ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

חברת התעופה אליטליה פושטת רגל בפעם השנייה מאז 2008

מטוס, צילום: Getty images Israel
חברת התעופה הלאומית של איטליה, אליטליה, שבעליי המניות העיקריים שלה כוללים את אתיחאד מאבו דאבי ובנקים איטלקיים, הודיעה בשבוע שעבר כי מיצתה את כל האפשרויות כדי לשמור על נזילות. החברה החלה בהליך פשיטת רגל בפעם השנייה בתוך עשור לאחר שהעובדים דחו הצעה לפיטורי 1,600 עובדים וקיצוצים נוספים כחלק מתוכנית מימון בגובה 2 מיליארד אירו (2.2 מיליארד דולר) שנועדה להציל את החברה הסובלת מבעיית נזילות.
בהצהרה שפרסמה החברה היום נמסר כי בעלי המניות הצביעו פה אחד בעד כניסה להליך מיוחד של פשיטת רגל. תחת החוק האיטלקי, הממשלה תצטרך לספק מימון זמני שיאפשר את המשך הפעילות, ולמנות נאמנים שיציגו תכנית להבראת החברה או יכריזו על פירוקה. עוד נמסר בהודעה כי מהלך זה מצביע על כך שהדירקטוריון "מודע למצב החמור מבחינה כלכלית ופיננסית של החברה".
הנאמנים ישתלטו על העסק ויציגו אסטרטגיה חדשה שעשויה לכלול מכירת נכסים, הפחתת פעילות ופיטורי עובדים שמטרתה להביא את החברה למצב עסק חי בתוך שנתיים. במידה והמהפך אינו אפשרי, הנאמנים יצטרכו להכריז על פירוק. חברת אליטליה מעסיקה 12,500 עובדים, ועדיין נמצאת בקשיים בעקבות פישטת הרגל הקודמת שלה ב-2008.
שר האוצר האיטלקי, פייר קרל פדואן, אמר בשבוע שעבר כי הממשלה לא תזרים כספים נוספים לחברה. פדואן אמר למחוקקים ברומא יום חמישי כי "אליטליה היא חברה פרטית והגורל שלה תלוי בבעלי המניות שלה ובהנהלה". בסוף חודש אפריל אמר השר לפיתוח הכלכלה קארלו קלנדה, כי הוא מקווה שהחברה תימכר "כמקשה אחת ולא בחתיכות".
הביצועים החלשים של אליטליה במשך שניםהשפיעו על מעמדה בכלכלת איטליה ובתעשיית התעופה בפרט. נתח השוק של החברה באיטליה צנח ל-18% בלבד בשנת 2015 לאחר שעמד על 23% בשנת 2007. ריאנאייר, חברת טיסות הלואו קוסט הגדולה ביותר באירופה, מובילה כעת עם נתח שוק של 23%,  זאת לעומת 12% בלבד בעשור הקודם.
אליטליה דיווחה על הפסד של 199 מיליון אורו בשנת 2015, השנה האחרונה של פרסומי הדו"חות. החברה הפסידה קרוב ל-3 מיליארד אורו מאז שנחלצה מפשיטת הרגל הקודמת ב-2009. לנאמנים יהיו 180 ימים להוציא תכנית להבראת החברה, עם הארכה אפשרית של 90 יום. 
תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לתשומת לב אל-על והגזלנים הורסי החב' (ל"ת)
    צופה 02/05/2017 23:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ומה עם הכרטיסים
    avuni 02/05/2017 17:46
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מה המשמעות של ההחלטה הזו למי שרכש כרטיסים למועד קרוב. יש ודאות שהחברה תטוס במשך חצי שנה של ההליך.
    סגור