ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

שינוי בהרגלי הצריכה: כיצד השכונות בפריפריה הפכו לביצי זהב?

חיה נחום, מנכ"לית ובעלים של משרד "המטבחון פרסום", על התהליך היזמי שהחזיר את חווית המרכזים השכונתיים לנחשקת ואהודה
 |  2
Share
ענקית הקמעונאות וולמארט הבינה את הפוטנציאל הטמון בכוחה של הקהילה "להחיות" או "להמית" את המרכז המסחרי בשכונה. לאחרונה פורסם כי החברה תפתח במהלך 2016 כמעט 100 מרכזים שכונתיים חדשים. אך מנגד הודיעה כי היא נאלצת לסגור עשרות סניפי אקספרס קטנים שנפתחו בארה"ב בשכונות מסוימות מאחר והיו בקרבת סופרמרקט גדול שגרם להפסדים כלכליים.


בעשר השנים האחרונות השתלטו הקניונים הגדולים לא רק על כוח הקנייה שלנו, אלא גם על שעות הפנאי, ועל ידי כך גרמו לשינוי  מהותי בהרגלי הצריכה של הציבור - סופרמרקטים ענקיים, קומפלקס של בתי קולנוע וכל חנויות המותגים תחת אותה קורת גג ענקית במרכז העיר. לעיתים קרובות הרחק ממקום המגורים שלנו, אבל שם התחלנו לבלות את רוב זמננו - עם כל עם ישראל, ולא רק עם החברים מהשכונה. הבילוי בקניון הפך לסוג של תרבות.

עד מהרה הפכו המרכזים השכונתיים לזניחים ומוזנחים, ולחיסרון מבחינת העדפת מקום מגורים. אנשים החלו לבקש לגור ליד פארקים ולא ליד המרכזים השכונתיים שקרסו מול התחרות עם הקניונים, והפכו לנטושים, מרעישים ומלוכלכים. בעקבות כך יזמים שבנו מגדלים עם עירוב שימושים, היו נוהגים להצניע את העובדה שיש להם גם קומת מסחר מתחת לדירות המגורים.לעומת זאת, כיום אנחנו יותר פתוחים וגלובליים, והיוצרות שוב התהפכו - כל מה שמעניין אותנו שיהיה לנו נוח. אם יכולנו לשבת על הספה מול הטלוויזיה ולעשות הכל עם הסמארטפון, כולל ניקיון הבית והקניות בסופר (דבר שאינו רחוק לגמרי מהמציאות) - היינו עושים זאת. על כן, ניתן לראות היום שוב שינויים בהרגלי הצריכה בהפיכת המרכזים המסחריים לעוגן קהילתי, לא כתחליף לקניון, אלא כקונספט משלים המטפל בצרכים הקמעונאים, החברתיים והקהילתיים המיידים של השכונה.הדבר הראשון שמחפשים היום רוכשי הדירות החדשים כבר איננו הנוף של הפארק הירוק הנשקף מהמרפסת, אלא הנוחות. זו האחרונה מגדירה, כאמור, את איכות החיים עבור רוכשי הדירות, ומתבטאת בעיקר בנגישות והזמינות של מוצרים אקונומיים בסיסיים בפרט, ובבתי קפה, בארים וחנויות ממש מתחת לבית, כפתרון בטיחותי להורים שיודעים שהילדים שלהם מסתובבים בתוך מקום סגור, מואר, עם הרבה אנשים ושומר בכניסה.

השינוי הגיע בעקבות התפתחותן של מגה שכונות ברחבי הארץ, בעיקר בפאתי הערים ורחוק מהקניונים במרכז העיר - שכונות ענק כפסגות אפק בראש העין, יבנה הירוקה ביבנה, מצליח קרית האומנים ברמלה, שמנסות למכור לנו איכות חיים מזן חדש. היזמים הבינו את הפוטנציאל שיש להם ביד, ומהר מאוד הפכו את הנכסים המסחריים שלהם ל"מכרה זהב" בכך שתישאלו את הקהילה בטרם הקימו את המרכז המסחרי על העדפות, בתי עסק  ועוד.

באמצעות זאת, הרכיבו היזמים את תמהיל העסקים האידאלי עבור תושבי השכונה. הסקר מסייע ליזם גם מול הסוחרים במשא ומתן על שטחי המסחר, עת הוא מציג בפניהם את הביקוש הרב לבית קפה, מסעדה או חנות בגדים. היזם מחזיר את הצרכן אל חוויית המרכז השכונתי על ידי כך שהוא מעניק לו חווית קנייה נכונה יותר עבורו, ממש מתחת למרפסת.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

2 תגובות ב-2 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
2 אני 07/02/2016 14:58 דברי טעם
דברי טעם.
1 חלי 04/02/2016 12:32 מרכז קהילתי
נכון מאוד. כיום אני מרגישה כי גם המרכז השכונתי ליד הבית שלי בהרצליה מתחיל להחיות את עצמו. פעם העירייה לא התייחסה אליו והיות כשיש תכנית לבניית דירות חדשות ליד מהרכז גם מתכננים לחדש אותו
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש
כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ מקבוצת קו מנחה © |תנאי שימוש | לאתר אקטיבטרייל
לחץ לביטול הצגת המידע המורחב על מדד/נייר בבר המדדים, לחיצה נוספת תשיב את המידע.