18:02 הנשיא דחה את בקשת החנינה של אלאור עזריה

16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

15:00 זימבבואה: הנשיא רוברט מוגאבה ואשתו הודחו ממפלגת השלטון

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

13:42 עבר בממשלה: מתקן 'חולות' ייסגר תוך 3 חודשים

12:55 בשורה להורים: הקלות בקבלת נקודות זיכוי על ילדים נטולי יכולת >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

על 2 הסיבות לשיאים שנשברו בוול סטריט בשנים האחרונות - והאם משהו השתנה?

פרשן Bizportal, על הנפילות בשווקים מתחילת 2016, ומה שנכון לעשות בסיטואציה הנוכחית
 |  115
ניתוח מצב
Share
שימו לב, מאז נובמבר 2015, למרות העלאת הריבית הפדרלית וביטחונם של מומחים להמשך מגמה (לעוד 4 פעמים) במהלך 2016 (שטויות, כי "ההנחיות" הגיעו מהתקשורת ולא מהוועדה לפעולות בשוק הפתוח), ירדה התשואה על אגרות החוב הממשלתיות של ארה"ב לעשר שנים ב-13%. באותה תקופה ירד מדד ה-S&P ב-12%. כלומר, כסף בורח ממניות לאגרות החוב וזאת על אף הוודאות שמחיריהן של האגרות ירדו. זו ההוכחה הטובה ביותר להתנהגות כלכלית בלתי נורמלית ופאניקה. אבל, אל דאגה, זה יתוקן. ועד שהמשוגע ירד מהגג, בואו ננסה להסתכל על ההיגיון.


אין שום ספק שתגובת השווקים הפיננסיים למצב הכלכלי הלא ברור בסין ולהתדרדרות מחירי הנפט הגולמי הובילה את מדדי המניות לתיקון נוסף, כנראה הגדול מאז יצאו המדדים משאול תחתיות, לפני 7 שנים. אבל למרות הכותרות שכהרגלן מכריזות על חזרה למשבר, מדובר בתיקון בלבד. רצינו לפתוח את הכתבה בסין ובנפט ועל הקשר שבין השניים למצב בכלכלה הגלובלית ובשוק ההון, אבל הגענו למסקנה שהבנת הקשר לא תעזור לנו לתת תשובה הגיונית למה שקורה בשוק ההון. מדוע? כי התקשורת הכלכלית / פיננסית, ה"מתווך" שמחבר בין האינפורמציה שמגיעה מהעולם הריאלי לעולם קבלת ההחלטות בוול סטריט, אינו אותו "מתווך הוגן" באמצעותו יכלו משקיעים לקבל החלטות השקעה הגיוניות.

2016 שברה שיא בלי אחריות או בושה
"המעצמה השביעית", כפי שהתקשורת מכונה בשל השינויים שכפתה עליה מהפכת האינפורמציה, אינה מהווה יותר מקור למידע אמין. התחרות על הרייטינג שהולכת ומחריפה בין מרכיבי אותה מעצמה, לצד השינויים בהתנהגות צרכני התקשורת, מנווטת אותה לפוזיציה בה התקשורת מתמקדת יותר בכותרות ופחות בתוכן. קברניטיה אינם עושים זאת בכוונה על מנת לפגוע במשקיעים חלילה, ולבטח אינם רוצים לזעזע במכוון את השווקים. אבל התחרות על עינו ומוחו של צרכן האינפורמציה מתדלקת את "תרבות הכותרות" ולא משאירה ברירה אלא להגביר ולהקצין את התהליך.מדובר באותו תהליך שהפך את העברת האינפורמציה הכלכלית / פיננסית מדיווח הוגן על הנעשה לדיווח סנסציוני שהקשר בינו לבין הנעשה בשווקים הריאליים הולך ומצטמצם. זה תהליך שמצביע על כך שמהפכת הטכנולוגיה / אינפורמציה משנה גם את עולם הדיווח, ובעקבותיו את תהליך קבלת החלטות ההשקעה (אגב, בדיוק כפי שהיא עושה בכל תחום אחר).אנחנו מדברים על כך מאז נמכר הסמארטפון הראשון, אבל מה שקורה מתחילת 2016 שובר כל שיא ונצטרך ללמוד ולחיות גם עם זה - עד לתחילת המאה עולם ההשקעות נשלט על ידי חשיבה כלכלית / חברתית לטווח הארוך. אך כיום הוא הופך במהירות לקשזינו, מבחינת עומק החשיבה שמוקדשת להשקעה. הדור שפעל על סמך הנתונים העובדתיים והתחזיות שנוצרו מתוכם מתחלף בדור שפועל על סמך כותרות מונחות רייטינג, חסרות קשר לעובדות ובניתוק להיגיון העסקי / כלכלי.

למעשה לצד ההתעלמות מהעובדות נעלמה גם האחריות והבושה. קצב הטעויות של ה"מומחים" עולה בהתמדה (האחרון - טעות של 50% בקונצנזוס התעסוקה של דצמבר) ועולם כמנהגו נוהג. התקשורת, במרדפה אחרי הרייטינג, יוצרת סמלים ומשווקת אותם לציבור המשקיעים עטופים בתהילה כוזבת, מתוך ההנחה שהציבור לא יבדוק את מקורות התהילה ששזרה התקשורת לסמל. סמלים כמו הפרופסור רוביני, מרק פאבר, ביל גרוס או ג'ורג' סורוס מושכים עיניים לכותרות ואיש לא בודק איזה נזקים היו נגרמים אם המשקיע היה מקשיב למרבית הצעותיהם מאז תחילת המאה.

ג'יימס קריימר הוא כוכב על, ספק הכותרות המוביל בשוק ההון האמריקני, ולא רק במניות. ככזה, הוא עוזר ל-CNBC לקבל יותר פרסומות, להוביל ברייטינג. עשרות מיליונים שותים דבריו בצימאון ופועלים בהתאם, למרות שהאיש הסביר מאות פעמים מאז החל בתוכנית Mad Money, שזו מיועדת אך ורק "להשקעה במניות ובכסף שאינו מיועד לפנסיה או להשקעה קונסרבטיבית מהסוג של השקעה במניות מניבות הכנסה /
דיבידנד
דיבידנד
חלוקת רווחים לבעלי המניות בחברה על פי שעור האחזקה היחסי שלהם מסך כל מניות החברה. לצפיה בתחזית אירועים – חלוקת דיבידנד
...". כלומר רק להשקעות ספקולטיביות, מישהו מתייחס לכך? שלא תטעו, קריימר, מכל הסמלים של התקשורת הפיננסית, הוא מהבודדים שאמיתי, שהרקורד הכולל שלו יותר חיובי משלילי ומבין איך פועל שוק ההון האמריקני. אבל תופעות מהסוג הזה לא היו עד להשתלטות מהפכת האינפורמציה.

תרבות הרייטינג מציגה: חלומות ביוקר
מה שקרה לאחרונה עם "גילוי" שדות הגז החדשים ע"י ישראמקו וחברים מאפיין את המצב. קראנו את הודעות החברות, בעברית ובאנגלית. התוצאה של הדיווח לבורסה על המניות המעורבות הייתה לא פחות ממה שמכונה באמריקנית |mind boggling". שמענו את מה שאמר יוסי לנגוצקי על "הפוטנציאל" שהפך באמצעות הכותרות למציאות, ועל הצורה בה הגיעה ההודעה לציבור המשקיעים - "מישהו צריך לחקור את הדבר", אמר. הבעיה, שמה שקרה במניות הגז הוא דוגמא למצב שהולך ונעשה שכיח. תרבות הכותרות מונחית הרייטינג הופכת בעיני משקיעים רבים חלומות למציאות, וכידוע בשוק ההון לחלום יש הערכות שווי חלומיות ובלתי ריאליות - ברוב המקרים החלום מתנפץ אל מול המציאות, וכך גם היציאה מהחלום יקרה למשקיע לא פחות מהכניסה אליו.

החלום הוא אומנם חלק בלתי נפרד, ואולי החשוב ביותר, בקבלת החלטת השקעה, אבל התקשורת הצליחה להפוך את היוצרות - היא מייצרת מצב בו החלום יותר חשוב מהמציאות. פעם חשבנו שזה רק בתחום הרפואי, מתברר שזה בכל התחומים. מי מכם שרוצה להתעמק טיפה בנושא, שילך להנפקת גו-פרו (GPRO) ביוני 2014. שווי החברה באותם ימים נאמד על 2.95 מיליארד. בעזרת הפרשנויות ודוחות האנליסטים, החברה פרשה כנפיה, וארבעה חודשים לאחר ההנפקה, בניצוחה של התקשורת, הגיעה GPRO לשווי 10 מיליארד. עכשיו ניתן להבין מדוע היום, בשווי 1.45 מיליארד, היא נורא יקרה.

אל תאמינו לטיפשות: הנה הסיבות האמיתיות לשבירת שיאי כל הזמנים
במרץ 2009 נחת מדד ה-500 S&P על 672 נקודות ואז החל לטפס. הנחיתה הייתה בגלל המשבר, והטיפוס הגיע בגלל הציפיות לסיומו. שש ורבע שנים מאוחר יותר, ביולי 2015, שבר המדד את שיא כל הזמנים והגיע לרמה של 2135 - 218% מעל לשפל של 2009. גם מדדי המניות האחרים עשו כך - הנאסד"ק שבר גם הוא את שיא כל הזמנים ועלה ב-313.5% מעל שפל 2009, וב-1.9% מעל שיא בועת 2000 שאותה לא היה אמור, אליבא המומחים, לשבור לעולם.

ישנן 2 סיבות לעליית המדדים. ראשית, ההתאוששות הכלכלית בארה"ב, ושנית, העליות המדהימות ברווחיות החברות, במיוחד הטכנולוגיות, שבאו משילוב עליות במכירות וההתייעלות המופלאה שהביאה מהפכת הטכנולוגיה - שום דבר אחר!. נכון, העליות במדדי המניות בטווח של 2009-2015 היו מוגזמות לעיתים, אבל זה קרה בעיקר באשמת אנליסטים נלהבים ופרשנים חסרי הבנה. לבוא היום ולהסביר שהעליות בנכסים הן תוצאה של ההנזלה המוניטרית לבדה, "ללא תמיכת נתונים כלכליים"? זו פשוט טפשות. התוצר האמריקני סיים את שנת 2009 עם 14.42 טריליון דולרים, וכיום נמצא על 17.42 טריליון. התוצר לנפש עלה מ-48,557 דולר ל-52,118 דולר ורווחי 500 החברות המובילות בארה"ב, לפני מס, הגיעו ל-1,783.8 מיליארד דולרים מ-671.4 ב-2009 - עלייה של 165.7%.

בכמה עלה מדד ה-S&P באותה התקופה? ב-186.6%. נו? הציגו לי בבקשה נתון כלכלי אחד מרכזי שלילי לאורך 7 השנים האחרונות בארה"ב, ואנחנו נתנצל. יותר מכך - שני המשתנים הכלכליים היחידים, החשובים, שיורדים מאז 2009 הם האינפלציה והריבית (והעלאות הריבית המובטחות, אם תתקיימנה, תעשינה יותר מצרכים פוליטיים גלובליים מאשר צרכים כלכליים אמתיים), ואלו נתונים מצוינים לכלכלה האמריקנית. אגב, כפי שהולך ומסתמן, גם ברבעון האחרון של 2015 החברות המובילות יכו את הציפיות, אלא שבעולם ההשקעות החדש שנשלט על ידי כותרות שנכתבות בשביל הרייטינג זה ממילא לא משנה.

אז התיקון הנוכחי, כפי שמסבירות לנו הכותרות, הוא "made in China", משולב במחירי הנפט. שטויות רבותיי. סין והנפט הם הזרז של התיקון, אבל לא הסיבה. התיקון הנוכחי מאותת, בדיוק כמו כל 7 התיקונים הקודמים מאז 2009, על החשש שהעליות במחיר המניות התקדמו מהר יחסית לצמיחה הכלכלית, לרווחיות החברות ולציפיות למצב הכלכלי - מאקרו ומיקרו.

הפעם התיקון מלווה ביותר כותרות אימים ויצירת פאניקה מבעבר. הנפט יורד בגלל עודפי היצע גדולים והנפילה החדה מבהילה את הפרשנים ששכחו, כמנהגם, שמחירי הנפט עלו, בעזרתם ובעזרת החברים בבורסת הסחורות בשיקגו.

בסין לעומת זאת, הכותרות בסגנון, "China GDP Slows to Weakest Since 2009 on Manufacturing Slide". אבל בשטח התוצר עלה ב-6.9%, המכירות הקמעונאיות התחזקו ב-11.1% והכלכלה הסינית צולחת בהצלחה מהסתמכות על תעשיות הבסיס הכבדות של פלדה, פחם, מלט, הטכנולוגיה והצריכה, שעברו ב-2015 את 50% מהפעילות הכלכלית שם.

"ההאטה" הסינית אמנם משפיעה לרעה על הביקושים לגלמים בעולם, שפוגעים בכמה מדינות (במיוחד מתפתחות), אבל הפגיעה בכלכלה הגלובלית, במיוחד בארה"ב, נמוכה. מה שחשוב הוא העלייה בצריכה הפנימית בסין. אז נכון, באים פרשנים וצווחים, "ממילא אסור להאמין לנתונים הסינים", ואנחנו הרי כותבים זאת מתחילת המאה, אבל זה מה יש ואלו אותם פרשנים שעד לפני שנה-שנתיים המליצו בחום להשקיע בחברות ונכסים בסין, זוכרים?

בואו תעברו לצד המנצח: זאת הדרך
יש מנצחת אחת גדולה מהמשבר הסיני וממשבר הנפט, וקוראים לה ארה"ב. לדעתנו כדאי מאוד לנצל את התיקון שעדיין בעיצומו, ולאסוף חברות אמריקניות מובילות, או ליתר בטחון את סלי ה-S&P, הנאסד"ק 100 וכמובן סלי הרפואה. דעתנו לא השתנתה - העולם עובר מהפכה תעשייתית שניה, ומדובר בתהליך ארוך מאוד שיכלול עוד זעזועים רבים מהסוג הנוכחי. אבל את התהליך הזה אי אפשר לעצור ויש בו אופציית ההשקעה היחידה ההגיונית - המניות המובילות.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

115 תגובות ב-55 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
55 כשמזדקנים 25/01/2016 17:26 סליחה . מתבגרים.
מאבדים אט אט את חלק מהחושים שנסוגים. ביו היתר קשה להבחין בין הטובים לרעים.
54 מג'יור 25/01/2016 13:49 ביזפורטל
שלום שלמה,חבל שאיש רצני שמוסיף לנו ידע. נמצא באכסניה שחיה על כותרות בומבסטיות עד שהפכה לקרקטורה של טעם רע "לא תאמינו" "מפולת בארופה"
53 ילד רע אתה 25/01/2016 13:37 מה היה שמו של הדוקטור ההוא
והחברה ההיא שעברה ונירשמה לפה ולשם ואני לא יודע..? וגם M&T אבא שלי אכל שם אצלהם דרכך הון רב. לא שכח. והבריחה למרחקים? והחזרה?
52 ילד רע אתה 25/01/2016 13:30 אין שום בעיה להכניס אותם בכוחות עצמי.
וגם ליצור מצב שאתה תשאף מאד להכניסם ותעשה זאת מבלי להבין איך ולמה.
51 סמי 25/01/2016 11:35 הסיבה המשמעותית
ביותר לראלי מאז 2009 (שנעצר בשנתיים האחרונות) היא הירידות המטורפות ב - 2008. אם נדגום מערב פרוץ המשבר נגלה שהתשואות לא מיוחדות כלל וכלל. ואם נלך עוד אחורה אז גם התשואות מלפני פיצוץ בועת הדוט קום לא מדהימות בלשון המעטה. סה"כ אם מסתכלים על מגמות מחיר ארוכות טווח, אני לא רואה שהשוק עלה מעל הממוצע ב 10-20 שנה אחרונות. לאן הולכים מפה אין לדעת, אף אחד אינו יודע. סביר להניח שמי שיקנה ויחזיק 20 שנים ויותר יתוגמל בתשואות יפות, אבל גם זה לא ודאי.
50 נחום 24/01/2016 19:34 טאואר
שלום מר גרינברג,כבר דאגנו..... מה דעתך על כל הסיפור מה-14 לינואר לגבי החשבונאות וניפוח ההכנסות של טאואר?
שלמה גרינברג 25/01/2016 09:41 החשבונאות וניפוח ההכנסות של טאואר?
נתחיל בכך שטאואר , בסה"כ, ירדה די בדומה לירידת מדד המוליכים למחצה המוביל, של פילדלפיה, ה SOXX. אלא מאי, לפני כשבועיים בא בית ההשקעות המתמחה במכירות שורט ו"גילוי ערכים ריאליים", SPRUCE POINT CAPITAL עם מחקר ארוך ומעמיק שקובע, בשורה התחתונה, שטאור היא חברה שמורכבת "מאוסף של טכנולוגיות יציקת מעגלים ישנות שחוברו יחדיו באמצעות רכישות..." ושהם אכן משחקים בחשבונאות ומנפחים (במיוחד בעסקת פנסוניק ועוד. גם אני קבלתי את המחקר על 70 עמודיו. מיד לאחר פרסום ההמלצה של SPRUCE שקובעת מחיר מטרה של בין 3 ל 5 דולרים וממליצה כמובן ב"מכירה חזקה" צצו, כנהוג בוול סטריט, מספר משרדי עו"ד שמנסים להרוויח מהמקרה באמצעות תביעות ייצוגיות. אלו דברים מקובלים בוול סטריט. מאידך יצאו בתי ההשקעה נידהאם ואופנהיימר בהמלצות של "קניה חזקה" לנוכח הנפילה במחיר וכעת נראה איך הדברים יתפתחו. כרגיל, צריך להמתין שהשמיים יתבהרו ולראות כי החיפזון, כרגיל, מהשטן
נחום 25/01/2016 14:48 תודה (ל"ת)
49 אודי 24/01/2016 11:19 קצת עצוב לקרוא מאמר כזה...
ממי שמתיימר להיחשב לפרשן כלכלי אובייקטיבי !!! הוי שלמה, סיפרת להם למה התוצר גדל ומה הכניסו לו ? סיפרת לקוראים על הרווחיות - נון גאפ או גאפ ? סיפרת להם על תעלולי האבטלה ו-U6? ועוד ועוד ועוד.
שלמה גרינברג 24/01/2016 11:28 ומה ??? (ל"ת)
אודי 24/01/2016 12:05 האמת, אתה צודק - שום דבר,
הכל טוב, הבועות מסביב פורחות, תמשיך לספר סיפורי פוגי לקוראיך, בהצלחה.
לאודי 25/01/2016 14:10 וואלא התבלבלתי אמש.
ממש לא קצת עצוב. הרבה עצוב לפי כמות הראביש והנונסנס(מצטער לא מבין צרפתית) שמועלית כאן ועוד מעלים זאת בשבת למעלה. לא.לא. ממש לא מאמין שמשלמים עבור זה. זה בא מהם כי חושבים שסבא חכם.
48 יוד 24/01/2016 09:56 העיתונות הכלכלית כבר אינה מקור אמין מזמן
גם לדעתי הניתוח המופיע במאמר על כלי התקשורת נכון. כמות התחזיות המטופשות ובעיקר ההיסטריה פשוט שוברות שיאים. מעניין שיש היום תוכן רב גם באתרים מובילים שנכתב ע"י בלוגרים שבוודאי אינם מחוייבים לאמת או אתיקה כמו עיתונאים מקצועיים. אבל, גם עיתונים ותיקים נסחפים וכותבים שטויות.
47 יואל 24/01/2016 00:07 מה בעצם רציתם לאמר.מלבד לבלבל אותנו (ל"ת)
46 הטריידר 23/01/2016 22:40 מי שרוצה להבין באמת שייכנס ושומר נפשו יירחק.....ץ
לא מבין מניין בא חוסר האחריות הזה שכל פעם מפרסמים פה. למי שרוצה באמת להבין התנועה של הכסף פנימה או החוצה לא תלויה במצב הכלכלה אלא באינטרסים ובכיסים העמוקים של בעליהם. כולם יודעים שהשוק מנופח כסף כבר זורם החוצה ומצב הכלכלה בקאנטים (מפוברק בנתונים לא נכונים שאינם מובנים כפי שצריך)בלי נשק בקנה(הרבית כמעט אפסית)הגל הנוכחי העולה הוא ההזדמנות אולי האחרונה לפני הקריסה הבאה עלינו. שבירה של 1800 למטה בגל הבא ואנחנו בשוק יורד.
יואל 24/01/2016 00:08 אל תחיה באשליות אנחנו בשוק יורד (ל"ת)
45 ווטסאפ 23/01/2016 21:19 נפתחה קבוצה
כל מי שמעוניין להצטרף לקבוצה לשלוח מייל ל- kalkalaisrael16@gmail.com הקבוצה בנושא הכלכלה,כמובן בזמן אמת.מעולה לסוחר המתחיל. **בחינם.
44 רמי 23/01/2016 17:18 שלמה שלום,מדוע SAVE לא התרוממה מספיק שהנפט ירד?
ירדה המון וקשה לה להתרומם מה אתה חושב?
שלמה גרינברג 24/01/2016 11:22 שאלה מוזרה
מה זה "מספיק"?
רמי 24/01/2016 16:41 לא התרוממה ביחס לירידות ירדה המון בשנה האחרונה
לפי דעתך האם היא עדיין נראית טוב לטווח ארוך?
ארז 25/01/2016 15:39 הסיבה ש save חטפה חזק יחסית לחברות הענק
בחצי שנה האחרונה היא שחברות הענק שפעם לא טרחו להתחרות על מחיר (היו להם קהל לקוחות שהסכים תמיד לשלם קצת יותר) התחילו גם הם להתחרות על המחיר הזול ביותר. כמובן מי שנפגע במקרים כאלה הם החברות הקטנות יותר שזה מה שהן מציעות. בנוסף לכך, מחירי הטיסות ירדו בדצמבר 2015 ביחס לדצמבר 2014 (מדובר על ירידה של 24 אחוז ביחס לשנה שעברה) מה שפוגע ברווחיות - למרות ירידת מחירי הנפט. Big name carriers like American Airlines Group Inc (NASDAQ: AAL) and United Continental Holdings Inc (NYSE: UAL) used to keep their fares relatively constant regardless of competitors like Spirit or Frontier. However, large carriers have begun aggressively discounting their fares to compete with the budget carriers and fill their aircraft.
43 זקן חכם 23/01/2016 15:26 גם קצפת מתוקה לא מספיקה כשהעוגה רקובה
שלום לך שלמה, אני זוכר את הוויכוח שלנו אחרי הירידות התלולות באוגוסט 2015. אני טענתי שנכנסים לשוק דובי אתה טענת, כמו עכשיו, שזה רק תיקון. אין ספק שבקיאותך בעולם החברות היא עמוקה ועשירה אבל עולם זה הוא מה שאני מגדיר הקצפת שעל העוגה. לצד החברות המשגשגות מתפתח ציבור גדול של אנשים, בכל העולם וגם בארה"ב הגדולה, אשר הולך ונשחק. שכרו אינו עולה, מחירי המזון והוצאות הקיום הולכים וגדלים, הוא אינו יכול לחסוך לאור שערי הריבית הנמוכים, והוא הולך ונעשה פסימי. וזו המילה החשובה שלמה- פסימי- שהציבור בעולם נעשה פסימי מהפכת אינטרנט והטכנולוגיה עלולה שלא להספיק. ההשקעות בתעשייה ובכלל קטנות ולא גדלות, החוב של הממשלות הולך וגדל ומגביל אותם מלבצע הרחבות פיסקליות. וגם אם היה גידול בצריכה הוא היה על חשבון גידול באשראי אני ממליץ לך לקרוא טוקבקים של האמרקאי הפשוט באתרי הכלכלה. אני עוקב מידי יום.הם הופכים פסימיים יותר ויותר...וזה מחלחל לכלכלה..וזה מחלחל לשוק ההון. אמנם אני צופה תיקון טכני ועליות בשוק המניות אבל לא לזמן רב. הפסימיות תכריע והמניות יחזרו לצלול. והפגיעה בכיסו של האזרח הקטן רק תחריף את הספירלה הנ"ל.
מוטי 23/01/2016 23:11 שאלה לזקן החכם
לאן תגיע הנפט בטווח הקצר? (חודש עד שלושה). אשמח לתשובתך ומודה מראש!!
שלמה גרינברג 24/01/2016 11:38 פסימיות והשלכותיה
אכן נכון, הכלכלה הקפיטליסטית יוצרת שכבת אנשים אומללה שמתקשה לשרוד ולצערי זה חלק מכלכלה כזו ואני חוזר וכותב זאת שנים אלא שבשתי נקודות אתה טועה. הראשונה ששכבה גדולה בהרבה הייתה קיימת גם כשהכלכלה המובילה הייתה סוציאליסטית ולבטח קומוניסטית. השנייה שהעובדות אינן מסכימות אתך. מדד סנטימנט הצרכנים, כפי שנמדד ע"י אוניברסיטת מישיגן או משרד העבודה האמריקאי מצביע על עלייה בסנטימנט החיובי מאז 2009 (ראה http://www.advisorperspectives.com/dshort/charts/indicators/Sentiment.html?Michigan-consumer-sentiment-index.gif ) ובמיוחד מאז הרבעון האחרון של 2010. הבעיה עם דיווחי התקשורת שהם מתרכזים בסנסציוני השלילי ולא בעובדות. נכון, יש מסכנים אבל הרוב לא ומה לעשות שבדמוקרטיה הרוב קובע. אתה באמת מצפה שאני אקבע דעתי ע"ס טוקבקים? אני דווקא כן מעיין בטוקבקים אבל השאלה באילו אתרים את ה מתבונן. לכתוב משפט כמו , "אמנם אני צופה תיקון טכני ועליות בשוק המניות אבל לא לזמן רב. " זה לא רציני אדוני החכם.
זקן חכם 24/01/2016 08:43 שוק הנפט מאוד ספקולטיבי
אני לא מומחה בשוק הנפט אבל ברור לי שיש כאן הרבה גורמים ובעיקר כוחות המושכים לכיוונים הרצויים להם וראה העליה החדה בימים האחרונים. הכלל הפשוט הוא שאם אתה חוזה ירידה בצמיחה בעולם אז סביר להניח שגם מחירי הסחורות ימשיכו לרדת בטח אם מצבם הכלכלי של יצואניות הנפט אינו מזהיר והן משוועות להכנסות ומזומנים.
לזקן החכם 24/01/2016 14:20 תודה על תשובתך.
אל תתרגש משלמה. ההבדל בינינו "הטרידרים" שחיים בתוך העם יום יום והחיים של שלמה ממרומי מגדל שלום לא יהיו זהות מעולם. זו לא רק בעיה שלו אישית אלא של רב הכלכלנים ונגידי הבנקים בעולם. ראה דוגמאת הפד והבנק האירופי שמה שהם לא עושים וכמה שלא ידפיסו זה ילך לעבדון. איך אומרים "קריאת המרג'ין קול" ואתה בחוץ!!!
שלמה גרינברג 24/01/2016 14:45 ממרומי מגדל שלום ?? (ל"ת)
42 לשלמה..היקר באדם 23/01/2016 11:01 זה רק הפרומו להתרסקות!!..עכשיו יש חנינה בדמות תיקון
בקיץ תקבל את ההתרסקות האמיתית,ואז המדדים ייחזרו 4-6 שנים אחורה,תגזור ותשמור בבקשה ממך...סין+הנפט,לא הבעייה!!!...מה שיוריד את המדדים על 4=חובות+ריבית
היקר באדם? 25/01/2016 14:06 על חשבון מי הפעם? (ל"ת)
שלמה גרינברג 24/01/2016 11:39 באיזה קיץ? (ל"ת)
בקיץ הקרוב!!! 24/01/2016 14:21 בקיץ הקרוב!!! (ל"ת)
41 לשלמה.. 23/01/2016 10:55 אז כמה אתה מופסד?....חחחחחחחחחחחחחח..עלק מומחה...
אתה מומחנ אתה?!,אני המומחה!!!!
א 24/01/2016 19:52 להבריש
יפה.
הכריש 23/01/2016 20:11 לא יפה אחי (ל"ת)
40 יריב 23/01/2016 10:37 חומר למחשבה-קבוצת דלק ו-Novel
איך קורה קבוצת דלק ששקועה עד הצוואר בנפט ולא מזלזל ביועצים שלה נכנסת להשקעה בחברות נפט,יש לה פריווילגיה של מעין מידע פנימי,וסופו של דבר אוכלת אותה כמו אחרון המשקיעים,לכן ידידיי יש לי לומר לכם החיים בעולם ההשקעות לא קלים.
שלמה גרינברג 24/01/2016 11:41 איני עוקב אחרי דלק (ל"ת)
דני 23/01/2016 17:26 צוחק מי שצוחק אחרון
אל תזלזל. הנפט יעלה. וקבוצת דלק תעוף!!!
39 סלווין 22/01/2016 21:04 Pho תעודה על מיים מתחת ל20$
למה תעודה כזו יורדת ונמצאת פחות או יותר באותם מחירים שבהם נסחרה לפני 5-7 שנים.... הרי מיים תמיד צריך ותמיד מצרך מבוקש. מדוע אין עלייה הדרגתית לאורך השנים ?
שלמה גרינברג 23/01/2016 10:22 תחשוב ידידי על שאלתך
תפעיל ההיגיון ותנסה להגיע לתשובה. רמז, אתה מסתכל על וול סטריט. אם לא תצליח להגיע לתשובה בעצמך אולי אענה
שלמה גרינברג 23/01/2016 10:19 IBM
הבעיה של IBM מול וול סטריט קשורה בעובדה שבדיוק כמו פייזר וג'נרל אלקטריק היא עוברת תהליך רציני ביותר של רה אורגניזציה, התאמה בתחום עיסוקה, תהליך שבחברות ענק כאלו לוקח שנים ופוגע במניות. זו הפעם השנייה בתולדות ענקית זו שהיא מבצעת רה אורגניזציה. בפעם הראשונה, בשנות ה 80, עברה מחברת מחשבים לחברת שירותי אינפורמציה אז התהליך בוול סטריט היה בדיוק כמו היום, המניה התדרדרה משך 7 שנים, בין 1988 ל 1994 וזאת למרות שמבחינת הדוחות הם היו, כפי שאתה כותב היום, "לא ממש טובים אבל גם לא מאכזבים". IBM הביאה אז את לו גארסטטנר שביצע את המהפך בהצלחה ו IBM חזרה לגדולתה במיין סטריט וגם בוול סטריט. מאז 2008 החלה הנהלת IBM לדבר על הצורך ב"התאמה למהפכת האינפורמציה" וב 2012 התחילו בביצוע התהליך והטילו על גיני רומאטי, היו"רא/מנכ"ל חדשה את הבצוע מיד כשנכנסה לתפקידה (זו גם הייתה החלטה "פוליטית" כי המתינו שהיו"ר האגדתי סם פלמיסאנו, יעזוב). תהליך הרה אורגניזציה מתבצע "לפי הספר" אבל בדרך התוצאות העסקיות מתדרדרת, עובדים מפוטרים ומה שהכי חשוב לוול סטריט, ההנחיות מונמכות ולכן מחיר המניה והמכפיל. כך כאמור קרה עם PFE ו GE
38 עידן 22/01/2016 19:47 איי בי אם
שלמה שלום ותודה על המאמרים.אייביאם נתנה לשם שינוי דוחות סולידיים לא ממש טובים אבל גם לא מאכזבים.. יש לדעתך סיבה משמעותית לכך שהמניה ירדה ל120$ מכפיל 9? תודה רה
37 מיסטר בין 22/01/2016 19:44 אמריקן אקספרס
10% למטה אחרי הדוחות ובכלל חווה ירידות מרשימות בשנה האחרונה... מתקרבת ל50$ שזה הטריגר שלי. האם הדוח היה ממש רע? תודה על מאמרייך
שלמה גרינברג 23/01/2016 10:37 AXP
אמריקן אקספרס, בדיוק כמו IBM, PFE או GE עוברת תהליך רה אורגניזציה שבדיוק כמו הענקיות האחרות ייקח זמן. מדובר בענקית פיננסית שהתמקדה לאורך השנים בלקוחות ענק, שותפויות אתם ודגש על המגזר "העשיר" של השוק הפיננסי. חברות מתחרות כמו ויזה, מסטר קרד ודיסקבר, שכנראה מנוהלות טוב יותר, חדרו לתחום והחלו לגנוב כמה מהלקוחות הגדולים כמו ענקית השיווק קוסטקו וענקית הפיננסים פידליטי. מה שקרה הפעם, עם פרסום הדו"ח האחרון, היה שההנחיות ל 2016 המשיכו להצביע על התדרדרות ובשוק כמו של היום זה רע. אז כפי שעניתי לשואל על IBM כך גם כאן, מדובר בתהליך ארוך וקשה שכנראה יצליח אבל ייקח זמן
36 ארתור 22/01/2016 15:36 אשמח לקבל תעודות סל ישראליות לדוג' של ענף הביומד ארה"ב (ל"ת)
שלמה גרינברג 22/01/2016 16:42 תפנה ליועץ ההשקעות שלך
אני לא מתעסק בבורסה הישראלית
שלמה 23/01/2016 19:17 שלמה עמוס בקולים (ל"ת)
35 אריק 22/01/2016 14:50 תוכל להרחיב על המשמעות של רכישת מלאנוקס את איזיציפ
איך אתה רואה את מלאנוקס צועדת מכאן בתור חברה גדולה יותר האם אתה חושב שזה היה צעד ראוי במחיר נכון או שלקחו סיכון ברכישה. מה דעתך הגורם הכי חשוב שבגללו קנו את איזיציפ, תודה
שלמה גרינברג 22/01/2016 17:19 הגבתי אז שוב
העסקה אושרה ב 19.1, ללא ספק עסקה מצוינת למלנוקס. רכישת אי זי מרחיבה את מגוון המוצרים של מלנוקס, מכניסה אותה לתחום חדש ומוסיפה לקוחות שאפשר יהיה לנצלם גם למוצרי מלנוקס האחרים. הדבר החשוב לדעתי בעסקה זה רכישת הידע, הקניין הרוחני, בתחום המעבדים, שבידי אי זי. הצרוף של הטכנולוגיות, הלקוחות, השווקים והאנשים יגדיל את יכולותיה של מלנוקס כחברה שפועלת בתחום שמוגדר Networking Intelligent, תחום שגדל ומלנוקס תתפוס בו מקום מרכזי. המחיר נראה לי סביר.
34 אלי 22/01/2016 11:46 היחיד כאן שמבין עניין (ל"ת)
33 אדם 22/01/2016 11:23 LL יש חדש?
שלום שלמה, יש כלכך הרבה שורטיסיטים על המניה שכמעט כל הכתבות שאני מוצא באינטרנט למי שכותב יש אינטרנס שהחברה תיפול. לכן, קשה למצוא מידע מהימן על החברה. האם תוכל לעדכן מה קרה עם החברה מאז הכתבה האחרונה שלך? תודה
שלמה גרינברג 22/01/2016 14:47 Lumber Liquidators
כפי שכתבתי בכתבה וגם עניתי לשאלות מאז, LL נקלעה לספירלה של "אנטי" ואסביר. ראשית, מבחינת התוצאות העסקיות מאז פרצה, באמצעות התוכנית 60 דקות, מהומת התרמית בלוחות העץ, LL הפתיעה אפילו אותי בתוצאות העסקיות, הן עדיין טובות וקצב הצמיחה במכירות עדיין מעל לממוצע בענף. אלא מאי? מאז המחקר הרציני האחרון שיצא בדצמבר 2015 ובו המליצה גולדמן סאקס למכור לא יצא שום מחקר עדכני כך שכדאי להמתין לסוף פברואר אז תפרסם החברה את דוחות הרבעון האחרון של 2015 ותתן הנחיות ל 2016. עד אז, כפי שכתבת, יש לא מעט גורמים אינטרסנטים. תזכור, מדובר במניה שהייתה מהחביבות המובילות של האנליסטים בתחום וכולם כועסים על שלא זיהו את הבעיות בטרם הפרסום של 60 דקות. אז הלחץ גדול. יש הטוענים שירידת מחיר המניה תביא הצעות רכישה. כך שכרגע המצב נזיל וכדאי להמתין אלא אם אתה ספקולנט מקצועי.
אדם 22/01/2016 17:19 האם יש סכנה לקריסה של החברה?
צ׳אפטר 11?
שלמה גרינברג 22/01/2016 18:09 כפי שכתבתי, תמתין לדוחות ונוכל לבדוק (ל"ת)
32 שלומי 22/01/2016 10:33 איך כדאי להשקיע בנפט לדעתך? תעודת סל?
תודה מראש.
שלמה גרינברג 22/01/2016 14:25 לדעתי אך ורק באמצעות סל או קרן נאמנות
אלא אם אתה מומחה אמיתי לאחת החברות.
31 מקצוענות לשמה 5 * 22/01/2016 10:13 תודה על כתבה מקצועית
מזמן לא נהנתי מכתבה שלא חבוי בה מנגנון של פירסומת חבויה. כתבה זו ראויה לכל התשבחות ועוד קצת. ושוב תודה חבל שאין הרבה ניתוחים משוללי פוזיציות.
30 ניוטון 22/01/2016 09:39 שאלה
SPHS היא חלום ככל החלומות או שאחרי הניסויים המוצלחים היא כבר עוברת לשלב של הוכחה שיווקית?
שלמה גרינברג 22/01/2016 14:23 Sophiris Bio
מנדירה עצמה כ a clinical-stage biopharmaceutical וזה בדיוק מה שהיא כרגע. היא מנסה לפתח תרופות בתחום מחלות האורולוגיה. מוצר הדגל שלה, PRX302, אמור לעזור בהחלמה ממחלת ה benign prostatic hyperplasia שזו מחלה שפוגעת בבלוטת הערמונית. התרופה נמצאת בשלב סופי של בדיקות קליניות. היא עדיין רחוקה משלב השיווק. התוצאות האחרונות היו משביעות רצון אבל ההגשה ל FDA לא תהיה לפני אמצע 2016. נכון, בעקבות התוצאות שפורסמו לאחרונה הכותרות מבשרות שאו טו טו האישור "מעבר לפינה" אבל כרגיל עם כותרות זה לא כך. השיווק לא יתחיל לפני אישור FDA, אם וכאשר. המכות שחולמי החלומות חוטפים בכול תיקון אולי ישכנעו אותם להתחיל ולבדוק לעומק. יחד עם זאת, החלום גדול.
29 אמיר 22/01/2016 09:36 שלמה שלום
כשאתה כותב בסוף הטור החברות המובילות- תוכל לתת מספר דוגמאות לחברות כאלו?
שלמה גרינברג 22/01/2016 14:12 החברות המובילות, בעיקר הטכנולוגיות
מעבר לזה תתייעץ עם יועץ ההשקעות שלך
28 רועי 22/01/2016 09:24 צדיק יחיד בסדום
לדעתי היחיד שמדבר דברי טעם ולא דברי התלהמות. השווקים נשלטים היום ע"י התקשורת שמייצרת כותרות מגוחכות גם אם אין סיבות פונדמנטליות לעליות/ירידות..
27 גיל 22/01/2016 08:59 ETE לעומת KMI
מי מהם עדיפה כמובן בהנחה שהמיזוג עם וויליאמס יצליח.תודה
שלמה גרינברג 22/01/2016 09:43 מי עדיפה?
אין לי מושג וגם אם היה לי לא הייתי עונה. השוק לפחות מתייחס לשתי החברות בצורה דומה. בכלל, בנושא חברות שינוע הנפט כדאי להמתין שההוריקן בבורסה יעבור כי כרגע שום שיקול הגיוני אינו פועל.
גיל 22/01/2016 10:23 לא מסכים שאין הגיון לראיה מגזר הזיקוק נמצא בשיא
לגבי המיד סטרים באמת זה חידה בעיני, הרי האמריקאים קונים רכבים זוללי דלק מקום שלישי השנה פורד טנדר, אז מה הקשר לצנרת ההולכה ולמאגרים, אלא אם החברות הללו אכן מחזיקות גם פעילות הפקה, ברור לי שיש מלאים אך עדיין או שהייתה אם כל הבועות במגזר הזה או שזה תמחור ענק בחסר וזה מה שניסיתי להבין ממך מי משני החברות עדיפה ברגע שאחליט להכנס להשקעה.תודה
שלמה גרינברג 22/01/2016 14:10 שאלה ליועץ ההשקעות שלך (ל"ת)
26 יריב 22/01/2016 07:59 שיטת הסלמי
הבורסה בארה"ב למי שלא שם לב,מאז ההכרזה על הפסקת ההקלה הכמותית(למרות שהממשל כן פועל)מדד התחבורה ירד 30%,הביו,אנרגיה המסכנים.....בקיצור שיטה חדשה להוריד מדדים...לקרוא לזה תיקון שוק דובי ..השאלה מתי יפסק מחול השדים?מסקנה לשבת בצד ולחכות לאחר הבחירות.
שלמה גרינברג 22/01/2016 09:30 גם זו אפשרות (ל"ת)
25 הפוסל 22/01/2016 07:55 הפוסל במומו פוסל
שלמה, כיצד אתה רוצה שנאמין למה שאתה כותב לגבי "תרבות הכותרות", כאשר אתה בעצמך כותב באתר זה, שהוא ראש וראשון לתרבות הזו. באתר זה כל כותרת היא "לא ייאמן", "בהלה/היסטריה בשווקים", "הסכין נופלת","מרחץ דמים", "טרגדיה באירופה" האמן לי, גלובס ודה מרקר (שגם הם לא חפים לגמרי מעניין זה) לפחות יותר שקולים וענייניים.
שלמה גרינברג 22/01/2016 09:30 האפשרות בידך ידידי
תעבור לגלובס או דה מרקר, זו מדינה דמוקרטית, לא? אגב, הכותרת שלך אינה מתאימה, תבדוק למה הכוונה במשפט "הפוסל במומו פוסל"
24 אברי 22/01/2016 01:06 EBIO
התרסקה 90 אחוז בימים האחרונים וגם זה אחרי ירידה קשה מהשיא בשנה שעברה. עוד סיפור של כישלון רפואי או שיש בחברה עוד דברים בקנה?
שלמה גרינברג 22/01/2016 09:28 Eleven Biotherapeutics
הנפילה בשל כישלון במבחן הקליני של תרופת הדגל שלה לטיפול באלרגיה של העין. יש לה עוד תרופות מעניינות בצנרת. המניה, כמו כול מניה של חברת חלום רפואית, מתנהגת בהתאם לציפיות וכרגע, עם כול הסביבה הביו רפואית שנופלת ולצד הכישלון בתרופה זו התוצאה. יש לחברה עדיין כסף בקופה להמשך אבל בקצב הפסד רבעוני שיש לה משקיעים מתחילים גם לחשוש שהחברה תצטרך לגייס כסף והתקופה הנוכחית אינה מתאימה כ"כ לפעולה כזו.
23 ארי 22/01/2016 01:00 תודה שלמה. כבר התגעגענו (ל"ת)
22 נעמי 22/01/2016 00:17 GBSN
היום טסה 80 אחוז. אבל לעצם העניין איך יכול להיות שחברה פשוט "נמחקת" אין מילה אחרת לתאר את מה שעבר עליה בחצי שנה האחרונה ורק בחודש האחרון ירדה עוד 99 אחוז ועם כל זה היא לא פושטת רגל והמניה נתונה לחסדים של הספקולנטים שמפילים אותה ומטיסים כפי שראינו היום. גם הבנתי שהמייסד ריאן אשטון הוא בין המוערכים.
שלמה גרינברג 22/01/2016 09:14 עניתי מספר פעמים על Great Basin Scientific
מדובר בחברת חלום בתחום הדיאגנוסטיקה הרפואית שערכה בבורסה תלוי במספר משתנים כמו המרחק להצלחה המסחרית, הכסף שנותר בקופה, ההנהלה, "הטיפול" התקשורתי , המצב רוח הכללי בבורסה ועוד. הקפיצה היא תגובה להצלחת מימוש האופציות שהביאה לחברה כסף מחד והקפיצה הכללית ב"חלומות" באותו היום. אשטון אכן נחשב איש שיווק מעולה אבל בימים כמו במהלך התיקון הנוכחי זה לא עוזר. את צריכה תמיד לזכור שמדובר בחלום.
נעמי 22/01/2016 09:37 תודה איש יקר
אתה צודק שינית כבר מס' פעמים על החברה. השאלה שלי הגיעה בעקבות לתגובותיך שמאז עקבתי אחריה והיה פשוט מדהים לראות ב"לייב" איך שחברה פשוט נמחקת בימים ספורים. תודה ושבת שלום
21 שלומי 21/01/2016 23:31 מסכים עם כל מילה שלך, ומקפיד לקרוא תמיד את הטור שלך.
שאלה לי אליך, שלמה: לדעתי מחר הנפט כעת הוא מציאה (יכפיל/ישלש עצמו בשנתיים הקרובות די בוודאות, לפחות לפי הגרף שלו מאז מלחמת יום כיפור). איך כדאי להשקיע בו? תודה מראש.
20 אביתר 21/01/2016 23:25 BIB
איך קורה שמםפר מניות משתנה היה 10.5 ועכשו 10.7?
שלמה גרינברג 24/01/2016 12:00 איני מבין את השאלה (ל"ת)
19 האמת המרה 21/01/2016 22:36 לכותב אין כל דרך לדעת אם מדובר בתיקון או בשינוי מגמה. (ל"ת)
שלמה גרינברג 22/01/2016 09:02 צודק, זו דעתי האישית בלבד (ל"ת)
tso 22/01/2016 08:13 הוא רשם שזה פניקה. זה אומר הכל (ל"ת)
רז 22/01/2016 07:10 תיקון, בדיוק כמו קודמיו.
.
האמת המרה 22/01/2016 08:57 ...או שינוי מגמה. גם לך אין דרך לדעת. (ל"ת)
רז 23/01/2016 07:28 קרא את הפתיח של שלמה ותראה איך אפשר לדעת
שזה לא שינוי מגמה.
האמת המרה 25/01/2016 11:47 זאת אינה דרך לדעת. זאת פרשנות בלבד- יש אחרות. (ל"ת)
18 יוסי 21/01/2016 20:26 האם כדאי להשקיע היום בנובל שירדה 70%...?..ובנפט בכלל הי
היכן?
שלמה גרינברג 22/01/2016 08:53 כול מה שאני יכול להציע לך הוא:
להמתין עם מילוי הדלק במיכל המכונית שלך עד לקביעת המחיר הבא לליטר.
אגם 21/01/2016 22:36 הוא לא יענה לך על ניסוח כזה (ל"ת)
17 אדם 21/01/2016 18:50 מדוע BAC צונחת?
האם מניה של בנק לא צריכה להיות יציבה יותר ופחות תנודתית? האם יש סיבה לירידות? ומדוע המניה יורדת גם לאחר דוח טוב שיצא השבוע? בגדול אני מעוניין לדעת אם יש סיבה קונקרטית לירידות? או שזה סתם חלק מהפניקה ואנשים בורחים ממניות הבנקים שצנחו במשבר 2008/7. תודה מראש ;)
שלמה גרינברג 22/01/2016 09:01 המונח "יציבה יותר ופחות תנודתית"
אינו קיים יותר מאז 2009 ואת זה אני מנסה להסביר מאז. מבין הבנקים הגדולים אני "מומחה" בוולס פארגו (WFC ) אבל גם היא לא יציבה. "הסיבה הקונקרטית" היא מה שכתבת בשורה האחרונה של שאלתך
16 דרור 21/01/2016 18:10 לשלמה היקר
אודה להתייחסותך לגבי מניית אפל ואם אפשר גם אל על לאחר התיקונים במניות אלה. תודה וסופ"ש מקסים.
שלמה גרינברג 22/01/2016 08:55 לגבי AAPL בוא ונמתין לדוחות
אחרי אל על איני עוקב
15 גולשת 21/01/2016 16:47 שלום לשלמה
שלום וברכה לך שלמה,במאמר אתה קובע"מדובר בתיקון בלבד ,למרות הכותרות על חזרה למשבר".נשאלת השאלה מדוע התיקון סוחף ומשמעותי כל כך.הצניחה במחיר הנפט נמשכת ובסין המסך כל כך אטום שכולנו לא יודעים מה באמת קורה.רק ברור שקורה.האם אכן זאת התקשורת שיוצרת את הפניקה או אולי ערב הסעודית והממשל הסיני?אנחנו מתקרבים לסוף ינואר ולא היה תיקון משמעותי אחד מעלה.אני לא בטוחה שכל מה שאנחנו רואיםהוא רק בתיקון, כרגיל אשמח מאוד אם תאיר את עיניי בעניין זה.דבר קטן נוסף - אני מתקשה מדוע סלי הרפואה ספגו גם הם , למרות שבתחום הזה כידוע לכולנו הביקוש למוצרים אינו נעלם (לצערנו...) כל טוב לך ושבת שלום.
שלמה גרינברג 21/01/2016 17:26 תקראי המאמר בעיון, התשובות שם
מה פירוש "אנחנו מתקרבים לסוף ינואר ולא היה תיקון משמעותי אחד מעלה."? זה תיקון מטה. התיקון הנוכחי התחיל בתחילת נובמבר, כמעט שלושה חודשים. הקודם נמשך בין יוני לאוקטובר 2015, כמעט 4 חודשים עוצמת התיקון הפעם היא בעיקר פניקה. מדוע שסלי הרפואה, במיוחד הרפואה הביו טכנולוגית אינם צריכים "לחטוף"? הרי הם עלו יותר מכול הסלים.
14 ארז 21/01/2016 16:41 XOM אחד הנתונים המדהימים
זה שעם כול הבלגן xom ירדה מתחילת השנה רק 6 אחוז. uso ירד 25 אחוז, ung כ 9 אחוז, CVX כ 12, VDE כ 14 אחוז. כאילו שהשוק מתמחר שהיא תהיה המרויחה הגדולה (מהתרסקות חברות אחרות בתחום) כשהנפט יחזור לעליות.
13 ארי 21/01/2016 16:12 עם כל הכבוד
הבורסות בארהב כבר מזמן פח אשפה שזה מרבעון ראשון 2014 רוב רובן של המניות בירידות,להסתמך על כמה עשרות מניות שהחזיקו את המדדים זו גניבת דעת,ויש לא מעט מניות שחזרו לשערים של 2009,אז נא להרגע כי העובדות הן אחרות.
שלמה גרינברג 21/01/2016 19:00 חבל שאינך בודק מה שאתה כותב (ל"ת)
12 Amitn12411 21/01/2016 16:07 לשלמה היקר
תמיד תענוג לקרוא אותך . עדיין מחכה להתייחסותך למניות חברות התעופה . תודה
11 יהודה נאמן 21/01/2016 15:56 BCLI
אני יודע שזה לא קשור ישירות לדברים שעלו פה (אגב תענוג לקרא וגם מובן) אבל מדוע החברות מהסוג של BCLI (מניות החלום) כ"כ ירדו?
שלמה גרינברג 21/01/2016 17:30 אתה לא שואל ברצינות?
ראשית תציץ בחברות חלום בתחום, אפילו בפלוריסתם ותראה שבריינסטורם אינה ילו ירדה פחות מ PSTI ואחרות. אבל כשיש תיקון עז מהסוג הנוכחי כול חברות החלום מקיצות וחוזרות למציאות.
סמי וסוסו 21/01/2016 17:26 האמת היא שהשוק היה רחום וחנון עם bcli
היא ירדה מתחילת השנה 24 אחוז כאשר תעודת סל על מניות בתחום הביו XBI ירדה 21 אחוז.
10 אורי 21/01/2016 15:19 שלמה שלום תודה לך
שאבתי המון עידוד ממה שכתבת וכן לא מכרתי
9 גיורא 21/01/2016 13:33 כתבה מרתקת, במיוחד הקטע על התקשורת (ל"ת)
8 משה 21/01/2016 13:22 שלמה,אתה הקול השפוי בעולם של רעשים (ל"ת)
7 כגן 21/01/2016 12:58 מאמר נהדר. מחכה למאמר על תחום הIOT ההולך ומתפתח.
.
סמי וסוסו 21/01/2016 13:51 כבר הייתה כתבה על IOT
משחק חדש הגיע לשוק ההון: הנה מנוע צמיחה שגובה סכומי עתק מהענקיות 15.01.15
6 יובל אלוף 21/01/2016 11:36 כתבות מעמיקות ורציניות
אני מאוד אוהב לקרוא את הסקירות שלך, מאחל לך שתמשיך להיות מעיין זך ונובע לעולמים.
5 מאיר 21/01/2016 11:35 לא מבין את ההתרגשות
מאז אני בשוק ההון(מ 1974) אני חווה עליות וירידות שבשורה תחתונה:(לא לספקולנטים)- המתמיד מרויח. נקודה
4 שאול 21/01/2016 11:15 מה כבר פורים?
הליצן שטוען נגד הליצנים בוולסטריט. מדדי ארה"ב ובעולם עלו בטירוף בגלל הדפסת כספים מטורפת של הפד. השזוף נכנס לנשיאות עם 8T ויצא בפברואר 2017 עם 20T חוב. כל הכסף הלך לשחד את הבוחרים הכושים וההספנים. חלק נוסף הוזרק למערכת הבנקאית ופימפם את בועת המדדים, גם במניות הטכנולגיה בועת טירוף, שתי תכנתיים במשרד קטן באיזור סאן פרנסיסקו מגייסים 50M$, הזוי עד טירוף. מאז שהפד גמר את קטע ההדפסה השווקים מתחננים למזומן שלא מדגיע בכמויות והוא יורד. מה שמחזיק זמנית את השוק אלה הדפסות הכסף ביורו וכם לזמן קצוב נוסף. רק טיפש יסכן את כספו האישי, הכי קל ליעץ למי שזה לא הכסף שלו.
3 אלי 21/01/2016 10:38 ה "שקר הלבן" שהמדדים עולים מ 2009
כאשר המציאות היא שבסוף דצמבר השנה ה sp500 היה באותה רמה של 11/2014 והנאסדק בערכים של 3/2015. נכון להיום ה sp500 נמצא בערכים של 1/2014 (שנתיים אחורה) והנאסדק של 7/2014 (שנה וחצי אחורה). העיקר שבכול שנת 2015 אומרים שהמדדים עולים מ 2009 כבר "שנה שביעית ברציפות" עלאק.
2 אבי 21/01/2016 10:24 הבעיה היא ...ההגיון
שלמה שלום, כדרכך, הכתבה מעניינת, מרחיבה את הדעת ונותנת דגשים שמתבססים על עובדות. אבל...לעולם, בהכללה, יש דרך חשיבה שונה. אתה מציין זאת, ולא בפעם הראשונה, כתרבות הכותרות, ובצדק. אבל היא הנותנת את הטון תרתי משמע. קונצנזוס תחזיות האנליסטים והכלכלנים היה שמדדי הטכנולוגיה, הבריאות, הפיננסים והצריכה המישתנה הם סקטורים "דפנסיביים". ראה מה קרה במציאות. ראה מה קרה ליצרנית המזומנים הגדולה בעולם. אפל. מכפיל קטן מ 10 ! גם GE הגדולה, שהיא "סל" בפני עצמו ירדה בלמעלה מ 10%. נחמה פורתא. אז מה המסקנה? אין לי צל של מושג
1 יריב 21/01/2016 08:15 יש דברים שלעולם לא נדע
העליות היו בזכות הממשל,מספיק לרכוש מספר קטן של מניות מובילות וכל הבורסה שועטת קדימה,אני מאוד מקווה שאתה יודע מה קורה בתוך החברות,תראה לי מקום שהעובדים קונים את מניות החברה שלהם,יש הרגשה בשווקים שלראשונה הממשל איבד את זה,וקשה לתמרן לתמיד.
רז 22/01/2016 07:12 יריב, אני מכיר מעל 3 מקומות עבודה שלעובדים ניתנת
הזכות לרכוש אופציות חברה בזול. (רמז: אחת מהן נמצאת במגדל העמק והשם שלה מתחרז עם "power")
שלמה גרינברג 21/01/2016 14:09 הסיבה היחידה שאני מגיב היא השורה
"תראה לי מקום שהעובדים קונים את מניות החברה שלהם", אתה רציני?
איחטיאנדר 21/01/2016 10:25 הרגשה בשווקים שלראשונה הממשל איבד את זה...
בדיוק ההרגשה שיש בכל תיקון ;)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש