת שיא לחברות שהמניות מייצגות אותן ולפי ההנחיות זה ימשיך גם השנה. מה שאת רואה בישראל אינו שונה במערב כולו, הביקוש לרכב בעליה. המניות? הן "זורמות" עם הנהר כולו. לגבי התחרות. "התחרות" הממשית היחידה היא מכיוון מכוניות החשמליות. כרגע התחרות באה רק מחברה אחת, טסלה שהצליחה להביא לשוק מכונית , המודל C, שנמכרת כמו לחמניות והמכירות עלו, ב 2015, ב % 51, ל 25,502 מכוניות. גם מניית TSLA נשחטת וזאת למרות שכאשר מצב החברה היה פחות טוב היא שברה שיאים, מה שאופייני למסחר בשנים אחרונות. התחרות, כשבודקים ברצינות, עדיין לא מאיימת והזכרת רכב אוטומטי שלא משם היא מגיעה אלא מהחשמליות כאמור וגם מרכב לא אוטומטי שחוזר לאופנה אבל אותו מייצרות החברות שהזכרת. אז כן,, המניות ירדו ומן הסתם ימשיכו עם התיקון, הדיווידנד מאיט את הירידות אבל לא מונע. זה הספור
יעל 11/02/2016 12:40 תודה אבל פורד יורדת וירדה המון..
פרט לזה תודה רבה ... אכן חשמליות ולא אוטומטיות... צודק
שלמה גרינברג 11/02/2016 13:04 תבדקי שוב
מניית פורד מתנהלת די בדומה ל GM, ל FCAU, TM ואחרות ובנוסף חשוב לזכור מה קרה למניות הנ"ל בין 2011 ל 2015
1 קורא ותיק 11/02/2016 09:45 SPLK
בוקר טוב שלמה אחד החברות המענינות והנחשבות מתוחכמות בתחום של ה-BIG DATA היא חברת splunkׁ(סימול SPLK)מהסיליקון ואלי/סאן פרנסיסקו...המניה חטפה בומבה בימים האחרונים בגלל תחזית מאכזבת מעט של המתחרה Tableau Software (DATA)....האם מכיר?האם יודע?מה דעתך? בכל מקרה הזדמנות להודות על טורים מלומדים ומחכימים ובעיקר בוגרים ומאוזנים(להבדיל מהכותרות התינוקיות באתר בו אתה כותב...)
שלמה גרינברג 11/02/2016 12:42 מכיר ואכן חברה מאוד מעניינת
ספלאנק אינה מתחרה ישירה אלא חלקית מול EMC. היא התמחתה בעיבוד האינפורמציה, בעיקר בתחום הביג דאטה, והפיכתה לזמינה יותר ביעילות ובחיסכון שזה חלק מנישת הטיפול ואחסון האינפורמציה וגם בהגנה על הדאטא ובתחום שקרוי ביזנס אינטליג'נס. הם מתחרים למעשה בשורה ארוכה של חברות שפועלות בתחומים אלו ביניהן IBM, CA, מייקרוסופט אינטל, HP וגם VMW. ועוד. DATA אינה מתחרה זהה, היא יותר בפלטפורמות של אנליזות אבל בוול סטריט 2016, כפי שאתה רואה בגרף, השתיים ירדו באותה המידה כי זה כלל לא משנה מה החברות עושות. הבורות חוגגת והשוק מונע ע"י סחרנים וקרנות הדג'. כעת ימשיכו לרדת בגלל שסוסייטה ג'נרל הזהירה, מה הקשר? קשר הבורות. צריך להמתין שהדברים יירגעו והאמן לי שיירגעו.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש
כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ מקבוצת קו מנחה © |תנאי שימוש | לאתר אקטיבטרייל
לחץ לביטול הצגת המידע המורחב על מדד/נייר בבר המדדים, לחיצה נוספת תשיב את המידע.