20:30 לקראת תנודה חדה במדדים השבוע? שימו לב למצב הקיצון שמאיים להתפרץ >>

17:09 מחאת הנכים: כביש החוף נפתח לתנועה לאחר שנחסם למשך כשעה

17:03 שר החוץ הסעודי בנאומו באו"ם: "לא רואים סיבה להמשך הסכסוך הישראלי-ערבי

16:56 פרשת ישראל ביתנו: כתב אישום נגד איש העסקים משה קליסקי

13:55 מניית כלכלית ירושלים מרכזת מחזור חריג של 32.5 מיליון שקל >>

13:33 מדד SME60 ממשיך לתקן מעלה - מזנק עוד 1.4%

13:08 שטייניץ מגיב על החקירות בסביבתו >>

10:31 אקסלנס ברוקראז': "התקלה בתמר - אירוע חיובי לבזן" >>

10:16 תאת טכנולוגיות: חוזה בשווי של 40 מיליון דולר עם חברת תעופה גדולה >>

10:09 אירונאוטיקס רוכשת את Chassis Plans תמורת 6 מיליון דולר >>

10:05 טראמפ: איראן משתפת פעולה עם צפון קוריאה, הסכם הגרעין לא מוצלח

08:10 מזור חוזרת עם פער חיובי של 4.1%

08:10 טאואר חוזרת עם פער שלילי של 2.3%

08:10 טבע חוזרת עם פער שלילי של 1.2%

22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה צללה >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה בזק של 9% מהשיא, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של הקרן הגדולה בעולם - הנה ההחזקות המרכזיות >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

אני מציע - להעלות את גיל הפרישה לנשים וגברים ל-70 ולתת שני סייגים

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בטור ל-Bizportal על הצורך בהעלאת גיל הפרישה. "חלקה של האוכלוסייה המזדקנת גדל"
 |  113
צו השעה?
Share
על פי הפרסום האחרון באקונומיסט, מספר האנשים בני 65 ומעלה צפוי להכפיל את עצמו בתוך 25 שנה. כיום יש בעולם כולו 600 מיליון איש בגיל 65ומעלה. בשנת 2035 יהיו בעולם יותר מ-1.1 מיליארד איש שהם בני 65 ומעלה - 13% מכלל האוכלוסייה. מול ההזדקנות, מתרחש תהליך של מיעוט גידול האוכלוסייה וצמצום במספר הלידות החדשות. נתונים גלובליים אלה, פחות או יותר נכונים גם באשר לישראל. אולי לא ברמת גידול האוכלוסיה, אבל כן באשר לנתוני אריכות הימים שהגדילו משמעותית את חלקה של האוכלוסייה המזדקנת בתוך כלל האוכלוסייה.


נושא זה אינו חדש. מזה זמן מדברים רבות על עליית תוחלת החיים והצורך לחשב מחדש על גיל הפנסיה בישראל, שכיום הוא 67 שנה לגבר ו-62 שנה לאישה. המשמעות, שגבר יכול להחליט שהוא מפסיק את עבודתו בגיל 67 והמעסיק אף הוא יכול לכפות עליו את הפסקת עבודתו בגיל זה, מבלי שזה יחשב להתפטרות מרצון או לפיטורים. כמובן שכל הזכויות אותן צבר העובד, כולל זכויותיו עקב הפרישה, נשמרות לו. לגבי נשים - המצב שונה: הן יכולות להמשיך ולעבוד עד גיל 67 מבלי שהמעסיק יוכל לכפות עליהן הפסקת עבודה, אולם ניתנת להן הבחירה מגיל 62 ומעלה לפרוש מרצונן, בכל עת, עד גיל 67.

הניסיונות להעלות את גיל הפרישה לנשים נכשלו עקב לחצים של ארגוני נשים או גורמים אחרים, שסברו שאין זה הוגן להעלות את גיל הפרישה הכפוי לנשים. לנתוני גיל הפרישה הכפוי או הרצוני בישראל, השפעה מרחיקת לכת ורחבת ממדים על יכולת המוסדות לעמוד בחובותיהם לתשלומי פנסיה לזכאים בעתיד בטווח הרחוק.

אולם את שאלת גיל הפרישה אסור לבחון רק על רקע ההשפעות שתהיינה על יכולת קרנות הפנסיה או המדינה לעמוד בהתחייבות הפנסיה צוברת או הפנסיה התקציבית. מצב בו מוסדות הפנסיה כולם, כולל המדינה, לא יוכלו לעמוד בהתחייבויות לתשלומי התמלוגים, הוא לא מצב שיפגע במדינה או בקרנות הפנסיה. אם נגיע לנקודת הזמן בה הם לא יוכלו לעמוד בהתחייבויות, יעשה שינוי בחוק, ומי שיפגע יהיו הזכאים כולם. מסיבה זו אסור לראות את נושא גיל הפנסיה רק בראיה של זכויות הפרט היום, אלא גם בראיה של התוצאות שתהיינה על כך בעתיד על הפרט עצמו.
Getty images Israel
Getty images Israel

כמו כן ישנו שיקול נוסף כבד משקל בראיה הלאומית הכוללת - שיעור השתתפות האוכלוסיה בכוח העבודה. על פני עשרות בשנים נחשבה מדינת ישראל למדינה בה שיעור ההשתתפות בכוח העבודה היה נמוך משמעותית בהשוואה לארצות המערב. אולם נתון זה השתנה לאחרונה עקב קביעת שיטת מדידה אחרת. כיום ממוצע שיעור ההשתתפות בכוח העבודה בארצות ה-OECD הוא 70.9%, ובישראל, והנה ההפתעה הגדולה, הוא עומד על 71.5%, וזאת בשל החלטת מוסדות ה-OECD לצרף לכוח העבודה של ישראל גם את אלה המשרתים בכוחות הביטחון. הם אמנם לא עובדים במגזר האזרחי, אבל הם בטח עובדים ויתכן ועבודתם אפילו חשובה יותר. על כן היה מוצדק לחלוטין לכלול אותם במניין מספר העובדים במדינה.

אולם אסור לנו לראות בכך הישג, דווקא על שום שמספר המשרתים בכוחות הביטחון הוא גדול, והם אינם חלק מהמגזר האזרחי, חשוב לנו למצות את כוח העבודה הקיים במגזר האזרחי, ואחת הדרכים הוודאיות לכך היא העלאת גיל הפרישה - מדובר בשכבה רחבה באוכלוסיה שצברה הרבה ידע וניסיון, נשים וגברים הרוצים להמשיך ולעבוד ואשר נשללת מהם אפשרות זו.אני מציע להעמיד את גיל הפרישה ברמה שווה לגבר ולאישה על 70 שנה, אולם עם שני סייגים: להוציא מהכלל את אלה שעובדים במקצועות פיזיים שוחקים, וכן לאפשר לנשים, על פי בחירתן, לפרוש מגיל 65 ומעלה. אם תעדפנה, תוכלנה כמובן להמשיך ולעבוד עד גיל 70. מהלך כזה יסייע לנו מאוד לעמוד בהתחייבויות של הקרנות והמדינה לגמלאים בעתיד, וגם יעלה את התוצר הלאומי, שבחלקו הוא תוצאה ישירה של שיעור השתתפות האוכלוסיה בכוח העבודה.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

113 תגובות ב-97 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
97 לימון סחוט 02/04/2016 23:21 אטום ומנותק - אין כמעט עבודה מעל גיל 50..זו הבעיה!!!
אני מהנדס עם 2 תארים שניים, מועמד לפיטורים עקב צמצומים. למרות קוח מרשימים והמלצות, לא מוזמן לראיונות בכלל. הבעיה תעסוקה מעל גיל 50. מה מצפים שהאוכלוסיה בגיל זה תעשה כדי לחיות - תגנוב? תעבור לחול עם המשפחה? מה עוד???
96 לבנת 09/06/2014 15:32 לא הכל שחור
אין זה סוד כי בישראל קשה מאד לבעלי מקצוע מעל גיל 50 + למצוא עבודה ולכן לא מעט אנשים חושבים בגיל זה על הסבות מקצועיות . ולכן לפני מספר שנים החליטה המדינה לעזור בהסבות מקצועיות , במסגרת הקמת קרן מעגלים לאנשים בני +50 שעוסקים במקצועות שוחקים מעל 7 שנים במצטבר, או 20 שנות וותק ללא הגבלת גיל. אנשים אלו יכולים לעבור מסלול הכשרה, שדרוג, או הסבה במימון מלא של הקרן. יש לא מעט מכללות, כדוגמאת המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א , שמוכרות ע"י הקרן וניתן באמצעותם להירשם לקורסי מקצוע ללא עלות כספית .
95 אחד העם 08/06/2014 10:24 צריך לשנות לגמרי את התפיסה
לקבוע גיל פרישה חלקית מרצון כגיל 60 וגיל פרישה מלא כפוי בגיל 75 , ללא אפליה בין גברים לנשים. יש לאפשר לעובדים מעל גיל 60 להקטין את אחוזי המשרה בהדדרגה , תוך קבלת פנסיה חלקית. ההקטנה בגילאים 60 עד 65 תוגבל ל 25% משרה (כלומר עבודה של לפחות 75% משרה) בין הגילאים 65 עד 70 הקטנה ל 50% משר, מעל גיל 70 הם יוכלו להקטין עד ל 25% משרה. מעסיק יהיה רשאי לפטר עובד מעל גיל 60 רק במקרה של פירוק/פשיטת רגל או קביעה של רופא תעסוקתי בכיר כי העובד לא מסוגל לעבוד בכל עבודה אצל המעסיק. בנוסף החל מגיל 67 תעמוד לעובד הזכות לפרישה מלאה. האפשרות לפרישה הדרגתית תקטין את מספר הפורשים בגלל מצב בריאותי (נכות) כאשר הם בעצם עדיין מסוגלים לתפקד אך באופן חלקי. האפשרות להמשיך ולעבוד עד גיל 75 תגרום להקטנת העלות הפנסיונית הכוללת למשק, זכותו של המעסיק שלא להעסיק עובדים לא מתפקדים בגלל בריאותם תישמר, אך לא יתאפשר לו לפטר את העובדים סתם.
94 YUKY 07/06/2014 23:52 גזל הציבור
אוריאל לין מייצג את ההון שמעוניין בחיסכון של מערכות שעשקו את הציבור כמו המעסיקים,קופות הגמל והפנסיה,והביטוח הלאומי.קודם כל שידאג שמשכורות הבכירים יקוצצו ללא יותר מפי 15 משכרו של העובד הנמוך ביותר ומהעודף שייוצר יהיה מספיק לתת לאנשים פנסיה הוגנת בגיל 65.
93 אבי 07/06/2014 15:14 משכורת מקסימום 10000
חוק שיחייב למשכורת מקסימום במגזר הציבורי והפרטי של 10000 יוריד את יוקר החיים המחירים ירדו וייחיו ביתר צניעות
92 פרנקנשטיין 05/06/2014 23:19 אני מציע להעלות את גיל הפרישה ל-80
אין כסף בקופה הטייקונים רוקנו אותה וגם דמי הניהול החזיריים שגבו מנהלי קרנות הפנסיה למיניהם לא השאירו דבר. לכן אני מציע להעלות את גיל הפרישה ל-80.
91 סבתא 05/06/2014 17:28 החוצפה של לין
אנשים בסביבות גיל 50-45 שמחפשים עבודה שנים ואף אחד לא רוצה להעסיקם כי נחשבים למבוגרים ומשתלם לחברות לשלם לצעירים כי זה פחות שכר. על מה מדבר לין? איזה גיל 70??? ועוד דבר חשוב: מתי אנשים בוגרים בגיל 67+ ייהנו קצת מהחיים שלהם? בלי לקום לעבודה כל בקר, אלא ליהנות קצת?
90 שאול 05/06/2014 13:35 אני מציע הצעה עוד יותר מהפכנית מההצעה של אוריאל לין
אני מציע לקבור אנשים עם שתי הידיים מחוץ לקבר, כדי שיוכלו לעבוד גם אחרי המוות.
עוד באותו עניין 07/06/2014 21:30 אפשר לקבור עם התחת בחוץ ולהשתמש בו להחנות את האופניים. (ל"ת)
89 בא 05/06/2014 11:18 בובה של ביבי ,הימין נותן לכוחות השוק לפעול כרצונם ,וכשז
ה מתחרבן אז הולכים לציבור ומפילים עליו את כול החרא ,במיסים או גיל פרישה ,זאת השיטה הרגילה .
88 ולא החזירו 05/06/2014 07:02 הטייקונים לקחו עשרות מליארדים מהפנסיה
אז יהודה ומיכל יעבדו עד גיל 70 לכסות הפסדים של הטיקונים וכול המנהלים שגזרו קופונים .אם זה הדיל אז לא טוב.
87 לא למכור אנשים בשקל 05/06/2014 06:58 צו השעה להפסיק עם חברות קבלן
ואז שיחסכו לבד.הסקטור הציבורי זה מפלצת.
86 יהיו עוד עניים 05/06/2014 06:47 שוק העבודה על הפנים ויוקר המחיה? למי יש פנסיה?
היום בגלל שלדור ההורים יש דירה אז דור הילדים זורק אותם מהדירה ולוקח את הכסף. אחים שלי עשו את זה לאבא שלי ויש להם הרבה כסף לא חסר. זהו.
85 א 05/06/2014 05:21 משרדי הממשלה לא קולטים עובדים מעל גיל 40, תספורות
של הטייקונים מחקו מיליארדים מכספי הפנסיות. אנשים שילמו שנים לביטוחים סיעודיים ויום אחד הממשלה החליטה לבטל את הביטוח הסיעודי בלי להשיב למשלמי הפרמיות את כספם, וכל זה כאשר מנהלי חברות הביטוח בעקבות רפורמת בכר מקבלים סכומי עתק מהפנסיות שלנו ואך אחד לא מגביל את משכורתם. כל העלאנ של גיל הפרישה תגרום לכך שעוד שנים נפרנס את עדת הטפילים שכפו עלינו ושוב לא ישאר כסף - וידרשו להעלות את גיל הפרישה. החזירו את גיל הפרישה ל 60 לנשים 65 לגברים ואל תאפשרו שום פעילות כלכלית לכל טייקון שנופל.
84 רק בעברית 04/06/2014 23:46 מה שורש המילה עבודה -התשובה היא -עבד
לכל המציעים הצעות אפשר גם להחליט שבני האדם ילכו מעתה על 3 רגליים הסייג יהיה שמישהו יתקע להם עוד רגל וזהו, מה זה חשוב מה שההדיוט הזה מציע, מתי המדינה \ביטוח לאומי יתחיל לשלם את הקיצבה, אנשים שוכחים שהעלו את גיל הפרישה מ65 ל67 ה שקרה הוא שאנשים בכל זאת פרשו אבל המשיכו לשלם לביטוח לאומי עוד 24 חודשים ,ובנוסף לא קיבלו את מה שהובטח להם כשהיו צעירים, אם לא נגדע את ההצעות האלה עכשיו ,הצעירים ישלמו כל חייהם לביטוח לאומי והמדינה בכל פעם תעלה את סף הפרישה בלי סוף,אם הצליח להם פעמיים למה שלא יצליח עוד כמה פעמים, הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם,העיקר יהיה מטוס פרטי ווילה לראש הממשלה,כל השנה המטוס יחכה שראש הממשלה יטוס פעמיים לשנה לחו"ל או אולי כשיהיה מטוס בכלל לא נראה את הזוג המלכותי וזה יחסוך את הוצאות המשפחה והגלידות בארץ.
83 נפתלי בלייך 04/06/2014 12:03 העלאת גיל הפרישה לנשים וגברים
קראתי בעניין רב את המאמר בו מביע אוריאל לין את דעתו. אני משמש בתפקיד נציג עובדים ומתוך ניסיון רב שנים אני קובע עובדה: קיימת התנגדות מצד המעסיק אשר אינו מעוניין להמשיך ולהעסיק את העובד הוותיק אשר בדרך כלל משתכר שכר יותר גבוה. המעסיק מעדיף במקרים רבים לוותר על שרותיו הטובים ועל הניסיון ולקלוט עובד זול יותר . לכן אני מציע כי בשלב ראשון יעשה מהלך בחקיקה אשר יאפשר לכל עובד להמשיך במקום עבודתו באופן וולונטרי עד גיל 70 והמעסיק יהיה מחוייב להעסיקו בהתאם לבקשתו של העובד כדוגמת הזכות שקיימת היום לנשים. חקיקה שכזו לא תגרור כל התנגדות שכן היא תפנה לעובדים כדי שימשיכו לעבוד על בסיס וולונטרי. עובד שמרגיש שיש לו כוחות להמשיך יבחר לעשות זאת ולהפך, ללא כפיה. בדרך זו במהלך השנים יתווספו עשרות עובדים לשוק העבודה.
82 אריק 03/06/2014 19:54 רעיון מפגר. להפוך אותנו לעבדים עד המוות.
תוריד את גיל הפנסייה ל60. תן לנו לחיות. בטח ביבי ולפיד שלחו אותך עם הרעיון המפגר . תנו לנו לנוח ולא רק בקבר
81 איתן 03/06/2014 19:06 חולם
קודם כול תדאג לעצמאים לגביי אבטלה אחריי שאנחנו משלמים עשרות אלפים לביטוח לאומי..ביזיון.אנשים עבדים לעבודה ואתה רוצה שיצאו מתיי שהם זקנים ומתחילים המחלות בושה
80 יוסי 03/06/2014 19:04 עו"דאינטרסנט חסר בושה- ואני מציע שביזפורטל יפסיקו לפרסם
כתבות שפוגעות באינטליגנציה שלנו הקוראים. האדם חי בלה לה לנד ,לא מבין כלום בשוק העבודה ומציע הצעות הזויות וחסרות בושה. עשה לנו טובה מר לוין ותשמור את ההצעות ההזויות שלך לעצמך. תעסוק בעריכת דין אולי בתחום הזה אתה קצת יותר מציאותי.
79 רוצה פנסיה עכשיו 03/06/2014 15:12 סס
אדון לחן היקר אתה רוצה שנעבוד עד צאת הנשמה כדי שהיה מספיק כסף לתשלומי הפסניה המנופחים של עובדי המדינה ואנשי הקבע עד היכן יגיע המצב בו חלק מהציבור יממן את הפנסיה לפורשי המדינה . עובדי המגזר הפרטי יעבדו עד גיל 70 כדי לממן מיסים להמשך החגיגה.
78 קליפ 03/06/2014 00:18 אפליה גזענית לטובת הנקבות=שחיתות ארסית!!
למה לאפשר לנקבות(שחיות עשרות שנים יותר מהמגזר הזכרי) לפרוש בגיל 65 ואסור למגזר הזגרי לפרוש לפני גיל 70!! נקבות לא עושות צבא ומילואים....אם כן רק מעט חושים....נקבות מנצחות בכל משפטי הגירושין!!!
77 עובד 02/06/2014 22:46 הכל אינטרסים
יש לבדוק אם לא קיבל טובות הנאה מחברות הפנסיה ביטוח. אולי 1% מצליח עדיין לעבוד אחרי גיל 65
76 פילסוף 02/06/2014 22:38 ואני מציע -להעלות לגיל של תוחלת החיים.
לפי הצעתי, אם יעדכנו מדי שנה את גיל הפרישה לגיל של תוחלת החיים לא יהיה צורך לשלם פנסיהו קצבת זיקנה. נכון שיש בעיה עם הפנסיות התקציביות (יחד עם ביטוח לאומי יוצרות חבות של יותר מטריליון שקל שלא מופיעה בשום מסמך או נתון מאקרו ) אבל ניתן לפטור גם את זה. פשוט יש להעעביר חוק שכל שנה יקצצו כמה אחוזים, מה הבעיה?
75 משה 02/06/2014 21:08 גיל פרישה
גיל הפרישה למשל במדינות אירופה הוא נמוךיותר...להעלות את גיל הפרישה במדינתנו הקטנה הוא כמו להוסיף עוד נטל על הפרט שרוצה ומעוד מעוניין לקבל את תגמולי הפנסיה ששילם מכספו ובמיטב שנותיו למדינתנו ל"אוצר"...וכעת הגיע זמנו להנות מכך. זוהי ממש חוצפה לקבוע עובדות שכאלה. מי מבטיח לנו חיים ארוכים שכאלה ?!
74 דייב 02/06/2014 18:59 לין
האדם הזה פשוט משועמם ומכיוון שכל ראיון או כתבה שלו מנסה להצדיק כביכול את תפקידו הלא נחוץ עם תנאים של מלך אז מה הפלא שהוא עצמו מוכן לעבוד עד גיל 90 :) מאחל לו עד 120 ושיישב בביתו עדיף
73 אריק 02/06/2014 17:32 מה, הוא עוד חי ? נראה שלא מתעניינים בו, אז מצא נושא. (ל"ת)
72 יעקב 02/06/2014 17:19 מציע לעלות ל 75 , 80 , 85 נמכר !!!! (ל"ת)
71 לפני.משה 02/06/2014 16:42 הזוי כבר היום במגזר הפרטי מעל 40 יש בעיה בעבודה!!תבדקו (ל"ת)
70 אנונימי 02/06/2014 16:28 בממשל הליכוד יוציאו לפנסיה גם בגיל 100
וזאת בשביל שהקשישים ימותו לפניי שהמדינה תצטרך לשלם ביטוח לאומי וקצבת שארים.
69 אמנון 02/06/2014 16:16 כדי להעלות לגיל 90 ואז ביטוח לאומי לא יצטרך לשלם אלא
רק לבצע גבייה. לשכבת הקצפת זה לא משנה הפנסיה שלהם מעל 20K לחודש חלקם מקושרים ועובדים אחרי הפרישה בסכומים דמיוניים . המדינה מתנתקת מאזרחיה.
68 נסים 02/06/2014 16:16 דאגה לטייקונים
מי מדבר אדם אשר משתכר עשרות מונים מעובד רגיל מוגן ומובטח מבקש להמשיך לאחוז בקרנות המזבח. ולעזאזל העובדים הנאלצים לפרוש בגיל צעיר עקב התייעלות וסיבות אחרות ונזרקים לרחוב ללא תעסוקה וביטוח לאומי ימשיך להקפיא את הקיצבה העלובה שמגיעה לעובד להשלמת הכנסה שנשללה ממנו. חכם לא טיפש אולי
67 בא 02/06/2014 16:08 נראלי שזה ,שוב ,בובה של ביבי . (ל"ת)
66 ספק מיסים 02/06/2014 15:47 אפשר גם לגיל 80 העיקר שביטוח לאומי ישלם מגיל 65
אני בן 55 משלם מגיל 21 ברצף ביטוח לאומי (34 שנים למי שלא יודע חשבון) ובסכומים דמיוניים, אין בעיה להעלות את גיל הפרישה ובתנאי שנקבל את קצבת הזקנה מגיל 65 וכמובן שנפסיק לשלם ביטוח לאומי
65 טלטל 02/06/2014 15:41 תקטינו השכר של מנהלי הקרנות והעמלות ותפרסמו אינפלציה
אמיתית לפי סל צריכה עכשווי ואמיתי ותשלמו פנסיות צמודות אמיתיות.למה שמנכל חברת ביטוח או ביטוח לאומי יקח שכר של למעלה מ-100000 שח על חשבוננו ואנחנו הפראיירים נעבוד עד גיל 70.שהמדינה תדאג לעבודה מתאימה לבני 55 ומעלה בשכר הוגן של מחצית השכר של מנכל חברת ביטוח לאומי או האוצר. חלם זה כאן
64 70 לכווולם !! 02/06/2014 15:38 כשאנשי הקבע ונשים יפרשו בגיל 70 גם אני אסכים
לפרוש בגיל 70.אבל קודם צריך לודא שהמעסיק לא יפטר אותי לפני כן...
63 עופר 02/06/2014 15:19 צודק! מה פתאום שינוקות בני 60+ יפרשו כל כך צעירים? (ל"ת)
62 אביב 02/06/2014 15:18 מי יחזיק אותנו עד גיל 70 בעבודה,הזויים אתם (ל"ת)
61 rafico3 02/06/2014 14:56 הלצה או מחזה
מר לין היקר, עולם התיאטרון אבד מחזאי מוכשר, חבל מאוד שלא המשכת בכיוון המחזאות, היית מזיק פחות אבל אף פעם לא מאוחר, שב בבית ותכתוב מחזה,:" , אוי שוב שכחתי לפתוח הרוכסן לפני שאני משתין" מוסנזון לא יוכל לפתוח בפניך דלתות, אבל בטוח שתוכל באמצעיך הדלים לשכור במה ולהופיע בסטנד אפ. שלא יבייש את יעקב כהן
60 המצב כיום הוא אפליה 02/06/2014 14:55 ההצעה הראשונה צריכה להיות להשוות את גיל הפרישה (ל"ת)
59 בוב 02/06/2014 14:35 צריך לבטל את הפנסיה התקציבית הרגתם את העם (ל"ת)
58 דליה 02/06/2014 14:35 אכזריות ואטימות
מר לין, אני בטוחה שאתה נהנה מפנסיה שמנה. המאמר שלך מראה שאינך מבין מבוגרים לא מקושרים, נטולי חסכונות גדולים, המחכים בכיליון עיניים לקצבת הזקנה שלהם. האם חשבת ממה תחיה אותה אישה בת 55-60 , למשל, שיצאה לפנסיה מוקדמת מסיבות בריאותיות. אין לה בעל עם פנסיה שמנה, אין לה חסכונות מעבודתה כמורה, למשל. הוריה עניים. האם חשבת ממה היא תחיה עד קבלת קצבת הזקנה??? האם איכפת לך בכלל ממנה??? איך לא רעדה לך היד כשהצעת באכזריות לגזול מאותה אישה (שאינה דמיונית) את כבשת הרש שלה??? תתבייש לך.
57 מאיר 02/06/2014 14:32 פנסיה רק אחרי 120
הלוויה על חשבון העבודה
56 עובד מוסך 02/06/2014 14:24 אני בן 55,מתפלל שלא יפטרו אותי בשנה הקרובה
ומר לין משתעשע לו ברעיון להעלות לי את גיל הפרישה
55 בונד 02/06/2014 14:11 חצוף הפקיד מר לין
מר לין היקר אתה בטח מסודר כלכלית שאתה בא וממליץ לנו המלצות שכאלה. מדוע פרזיט שיושב בכנסת קדנציה יוצא עם פנסיה לכל החיים אפילו עם הוא בן 40
54 בני 02/06/2014 14:10 תרגיעו עם אנשי הקבע
מה נטפלתם לצבא כל עובדי המדינה באותו הסדר כולל חכים שופטים מנכלים ועוד רבים וטובים והם לא הגנו עלינו כמו אנשי הקבע אז תרגיעו
53 מובטל היי טק 02/06/2014 14:07 עובד מדינה תלוש מהמציאות (ל"ת)
52 ירון 02/06/2014 14:07 אדיוט מתנשא שמלא בעצמו - לא ניתן לעבוד בארץ מ 50 (ל"ת)
51 ירון 02/06/2014 14:05 70 ??? מציע 120 - כך נפתור את בעית הפנסיה לתמיד !!!! (ל"ת)
50 נ תוש 02/06/2014 14:04 לא נכון לישראל עדין
קודם כל ממוצע הלידות בישראל כפול מהממוצע בעולם המערבי ויציב כפול מעל גיל 50 כמעט בילתי ניתן להתקבל לעבודה מחדש ובעידוד מדינה יש תחלופה מאד גדולה מתעשיה וותיקה לתעשיה קלה שרותים מיסחר טכטק ככה שאין סיכוי בישראל למצוא עבודה לפחות 20-30 שנה לאנשים בוגרים למה המיספר כי הוא עד למעגל הבא ככה שמאמרים כאלה הם למען נקודות בעולם הכלכלי השבע הקפיטליסטי ואפילו הייתי אומר החזירי זה שמוכר אותנו לסינים כי להם חסר ולנו יש עודף כן יש לנו עודף מחשבות פוליטיקה דיבורים ותכלס אין לנו עוד מעט תחתונים
49 ישראל רוני 02/06/2014 14:03 אנחנו נעבוד עד שנמות שיהי לתת לאנשי הקבע ושאר החוגגים!
חלק מהמנוולים יוצאים שלושים שנה קודם כי "הצילו" את מדינת ישראל באפסנאות ובמטבח ושאר ירקות ואנחנו האחרים נעבוד עד צאת נשמתנו מכוערים נמאסתם!!!!!!!
48 גיל 02/06/2014 14:00 מה עם הסקטור הפרטי העובד
עובדים שלא שיכים לפנסיה תקציבית והפנסיה שלהם היא מה שהפרישו הם לא צריכים לסבול ומגיע להם אם ירצו לפרוש לפנסיה בגיל 67.
47 בללי ויקטור 02/06/2014 13:36 מובטל מ 1998
שוק העבודה מתכווץ להעלות את גיל הפרישה זה כמו לאמר לא ללדת יותר מילד אחד שמא ה"מזון" לא יספיק לכולם השינוי המתבקש הוא בתורת ה"קלקלה" (כלכלה)
46 בא 02/06/2014 12:55 אני מציע לבטל פנסיה תקציבית ,אולי ככה ירדו לנו מהצוואר (ל"ת)
45 אריה 02/06/2014 12:39 בן אדם פשוט הזוי - בני 40 לא מוצאים עבודה - והוא רוצה
שיעבדו עד גיל 70 - תן עבודה ולא דיבורים
zeeviq 02/06/2014 13:26 אין מצב
מי שרוצה לעבוד ימצא עבודה בקלות
אהרן 02/06/2014 16:05 נכון -מהנדס מוצא עבודה כפועל בניין או שומר בחניון. צודק (ל"ת)
44 בדבכט 02/06/2014 12:12 אולי גם המתים צריכים לשלם ,כי אצל היהודונים הכסף יכול ל
הוציא את המתים מהקבר
לך שתה מים מהאסלה 03/06/2014 21:55 אבא שלך יהודון יא בדבכט טמבל (ל"ת)
43 אהרן 02/06/2014 12:06 אוריאל לין - איך הגעת לתפקיד זה עם חוסר הבנה מוחלט
לא ברור לי איך הגעת לתפקידך זה עם חוסר הבנה מוחלט של שוק העבודה. אני בן 55 מובל הייטק מזה 3 שנים. מנסה למצוא כל עבודה - גם ברבע השכר שהיה לי קודם - ואף אחד / חברה / עסק לא מוכן לקלוט עובד בגילי. סביבי עשרות אלפי אנשים עם בעיה זו - ואף אחד לא טורח לטפל בנושא... אז לפני שאתה מטפל בהעלאת גיל הפרישה - נא טפל בכך שלאנשים בגילנו תהיה בכלל תעסוקה!
מערכת ביזפורטל 02/06/2014 12:20 בעניין תגובתך
שלום אהרון, אנחנו שוקלים לתת במה לתגובתך בכתבת תגובה להצעתו של אוריאל לין. נשמח אם תרחיב מעט על מצבך ועמדתך בעניין העלאת גיל הפרישה. תודה
מוני 02/06/2014 14:03 אוריאל לין
לשאלתך אוריאל לין הגיע לתפקידו דרך הפוליטיקה זה אומר: - פנסיה של חבר כנסת (מקבל פנסיה ש מאז 92) -ניצול קשרים פוליטיים של שמור לי ואשמור לך להגעה לתפקיד זה - סידור הילדים בכל מיני תפקידים ציבוריים (עו"ד של גופים ציבוריים) - וכו.....
אורלי 02/06/2014 16:01 אם זה נכון מה שאמר מוני כדאי שאוריאל לין ישתוק (ל"ת)
42 גיל 70 זה דקה מהמוות 02/06/2014 11:52 טמבלים לא מתים,רק מתחלפים. (ל"ת)
41 אליהו 02/06/2014 11:45 תדאג שיפסיקו לבזבז את כספי הציבור ושלא ישלמו פנסיה לך
ולכל האנשים ששדדו את קופת המדינה במשכורות פצצה ולקחו שוחד בכל מיני צורות
40 משה 02/06/2014 11:42 תנחת על האדמה
כאשר אנשים מעל גיל 50 אינם מצליחים למצוא עבודה וחיים שנים מהיד לפה תוך "אכילת" חסכונותיהם וציפיה להגעה לגיל הפנסיה וקבלתה בתוספת דמי הביטוח הלאומי על מנת להרים קצת את הראש הצעה זאת הינה לעג לרש והתעללות בעשרות ואולי מאות אלפי אנשים.
39 דנידן 02/06/2014 11:36 גיל 70 לכולם כולל טפילי הקבע חוץ מהלוחמים (ל"ת)
38 יוסי 02/06/2014 11:33 מציע לבטל פנסיה תקציבית - יהיה כסף לקצבאות גם בגיל 60 (ל"ת)
37 כלכלן 02/06/2014 11:31 פנסיה מגיל 70 לאנשי קבע , משרד הבטחון ושאר החוגגים
באותם תנאים שלי ושלך ושלה ושלנו ושלהן. חסל סדר המאפיה , וקומבינות של המגזר הציבורי והבטחוני
36 חרה של הצעה 02/06/2014 11:27 אני מציע שנשווה את גיל הפרישה לגיל 62 לכולם כולל צה"ל ו
ומשרד הבטחון , המורים , המשטרה וכ"ו . נבטל רטרואקטיבת פנסיה תקציבית . ובקיצור נשווה תנאים , גם בנושא צבירה ובסיס חישוב זה מה שנכון לעשות. אבל נראה מי ה"גבר " בכנסת שינסה לרוץ עם זה.
35 גמלאי 02/06/2014 11:26 תכנית חלקית
אני בטוח שגם בין אלה שכבר פרשו לגמלאות יהיו חילוקי דעות. אלה שהגמלה שלהם קטנה משמעותית בהשוואה לשכר, בחלקם היו שמחים ( אם מצב בריאותם מאפשר זאת )להמשיך לעבוד הן מטעמי שכר והן מטעמי עיסוק / חברה / עניין. תכנית זו לצערי לא תוכל לצאת לפועל אם במקביל לא יהיה פיתוח כלכלי שייצור מקומות עבודה לצעירים. אלה וגם אלה צריכים תעסוקה. אני מניח שאם הכלכלה תתפתח, וגידול האוכלוסייה לא ידביק את ההתפתחות הכלכלית, לא תהיה למעסיקים ברירה אלא להמשיך ולהעסיק גם את בני ה40-50 והלאה בגלל מחסור בכוח אדם מקצועי ובעל ניסיון . כולם ירוויחו מזה
34 מרקו 02/06/2014 11:24 בשבילי אוריאל לין הוא ראש הממשלה האולטימטיבי
חבל שפרש הכנסת . הבנה כלכלית מצוינת. איש אמיתי של כלכלה חופשית
33 אנו 02/06/2014 11:14 מי אתה שאתה מציע? תחזור לחור ממנו יצאת (ל"ת)
32 אנונימי 02/06/2014 11:09 תפרוש כבר ותפנה את מקומך
מגרד כל היום ומרוב שעמום מציע הצעות חולניות תתפטר עוד היום
31 אר 02/06/2014 11:06 מעניין שרק אלה שיש להם תפקידים ציבוריים רוצים הארכת גיל
הפנסייה שחררו אותנו מספיק עולם של זקנים מחזיקים בכח את כל התפקידים
30 הצדיק מסדום 02/06/2014 11:02 מאיזו סיבה את מפלה את הגברים ביחס לנשים
יש לקבוע גיל פנסיה אחיד לגברים ולנשים. גיל הפנסיה צריך להיות 65 עם אופציה לעבודה עד גיל 70. גבר או אשה יוכלו לצאת לפנסיה מלאה בגיל 65. אם יצאו ביטוח לאומי ישלם להם קצבת זקנה כמקובל. תינתן להם אפשרות להמשיך לעבוד עד גיל 70. הם יוכלו לפרוש בכל שנה עד הגיעם לגיל 70. זה יהיה נתון להחלטתם בלבד. לא בידי המעביד. כל עוד ימשיכו לעבוד לא יקבלו את קצבת הביטוח הלאומי. יש להסדיר גם את האפשרות לעבודה חלקית בין גיל 65 ל 70. במקרה כזה תשולם להם קצבת ביטוח לאומי באופן יחסי לחלקיות המשרה שלהם. אם המעביד ירצה שהעובד יפרוש בגיל 65 או בכל שנה עד גיל 70, יצטרך להגיע להסכם עם העובד. משהו בדומה לפרישה מוקדמת.
29 עובד קשה 02/06/2014 11:01 אתה באמת מאמין למה שאתה אומר ? איפה אתה חי ? (ל"ת)
28 אנונימי 02/06/2014 10:56 פשוט חלאה (ל"ת)
27 עמית 02/06/2014 10:52 למה בכנסת ישראל לא פורשים בכלל? שם אפשר לכהן
גם בגיל 120 הכל חוקי
tr 02/06/2014 11:04 נכון מאד (ל"ת)
26 ברוך 02/06/2014 10:52 אוריאל לין אתה חולרה לא קטנה
אתה עובד במשרד ואין לך בעיה אבל יש רבים עובדים עבודת כפיים קשה ביותר ומעל גיל 60 ממש קשה להם אני מבין שלא איכפת לאחד כמוך שלא יהיה להם אוכל בבית בגלל חולרות שכמוך תתבייש לך
משה 02/06/2014 11:13 הבנת הנקרא תגובה ל 26
ידידי, לפני שאתה משמיץ תקרא מה שהוא אומר : זה לא יחול על אנשים שעובדים בעבודה פיזית שוחקת ! חוץ מזה, תקדיש מעט מחשבה למה שהוא אומר : הרבה גמלאים יסכימו איתו
אנונימי 02/06/2014 13:32 טוקבק
יש ולא מעט ואולי הרוב מבין הטוקבקיסטים כמו הנ"ל שיש להם צרכים נפשיים מעוותים.
25 אנונימי 02/06/2014 10:50 דור של זקנים עניים
מה טוב בהצעה היא טובה לעשירים כמו אוריאל לין שתהיה לו עבודה גם עד גיל 100 ואם לא הוא יוכל לפרוש בגיל 60 ולהמשיך לחיות כרגיל. מה יעשה מפוטר בגיל 50-60 שלא מוצא עבודה? הוא יהפוך להיות עני זקן אז תעשה לי טובה אדון אוריאל לין , שב בשקט ואל תציע הצעות אינטרסנטיות כי גם ככה לא השארתם כלום במדינה הזאת . מי שאין לו שלשול של כסף אין לו זכות קיום.
24 אלי 02/06/2014 10:49 אני מציע שאתה תפרוש אתה בן 80 תפנה את מקומך (ל"ת)
23 יז 02/06/2014 10:48 אפשרי רק אם תכפה על המעסיק להעסיק עד גיל הפרישה
ולא לפטרו קודם
אר 02/06/2014 11:10 הוא מתכוון למגזר הציבורי שאינו יודע שובע חבורה של זקנים
מטופשים העצמאים לא יכולים להרשות לעצמם את הפינוקים שלהם
22 yakovca 02/06/2014 10:48 כאשר יכתוב מאמר כזה אחד בן 30 אני אתייחס ברצינות ולא...
בן אדם (מכובד) יליד שנת 1935 אגב למה הוא לא פרש בגיל 70 לפנות משרה לצעיר יותר...
21 רן 02/06/2014 10:48 מי מקבל לעבודה אנשים מעל 50 אין סיכוי מדבר שטויות
כל אלה שפרשו מהעבודה צעירים זה בגלל שבעבודה רצו להפריש אותם פרישה מרצון של החברה איפה אתה חי?
20 אבי 02/06/2014 10:45 אתה טועה בגדול צריך להגדיל ל 90 אז יישאר לך יותר (ל"ת)
19 צבי 02/06/2014 10:44 עובדי מדינה ישלמו לעצמם פנסיה
לפני שמעלים את גילה פרישה ל-70 , אולי מכון יותר לחוקק חוק שמפסיקים עם פנסיה תקציבית לעובדי מדינה והעובדים הללו (עיריות וכולי) יצטרכו להשתתף בפנסיה שלהם כמו בסקטור הפרטי הרבה כסף התווסף לקופת המדינה ואנחנו נוכל להזדקן גם בלי עבודה לגיל 70
בא 02/06/2014 10:54 מה עדיין ביבי לא ביטל את זה .זה אסון . (ל"ת)
18 רחל 02/06/2014 10:44 כל החיים משלמים ביטוח לאומי בגיל 70 או שמתים או שנשאר
כמה שנים לחיות ישלמו קצבה בושה למדינה גנבו במשך שנים את הכספים שגרמניה שילמה פיצויים ועכשיו ממשיכים כל הזמן לקחת מהחלשים
17 בא 02/06/2014 10:43 המושחתים ,מתפלשים בחטא ,מתלכלכים כמו חזירים יותר
ויותר .
16 אדמונטוני 02/06/2014 10:41 מאמר נדוש ולא מקורי שלא חידש כלום (ל"ת)
15 שלי 02/06/2014 10:41 השבע לעולם לא יידע איך מרגיש הרעב כולם למעלה
גם בשלטון אלו שמחוקקים את החוקים עשירים מאוד איך לעזאזל הם אמורים להבין את העם
14 דוד 02/06/2014 10:39 העיקר שאתה מסודר נראה אותך חי מקצבה תתביש (ל"ת)
13 איתן 02/06/2014 10:38 לעובדי המגזר הפרטי המצב רק יחמיר
זה בדיחה עצובה לעלות את גיל הפרישה ל 70 אנשים אחרי גיל 50 שאין להם קביעות ועבודה יציבה ימצאו את עצמם מחוץ למעגל העבודה וכך בשך 20 שנה ישרפו כל חיסכון על מנת לחיות לא ישאר להם כלום בגיל 70 להזדקן בכבוד אפילו ביטוח לאומי הם יצטרכו לשלם ולא לקבל עצוב , מאוד עצוב
12 אנונימי 02/06/2014 10:35 בגיל 50 כבר לא מקבלים לעבודה !!! (ל"ת)
11 אביגדור 02/06/2014 10:34 הצעה מעולה, רק שהפופוליזים בכנסת יעצור הכל
חברות הכנסת הן הפופוליסטיות הכי גדולות, רק לראות את מירי רגב שעוסקת בקדחתנות מפחידה בכל ה"חיסכון" בגרושים שהיא חושבת שעושה טוב לאזרח - חוקים שמתערבים שוב ושוב בחופש העיסוק, דמגוגיה בגרוש, שלי יחימוביץ שעסוקה בלהרוס את הסקטור העסקי, והן לא יטפלו חלילה בבירוקרטיה, ולמשל בדבר פשוט כמו ההוצאה לפועל, בה נאלץ האזרח לעבור מסכת יסורים ואינו מצליח לגבות את כספו. למשל בכך שרשמת ההוצאה לפועל בראשון לציון היא אדם לא ראוי, שאינו מבין ואינו קורא דבר ממה שמונח לו ועוסקת בעינוי הזכאי ובהצלת החייבים הנוכלים. בזה הן לא יתעסקו חברות הכנסת הקטנות הללו, אבל בהדיפת כל הצעה להאריך את גיל העבודה זה מאוד חשוב להן להראות "מגינות הנשים" בעוד בעצם הן פוגעות בנשים. צריך לקרוא לכל קבוצת חברות הכנסת הללו "חברות הכנסת שנבחרו להרע לנשים" על מנת שכל הנשים בארץ יראו מי אלו מה פועלן
לא רוצים 02/06/2014 10:41 מה מעולה בהצעה?שאלת אם באמת אדם בגיל 67 שנמאס לו כבר
לעבוד (לא כולם חולי נפש), ורוצה לנוח ולטייל אם הוא מוכן לזה?
א.מ 02/06/2014 10:41 ומה יעשו הצעירים? (ל"ת)
10 כלכלן בכיר 02/06/2014 10:34 נוכל!!!אינטרסנט!!!לטובת המעסיקים דופק את הציבור!!!
הצג פתרון כולל - תעסוקה,ביטוח לאומי(הפרשות מעסיקים - תגמולים),הטלת מס על פנסיונרים.פשוט "גאון" בגרוש,בושה!!
9 ש.מ 02/06/2014 10:32 להעלות גיל פרישה לאנשי קבע ל 55 ולהוריד לאזרחים ל 55
רק ככה.
8 איל 02/06/2014 10:31 לדעתי גיל הפרישה יגיע לאזור ה-75 תוך שני עשורים (ל"ת)
7 לגילאי 60-70? 02/06/2014 10:30 בוגר הנדסת אלקטרוניקה אינו מוצא עבודה, איך תמצא עבודה
זורקים את המבוגרים לרחוב ושיסתדרו בלי שום סיכוי.
6 ללה לין לנד 02/06/2014 10:30 לין ושאר הגיבורים . קודם תנסה אתה לחיות ב1500 ש"ח לחודש
במשך 20 השנים הקרובות ואז תציע הצעות הזויות. היום מאות אלפי אנשים מגיל 50 ללא תעסוקה ואתה רוצה שימתינו עוד 20 שנה בשביל לקבל פנסיה זעומה וביטוח לאומי.
בא 02/06/2014 10:39 כן הוא היה רוצה ,אתם ממש לא מעניינים אותו ,הוא מסודר
עד הגג ,הבעיה שלו שהוא מושחת ויום אחד יגיע מהר גבוה לעמק נמוך מאוד מאוד .
5 בא 02/06/2014 10:29 לך תציע את זה בצרפת ,היו מכניסים אותך לזפת ומריצים
בשנדליזה . עוד מושחת .
בא 02/06/2014 10:42 בעירום כמובן ,וגם מוסיפים נוצות ,בתקווה שתלמד לעוף . (ל"ת)
4 בת יענה 02/06/2014 10:09 מר לין הנכבד
אתה כמו כל הפוליטיקאים מטעם, מציג תמונה חלקית ומאוד מנומקת. אבל אתה מתעלם מן העובדה שגיל הפרישה ה"אמיתי" של עובדים רבים הוא סביב ה-50. מה הם אמורים לעשות מגיל זה ועד גיל 70? להתנחם בכך שמדובר במהלך טוב לקרנות הפנסיה??? במקום להיות פופליסט ודמגוג תציע פתרונות כוללים ואמיתיים.
3 אנונימי 02/06/2014 09:14 למר אוריאל לין - לעג לרש
אתה כנציג המעסיקים יודע (כמובן שאי אפשר להודות בכך בפומבי) שכאשר אני מציג מועמדות לתפקיד להתקבל לעבודה, המעסיק בודק ,בין השאר,את גילי הכרונולוגי. אם גילי הוא מעל 40 אני כבר נחשב לפגום והסכוי שלי להתקבל לתפקיד יורד בלי קשר לשאר הנתונים הטובים שלי. כך שקשה לדבר על הגדלת גיל הפרישה כשבפועל, עבור המעסיק, בגיל מעל 40 אני כבר נחשב לעובד לא רצוי. אני באופן אישי בן 67 היום. כשהייתי בתחילת שנות ה40 שלי חויתי את אשר תיארתי אצל יותר ממעסיק פוטנציאלי אחד. היום, המצב מבחינה זו הוא כבר יותר גרוע לעובדים. כך שדיבור על הגדלת גיל הפרישה הוא לעג לרש.
2 די נמאס! 02/06/2014 08:54 גיל 70 לכ-ו-ל-ם - ללא הבדל בין גברים ונשים!
אין שום סיבה שנשים יפרשו מוקדם יותר - אם בכלל הם צריכות לפרוש מאוחר יותר כי תוחלת החיים שלהם גבוהה יותר.
1 יורם 02/06/2014 08:25 הפסד של מאות אלפי ש"ח !
דחיית קצבת זקנה, ניכוי דמי ביטוח מפנסיה מוקדמת, דחיית הפטור 43.5%....תעשו חשבון ותכפילו ב-2 (לגבר ואישה). בהצלחה
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש