ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

במה תעזור דירה בלי מע"מ למשפחה מובטלת?

אסף אנגל, מנכ"ל משותף בקבוצת "אנגל-שביט" המייעצת ומלווה קבוצות בתהליך רכישה מיזמים, מסתכל על הנפגעים מההאטה בשוק הנדל"ן וקורא לשר האוצר, "אל תפגע בציבור על חשבון מנדטים"
 |  62
Share
האם באמת רק היזמים שאנחנו כל כך אוהבים לשנוא, נפגעים מהקיפאון בשוק הנדל"ן? אדריכלית, פועל במפעל שיש, מתקין מזגנים, אשת מכירות בשנות 30 לחייה, משרדי פרסום מקומיים, בעל בית דפוס, מעצבי פנים, דפס, אינסטלטורים, מפעלים על שלל עובדיהם ליצור מטבחים, יבואן של ספרינקלרים, אנשי גבס, הנדסאי אדריכלות - כולם על סף אבטלה.


קצת מזכיר את הקמפיין של רשות השידור שלא צלח למנוע את סגירתה, אלא שבמקרה של שוק הנדל"ן, אף אחד לא שולח אליך מכתב שאתה חייב לשלם, לא שולח גובים או מעקל חשבונות. האחריות וההחלטה לרכוש דירה בכל מחיר מוצע - היא שלנו הרוכשים.

מדובר בשוק ענק המעסיק ומפרנס עשרות אלפי משפחות בישראל. למרות הנוחות שלנו להסתכל רק על הנוצץ, מדובר, כמו בהרבה תחומים, בשכבה דקה מאד כשהיתר עובדים קשה מאד, כמוכם כמוני, לפרנסתם. הרבה מקרב העוסקים והמושפעים משוק זה הם בגדר מה שנקרא על פי מטבעות הלשון של חוק מע"מ 0% "
זכאים
זכאים
סעיף במאזן של החברה בצד ההתחייבויות השוטפות
", ולכן אני תוהה, מה שווה דירה בלי מע"מ למשפחה מובטלת (וזאת מבלי להיכנס לשאלה האם באמת ירד המחיר או לא בתום המהלך)?

שר האוצר, נוהג בחוסר אחריות דווקא בתחום ניהולו ופוגע במודע בשוק שלם, בכך שהחל בהדלפה של תכנית עתידית אשר הביאה לקיפאון בשוק הנדל"ן וממשיכה גם היום - כאשר שר האוצר בוחר לתקוף את הגורמים שהביאו לעיכוב החוק ולא להציע פתרון לתקופת ההמתנה הנוספת עליה הצהיר היום.

אני מפציר בכם, קוראים נכבדים, הרפו לרגע אחד מהיזם הנהוג בג'יפ מפואר ותחושת השמחה לאיד, האמינו לי שהם, בין אם ימתינו חצי שנה או שנה, לא יפגעו כיוון שכיסהם אכן עמוקים מאד. מי שנפגע מעצירה והקיפאון בשוק הם העובדים הזוטרים יותר - מנהלת החשבונות, נהג המשאית במפעלי המלט, שמאים והנדסאים, מתווכים, שומרים באתרי בנייה שלא קמים, חברות פרסום עירוניות לשילוט, נהג מערבל הבטון, ספק קרמיקה, פועלי בניין, אנשי הדמיה, מודדים, מהנדסים עצמאים, סטטיסטיקאים, עורכת דין, חשמלאי, מתקיני מעליות, עובדים בפס יצור להרכבת מזגנים, רואי חשבון, תקציבאי, יועץ משכנתא, חברות אקוסטיקה, מסגרים ורתכים ועוד ועוד - כולם האנשים סביבנו.

אין בכוונת המאמר להביא את הקורא לידי מידה של רחמים כלפי המוזכרים. ברור לי שבהישרדות בשוק הזה, אנחנו כבר מזמן מפנים חצים אחד כלפי השני ולא כלפי האחראית למצב, הרי היא ממשלת ישראל. כל שברצוני להזכיר, שיש תמונה גדולה יותר מאשר המאבק הפוליטי - פופוליסטי, שמתנהל - ישנם אלפי משפחות, שכאמור, שום הוזלה של מחירי הדיור לא תעזור להם, ואם היא לא תעזור להם, זה לא יעזור לנו ולא יעזור לאף אחד במשק - כך שבעיקר נצא נפסדים תוך צעידה בטוחה להאטה בכלל המשק. אני קורא לראש הממשלה להתערב ולהפציר במשרד האוצר והעומד בראשו: הפעילו שיקול דעת כמצופה ממנהיגים . לא עוד סיסמא על חשבון אלפי עובדים. עזבו אתכם מ"ההוא עם המרצדס" שראיתם. הם ממש לא הסיפור כאן. אותם לא נשנה. האם, בניגוד לרשות השידור, פיטורים המוניים כאן יחסכו לנו תשלום מס מימי המנדט בדמות אגרה?

אדוני שר האוצר, חוק מע"מ או לא חוק מע"מ, טוב או לא, החל את ההטבה רטרואקטיבית או וותר על ההתעקשות. אל תפגע בכלכלת מדינת ישראל על מזבח המנדטים. ***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

62 תגובות ב-57 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
57 תמי עציון 07/12/2014 23:37 שאלות לראשי המדינה
מתי תחול תפנית?שאלה למנהיגנו.התחלות הבניה בירידה ושוק הדירות מצוי באי וודאות מוחלטת - איך כל זה יגמר, מתי נראה תפנית לטובה? השאלות לראשי המדינה ובראש כולם לשר האוצר שעסוק עכשיו בהישרדות פוליטית.
56 אבני יעקב 19/08/2014 07:55 שראש הממשלה יתערב בכל מה שקורה
כדאי שראש הממשלה יתערב בכל מה שקורה במשרד האוצר ושיקח שאחריות כמצופה ממנהיגים . נראה שההקפאה במשק נובעת משיקול דעת מוטעה.
55 אביב 18/08/2014 07:56 בעלי מקצוע שמקופחים בתקופת הביניים - גם אנחנו
למה שלא נרחם על כל אותם בעלי מקצוע שמקופחים בימים האלה. האמת שכל השוק בארץ השתתק לפרק זמן ועדיין לא חזר לימים הטובים.
54 אליה לוי 18/08/2014 06:58 מע"מ 0% - עוד על החוק המדובר הזה
הנה מה שכותב אוריאל לין נשיא לשכת המסחר בישראל: "קבוצות הרכישה מהוות תחרות רצינית והוגנת למחירי הדירות המוצעים על ידי קבלני הבניין, ואם הן לא תיהננה מהפטור ממע"מ, בקשות הדירות של רוכשי הדירות הצעירים תנווטבנה אל קבלני הבניין, וכך ייווצר מצב של ביקוש מוגבר אל מול היצע מצומצם. ההיצע של הדירות שקבוצות הרכישה מציעות לא יהיה קיים יותר עבור הזוגות הצעירים".מה שיוריד את אפשרות ההטבותשל מע" מ 0% 
53 יעקב פרץ 17/08/2014 10:32 איפה התגובה שלי????????
איפה התגובה שלי????????
52 יעקב פרץ 17/08/2014 10:08 מתי תחול תפנית?שאלה למנהיגנו
התחלות הבניה בירידה ושוק הדירות מצוי באי וודאות מוחלטת - איך כל זה יגמר, מתי נראה תפנית לטובה? השאלות לראשי המדינה ובראש כולם לשר האוצר.
51 ינאי אדרי 17/08/2014 08:33 העצירה בבניה ובנדל"ן בכלל
נפגעים רבים מהעצירה והקיפאון בענף הנדלן: לא רק היזם הנוהג בג'יפ מפואר גם מנהלת החשבונות, נהג המשאית במפעלי המלט, שמאים והנדסאים, מתווכים, שומרים באתרי בנייה שלא קמים, חברות פרסום עירוניות לשילוט, נהג מערבל הבטון, ספק קרמיקה, פועלי בניין, אנשי הדמיה, מודדים, מהנדסים עצמאים, סטטיסטיקאים, עורכת דין, חשמלאי, מתקיני מעליות, עובדים בפס יצור להרכבת מזגנים, רואי חשבון, תקציבאי, יועץ משכנתא, חברות אקוסטיקה, מסגרים ורתכים וגמ אנחנו....
50 חנה בן חיים 15/08/2014 13:57 עוד על "הארץ"
יש כאלה שחושבים לשנות את "הארץ "אבל חבל לפגוע במהות של העיתון - כולל הקטע הכלכלי וגם ההתיחסות לחוק החדש של שר האוצר. העיתון הזה במיוחד חושב ופועל לטובתנו. מעניין מה חושב על כך אסף אנגל (בעל הטור)
49 אופירה 15/08/2014 13:49 עיתון "הארץ"
עיתון הארץ מדהים בנוכחותו ובעוצמתו - אני מנויה במשך שנים ארוכות לא הייתי משנה דבר.
48 יונה 15/08/2014 13:41 - הארץ MarkerWeek
MarkerWeek עיתון מצויין לא הייתי משנה דבר
47 אלי ירושלים 15/08/2014 13:37 בעיתון יום שישי
גם אני קראתי על הבוקר את ההודעה וכעסתי על שני דברים. למה מערבבים שני דבביטחון עם מצב הדיור והמע"מ . ודבר שני למה עיתון הארץ משתמש בשם לועזי the markerמה אי אפשר בעברית!
46 גלי 15/08/2014 07:41 ידיעה חדשה מהבוקר
ידיעה מהבוקר:הציפייה למימוש מע"מ 0משפיעה על הדירות יותר מצוק איתן. מתוך נדל"ן דה מרקר
45 זניה לבנטין 14/08/2014 23:07 פניה אל לפיד שר האוצר
הפניה אליך שר האוצר:, חוק מע"מ0%או לא חוק מע"מ0%, טוב או לא? מה שיסנגר עליך זה אם תחל את ההטבה רטרואקטיבית או וותר על ההתעקשות שלך.
44 שלומי אלוני 14/08/2014 16:51 בטעות שלחתי את אותה התגובה
חבל
43 שלומי אלוני 14/08/2014 16:43 שר האוצר שלנו פוגע בשוק הנדל"ן פגיעה שהביאה לקיפאון
אסף אנגל - כתבת ששר האוצר, נוהג בחוסר אחריות דווקא בתחום ניהולו ופוגע בשוק שלם, בכך שהחל בהדלפה של תכנית העתידית אשר הביאה לקיפאון בשוק הנדל"ן. אני חושב שבדבריך אלה צדקת ויותר מצדקת.
42 שלומי אלוני 14/08/2014 16:42 שר האוצר שלנו פוגע בשוק הנדל"ן פגיעה שהביאה לקיפאון
אסף אנגל - כתבת ששר האוצר, נוהג בחוסר אחריות דווקא בתחום ניהולו ופוגע בשוק שלם, בכך שהחל בהדלפה של תכנית העתידית אשר הביאה לקיפאון בשוק הנדל"ן. אני חושב שבדבריך אלה צדקת ויותר מצדקת.
41 תמר 13/08/2014 21:49 אל תפגע בכלכלת מדינת ישראל.
שר האוצר, חוק מע"מ או לא חוק מע"מ, טוב או לא, החל את ההטבה רטרואקטיבית . אל תפגע בכלכלת מדינת ישראל.
40 היימן גל 13/08/2014 07:24 למה לדבר על רחמים
איו בכוונת המאמר להביא את הקורא לידי מידה של רחמים - למה לדבר על רחמים יותר טוב לדבר על הזדהות או אהדה לגורל העובדים הזוטרים המוזכרים(ונראה לי שיש אפילו יותר מאלו שהזכיר אסף אנגל בכתבתו)
39 חיים שמעוני 12/08/2014 20:59 לבנו עם כולם
לבנו עם כולם - אבל מבקשים גם אהדה והזדהות של כל הציבור בישראל
38 אמנון 12/08/2014 12:59 לבנו עם בעלי המקצוע "העובדים הזוטרים"
מסכים עם תגובתו של שלמה כהן - נראה לי שכולנו מעריכים את עבודתם של כל בעלי המקצוע ולא היינו רוצים שיפגעו מההאטה בענף הנדל"ן
37 שלמה כהן 12/08/2014 12:48 לבנו עם אנשי המקצועות שהזכרת במאמרך
כתבת שאין בכוונת המאמר להביא את הקורא לידי מידה של רחמים כלפי המוזכרים שהם כל בעלי המקצוע שהזכרת.למה לא לרחם ולהזדהות עם אותם עובדים נגרים חשמלאים...שמתפרנסים מכל מה שכרוך בהשלמת הדירה. לבנו עם אנשי המקצוע הנ"ל.
36 לירון מגדיאל 12/08/2014 07:12 מחירי הבתים בישראל יעלו
זאת כותרת שהופיעה ב bizportal :"מחירי הבתים בישראל יעלו ב-6.5% עד סוף השנה וב-4% ב-"2015ההצעה שלי רוצו לקנות
35 רווית 12/08/2014 00:13 ערך הדירה בעינינו
- מה משנה ערך הדירה? זה תמיד כיף שערך הדירה שלך עולה. אבל אנחנו שקונים דירה כדי לגור בה בעצמנו ולא לצורך השקעה או אפילו השכרה, אז עליה או ירידה בערך הדירה זה בשבילנו לא ממש משנה  
לירון 12/08/2014 07:15 לידיעתך אם את אוהבת או לא - מחירי הדירות בישראל
עומדים לעלות - קראתי על כך bizportal ולא אציין את עליית המחירים באחוזים כי זה נשמע דמיוני
34 יואב גורביץ 11/08/2014 13:36 מצבנו היום
מי האחראית למצב? ממשלת ישראל)אבל רק לקטע הכלכלי שלא תטילו על ממשלת ישראל אחריות נוספת לגורלנו כאן.
33 רוחמה 11/08/2014 12:04 המצב הבטחוני והמצב הכלכלי
כל ענף הנדל"ן משתהה קצתב גלל המצב הבטחוני. הפועלים לא מגיעים לאתר וגם לא קבלני המשנה. חודש כזה עןלה כסף רב שמתגלגל אלינו הצרכנים
32 ענת 11/08/2014 08:31 מה יוריד סוף סוף את המחירים של הדיור
מה שיוריד מחירים זה השילוב הנדיר בין היצע גבוה וביקוש נמוך. זה השילוב המנצח שיוריד סוף סוף את המחירים הגבוהים של הדירות בישראל
31 רותי מבאר יעקב 11/08/2014 00:44 חלון ההזדמנויות לפני עליית המחירים
. השוק עובר כעת למצב של המתנה למשך כמה חודשים ובשל כך נוצרים ביקושים גדולים ובעקבות הביקושים עליית המחירים כעת הוא הזמן הטוב ביותר לרכוש דירות - כדאי לנצל את "חלון ההזדמנויות" עוד לפני עליית המחירים הבאה
30 ישראלית 11/08/2014 00:16 הזמן החולף הלוואי ויהיה לטובתנו
כולנו מחכים "עד יעבור זעם" ולא של לפיד חס וחלילה - אלא של הממשלה - לא בטוח שבהמשך נהיה באותו המצב - הזמן החולף לא מיטיב איתנו(ריביות, עליות מחירים, בקיצור ממש לא לטובתנו.) ונוסף המצב הביטחוני שלא ברור כרגע.
29 ליאת בן חיים 11/08/2014 00:07 גם אני חושבת כמוך אסף אנגל !
המחירים רק עולים ולמרות זאת שר האוצר, נוהג בחוסר אחריות דווקא בתחום ניהולו ופוגע במודע בשוק שלם של עובדים.
28 שלומי 10/08/2014 23:58 שוב ושוב מדברים על המצב - אבל לא על עניני הדיור...
אין לנו סיכוי כרגע למצוא אוזן קשבת - וזה מובן גם לנו - הרי חלקנו גם מהמשרתים במילואים...
27 רענן לוי 10/08/2014 19:31 8 מיליארד שקלים
עכשיו ברגע זה מעלים את נושא הדיור בטלוויזיה(ערוץ 10)מסתבר שהתוספת לרווחת הציבור - העזרה ברכישת דירה - תעלה הון עתק(8 מיליארד שקלים)
26 yoel 10/08/2014 18:46 מחקים לשינוי
הקבלנים והיזמים לא מתחילים בבניה חדשה כך הם מתגוננים מפגיעת החוק החדש(וגם מפגיעה של תקופה שאיננה קלה), חלק מהיזמים פשוט דחו התחלות שיווק עד שתתבהר התמונה גם מההבט הבטחוני וגם חוק המע"מ.
אפרת 10/08/2014 23:43 מחכים כותבים כ" ולא בק" (ל"ת)
25 שרית 10/08/2014 18:39 ערוץ 10 בכותרות
מה זה! עושים פרסומת לערוץ 10 - לתוכנית "הכל כלול"(לא ראיתי ,אבל שמעתי ששווה...)
24 ניא דגן 10/08/2014 17:19 בערוץ 10 הכל כלול - על חוק המע"מ 0%
מדברים עוד ןעןד בערוץ 10על המצב הבטחוני וגם על חוק המע"מ - אבל קשה לי לסכם הכל בשבילכם. רוצו לשמוע עכשיו את כל הפרטים
23 ניסים בן אליהו 10/08/2014 16:11 0% תקווה
זה מה שאמרו עכשיו בטלויזיה - לא אני אלא מתן חודורוב הכתב הכלכלי
22 נתן 10/08/2014 16:06 המחירים רק עולים
תיכף ידברו ב"הכל כלול "בטלוויזיה על המחירים של הדיור שעולים ועולים למרות שר האוצר
21 מיכל 10/08/2014 13:52 מה קורה אצלנו
לא כל דבר אפשר לתרץ באחרי המלחמה. תרוצים לא חסרים אבל מה שמכריע את הכף כרגע זה חוק המע"מ כן או לא 
20 יועז 10/08/2014 09:22 אחרי המלחמה
לא רק ה"איום"של חוק המע"מ 0% פועל לרעתנו - גם המצב הביטחוני ממש לא עוזר. מפי הקבלנים:אתרי המכירות עומדים שוממים. מתי יחזרו הקונים לפקוד את משרדי המכירות? אחרי המלחמה...
19 עידו 09/08/2014 19:49 מחירי הדירות בישראל ירדו? לא בטווח הקרוב
הציפייה שמחירי הדירות בישראל ירדו בטווח הקצר אינה מציאותית.ההצעה שקודמה ע"י יאיר לפיד קיבלה ביקורת קשה מכל צידי המפה הפוליטית.מה שקורה בשורה התחתונה כולם עצרו פעילות,על כך כותב גם אסף אנגל במאמרו המצויין.
18 אלי בן חיון 09/08/2014 15:14 שינוי - מהפכה
כולם מבטיחים שינוי בענף הנדלן - מהפכה לטובתנו? איך נבין את המצב היום? מהו השינוי ומהיא המהפכה שכולם מבטיחים לנו? הלוואי והיינו יודעים
17 לא יכולים לקנות דירה 09/08/2014 01:34 לא יכולים לקנות דירה גם אם יש עזרה מההורים
שוק הדיור בישר יצא מכל פרופורציה זאת עובדה ואין עליה עוררין. גם אנשים שמרוויחים יותר לא יכולים לקנות בית וחייבים להעזר בכוח עליון או בהורים.אבל האם עכשיו הרגע המתאים להעלות נושא כזה?
16 אורי וענת 09/08/2014 01:02 דירתנו הקטנטונת
אנחנו משקיעים בדירה קטנטונת זהו ביתנו - קבענו את איזור המגורים רחוק מהמקום שבו נולדנו , אבל בשבילנו (אשתי ואני וילדינו-4)בשבילנו הבית הוא מרכז העולם.
15 שרית יזרעאלי 08/08/2014 20:51 אין כאן חיים (לא קשור למצב הביטחוני)
למי שיש כסף שיקנה את הדירה המיוחלת,לא משנה אם יכנס חוק 0% מע"מ . למי שאין כסף וצריך למשכן את חייו שיחכה כי אם המחיר ירד יוכל להגשים את חלומו וחלום משפחתו.הקשיים הרבים שבהם נתקלות המשפחות הצעירות לא מאפשרות חיים - כאן בארץ ישראל. חבל, מדינה שלא עושה מספיק למען צעיריה ואזרחיה שלא תבכה על הצעירים שעוזבים למקום שפוי יותר.(בארץ אחרת).
14 יוסי 08/08/2014 14:41 הנפגעים מעצירה והקיפאון בשוק הם העובדים הזוטרים
יש עוד עובדים ואנשי תחזוקה שלא הזכרת המאמרך (המצויין)
יוסי 08/08/2014 20:55 טעיתי במילה: במאמרך (ל"ת)
13 אמא ואבא 08/08/2014 14:37 שמעתם את ההודעה המרעישה
"מחירי הדירות המאמירים והמגבלות השונות שהטיל בנק ישראל על נטילת משכנתאות יצרו בשנים האחרונות תופעה חדשה, שהולכת ומתחזקת. יותר ויותר הורים נוהגים לסייע לילדיהם לרכוש דירה" ועכשיו הולכים להגביל את היכולת הזאת לא תאמינו בגלל סיבות ממש מדהימות בטפשות וצרות עין כמו סכנה לבריאות ההורים וכו...
אמא דואגת 10/08/2014 07:24 טוב שמישהו חושב גם על בריאותנו
טוב שמישהו חושב גם על בריאותנו - לא רק שרים חשובים כמו לפיד - אלא גם בבנק ישראל -חושבים ומתחשבים.
12 יואל בן אברהם 08/08/2014 14:31 הי הג'יפ
מיהו אותו יזם הנוהג בג'יפ מפואר האם הכוונה אלי???אני נוהג בג'יפ אבל אין לי דירה!!!
11 ירדן מהמרכז 08/08/2014 13:40 שאלת המחיר
השאלה :האם באמת ירד המחיר או לא בתום המהלך? וזאת קשה לשאול היום את שר האוצר
10 מרים נ. 08/08/2014 13:34 מה עם המחירים שהובטח לנו...
האם מחירי הדיור יצנחו, יזנקו או יקפאו,כתבת אבל לא נתת לנו תשובה מה באמת הולך לקרות כאן?
9 ישעיהו 08/08/2014 13:27 פיתרון לבעיית הדיור חחחחח
לידיעתכם הודיעו ברדיו (103fm( שבתוכנית של שר האוצר אין שום פיתרון לבעיית הדיור
8 רעות מרחוק 08/08/2014 12:48 פתרון
בין כמה פתרונות מיידיים למחירי הדיור, ובהם רעיון חדש - מענק של 100 אלף שקל לרוכשי דירה ראשונה - לא אני המצאתי שמעתי ברדיו
7 רלוונטי 06/08/2014 18:08 חשבתי שירדנו מדירה מעמ אפס? (ל"ת)
6 חנן 06/08/2014 18:07 רץ לקנות בכל מחיר
שכנעת אותי, אני רץ לקנות לעזאזל העתיד של משפחתי מה שחשוב זה לגלגל את בועת הנדל"ן עוד קצת לא ניתן לקבלנים ובנקים להפסיד עלינו. עתידם חשוב מעתיד ילדי
5 רזי 06/08/2014 12:18 שיווק מסיבי של קרקעות יתן יותר תעסוקה וגם יוריד את מחיר
זה הפתרון היחיד והמועיל הן למחוסרי הדיור והן לכלכלה, וללא עלות לתקציב המדינה! ומדוע לא עושים זאת? כי לפיד לא באמת מעוניין להוריד את המחירים, ורק מנסה לעשות צעדים פופוליסטיים.
4 רק גלידה לקיסרניהו!! 06/08/2014 10:23 לא בטחון,לא כלכלה,לא רווחה,לא חינוך,כלום גורנישט!! (ל"ת)
3 אזרח 06/08/2014 07:08 דביל! היא תעזור למאות אלפי משפחות אחרות
שהן לא מובטלות. משפחה מובטלת לא קונה בית.
2 בודק ומתעניין 05/08/2014 11:47 ההוא עם המרצדס הוא בדיוק הסיפור....
חמודי, אם ההוא עם המרצדס לא היה חמדן אולי העובדים שלו : נהג המשאית, פועל הבניין והמהנדסים לא היו צריכים לדאוג. אם ההוא עם המרצדס לא היה מציע הצעות גבוהות על מכרזים של קרקעות לבניה כי הוא חשב שהוא יוכל למכור בסופו של דבר את הדירות הכל מחיר אז העובדים שלו לא היו צריכים לדאוג. אם לההוא עם המרצדס יש כיסים עמוקים אז את תקופת הקיפאון הזאת הוא יממן ואם לא הוא פשוט יהיה ברחוב כי אני לא חושב שהוא יתקיים על בננות מהעצים בשנים הבאות...התיקון האלים הזה שמגיע בשוק נדלן היה רק שאלה של זמן, לאנשים אין כסף לקנות דירה. גם אם היו רוצים להמשיך לממן את ההוא עם המרצדס אין מאיפה...השנים היפות נגמרו!!
אוהב אנשים שנונים 05/08/2014 14:59 חזק אחי, תגובה לפנים. (ל"ת)