22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה צללה >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה בזק של 9% מהשיא, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של הקרן הגדולה בעולם - הנה ההחזקות המרכזיות >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

ביזיון ייצוא הגז: שנה שלמה מאז הוגשו המלצות 'צמח' - הסחבת בעיצומה

אף אחד לא רוצה להחליט, ובית המשפט דוחה בלי להסביר. הבוקר הדיון הקריטי בבג"צ שוב נדחה. Bizportal עושה סדר בלוח הזמנים
 |  38
כולם ב'הולד'
Share
סחבת כחול לבן, במלוא עוצמתה. הישראלים רגילים להתלונן על תהליכים שנמשכים בלי סוף, בירוקרטיה מייאשת וכו'. לאחרונה הנושא עולה בעיקר בהקשרים של נדל"ן למגורים, בשוק האנרגיה הדבר בא לידי ביטוי בעניין אישור ייצוא. הגז בכדי להבהיר עד כמה מדובר בסחבת של ממש, Bizportal עושה כעת סדר בעניינים.


נתחיל בהמלצות הסופיות של ועדת הייצוא ('צמח') שהתקבלו בספטמבר 2012 אחרי כמעט שנה של דיונים. נמשיך עם הממשלה שלה לקח זמן רב להחליט (בחירות... הרכבת ממשלה...) ורק ב-23 ביוני אישר נתניהו ייצוא של 40% ממאגרי הגז (כלומר בכלל לא קיבל את המלצות 'צמח' שדיברו על אישור של 53% לייצוא). ואז הוגשו עתירות לבג"צ, והדיון נקבע ל-1 לאוגוסט. הצדדים הגיעו לדיון במטרה לשמוע הכרעה שכן לכולם ברור שהזמן משחק תפקיד חשוב אבל נשיא העליון אשר גרוניס החליט באותו הבוקר שנכון יותר יהיה להכריע בהרכב שופטים מורחב - והדיון נדחה ל-17 בספטמבר. עכשיו, וללא שום הסבר (אולי בגלל החגים, אולי בגלל שקשה לאסוף 7 שופטים) - הדיון נדחה ל-20 באוקטובר. בשאיפה שהוא אכן יתקיים בתאריך זה.

אם בג"צ יקבל את העתירה של יחימוביץ' ויבטל את אישור הממשלה לאישור הגז. הכדור יעבור למגרש של הכנסת לקריאה ראשונה, משם לאחת הוועדות (ככל הנראה ועדת הכספים) ומשם לקריאה שניה ושלישית. מדובר יהיה בתהליך של לפחות חצי שנה נוספת.

כמובן שיש את וודסייד בסיפור הזה. אחרי שהוגשו ההמלצות הסופיות של ועדת צמח, השותפות ב'לוויתן' חתמו על מזכר הבנות למכירת 30% מהמאגר לוודסייד האוסטרלית שאמורה להיות זו שתוביל את ייצוא הגז. בינתיים וודסייד ממתינה וכפי שזה נראה כעת, היא תצטרך להמשיך להמתין.

רציו יהש (+0.76%) רציו יהש 224.5 +0.76% 17:24 19/09/2017תל אביב הוסף לתיק האישי רציו יהש בסיס:222.8 פתיחה:222.8 גבוה:226 נמוך:222 תמורה:3,764,816 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות שזינקה אתמול סגרה היום בירידות של 2.1%. גם דלק קידוחים יהש (+1.08%) דלק קידוחים יהש 1,127 +1.08% 17:24 19/09/2017תל אביב הוסף לתיק האישי דלק קידוחים יהש בסיס:1,115 פתיחה:1,101 גבוה:1,136 נמוך:1,097 תמורה:13,063,002 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות ו{אבנר יהש} סגרו באדום. מדד הגז נפט בת"א איבד היום 1.23% מול עליות קלות במדדים המובילים. למדור גז-נפט - לחץ כאן
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

38 תגובות ב-27 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
27 hadshen 12/09/2013 13:03 מה לא ברור כאן
לבג"צ יש הרבה זמן כי הוא לא מתכווון לאשר יצוא גז במחיר נמוך מהמחיר שאנו קונים פחם לחדרה, בזמן שהממשלה המטומטמת דורשת לבנות עוד תחנה פחמית באשקלון.
26 בקרוב 12/09/2013 12:17 בקרוב הפריצה של שער 41.3 ברציו ואז המראה אנכית לעננים.
צאו מהלחץ! זה לא טוב לבריאות.
25 ר עגיב 12/09/2013 09:21 שאלה ליחימוביץ: הגז החל כבר לזרום - החשמל הוזל? למה לא? (ל"ת)
24 מסביר 12/09/2013 08:49 מה לא ברור כאן?
היה ברור שתהיה דחייה מסיבה פשוטה- בג"צ לא יכול בחודש חודשים ללמוד בע יה שישבו עליה בועדת צמח למעלה משנה עם כל המומחים שהיו שם....ההגינות והיושרה של נשיא בית המשפט העליון היו מחייבים שיבא ויניח את המפתחות ויגיד ביושר- אנחנו לא יודעים איך לנהוג ברכב הזה וגם בעוד דחייה של חודש לא נדע..לכן אני מחזיר את העיניין לועדת צמח שדנה בעיניין זמן מספיק ארוך ועם כל כך הרבה מומחים והממשלה יכולה להחליט על םי מסקנותיה....רק מה? אין לו את האומץ לאמר זאת...הרי כל אחד במדינה התמהונית שלנו חושב שיש לו פריבלגיה על החוכמה.....ואחר כך מקימים עוד ועדת חקירה ועוד אחת ובא לציון גואל
23 במקרה זה 12/09/2013 05:35 אין שום סיבה למהר בהחלטהועדיף לקבל ההחלטה ברגע האחרון (ל"ת)
22 ששון 11/09/2013 23:53 אם שמן תמצא גז ודלק אז כמות היצוא יגדל (ל"ת)
21 Shely Ichim 11/09/2013 23:38 הרסם כלכלי - Catastropha
המחאה, ועדת טרכטמבוך ויחימוביץ הרסו את כלכלה הישראלי. ייקח שנים עד שזה יחזור לנורמה.
20 JUDGE=שופט איטי 11/09/2013 23:35 Beit Mishpat בתחרות עם צב
מה אתם מופתעים? עוד לא התרגלתם? גם הם עובדי מדינה. השופטים של דנקנר ממהרים? גם הגז יכול לחכות למשיחץ
19 ראובן 11/09/2013 22:59 המניות של גז יעלו מחר (ל"ת)
18 ר עגיב 11/09/2013 21:53 ותודה לשלי יחימוביץ'. העיקר להרוס... (ל"ת)
17 המאמינה 11/09/2013 20:51 בזיון בית המשפו
בושה וחרפה מדינה שרוצה רע לתושביה אנחנו מבינים לא בא לכם שגם אנחנו נאכל קוויאר אז רק לפני האמת חושבים מה לתכנן עכשיו שהעם יסבול וכל העותרים ביננו לא באמת איכפת לכם לעוד כמה דורות שיהיה טוב פשוט פירסום על הגב שלנו אין מילים מאשר לקרוא לכם אפסים ושלי יחימוביץ למה לא לקחת את תיק האוצר אם את דואגת לעם מה שחשוב לך הגז לדורי דורות מה איתנו..........פשוט הכנסת בנויה מריאלטי יאכס
16 בושה וחרפה 11/09/2013 20:36 ביזיון איזה סחבת הממשלה אחר כך בית המשפט מדינת חלם (ל"ת)
15 הכי ותיק 38 11/09/2013 20:01 מצדיע לעליון שהריח את הסירחון בהמלצת פינוקיו
עברו אך ** ימים **ספורים מאז שהגז מתמר מוזרם לארץ הקודש ומיד הסתבר ש הדרישה והספקת הגז כפולה ואף יותר מכך יוצא בזה שהנתונים שסופקו הן לחברי הועדה והן לכל דיכפין שקר ביסודו ולכן שפו לעליון שלא נפל לקן צרעות ושקרים של ממשלת ישראל אגב יש שמוע שיצא מכרז לטיטולים לאדם שיאלץ להסביר לעליון את ההמלצה ליצוא הכל כך מיותר
14 רציו 11/09/2013 19:27 ליוסי פינק
אני מקווה שלא תפיל עוד פעם את רציו רק שלא ישאר בסוף הגז בים לא אני יקבל ולא אתה העיקר שישאר בים הגז האם לממשלה יש כסף לפתח את ליוויתן חייבים יצוא
13 אבי קול 11/09/2013 18:37 והחוצפה-נשיא בית המשפט העליון מתלונן על ביקורת...!
לשופטים זה לא מזיז כל ההפסדים בגין עתירה בלתי חוקית זאת בעליל...וגם אם היא מבוססת על טיעון חוקי...אז הבג"ץ מעקב...היות וזה תקשורתי...וכאילו כל העולם מחכה להחלטה שלו...זה בזיון לממשלה...בזיון לעותרים...בזיון לפגיעה בכלכלת ישראל ובמשקיעים ובעתית פיתוח "לוויתן" ותשתית האנרגיה של ישראל. הסחבת בבתי המשפט צריך לעשות לה סוף...וזה אחד מתפקידו של נשיא בית המשפט העליון...התנהגות זו היא שפוגעת בתדמיתו של הבג"ץ ובתדמית מערכת המשפט בעיני הציבור.
12 משה 11/09/2013 18:30 הסיבה שהמדינה קיימת זה מזל לא שכל
ועל זה התלבשו כל מחפשי הכותרות ובנו הון ציבורי. הגז קיים כי משקיעים סיכנו מיטב כספם להשקעות בתחום חיפושי הגז והנפט. כעת בעזות מצח מנשלים אותם כל חסרי המוסר והיושר.
11 שגיא 11/09/2013 18:24 ביי ביי וודסייד
תחזרו לאוסטרליה (בעצם גם שם אתם לא רצויים). האזרחים ישמחו להשקיע את כספי הפנסיה שלהם בעסק רווחי כל כך, אם לכם אין סבלנות להמתין. את המאגר היה ניתן לפתח מזמן, אלא שחברות הגז מפרות את תנאי הזיכיון שקיבלו מהמדינה, במטרה להפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות בנושא הייצוא.
10 ביבי 11/09/2013 18:13 מדינה חסרת אחריות ביזיון לא מבין מה יש לאוסטרלים לחפש כ
שלי שילשולי שולטת ביחד עם בג״ץ מחר יחליטו בישבילנו לא לאכול בשר
שרון 11/09/2013 18:37 10-ביבי
כמה שאתה צודק. אך כמה במדינה הפנימו כי בג"ץ השתלט על חיינו, ומחר הוא גם יקבע אם נבוא לנשותינו בזחילה מבלי שהן תרגשנה. אין בעולם תופעה כזאת של שלטון רשות אחת על יתר השתיים, מבלי שהיא נבחרה או אושרה לכך. אך אנו האזרחים אשמים בכך שנותנים לתופעה זו להימשך.
9 אבי 11/09/2013 18:06 כמו הרכבת התחתית בתל אביב
אנו נבנה אנו נבצע אנו נתכנן אולי בשנת 2132 תהיה רכבת
8 אזרח 11/09/2013 18:04 שופטי בג"ץ אינם כלכלנים
הגיע הזמן לעתירה בבג"ץ נגד בג"ץ שהכל שפיט גם בנושאים שהם אינם מבינים הם לא חכמי הדור נראה מה יחליטו שופטי בג"ץ בעתירה נגד בג"ץ
שגיא 12/09/2013 01:26 כן אבל...
הם לא אמורים להכריע בסוגיה כלכלית, אלא בסוגיה עקרונית. חוץ מזה שעד היום הממשלה לא פירסמה שום ניתוח כלכלי של עלות תועלת לייצוא הגז. זה לא אחראי. אנחנו נפסיד הרבה מאוד כסף (חצי טריליון בערך). ככה זה כשנותנים לכלכלנים להחליט בסוגיות שהם לא מבינים בהם (ראה נערי האוצר בועדת צמח, לדוגמא: שאול "מי יודע אם תהיה פה מדינה עוד 30 שנה" מרידור).
7 קבוצת יועצים כועסת 11/09/2013 18:03 מדינת חלם
חסרים מיליארדים למדינה .בבריאות בתחבורה בביטחון בחינוך ואיפה לא אז יש כמה דפוקים שלהם לא מזיז כמה מיליארדי דולרים בושה וחרפה .ומי שמחפש איפה זה חלם אז מהיום פה בישראל הדפוקה והלוואי.........................................די נמאס לנו מהמדינה הדפוקה הזו שלא יודעת לתפקד
6 יפה פרידמן 11/09/2013 17:57 משק הגאז תקוע כי הממשלה לא מפתחת
הממשלה לא מפתחת תשתיות הולכה, מחפשת פתרונות זולים ומהירים כבר שנים, מחלקתאת הרשיונות בלי קשר לזכות המקבלים אותם, לא מעוניינת לעשות דבר להורדת יוקר הייצור והמחיר בישראל.. לא מעבירה את כל הגז מתמר לתעשייה הישראלית ולשוק המקומי... מה הקשר בין תקיעות משק הגאז ליצוא? מאגר ליותן שווה פיתוח בלי קשר ליצוא,ואם אין לממשלה כגסף - יש מספיק משקיעים בארץ שישקיעו - קודם כל אזרחי ישראל.
למשקיעה 11/09/2013 18:18 כמה את מוכנה להשקיע מכיסך בפתוח לוויתן פרט לדיבורים (ל"ת)
שגיא 12/09/2013 01:27 כולנו מוכנים
להשקיע מכיסנו את כספי הפנסיה שלנו בעסק כל כך רווחי. אתה לא?
5 מושקע חזק 11/09/2013 17:56 הלוואי ולא יהיה פה גז לא מגיע בושה בושה (ל"ת)
4 מאוכזב לפיד 11/09/2013 17:54 אין נגיד אין החלטות ביזיון בזיון (ל"ת)
3 אחד 11/09/2013 17:52 וודסייד ממתינה?!
אני המום. מעבר לאסון בכך שהאנשים האלה ממתינים (הרי הם לא רגילים להמתין) הרי אמרתם שאם ביביהו לא יתן לתשובה עוד מתנות חינם, מייד יברחו פה כל המשקיעים. לקפריסין, לסוריה, לתורכיה ולאן לא.... כל הכתבה הזאת בעצם מוכיחה שאפשר וצריך להעביר החלטה על עתיד המדינה ל15-50 שנים הבאות (15 אם יהיה יצוא, 50 אם לא) לריבון שהוא העם, כלומר כנסת. ושאלה לכתב: לא רק יחימוביץ' הגישה עתירה. הגישו גם חברי כנסת מהימין וגם ארגונים חוץ פרלמנטריים. מדוע רק השם שלה הוזכר? אני חושב שאני יודע למה.
לאחד 11/09/2013 19:33 ומה חברי הכנסת מבינים יותר טוב מועדה מקצועית ?
זה פשוט עיכובים. ואם על כל דבר פה צריך ועדות הצבעות והחלטות אז מי צריך פה כנסת עם 120 חברים? פשוט נמנה ועדות על כל דבר .
אחד 12/09/2013 03:18 אז למה דמוקרטיה?! נמנה הרבה ועדות
לטוב ולרע זאת השיטה - הנבחרים מחליטים. אחרת אפשר למנות ועדות מקצועיות ולסגור את הכנסת. תאמין לי, בשנים האחרונות אני לא מאושר מהתוצאות שלה. בכלל, חברי הכנסת נותנים דין וחשבון לציבור, למי חייבת "ועדה מקצועית"?
שגיא 12/09/2013 01:30 ועדה מקצועית?
קודם כל שיפרסמו פרוטוקולים לא מצונזרים, ואח"כ שיראו לנו ניתוח עלות תועלת מהייצוא (רמז, אל תבנה על זה, פשוט אין כזה).
לאחד מחסידי יחימוביץ 11/09/2013 18:28 מה יקרה אם ההחלטה תעבור לכנסת?
כפי שהכתב אמר הכל יתעכב בחצי שנה ותו לא. ההצבעה לא תשנה כלום. מה יעשו חברי הכנסת? יקימו עוד ועדה הרי קמה ועדת צמח יתחיל פשוט לובי של שכנועים או שכל הקואליציה תצביע בעד ותו לא. הכל סתם עיכובים
אחד 11/09/2013 18:37 סתם עיכובים
על כל דבר אפשר לומר "סתם עיכובים". החלטות מהותיות, כמו חוזה שלום, פינוי ישובים או 500,000,000,000 $ ראוי שיוכרעו על ידי הציבור - דרך הכנסת.
יאצפן 11/09/2013 18:15 אתה המום כי אין לך מושג על מה אתה מדבר. 15-50 שנה?
קודם תלמד את העובדות ואז אולי תהייה םחות המום
אחד 11/09/2013 18:40 עובדות
את ההערכות אני מכיר. וגם את הדרך שמחשבים אותן. אתה מוזמן לפנות ולקבל הסבר על מרחבי הסתברות. ולעניין - 15 שנה אם יהיה יצוא. 50 שנה של גז למשק הישראלי אם לא.
2 חלם זה כאן 11/09/2013 17:51 יום שחור לבג"ץ ולמדינה
סחבת בלתי נתפסת בנושא כלכך מהותי, שבכלל לא נתון לשיקול בימ"ש.
1 המתנה 11/09/2013 17:45 מדינה לא מתפקדת בכלל בשום תחום.
שלי יחימוביץ מטרד למדינה
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש