16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

16:08 בולטות בת"א: פרוטרום עולה 2.5%, בזן יורדת 3.4%

15:00 זימבבואה: הנשיא רוברט מוגאבה ואשתו הודחו ממפלגת השלטון

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

13:42 עבר בממשלה: מתקן 'חולות' ייסגר תוך 3 חודשים

12:52 אינפימר עולה 2.7% ומשלימה עלייה של 68% מתחילת החודש

12:49 לאומי יורדת 0.6% ומשלימה 3 ימי ירידות רצופים

12:55 בשורה להורים: הקלות בקבלת נקודות זיכוי על ילדים נטולי יכולת >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

צאו מהאדישות, הארנונה זה מס ניבזי שרק מתייקר בכל שנה, בלי קשר לשיפור השירות לתושב - צריך לעשות מעשה

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מזהיר אתכם התושבים ואתכם המחוקקים מפני המס הפרוץ ביותר במערכת המסים. תנו לייק
 |  46
אם כבר יוקר מחייה
Share
על אף שהבעיות המיוחדות, הקשורות במס הארנונה, הוצפו בחודשים האחרונים, נראה שלא מספיק אנשים במגזר העסקי הבינו את מלוא משמעותו ההרסנית. במערכת המסים בישראל בולט מס הארנונה, שעד היום הוצב במקום נמוך בתחום ההתעניינות התקשורתית והציבורית, כמס הפרוץ והמסוכן ביותר במערכת המסים כולה.


משום מה, ההתייחסות למס הארנונה הינה שולית ופחות רצינית מאשר התייחסותנו לכל מס אחר. אם מעלים את מס החברות מ-25% ל-26.5%, ללא כל הצדקה או סיבות ענייניות, אלא רק על שום שהממשלה רצתה להיראות כמי שנענית ללחצי המחאה החברתית, המגזר העסקי כולו מתייחס לכך מאוד ברצינות. אם רוצים להעלות את מס ההכנסה ליחידים ב-2% נוספים בכל אחת ממדרגות המס, גם זה נתפש כמהלומה נוספת על משלמי המס. אבל מס הארנונה כאילו זורם לו באפיק שקט וצדדי, כאשר עד לפני חצי שנה, בטרם החל איגוד לשכות המסחר לתקוף ישירות את כל העוולות הקשורות במס זה, לא היה כמעט גורם שהפריע לזרימתו המוסתרת מעין.

אנו יודעים כמה אנו משלמים מס הכנסה, שהוא פועל יוצא של ההכנסה החייבת במס של יחידים; אנו יודעים כמה אנו משלמים
מס חברות
מס חברות
סכום אותו נדרשת לשלם חברה על ההכנסה החייבת. בשנת 2007 ירד שיעור המס ועומד על כ-29%.
, שהוא פועל יוצא של רווחי החברות; אנו יודעים כמה אנו משלמים מע"מ, שהוא פועל יוצא של היקף הצריכה האישית או המוסדית; אולם לא יודעים מה יהיה מס ארנונה שיושת עלינו בשנה הבאה, על אף שמדובר במס המסתכם בעשרות ומאות אלפי שקלים, ולאחר מכן מעטים מוחים על גובה מס זה.

מס הארנונה - רק עולה ועולה

מס הארנונה עולה בקביעות ובהתמדה, שנה אחר שנה, ללא שום קשר לשיפור השירותים שהרשות המוניציפאלית מעניקה לתושביה. לאמיתו של דבר, מס הארנונה הוא המס הנבזי ביותר בישראל. הוא עולה בהיעדר שקיפות כתוצאה מאי היעילות של הרשויות המקומיות, המרשות לעצמן בזבוזים והעדר התייעלות, כפי שמשתקף בדו"ח מבקר המדינה האחרון, אשר התברר לנו, כי ישנה רשות מקומית ששוכרת שירותים מ-300 יועצים חיצוניים ורשות אחרת שמשלמת משכורת חודשית קבועה עבור אירוע שנתי חד-פעמי.מס הארנונה מעודד את הרשויות המקומיות לבזבז ולא להתייעל. עלייתו המתמדת מהווה פתרון תקציבי נוח ביותר לרשויות המקומיות. חלק גדול מהרשויות המקומיות לא מגיעות אפילו למיצוי של 60% מסכום הגביה המותר להן על פי הדין. כל אימת שאין לחץ להתייעל, כל רשות ציבורית תעדיף להעלות את היקף המס שהיא גובה מן הציבור. ולשם כך, כל רשות מקומית תשתמש במה שקרוי "מנגנון האישורים החריגים", על מנת לבקש משרי הפנים והאוצר לאשר לה, ללא שהדבר מובא לדיון ציבורי בשום פורום שהוא, העלאות נוספות על נוסחת ההתאמה האוטומטית השנתית.על מנת שנבין את גודל העוול, כדאי לציין ולהדגיש שמדי שנה עולה מס הארנונה לכל משקי הבית והמגזר העסקי, אוטומטית וללא אישור של ועדה כלשהי, על פי נוסחה שחציה הוא עליית יוקר המחייה וחציה הוא עליית מדד השכר במגזר הציבורי. כאשר מתרחשות חגיגות וחריגות השכר במגזר הציבורי, כולל תשלומי פנסיה מופלגים, מס הארנונה עולה אוטומטית לרוחב כל המדינה.

תושבי המדינה סופגים ישירות את כל חריגות השכר במגזר הציבורי, כמו גם חריגות בהיקפים של מיליארדים של תשלומי פנסיה לא מאושרים והעלאות שכר אוטומטיות לקבוצות חזקות בתוך המונופולים המוחלטים שבבעלות המדינה. ולא רק שם, גם בבתי החולים הממשלתיים - המדינה נאלצת להקצות משאבים חיוניים כדי לממן הוצאות חריגות ובלתי מוצדקות מחמת ההתנהלות הכושלת במגזר הציבורי, ובנוסף לכך, מס הארנונה עולה אוטומטית לכל שכבות האוכלוסיה ללא כל התחשבות ברמת הכנסתן. העומס המוטל על דלת העם עולה, כאשר קבוצות הכוח בשירות הציבורי מרשות לעצמם ליהנות מחריגות שכר בלתי מוכרות. קשה לחשוב על עוול גדול יותר והתנהגות ערכית ומוסרית כה קלוקלת.

לאחר שהתושבים סופגים את ההעלאה השנתית האוטומטית, נוהרות הרשויות המקומיות לבקש אישורים להעלאות חריגות נוספות. האישור שהיה אמור להיות חריג - הפך לנורמה. בשנת 2012 אושרו העלאות חריגות ל-70 רשויות מקומיות; בשנת 2013 ל-50 רשויות מקומיות; וכרגע, בפני משרד הפנים מונחות בקשות להעלאות חריגות בגין שנת 2014 מ-114 רשויות מקומיות.

לצאת מהאדישות

קשה להבין את האדישות של חברי הכנסת וחברי ועדת הכספים, אשר אינם נחלצים להתמודד עם אחת העוולות החמורות בתחום המיסוי הנעשות בכיסוין של הוראות חוק שרוקנו מכל תוכן. נמשיך במאבקנו לשינוי הוראות החוק, ורצוי מאוד שכל המגזר העסקי יבין חשיבות מאבק זה ויפעיל את הלחץ הנחוץ, ישירות על הרשויות המקומיות, שר הפנים, שר האוצר וחברי ועדת הכספים בכנסת.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

46 תגובות ב-34 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
34 בנצי 07/07/2014 19:42 זה אותו סער שסגר את ת"א שמאשר להם,לנקום בפרימריז (ל"ת)
33 ילנה 07/07/2014 09:36 אם כך מה אתה מציע לעשות?
מסכימה עם כל מילה,מה אתה מציע לאזרח הפשוט לעשות?? לצאת להפגנות אני לא מתכננת. אם יש לך עצה שתועיל להוזיל את המס או שתשפיע על אי העלתו בהמשך אשמח לשמוע ולפעול, אם לא מה הטעם בכתבה? לדעת על עוד שחיתות שמתנהלת בקרב העיריות???
32 zahava 06/07/2014 22:49 לצאת להפגנות (ל"ת)
31 חיים לוין 06/07/2014 11:23 תקים מפלגה ותראה 25 מנדטים בטוח (ל"ת)
30 חזי 06/07/2014 07:38 צודק אבל יש מס נבזי יותר
וזה המס שמדינה גוזלת מעובדי השוק הפרטי כדי לממן לעובדי השרות הציבורי פנסיות מגיל 45 כשהם יושבים בשפת הים או בתאילנד אנחנו עובדים כמו חמורים לממן להם את זה כשלנו יש בקושי חיסכון של מליון שקל לפנסיה אחרי 35 שנות עבודה להם המדינה מחלקת 2.5 מליון שקל רק לפנסית גישור עוד לפני הפנסיה כשהמדינה עושה רפורמה בתעש או בחברת חשמל על מנת שהעובדים "יסכימו" היא מחלקת סכומי עתק שרק התוספת לפנסיה יותר גבוה מכל הפנסיה שעובדי המגזר הפרטי משיגים כל חייהם-הכל מהמיסים של המזגזר היצרני היחידי בישראל הכל קומבינה בין ההסתדרות לממשלה-שני צדדים מאותו צד-כדי לגזול צד שלישי אני מתבייש
29 קובי 05/07/2014 21:12 לא להאמין לגזל של העיריות
כאשר בראשן עיריית תל אביב יפו ורון חולדאי הגזלן! איך יכול להיות שאני משלם על נכס שהוא מחסן 5000 שקל ארנונה בחודשיים? אני יותר מאשמח לנסות ולהשפיע רק איך?
28 מיקי 05/07/2014 14:13 המגזר הציבורי צוחק עלינו
צריך לעשות מרד מסים מאורגן . לזעזע את המערכת החזירית הזו.
27 xipr28 04/07/2014 21:11 חוצפה וצביעות
אוריאל לין תיקח את כול ההצעות שהעלת על הכתב ותיראה מי בוע ונבזה יותר אתה או הארנונה
26 חיים 04/07/2014 15:12 להתחיל לשנות כמו מחאת הקוטג
הגיע הזמן להרים את הכפפה,למחות כמו במחאת הקוטג ,פה הכסף הגדול, גובים סכומים ללא פרופורציה.
25 נ מ א ס 04/07/2014 09:35 העיריות אינן רוצות להתיעל אלא לחגוג על חשבוננו. (ל"ת)
24 מ.אריאל 04/07/2014 08:50 לין גם הציע להעלות גיל פרישה ושנמות בעבודה (ל"ת)
עוד עובד מדינה 04/07/2014 17:27 תשמע, לא לכולם יש פנסיה שמנה שממומנת על ידי המיסים שלנו (ל"ת)
23 קליפ 04/07/2014 06:08 נקבות פנסיה 10 שנים לפני זכר
ואין אפליה גזענית יותר מאשר אפלייה על רקע גזע היילוד זכר עני ממן נקבה עשירה...חוקי? פשע של ארגוני נקבות שמאל מטורף אין זכר מהמגזר הזכרי שייעז להתלונן מחשש מ-3000 ארגוני בצלם נקבות אכזריות עד מתי פשעים נגד הזכרים? דנה אנטרנשיונל פנסיה לפי נקבה או זכר? המו זכר? או נקבה לסבית נקבה או זכר? מי הגזען שקובע מהו מין היילוד?
22 חיליק 04/07/2014 01:12 זה פשע מאורגן טוב טוב טוב...ממש מאפייה (ל"ת)
21 מישה 03/07/2014 21:46 אוריאל לין פופוליסט חסר יושרה וגס כמו חצץ
מה מעניין אותו בכלל הארנונה??אולי לא מוצא מה לעשות ורוצה להיות פופולרי כדי לרוץ לראשות עיר ולהנות מהארנונה...
עוד עצמאי שנאנק 04/07/2014 17:28 לין שייך לאלו שבאמת עובדים עבור הכסף,אין לו ועד וקביעות (ל"ת)
מירי 04/07/2014 15:37 הוא המועמד האולטימטיבי שלי לראשות הממשלה
מי יתן ונזכה לכך
חיליק 04/07/2014 01:17 שתוק-הוא איש הכי ישר בישראל
והוא לא צריך ולא רוצה להיות ח"כ הוא היה כבר הרבה פעמים ח"כ
מישה 07/07/2014 20:28 לקרוא לארנונה מס נבזי זה שקר פופוליסטי להמוני כמוך
מילא אם היה קורא לביעור השחיתות בעיריות, או לשינוי יסודי בחוק השלטון המקומי, או לעונשי מאסר ממושכים לכל פקיד עירייה שמצמץ. תכניס טוב טוב לראש - ארנונה לעירייה זה כמו מס הכנסה לממשלה.
20 מדינה של גנבים.. 03/07/2014 15:45 ומה עם היטלי השבחה המכפילים ערך הבניה? (ל"ת)
19 תום 03/07/2014 14:54 המועצות וראשי הערים הם הכי מושחתים במדינה (ל"ת)
18 תום 03/07/2014 14:51 לאוריאל חברי הכנסת מושחתים ושר הפנים יותר גרוע (ל"ת)
17 שי 03/07/2014 13:59 יש ישובים שמשלמים מס הכנסה,מס ערך מוסף,מס ארנונה,מס...
מוניציפלי ומס אגודה. זאת החזירות.מה עשו חלק?פשוט הפסיקו לשלם כי אין להם כסף. יש שרים שרק נובחים על הציבור אבל אף אחד לא מעניין אותו מה קורה איתו.
16 דר 03/07/2014 13:59 ארנונה גבוהה לעסקים מקטינה היצע העסקים ומעלה יוקר המחיה (ל"ת)
15 ffff 03/07/2014 13:44 ארנונה
מדינה של גנבים מדינה מאוסה מדינה עולם תשיעי מדינה מושחתת מדינה שלא כיף לחיות בה ושהכול מתחיל מלמעלה וחבל שהנכדים נולדו בה ושגרים בה ואני אעשה הכל שהם ילכו מהמדינה הזאת !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אחד שחווה אנטישמיות 05/07/2014 06:01 אם אתה סבור שסיר הבשר עדיף כדאי שתקרא קצת הסטוריה וכן-
תתרשם מסדרת הכתבות על האנטישמיות שהיו בערוץ 10.מדינת ישראל במקום סביר במדד השחיתות העולמי, כדאי שתנסה לשפר בבית.
14 שלומי 03/07/2014 13:41 ארנונה
מילים בסלע , מה שהיה פעם מס שולי , הפך לאמא של המיסים שמוצץ מהאזרחים את לשד עצמותם , וגם מפעיל חברות גביה עושקות ציבור.
13 משה 03/07/2014 13:35 הם מבזבזים את כספנו ועוד קונסים אותנו
הרוצח השקט זה מס הארנונה. אזרחים לא רציונליים במקום להביע את סלדתנו מהסכמים קואלציונים המפרנסים מקורבים אנו שותקים .יתר על כן אנחנו משלמים ארנונה ושוללים לנו את חופש התנועה בתוך העיר שלנו קנסות החנייה אין לאפשר להם לצחוק עלינו צריך לפעול כמו ללכת למשפט על קנסות חנייה שידעו שההגבלות אינן סבירות
12 הנרי 03/07/2014 13:18 ראו ערך הוד השרון
מעלים ומעלים, דוחפים ידיים לכיסים חבורה של המומים שלא יודעים על מה מצביעים, מנסים להסתיר מערומיהם בכסות דבריהם. מילות גנאי, הפצת שקרים, מאחרוי כל זה מתחבאים. לחיי לחיי הוד השרון
11 עם ישראל 03/07/2014 13:17 עם של טעבנים לא מזיז לו כלום אבל להתווכח במכולת על 20 א
20 אג' זה עושים מצויין . ארנונה זה מס של מאפייה בחסות החוק. תאגידי מים זה פשע בחסות הממשלה , בריונים וגזלנים.
10 משה בכר 03/07/2014 13:15 גניבה
ארנונה הינו גנבה לאור יום!מס שמדינת ישראל המציאה!!!! לא יתכן שאם כל המצב הכלכלי במדינה יומצא חוק נפשע זה!!להוריד לפחות את גובה המיסוי ולא להעלותו .די גנבים נמאסתם!!!
9 איל 03/07/2014 13:12 סתם מחפשים על מי לרדת... (ל"ת)
8 איציק 03/07/2014 13:12 העלו רטרואקטיבית השנה בכ-20% !!!
במועצה משגב העלו את הארנונה לעסקים בגבול המקסימי שהתירה להם הפקודה..כמובן...כ- 20% עלייה רק השנה... עד לאן?!?!?!?!?!?!?!?!?!?
7 אבי המטיף 03/07/2014 13:07 ארנונה ...
בירושלים גובה הארנוננה היקרה בישראל .... 6 סגני עיר בשכר ... טינופת ברחובות,תחבורה ציבורית של העולם שלישי ....
מירי 04/07/2014 15:40 ווועדה מחוזית לתו"ב של לית דין ולית דיין כל אחד
הישר בעיניו יעשה, רפרנטים שכל מה שהם עושים זועק מחוסר יושר ומחשיד. זוועה של וועדה
6 חיים 03/07/2014 13:05 ארנונה זוהיא משכנתה שניה לכל החיים..המנהלים יש מאיפה ל
לקחת משכורות מנהלים...ונסיעות לחול..וכו
5 המלש 03/07/2014 12:49 נכון וצודק
הדבר נכון וכואב כל שנה מחדש . אמנם יש הנחות לאוכלוסיות כמו פנסיונרים ניצולי שואה ועוד. אבל הנטל מוטל על שכם כלל הציבור.הלוואי שימצאו נוסחה צודקת גם כלכלית וגם פוליטית לנושא הארנונה.
4 אדיר שלמה 03/07/2014 12:32 ארנונה
לא היה איכפת לי לשלם ארנונה לו הייתי יודע שהכספים הולכים לטובת התושב,לצערי אני מרגיש כי חלק גדול ממנה הולך למקומות לא רצויים.
חזי 06/07/2014 07:44 צודק גם מס הכנסה אותו דבר מחלקים לעובדי השרות הציבורי
הבטלנים
3 טוני 03/07/2014 12:28 צודק מאה אחוז ראו את היקף השחיתות והבזבוז על חשבון האזר (ל"ת)
2 יוני 03/07/2014 12:28 צודק 1,000%, הבזבזנות היא מטורפת... (ל"ת)
1 משה 03/07/2014 11:38 הכותב לא שולט בחומר וגורם עוול:
האם לא ידוע לו שהעיריות סובלות מקשיי תקציב חמורים? האם הכותב לא יודע שהרוב המכריע מסעיפי ההכנסות וההוצאות אינן בשליטתן של העיריות? האם לא יודע הכותב שהעיריות מסרבות לבניית דירות מואצת בתחומן, וזאת בניגוד לחומרת היצע הדירות בעירים, עקב הגרעון במאזן ההכנסות וההוצאות העירוניות בגין כל דירה חדשה? יחקור הכותב את גרף עליית העלויות העירוניות לשירות דירות מגורים לאורך השנים מול גרף עליית הארנונה לפני שיטען כך. האם חושב הכותב שבעיית הביקורת השלטונית על רמת הניהול העירונית ובפרט על רמת היעילות התקציבית שלהן צריכה לגרור את בעיות היסוד המבניות שתוארו למעלה? תשלומי הארנונה צריכים להיות תואמים את ההוצאות העירוניות ההולמות את רמת השירותים כפי שהיא נהוגה ונדרשת בכל עיר בהתאם לרמת אוכלוסייתה והסטנדרטים שלה. הממשלה יכולה לממן חלק מתקציבים אלה אם והיכן ובמידה שהיא מוצאת לנכון לטובת יישום מדיניות חברתית כפי שיקולה.
עם ישראל 03/07/2014 13:20 האם המגיב משה לא יודע שהתקציבים הולכים למכרזים
והמקורבים למאפיית העירייה מקבלים אותם. או נאיבי או משלהם
פלורליסט 03/07/2014 13:14 הכל נכון פרט להתעלמות מחוסר היעילות והשחיתות במערכת -
שיכולה להקטין את המס בעשרות אחוזים. בנוסף המס במבנה וההיקף הנוכחי גורם לעיוותים חמורים. למשל: אין הבדלה בין מס על דירה ישנה וחדשה באותו איזור וכתוצאה מכך קשה עד בלתי אפשרי להשכיר דירות כאלו אפילו בתשואה מינימלית.
משה 03/07/2014 13:37 לא קראת טוב-
צריך להפריד בין שיפור רמת הניהול הכללי והתקציבי באותן עיריות שגורם שלטוני מרכזי ומוסמך מזהה בעיה שכזו, לבין בעיות תקציביות מבניות גרעוניות המנציחות את עליבות הערים שלנו ואת רמת השירותים הירודה שלהם בכל התחומים. הממשלה שולטת במבנה ושיעור התקצוב של הערים, ולא העיריות עצמן. ומדיניות סיעודית וחברתית שמטרתה להקל על אוכלוסיות חלשות היא מדיניות לאומית מתקציב לאומי, וגם זה מתפקידה ואחריותה של הממשלה. יחד עם זאת איני עיוור לבעיות רבות הקיימות בערים, ואני יכול רק להצטרף בקריאה רמה לממשלה לקיים מחקר יסודי של גורמי הבעיות וכלי הפתרון ולאכוף על העיריות נורמות ניהול ובקרה ברמה גבוהה. ובמקביל לבחון את צרכי העיריות ואת מקורות המימון שלהן ואת רמת העלויות ההכרחית של כל השירותים שהן מחוייבות בהם, ולהגדיר תיקצוב הולם ומוגבר שישפר מאוד את השירותים העירוניים שכולנו (לא) מקבלים.
HVUSV 07/07/2014 22:36 צודק
הגיע הזמן לפעול לתיקון העושק עי המחוברים
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש