20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

12:41 פורסייט השלימה בהצלחה פיילוט נוסף בסין - המניה עולה 3.3% >>

10:56 באירופה - הדאקס מטפס 0.6%, הקאק עולה 0.4%

10:55 מניית מנדלסון תשתיות בולטת בעלייה של 3.4% במחזור חריג

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

סקיילקס - בתוך כל הרעש, מחזיקי האג"ח הלכו לאיבוד

מיכה צ'רניאק, מנכ"ל להבה ניהול תיקי השקעות, מתייחס להסכמים וההסדרים שבחברת סקיילקס - מהו מקומם של המשקיעים? להלן קצת סדר בבאלגן
 |  60
Share
אני מניח כי משקיעים בשוק האג"ח הבחינו בחודשים האחרונים בכך שהשוק הפך ליותר מסובך עבורם. אמנם כלכלנים רבים, ואני בתוכם, מזהירים כבר תקופה מפני הסכנות הקיימות בשוק האג"ח הממשלתי ואג"ח הקונצרניות בדירוגים גבוהים, אבל ברור לי היטב שעד שהמשקיעים לא יחושו בקושי על בשרם, הם יתקשו להפנים - חוקי המשחק (ככל הנראה) השתנו. תם העידן בו ניתן לקבל תשואות של 6%-8% בשנה ללא מאמץ. מעתה, עבור כל 1% צריך "להזיע" או במילים אחרות, בשביל כל תוספת 1% לתשואת התיק, המשקיעים צריכים להבין כי הם נוטלים סיכון גבוה יותר מאשר נטלו בעבר.

לאור כל הכתבות וההודעות הרבות שנקשרו בשמה של חברת סאני תקשורת (-1.94%) סאני תקשורת 227.5 -1.94% 17:24 19/09/2017תל אביב הוסף לתיק האישי סאני תקשורת בסיס:232 פתיחה:235 גבוה:235 נמוך:225 תמורה:1,531,457 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות , החלטתי לאחרונה כי הגיע המועד המתאים לפרוע (באופן חלקי) הבטחה שנתתי בעבר. ברצוני להמחיש בפני הקוראים את מצבה של החברה כיום (כפי שאני רואה אותו), ובפני מה החברה ניצבת מבחינת מקורות כספיים ותשלומים צפויים, עד לסוף שנת 2014.


נכסים עיקריים ליוני 2013
לחברת סקיילקס שני נכסים מניבים עיקריים וקופת מזומן. נכסים אלו אמורים לשמש את החברה על מנת לעמוד בהתחייבויותיה:

- פעילות מכירת מכשירים מתוצרת סמסונג . מבחינתם של מחזיקי אגרות החוב של סקיילקס זו הפעילות החשובה יותר של החברה, במיוחד בימים אלו. בתחילת חודש יוני דיווחה החברה על הארכת תוקף ההסכם עם סמסונג עד לסוף שנת 2014. הארכת ההסכם כללה אמנם מספר "עזים", אבל גם "סוכריה". מצד אחד, ההסכם החדש אינו כולל, לכאורה, בלעדיות לסקיילקס בשיווק מוצרי סמסונג (החל משנת 2014), אבל בפועל עמידה של החברה בתוכניות העסקיות החצי שנתיות שלה בשנת 2014 תוביל לכך שלא יומנה משווק נוסף. כלומר אם סקיילקס תעמוד ביעדים שהיא הציבה לעצמה, היא תהיה בפועל למשווק הבלעדי מטעם סמסונג.

בנוסף, סמסונג לקחה על עצמה את הפעילות להתאמת המכשירים לשוק הישראלי (פעילות שהייתה עד כה תחת חברת סקיילקס), ובכך לקחה לעצמה נכס שהיה שייך לסקיילקס. בעתיד, במידה וסמסונג תחליט לשווק בכוחות עצמה את מכשיריה בארץ, יוסר מכשול טכנולוגי אפשרי. מצד שני חברת סמסונג העניקה סוכרייה גדולה לחברת סקיילקס. זו האחרונה לקחה על עצמה את כל העלויות הקשורות בנושא התאמת המכשירים, כמו גם הוצאות פרסום ושיווק בהיקף משמעותי. מבחינת סקיילקס מדובר בחיסכון בהיקף ההוצאות השנתיות בסכום המוערך בעשרות רבות של מיליוני שקלים.

פעילות מכירת מכשירי סמסונג צפויה להשפיע בעוצמה על התוצאות של סקיילקס בשנת 2013. הסיבה - יציאתו של מכשיר סמסונג גלקסי 4 לשוק במהלך חודש מאי. רק לשם המחשה, בחודש מאי מכרה החברה בכ-150 מיליון ש', ברבעון הראשון של 2013 הכנסותיה של החברה מתחום זה עמדו על כ-170 מיליון ש'. כלומר רק בחודש אחד במאי הגיעה סקיילקס להיקף מכירות דומה לזה של כל הרבעון הראשון.- החזקה במניות פרטנר (+0.05%) פרטנר 1,955 +0.05% 17:24 19/09/2017תל אביב הוסף לתיק האישי פרטנר בסיס:1,954 פתיחה:1,959 גבוה:1,961 נמוך:1,939 תמורה:4,371,152 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות . סקיילקס מחזיקה ב-24.4 מיליון מניות פרטנר המהוות כ-15.7% מהון מניותיה הכולל. 3 מיליון מניות מתוך סכום זה "שייכות" לסבן, והן תישארנה בבעלות סקיילקס עד לקבלת חלקה של קבוצת סבן בדיבידנד מפרטנר עד להיקף של 400 מיליון ש' (מדובר בהעברת 115 מיליון ש' מצדה של קבוצת סבן לסקיילקס, המהווים את חלקו של סבן בדיבידנד הנ"ל).- מזומנים . בידי סקיילקס קופת מזומנים המסתכמת כיום סביב 250 מיליון ש'.
תשלומים צפויים לבעלי האג"ח (קרן-ריבית)
תשלומים צפויים לבעלי האג"ח (קרן-ריבית)

הערות
- התשלומים הצפויים הינם בהתייחס לחוב נטו של החברה.
- החישוב נעשה בהנחה, שבעלי האג"ח להמרה יצביעו בעד מתן
אופציה
אופציה
אופציה הינה מכשיר פיננסי הנותן לבעליו את הזכות לרכוש (Call) או למכור (Put) מספר יחידות נתון של נכס הבסיס במחיר שנקבע מראש (מחיר המימוש).מדור האופציות ונגזרים
לחברת סקיילקס לדחות את האפשרות לפירעון מוקדם של האג"ח עד לשנת 2018. לכן החל מיולי, הריבית בגין האג"ח להמרה תעלה ל-7% בשנה.

יש לשים לב לחשיבות הגדולה שיש להצבעה של מחזיקי
אג"ח
אג"ח
תעודת התחייבות, בה מתחייב המנפיק לשלם לרוכש התעודה תשלומים בסכומי כסף שנקבעים מראש ובמועדי פרעון קבועים. רוכש התעודה זכאי לקבל את התשלומים המובטחים גם אם החברה המנפיקה בהפסדים, לעיתים החוב מובטח על ידי שעבוד נכסי החברה. לצפיה בנתוני אג"ח
1 בסוף יוני. הצבעה נגד מתן האופציה לסקיילקס של מחזיקי האג"ח, תשאיר את החברה במצב של חוסר מקורות כספיים מספיקים בשנת 2014.

- החישוב נעשה בהנחה שבעלי האג"ח יאשרו את הגיוס של סדרה י' (האג"ח הפרטית) - תשלומי הריבית בגין האג"ח יעמדו על 9% בשנה. שימו לב כי הסכום שגויס באג"ח י "מתאים מאוד לסקיילקס", הסיבה - המניות שהחברה צריכה לשעבד בגין גיוס בהיקף כמו זה הוא 9.2 מיליון מניות פרטנר, שזה בדיוק מספר המניות המשועבדות כיום לאג"ח ג'. כלומר, סקיילקס צריכה כעת לשחרר רק את מניות פרטנר המשועבדות לאג"ח ג', מבלי להסתבך גם עם שחרור המניות המשועבדות לטובת אג"ח ב'.

אם כך, כיצד החברה צפויה לעמוד בתשלומים למחזיקי האג"ח ב-2013?
מקורות לתשלום
מקורות לתשלום

**שימו לב כי לקראת סוף 2013 (להערכתי) סקיילקס עתידה להרחיב את סדרה י' עד להיקף המקסימלי המותר לה - 200 מיליון ש'. לכן בסוף 2013 יעמדו לרשות החברה כ-90 מיליון ש'.
תשלומים צפויים לבעלי האג"ח בשנת 2014
תשלומים צפויים לבעלי האג"ח בשנת 2014

מקורות לתשלום ב-2014
מקורות לתשלום ב-2014

הערות
- יש לשים לב, כי בחישוב המקורות לא נלקחה האפשרות של חלוקת דיבידנדים מצד פרטנר, הן בשנת 2013 והן בשנת 2014. הסבירות לחלוקת
דיבידנד
דיבידנד
חלוקת רווחים לבעלי המניות בחברה על פי שעור האחזקה היחסי שלהם מסך כל מניות החברה. לצפיה בתחזית אירועים – חלוקת דיבידנד
בשנת 2013 אומנם אינה גבוהה, אבל שנת 2014 היא סיפור אחר. מספיק שפרטנר תחלק 50 מיליון ש' דיבידנד בשנת 2014 על מנת שהחברה תקבל את חלקו של סבן - כ-14 מיליון ש' בדיבידנד (שישמש לצורך פירעון מוקדם של סדרה י') ואת חלקה שלה כ-7 מיליון ש' - ובכך ייווצרו לה המקורות המספיקים לעמידה בכל התשלומים לשנת 2014.

- החל ממארס 2014 לרשות החברה יעמדו כ-5.2 מיליון מניות פרטנר חופשיות משעבוד (לאחר פירעון אג"ח ב' בחודש דצמבר 2013, אג"ח א' בחודש מארס 2014, שעבוד כ-1.2 מיליון מניות פרטנר לטובת אג"ח ו' ושיעבוד של 3.3 מיליון מניות פרטנר נוספות לטובת הרחבת סדרה י'). המניות החופשיות הנ"ל יאפשרו מרחב תמרון לחברה.

- לא נלקחה בחשבון אפשרות לעסקת העמדת אשראי לחברת סקיילקס בסגנון העסקה שנחתמה לאחרונה עם קרן ויולה. הסיבה, עסקת ויולה במתכונת הנוכחית צפויה לעמוד בפני התנגדות של מחזיקי האג"ח בחברת האם - סאני. שינויים אפשריים במתווה המוצע יאפשרו לחברת סקיילקס להתקדם גם במישור הזה. במקרה של קבלת ההלוואה מקרן ויולה בידי סקיילקס, יהיו מקורות כספיים לכל התשלומים עד לסוף 2015, וזה אפילו מבלי להזדקק להרחבת סדרה י' בסוף 2013.

לסיכום, למרות הערת עסק החי הרובצת על החברה והתחושה בקרב מרבית הפעילים בשוק, סקיילקס נמצאת כיום מרחק קצר מסיום מהלכים שיאפשרו לה לצלוח את הבורות העומדים בפניה עד לסוף שנת 2014.

כעת נותר לנו לבחון כיצד תיראה החברה בסוף 2014 - יתרת החובות של החברה תעמוד על כ-895 מיליון ש', בהנחה שלא יחולק דיבידנד מפרטנר. במידה ויחולק הדיבידנד, יתרת החוב תעמוד על 780 מיליון ש'. מנגד, לחברה יוותרו מספר נכסים בדמות פעילות סמסונג, ששוויה בהנחות שמרניות מאוד (בעצם הערכה זו מניחה את הפסקת הפעילות מכירת מכשירי סמסונג בסוף 2014) כ- 250 מיליון ש' (כ-150 מיליון ש'
הון חוזר
הון חוזר
ההפרש שבין הנכסים השוטפים של החברה לבין
ושווי פעילות לשנה נוספת, שנת 2015, של כ-100 מיליון). תחת הנחת עסק ממשיך, שווי הפעילות הנ"ל יעלה ל-400-450 מיליון ש' (מכפיל 4-5 על הרווח השנתי). שוויין של מניות פרטנר במחירי השוק הנוכחיים כ-600 מיליון ש',
וסה"כ שווי הנכסים 850-1000 מיליון ש'.

יש לשים לב, בהנחה של חלוקת דיבידנד מצד פרטנר, כמות המניות שתישאר בידי סקיילקס תרד ל-21.4 מיליון מניות ששווין כיום כ-526 מיליון ש'. אבל בידי החברה יהיו גם כ-60 מיליון ש' מזומן נוספים (חלקה בדיבידנד). לכן סה"כ הנכסים שיהיו במקרה זה בידי החברה יעמדו על 836-980 מיליון ש', ויתרת החובות תעמוד כאמור על כ-780 מיליון ש'.

המשמעות, שאם אנחנו מתחשבים בנכס הקרוי הזכות לדיבידנדים של סבן (כפי שהיא מופיעה בעסקת סבן) בסוף שנת 2014, גם בתסריט שלילי סקיילקס צפויה להגיע לשווי נכסי נקי, דהיינו סך הנכסים צפוי לעלות על סך ההתחייבויות - נכון להיום, המצב המתואר נשמע כמדע בדיוני בקרב מרבית המחזיקים באג"ח של חברת סקיילקס. האם אני צודק בהערכות שלי? את זה כאמור נדע רק בעוד כשנה-שנה וחצי.

***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

60 תגובות ב-23 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
23 חזי 23/06/2013 11:26 קמן
מה המצב לגבי קמן א'
ליאון 24/06/2013 16:17 אתמול הציעו 12 מליון ש"ח לכל הנושים, הודעה
במאיה.......כמה זה יוצא, הרי יש גם את דיסקונט ופועלים.
22 ישראל 22/06/2013 19:03 המשביר לצרכן
שלום מיכה, מדוע האג"ח של המשביר ממשיך לגלם הסדר חוב? האם התזרים של המשביר מוגבל?
21 מנסיון העבר 22/06/2013 18:07 איך אפשר להאמין לסקיילקס, הם יעשו תרגיל כמו שעשו: יבקשו
מכל הסדרות אישור לתשלום לסדרה שצריך לשלם (כך עשו לא מזמן) וברור שסדרות לא מובטחות לא יאשרו וככה יעצרו תשלומים "בגלל אחרים". בחברה כזו להשקיע?
20 למישהו יש מושג? 21/06/2013 00:54 על מה ולמה כלל תעשיות צנחה היום 10 אחוזים ללא כל הודעה? (ל"ת)
19 רועי 20/06/2013 17:54 מובילאיי
למה סאני לא מתייחסת בדיווחים להחזקה במובילאיי (כמו שלמשל דלק רכב מתייחסת לכך בדיווחיה). זה סוגר את כל האגח של סאני אם זה קורה, לא?
מיכאל צ'רניאק 20/06/2013 18:58 מובילאיי - סאני
שים לב שהצפי הוא למכירת מניות מובילאיי לפי 35$ למניה או שווי חברה של 1.5 מיליארד דולר. סאני מחזיקה רק 0.5% ולכן שווי האחזקה הצפוי הוא 7.5 מיליון דולר שזה בערך 27 מיליון ₪. לשם זהירות ניקח שווי של 25 מיליון ₪. אמורים למכור 30% ממובילאיי ולכן אם כול המשקיעים ייענו להצעה ניתן למכור רק 30% מהאחזקה. אני מניח שלא כולם ימכרו ולכן יש לצפות למכירה של כ 50%. את היתרה נצטרך להציע למכירה. כלומר במקרה האופטימי התמורה מתפוז+מובילאיי שווים כ 37 מיליון ₪ .
אפי 20/06/2013 20:06 שאלת המשך מובילאיי
פורסם בזמנו שלבן דב יש אחזקות פרטיות במובילאיי. אם זהו המצב, אזי מדוע שלא ימכור אותן ויזרים כסף לסאני במסגרת הסדר החוב?
מישהו 20/06/2013 22:11 תשאל את בן דב. (ל"ת)
18 דוד 20/06/2013 17:31 פרטנר
מהו הרווח הנקי להערכתך שפרטנר תשיג בשנים 2013-2014 לאור תנאי השוק הקיימים?
מיכאל צ'רניאק 20/06/2013 18:54 פרטנר
קשה מאוד להעריך , לדעתי השוק עדיין לא יתייצב. אני מניח שנראה שיפור בתוצאות התפעוליות ביחס לתוצאות ברבעון הראשון של פרטנר שהיו קטסטרופליות. אני מצפה שלקראת סוף 2013 נראה שיפור במגמה ובשנת 2014 אני מצפה לשיפור ברווח וב EBITDA מצב שיאפשר את חלוקת הדיבידנד שכול המחזיקים בסקיילקס ממתינים לו. זה לדעתי יגיע בחלק השני של 2014 בלבד.
17 אלישע 20/06/2013 17:23 מה קורה במטיס קפיטל, אמפל, לוי? (ל"ת)
אלון 21/06/2013 15:38 לוי-מחכים לכינוס אסיפה ולכסף מהנאמנות בין האגחים
נ.ב. לפי המסחר לא נראה לי שאפשר לקנות סחורה בפחות מ-75 אגורות
מיכאל צ'רניאק 20/06/2013 18:51 אני לא מעורב בנעשה בחברות אלו. (ל"ת)
16 רני 20/06/2013 16:41 קפיטל פוינט ולפידות
הי מיכה, ממה שאני מבין אג"ח י מעולה, למה קפיטל פוינט ולפידות שהשקיעו בו חטפו כ"כ הרבה ביקורת בעיתונות הרי מדובר בעסקה מעולה?
מיכאל צ'רניאק 20/06/2013 18:50 השקעה באג"ח י
1- נכון יש האג"ח ביטחון על ביטחון, לא רק 9.2 מיליון מניות לחוב של 134 מיליון ₪ אלא גם שיעבוד על הזכות של סבן לדיבידנדים מפרטנר עד לגובה של 115 מיליון ₪ . 2- אני מניח שהשם בן דוב מוציא מכל האנשים תגובות שליליות והכתבים אינם יוצאים מהכלל. זה פופולארי לתקוף וברוב המקרים אלו שזוכים לכל היחס השלילי הרוויחו זאת בצדק. כאן לדעתי המשקיעים עשו עסקה כלכלית קרה וחכמה. 3- שמעתי מהרבה גופים מוסדיים עד כמה לדעתם זה אג"ח אטרקטיבי אבל מייד הם הוסיפו שציבורית הם אינם יכולים להשקיע בו, כלומר השיקול הוא יותר יחסי ציבור ופחות כלכלה, לדעתי זה המצב לא רק במקרה הספציפי של אג"ח סקיילקס י , אלא במקרים רבים אחרים.
15 אלעד 20/06/2013 16:07 סקיילקס-פרטנר
מיכה, ניתוח יפה אך הינך מתעלם מנתון חשוב והוא פרטנר. החברה מפחיתה את חובה ומתייעלת במהירות ולכן תחזור לריווחיות של 600-800 מיליון ש״ח (ראה תזמז נוכחי) ללא הוצאות מימון וללא עודף עובדים ב2015 סקיילקס יכולה להניח תזרים של 100 מיליון מפרטנר. מדוע הינך מתעלם מהכנסה זו? נא התייחס
מיכה צ'רניאק 20/06/2013 16:57 פרטנר
1-אתה צודק פרטנר אכן מפחיתה חוב ומתייעלת. 2- לא התעלמתי מפוטנציאל הדיבידנד של פרטנר, אני מתקשה לראות דיבידנדים כה גבוהים אבל ציינתי בכתבה את האפשרות לדיבידנד של 400 מיליון ₪ בשנת 2014 כאשר 115 מיליון מתוכו זה החלק של סבן שאמור לשמש לצורך פירעון מוקדם של אג"ח י, והיתרה כ 60 מיליון ₪ אמור ללכת לסקיילקס לשימוש שוטף.
14 רואהומראה/מתחת לרדאר 20/06/2013 16:01 שיעור בנושא אג"ח נאנט, קראו:
כשלושה שבועות לפני האקס לנאנט ב' כתבתי לכם (למי ששכח או לא קרא /לא מאמין להלן הקישור (קראו בתגובה 2) : http://www1.bizportal.co.il/article/359222 כשכתבתי לכם האג"ח נסחר במחיר 80-84 אג'. יום לפני יום האקס ניתן היה למכור במחיר 100אג' . התלבטתי אם למכור או לחכות ליום האקס והחלטתי להסתכן ולהישאר. ביום האקס מכרתי את כל הכמות (שני שליש מאחר ושליש נפרע) במחיר 89 אג'. יוצא שקיבלתי שליש בפארי (121.7) ולשני שליש ריבית (3אג' לכל 1 ע.נ.) והמחיר שמכרתי, יוצא: 101.9 לכל ע.נ. לפי החישוב הבא: (121.7+3+89+3+89)/3=101.9. למה למכור? כי החברה בסיכון גבוה ועד לפירעון הבא בעוד שנה מי יודע מה יקרה. ובעיקר בגלל שיש אלטרנטיבה טובה יותר באותה חברה, מהי? אני בוחר באג"ח נאנט סדרה ד'! למה? כי יש לה בטחונות מלאים (לעומת סדרות ב' ג' שהם ללא בטחונות). קראו את השינוי שנעשה לפני כשבועיים לשטר הנאמנות לפיו רמת הביטחונות תיבדק כל חודש. לכן לדעתי אין סיבה שאג"ח כזה יסחר מתחת לפארי והוא נסחר כעת הרבה מתחת. לשיקולכם הבלעדי, דעה ולא המלצה. גילוי נאות אני מחזיק בסדרה.
13 אמיר 20/06/2013 14:37 בטחונות פטרוכימים
מיכה שלום.תודה רבה על הסקירה .אני עמוק באג"ח סקיילקס וסאני ומקווה שאכן הדברים יסתדרו. נראה לי שלפטרוכימים לא יהיה מנוס מהכרזה על הסדר ,ובהקשר זה רציתי לשאול לגבי בטחונות מניות בזן לטובת אג"ח ב,ג,ד של פטרוכימים. לא הצלחתי להבין את מנגנון ההתאמה בסדרות ב ו-ג : האם לאחר הפרעונות גם מניות בזן משתחררות או ,כמו בסקיילקס הקצרות, הבטחונות נשארים כמו שהם עד לפידיון הסופי? לגבי ד' ראיתי שיש יחס של כ-6400 ל10,000 בין המניות לאג"ח-האם היחס נשמר לאחר הפירעון החלקי,כך שעכשיו ישוחררו מניות בזן מהבטחונות? תודה רבה
מיכה צ'רניאק 20/06/2013 15:51 פטרוכימיים
זה אכן נראה שבפטרוכימיים יהיה הסדר. אני פחות מכיר את שטר הנאמנות של סדרות ב,ג. לגבי סדרה ד היחס הוא אכן 6428 מניות בגין כל 10,000 אג"ח ולכן אם יש פירעון קרן לדעתי אפשר לשחרר בטוחות בהתאם ליחס הנ"ל. בדרך כלל בשטר נאמנות לאחר פירעון קרן ניתן לשחרר בטחות בתנאי שנשמר היחס שנקבע בשטר הנאמנות (בדרך כלל היחס הוא שווי בטוחה ביחס ליתרת חוב) , סקיילקס הוא דווקא יוצא מהכלל בנושא זה.
עוזר בצרה 20/06/2013 15:49 בפטרוכימים המנגנון הוא שונה
קיים מנגנון התאמה בין סה"כ ע"נ שקיים מול מניות בזן. ברגע שמשלמים חלק מהחוב בפטרוכימיים (במידה ויעשו זאת בכלל) היא רשאית גם לשחרר חלק ממניות בזן המשועבדות. זה ההבדל המשמעותי..
12 מאיר 20/06/2013 12:53 אגח ללא בטחונות שנת 2015 והלאה
מיכה תודה על הטור. בהנחה שכל המהלכים שכתבת עליהם יושלמו, האם האגח הלא מובטחות של סקיילקס ז-ט לדעתך יוכלו להיפרע רק מתזרים סמסונג החל משנת 2015 או שיהיה צורך להגיע לפריסת תשלומים או מכירת מניות פרטנר? שאלה נוספת, כאשר החברה מכרה ב 150 מיל' בחודש מאי, כמה מזומן נטו תזרים בקופה נשאר לה מזה?
מיכה צ'רניאק 20/06/2013 14:57 סקיילקס
1-על מנת לעמוד בתשלומים של החברה בשנת 2015 (כ 200 מיליון ₪ קרן וריבית עבור כל סדרות האג"ח). החברה צריכה לעשות לפחות אחד מהדברים הבאים- עסקה כגון עסקת ויולה, הכנסת משקיע לפעילות סמסונג או מכירת מניות פרטנר. 2- בגין מכירות של 150 מיליון ₪ לחברה רווח גולמי (לפני מימון והנהלה וכלליות שאלו הוצאות שוטפות של החברה ) כ 15-18 מיליון ₪.
11 קונה אגחים בהסדר 20/06/2013 12:16 של דוראה,אולימפיה,ישאל,סיאלו וGMF
פרטים במייל: DOR123DORI@WALLA.COM
ליאון 23/06/2013 17:47 הליצן הזה מציע 1-2 אג' , אל תבזבזו זמן. (ל"ת)
10 דן 20/06/2013 11:50 סקיילקס
ב 2013 כתבת שהמקורות הם 534 מיל' והשימושים 508. אלום בפירוט השימושים, שכחת לכלול תשלום בסך של כ 63 מיליון ששולם באפריל. דבר נוסף, ההערכה לתזרים מסמסונג היא גבוהה משמעותית ממה שמוצג מדוח תזמ"ז של החברה.מדוע? שם מדברים על כ 70-90 מיל' לשנה.
מיכה צ'רניאק 20/06/2013 12:30 סקיילקס
1-הכתבה מתחילה ממצב החברה מיוני (לאחר התשלומים באפריל) , דרך אגב באפריל שולמו כ 70 מיליון ₪ שכללו גם ריבית לאג"ח ד).2- ראה תזרים חזוי בדו"ח הכספי לרבעון הראשון שם מופיעה תחזית לתזרים של 247 מיליון ₪ לתשעה החודשים אפריל-דצמבר 2013. אז מדוע לקחתי 150 מיליון (זה סיפור ארוך ואני מעדיף לא להיכנס אליו).
דן 20/06/2013 12:43 לא ברור
לחברה היו בסוף הרבעון הראשון(לפני תשלומי אפריל) כ 250 מיליון בקופה. היא שילמה 70 מיליון כך שנותרו לה 180 מיליון. בכתבה כתבת שיש בקופה נכון לעכשיו 250 מיליון. האם החברה ייצרה בתוך רבעון 70 מיליון ש"ח מזומן? לגבי התזרים החזוי,דובר שם על מעבר להון חוזר שלילי ולכן זה הגיע לשווי כזה. אולם ב 2014 דובר על תזרים מסמסונג נמוך מהערכותיך.השאלה היא מדוע.
מיכה צ'רניאק 20/06/2013 14:51 הסבר
בסוף הרבעון הראשון לחברה היה הון חוזר חיובי של כ 50 מיליון ₪ , יתרת המזומנים שאני מתייחס אליה לוקחת בחשבון את ההון החוזר הזה. ובנוסף החברה צפויה לעבור להון חוזר שלילי כלומר עודף חוב לספקים ביחס לסעיף הלקוחות והמלאי הסיבה לחברה הסכם הכולל תנאי תשלום של כ שוטף+ 90 יום לסמסונג (הספק). מצד שני האשראי שהחברה מעניקה ללקוחות שלה הוא שוטף + 30 יום. הרווח הצפוי בין אפריל-דצמבר השנה להערכתי הוא כ 150 מיליון ₪. ולכן התזרים הצפוי בפועל הוא כ 247 מיליון ₪. אני לקחתי בחשבון תזרים נמוך יותר הסיבה – התייחסתי יותר לרווח והתעלמתי ממעבר מהון חוזר חיובי לשלילי וחזרה לחיובי בשנת 2014. בשנה הבאה החברה העריכה כי התזרים יהיה כ 76 מיליון וזה נובע מרווח חזוי של כ 100 מיליון וחזרה להון חוזר חיובי. בגלל שהתעלמתי מנושא התזרים העודף השנה הערכה שלי לשנה הבאה נותרה בגובה הרווח החזוי.
דן 20/06/2013 15:13 תודה על ההסבר (ל"ת)
9 אלי 20/06/2013 11:28 סקיילקס+סאני
מיכה,תודה רבה על סקירתך המפורטת. מס' שאלות: 1. האם ישנה התקדמות בהסדר החוב בסאני? 2. כתבת שישנה התנגדות להסכם האשראי עם ויולה. בהקשר לזה, האם לדעתך ההסכם(כמו גם אגח י') אינו גורם לסקיילקס הוצאות מימון כבדות מדי? מדובר על כ 11 10 אחוז ריבית(כולל מדד) 3.מדוע לדעתך ישנו תמחור חסר בנוגע לסדרה ו' של סקיילקס לאור התאמת הבטחונות בתחילת 2014? חשש בשוק מפירוק לפני כן? 4.האם לדעתך יש על הפרק ברצינות הכנסת שותף לסמסונג? בתקשורת פורסם שלוקסי מעוניין 5.האגח ללא הבטחונות נסחרות כיום בחצי מהפארי+-.אם מצבן לפי הסקירה ישתפר מהותית,אזי מדוע השוק לא משקף זאת? 6.הסכם סמסונג- האם להערכתך ניתן יהיה לשנות את גלולת הרעל של החלפת השליטה בהסכם? מה הפיצוי המקובל במקרה של הפסקת ההסכם בסוף 2014? 7.האם לדעתך הסדר החוב בסאני יאושר עוד ב 2013? מתי המחזיקים יראו תמורה כספית לכל המוקדם לדעתך? תודה מראש על הכל.
מיכה צ'רניאק 20/06/2013 12:29 סקיילקס- סאני
1- סאני- אתייחס לכך במסגרת טור. 2- התייחסות לגבי העלות הגבוהה בגיוס אג"ח י ראה בתגובתי למגיב שלוש. 3- ישנו תמחור חסר לכול הסדרות של סקיילקס לדעתי וזה נובע מפרמיה שלילית בגין אילן בן דוב מבחינת השוק. וגם בגלל החשש שיקרה משהוא שלילי עד סוף השנה . 4- הכתבה בהקשר של לוקסי לדעתי אין בה ממש. לגבי הכנסת משקיע לדעתי יש כוונה כזו אבל לא לפני שהחברה תצא מהערת עסק חי.5-בדיוק כפי שציינתי לגבי אג"ח ו . כל הסדרות של סקיילקס סובלות מחוסר אמון של המשקיעים.6-לדעתי לא ניתן ובטח בן דוב "שמח" מאוד לראות את גלולת הרעל בהסכם. הפיצוי לפי חוק הזכיין הינו תמורה בגין שנת פעילות נוספת (כפי שלקחתי במסגרת הכתבה לגבי שווי מינימאלי לפעילות סמסונג בסוף 2014- 100 מיליון ₪ עבור שנת רווח אחת).7- אני מאמין כי לאחר הייצוב של סקיילקס ההסדר בסאני יתפוס תאוצה. הכוונה לסיים אותו עד לסוף 2013).
8 אבי 20/06/2013 11:16 אולימפיה,מלרג
מה קורה שם...
rstbr 21/06/2013 10:43 מלרג
יש התפתחויות לגבי הבוררות עם מע"צ לפרטים אפשר ליצור קשר עם נציג מחזיקי האגח: ראובן אביטל 0522569922
מיכה צ'רניאק 20/06/2013 12:11 תגובה
מלרג- אין לי מידע. אולימפיה- המפרק החליט להמתין עד לשיפור המצב בנאנט והקרקעות באוקראינה (הפחתת החוב בעיקר בנאנט) כיוון שאלו הנכסים העיקריים של בעלי האג"ח.
7 כבש 20/06/2013 11:15 קמן
עידכונים לגבי קמן... עידכונים לגבי פטרו גרופ
מיכה צ'רניאק 20/06/2013 12:08 תשובה
קמן- יש במאיה הודעה המפרטת את הדיון לגבי החברה בבית המשפט. אני מציע לקרוא אותו. בגדול השופט נתן לצדדים להגיע להסכם עד יולי. פטרו- אין לי מידע.
אבי 20/06/2013 13:39 קמן
קראתי מה כתוב במאיה השאלה מה הצד שלך כי אתה ז שיניע את ההסדר לכן או לכן דעתי לכפות את ההסדר שהוצע (15 אגורות).
מיכה צ'רניאק 20/06/2013 14:21 מבחינת אג"ח ג אם לא יתקבלו כ 18 אגורות במינימום
נעדיף ללכת לאפשרות של תביעה.
ליאון 23/06/2013 17:38 לפי ההסדר שהחברה מציעה אין כל הבדל בין הסדרות
א-ב-ג, זהות.
6 ilanadler 20/06/2013 11:06 חברת סאני
מה המשמעות הנגזרת מהערכתך זו לגבי חברת האם סאני? מהם המקורות הכספיים לתשלום האגחים שלה?
מיכה צ'רניאק 20/06/2013 12:06 אני מתכוון להתייחס לסאני במסגרת טור (ל"ת)
5 גיא 20/06/2013 10:58 פטרוכימיים
לאור הירידות החדות באג"חים בימים האחרונים, האם אתה מעריך כי הן מוגזמות או שבאמת בזן בבעיה קשה ולא יהיה ניתן להסתמך על דיבידנדים עתידיים מחברה זו בכדי לשלם את האג"חים של פטרוכימיים?
מיכה צ'רניאק 20/06/2013 12:06 פטרוכימיים
הירידות בגלל הבנה של השוק כי אנחנו כנראה לקראת הסדר בפטרוכימיים. במצב כזה מרבית המשקיעים שכבר למדו על בשרם עד כמה נמרחים כל ההסדרים , מעדיפים להיות מחוץ לעסק. בכול מקרה קשה לדעת מתי בזן תוכל לחלק דיבידנדים לפטרוכימיים, כאמור במצב כזה הרוב מעדיפים לברוח.
4 אמנון 20/06/2013 10:50 תוכל לעדכן מה בנוגע לפירוק בדוראה?
היכן זה עומד? מה צפוי להיות ההחזר אם בכלל? ומתי? תודה. אמנון.
מיכה צ'רניאק 20/06/2013 12:03 פירוק דוראה
לפני כשלושה חודשים הוחלט על חלוקה של 17 מיליון ₪ (זו טרם בוצעה ומדובר על כ 10 אגורות לאג"ח ) , אמורה להתכנס אסיפה לדון בהצעות הזויות לרכישת נכסי דוראה ברוסיה (באסיפה הקודמת בעלי האג"ח כבר אמרו כי הצעות אלו הינן בדיחה).
מירו 20/06/2013 23:59 האם 10 אגורות לאגח הוא ההסדר הסופי או רק שלב בו
כמה להערכתך יהיה ניתן לקבל בסופו של דבר בהערכה שמרנית מאג"ח מחוק של דוראה?
משקיע 20/06/2013 17:31 מדוע לדעתך טרם בוצעה החלוקה?ומתי?
תודה
מיכאל צ'רניאק 20/06/2013 18:44 אני מניח שזה קשור בפרה רולינג ממס הכנסה
חלוקה כזו (בחברה בפירוק) נחשבת כדיבידנד, ודיבידנד למשקיע פרטי כידוע חייב בניכוי מס במקור. באג"ח של חברה כמו דוראה שיש בו הפסד עצום למחזיקים לא הגיוני שינוכה מס ולכן צריכים לקבל אישור ממס הכנסה לגבי פטור מניכוי מס.
3 גל 20/06/2013 10:42 הלוואות בריבית רצח
בעלי האגח הקיימים נותנים לחברה שקט ובסוף ישארו בלי כלום, לכאורה עדיף להם לדחות את הפרעון בשנה או שתים במקום שהחברה תיקח הלוואות כאלה (מזכיר את סיפור דוראה) מספיק שינוי קטן בתחזית או בהסכם עם סמסונג כדי שהם ישארו בלי כלום.
מיכה צ'רניאק 20/06/2013 12:02 גיוס אג"ח סקיילקס י
ההלוואה של אג"ח י היא אכן גבוהה אבל שים לב שאני מאמין כי עד סוף 2014 רוב הדיבידנד המיוחד מסבן יתקבל ולכן אני צפה שמרבית ההלוואה היא לטווח של כשנה וחצי –שנתיים. מצד שני פעולות אלו יאפשרו לחברה לצאת מהערת עסק חי מצב שיאפשר לסקיילקס לחזור לפעילות רגילה מול בנק מזרחי (הבנק שמממן את פעילות סמסונג). ולכן החיסכון בעליות שנכפו על הפעילות בגלל הערת עסק חי לדעתי גבוה מעליות המימון בגין אג"ח י- כך שאבסורדית משדובר בעסקה שתחסוך לחברה כסף.
2 אבוש 20/06/2013 10:40 ייתכן שאתה חי בחלום
אבל לדעתי לא יהיה מנוס מלשעבד עוד מניות לסדרה ו' לפי המנגנון שלה (מרק טו מרקט) , שיהיה עוד פחות מחצי שנה. לפיכך לדעתי התמחור של ו' הכי טוב, ביחס למה שמקבלים.
מיכה צ'רניאק 20/06/2013 12:02 תשובה
בהחלט יתכן שאני חי בחלום , לדעתי מי שלא אופטימי קשה לו בשוק ההון. 2- אם תקרא היטב תראה שהתייחסתי לנושא הצורך בשעבודים נוספים לאג"ח ו (אחרי סעיף הערות השני). ואם כבר ציינת את אג"ח ו אני מציע לך להשוות אותו לאג"ח ד (קח בחשבון שאם נגיע בשלום לסוף השנה יישארו רק שני שליש מסדרה זו מול הביטחונות הקיימים ).
אבוש 20/06/2013 13:13 השוואה בין סדרה ד
לסדרה ו, שים לב למנגנון ההגנה בו' שנותן ביטחון מלא. בסדרה ב' אחרי התשלום יהיה לך כ100מ' בטחונות על כ140 חוב, וספק על העתיד. ופוטנציאל תשואה של כ35% לעומת פוטנציאל תשואה של כ50% (חישוב גס) בסדרה ו
מיכה צ'רניאק 20/06/2013 14:20 מבחינת תשואה תניח שאתה משקיע מחדש כל סכום שאתה מקבל
ותראה כי התשואה המצטברת באג"ח ד גבוהה משמעותית מאג"ח ו. בכול מקרה לאחר התשלום בשנת 2014 (במידה ויהיה כמובן) תמיד אפשר לעבור מאג"ח ד (שיישאר שליש ממנו בלבד)לאג"ח ו .
אבוש 20/06/2013 17:07 לדעתי
אתה טועה בהנחה היסוד של השקעה חוזרת בשואה דומה. הרי אם המהלך החיובי האחרון ישא פירות והחברה תתחיל לשלם כסדר, כל האגחים יעלו, ולא תוכל לרכוש מחדש בתשואה של 30%. לעומת זאת ו' הוא ארוך, ורק כשיהיה ברור לשוק נושא הבטחונות שלו, או לאחר ינואר, התשואה עליו תרד משמעותית. בשלב זה לא תוכל להשקיע בו ולקבל את התשואה הזו. אבל נקודה אחרת לטובת ד', היא שראיתי בהודעות החברה כי ייתכן וסקיילקס תנסה לרכוש מהציבור בחזרה את סדרה ד' בשביל לקבל את המניות. אם זה יקרה יש מצב שסדרה ד' תעקוף את ו'.
1 דוד 20/06/2013 10:29 סאני
מיכה שלום! מה חדש בהסדר של סאני? תודה
מיכה צ'רניאק 20/06/2013 12:01 הסדר סאני
1-ביום ראשון הקרוב תיערך הצבעה על זהות ההצבעה הזוכה לרכישת מניות תפוז שבבעלות סאני- התמורה כ- 10 מיליון ₪ תועבר לחשבון נאמנות אצל נאמן האג"ח של סאני.2- אני מתכוון לכתוב לגבי סאני.
אלכס 20/06/2013 21:03 אתה מתכוון כבר כחצי שנה (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש
כל הזכויות שמורות לחברת ביזפורטל בע"מ מקבוצת קו מנחה © |תנאי שימוש | לאתר אקטיבטרייל
לחץ לביטול הצגת המידע המורחב על מדד/נייר בבר המדדים, לחיצה נוספת תשיב את המידע.