18:02 הנשיא דחה את בקשת החנינה של אלאור עזריה

16:12 אל על תפצה את הנוסעים שנתקעו בציריך ב-10 אלף שקל לכל אחד

15:00 זימבבואה: הנשיא רוברט מוגאבה ואשתו הודחו ממפלגת השלטון

15:00 חוזר לשוק: אריק שור בדרך להקמת חברה להפצת מזון >>

13:42 עבר בממשלה: מתקן 'חולות' ייסגר תוך 3 חודשים

12:52 אינפימר עולה 2.7% ומשלימה עלייה של 68% מתחילת החודש

12:49 לאומי יורדת 0.6% ומשלימה 3 ימי ירידות רצופים

12:55 בשורה להורים: הקלות בקבלת נקודות זיכוי על ילדים נטולי יכולת >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

לקנות או לא לקנות דירה היום? תלוי, מאד תלוי

אסף אנגל, מנכ"ל גדות נדל"ן, שומע את קריאות השרים להמתין ברכישת דירה, ואוסף רשימת "עשה ואל תעשה" לציבור המבולבל
 |  66
Share
שוק הנדל"ן אינו כתמול שלשום - האם יש דרך להרוויח מהמצב כבר עכשיו?
מאז הצהרת לפיד על תכנית מע"מ 0% ואף קריאתו לרוכשים להמתין ולא לקנות דירות, חל שינוי דראסטי באווירה במסדרונות החברות היזמיות.
בשני טוריי הקודמים התייחסתי להשלכות הכלכליות של המהלך, וכיצד הוא צפוי להשפיע על מחירי הדיור - כשאין טיפול בהגדלת ההיצע. אינני רוצה לחזור ולדון בשאלה האם בסופו של מהלך נוציא מכיסנו יותר כסף או פחות על רכישת דירה. דעתי בנושא ידועה, ואינה אופטימית באשר לירידת המחירים.


היזמים, שלא באופן מפתיע, דווקא שמחים על התוצאה שעשוייה להתקבל. הרי בכל מקרה המע"מ אינו נכנס לכיסם, ירידה שלו עשויה להכניס למעגל הרוכשים אוכלוסיות חדשות, ואף להגדיל בצורה משמעותית את הרווח היזמי. יחד עם זאת, עליהם להתמודד עם תקופה מאתגרת מאד עד החלת החוק.

חוסר הוודאות, הקפאה מוחלטת של רכישות מצד מי שעשויים להיות בין הזכאים וירידה חדה בקרב רוכשים אחרים שצופים השפעה גם על מחירי הדירות שלהם, יוצרים מציאות חדשה במשרדי המכירות.

ישיבה על הגדר לא בהכרח נכונה לכולנו באופן גורף. ייתכן שעבור חלק מהרוכשים המצב מייצר הזדמנות בלתי חוזרת, שהרי לא כל הרוכשים באותו מצב ומחפשים את אותו המוצר. גם אנו הצרכנים, אם נשכיל להיות חכמים, נוכל לנצל הזדמנויות שלא היו עד היום, וספק אם יהיו 7 ימים לאחר החלת החוק החדש והחזרת הבהירות לשוק הדיור.

עשה ואל תעשה לרוכש המתלבט
1. נראה כי יהיה הבחנה והתייחסות שונות במצב בין החברות בהתאם לחוסנם הכלכלי. אם בשל היותן חלק מתאגיד כלכלי גדול יותר, חברות פרטיות בעלות נזילות גבוהה, ומנגד חברות בינוניות וקטנות יותר, איכותיות לא פחות ולעיתים אף יותר, שיהיו חייבות להגיב.

סביר להניח שחברות דוגמת שיכון ובינוי (+0.29%) שיכון ובינוי 827.9 +0.29% 16:24 19/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי שיכון ובינוי בסיס:825.5 פתיחה:824.9 גבוה:836 נמוך:815.2 תמורה:1,058,226 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות לא רצות ומורידות מחירים - הן ככל הנראה יוכלו להתקיים בשלווה "עד יעבור זעם", ולהכיל את תקופת המעבר ללא שינוי במחירונים, בין אם ימכרו או לא. מנגד, חברות בסדרי גודל של מאות (ולא אלפי) יחידות דיור, כבר יוצאות במבצעים שונים - חפשו את המבצעים, ייתכן ותמצאו הזדמנויות גדולות, גם אם הם אינם מיוחצנים על ידי היזמים, שבוודאי אינם רוצים להיראות כמי שהורידו מחירים.2. התאגדו. יצירה של כח קנייה משמעותי, ייתן מוטיבציה למרבית היזמים לשפר את הצעות המחיר. זה נכון תמיד, אולם כיום המוטיבציה והפערים במחיר עשויים להיות גדולים יותר. 3. אם אתם זוג צעיר, שבסבירות גבוהה יהיה זכאי למע"מ 0%, בידקו אפשרות לחוזה מותנה. כאמור, מרבית היזמים יתנגדו לכך, אולם אלו שלא יהיו עסוקים במשחקי אגו ויחליטו לממש את תכליתם למכור יחידות דיור. להערכתי אלה יסכימו לרעיון הבא, כי הוא אינו פוגע בהם כלכלית ומייצר לרוכש הזדמנות מעולה: בחוזה כזה, תגדירו ביחד עם המוכר שבמידה וחוק מע"מ 0% יחול עליכם, כל תשלום על הדירה שתצטרכו לשלם מאותו יום ואילך יהיה במחיר המואם לזכאות שלכם. לדעתי מי שיחתמו על חוזה כזה, גם אם את המקדמה ישלמו במחיר "מלא", יהיו המרוויחים הגדולים מהתנודות הצפויות בשוק.

4. אתם לא חייבים להיות כמו כולם: מתאימה לכם דירה הפונה מזרחה? אתם לא חייבים להיות אלו שלוחצים על הקומה הגבוהה ביותר במעלית? זה הזמן של הצרכן החכם, במיוחד בקרב רוכשי דירה ראשונה צעירה, להתאים עצמם למציאות חיינו ולרכוש דירה בקומה הראשונה (קומה ראשונה היום עם לובי שווה בגובהה לדירה בקומה השנייה שההורים מכירים מהבנייה הישנה) ופונה לכיוון צפון (כי מדרום בכל מקרה יקום בניין צמוד שיחסום את השמש עליה החברים מדברים) - אלו בדיוק הדירות שיתפתח מהן שוק "יצירתי" מבחינת היזמים על מנת למכור אותם - כן, גם הם יודעים שכולנו רוצים דירות בקומות 3 עד 7 לכיוון דרום מערב ואלו יימכרו עוד לפני עליית הטרקטור הראשון על פני השטח.

5. הפסיקו לחשוב במונחים של כמה אתם חוסכים או עשוים לחסוך. מה שחשוב הוא כמה כסף נשאר לכם ביד בסופו של דבר. יכול להיות שתראו מבצעי "כאסח", אבל סביר להניח שהמחירון "קפץ" יום קודם, כדי לרדת בצורה שתיתן לנו הרגשה של חסכון גדול. תהיו ערנים לכך והשאירו את האגו בדירה השכורה לפני היציאה לשופינג, יכול להיות שבמקומות בהם הורידו לכם קצת פחות, עדיין תישארו עם יותר כסף בבנק, אולי תקבלו מפרט טוב יותר שימנע מכם להוציא סכומים גבוהים לאחר רכישת הדירה. בתקופה זו, יותר מתמיד, הפערים בין "חסכון" לקנייה חכמה יהיו גדולים מאד.

***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

66 תגובות ב-64 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
64 זקלין כהן 27/04/2014 23:19 מדברים על מיתון בדרך להורדת המחירים של הנדלן (ל"ת)
63 יולי תל אביבית 27/04/2014 07:24 המאבק בין אריאל ללפיד מחריף ומי הסובלים מכל הפוליטיקה?
אנחנו
62 מלכה 26/04/2014 00:21 לקנות בעין בוחנת
מציעים לנו קניה חסכנית ומחושבת.כל זה מתוך העיתוןידיעות אחרונות - כדאי לקרוא את כל המאמר
61 נהוראי 25/04/2014 10:20 הורדת מחירי הדיור
כשהממשלה הנוכחים קמההיא הודיעה שמטרתה העיקרית תהיה להוריד את מחירי הדיור. אך למרות הכוונות הטובות האלה מחירי הדיור לא יורדים.
60 אבי 24/04/2014 23:44 לקראת תפנית בתל אביב (בתחום הדיור)
אומרים שדווקא בעיר תל-אביב חלה תפנית הדרגתית בחצי השנה לקראת התחלות בנייה מסיביות יותר ועוד תוספת של תמא 38 - מה שיוריד קצת את לחץ הקונים הרבים
59 עמי בר 23/04/2014 12:57 מה עם הוזלת מחירי הדיור
קראתי שנשיא התאחדות בוני הארץ(הקבלנים?)אמר שהוזלת מחירי הדיור בישראל לא תתרחש ב2014
58 חיים 23/04/2014 12:28 הקונים מבולבלים
רק רוכשים עתידיים מעטים מאמינים שהתוכנית של שר האוצר, יאיר לפיד, תצליח להוביל לירידת מחירים בשוק הנדל"ן בישראל. לדברי יודעי דבר:- הקונים מבולבלים. ריבוי הרפורמות יוצר אי-בהירות .
57 מוטי מהמרכז 23/04/2014 07:37 שמענו בחדשות בקול ישראל שלפיד קיבל רגליים קרות
זאת אומרת שלא מבצעים עכשיו את הרפורמה.אולי בעתיד הרחוק יותר
56 שחר 23/04/2014 06:41 אנחנו ממש באחרי החגים ראש הממשלה ושר האוצר מוזמנים להתח
אם יהיה שינוי הוא יהיה קוסמטי ולא משמעותי
55 איתי 22/04/2014 17:04 מכירת הדירות בחודש האחרון
לידיעתכם:בחודש פברואר האחרון לא ירדו מספר הדירות שנרכשו - בהשוואה לשנה שעברה וגם בהשוואה לחודש הקודם(ינואר) (הנתונים מכלכליסט) - מעניין אם אסף אנגל מכיר את הנתונים האלה ומה תגובתו
54 נעמי כהן 22/04/2014 14:57 איזה שינויים יהיו כאן?
האם הגענו ל"אחרי החגים"?
53 יואל 22/04/2014 14:54 בת זוגי ואני כבר חושבים הלאה
מה שיקבע אם המגורים יהיו לטווח ארוך או לטווח קצר זה גם המיקום וגם גודל הדירה אבל בעיקר אם האיזור בארץ - אם יתאים לנו
52 נעמה 22/04/2014 12:36 קפיצה במחירי הדירות
אל תיתממו ככל שתקופת ההמתנה עד להפעלת תוכנית שר האוצר מע"מ 0 תהיה ארוכה יותר, כך הקפיצה במחירי הדירות תהיה גדולה יותר
51 אלמונית 20/04/2014 17:27 אולי מישהו יוכל להסביר לי
מה הכוונה: לגרור משכנתא קראתי כאן באחד הטורים(לא אצל אסף אנגל)
50 אבינעם מהצפון 20/04/2014 17:23 רוצה דירה במרכז - אולי בין המבצעים החדשים
חברות הבניה יוצאות במבצעים שונים - אולי בין המבצעים, נמצא הזדמנות בשבילנו דירה שתתאים לממדנו וכבכ אני מבטיח שלא נקפוץ מעבר ליכולתנו
49 יוסי 20/04/2014 12:37 מתאים לי(הדירה ושאיננה בשמים) (ל"ת)
48 ס.הראל 20/04/2014 07:34 דירה ולא בשמיים
דירה ולא בשמיים לדירה אני מחכה ועל פני האדמה(גם במחירים ומשכנתא שאוכל להחזיר
47 rutha 20/04/2014 06:55 גם אני בדעה של לי פרידמן
לא כדאי לקפוץ גבוה מידי לחשוב פעמיים על גודל המשכנתא שיש באפשרותי להחזיר
46  לי פרידמן 19/04/2014 20:30 סוף סוף קניית הדירה - ולצערי זאת לא אני...
מי שכבר בדרך לקראת קניית דירה , כדאי להתיעץ כדי לא לקפוץ גבוה מדי. כדאי לחשוב על דירה ל-5 השנים הבאות ולא דירה לכל החיים.זאת העצה שלי - ולכן אפשר להתפשר בקשר לקומות או הכיוונים
45  לי פרידמן 19/04/2014 20:19 מחכים לאחרי החגים
אולי התפנית תגיע מכיוון בלתי צפוי. ולא חשבתי על כיוון הדירה לצפון דרום מזרח ומערב...
44 tanya 19/04/2014 14:04 תשובה לנתן כהן
מי ירוויח - לא אנחנו הצעירים ואנחנו גם לא נהיה מהמרוציםבציבור הי'שראלי
43 אני 18/04/2014 22:59 פערים באפשרויות של הרכישה
נדמה שקיימות כאן שתי מדינות, הפערים באפשרויות של הרכישה במרכז או מחוצה לו הם פערים דרמטיים.אולי לדירות שנבנות במרכז לא מגיע אותו שיעור של הורדת המע"מ אלא הורדה חלקית.
42 נתן כהן 18/04/2014 22:42 מי ירוויח מכל המהלך
כל הצדדים יהיו מרוצים ממהלך כזה, אם יצא לפועל. הזוגות הצעירים בראש ובראשונה, היזמים והקבלנים שיגדילו את מספר הרכישות והממשלה שתרכוש ציבור מרוצה יותר.
41 יואב 18/04/2014 17:53 אין פיתרון כי רק מכסחים את המע"מ
כשאין דיבור על הגדלת היצע הדירות - אין מה לדבר על פיתרון.
40 רחלי 18/04/2014 07:17 יהיה טוב יותר או רע יותר
יש דרך אחת להרוויח מהמצב שבו חוקים והלכות משתנים כהרף עין,לא להמתין אלא לעשות מעשה ,אולי אפילו לקנות. העיקר לא לשבת על הגדר, כמאמר השיר. בעצם אני שואלת אם יהיה טוב יותר או רע יותר
39  אילתי 17/04/2014 12:42 מפרט טוב יותר
כל מה שאני רוצה :דירה באיזור תל אביב - לא חשוב לי המפרט
38 ש. 17/04/2014 01:47 עליה לצורך ירידה
קשה להאמין שהקבלן או היזם יקפיץ את המחיר ואחר כך "במבצע" יקצץ במחירים בצורה שתיתן לנו הרגשה של חסכון גדול בכסף שנרכשה הדירה.
חי 18/04/2014 07:21 תשובה לש.
קיימת ירידה לצורך עליה ,אולי אולי לכך התכוונת?
ראובן 17/04/2014 12:49 פסק זמן הכוונה לתקופה - תשובה לjim
פסק זמן הכוונה לתקופה בה  לשינוי רדיקלי בכל מה שנוגע למחירים כולל מחירי הדירות בישראל - שינוי לטובת כולם - מי יתן - אמן
37 אורית 16/04/2014 22:38 מה יהיה
האם תהיה הפחתה במחירי הדירות באמצעות תוכנית מע"מ 0% המיועדת לזוגות צעירים רוכשי דירה ראשונה?כנראה שגם שר האוצר אינו יודע הכל נראה כמו זיקוקי די נור נראה מה יהיה כשכל האורות ידעכו
36 יורי 16/04/2014 20:43 האם דירה תעלה פחות או יותר
אין מה להתלבט - אנחנו לא נראה כאן צניחת מחירים ולכן כדאי לתכנן כאילו אין הורדת מע"מ
35 אליה 16/04/2014 20:41 מה קורה כעת בשטח?
הוקפא השוק של הקונים והמוכרים - ואולי זה פשוט החגים....
34 אליהו שמש 16/04/2014 17:47 לקנות או לא לקנות
בנתיים אוכלים מצות לחץ
33 יניב 16/04/2014 06:53 מחירי הדיור בארץ - וחוק 0% המע"מ
איך המהלך של לפיד(חוק 0% המע"מ) צפוי להשפיע על מחירי הדיור - כשאין שום התיחסות לגדלת היצע הדירות בישראל
32 jim 15/04/2014 18:12 פסק זמן הכוונה לתקופה
תשובה לאמילי- פסק זמן הכוונה לתקופה בה יש תפנית כלכלית שיש ביכולתנו לנצל לטובתנו.שינוי כאילו באקראי אבל השינוי מתוכנן על ידי המדינה שר האוצר וכוחות כלכליים .
31 יוכי 15/04/2014 16:52 אני לא מאמינה שגם בחג עוסקים בעסקים (ל"ת)
30 ששון 15/04/2014 16:51 בואו נחכה עד מוצאי החג (ל"ת)
29 אמילי ובן זוגי 15/04/2014 10:49 פסק זמן ריגעי
הייתי רוצה שלא יהיה רק פסק זמן ריגעי שכזה אלאיהיהו עוד רגעים
28 שרון 15/04/2014 09:02 יש כאלה שניצלו את פסק הזמן
ודווקא עכשיו חפשו את המציאות המתאימות - וקנו את הדירה המיוחלת
27 ת. 15/04/2014 08:05 כבר קוראים להורדת המע"מ תספורת
מי המרוויח במקרה זה?לא אני
26 אריאלה מת-א 15/04/2014 08:04 רכישת הדירות של עכשיו בקניה מרוכזת
הופיע באחד העיתונים - אבל לא התמקחות של כל זוג בנפרד מול הקבלן
25 נעמה 13/04/2014 21:40 יש כאלה שרכשו דירות עכשיו - ולא חיכו לירידת המ"מ
ידיעה זאת התפרסמה בעיתון - ולא מדובר בזוג אחד - אלא מספר זוגות בקניה ישירה מהקבלן
24 נ.חיון 13/04/2014 21:36 לכבוד החג- האם תהיה הוזלה 0% מע"מ לא של המצרכים
אלא של הדיור?
23 י.הלוי 13/04/2014 14:10 אל תרגיעו
אל תחשבו במונחים של כמה אתם חוסכים או עשוים לחסוך במידה ואתם קונים בפרק הזמן הזה.נצא לדרך וננסה אולי ביחד אולי בקבוצת רכישה כמו פעם.ואז החסכון הוא אמיתי ועבר ביקורת של אנשי מקצוע - איך עושים את הקטע הזה?
22 עובד 13/04/2014 10:41 כולנו מוזמנים להרגע עד אחרי חול המועד ופסח שני (ל"ת)
21 אושר 13/04/2014 10:40 הכל נדחה לאחרי החגים
טוב שיש לנו פסק זמן לתיכנון המהלך הבא
20 חני 13/04/2014 09:27 קופה על זוגות צעירים
"הלוואי והמע"מ יירד כי זה בהחלט מיותר מצד המדינה לעשות קופה על זוגות צעירים כמונו" ציטוט ממאמר אחר- לא אני המצאתי- אבל מתאים לכולנו
19 שרית מנווה יעקב 13/04/2014 08:53 אנחנו רוצים להיות הצרכנים החכמים
מתאימה לנו דירה הפונה מזרחה וגם צפונה ואפילו עם הפנים לים...אנחנו מוכנים לקבל את הקומה העליונה
18 יאיר 13/04/2014 08:33 מאין יגיע החסכון הגדול?
"כדי לרדת במחיר בצורה שזה יהיה בסוף חסכון גדול".איך נגשים את המטרה הזאת...כאן אין מניפולציה צריך לעשות את החשבון אחד ועוד אחד
17 יונתן מהגולן 13/04/2014 07:49 מרחוק הכל נראה אותו הדבר
מה אגיד ומה אספר מהפריפריה (זוכרים?)הכל נראה כאילו אנחנו במרכז תל אביב
16 אורית 13/04/2014 02:36 שוב: על ההשלכות הכלכליות של המהלך החדש (שעדיין לא בתוקף
המהלך עדיין לא תקף אבל מבחינה כלכלית כדאי ורצוי לנו הצרכנים להתאחד ליצירת קבוצת רכישה וכך יהיה בידינו כח קנייה משמעותי יותר.
15 אורית 12/04/2014 21:39 ההשלכות הכלכליות של המהלך
הקודמים התייחסתי להשלכות הכלכליות של המהלך, וכיצד הוא צפוי להשפיע על מחירי הדיור - כשאין טיפול בהגדלת ההיצע. אינני רוצה לחזור ולדון בשאלה האם
14 a.b. 12/04/2014 01:13 האם אנחנו חוסכים בעת קניית הדירה - במציאות של היום?
בטור מוזכר גם שאם המחירים יראו נמוכים סביר להניח שהמחירון "קפץ" יום קודם, כדי לרדת בצורה שתיתן לנו הרגשה טובה של חסכון גדול.ולכן צריך לבחון את העסקה שוב ושוב ואולי להעזר ביועץ או מומחה מתחום הנדלן.
13 שולה 11/04/2014 18:25 לא קראנו לזה שעת ה-ש
השם לא משנה כל כך יותר חשוב שנצליח לא לפספס את ההזדמנות האחת בחיים שלנו
12 עלית 11/04/2014 16:46 חלון הזדמנות
השבוע יותר מבעבר שמענו שוב ושוב על שעת ה"ש" .אם לא נתפוס את חלון ההזדמנות המיוחד הזה אולי הוא יחלוף ולא במהרה נמצא שוב את אותה ההזדמנות
11 יואל 11/04/2014 07:30 האם אנחנו שייכים לרוכשים שעכשיו זאת ההזדמנות שלהם
לקנות דירה - כי בשביל חלק מהרוכשים המצב היום מייצר הזדמנות בלתי חוזרת לקנות במחיר נמוך יותר.....איך נדע...
10 מנחם מאילת 10/04/2014 22:40 היתי רוצה לקנות עכשיו
ולקבל את ההקלות במע"מ כשיכנס החוק - מישהו יוכל להבטיח לי את הקטע הזה?
9 יוני 10/04/2014 21:27 מתאימה לכם דירה הפונה מזרחה? לי לא משנה לאן תפנה הדירה
אנחנו בת זוגי ואני פשוט רוצים את קורת הגג מעל ראשנו
8 sigal 10/04/2014 09:46 כמה זמן אני מחכה לחלון ההזדמנויות לקנות סוףסוף את
הדירה המיוחלת .האם זה הרגע
7 אלמוני 10/04/2014 09:00 כולנו במצג, גרף שעל שולחן הכלכלנים
איפה אנחנו עומדים כרגע,האם לפנינו מהפך או שינויים שעם הזמן יהפכו לתנודות עולות ויורדות באיזה גרף שעל שולחן הכלכלנים
6 רותי 10/04/2014 07:20 כל הדירות טובות בעיני
הקבלנים והמשווקים יודעים שכולנו רוצים דירות בקומות 3 עד 7 לכיוון דרום מערב ועוד תנאים נוספים - אבל אני מתפשרת כרגע גם על הדירות האחרות בבניין, כל הדירות טובות בעיני היום במצבי כשאין לי אופציה אחרת.
5 אחת שמתלבטת 09/04/2014 23:02 לקנות או לא לקנות זאת השאלה
האינפורמציה זורמת - תודה לאסף אנגל כותב הטור אבל אני עדיין לא בטוחה ולא יודעת באיזו דרך לבחור
4 אחת שיודעת 09/04/2014 22:17 היזמים ירוויחו בכל מקרה, תקנו או לא תקנו, תחכו או לא. (ל"ת)
3 יוגב 09/04/2014 15:45 אין דרך חזרה מההצעות "רחבות הלב של לפיד וראש הממשלה
שוק הנדל"ן השתנה ללא הכר - ואין דרך חזרה אחרי ההצהרות של שר האוצר וראש הממשלה - אם יהיו שינויים לטובה הם יהיו מינוריים
2 אוהד 09/04/2014 08:53 עכשיו זה הזמן לקנות דירה. היזמים ימכרו בכל מחיר
אחרי החוק תהיה הסתערות והמחירים יעלו .
1 המקור 09/04/2014 08:39 בטח עקב אחרי ...
יומיים אחרי לפיד וההצהרה על מע"מ 0 רצתי למשרדי המכירות וקניתי דירה. אויי כמה שהשפה, הטון והיכולות של אנשי המכירו ישתנו פתאום. מי שמחכה לשלם פחות בגלל המעמ הולך לחטוף פצצה ולראות שיתרחק עוד יותר מהדירה. יהיר עושה ממכם צחוק
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש