10:57 אירופה: הדאקס יורד 0.15%, הפוטסי מאבד 0.3%

10:16 בולטות בת"א: פרוטרום עולה 1.1%, בזן יורדת 1.7%

09:48 דרום קוריאה: פיונגיאנג עשויה לייצר טילים שיגיעו לארה"ב

08:20 לאחר דחיית החנינה של אזריה - ריבלין סופג ביקורת קשה ברשת

08:15 אסיה: הניקיי יורד 0.5%, שנחאי יורד 0.5%

08:14 גרמניה: מרקל נכשלה בהקמת קואליציה - האירו מגיב

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

מה בנוגע לטווח הארוך: לאן יגיעו מחירי הדיור בעוד 10 שנים?

אסף אנגל, מנכ"ל משותף בקבוצת "אנגל-שביט" המייעצת ומלווה קבוצות בתהליך רכישה מיזמים
 |  46
Share
"תקנו היום, כי אם לא, תתחרטו על זה בעוד 10 שנים". לא, לא אני אומר את הדברים, זהו המסר החדש מטעם משרד הבינוי והשיכון. בכל דיון אליו אני נקלע לאחרונה, הנושא המרכזי נסוב סביב "מחיר הדיור לאן?”. בחודשים האחרונים ישנה אווירה שמשהו קורה בעקבות תכניות מע"מ 0% ומחיר מטרה - יש ירידה דראסטית בביצוע עסקאות מכר ולכולם התשובות: המחירים יעלו / המחירים ירדו / המחירים לא יושפעו.


משרדי הממשלה השונים, והשרים שבראשם, מנסים לשכנע אותנו שהמחירים אוטוטו יורדים. הרוכשים מחכים, מאמינים, חלקם אף מעורבים מעל הממוצע ואנשי ענף הנדל"ן עומדים ומשתאים כיצד כל המספרים והמצגים אמורים להוביל לירידת מחירים.

אני חושב שהגיע הזמן לקבל אמת אחת - ירידת מחירים טובה למוכרים כמו גם לקונים. אין ספק שהיזמים מצדם לא יוותרו וידעו לשמור על הרווח שלהם, ומנגד הרוכשים יוכלו לקנות דירות במחירים שפויים.

רואים קצר רואים רחוק
דנתי פה אין סוף פעמים בהשלכות המהלכים האחרונים על מחירי הדיור בטווחי הזמן הקרובים והבינוניים. אבל מה בנוגע למחירי הדיור ברמת המאקרו? האם ישנה תכנית ארוכת טווח לטיפול במחירי הדיור? האם מישהו מסוגל להסתכל צעד אחד מעבר, מלבד תכנית קצרות טווח בעלות יעילות מוגבלת (במקרה הטוב)?

אני מתקשה להאמין, או לא רוצה להאמין, שלשר כזה או אחר יש אינטרס אישי לא להוריד את מחירי הדיור. האינטרסים הפוליטיים שלהם מונעים מהם התעסקות בבעיה לאומית, שהפתרון היחידי שלה הוא מקיף, חוצה משרדים, ארוך טווח, שאת פירותיו הם כנראה לא יקצרו. בדומה להרבה מקרים אחרים, הבעיה טמונה בשיטה, בריבוי הגופים, בהשפעות שווקים מקבילים, כמו שוק השכירות ושוק השקעות ההון. אפילו שר הבינוי והשיכון אמר לאחרונה שכל שינוי בדירה חדשה עובר עשרה משרדי ממשלה. כשמקשיבים לכל המוחים במחאות האחרונות, שומעים מכנה משותף אחד שמאחד את כולם: חוסר היכולת לקנות דירה במדינת ישראל . לבעיה היסודית, הלאומית והעמוקה הזו, לצערי, אין ולא מוצע כיום מענה אמיתי. ייתכן ויצטרפו למעגל בעלי הדירות עוד כמה מאות זוגות בכל תכנית כזו, אבל כשבוחנים את השוק בראייה כוללת, בסוף המחירים חוזרים למגמה שקיימת כאן כבר כמה עשורים - מגמת עליית מחירי הדיור, ובדגש על היחס בין מחירי הדיור לשחיקת השכר. כל התכניות היום הן בבחינת אקמול לחולה סופני.

בחזרה לשר הבינוי והשיכון, המסקנה שלי מקריאתו האחרונה לרוכשים להתאגד ב-2 הזדמנויות שונות, שהוא עצמו מבין, שאפילו שר בתפקידו ומעמדו לא באמת יכול לשנות את המגמה. מי שאמון, תיאורטית, על הבאת פתרון למצוקת הדיור ולהגישו לציבור - קורא לציבור לפעול בעצמו. כלומר, קורא נואש מהמבנה ומהשיטה.

אז לא תקנו עכשיו?
כאילו כדי לשכנע אתכם שאין חדש תחת השמש בנושא מצוקת הדיור, נדהמתי לשמוע את הפרסומת החדשה שהפיקו במשרד השיכון. אם אתם עדיין מאמינים שהנה, המגמה עומדת להשתנות, דעו כי במשרד הבינוי והשיכון אף אחד לא באמת חושב כמוכם. בקריאתו אומר המשרד, “כדי שלא תגידו בעוד 10 שנים, איך, איך לא קניתי בכרמי גת", שקנייה היום כדאית על מה שצופן העתיד - שעסקת רכישה בתקופה הנוכחית טובה מרכישה בעוד 10 שנים.

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

46 תגובות ב-42 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
42 יאיר 03/11/2014 22:58 חודש טוב (נובמבר)
מתחיל חודש חדש תקווה לטוב שיגיע במהרה טוב בשביל כולנו
41 אליהו 01/11/2014 07:36 שבת 1.1.14
שבת בשביל לשבות - אבל לא ברצונות הלב (לגג מעל לראש
40 יורם בן צבי 31/10/2014 21:45 לקנות דירה בישראל
חוסר היכולת לקנות דירה במדינת ישראל . לבעיה היסודית, הלאומית והעמוקה הזאת אין מענה ותשובה.היום לבעיה הזאת פיתרון
39 חניתה 31/10/2014 16:48 הפרסומת המפורסמת
אסף כותב במאמרו נדהמתי את הפרסומת החדשה שהפיקו משרד השיכון והבינוי:כאילו שהמגמה עומדת להשתנות...מתי? איפה? גם אנחנו רוצים לדעת
38 רעות 30/10/2014 17:51 האם אנחנו נספרים בכלל? האם סופרים אותנו?
מה שקורה עכשיו שאנחנו רוכשי הדירות הפוטנציאלים רק חלק מתוך מגוון של מבצעים והקלות בתחומים שונים, שמביאים הקלות בתחום הכספים. מי יודע מתי יגיעו אלינו.האם בכלל מישהו סופר אותנו.
37 אורלי 30/10/2014 16:22 האם הפסדתי מאמר?
אולי יצא לאור מאמר חדש של אנגל ולא שמתי לב
36 איתי אמסלם 29/10/2014 13:46 דירה ועוד דירה...
איך איך איך לא קניתי דירה ממש מצג שווא - כאילו שבהנף יד אנחנו כאן רוכשים בלי בעיות דירה ועוד דירה...
משה 29/10/2014 14:01 איך איך איל עוד לא קניתי דירה - (בקרית גת פריפריה טובה) (ל"ת)
35 רונית 29/10/2014 07:11 צעד לטובת כל עם ישראל
אפשר לחשוב מחדש על כל המהלך של שר האוצר - וזה הוא צעד לטובת כל עם ישראל: לתת, להעניק סכום גבוה במיוחדלעזרה בקניית הדירה הראשונה. ברור שהסכום יגיע לזוגות הצעירים ולא ליזמים או הקבלנים.
34 גיא שמואלוף 28/10/2014 23:33 מענק של מאה אלף שקל לרוכשי דירה ראשונה
פתרונות מיידיים למחירי הדיור הצעת פיתרון שאיננה חדשה כבר שמענו ואפילו הצלחנו לשכוח:. בין כמה פתרונות מיידיים למחירי הדיור, ובהם רעיון חדש - מענק של מאה אלף שקל לרוכשי דירה ראשונה - לא אני המצאתי, שמעתי מכלכליסט נדל" ן. כדאי קחת ללב וכדאי ששר האוצר שיהיה מעורב ברעיון הזה ויתן את דעתו.
33 מתי 28/10/2014 23:26 מחיר הדיור בישראל
מה הפתרון למחירי הדיור? התרון עדיין לא בידנו מה כל הוויכוחים האלה - חבל, אנחנו חייבים לאחד כוחות ולמצוא את הדרך לפתרון אפילו במחאות ברחובות. והמטרה: להוריד את המחירים של הדיור כאן אצלנו בארץ
32 נריה יעקב 28/10/2014 18:14 דירות מעבר לקו הירוק
תשמעו כותרת:תקודם בניית 1.600 דירות מעבר לקו הירוק(מעיתון הארץ בשבוע שעבר) האם מכאן תבוא הגאולה? ממש לא - רק מתיחות נוספת בקטע הפוליטי - ולנו כלום!!!!
31 יוסי בן הרוש 28/10/2014 17:17 חכינו חכינו,בכינו בכינו
חכינו חכינו,בכינו בכינו ומה לא התגשם המע"מ
30 רותה 28/10/2014 07:46 חוק מע"מ %0
חכינו לכנסת ,לחוקים החדשים שיטיבו עימנו.וגם אני חושב כמו אסף אנגל שהמטרה אינה החוק מע"מ %0 אלא ההטבה שתגיע בעקבותיו לטובת כולנו.
29 אבישי 28/10/2014 06:11 "תחת עץ התאנה"
נראה לי מרגש לחשוב מה יהיה בעוד 10 שנים אני מקווה עדיין להיות כאן על פני האדמה יושב "תחת תאנתי"
28 סטודנט 28/10/2014 06:07 מתרגשים מהעלאת המע"מ 0%בכנסת
מדברים עלינו (על המע"מ0%) - כולם פה מתרגשים אבל מה מועילים הדיבורים...מה יצא לנו מזה?
27 ראול 27/10/2014 18:59 מדברים על מע"מ 0% בכנסת
ברגע זה מדברים על מע"מ 0% בכנסת אבל התמונה לא ברורה - נחכה ונראה - אמסור דיווח מאוחר יותר
26 ruth 27/10/2014 07:09 הגענו לכנסת(יום ב) ידובר בנו!
ידברו עלינו (מע"מ0%) בכנסת. הייתם מאמינים? שוב יעלו את סוגיית המע"מ....
25 לירן 26/10/2014 12:56 אם שר האוצר הוא שחותם על ייקור הארנונה
כתוב בעיתון:אם שר האוצר הוא שחותם על ייקור הארנונה(שעולה באופן חסר פרופורציה למדד המחירים לצרכן, ולשכר במשק)מה עוד אפשר להגיד ולבקש...
24 אביתר 26/10/2014 11:29 בקשר לפעם - שהיה פה קל יותר
ממה שסיפרו לי הורי. תתש לא היה קל,אפילו קשה מאוד.ונוספו עוד בעיות של לדעת את השפה ולמצוא מקום טוב לגור. בקיצור הכל היה קשה.
אביתר 26/10/2014 12:58 טעות: ממש לא היה קל
ואפשר היה להוסיף עוד ועוד על הקשיים של פעם
23 שרית(גם מהדרום) 26/10/2014 07:48 לרוחמה מהדרום
תמיד היה כאן קשה אבל לא עד כדי כך
22 חנן זוג צעיר 26/10/2014 06:53 כמו שאסף אנגל אמר:אינטרסים פוליטיים
כתבת אסף :"שהפתרון היחידי שלה הוא מקיף, חוצה משרדים, ארוך טווח, שאת פירותיו הם כנראה לא יקצרו."וזה לא הכל השר שחושבומשקיע בעתיד אין לו משאבים להווה. והוא(השר) חייב לחשוב על בחירתו לקדנציה הבאה -בקיצור אינטרסים פוליטיים מדרבנים את אלה שאמורים" להושיט לנו יד"
21 יהונתן 25/10/2014 21:25 יש עדיין מציאות בתחום הנדל"ן
קראנו ב ynet שביבנה החדשה יש אפשרות לקנות דירה (4 חדרים ב1.6 מיליון שקל - יש דבר כזה? וזה בין גדרה לחדרה - עדיין לא פריפריה!
אלמוני 26/10/2014 07:47 יבנה אינה נכללת בתחום שבין גדרה לחדרה
לדעתי זאת פריפריה
20 יפעת מקיבוץ יפעת 25/10/2014 16:00 המחיר בעוד 10 שנים
בעוד כ10 שנים הכל יראה כאן אחרת. כמו שאסף אנגל אמר באחד ממאמריו שאחרי חמש שנים דירה בקרית הכרמל תעלה 20%יותר -כך בארץ ישראל כולה המחירים רק יאמירו ויעלו עוד ועוד. קשה לדמיין מה יהיה המחיר האמיתי בעוד כעשר שנים,אולי פי שנים.
19 אזרחית 24/10/2014 20:27 שבת שלום
ננוח בשבת
18 אליהו הלוי 24/10/2014 00:04 חוקים החדשים שיטיבו עימנו
כולנו מחכים לכנסת ולחוקים החדשים שיטיבו עימנו.וגם אני חושב כמו אסף אנגל שהמטרה אינה החוק מע"מ %0 אלא ההטבה שתגיע בעקבותיו לטובת כולנו,ושלום על ישראל.
17 רננה 23/10/2014 11:50 מי יכול לחשוב קדימה לעוד 10 שנים
מי יכול לחשוב קדימה לעוד 10 שנים בקושי אנחנו עוברים את היום והעתיד מעורפל
16 עילאי קיבוצניק 23/10/2014 09:10 היה קשה אבל לא עד כדי כך (ל"ת)
15 רוחמה מהדרום 23/10/2014 08:31 תמיד היה כאן קשה
יאיר מדבר על מחירי ריצפה לפני כמה שנים.אני רוצה להזכיר לו ולמאזיניםשאף פעם לא היה קל בארץ ישראל. תמיד היו כאן קשיים ולמצוא את הדרך הנכונה להשקיע ולקנות דירה - תמיד היה קשה.תשאל את ההורים שלנו(הדור הקודם לקשיים)
14 יאיר בן מלך 23/10/2014 04:51 מחירי ריצפה בשנים שעברו - לא היום
בשנים האחרונות שכונות בתל אביב, בפתח תקווהו - בבאר שבע הציעו דירות במחירי ריצפה וכמעט כל זוג צעיר יכול היה להבטיח לעצמו דירה. האם עדיין נותרה הזדמנות?
13 רחלי 22/10/2014 22:36 לקנות דירה
חוסר היכולת לקנות דירה במדינת ישראל - זהו המצב כאן ועכשיו מיאש...מיאש...מיאש
12 חניתה 22/10/2014 19:24 מה יביאו הימים הבאים...
מעניין שכולם נתלים בדבריו של כחלון כמו בדברי המושיע של עם ישראל.כנראה גם כאן משחקת הפוליטיקה את משחקה נראה מה יביאו הימים הבאים... האמת אני אפילו לא סקרנית.
11 בן ציון 22/10/2014 18:04 שוב סיסמאות - ומה עומד מאחריהן?
מאתמול בערב ועד עכשיו)ערב יום ד)שמעתי יותר סיסמאות מכחלון וחבריו לסיעה החדשה.
10 יערה 22/10/2014 17:25 דברי כחלון מאירים באור חדש את המצב
כחלון מציע לא להאמין לדברי השרים וראש הממשלה ולערוך תפנית מחשבתית(לא ציתתי במדויק...)
9 כותבי תרחישים 22/10/2014 13:52 מעמ 0 ? זה כסתח נגד וועדת חקירה=אפשר לחסל המחסור בשנתיי
באם יבנו 60000 דירות בשנה במקום 43000 המחסור יחוסל בשנתיים ומחירי הדיור ירדו בין 20-30% אריק שרון בנה 80000 דירות בשנת 1998 בשנה 1 מי שרוצה יכול השלטון הנוכחי קורץ לדבוצות שממנות אותם הסינים ניפגשו על השק-רם והציעו לו בניה עי קבוצות קבלניות לפי נימסר לנו במחי של 110000 $ ל100ממר רק וועדת חקירה תזיזלהם את ה,,,,, בעבר הגבנו כי המחאת הנכונה זה הדיור המילקי - טעות אנהרטית, ראו קראתם
8 מיושה זוכמיר 22/10/2014 11:17 טווח ארוך
מעניין מה קורה כאן? פתאום על מפמפמי הנדל"ן ושופרי הקבלנים התחילו לדבר במובנים של טווח ארוך. אז מר א.א, אני יודע מה קרוה בטווח הארוך: בטווח הארוך כולנו נמות... אחד ש מעדיף לא לקנות ולהישאר בחיים (ולהינות) בטווח הקצר
7 תאמר 22/10/2014 09:30 גם אני שמעתי את הפרסומת. בדיחה עצובה (ל"ת)
6 דורון שמש 22/10/2014 09:15 הלוואי
ועכשיו היה מחיר נורמלי, אז היינו קונים... מעצבן
5 רונית 22/10/2014 09:15 זה ממש נכון!
אנחנו חיכינו וחיכינו ובכל האזורים הכל עלה. המחירים כבר לא ירדו, רק יעלו אז עדיף לקנוךת ולא לחכות ולהתבאס בהמשך
4 ישראלי 22/10/2014 08:19 בקיצור, הכותב לא יודע מה יהיה, אז למה הכתבה?
ממש רמה נמוכה.
ישראל ישראלי 22/10/2014 09:17 הוא לא כתב מה הוא יודע: הוא כתב מה משרד השיכון יודע
ואתה מתעקש להתעלם. זה קו מאד עקבי של ביזפורטל פה אם לא שמת לב
3 טל 22/10/2014 02:25 חכו שהריבית תתחיל לעלות בשנה הבאה (ל"ת)
2 קורא אדוק 21/10/2014 22:55 כתבה מדהימה באיכותה
נקרעתי מצחוק :))))) איזו רמה,השם ישמור
1 משה, מלצר, חולון 21/10/2014 13:29 0% מע"מ ומחיר מטרה צריכות לשכנע הציבור שמי שיחכה ירוויח
למשל להסביר לציבור שמחיר המטרה יהיה זול יותר בעתיד, כך שאפילו תשלום שכירות של שנה נוספת או שנתיים נוספות ישתלמו למי שינקוט בכך. הצהרה כזו תסיר את התפרצות הביקושים הצפויה, ותמנע מצב שבו צריך להגריל דירות בין המתעניינים ושכל הזוכה מרגיש שקיבל מתנה נדירה. הקטנת הביקוש העכשווי זה סוג של תרופה להגדלת הביקוש שיצר בנק ישראל עם הריבית הנמוכה.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש