הסיבה שדווקא הבורסות באיטליה וספרד התרסקו היום כ-12%

ספרד יורדת, צילום: Getty images Israel
בעוד הדאקס והקאק איבדו היום 6.7% ו-8% בהתאמה והפוטסי הבריטי בכלל השיל 2.8% "בלבד", המדדים שהובילו את הקריסה ביום שאחרי ה'ברקזיט' אלו הם של ספרד ואיטליה שצללו 12.5% ו-12.35% בהתאמה ורשמו בכך את היום הגרוע אי פעם. 
ההערכות בשוק הן שאיטליה שהינה בעלת נטל החוב הגדול ביותר באירופה אחרי יוון הופכת לפגיעה יותר כאשר האיחוד האירופי הופך חלש יותר. מעבר לכך, באוקטובר הקרוב תקיים איטליה משאל עם בנוגע לרפורמות חוקתיות וראש הממשלה במדינה כבר הודיע כי יתפטר אם האזרחים ידחו את הרפורמה - הדבר עלול ליצור אי יציבות פוליטית גם באיטליה. 
לגבי ספרד, שם הירידות במדד המרכזי בבורסה במדריד מגיעות למעל 12% ולפי שעה רק הולכות ומחריפות, נציין כי למניות בספרד יש חשיפה גדולה לבריטניה. כך לדוגמה, רבע מהכנסותיו של הבנק הענק בנקו סנטנדר מגיעות בבריטניה ומניית הבנק צוללת כעת מעל 20%. מניית ענקית התקשורת 'טלפוניקה' צוללת 12% בשל העובדה שהחברה מחזיקה במפעילת הסלולר הבריטית O2. ענקית התשתיות Ferrovial שמפעילה 4 נמלי תעופה בבריטניה (כולל הית'רו בלונדון) צוללת 10%. מניית ענקית התעופה חברת  International Consolidated Airlines שמחזיקה בין היתר גם בבריטיש איוויז צוללת 17%, וכך זה נמשך. מעבר לכך, ספרד הולכת לבחירות מחר והחשש הוא שהמפלגת השמאל הקיצוני שמתנגדת לדרישות האיחוד האירופי תצבור כח רב.
תגובות לכתבה(17):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אמריקה אמריקה אמריקה ובמילה אחת אמריקה!!!
    אדי 25/06/2016 01:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוצים ירוק? רק ארה"ב רבותי...
    סגור
  • הדולר יתחזק ,ואמריקה תרד ,חולשת היורו תחזק את הדקס
    ppp לאדי ההפוך 25/06/2016 19:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה מבין כול כך מאט ועדיף שתיסתום .
    סגור
  • 6.
    גם יוון ופורטוגל
    דוד מירושלים 24/06/2016 23:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מניח שגם מצבם של יוון ופורטוגל אפילו גרוע משל איטליה
    סגור
  • 5.
    איזה כייף יש לי פוט איטלקי (ל"ת)
    הצלף 24/06/2016 21:03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 4.
    נכון שאלו ירידות חריפות אבל סה"כ החזירו את מה שעלו
    א 24/06/2016 20:28
    הגב לתגובה זו
    8 0
    בשבוע האחרון, כך שחזרנו שבוע אחורה בזמן , בארה"ב פחות מכך.
    סגור
  • חכה ליום ב אדון א. (ל"ת)
    ppp 24/06/2016 21:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זה רק התחלה
    אדון א 25/06/2016 08:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שבוע שעבר בדאקס החוזים סגרו בשישי עוד אחוז למעלה ....מסגירת המדד ...ביום שני קיבלנו 3.4 עלייה בדאקס....תראה השבוע זה הפוך רק החוזים סגרו עוד 1 אחוז למטה אחרי הסגירה .... יום שני יהיה מעניין עד מאודדדד אני עם שורט דאקס מיום חמישי
    סגור
  • אני לא עובד במעוף, אבל אני יודע שככל שמצפים למשהו
    א 24/06/2016 22:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במעוף - לא מקבלים אותו... שבת שלום פיפיפי.
    סגור
  • 3.
    איך אומרים בספרדית...זה כישלון של איחוד ,מילא את ספרד
    פפפ 24/06/2016 20:10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    במובטלים ומהגרים ,נצביע לכול מי שיוציא אותנו מהחרא סוף סוף !!! מחר יום חדש למשבר .
    סגור
  • 2.
    איך אומרים בספרדית....זה איחוד מחרא ,הוא מילא את ספרד
    פפפ 24/06/2016 20:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בפליטים ומובטלים ,נצביע לכול מי שיוציא אותנו מהחרא .
    סגור
  • בכלל מי המטומטם שהסכים לקחת ילד תימני... (ל"ת)
    מגרש השדים 25/06/2016 10:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    ייגמור ירוק בסוף. יש לי הרגשה.
    חכו תראו 24/06/2016 16:38
    הגב לתגובה זו
    3 10
    חחחחח. סתם. משעמם לי והלך הכסף אז אני לא יכול לצאת ולקנות סביח.
    סגור
  • לא יגמר ירוק. אבל תעשן קצת ירוק, יעבור לך הבאסה... (ל"ת)
    המציאותי 24/06/2016 19:17
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • חחח...הרגת אותי
    CR7 24/06/2016 18:01
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ....
    סגור
  • יש לך חלום
    ראלי 24/06/2016 17:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היום ילך ויחמיר אבל שבוע הבא יתקן אין מה לעשות עם הכסף
    סגור
  • זה יגמר בכחול טורקיז,אפשר ללכת לים . (ל"ת)
    פפפ 24/06/2016 17:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • סביח בחום הזה?
    שמילה 24/06/2016 17:01
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לך על קרטיב קרח אח יקר וטחוב אותו לעכוזך וראה כיצד תשתפר הרגשתך במיידי בלי שום חשש או דאגה . כי קרטיב בעכוז זה השוס הבא ידידי היקר רק נסה והיווכח ( רצוי הרבה חומר סיכה וקרטיב עם ראש עגול כמו גומיגם)
    סגור