20:30 לקראת תנודה חדה במדדים השבוע? שימו לב למצב הקיצון שמאיים להתפרץ >>

17:09 מחאת הנכים: כביש החוף נפתח לתנועה לאחר שנחסם למשך כשעה

17:03 שר החוץ הסעודי בנאומו באו"ם: "לא רואים סיבה להמשך הסכסוך הישראלי-ערבי

16:56 פרשת ישראל ביתנו: כתב אישום נגד איש העסקים משה קליסקי

13:55 מניית כלכלית ירושלים מרכזת מחזור חריג של 32.5 מיליון שקל >>

13:33 מדד SME60 ממשיך לתקן מעלה - מזנק עוד 1.4%

13:08 שטייניץ מגיב על החקירות בסביבתו >>

10:31 אקסלנס ברוקראז': "התקלה בתמר - אירוע חיובי לבזן" >>

10:16 תאת טכנולוגיות: חוזה בשווי של 40 מיליון דולר עם חברת תעופה גדולה >>

10:09 אירונאוטיקס רוכשת את Chassis Plans תמורת 6 מיליון דולר >>

10:05 טראמפ: איראן משתפת פעולה עם צפון קוריאה, הסכם הגרעין לא מוצלח

08:10 מזור חוזרת עם פער חיובי של 4.1%

08:10 טאואר חוזרת עם פער שלילי של 2.3%

08:10 טבע חוזרת עם פער שלילי של 1.2%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

כמה אגורות באמת שווה גבעות? עשינו חישוב - יצא מפחיד

 |  47
Share
זה לא הלך. הבוקר (יום ד') דיווחה גבעות יהש כי פעולות הפראק נכשלו בשלב זה, דבר שהוביל את מניית גבעות להתרסקות של 52%, ממחיר של 8.2 אגורות למחיר של 3.9 אגורות. זה יום עצוב למשקיעי גבעות, הרבה מאוד אנשים איבדו היום הרבה מאוד כסף. השאלה כעת היא האם הם הולכים לחטוף עוד, או במילים אחרות - כמה גבעות באמת צריכה להיות שווה מבחינה כלכלית, מייד נגיע לזה.


לפני פחות מחודשיים, באותו היום בו כיסה גבעות מסיבת עיתונאים בבניין הבורסה, הביאה גיאולוג בינלאומי, כתבתי טור דעה תחת הכותרת - רגע האמת של גבעות מתקרב והתייחסתי לפעלות הפראק שעליהן יקום וייפול שוויה של גבעות. היום הפעולות כשלו והשווי עובר זעזוע.

כעת, נעשה הערכת שווי מהירה לשותפות גבעות תחת ההנחה שפעולות הפראק נכשלו. אומנם יש סיכוי שהן לא נכשלו אבל בואו לא נלך כרגע על תרחישים אופטימים, נשאר על הקרקע. אז ככה, 300 חביות ביום זה מה שבגבעות ככל הנראה יכולים להפיק ממקטעים 1-5 וזה כרגע מה שיש להם ביד. כל השאר זה על העץ, והיום העץ הזה הפך להיות גבוה. מאוד גבוה.

300 חביות ביום כפול 300 ימים בשנה מביאים אותנו ל-90 אלף חביות. למה 300 ימים בשנה? לטוביה יש כיפה על הראש, לא עובד בסוף שבוע. עכשיו ניקח רווח של 30 דולר לחבית ונכפיל ב-90 אלף חביות, ככה אנחנו מגיעים ל-2.7 מיליון דולר. לצורך הערכת השווי, ניקח מכפיל 10, מה שמביא אותנו ל-27 מיליון דולר, או בשקלים - קצת פחות מ-100 מיליון ש'. ועוד לא הזכרתי את ששינסקי, המלצות שככל הנראה נותנות עוד מכה "קטנה" לשווי אליו הגענו. אם נעצור כאן, ונחלק את השווי בהון המונפק והנפרע של החברה, המחשבון ישתגע - נקבל מחיר של פחות מאגורה אחת!! אבל רגע.

לגבעות יש לפי הדיווחים גם 73 מיליון שקלים בקופה (45 מיליון שקל כפי שכתוב בדו"ח לרבעון השלישי ועוד 28 מיליון שקלים שנכנסו לקופה ממימוש אופציות בתחילת ינואר), העניין הוא שכל הבלגן הנוכחי סביב פעולות הפראק הולך לעלות לא מעט כסף. בסיטואציה הנוכחית, נראה שגבעות תצטרך להביא חברה בינלאומית רצינית שתסדר את המצב, כך שלא ברור כמה יישאר בקופה. בסיכום - נגיד שווי של 150 מיליון שקלים - זה אומר בערך 1.4 אגורות. לא באזור של 3.9 אגורות, המחיר אליו צללה היום.בשלב הזה, יש כאלה שנותנים "פרמיית חלום". כלומר יש הרי סיכוי שפעולות הפראק בכל זאת יצליחו וכמות החביות היומית תעלה ל-1,400 ביום, הצלחה שכזו נותנת שווי גבוה יותר לגבעות - תעשו את התחשיב. ואני בהחלט לא סוגר את הדלת לאפשרות של הצלחת הפראק אבל כמו שאמרתי - כרגע זה בהחלט בסבירות נמוכה ולא יכול לקבל מעבר ל"פרמיית חלום", כלומר הסיכוי הזה שווה אולי כמה עשיריות האגורה, נעלה את המחיר ל-1.6 או 1.7 אגורות. אבל זה ספקולציה, למי שעוד יש כוח לספקולציות.משקיעי גבעות חטפו היום מכה קשה אבל צריך להסתכל על המציאות הנוכחית כפי שהיא, ואני בכלל לא מדבר על האופטימים שדיברו על 'כיפת גז' במקטע 8 שתביא להפקה יומית של 3,000 חביות. היום ברור שאין שם שום 'כיפת גז', במקטע 8 יש נפט ומים, במקרה הטוב נשאר רק עם הנפט. חלום אחד ירד מהפרק.

יכול להיות שבתקופה הקרובה גבעות תרשום עליות או תיסחר סביב מחירה הנוכחי, זה לא קשור לשום דבר כלכלי, זה יהיה קשור בעיקר לענייני מסחר. אם יחליטו הערב באיזה נוסטרו גדול לשחק עם הנייר ולשגע את המשקיעים - זה אפשרי. כלכלית, במצס הנוכחי הנייר הזה לא שווה יותר מ-2 אגורות.

ועוד דבר, לגבעות יש כמובן אפשרות לעבור ל'מגד 6', אבל צריך לזכור שאנשי גבעות אמרו לא פעם שמגד 5 הוא האזור האיכותי ביותר לקידוח, האופטימלי. כלומר לתת שווי על בסיס מגד 6 אחרי שרואים כמה דם צריך להקיז בשביל להפיק משהו ממגד 5, זה כמעט לא רציני. כך או כך, תנחומי למשקיעי גבעות, לא פשוט ליפול 52% ביום אחד.

מאת: יוסי פינק, עורך ראשי - Bizportal
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

47 תגובות ב-36 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
36 מיקי 03/02/2011 09:37 --- גם אם זה המצב (וזה לא) תכפיל ב 20 שנה ---
ההפקה מהמאגר היא לא שנה אחת אלא 20 שנה ועם היוון להיום תקבל שער סביב ה 8 במקרה הגרוע !!! ואילו כבר היום ידוע שב 8 יש נפט והרבה כך שהשער האמיתי מעל 20 !!!
35 יעקב 28/01/2011 13:42 חייב לקפוץ בראש...היית מחכה יום ומקבל תשובה.. (ל"ת)
34 קשעש 27/01/2011 23:41 יוסי עשה חישוב חדש כיוון שהיום....
יצאו 2 מיכליות מלאות=480 חביות ממקטע 8 שחישבת אותו לפי ה-0 ו5 מטר גובה לפיד לא יכול להידלק ממים רק מגז נילווה לנפט.
33 העורב 27/01/2011 16:23 כמה אגורות באמת שווה גבעות?
הנפצנו מספר - יצא מצחיק.
גיל 27/01/2011 17:54 גבעות
אז מה קרה היום ? מה , המשקיעים בבורסה טועים ?
העורב 28/01/2011 18:49 מה שקרה אתמול ושלשום,
זה שאנשים שיודעים לחשב שווי של חברה קנו מניות מאנשים שמחשבים כמו יוסי פינק.
32 מי שלא מבין 27/01/2011 11:52 שיחשוב בשקט ולא יטעה את כולם
וההודעה מהבוקר אומרת שכל החישוב דפוק
31 יוסי מזרחי 27/01/2011 10:42 יוסי, לדעתי אתה עוד אופטימי...
אבל כך או כך, לדעתי הצלחת להעביר יפה מאוד את המסר
30 אלקיק 27/01/2011 09:55 יוסי פינק-אתה חובבן !
החברה ציינה בדוח הכלכלי שללא פעולת הפראק הבאר תניב כ-2 מליון חביות ושווי החברה הוא (לאחר היוון)130 מליון דולר !!!!! מאיפה השגת שהרווח לחבית הוא 30 דולר (אולי 60 ???) חובבן.....
מישהו שלא מבין 27/01/2011 10:56 יוסי-תן למישהו שמבין לעבור לך על הטור
כל ילד עם פרצוף יפה כותב באינטרנט כאילו הוא מבין תחזור לבית ספר, תלך לעבוד כמה שנים בבתי השקעות.. ככה לא תטעה את הקוראים
29 משקיע במגד 2,3 27/01/2011 09:44 חלום
יש חלום טוב ויש חלום ביעותים,לוסקין ,ביעותים.
28 עדי 27/01/2011 08:29 יוסי - ככה לא עושים הערכת שווי
אם זה היה המדד שלך, לוויתן, ישראמקו היו צריכות למחוק כמעט את כל השווי שלהן היות וגם שם נדרש עוד 2-3 קידוחים.... שעושים הערכת שווי מסוג זה, לוקחים את תכנון הפתוח של השדה עם פקטורי סיכון מקובלים ובריבית היוון ראויה. במקרה של גבעות אם יהיו 20 בארות, לפי החישוב שלך השער יהיה יותר מ-20
tsadik 27/01/2011 09:02 tzokek
אכן אתה צודק אני בשורט חזק על ישרטמקו
אבי 27/01/2011 09:22 גבעות
כרגיל החלום ושברו עד מתי יאמינו האנשים למה שמספרים להם
27 בן אדם פשוט 27/01/2011 08:23 אולי משהו יסביר לי איך לוסקין עדיין לא בכלא
אני לא תופס את זה -הרשות הייתה צריכה לשים אותו בכלא כבר לפני 10 שנים
26 אני 27/01/2011 07:36 חברים. אמא אדמה אמרה את דברה.
אין נפט בר הפקה בכמות מסחרית. יש בעיה עם ריכוז הנפט ויכולת ההפקה שלו. צריך לומר את האמת. וכל הפנטזיונרים שימשיכו לפנטז ולהפסיד. כמו שפינק אומר אין שום טעם לתמחר לפי צפי אופטימי כי בשלב הזה,אחרי פראק,התרחיש האופטימי הוא תרחיש הוא כברהזוי ולא מציאותי. כמו כן אין לתמחר לפי עשרים בארות. אין עשרים בארות שכחו מזה. אם הבאר הזו שהיא הכי איכותית לא נותנת כלכליות אז בטח האחרות לא מצדיקות לתקוע מקדח.
25 משקיע בישראמקו 27/01/2011 06:44 יוסי פינק: אתה מוכן לעשות חישוב דומה של מכפיל
10 לישראמקו? לאיזה שווי חברה תגיע? 6 מיליארד דולר? 10 מליארד דולר? לא שקלים דולרים.
24 הגולש 27/01/2011 02:23 לפי החישוב שלך גבעות שווה כמה מאות אלפי ש" ח א
אתה מחשב שווי לפי באר אחת אבל בשטח אמורות להיות בארות נוספות ..... אם החישוב שלך נכון אזי גבעות תהיה שווה יותר ממיליארד לדעתי אתה מפריז ברווח לחבית
23 מוריס 27/01/2011 00:49 אלוהים שלכם אימפוטנט או רשע חחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
22 רונן 27/01/2011 00:18 מה שמצחיק בכל הסיפור הזה
שיש משקיעים שעוד יכנסו עכשיו במחיר הנמוך כי הם חושבים שזה מציאה חחחח
21 אטקו בע" מ 27/01/2011 00:06 אני משקיע בטויוטה
שם מרוב נפט יש דליפה
20 אוי 27/01/2011 00:02 מה יקרה לרשיון אם יתברר שמגד 5 נכשל ? (ל"ת)
19 גיסנו 26/01/2011 23:22 להפסיק להמר ולהשקיע בחברות עם רווחיות ודבידנד (ל"ת)
18 דמו 13 26/01/2011 22:49 רבות מחשבות בלב איש ועצת ה" היא תקום
לדעתי לצורך חישובך אתה נחפז מאוד ידידי לקבור את המניה....התפוקה מהבאר משכבות 1-5 470 חביות נפט וגז ולא 300 כמו שכתבת.וזה בהנחה שהפראק שבוצע בשכבות אלה לא ישפר בכלום את התפוקה.זה לבד מקנה תפוקה שנתית של 140000 חביות לשנה שווי 11.2 מליון דולר לשנה והרווח מעט גדול ממה שכתבת...וזה רק מבאר מגד 5 -שדה מגד מתמחר 15 בארות ולא באר אחת כמו שכתבת.אילנד בדבריו היום מצייןשהבעיה בשכבות 6ו7 פתירה -אז זה יארך עוד חודשיים אך מגד 5 תפיק בסבירות גבוה גם משכבות אלה.גם בשיכבה 8 לא נאמרה המילה האחרונה ואם מקור המים בשיכבה זו בפראק משכבות 6 ו7 -אז מדובר על בעיה קלה ופתירה .בקיצור ידידי -נחפזת מידי לקבור את מגד 5 ובתוך זמן קצר תיוכח לדעתי בטעותך.
17 טוביה איילנד !!! :)) 26/01/2011 21:41 גיורא לוסקין ???!!! (ל"ת)
16 מתקרבת 26/01/2011 21:30 ל" טוביה החולב" - תצא מהווריד בבקשה
זה לא נעים לי. לך תחפש מישהו שישחק איתך את המשחקים שלך.
פרפר כחול 27/01/2011 08:52 את די חצופה, את יודעת? שכחת את הפימפום
החינני שלך.כעת את מתנפלת על אחרים? אגב:לא את הגרוזינית שהסתירה את המקצוען מתחת לחצאית שלה?
טוביה החולב 26/01/2011 22:50 תעשי טובה את
שנה כבר את חורשת לנו אור ואהבה וכל החברים שלך תוקפים את כל מי שהזהיר ואמר שלא כדאי להיות חסר זהירות. תקפתם כתבות, כתבים ומגיבים ותמיד דרשתם יחס טוב יותר בטענה שקופחתם על ידי התקשורת. חבל שלא הערכתם את הכתבים החכמים של ביזפורטל שידעו לתת טון ריאלי לדברים. אני לא שמח בהפסד של מישהו אחר. הפסדתי בבורסה הרבה בעצמי וגם הרווחתי אבל תמיד אמרתי לעצמי אמרה חכמה זו, משקיע הוא סהכ ספקולנט שנתקע. בורסה זה לספקולנטים לא למשקיעים. אני אצא מהוריד כי על גבעות כבר לא יהיה הרבה מה להגיד. אל תדאגי הכל בסדר.
15 הברון 26/01/2011 21:23 כמה פעמים?
עוד יאכילו את המשקיעים הטפשים במניה הזאת.זה קורה בפעם המי יודע כמה ואין לי ספק שבעלע הניין יושבים עם חשבונות מרופדים לאחר שממשו אותה במחירי השיא אליהם הגיעה ונתנו לה להתרסק.יש לחקור פה ואפילו בהיבט פלילי את כל נושא גבעות.מישהוא צריך לשמור על המשקיע הקטן.
14 ב״ה770 26/01/2011 21:14 רק שכחת להזכיר שזו באר 1 מ- 30 בשדה . חכמולוג (ל"ת)
שישינסקי הנוכל 26/01/2011 23:49 14 שנה ועוד לא מצאו באר אחת! מה אתה
מקשקש על 30 בארות? לך תממן את לוסקי 500 שנה!!!
13 כלכלן 26/01/2011 21:06 הרווח לחבית גבוה, ימי ההפקה 350, ויש 16 בארות
הרווח לחבית קרוב יותר ל-60 דולר במחירים של היום. 4$ לחבית לפי הדוח האחרון זה הוצאות הפקה והובלה, וגילום יתר ההוצאות (על מגד 5 רוב ההוצאות כבר נעשו). תעשה את החשבון, תגיע עם היוון לשווי של 8 אגורות גם ב-300 חביות ליום.
12 יש לתמחר גם הצלחה 26/01/2011 20:48 מחיר ריאלי ליחידת השתתפות כרגע הוא 6-7 אגורות
כנראה לא יותר אבל גם לא פחות
11 טעות בחישוב 26/01/2011 20:46 472*365*30*90=4.6 מליון דולר לבאר אחת
472 נפט מוכח (388נפט 92 גז) 365 ימים בשנה המשאבות עובדות בשבת בהשגחת גוי . 15 בארות מישהו שכך שלא מדובר בבאר אחת . למרות זאת יום קשה .
10 יוסי 26/01/2011 20:25 גבעות
בלי פרמית חלום לא ממשיכים כי הרי אין הצדקה למיחזור הכסף.ובמתטיקה 1400 לחלק ל300 זה פי 4.7 בערך כך שהשער למי שעדיין בעניין צ" ל 7 במצב הנכחי מגד 6 גז ופתרון פראק ייתנו את מה שמעל לזה. תזכור יוסי שכל מניה אתה קונה על סמך איזה ש הוא חלום שתעלה לפעמים הוא מבוסס מאוד עד כדי וודאות לאור הסכמים תוצאות וכו ולעיתם הוא סיכון וחלום בהצלחה לך
9 הבורר 26/01/2011 20:22 חבןרת נוכלים
צריך להוציא אותם מהבורסה!!נוכלים ,הרבה אנשים הפסדו הון! ואלו המשקיעים הקטנים שמפסידים,חבל .
8 ד-ו 26/01/2011 20:20 משהו לא עובד בתיאוריה
לפי התיאוריה הזאת כל חברות חיפושי נפט וגז שוות אגורה: הזדמנות, מודיעין, גלוב, הכשרה, לפידות אין להם כלום ביד מלבד הון עצמי ותקוות. ובכל זאת נסחרות מעל 150מ שקל.
7 משקיע כבד 26/01/2011 20:09 לוסקין - תכניס שותף בכל מחיר - הדרך היחידה-
לשנות את התמונה , משקיעים אוהבים לראות שמות כמו דנקנר ותשובה ביחד , באותה סירה
6 משקיע כבד 26/01/2011 20:05 " לא נלך על תרחישים אופטימים" - טמבל - זה לב ה
עניין בהשקעות מסוג זה - מי שחושב על תסריט פסימי - משקיע באג" ח מדינה !!
5 טוביה החולב 26/01/2011 20:04 מתקרבת ואלישע
האופטימיות המוזרה שלכם גרמה להרבה אנשים לחשוב שגבעות זה עסק רציני. חבל שגררתם אנשים עם המילים שלכם להשקעה שתיגמר במחיקת הכסף. תבינו, לוסקין רימה ושיקר שיש כמות אגדית של נפט באדמה. הוא לא חלם שיגיע לשווי של מיליארד שח שווי שוק. הוא היה חייב לשלם לאיילנד שילבין אותו לפחות קצת אבל זה לא עובד כל כך. אז הוא המציא שמים חדרו או שהוא החדיר מים בעצמו. בכל מקרה הוא חיבל בבאר כדי לא ללכת לכלא. הוא תמיד יכול לטעון שהנפט באדמה. אז אי אפשר לעשות לו כלום.
4 משקיע כבד 26/01/2011 20:02 חכם בלילה - מחשב ערך מניות חלום - חשב גם את ה
ערך האמיתי של גלוב מודיעין הזדמנות ועוד ... קשקשן !!
3 אליהו 26/01/2011 20:01 קישקוש מקושקש..
לפי 1400 חביות ובאותו אופן של תחשיב (עלאק) שהבאת פה, שווי גבעות אמור להיות כ 450 מיליון ש" ח בלבד. כלומר עד היום שווי גבעות עמד על מעל פי 2.. הווה אומר- הערכת שווי לגבעות בהתאם למגד5 בלבד היא הזויה.. הערכה של גבעות, גם אם זה לפי 300 חביות מבאר ליום צריכה להתייחס ללפחות עוד 6 קידוחים דוגמת מגד5 משטח הליבה בלבד. יוסי פינק, עדיף שבמקום שתבלבל את המשקיעים עוד קצת אחרי הבילבול בהודעה היום, שתלך לעשות שיעורי בית בסיסיים איך עושים תחשיב. אני מציע שתתחיל מהדו" ח הכלכלי שפרסמה גבעות לא מזמן ותחתוך אפילו בחצי את ההערכה הכי שמרנית מהתחשיב הזה, כלומר חצי מ 195 מיליון דולר NPV...
2 דורון 26/01/2011 20:01 אני מאמין שמחר יהיה תיקון מעלה. (ל"ת)
רועי 29/01/2011 15:26 וכמה שצדקת (ל"ת)
1 יגאל 26/01/2011 19:58 היה ברור שתצוץ (ל"ת)
רוצה להבין? 27/01/2011 02:30 יוסי למה החישוב לפי כמות שנתית של נפט??ולא לפ
י מה שיש במאגר כולו??עשית הכפלה לשנה אחת ואולי ישאבו 20 שנה?? אם ישאבו 20 שנה יש להכפיל את ה 1.6 ב 20 לא?!
שי 27/01/2011 09:47 כי ככה תמיד עושים. גם כשהכסף בבנק הריבית היא
שנתית. וזאת אלטרנטיבה להשקעה במניות. גם חישוב כדאיות השקעה בדירה נעשה לשנה
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש