ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

לפיד קורא לשבת על הגדר ואנחנו צפויים לשלם את המחיר

אסף אנגל, מנכ"ל גדות נדל"ן, מסתכל על הצעת החוק של מע"מ 0% והדרכים ליישומה, בוחר צד ומזהיר, "אנחנו עוד נשלם את המחיר על פעולות השר לפיד"
 |  37
Share
האם שוב אכתוב על חוק המע"מ? זו היתה ההתלבטות שלי כשהתיישבתי מול הדף הריק. בחנתי אפשרויות של נושאים נוספים, אבל המציאות שחוק מע"מ 0% הוא חזות הכל בשוק הנדל"ן למגורים.

ומה נשתנה? אחרי תקופה ארוכה אני בוחר צד. אני יודע שזה הצד הלא פופלרי, המושמץ. אף שאיני קשור או תלוי בו, אני מרשה לעצמי להגיד: אינני מאמין בהצלחת התכנית, ועוד יותר מתנגד לדרך בה היא מנוהלת. הנני מבין את המצב הנוכחי של היזמים, אך השורה התחתונה של רובנו היא השאלה, האם נצליח לרכוש דירה במחירים שפויים?


האפקט האדיר של המהלך להחלת הטבת מע"מ 0% לרוכשי דירה ראשונה יצר רף ציפיות שהולך ונוסק מיום ליום, זאת למרות אינספור ניתוחים כלכליים שמוכיחים, כמילותיו של משה כחלון, כי החוק נועד לכישלון - "החוק לא יכול לעמוד על רגל אחת".

כולנו עסוקים במבחן העתידי בו אלפי הרוכשים, שממתינים בימים אלו על הגדר, יגלו האם ההמתנה השתלמה להם, או חלילה, כפי שצופים רבים, דווקא תייקר את מחירי הדירות ותרחיק אותם עוד יותר אף יותר מחלום הדירה ממה שהיה לפני 3 חודשים.

אלא שכבר היום, ניתן לבחון ולאבחן את תוצאות הדרך
צורת הניהול של השר לפיד בהוצאת התכנית אל הפועל החל מהיום בו פורסמה ללא קיבועי זמן. הוא אף הגדיל וקרא לאזרחי ישראל לא לקנות דירות עד שהתכנית תצא לפועל. בקריאה הזו לא הייתה הבחנה בין מספרם הקטן של הזכאים ל-93% מקהל הרוכשים שכלל לא עומד במרכז הסיפור.

הכעס והמרמור שעמדו להתפרץ מכל עבר על מחירי הדיור חייבו את שר האוצר למהלך משמעותי. מאז פרסום הכותרת הראשונה על התכנית ועד היום ישנה ירידה דרמטית של אנשים המבצעים עסקאות נדל"ן, במספרים הרבה יותר גדולים מסך כל הזכאים אליהם פונה התכנית. כמו כן, השיח הוסט למצדדים בחוק ולמתנגדיו, ולא במחירי הדיור, שאגב, המשיכו לעלות גם ברבעון הראשון של 2014 - נתון שזכה לכותרות זניחות מאד. וכאן בדיוק, למרות הסיכון הציבורי שבגיבוי יזמים, ולמרות שלא בהכרח מדובר בקהל של צדיקים גמורים, בהקשר של התנהלות זו, אני מאמין שנעשה ליזמים עוול והציבור ישלם את המחיר - הם אף פעם לא גרפו רווחים של 300% ו-400% על מוצריהם. הם מתמודדים עם שוק ממוסה עד הצוואר ושקוע בבירוקרטיה עד מעל הראש. הם לא מסכנים ומרוויחים יפה מאד, אבל האם אתם מתארים לעצמכם מצב בו יגיד שר אוצר לאזרחי המדינה לא לקנות מוצרי חלב הנשלטים על ידי מועצת החלב? האם אתם מתארים לעצמכם מצב בו שר האוצר יגיד לאנשים לא להפקיד את כספם בתכניות חיסכון בבנקים, ויוביל לשיתוק השווקים האלו? לא נצטרך לחכות לכניסת החוק לתוקפו כדי לראות את השלכות ההתנהלות. אלו כבר פועמות ויוצרות עובדות בשטח - השטח הריק. כשאתה מעמיד את כל אותם יזמים בשוק של חוסר וודאות, אווירה בה אתה מבקש מהם להפסיד במכירה, וכאמור, לא תוחם את התכנית בזמן, יש 0 יזמים הנגשים למכרזי קרקע ו-0% אחוזי הצלחה - כיוון שאף אחד מאיתנו לא ירוץ לקנות קרקעות במיליונים, אין מי שמתחיל לבנות ואין מי שמייצר היצע, אפילו לא את המעט שהיה עד כה - שיקול פיננסי לגיטימי של כל חברה עסקית.

יש מקום לשתף את החברות בהליך ולהגיע בדיוק לאותה תוצאה רצויה, מבלי לפגוע בהם. אני בעד היזמים! מסיבה הפשוטה, שבמקורה של התכנית, יש להם אינטרס משותף עם הרוכשים - גם אם ישמרו על אותו מתח רווחים ליחידת דיור, הרי שהורדת המחיר לדירה תביא להם יותר קונים ומכירות נוספות, ומכאן הם יגדילו את הרווח הכולל שלהם.

בשורה התחתונה החוק משרת אותם ואת האזרחים כאחד, היחידה שהייתה אמורה לוותר פה על הכנסות היא מדינת ישראל. כעת אנחנו נכנסים למצב בו יש הרבה פחות יחידות דיור והרבה יזמים שיצטרכו ליישר את שורת הרווח הכללית שלהם דרך כל דירה ודירה. כל דירה ודירה שאנחנו נקנה.

***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

37 תגובות ב-35 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
35 לאה דגן 28/05/2014 02:45 האם נדע לנצל את חלון ההזדמנויות
יש כרגע חלון הזדמנויות ,דווקא כעת יש לנו הזדמנות לרכוש דירות במחירים סבירים, כי כעת יש לנו כח קניה טוב.
34 יונית 27/05/2014 22:10 למה לקוות?
המדינה ממש לא עוזרת לנו.ואין למה לקוות. רק המגזר החרדי יוצא מצ"ופר מכל הכיוונים.גם בקניה וגם במכירת נכס.
33 riki 27/05/2014 07:06 עולים או יורדים
אם החלטתי לחכות קצת בקטע של קניית הדירה - (גם בעלי כמובן) אנחנו למעשה לא ממש מסתכנים אבל אולי מפסידים את הזמן שהדירה עצמה אם היינו קונים - היתה עולה במחיר - לפי הנסיון בעבר המחירים של הנכסים רק עולים
32 שאלתיאל 26/05/2014 05:40 הזדמנות לרכוש דירות במחירים סבירים
יקי רייסנר כותב פה ב - bizportal: "אנשים שלא זכאים וחושבים שהמחירים ירדו בטווח הקרוב הם טועים. דווקא כעת יש להם הזדמנות לרכוש דירות במחירים סבירים, כי כעת יש להם כח קניה טוב." למה שלא נאמין ליקי רייסנר הוא סמנכ"ל חברת צ.לנדאו ומנכ"ל חברת רייסדור.
31 אלינור 25/05/2014 03:59 תוספת לשתי ההערות הקודמות
מחירי הדירות אמר אריאל כי הוא "מעריך שהקבלנים יעלו את ההיצע ואז נכנס למצב שבסוף 2014 המחירים ייבלמו וב-2015 יירדו...וכל זה לטובתנוץאשרי המאמין
30 אלינור מירושלים 25/05/2014 03:55 מחיר מטרה
לא אני אמרתי את המשפט הבא: הפחתת מחירי הקרקעות במסגרת תוכנית מחיר מטרה תוביל לאובדן הכנסות לרשות מקרקעי ישראל, לכן יש עדיפות לתוכנית זו. - זה נאמר מפי שר השיכון - אריאל... ומה זה אומר עלינו ועל מצבנו????
29 אלינור מירושלים 25/05/2014 03:46 הזמן החולף לא לטובתנו
כולנו מחכים "עד יעבור זעם" ולא של לפיד חס וחלילה - אלא של הממשלה - לא בטוח שבהמשך נהיה באותו המצב - הזמן החולף לא מיטיב איתנו(ריביות, עליות מחירים, בקיצור ממש לא לטובתנו.
28 אברהם 24/05/2014 19:59 דירה בשבילי היא לא השקעה
אני לא יודע איך אתם רואים את המצב בשביל לקנות דירה זה אך ורק בשביל שיהיה לי גג מעל הראש
רותה 26/05/2014 05:44 תשובה לאברהם
גם אני שייכת לדור שלא ראה דירה כהשקעה היום הכל השתנה - ולנו קשה עם השינויים האלה - באנו לבנות כאן מולדת- לעבוד ולייצר.
27 חיים 24/05/2014 15:54 שוק הנדלן ותהפוכותיו
מה שיקבע אם רכישת דירה להשקעה משתלמת או לא - הוא נקודת הזמן שבה אתם נמצאים על פני ציר העליות והירידות בשוק הנדל"ן. ואיך נדע - האמת היא שגם גדולים וחכמים לא תמיד יודעים את התשובה
26 ינון 24/05/2014 15:50 לא כדאי לחכות עוד ועוד
בעצם כל עיכוב גורם לנו הפסד ברווחים שהיינו יכולים להשיג אם היינו כבר בתוך הפרויקט של קניית הדירה, אם בהשכרה ואם בשמירת ערכו הנכס אותו קנינו.
25 שמואלי 24/05/2014 14:39 שוק הדיור בכוננות
כולנו מחכים בדריכות לראות את פעילות הממשלה ואת ההשפעה של חוק 0 מע"מ על שוק הדיור. האם תהיה הצפה של לקוחות במשרדי הקבלנים וחברות הבניה נראה לי שכדאי להקדים תרופה למכה
24 אילנה 24/05/2014 06:35 הצעה לשר האוצר ליאיר לפיד:
דבר מעט ותעשה הרבה - ככה תכנס להסטוריה ותעשה תפנית אמיתית בהסטוריה של כולנו
23 רחלי 23/05/2014 15:40 נו
באמת הציפייה לשינוי ממש מתישההאם יהיה טוב יותר- בן זוגי אומר שהכל הולך להיות גרוע - אני חושבת ההפך...
22 מוישלה 23/05/2014 15:38 גם אני מעדיף לשבת על ספסל
האמת שכולנו מחכים לתזוזה בקטע של שר האוצר יאיר לפיד נראה מה הדרך שהלפיד יתווה ויאיר לנו
21 יוסי 23/05/2014 06:40 גדר גדר יותר כדאי ספסל
גם אני כבר נפלתי מגדר - ממש לא כדאי
20 ישראל 23/05/2014 00:12 מה קשה פה להבין?
כעת הוא הזמן הטוב ביותר לרכוש דירות. השוק עובר כעת למצב של המתנה למשך כמה חודשים ובשל כך נוצרים ביקושים גדולים ובעקבות הביקושים עליית המחירים - מה קשה פה להבין?
19 אליקים 23/05/2014 00:09 ישיבה על הגדר
מישהו דיבר פה על כאבים בנפילה מהגדר - נראה לי שהוא צודק יותר שווה לשבת על כורסא בסלון הדירה החדשה האם לא כדאי להתחיל סוףסוף בהתארגנות לקנייה?
18 אליקים 23/05/2014 00:06 ישיבה על הגדר
מישהו דיבר פה על כאבים בנפילה מהגדר - נראה לי שהוא צודק יותר שווה לשבת על כורסא בסלון הדירה החדשה האם לא כדאי להתחיל סוףסוף בהתארגנות לקנייה?
17 חיים מור 22/05/2014 22:10 פסק הזמן
כשהחוק יעבור תהיה התנפלות גדולה של הציבור על דירות ואז נצטער שלא עשינו דבר ושלא ניצלנו את פסק הזמן עד שיכנס לתוקפו החוק החדש
16 רות 22/05/2014 22:03 מי ירוץ לקנות קרקעות...
אף אחד מאיתנו לא ירוץ לקנות קרקעות במיליונים, אין מי שיתחיל לבנות ואין מי שיתחיל לקנות את הדירות שנרכשו
15 אליהו שמש 21/05/2014 18:28 לפיד לשבת על הגדר
ישיבה על הגדר.כאבים. נפילה.
14 יוחאי 21/05/2014 13:47 לשבת על הגדר או לפעול?
אני רואה אלפי צעירים שמתעתדים(מלשון עתיד...), ממתינים יושבים על הגדר,הם יגלו מאוחר אם ההמתנה השתלמה להם למעשה גם אני נמנה על אותם זוגות צעירים...
13 רעות 21/05/2014 11:15 תשובה לתום
שלציעו היזמים סכומים נמוכים מאלה, ואז גם תהיה אפשרות לזכות בקרקע במחיר נמוך יותר. - 200,000 אפשר גם פחות...
12 תום 21/05/2014 03:42 "לא ירוצו לקנות קרקע במיליונים" - חוסר הבנה מוחלט
הרי היזמים בעצמם קובעים איזה מחיר להציע על הקרקע, אז במקום להציע למדינה 500,000 שקל ליחידת דיור, שיציעו רק 200,000 אם הם מרגישים חוסר ודאות. זה יאפשר להם להרוויח בכל מצב, ואפילו הרבה יותר. לא רק זה, אם באמת כל היזמים חוששים, אז כל היזמים יציעו סכומים נמוכים כאלה, ואז גם יהיה מעשי לזכות בקרקע במחיר נמוך כל כך.
11 יאיר לפיד 20/05/2014 23:34 חכו בסבלנות, מה הלחץ? (ל"ת)
10 ארנון מצליח 20/05/2014 23:29 נחכה ונראה. אין דרך אחרת לדעת אם לפיד יצליח או לא. (ל"ת)
9 לביא 20/05/2014 22:42 התרגלנו לרעיון של הורדת המע"מ
אבל כרגיל כשיש הודעה משמחת, מיד אחרי כמה ימים ישנה הודעה ממשלתית רצינית על כך שיש גרעון גדול ולא יהיה מנוס מלהעלות את המיסים על האזרחים (אלו שעובדים כמוב) ושוב המטוטלת הקוצרת בכל אזרח שרק ביקש לחיות. ובאותה הנשימה של העלאת המיסים ב-2015 (...לא יהיה מנוס...) מופיעה כתבה מעניינת מאד של הכתב הכלכלי המצויין של ערוץ 10 מתן חודורוב על שפיכת מיליונים רבים על האחזויות לא חוקיות. כולם צוחקים עלינו ממש בפנים ומשחקים משחק מטומטם של גלגולי עיניים לשמיים כאילו ואין יותר מה לעשות. אז לאן באמת יילך הנדל"ן..........
8 משה ראשל"צ 20/05/2014 17:38 תכניות שלוף של יפיוף שלא גמר תיכון ושירת בגלצ
טפשים מי שנתן 19 מנדטים לדביל
7 זיו 20/05/2014 14:54 הפתרון פשוט - מחיר 0 לקרקע בפריפריה עם כבישים חדשים (ל"ת)
6 אתי 20/05/2014 14:10 אין כסף לקנות דירות.
הכל בעיה של יוקר מחייה בארץ
5 אביעד 20/05/2014 14:01 ההשפעות כבר התחילו!!!
כתבה בynet שבה מרואיין מנכ״ל מדלן שמדבר על עליה יזומה של הקבלנים באשקלון לנוכך החוק ....כבר עכשיו..
4 ירמיהו 20/05/2014 13:49 משפרי דיור ומשקיעים לא מבינים
איזו הזדמנות נפלה בחלקם בימים אלו. שהחוק יעבור הם ישלמו הרבה הרבה יותר היום היזמים נחמדים אחר כך שיהיו להם משרדי מכירות מפוצצים הם לא יספרו אף אחד
3 אבי קול 20/05/2014 12:53 שרי האוצר השיכון עם דמיון ואשליות וביבי ישן..מחדל נולד!
כדי שהמחירים ירדו במספר % המדינה צריכה לבנות ומיד כ-3 ערים אחת בצפון...השנייה במרכז...והשלישית בדרום...כל התכניות של מע"מ - 0 ומחיר מטרה...רק יעלו את מחירי הדירות...אם אין בניה בכמויות של עשרות אלפי דירות...המחירים רק יעלו...שר השיכון...ושר האוצר...שניים יגרמו לאסון בדיור בעוד מספר חודשים...ההקפאה של מספר חודשים שגרמו היום...תעלה את הביקוש...והמחירים יהיו בשמים...ובמיוחד במרכז המדינה ובאזורי הביקוש...שני בחורים עם דמיון שנובע מאשליות...!!!
משה ראשל"צ 20/05/2014 17:36 תמיד יקום מישהו ויאשים את ביבי - נוני משלם לכולכם (ל"ת)
2 קבלן,בנק,ממשל=גנבים 20/05/2014 11:15 דמגוג יומי לפראייר=מחיר הזוי מעל50%=דור צעיר עני=מיתון! (ל"ת)
1 אמיר 20/05/2014 10:48 הכל נכון ויפה אבל תסביר לי מאיפה אנשים יביאו את הכסף ?
הכל נכון ויפה אבל תסביר לי מאיפה אנשים יביאו את הכסף ? דרך אגב אדם שיקח משכנתא גדולה מהבנק ויחזיר כל חודש 5000 שח לבנק ויגרום למיתון במשק מכיוון שאין לו גרוש לקנות פיצה זו לא תשובה רצינית בעיניי
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש