ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

האם גם רוכשי הדירות תורמים לעליית המחירים?

אסף אנגל, מנכ"ל גדות נדל"ן, מציג את "רשימת המכולת" שתחסוך לרוכשי הדירות זמן וכסף יקרים במעמד הקנייה
אסף אנגל, צילום: Bizportal
מה עוד אפשר לכתוב על חוק המע"מ שלא נכתב? מה הממשלה צריכה ולא צריכה לעשות? כלום. אפשר לנצל את הזמן לעשות לעצמנו חשבון נפש, מה ואיך אנחנו, רוכשי הדירות, יכולים לעשות לטובתנו במצב הקיים, איך התנהלנו כרוכשי דירות בשוק הנדל"ן עד היום והאם כמו בסופר, הפכנו לרוכשים חכמים יותר? למה אנחנו עומדים מול מראה ומודדים חולצה לראות אם מתאימה לנו, אבל כשאנחנו רוכשים דירה אנחנו לא בודקים אם היא באמת מתאימה למידותינו וצרכינו?

באותו הקשר, כמעט כולנו הולכים היום לעשות קניות עם "רשימת מכולת", אחרי שבדקנו מה חסר, כי למדנו שרשימה כזו חוסכת לנו בוודאות כמה עשרות שקלים. אנחנו לא מתפתים לעבור בין המדפים והמבחר הגדול ולקנות את מה שמושך ונוצץ. לעומת חסכון של כמה עשרות שקלים, ברכישת דירה, רובנו, אם לומר את האמת, השאירו את "רשימת המכולת" בבית. כמה מתוכנו באמת ישבו וחשבו מה הם בדיוק צריכים וכמה עשו "שופינג", הלכו למשרדי המכירות לראות איזו הדמיה הכי יפה, של מי המשרדים יותר מפוארים והוקסמו מחדר הכושר המוצא?

כדי להפוך לצרכנים חכמים יותר גם בתחום רכישת הדירות, מבלי לחכות לניסים ממשלתיים, עשו לעצמכם טובה ותכתבו רשימה שכזו. רק הדירה שנמצאת על מדף המכירות והכי מתאימה לרשימה שלכם - היא הדירה הנכונה.

כולנו יודעים שנוף לפארק הוא מתנה משמיים, אבל כמה מכם באמת שאלו את עצמם מה קורה שם בשעות אחה"צ או בלילות מהיבטים של רעש? החלטות כגון אלו, בהנחה ורלוונטיות עבורכם, יכולות להוביל אתכם לדירות, שעלותן משקפת אך ורק תוצר של היצע וביקוש, עם חסכון גדול בבחירה.

באותה מידה, דירות הפונות לכיוונים כללים של דרום מערב, נמכרות במחיר גבוה יותר מדירות זהות באותו בניין הפונות לכיוונים אחרים. מי מאיתנו יעז להפר את המלצת הוריו לקנות רק בכיוונים אלו בארץ השמש והים? נכון שאם קניתם דירות בפרויקט עם נוף לים, המערב הוא יתרון ענק. אבל ראשון לציון היא לא ים, לכן אם אתם קונים דירה בבאר יעקב, שווה להתעכב על פרט זה. הוא יכול לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים.

כדוגמא נוספת, אסלות תלויות מככבות בעיקרי המפרט המודפס על נייר כרומו מהודר, אף אחד כבר לא מוכן לקבל משהו אחר, אבל כמה באמת שואלים מי היזם, מי הקבלן, מה ההבדל בינהם ומה היתרון בהיותם גורם אחד?

לאחרונה כמעט בכל מקום ניתן לראות שלטים הקוראים לשלם 20% עכשיו ו-80% באכלוס. אז נכון שרוב קוראי Bizportal יודעים, אבל האמינו לי, שהרבה מאד אנשים לא מודעים לכך שעלות העסקה שלהם מתייקרת בעשרות אלפי שקלים של מימון והצמדה למדד תשומות הבניה. מדובר במסלול תשלומים שטוב היו עושים כולם אילו היו נמנעים ממנו ככל הניתן. חוץ מהנאתו הגדולה של הבנק, אף אחד לא מרוויח מזה.

כמה אנשים, שכבר בחרו את הדירה שלהם, יודעים מהי התב"ע, מה עתיד לצוץ מול דירתם בשנים הקרובות, כמה בדקו זמינות לעורקי תנועה בהם ישתמשו? אני מבטיח לכם שאחרי כמה שנים, אלו יהיו הנתונים שישפיעו על איכות חייכם יותר מכל דבר אחר. הרבה יותר מהשם המפוצץ של הפרויקט או כפי שקראו לזה בפרק המדוייק להפליא האחרון של התכנית "רמזור", קרית מלאצ'י.
תגובות לכתבה(46):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 46.
    קראתי על זה בעיתון(ידיעות אחרונות) (ל"ת)
    אליאור 17/06/2014 07:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 45.
    עשרות אלפי זכים לדירות
    אליאור 17/06/2014 07:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ורק כמה אלפי דירות...
    סגור
  • 44.
    ירידה בתעריפי השכירות אבל עליה במחירי הדירות
    רוחה אלבז 15/06/2014 12:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך הכל מסתבך ויש הרבה סימני שאלה
    סגור
  • 43.
    מע"מ 0%לא יתרום לירידת מחירי הדירות
    יואב 15/06/2014 01:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואם הכסף שנחסך כאן יגיע אל מישהו - יהיו אלה הקבלנים
    סגור
  • 42.
    העסקה מתייקרת בגלל הזמן שחולף
    יהונתן 14/06/2014 20:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוב קוראי Bizportal יודעים שעלות העסקה שלהם מתייקרת בעשרות אלפי שקלים מעצם הזמן שעובר עד לכניסת החוק 0%מע"מ.יותר טוב היה לו התקדמו לקניה ורכישה של הדירה המיוחלת.
    סגור
  • 41.
    הפסדתי את החדשות בטלוויזיה וגם ברדיו - יש חדש?
    יוסי רחמים 13/06/2014 22:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יצאנו לאכול אצל חמותי ושכחנו לראות חדשות בטלוויזיה וגם ברדיו מה התחדש בתחום הנדל"ן? יש איזו הברקה חדשה ללפיד?
    סגור
  • 40.
    מה קורה?
    חניתה 13/06/2014 14:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מן הון להון כבר מתחילים לדבר על שינויים בכל מה שנוגע ל0% מע"מ - ואנחנו עם מחסור בהון מה נעשה?
    סגור
  • 39.
    היו שינויים אבל...
    חיים מהקריות 13/06/2014 06:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקראת הכרעה: ביום ראשון הקרוב: הצעת החוק להענקת הטבה במע"מ בשיעור 0% לרוכשי דירה ראשונה בעת הקניה. האם אנחנו חולמים?
    סגור
  • 38.
    שינויים בחוק 0% מע"מ
    רותה 13/06/2014 05:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הממשלה צריכה לעשות?"עוד לא יבש הדיו על השאלה הזאת וכבר צצו שאלות חדשות ושינויים בחוק המוצע של לפיד - כדאי לעקוב ולשים לב!
    סגור
  • 37.
    שינויים בחוק 0% מע"מ
    רותה 13/06/2014 05:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הממשלה צריכה לעשות?"עוד לא יבש הדיו על השאלה הזאת וכבר צצו שאלות חדשות ושינויים בחוק המוצע של לפיד - כדאי לעקוב ולשים לב!
    סגור
  • טען עוד
  • 36.
    הקלה בתשלומים לדירה
    דורית אמזלג 12/06/2014 22:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזמן האחרון רואים יותר ויתר פרסומים הקוראים לשלם 20% עכשיו ו-80% מהתשלום בכניסה לדירה. - זאת נראית לי הקלה גדולה על הציבור
    סגור
  • 35.
    נוף לפרק - (מול הדירה שעדיין אין לי)
    חיה 12/06/2014 07:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נוף לפארק הוא מתנה משמיים - יש גם מגרעות לנוף הזה - ולא רק רעש והמולה לגור מול מתחם ציבורי ששייך לכולם... עדיין לגור מול הפארק נראה לי יתרון(אפשר ישר לרדת להליכה או אמון ריצה...
    סגור
  • 34.
    איכות החיים היא לא רק הדירה.
    שרית בן גל 12/06/2014 04:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסוף המאמר של אסף אנגל הוא מזכיר לנו את אולי החשוב יותר מהכל:"כמה בדקו זמינות לעורקי תנועה בהם ישתמשו? אחרי כמה שנים, אלו יהיו הנתונים שישפיעו על איכות החיים יותר מכל דבר אחר."
    סגור
  • 33.
    צפון ומזרח דרום ומערב
    ששון 11/06/2014 21:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דירות הפונות לכיוונים כללים של דרום מערב, נמכרות במחיר גבוה יותר מדירות זהות באותו בניין הפונות לצפון ומזרח. מי מאיתנו לא תעניין באותן הדירות היקרות קצת יותר
    סגור
  • 32.
    גם אני שואל מזאת תב" ע ? פעם לא היה דבר כזה (ל"ת)
    ישראל מדור הוותיקים 10/06/2014 18:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    מהי התב"ע?
    מאיר 10/06/2014 15:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו כבר בחרנו את הדירה שלנו, ויודעים מהי התב"ע,ומה יסובב את ביתנו ודירתנו בשנים הקרובות, ועדיין יש חלק לא קטן של נתונים שנסתרים מן העין ועלולים להפתיע אותנוכמו: זמינות לתחבורה ציבורית ושינויים לטווח ארוך שאין ביכולתנו לצפות.
    סגור
  • 30.
    כיווני הדירות
    ליאור בן עמי 10/06/2014 15:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר במאמר של אסף אנגל: "דירות הפונות לכיוונים כללים של דרום מערב, נמכרות במחיר גבוה יותר מדירות זהות באותו בניין הפונות לכיוונים אחרים." חבל כי דווקא הדירות שפונות צפונה נראות לי טובות יותר כי הן זוכות לצל בקיץ הארוך והמתישוהקירות החיצוניים לא חשופים לשמש.
    סגור
  • 29.
    תגובה ל26 ו28
    עלי 10/06/2014 15:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נא לבדוק אם יש מים בברכה(אם יש עיסקה בשבילנו ואם יש בכלל על מה לדבר...)
    סגור
  • 28.
    תגובה ל - 26
    עמיקם 10/06/2014 06:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתה לא יודע לשחות - אל תקפוץ למים
    סגור
  • 27.
    ???
    יוספה 09/06/2014 20:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ראיתי את הפרק האחרון של "רמזור" בו הופיע השם קרית מלאצי
    סגור
  • 26.
    שימו לב : עסקת קנית דירה לפנינו
    אבי בר 09/06/2014 19:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם נבדוק שוב את כל הנתונים של הדירה נתייעץ ונשמע אפילו מומחים בתחום הבניה, או פשוט נקפוץ ל"מים העמוקים"
    סגור
  • 25.
    אסף אנגל מסב את תשומת לבנו לעסקה החשובה של חיינו
    ליאור 09/06/2014 19:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסף אנגל במאמרו מציע לכולנו לעשות רגע חושבים לפני קניית חיינו: קנית הדירה הראשונה שלנו.
    סגור
  • 24.
    נא להתכונן לקראת קניית הדירה
    אביב לוי 09/06/2014 17:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם אתה מתכוון שלא עשינו את" שעורי הבית" ולא התכוננו מספיק לקראת קניית חיינו...
    סגור
  • 23.
    למה לדאוג כבר כרגע להטבה בדמות 0 מע"מ
    ישראלה 09/06/2014 07:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשלום המע"מ בפועל מבוצע ממילא לקראת קבלתה של הדירה אז יאלללה "נקפוץ למים"
    סגור
  • 22.
    נוף לפארק
    אפי הר גיל 09/06/2014 01:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נוף לפארק הוא מתנה משמיים,ורעיון גיאוני ומשדרג את הדירה בהמון אבל כמו שנאמר בטור של אנגל - לא תמיד רואים את כל התמונה בכללותה (רעש למשל ועוד)
    סגור
  • 21.
    בהמשך ל"דירה החלומית"מרשימת המכולת של אסף אנגל כתבנו
    אלמונית 08/06/2014 17:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדאי יותר למצוא קודם את הדירה ואחר כך להתאים לפי המציאה (הדירה)את החלום - האם הבנתם את הרעיון?
    סגור
  • 20.
    רשימת המכולת: "הדירה החלומית"
    אשתי ואני 08/06/2014 16:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלי לחכות לניסים של משרד האוצר, עשינו לעצמנו רשימה של דרישות לקראת קניית הדירה החלומית שלנו. רק הדירה שנמצאת על מדף המכירות והכי מתאימה לרשימה שלנו - היא הדירה הנכונה בשבילנו.
    סגור
  • 19.
    ההורים המודאגים: איך יראו פני החברה בעתיד
    יוחנן מהעמק 08/06/2014 14:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במצבנו היום אין למעשה פיתרון אני שייך לדור ההורים המודאגים ואני לא רואה שום פיתרון.כל ההנחות הורדת המע*מ וכו הם רק פיתרונות קוסמטיים.הבעיה המרכזית במדינה היא שיטת המשטר התומך בעשירים ומחסירופוגע בחלשים.אני מחכה לסוציאליסטים שיראו לנו דרך חדשה.
    סגור
  • 18.
    שמועות ,שמועות, - גם אני שמעתי בחדשות היום בבוקר (ל"ת)
    אלכסיי 08/06/2014 14:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    ההנחות מגיעות בקרוב
    מנוחה 08/06/2014 14:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזמן הנסיעה שמעתי ברדיו שההנחות במחירי הדירות בפתח, זאת אומרת ההנחות יגיעו אם ירצה השם ביוני יולי .ממש עכשיו ברוך השם.
    סגור
  • 16.
    הזכות לדירה ראשונה
    יוסי מור חיים 08/06/2014 07:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נחתם החוק שטרם נכנס לתוקף וקובע 0% מע"מ לזכאים שונים לדירה ראשונה. מתי נוכל (ומתי כדאי)לממש את זכותנו?
    סגור
  • 15.
    האם הדירה המסויימת מתאימה לנו(3 ילדים)?
    שושי 08/06/2014 07:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי לא בדיוק אבל אנחנו מתפשרים - ולידיעתך, מתפשרים בגדול. מהשחשוב לנו בשורה האחרונה זה החינוך .עליו לא אתפשר
    סגור
  • 14.
    כדאי שהפתרון יהיה מידי לטובת כולם
    שי 07/06/2014 19:59
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פיתרון החלת מע"מ 0% באופן מיידי הוא פיתרון שיאפשר לרוכשים לא "לצאת פראיירים" מצד אחד, ויתן גם תמורה לשוק הנדל"ן בצורת הכנסה מידית בתקופת "יובש"
    סגור
  • 13.
    0% מע"מ
    רוחה 07/06/2014 15:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    0% מע"מ הוא חוק בעייתי, כי חלקי אוכלוסיה רבים כמו קבוצות רכישה, ובעלי דירות , מיעוטים שלא שירתו בצבא מתנגדים לו. הם הרי לא יהנו מפירות ההסדר...
    סגור
  • 12.
    לרכוש דירות ולגרום לביקוש
    יוסף אברהם 07/06/2014 12:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעיה הנוכחית של שוק הנדל"ן הישראלי היא אינה עליית מחירים או ירידת מחירים. בשביל ליצור מגמה של ירידת מחירים בשוק הנדל"ן הישראלי, ציבור הזוגות הצעירים צריכים להתחיל לרכוש דירות ולגרום לביקוש מה שיגרום בהמשך לצניחת המחירים.
    סגור
  • 11.
    קראנו כאן שיש עדיין דירות במחירים שפויים (1.2 מיליון)
    יואל והדר 07/06/2014 12:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא בקצה הארץ - אלא במרכז.
    סגור
  • 10.
    לא כדאי להתחיל בנושא חדש :מזל בתחום הכלכלי
    רות מהקיבוץ 07/06/2014 12:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שנכון לנו ,לכולנו - אלה שלא מבינים בתחום הכלכלי, ואלה שמבינים עוד פחות - הכי נוח להסתמך על המזל,ואז "אלוהים גדול" מרימים ידים ולא עושים דבר.
    סגור
  • 9.
    לא כדאי לשנות את נושא הוויכוח
    לואיז חיון 07/06/2014 12:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פתאום ישנה תפנית בשיחה שלנו כאן ומתחילים לדבר על המזל -כן או לא מתאים לחיים. ממש לא כדאי לרדת מהנושא הכלכלי המרכזי:הדיור
    סגור
  • 8.
    גם אני שייכת להורים המודאגים
    אסתריקה מהקיבוץ 07/06/2014 12:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אף פעם לא הסתמכנו על המזל. נראה לעי שהדור הזה הולך לאיבוד אם הוא מסמך על המזל. אומרים היינו: "המזל עיוור"
    סגור
  • 7.
    אנחנו לא מחכים לנס או מזל
    חווה(דור ההורים) 07/06/2014 06:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רעות ב (4) מדברת על המזל וזה נראה לי הקטע הפחות רלוונטי לחיים
    סגור
  • 6.
    פרק גאוני של רמזור
    איש מכירות 06/06/2014 18:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל מילה שם, בול. באתי ממכירות בשוק התקשורת למכירות בנדל"ן, הייתי שנים הכי אמיתי שיש, אבל הקונים בשוק הזה פשוט רוצים שימכרו להם חרטא. עזרא, תביא שניים אספרסו.
    סגור
  • 5.
    תוספת לרעות בעניין המזל
    חיים אבן חן 06/06/2014 17:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל לבזבז את הזמן בציפיה למזל. אם הוא יגיע -המזל נפתח לו את הדלת...
    סגור
  • 4.
    אין מזל
    רעות 06/06/2014 05:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו איננו רוכשים חכמים יותר - פשוט המזל לא מאיר לנו פנים - כמו לדור הקודם...
    סגור
  • 3.
    מציאות בשוק הנדל"ן
    מוישלה 06/06/2014 03:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אני משאיר את "רשימת המכולת" בבית. וקשה היום(לעניות דעתי ) לתכנן את הדירה העתידית .אני לא שייך לאלה שישבים וחשבים מה הם בדיוק רואים לנגד עייניהם. אני רק מחפש את המציאות בשוק הזה.
    סגור
  • 2.
    כיווני הדירה חשובים לנו
    אסתר בן חיים 05/06/2014 22:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אני מוכן לשלם יותר לדירה בה הכיוונים כללים של דרום מערב.
    סגור
  • 1.
    הצמדה למדד תשומות בניה ל 3 שנים זה 10 אחוז תוספת
    צביקה דורון יועץנדלן 05/06/2014 15:27
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מי שקונה על הנייר ומשאיר 80 אחוז לסוף, ישלם הצמדה של 100,000 ש"ח על מיליון ש"ח בתשלום בכניסה.
    סגור