ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

ציון נכשל לרוכשי הדירות, לא מבינים את עומק השבר

אסף אנגל, מנכ"ל גדות נדל"ן, חזר מיריד הדירות הארצי ונדהם לגלות את עומק הפער בין הבנת הציבור למציאות שקיימת בשטח בכל הקשור לכישת נדל"ן
 |  60
Share
כולם רוצים לקנות דירה, כולם מדברים על זה בכל הזדמנות, אך גם אני הופתעתי השבוע לגלות כמה בורים אנחנו, הרוכשים מפגינים בתחום.
פלא שצוחקים עלינו?!


בסוף השבוע האחרון הוזמנתי, כאורח מרכז הבניה הישראלי, ל"יריד הדירות הארצי" המהווה להבנתי כמאמץ של מרכז הבנייה בהובלת היו"ר ערן רולס, להנגיש דירות מוזלות לקהל הרחב. בין שלל הדירות, היזמים המציגים ושר השיכון מלווה במצלמות ערוץ 2, היה ניתן למצוא דירות "רגילות" של 3-4-5 חדרים, באיזורי ביקוש, במחירים שהוזלו לטובת היריד. מבחינת מספרים, היה זה יריד מוצלח במיוחד של הרשמות לרכישת דירות, אך לא על כך אני רוצה לדבר.

בחרתי להעביר את ביקורי בהקשבה ובהצטרפות לשיחות שנערכו בין הזוגות הצעירים למוכרים. היו גם מגזרים רבים אחרים ביריד, אך בחרתי להתמקד בצעירים שבהם. למרות שהתחושה הזו מלווה אותי במהלך כל השנה, הופתעתי מעוצמת התופעה הקרויה “הערכת חסר" של הרוכשים. אם להשתמש בשפה קצת פחות מקצועית - אנשים לא מבינים כמה הם רחוקים מהיכולת לקנות דירה. קיים ניתוק מדהים בין השיח שמתקיים חדשות לבקרים בתקשורת לבין זוג צעיר שמגיע עם 200 אלף שקלים ומחפש לקנות את דירת חלומותיו.

התופעה חזרה על עצמה פעם אחר פעם. לדוגמא, אחד הזוגות שאל, “חסכנו 250 אלף שקלים, איזו דירה מתאימה לנו בבאר יעקב? 4 או 5 חדרים", אני רוצה להזכיר לכם, שדירות נמכרות שם סביב 1.5 מיליון שקלים. מופרך ככל שיהיה המחיר, אשמים מי שאשמים (עד היום דנתי בזה בכל הטורים הקודמים שלי), הדהימה אותי עוד יותר חוסר תפישת המציאות.

אין ספק, הממשלה ועושי דבריה בגופי תקשורת מסויימים הצליחו לעשות עבודה נפלאה. אנחנו מתלוננים על מחירי הדיור, אך לרוב הזוגות הצעירים המגיעים לרכוש דירה אין מושג כמה המצב באמת גרוע, כמה הם רחוקים מהגשמת החלום שלהם. השינוי התודעתי שהם נאלצים לעשות, שההון הלא מבוטל שחסכו, מקנה להם בקושי דירת בכרמי גת או בחריש, וייקחו חודשים רבים עד שהם יחזרו לשוק לחפש את מה שתואם את היכולות שלהם.

כאן אני גם מפנה אצבע מאשימה לכל אלו הקוראים להחרים ולעצור את רכישת הדירות. קוראות וקוראים נכבדים: בנדל"ן, זה פשוט לא עובד כמו עם גבינה לבנה. ההשפעה של הביקוש על השוק היא ארוכת טווח, לא מדובר במוצרי מדף, אלא במוצרים המתוכננים 5 שנים לפני קניה. בנתיים, בזמן שזעקתם לא לקנות, ב-8 השנים האחרונות המחירים רק מזנקים, וזוגות נוספים יוצאים ממעגל האפשרות לרכוש דירה. אינני קורא כאן לאנשים לרוץ ולקנות דירה, ממש לא. מי שלא צריך, או אפילו לא חייב, עדיף שימצא פתרונות פיננסים חכמים יותר. יחד עם זאת, המתנה למימוש רצון מובהק לרכישת דירה רק פוגעת בזוגות המקשיבים לעצות אחיטופל שכאלה. חוסר הידע, הפער העצום בין המידע שמחזיק זוג רוכשים צעיר לגבי הצרכים והיכולות שלו למצב בשוק והאפשרויות האמיתיות, הנכונות להם, הוא בלתי נתפש. סקר שפורסם השבוע, מאושש את הפער בין המציאות לתפישת המציאות: 55% מהישראלים "רוצים להיות בעלים של דירה בישראל" כשיקול לרכישה. 50%! לא רוצים את פתרון ההשכרה לטווח ארוך, העיר שעדיין מועדפת על מרבית הישראלים לרכוש בה דירה היא תל אביב ושימו לב: 80% רוצים לקנות דירה עם גינה! אז כשיו"ר מרכז הבנייה הישראלי קורא לצעירים לצאת לרחובות כנגד השיטה, נגד 60% המס שהמדינה משלשלת לכיסה על כל דירה שאנו רוכשים - פלא שאנשים לא יוצאים לרחובות? אנחנו אדישים, מתעלמים ומעדיפים את ההדמיות היפות בפרסומות בין תכנית ריאלטי אחת לשנייה אחרי יום עבודה מפרך.

פלא שיום למחרת הכנס, משחרר שר האוצר, המחזיק במפתח להוזלת הדירות ויו"ר "קבינט הדיור", את ההצהרה הבאה: "כרגע נדרשת מהזוגות הצעירים בעיקר סבלנות. שינוי מגמה בנדל"ן - בסוף השנה". איך? כמה? למה? מה השתנה בדיבורים עד היום? מה אתם עושים למען המטרה? כל אלו, תשובות שבעיניו או בעיני יועציו לא רלוונטיות. הציבור, בכל מקרה, לא תופש את עומק השבר, כמה הוא רחוק מדירה. אמירה כל כך חלולה, כל כך מזלזלת ואולי פשוט מנותקת? אינני יודע. יהיו מניעיה אשר יהיו.

רק שינוי תודעתי עמוק של ציבור הרוכשים - לא חרם, ולא משחקי כוח בין היזמים לרוכשים - אלא הבנה אמיתית של המצב וזיהוי יוצריו ומלביו יוכלו להכריח את הממשלה לעשות למעננו ועבורינו, ולהפסיק לקשקש.

***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

60 תגובות ב-56 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
56 תומר 18/03/2014 20:53 ממש לא כדאי לעשות חרם - תראו - קראו את מחשבותינו
וכנראה שהולך להיות שינוי רציני
55 י.ס. 18/03/2014 15:38 האם סוף למצוקה
היתי רוצה לדעת איך לנהל את צעדי עכשיו אולי אסף אנגל (שלו אני מאזין) יתן לנו עצה והדרכה.
54 נועה 18/03/2014 14:45 שמעתי שיכול להיות שינוי גדול בארץ בנוגע לדיור,בקרוב
מנסה להיות אופטימית
53 אמא 18/03/2014 14:43 דואגים - אבל אולי סוף לדאגה עם ההודעה על העזרה שתגיע
ממשרד שר האוצר.דובר על כך אבל הבנתי שעוד לא ברור כל העניין.מה גובה העזרה והאם העזרה ממשית. האם כדאי להמתין עכשיו. מה אומר על כך מנהל הטור הזה? נראה מה יהיה כיוון משרד האוצר
52 יוחאי 18/03/2014 14:11 השמיעו את קול הצעירים מחוסרי הדיור גם ברדיו
רציתי לשמוע שוב בחדשות של השעה 1.00- אבל התינוק בכה ולא שמעתי
51 יוחאי 18/03/2014 12:28 השמיעו את קול העירים מחוסרי הדיור גם ברדיו (ל"ת)
50 יונתן מארה"ב 18/03/2014 11:59 נראה לי שכדאי לחזור לארץ.... (ל"ת)
49 לוי 18/03/2014 11:57 מתכננים משהו לכבודנו
רק מהבכיות שלנו השתכנע שר האוצר - וכנראה שיש תוכנית מגירה....
48 לוי 18/03/2014 11:36 מתכננים משהו לכבודנו
רק מהבכיות שלנו השתכנע שר האוצר - וכנראה שיש תוכנית מגירה....
47 תומר 18/03/2014 06:44 לא כדאי לעשות חרם?
במחשבה שניה כל אחד הוא כל כך פרטי בעניין הזה של קניית בית יהיה קשה לאחד את כולנו ולהטיל חרם על קניית בית או רכישת משכנתא!
46 מיותר - אתה המיותר! 18/03/2014 06:39 ואם מישהו מנסה להטעות זה אתה
חבל שתפתח את הפה ותצעק,יותר כדאי לרדת לעומק העיניין ולהבין במה מדובר כאן (כותב הטור לא ישיג לך את המשכנתא...
45 מיותר - אתה המיותר! 18/03/2014 06:31 ואם מישהו מנסה להטעות זה אתה
חבל שתפתח את הפה ותצעק,יותר כדאי לרדת לעומק העיניין ולהבין במה מדובר כאן (כותב הטור לא ישיג לך את המשכנתא...
44 מיותר 17/03/2014 19:27 חיפשתי קצת תוכן אצל הכותב ה"גאון" אבל כמובן גורנישט
ישראלי מצוי שבעצמו לא מבין ורק צועק שאחרים לא מבינים.הוא מפחד לכתוב כמה דעות ותובנות כדי לא להיתפס ב"חוכמתו". כתבה מיותרת של כתב מיותר
43 רעות 15/03/2014 22:04 עיריית ת-א עומדת לפתור את בעיית הזוגות הצעירים
ולא תאמינו איך:ע"י פינוי משרדים ואיכלוס בסטודנטים ואנחנו הזוגות הצעירים מחוסרי הדיור(קראתי ב דה מרקר
42 חן ממושב במרכז 15/03/2014 12:26 "חומה של ממש עומדת בין שוק הדיור ובין הזוגות הצעירים"
גם אני קראתי על כך והרי הציטוט"פחות ופחות זוגות צעירים שגם עובדים- מצליחים להגיע לדירה משלהםובאין אלטרנטיבה אמיתיתשל שוק שכירותשפוי.....נאלצים לעיתים להמשיך ולגור אצל ההורים".האם שר האוצר קורא את הדברים שמתפרסמים כאן???
41 מרגלית 15/03/2014 11:35 "מדיניות הממשלות דוחקת"
לא אני המצאתי את המשפט הזה:"מדיניות הממשלות דוחקת צעירים לשוק השכירות כבר 15 שנה"מתוך המגזין נדל"ן the marker" לתשומת לב הקוראים,
40 מתי 15/03/2014 07:18 במחשבה שניה
איזורים שווים ו לא -אנחנו בעידן שהכל משתנה ודווקא דובר עכשיו בעיתונים ובמדיה על שינוי יעוד הקרקע - לא שאני מבין בדיוק אבל נראה שיהיו שינויים. מה יגיד לנו אסף אנגל
39 מתי 14/03/2014 20:07 לא רק לרכוש דירה גם לנסות ולהגיע לאיזור "שווה"
כדאי לנסות לבחון את רמת החינוך (גני ילדים ובתי ספר באיזור)האם תהיה תחבורה נוחה מהבית אל מקום העבודה...
38 יוכי 13/03/2014 23:46 שוב דובר על מחירי הדיור ועל כל הבעיתיות של הנושא
ואיפה? בערוץ 23 בטלוויזיה - דיון עם שניים שמבינים בנושא הזה.אחד מהם היה מנכ"ל משרד ראש הממשלה,לפי דעתו ראש הממשלה מודע למה שקורה כאן "על פני האדמה" - יוקר המחייה והדיור
37 עופר 13/03/2014 22:32 החיים בחו"ל
אניגר כרגע בחו"ל והחיים מכאן נראים שונים לגמרי - לא בטוח שטובים יותר במובן הכלכלי אבל אין את הלחץ של :לקנות דירה עכשיו.ולכן אפשר להרגע ןלנשום עמוק .אני מאחל לכל הצעירים בישראל להרגיש קצת את הרגיעה הזאת. בהמשך אל תדאגו נחזור הביתה (לנהריה)
36 אוסי 13/03/2014 21:34 איך אפשר להגיד לא לקנות דירה
בשביל מה התכנסנו כאן?איזה רעיון מטומטםלא לקנות. ואז להיות עבד לא למשכנתא אלא לאיזה בעל בית קריזיונר שיכול לנפנף אותכם החוצה מהדירה
35 רענן - לא מומחה לנדל 13/03/2014 21:31 האם אפשר גם כאן למחות בצורת שביתה?
לא נראה לי, למרות ששמעתי כאן באתר גם רעיונות כאלה...
34 לא לקנות דירה 13/03/2014 14:34 לפני 8 שנים מי צעק לא לקנות דירה?
צועקים כבר שנתיים או שלוש. ואכן רק מטומטמים קנו דירה עם הון של 500 אלף ומשכנתא של מליון שח. ובודאי העצה הכי טובה היתה לא לקנות דירה. מי שקנה הופך עצמו לעבד משכנתא ומזין את עליית המחירים. מי שרוצה להיות עבד משכנתא שיקנה
רוני 14/03/2014 13:35 רוני טיפשוני-למעשה עכשיו מי שלא שמע לעצתך....
שיצאה די דבילית, כי מי ששם לפני 3 שנים 500K וקנה במליון וחצי יכול לממש במחיר של 2.5 עד 3 מליון ולהישאר עם מליון וחצי או שתיים הון עצמי ביד.... ובא נבדוק מה עשו ה"חכמים" ששמעו לעצת אחיתופל שלך,בככל נשאר להם 500K???מה הם יכולים לקנות עם מה שכן נשאר להם??
33 מקס 13/03/2014 13:36 לא הייתי נאחז במשב הרוח - ( יולה, הכותבת לפני
ממש לא - למרות שגם אני שמעתי שהולכים לרדת כאן המחירים אבל לפי התאוריה של אנגל זה לא יקרה במהרה
32 יולה 12/03/2014 23:27 מקשיבים למשב הרוח
ננסה להיות קשובים יותר :בזמן האחרון יש שינויים בתחזית המחירים. והנה מודיעים לנו מלשכת שר האוצר שיש אפשרות להורדת מחירים
31 איזי 12/03/2014 16:34 האם גם הכתבה הזאת היא סוג של פמפום מוסווה??
כמו כן: אם אכן היתה קריאה שבעקבותיה קונים היו עוצרים מלרכוש דירות, המחירים היו מתרסקים. נקודה.
30 יותם 12/03/2014 15:55 cvc לא מבין את הזוגות הצעירים....
cvc לא מבין את הזוגות הצעירים פשוט לא מבין..... כל זוג צעיר בר דעת יכול לזהות הזדמנות שיש קיום בשוק רק צריך לפתוח את העיניים ולהפסיק להתבכיין. אני חייב לציין שאני יותם כהן משתייך לבכיינים
29 נ.ע.ר. 12/03/2014 15:51 האם משהו יושיט יד (במובן הכספי)
שמענו שיש אפשרות לבטל את המיסים ואז באחת יורדים המחירים ויש אפשרות אפילו לפקח ולא להוריד מכל הקניות שלהדירות אלא רק מהדירות הראשונות (דירה ראשונה)
28 roni 12/03/2014 15:48 אין קרן אור באפלה
ואני לא מחדש לכם דבר - אנחנו בחושך ואפלה ואין קרן אור לרפואה
27 ח.י.ל. 12/03/2014 14:32 פתרונות קיימים אבל צריך לחשוף אותם (ל"ת)
26 עזי 12/03/2014 14:31 גם התושבים הערבים בצרות
נראה מי ירים את הכפפה - (זאת אומרת יפעל לטובתנו ובעקיפין גם לטובתו)
25 רועי 12/03/2014 13:24 משהו כותב על הזוגות הבכייניים לא נראה לי שהכותב בעניין (ל"ת)
24 נופית 12/03/2014 13:21 כתבתי כבר על כך בטור הקודם של אסף אנגל אבל מתאים עכשיו
תתכוננו:(יש דברים שאנחנו לא יודעים)על פי חוק, רכישת דירה בישראל, מסכום מסוים, חייבת במס רכישה. אחוז זה משתנה ומתעדכן מעת לעת והוא תלוי בעיקר בגודל ובמיקום של הנכס.
23 ניסים 12/03/2014 13:15 לא שר האוצר ולא ראש הממשלה מתכוונים ברצינות לתת מענה
לבעית מחירי הדיור. שר האוצר פשוט איננו מבין איך להתמודד. ראש הממשלה אולי מבין אבל עסוק בבעיה האיראנית. הרבה יותר סקסי בעיניו לעמוד ליד ערמת אמל"ח מרשימה כשבלוריתו מתנופפת ברוח (צוחק ... צוחק .. לא בלורית, פוני.) ולתאר באוזנינו כמה האיראנים מסוכנים לעתיד מדינתנו. אילו היה לו גם רצון כן ואמיתי לפעול כראש ממשלת ישראל בעל אחריות היה בוחן את הסכנה הטמונה במחירי הנדל"ן בברלין. כאשר ראש הממשלה שלנו עסוק רוב היום במאמצים (מובנים , דרך אגב) להתחבא מזעמה של אישתו מתי הוא יכול לנסות ולפתור את בעיית הדיור?
22 cvc 12/03/2014 10:06 לא מבין את הזוגות הצעירים פשוט לא מבין.....
כל זוג צעיר בר דעת יכול לזהות הזדמנות שיש קיום בשוק רק צריך לפתוח את העיניים ולהפסיק להתבכיין. דוגמאות לא חסר : דירת 4 חדרים יד שניה ברחוב פרנק בחדרה ליד הרכבת עולה בפחות מימליון ש"ח !!! דקה מהרכבת , דקה מכביש 4 ו2 דקות מכביש 2 ובקרוב מאוד 2 דקות מכביש 6 בחמש השנים הראשונות שלכם אתם יכולים לחסוך ים של כסף, במקום לממן משכנתא מטורפת חיי הזוגיות שלכם תפרח במקום לריב כל הזמן על כסף וחובות, המרחק נגיעה מתל אביב "הגדולה" כמה פעמים תצטרכו הגיע למועדון? אוכליסיה מבוססת יותר הגיע לשם ומכרה לפרירים בת"א עם הכסף הפנוי שנשאר מבלים מדי שנה בחו"ל עד שהסימון יפול כנראה המחירים שם היו דומים לת"א
21 ענת 12/03/2014 09:21 תסתכלו על העיניים של ביבי כשהוא מדבר על בעיית הדיור
הנושא מעניין אותו כמו השלג דאשתקד. הממשלה מכורה למזומני המיסים מהנדל"ן . הצעירים החכמים מזמן הבינו ומצביעים ברגליים באמצעות הגירה. רק אל תטיפו לנו על ציונות!
20 רובי גל 11/03/2014 22:38 באמת חוסר הידע שלנו - הזוגות הצעירים הוא בעכרינו
עלינו להשלים את הפער באינפורמציה.הידע הוא במקרה של רכישת הדירה ,הידע הוא קריטי.
19 מרדכי 11/03/2014 22:33 האם ראיתם את השידור בערוץ הראשון
דובר בו עלינו אבל פיספסתי
18 רינת 11/03/2014 22:27 הפסדתי את השידור ערוץ 1על בעית הדיור בישראל
משהו מוכן לספר לי?
17 יקי 11/03/2014 22:21 אהבתי(את המאמר של אסף אנגל)
לא נראה לי שהולכת להיות תפנית
16 10 11/03/2014 17:08 לידיעתכם היום בערב יהיה שידור על בעיית הדיור - לא כדאי
להפסיד
15 יודפת 11/03/2014 16:43 לא תארתי לעצמי שיהיה כל כך קשה לנווט בחיים
דירה זה לא הקושי היחיד בחיינו....
14 יחיאל 11/03/2014 16:35 גם אני השתתפתי בכנס הנדל"ן
יום למחרת הכנס, משחרר שר האוצר, המחזיק במפתח להוזלת הדירות ויו"ר "קבינט הדיור", את ההצהרה הבאה: "כרגע נדרשת מהזוגות הצעירים בעיקר סבלנות. האם יהיה שינוי מגמה בנדל"ן
13 גבי 11/03/2014 16:01 גם אני לא שמעתי שמשהו כאן בסביבה פועל בשבילנו ולמעננו (ל"ת)
12 יוסי 11/03/2014 15:56 להעזר בהורדת המיסים להקלה בקניית הדירה
בסיכומו של דבר, עידוד בניית דירות מגורים חדשות והטבת מע"מ אפס במכירתן, הוא מכשיר מוכר ואפקטיבי בהפחתת מחירי הדיור. טוב יעשה המחוקק הישראלי אם ישכיל "לייבאו" לישראל (ללא מע"מ ביבוא).לא אני המצאתי את הרעיון הזה קראתי אודותיו כאן בעיתון
11 irena 11/03/2014 15:27 תגובה לכתבה
כ קוראת קבוע שוב תגובתי:שימו לב לפערים ופיתחו עיניים -שלא יעבדו עליכם אלה היושבים על זרי דפנה.
10 יעל לוי 11/03/2014 15:15 אין סיכוי להגיע לדירה
כבר אמרו הכל - ואני מאמינה לח"כ גלאון שלוחמת כמעט לבד בעד צמצום הפערים בישראל . לדבריה היא לא מאמינה למדיניות הממשלה ושר האוצר שמזגזג ואין לו קו אחיד ומנהל "תקציב שחור"...
9 אורית 11/03/2014 15:08 אז מה נעשה?
נקנה? לא נקנה? כבר לא ברור מה נכון מה שברור זה שעם המחירים האלה אי אפשר לעשות בכלל
8 עוזי חייט 11/03/2014 15:04 כל הכבוד על הכתבה. מזמן לא שמעתי שמישהו מהתחום בעדנו
הלוואי שעוד כמוך יעזו לומר את האמת. ואולי יתחיל שינוי אמיתי במדינה. מדינה אוכלת תושבה, כבר אמרנו? מה יהיה הסוף פה? כל הזוגות הצעירים בורחים לחו"ל. מה יהיה?
7 ruth 11/03/2014 15:03 ????
"השיח שמתקיים חדשות לבקרים בתקשורת לבין זוג צעיר שמגיע עם 200 אלף שקלים ומחפש לקנות את דירת חלומותיו"מאיפה נביא 200 אלף שקל?
6 ruth 11/03/2014 14:54 היום בערב בערוץ הראשון ידונו בעינייננו
היום ידובר על חלום הדירה שהולך ונעלם - כדאי להאזין
5 רחל כוהן 11/03/2014 14:53 תגובה
ממליצה לפקוח עיניים לטובת כולם
4 יוכי 11/03/2014 14:27 בעניין הזה (הקצת פוליטי)כדאי לשמוע את ח"כ זהבה גלאון:
המדיניות של לפיד והממשלה לא פועלת לטובת ציבורים רחבים ןלא מראה נכונות להקטין פערים ולכן אין סיכוי ולא יהיה בעתיד הקרוב לרכישת דירה
חיים 11/03/2014 15:07 את דבריה של ח"כ גלאון
אהבתי
3 zigiman 11/03/2014 13:31 המצב הרבה יותר גרוע ממה שחושבים
כל זוג שמגיע עם 200-300K חושב שכלכלית כדאי לו לקנות דירה בלפחות מליון וחצי וצפונה. זה אבסורד בכל קנה מידה. הזוגות לא מבינים מה יקרה שהריבית תעלה לתחום הנורמלי עוד 2-3 שנים. עם משכנתאות של מליון שקל ויותר שרובן לפחות 66% אחוז בריבית משתנה - פריים+משתנה כל 5 שנים, הקונים יאכלו קש בשנים הקרובות שההחזרים יקפצו באלפי שקלים כל חודש. הטירוף שלקנות דירה בכל מחיר, גם אם זה כולל סיכון העתיד הכלכלי של המשפחה ב30 שנה הקרובות, חייב להעצר. מליון שקל הפך היום לכסף קטן שכל אחד לוקח כמשכנתא וטוען שההחזרים יותר נמוכים מהשכירות. זה חוסר הבנה כלכלי של הזוגות הצעירים והכותב צודק בדבריו. השיעבוד למשכנתא ל25-30 שנה בהחזרים גבוהים ימוטט פה דור שלם של זוגות צעירים. שר האוצר שמפטפט את עצמו לדעת וראש הממשלה שלא עושה כלום כבר 9 שנים, לא יצילו אותם מהמצב העתידי וגם שר השיכון שבונה בעיקר בשטחים, ממנו לא תבוא הישועה. צאו לרחובות, רק מאבק חריף יביא לשינוי.
א 13/03/2014 00:31 כתל אביבי לשעבר, כשקניתי דירה קניתי בפריפריה 3.5 חדרים
ישנה, שהתאימה לתקציב שהיה לי. כדי לא לשעבד את חיי. גידלתי בה 3 ילדים ובאותו זמן גם חסכתי למעבר לדירה טובה יותר, גם היא, אגב ישנה. נכון, יש בעיה, המיסוי על הקרקע ועל הדירות עצום, אחרי שכל העלויות מסביב כל כך גדולות לקבלנים משתלם לבנות רק דירות יוקרה. ובכל זאת אין הצדקה לקנות דירת 5 חד' חדשה כשכולה משכנתא
2 שרון 11/03/2014 11:02 אם כתבות כאלו, המצב שלנו רק יחמיר
אנשים כמוך הורסים לנו את החיים תתבייש לך
שרון לשרון 11/03/2014 14:19 אם אתה לא יאיר לפיד מאחורי המקלדת
אז יצאת טמבל
1 ירון 11/03/2014 09:40 אהבתי (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש