מחקר חדש: הצרכן הסיני יחליף את האמריקני כבר בשנת 2018

שוק הצרכנות באסיה יכפיל את גודלו של צפון אמריקה תוך שלוש שנים, כך טוען מחקר מאת PWC
 | 
דגל סין, צילום: Getty images Israel
לקראת סוף שנת 2014, העולם התבשר כי לראשונה מזה 140 שנה השתנתה זהותה של הכלכלה הגדולה בעולם. קרן המטבע העולמי פרסמה כי סין הפכה להיות רשמית כלכלה גדולה יותר מארה"ב. לדברי קרן המטבע, גודלה של כלכלת סין הוא 17.6 טריליון, לעומת גודלה של כלכלת ארה"ב בשווי של 17.4 טריליון. ההכרזה כצפוי לא עברה בשלווה וקמו לה מתנגדים רבים שטענו טענות שונות לגבי אי הדיוק של הקביעה.
מחקר חדש שיצא לאחרונה, תומך באופן מקיף בטענת קרן המטבע וקובע שסין בשלוש השנים הקרובות תהפוך להיות שוק הצרכנים הגדול בעולם. בכך יחליפו הסינים את האמריקנים. המכירות בשוק הצרכנות הסיני יגדלו ב-7.9% בשנת 2018 לעומת הצמיחה של 2.6% בארה"ב והממוצע הגלובאלי של 3.4%. כך על פי האגף הכלכלי של חברת PWC. לטענת המחקר, אמנם העליה בהכנסות של שוק הצרכנות בסין יחלש בשנים הקרובות, אך עדיין יצמח באופן משמעותי מול השווקים המקבילים.
בחודש ינואר האחרון סין פרסמה שהצמיחה במדינה הגיעה לכדי 7.4%, לראשונה פחות מהיעד הסיני של 7.5% מזה עשרים שנה. הצמיחה אמנם מתמתנת במדינה, אך סין עדיין בלתי ניתנת להחלפה בשרשרת המסחר העולמית. הכמות השנתית של הצריכה ביפן ירדה ב-15.6% מאז שנת 2009, אך הצפי הוא לעליה של 8.7% מדי שנה, כך טוען המחקר.
לא רק סין, הסיפור הוא אסייתי
לטענת המחקר, זה לא רק הצריכה בסין שתשבור שיאים. המכירות בסין אמורות להאמיר לכדי 10.3 טריליון דולרים בשנת 2018. שווי שהינו כפול מהצפי לאותו השוק בצפון אמריקה. אחרי סין, כלכלת הודו היא הכלכלה שבה קצב המכירות יהיה הגבוה ביותר- קצב של 6.6%.  הדוח מציג זווית אופטימית פחות לגבי הודו לעומת סין. "החסך ברפורמות לפתוח את השוק להשקעות זרות מצביע על כך שהשוק הזה מפסיד מיליארדים של דולרים מדי שנה". 

 

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה