ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

ההתנפלות בדרך, נצלו את הזמן - לקניית דירה

יקי רייסנר, סמנכ"ל חברת צ. לנדאו ומנכ"ל חברת רייסדור, מתייחס לקריאות לחכות עם קניית נדל"ן, מתנגד להן וטוען כי עכשיו הוא הזמן הנכון לרכישה
יקי רייסנר, צילום: יעקב גרוס
ההחלטה המגמתית של שר האוצר לפיד על הטבת 0% מע"מ לדירות מעל 600 אלף שקלים, נקבעה במטרה ברורה להדיר את הקבוצות שאינן משרתות או עושות שירות לאומי. מכיוון שהיה ברור שאי אפשר להטיב רק עם אוכלוסייה אחת, מבחינה משפטית, עשו זאת בצורה מתוחכמת של דירוג מחירים. חיפשו את הדירות עם המחירים הנמוכים ביותר, ולפי זה קבעו את הקריטריונים. אין לי ספק כי אם היו בנמצא דירות ב-500 אלף שקלים, הרף היה נקבע שם.

הסערה שהתחוללה סביב אותה הטבה, חידדה את מה שטענתי לאורך כל הדרך - 600 אלף שקלים הוא מחיר לא ריאלי עבור דירות חדשות. כעת, זו פעם ראשונה ששמים את הפרמטרים האמיתיים על השולחן על עלויות הבניה והקרקע, ומבינים כי 600 אלף ש' הוא חלום שלא יתממש.

יחד עם זאת, עדיין קיימות דירות 3 חדרים יד-שניה במחירים של 400 אלף שקלים בערי הפריפריה, כמו עפולה, צפת, חיפה, בת ים, קריית גת, טבריה ועוד. אני קורא לציבור החרדי לחטוף ולרכוש את אותן דירות, כי לא יהיו יותר דירות במחירים כאלה.

בתקופה האחרונה קיימת תופעה של 'ישיבה על הגדר' בשוק הנדל"ן, גם אצל אנשים שלא להטבת המע"מ, מתוך מחשבה או תקווה כי מחירי הדיור ירדו בגלל ההטבה. לטעמי, הם עושים טעות וההיפך הוא הנכון - עבורם, כעת הוא הזמן הטוב ביותר לרכוש דירות. השוק עובר כעת למצב של המתנה למשך כמה חודשים' ובשל כך נוצרים ביקושים גדולים.

אני מאמין שכשהחוק יעבור, והוא יעבור, תהיה התנפלות גדולה של אנשים על דירות, מה שיכול להביא לעליית מחירים באותה תקופה. לכן, אנשים שלא זכאים וחושבים שהמחירים ירדו בטווח הקרוב הם טועים. דווקא כעת יש להם הזדמנות לרכוש דירות במחירים סבירים, כי כעת יש להם כח קניה טוב.

לסיום, אי אפשר לפסול את האפשרות שבסופו של דבר רף ההטבה יעלה ל-750 אלף ש' ואז גם הציבור החרדי יוכל ליהנות מכך. הדבר תלוי במאמציו של שר השיכון, בהתערבות ראש הממשלה או אולי דבר יגיע למפתנו של הבג"צ, אם כי קשה לסמוך על פסיקתו בעניין.

***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
תגובות לכתבה(16):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    אתה מוזמן לקנות את הדירה שאני לא מכן לקנות (ל"ת)
    חנן 20/05/2014 11:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    מחירי הבתים ובמיוחד צמודי הקרקע רק יעלו
    אב 19/05/2014 18:41
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הציפיה לירידה היא אולי משאלת לב אבל היא לא מציאותית, מחירי הדירות יעלו מחירי צמודי הקרקע יעלו אף יותר מלאי הקרקעות הולך ומצטמצם ביקר במרכז רבים עוד יתעשרו כי תעשיית הגז עוד לא המריאה רצוי שהממשלה תתמקד בהקלות מס וכדומה ולא בניסיונות להורדות מחיר
    סגור
  • 7.
    עלויות וכולי
    דני ל. 18/05/2014 22:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש עלויות קרקע , עלויות בניה כולל פועלים, אתר, וכולי, רווח קבלני של לפחות 20% כדי שיכסה את המינוף שלקח מהבנק עם ריבית גבוהה, ועוד... עכשיו תוסיף את הביקוש החזק לדירות כי לא בנו מספיק ב10 שנים האחרונות ביחס לגידול האוכלוסיה, ואז המחירים מנופחים. בנוסף ולקינוח, יש את המשקיעים בדירה שניה ושלישית להשכרה וזה מעלה את המחיר... כשייבנו לכולם, באזורי ביקוש, דירות 2, 3, 4, 5 חדרים בתקופה של שנה, ורצוי 150000 לשנה או יותר, אז העסק יתאזן וגם הכלכלה תשגשג. וזה טוב לכולנו!!!
    סגור
  • 6.
    הבן אדם צודק!!!..הולכת להיות ריבית שלילית להרבה שנים
    לשם שינוי 18/05/2014 18:28
    הגב לתגובה זו
    5 6
    במדינות המערב...תפנימו את זה טיפשים!!!..מחירי הדירות לא יכולים לרדת!..אלא אם כן ייחלקו אדמות בחינם...כי בן אדם שקנה דירה לא יימכור אותה במחיר נמוך ממה שקנה,יא אהבלים!!!..תפנימו זאת...עם דירה לא עושים ספקולציות...זה לא מניות...
    סגור
  • חחח...דירות בארה"ב נמכרות בחצי ואף ברבע מהמחיר המקורי (ל"ת)
    מעניין מי הטיפש... 19/05/2014 19:56
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • "בן אדם שקנה דירה לא יימכור אותה במחיר נמוך ממה שקנה"
    הטיעון הכי מפגר שיש 19/05/2014 13:45
    הגב לתגובה זו
    7 2
    א. בן אדם כן ימכור דירה בנמוך אם יוכל גם לקנות בנמוך. ב. אם בן אדם מסתבך כלכלית הוא יצטרך למכור או שהבנק ימכור לו. ג. מי בכלל יקנה יד 2? יש הנחת מע"מ מדירות מקבלן תישאר אתה עם הזבל שקנית.
    סגור
  • אתה כל כך טועה !!!!!
    אייל 18/05/2014 21:39
    הגב לתגובה זו
    6 4
    שהבנק ייקח לו את הבית כי לא שילם את המשכנתאוא ימכור גם בהפסד . השוק קפוא וישאר קפוא עוד הרבה זמן .., המתווכים ומוכרי הדירות מוטב שיבינו שכללי המשחק ישתנו הכח חזר לקונים
    סגור
  • 5.
    צודק! אחרי שעלה 82% זה הזמן לקנות. כן, בטח!!!
    עצת טמבל 18/05/2014 16:27
    הגב לתגובה זו
    9 3
    אנשים כמוך הם המיץ של הזבל שיש במדינה הזו. לא משנה מה אתה יודע שאתה שיקרה, אתה חושב רק על הכיס שלך ,שלמרות שהוא ממש מנופח ומדושן עונג אתה רק רוצה עוד ועוד.... באמת אכפת לך מזוג צעיר שחושב אם לקנות דירה עכשיו או לחכות??? כן ...בטח. כמו שלביבי נתניהו אכפת. עוד קצת וזה יתפוצץ. כל זוג צעיר שעיניו בראשו, יחכה! ולא לחוק של לפיד, אלא יחכה. זה יתפוצץ.... ואתה מר איכס...תמשיך בהצעות כאלה לבנייך ובני משפחתך.
    סגור
  • כנראה שיש לו אינטרס להציע הצעות לטיפשים כמונו. (ל"ת)
    עצת אחיתופל 19/05/2014 19:58
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 4.
    לקנות רק מקבלן שמתחייב להחזיר כסף אם מסתבר שהמחיר ירד
    רוכש דירה 18/05/2014 15:58
    הגב לתגובה זו
    5 4
    כלומר, אם בסוף 2016 המחירים נמוכים מאשר היום- הקבלן יחזיר את ההפרש למי שקונה היום. אם הקבלן לא מוכן לעסקה כזו- לא לרכוש!! הוא כנראה לא באמת בטוח שהמחירים רק יעלו
    סגור
  • 3.
    המדינה ושאר היהודונים החמדנים,דוחפים את האזחים לאבדון (ל"ת)
    כלכלי 18/05/2014 14:52
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 2.
    למה להפלות ציבור שלם?
    גיא ר. 18/05/2014 14:43
    הגב לתגובה זו
    2 2
    זה אנטי דמוקרטי להפלות ערבים, חרדים, ועוד אוכלוסיות וגם את אלו שלא שירתו כי היו להם בעיות רפואיות כמו נכות פיזית או נכות נפשית (טראומה מתאונת דרכים וכולי). תחשבו מה היה קורה אם היו מפלים אתיופים. איזה צעקה היתה יוצאת בעולם שישראל גזענית ואפרטהייד וכולי. בבחירות הבאות, הלואי בקרוב, אני לא נותן ללפיד מנדט אחד, לנתניהו חצי ממה שיש היום, ובנט אולי יעבור את אחוז החסימה או 6 מנדטים.
    סגור
  • לפיד אומר :יש אזרח טוב ויש אזרח לא טוב
    מירי 18/05/2014 17:16
    הגב לתגובה זו
    3 2
    למה זה מזכיר לי משהו אפל ממשטר אפל?? אם היו שוללים את ההטבה מאסירים לדו׳?? היתה פה מהומה.
    סגור
  • 1.
    קניית דירה חדשה
    שרית 18/05/2014 13:13
    הגב לתגובה זו
    5 6
    לאחרונה קנינו דירה בבאר יעקב, המחיר היה מצוין ולא היתה לנו סבלנות להמתין לחוק יאיר לפיד, לכו תדעו מתי והאם זה יאושר ובינתיים אנחנו משלמים שכירות גבוהה. אגב מי שרוצה המלצה על עורך דין קניית דירה מומחה - טופלנו במשרד עורכי דין עמית ורד בראשון לציון בכל הנושא של קניית הדירה והיינו מרוצים מאוד. בהצלחה שרית.
    סגור
  • תוך שנתיים שלוש-הפסדת 400 אלף. לבריאות...
    לבריאות שרית 18/05/2014 16:28
    הגב לתגובה זו
    7 6
    תןך שנתיים שלוש את מפסידה 400 אלף גברת שרית. אבל קטן עליך. המחיר מצויין והמשכנתא היא עד המוות. וטוב שלא חיכית. בהצלחה לך....
    סגור
  • you blind (ל"ת)
    abbass 18/05/2014 17:01
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור