18:02 הנשיא דחה את בקשת החנינה של אלאור עזריה

16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

15:00 זימבבואה: הנשיא רוברט מוגאבה ואשתו הודחו ממפלגת השלטון

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

13:42 עבר בממשלה: מתקן 'חולות' ייסגר תוך 3 חודשים

12:55 בשורה להורים: הקלות בקבלת נקודות זיכוי על ילדים נטולי יכולת >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

כך יורדו מחירי הדיור בעשרות אחוזים (או שלא)

אסף אנגל, מנכ"ל משותף בקבוצת "אנגל-שביט" המייעצת ומלווה קבוצות בתהליך רכישה מיזמים, על ההורדה המטעה במחירי הדיור העתידיים
 |  43
Share
מתחילת השנה אנחנו שומעים את שרי השיכון והאוצר חוזרים על המנטרה של
"לא לקנות דירות. ב-2014 המחירים יעצרו וב-2015 המחירים ירדו". בסוף השבוע האחרון "עידכן" שר השיכון את תחזיתו כלאחר יד בראיון חג ב"ישראל היום", וקבע כי ב-2015 המחירים יעצרו ובתוך שנתיים ירדו. כמו שר האוצר, גם הוא מדבר על ירידה דו ספרתית באחוזים של מחירי הדירות - תחזית מדהימה, לא פחות מכך.


אלא שלאן שלא הסתכלנו, קשה היה לראות מאין יבוא השינוי, הרי התוכניות היחידות המקודמות הן מה שקרוי בפי השר אריאל, תכניות גישור או תכניות משלימת בהתייחסן לתכנית מע"מ 0% של שר האוצר ומחיר המטרה. שום פעולה מהותית, עשייה או כוונה אמיתית להפחית במשאבת הכספים העיקרית בתחום, הלא הן רווחי קופת המדינה, לא הועלו לדיון - לא שינוי במנגון מכרזי כל המרבה במחיר, לא שינויים מבניים במנהל מקרקעי ישראל ומלבד דיבורים על בירוקרטיה סבוכה (“כשבונים בית, מתעסקים עם עשרה משרדי ממשלה שונים"- ציטוט מאותו ראיון של השר אריאל) - אין שום פעולה ממשית.

אז כיצד בכל זאת נזכה לראות את השרים מורידים את מחירי הדיור באיבחת מכת קסם אחת בעשרות אחוזים?
תשובה לשאלה נמצאה היום, עת פרסם משרד הבינוי והשיכון את דו"ח ענף הבנייה לרבעון השניה של שנת 2014. נהוג לומר על רעיונות טובים, "איך לא חשבנו על זה קודם?", ובכן, קבלו את הסטארטאפ הזוכה מבחינתי לשנת 2014. כל כך פשוט, כל כך הרבה "יזמים" היו יכולים לקטוף את התואר, לזכות בקרדיט, אבלו היו אלו בכירי ממשלתנו ממשרדי האצר והשיכון שזיהו ראשונים את הפוטנציאל לרווח (פוליטי).

רוצים להוריד את מחירי הדירות באחוזים דו ספרתיים בשנתיים הקרובות לטובת רוכשי הדירות הנאנקים תחת מחירי הדיור המאמירים? אין בעיה, כך נפתח תקציר המנהלים של הניתוח הכלכלי של ענף הבנייה לרבעון השני של שנת 2014, שנכתב, להזכירכם, ע"י משרד הבינוי והשיכון: "ברבעון השני של שנת 2114 הגיע המחיר הממוצע לדירה חדשה ל-1.615 מיליון שקלים - עלייה ריאלית של כ-13% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד".

הבנתם? בואו לא נעשה דבר, בואו נתכנן תוכניות פופוליסטיות ריקות מתוכן להוזלת מחירי הדיור, בואו נזעק מעל כל במה "אל תקנו חברים, אוטוטו נוריד את המחירים במאות אלפי שקלים". ואכן, אם הייתי יועץ פוליטי לא יכולתי לבקש נוסחה טובה יותר - לקבל בעוד מספר חודשים ציבור מצביעים מרוצה מהורדה דרמטית במחירי הדיור (אולי) מבלי לעשות דבר, מבלי לריב עם אף משרד או גורם פוליטי אחר.

לא ירדו המחירים? תמיד נוכל להאשים את הקבלנים, העסקנים והרוכשים שלא חיכו, "אתם העלתם במו ידכם את המחירים". עייפו המקלדות מניתוחים כלכליים טהורים אודות תכנית מע"מ 0% ומחיר מטרה, בדבר אחד אין ספק, סטארט-אפ הביצוע והיישום המזהירים של שנת 2014 רשומים על שמם של שרי האוצר ושיכון. אם נרצה להניח כי הסטארט-אפ נבנה ביד מכוונת וצינית, ימצאו עצמם הרוכשים שהמתינו לנוכח הצעתם של השרים שמחים על הזכות לרכוש דירה במחיר הולך ויורד, בדיוק לאותו מחיר שקנו אחרים בשנה שעברה. אבל למה להקשות. המחירים ירדו? נהדר! ואם נרצה לחשוב כי הרעיון המבריק בוצע בתום לב וחוסר הבנה, דוגמת ההתערבות הבוטה בקריאה להקפאת שוק הדיור, היעדר הדו שיח עם מובילי השוק לגבי מהלכים דראסטים, אזי אלו הובילו לנזק עצום לרוכשים, שהקשיבו לקריאת השרים להשהות את רצונם לרכוש דירה - נזק "דו ספרתי באחוזים”.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

43 תגובות ב-40 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
40 ממשלת החדלון של לפיד 26/10/2014 18:43 לפיד האובססיבי למע"מ 0 לא עושה דבר פרט לנפח את המחירים
גילוי נאות אני ומשפחתי הצבענו לפיד. אני כלכלן, ולא נתקלתי מעודי באיש אובססיבי כמו לפיד כפי שהוא משתקף באמוק שלו על ביזבוז 3 מיליארדי ש"ח על מע"מ 0 שכל תוצאתן אסון למירי הדירות ורמיסת מיליוני בתי אב שמחירי הדירות שעומדים ויעמדו למול עינהם רק הולכים ומטפסים וגורמים להם נזקים של עשרות ומאות אלפי ש"ח. ומדהים הוא שיש כמה טיפשים שבעידוד התקשורת מתעסקים במחירי ... המילקי, או בעמלות הבנקים (כמה מאות ש"ח בודדים לשנה) בעוד לפיד גוזר על העניים עוני נורא ועל מעמד הביניים נזקים אדירים. לפיד איש מעמד הביניים קובר אותי איש מעמד הביניים יחד עם חלומותי לרכוש דירה סבירה בלי למשכן את חיי ל-4 קירות
39 סטיב 21/10/2014 08:40 כחלון אוהב את מע"מ 0%
אבל נראה לו לא מספיק להורדה משמעותית במחירים
בעיית כחלון=דמגוגיה 26/10/2014 18:50 כחלון הוא דמגוג שהרס את ענף התקשורת בדרך למטרה
זה לא חוכמה לצוד אריה, אבל אם אתה עושה זאת כשבדרך פגעת ב- 3 קרנפים, 4 טווסים, קוף, 2 ברבורים ו- 12 חבריך לצייד זה כבר הישג ענק. כחלון עשה רפורמה במחירי הסולולר והגיע לתוצאה כאשר בדרך עשה נזקים אדירים ושיקע את המשק בצרות צרורות, כמעט חיסל את ענף התקשורת, פגע במשיקים, בבעלי עסקים, ביזמים, בקופות גמל ובמה לא? לכן מי שבונה על האיש הזה שידע שכלכלת ישראל שגם כך מקרטעת מעודף פופוליזים ודמגוגיה, תחטוף מכה קשה מידיו של אדם שיבוא להכנס בכל הכוח בבעלי העסקים על מנת להוריד מחירים בכוח צווים והוראות ותחרות והרס התעסוקה המקומית, אחר כך את מובטלי כחלון אפשר יהיה לפגוש בימי שישי כאנשים נואשים שיושבים ולא מבינים איך זה קרה להם. לא מאמינים? גם ברוסיה לא האמינו כי חשבו שבתוכניות ובהוראות אפשר לבנות כלכלה. אנו זקוקים לאני חזון שיקימו מפעלים שיורידו מיסים, שיעודדו את הסקטור הפרטי ולא שיכתיבו מחירים מטעם המפלגה והדמגוגיה הזולה.
38 לינוי לוי 20/10/2014 18:58 מורידים את מחירי הדיור
איך נצליח ונזכה לראות את מנהיגנו מורידים את מחירי הדיור ב"איבחת מכת קסם אחת בעשרות אחוזים"? זאת שאלה שאין עליה תשובה חד משמעית
37 שולי 20/10/2014 07:57 מחיר מטרה רק אחרי מ"מ0%
את הסיסמה הזאת הודיעו היום ברדיו 103
36 גל מרקוביץ 19/10/2014 15:13 מה איתי ?איפה אני?
מתוך העיתונות :פרויקט הנדלן השאפתני אי פעם בישראל:בוננזת הנדל"ן הבאה במרכז הארץ אלפי דירות....פארק... אגם...רכבת עילית... ואני שואל איפה אני???
35 חמי 19/10/2014 14:27 למה לחכות למה להמתין???
תקפוץ למים - (לאורי 34) ולמים העמוקים רק ככה תלמד לשחות ...אני עצמי קפצתי ואני שמח על ההחלטה של אשתי ושלי.
34 אורי 19/10/2014 10:44 בעמדת המתנה
שוב אנחנו מחכים לתפנית - מתי נראה את האור בקצה המנהרה והכוונה לא לפואטיקה אלא לחיים ממש
33 משה לוין 18/10/2014 17:34 הסכמי הגג
הסכמי הגג מרכזים ומפרטים את כל המרכיבים כמו תשתיות, מבני ציבור,מוסדות חינוך, סלילת כבישים ומדרכות, חיבור לחשמל ולמים , קובעים את המקור לביצועם ואת לוחות הזמנים בכל מתחם, על מנת שיהיו מוכנים לשרת את האוכלוסייה מיד עם אכלוס המתחם.
32 לב הנדל 18/10/2014 17:26 עין חדש בישראל שנקרא "הסכמי גג"
תשמעו איזו הכרזה: "הסכמי הגג נותנים מענה לחסמי התשתית באזור. מבטיחים מראש לוח זמנים מדויק לשיווק וקידום כל שלב בפרויקט ומקצרים משמעותית את לוחות הזמנים לפיתוח השכונות החדשות והקמתן".אולי אוטוטו...
31 שרית 18/10/2014 17:23 מודיעין או ראש העין?
האם צריך להעביר את כל חלומותינו למודיעין או ראש העין?כנראה שאנחנו באמת אחרי החגים, ומתחיל עידן חדש.
30 שרית 18/10/2014 17:18 מודיעין או ראש העין?
האם צריך להעביר את כל חלומותינו למודיעין או ראש העין?כנראה שאנחנו באמת אחרי החגים, ומתחיל עידן חדש.
29 נעמה 18/10/2014 16:53 קבוצת רכישה
איך נצליח להתארגן בקבוצה כזאת-מי מכיר מי יודע???
28 רעות לפיד 18/10/2014 15:53 הקטע של מודיעין מופיע ביותר מעיתון אחד
כדאי לפתוח את המוסף של "הארץ" בכתבה על העיר מודיעין עם ההנחות שהיא מעניקה(לא העיר ממש אלא הקבלנים הבונים בשטחה...
27 אזרח 18/10/2014 08:33 מה הקטע עם מודיעין? מישהו מוכן להסביר לי (ל"ת)
26 נעמה 17/10/2014 23:44 קבוצת רכישה
איך נצליח להתארגן בקבוצה כזאת-מי מכיר מי יודע???
25 אורי בן יוסף 17/10/2014 22:53 קבוצות רכישה
קבוצות רכישה מביאות מחירים חסרי תקדים למשרדי מכירת הנדל"ן. כל זה קורה במודיעין לא רחוק מכאן
24 תרצה 17/10/2014 15:30 במודיעין מצליחים להוזיל את מחירי הדירות
לא תאמינו כתוב בדה מרקר : "במודיעין מצליחים להוזיל את מחירי הדירות בחצי מיליון שקלים" - זה יכול להיות?
יהונתן 18/10/2014 17:28 לא נראה לי....תאמיני אם מתאים לך - לי לא (ל"ת)
23 סיגל וטל 17/10/2014 11:59 לטובת רוכשי הדירות
מדברי בעל הטור אסף אנגל: "רוצים להוריד את מחירי הדירות באחוזים דו ספרתיים בשנתיים הקרובות לטובת רוכשי הדירות הנאנקים תחת מחירי הדיור המאמירים?" מחכים להגשמת המשאלה הזאת.
22 שלומי מנהריה 17/10/2014 06:50 אחרי החגים כבר כאן
אחרי החגים כבר כאן ומורגש שהולך להיות יותר טוב (אולי זאת רק הרגשה אישית סובייקטיבת) האם תהיה הסתערות על מעוזי מכירת הדירות (מרכזי המכירות של הדירות)?
21 תרצה 17/10/2014 06:44 כוננות לאחרי החגים
מתכוננים לאחרי החגים - אני לא יודעת מה עם המחירים ירדו או יעלו - אנחנו בעלי ואני בכוננות...
20 רינת 14/10/2014 22:07 0% מע"מ
עכשיו זה הנושא המדובר לא קיים דבר אחר ודילמה אחרת
19 בועז בן חיים 12/10/2014 21:12 שווה לחסום איזה כביש
היום לא פתחנו חדשות.!!! לא רדיו ולא טלוויזיה לשמוע שוב על המחאה ולא לצאת ולפעול -מה הטעם
18 חגי מהקריות 12/10/2014 14:26 המילקי נוגע בכולנו
כולנו מילקי וכולנו מרגישים נפגעים מהמהלכים של המדינה על שריה ושועיה ועשיריה
17 עלית 12/10/2014 14:24 כך תראה המחאה החדשה
מילקי מילקי דיור מילקי עולם אחר בסדר גודל של המחירים אבל זה אותו הקיפוח
16 אביתר 12/10/2014 04:26 מחאה בעקבות המילקי
עכשיו מתחילה המחאה האמיתית.הכל בעקבות המילקי אין כמו מילקי לעורר אותנו למחאה אמיתית
15 תומר מהצפון 09/10/2014 00:19 כדאי להיות אופטימיים בארץ ישראל
אני יודע שיש אי וודאות במה שיביא לנו העתיד אבל בואו ונהיה אופטימים. העתיד הוא חידה אבל ניתן צ'אנס וכדאי שיהיה שינוי לטובה
14 רענן 08/10/2014 13:18 לקראת פיתרון של משבר הדיור
תקציב המדינה אושר אתמול (יום ג): תוספת של 6 מיליארד שקל למערכת הביטחון. ולדברי שר האוצר יאיר לפיד: "התקציב אחראי, נמשיך במאמץ הכולל שלנו לפתור את משבר הדיור"
13 אליאסף 08/10/2014 13:10 לעשות מעשה ולא להמשיך בישיבה על הגדר
קריאה לכולנו לעשות מעשה: רוכשים דירות במהלך מאורגן ע"י הרוכשים עצמם שהם שותפים מלאים לא רק בתיכנון הבית , הדירה אלא גם בבחירת השכנים...
12 אליאסף 08/10/2014 12:46 לעשות מעשה ולא להמשיך בישיבה על הגדר
קריאה לכולנו לעשות מעשה: רוכשים דירות במהלך מאורגן ע"י הרוכשים עצמם שהם שותפים מלאים לא רק בתיכנון הבית , הדירה אלא גם בבחירת השכנים...
11 אריה סגל 07/10/2014 23:20 ידידי הכותב, אתה בחור אמיץ. ישר כח (ל"ת)
10 ruth 07/10/2014 23:07 כל מאמר מציג את הבעיה באור נוסף - ועל כך נברך את כותב
הדברים האלה. אבל,מאמר אחד או שניים לא ישנו את העולם כדאי לבזבז איזה שש דקות ויותר ללמוד את נושא - ואפילו לפעול ממש - מחאה לא תזיק.
9 רעות 07/10/2014 17:04 לאדם שבזבז 6 דקות מחייו
על מה בזבזת 6 דקות? ,החכמת ומצאת מסלול חדש,חשיבה נוספת ואולי אפילו פיתרון למצוקה של כולנו
8 משקיע 07/10/2014 16:52 הוא כתב פה בעברית?
איזה בזבוז של 3 דקות מחיי על משהו לא ברור ולא מובן מה בכלל כתבת פה ידפוקקקק אתה חיי בסרט !
7 תומר ה. 07/10/2014 16:39 ברלין.... ברלין... (ל"ת)
6 רז 07/10/2014 12:45 על מה בזבזתי כרגע 6 דקות מהחיים שלי?
.
5 דורית גל 07/10/2014 11:52 מענק לקוני הדירות - במקום כל החוקים מע"מ %0 ומטרה
שמענו את שר השיכון אריאל שאמר שתכניות גישור או תכניות משלימות בהתייחסן לתכנית מע"מ 0% ומחיר המטרה. מדוע לא יעניקו את הכסף ישירות לזוגות הצעירים(ע"פ קרטריונים כאלה או אחרים)לא יותר פשוט וצודק ?
4 אזרח 07/10/2014 11:35 חמוד, בין אפריל ליולי מצב רוכשי הדירות השתפר ב 2% וזאת
עפ"י מדד משכן של בנק הפועלים. לא רק זה, השכר הממוצע עפ"י בנק הפועלים עלה ב 2% בשנה האחרונה, ומחירי שכר הדירה, עפ"י הלמ"ס, עלו בשנה אחרונה ב 2% בדיוק. זה אומר שאין מחסור בדירות ואין בעצם שום התייקרות כבר שנה שלמה. תכניס את זה טוב טוב לראש.
אזרחית 07/10/2014 16:46 הכל בסבבה
לפי האזרח (מס'4) הכל סבבה הגיעו ימות המשיח - אין מה לדאוג יותר התאמה בין השכר הממוצע במשק- 2% והעליה במחירי הדיור 2% ....
3 עלית 07/10/2014 10:38 חיים אחרים
כתבת"אז כיצד בכל זאת נזכה לראות את השרים מורידים את מחירי הדיור באיבחת מכת קסם אחת בעשרות אחוזים? " פשוט לתת - זאת מילה טובה כזאת בעברית. להתחלק שווה יותר בכל מה שכאן על פני האדמה
2 שלומי 07/10/2014 10:33 איפה הכסף?
האם שמענו בכתבה מקרקעי ישראל? שם טמון כסף רב והוא לא לרשותנו(הכסף).ואיפה השקיפות -מהכתבה הקודמת...
1 Z 07/10/2014 10:11 הרבה פעמים לא מבין אותך- אבל כאן קבעת שיא חדש!! (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש