דוחות סודהסטרים: הרווח הנקי נפל 85% - המניה נחלשת בפתיחה בוול סטריט

למרות הירידה, התוצאות עקפו את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה וגם בתחתונה - ההכנסות הסתכמו ב-118.2 מיליון דולר
סקרלט גו'הנסון בפרסומת של סודהסטרים, צילום: פרסומת סודהסטרים
יצרנית מערכות המשקאות להכנה ביתית סודהסטרים (סימול: SODA ), מדווחת היום על תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של 2014. ההכנסות הסתכמו ב-118.2 מיליון דולר, לעומת 117.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי התכווץ ל-1.8 מיליון דולר בלבד (שהם 0.08 דולר למניה, בדילול מלא), לעומת 12.1 מיליון דולר (0.57 דולר למניה, בדילול מלא) ברבעון המקביל בשנת 2013 - נפילה של 85% בשורה התחתונה.

מניית החברה נפלה עד 4.1% בפרה-מרקט בארה"ב , אך לאחר הפתיחה הירידות התמתנו מעט. ההכנסות עקפו את תחזיות האנליסטים שהיו ל-117.96 מיליון דולר. תחזית הרווח למניה הייתה ל-0.01 דולר למניה כאשר בפועל כאמור הרווח למניה היה 0.08 דולר. גם תחזיות החברה להמשך השנה שמבשרות על גידול של 15% בהכנסות לעומת שנה שעברה עוקפות את תחזיות האנליסטים שעמדו על 639 מיליון דולר. למרות שהמסחר במניה עוד לא החל, אפשר אולי להסביר את התגובה בשוק בעיקר בשל הירידה החדה במכירות בארה"ב, שכן המשקיעים מצפים לצמיחה מואצת, בעיקר על רקע השיווק האגרסיבי של החברה.

החברה רשמה ירידה משמעותית של 27% בהכנסות מארה"ב לסך של 34.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-48.3 מיליון דולר אשתקד. ההכנסות במערב אירופה צמחו ב-17% ל-62.5 מיליון דולר לעומת כ-53.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. צריך לזכיר שלאחרונה נפוצו שמועות על רכישה אפשרית של סודהסטרים ע"י פפסיקו, אבל בינתיים, הן נותרו בגדר שמועות בלבד.

ה-EBITDA של סודהסטרים ברבעון הראשון של 2014 הסתכם ב-6.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-16.4 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2013. יתרות המזומנים, שווי המזומנים והפיקדונות של החברה הסתכמו בתום הרבעון הראשון של 2014 ב-36.1 מיליון דולר, לעומת 40.9 מיליון דולר בתום שנת 2013. הקיטון ביתרות המזומנים נבע בעיקרו מהשקעה בהקמת המפעל החדש של החברה באיזור התעשייה "עידן הנגב" שבלהבים ומגידול בהון החוזר של החברה.

"התוצאות בשוק האמריקאי הושפעו בעיקר ממכירות מכשירי סודה נמוכות"

דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים: "תוצאות הרבעון הראשון של 2014 תואמות את ציפיותינו. בכל האיזורים בהם אנו פועלים, למעט השוק האמריקאי, השגנו צמיחה דו-ספרתית. התוצאות בשוק האמריקאי הושפעו בעיקר ממכירות מכשירי סודה נמוכות יחסית לרשתות הקימעונאיות עקב רמות מלאי גבוהות שהיו ברשותן בסוף 2013."

בירנבאום המשיך ואמר כי "לעומת זאת, מכירות מילויי הגז לצרכנים בשוק האמריקאי צמחו ברבעון הראשון בשיעור חד של 47% המעידות על נאמנות והמשך צמיחה חזקה בקרב הצרכנים. בימים הקרובים אנו משיקים תצוגת ענק של שישה מטרים בכניסה ל-1,600 חנויות "Walmart" לרבות ההשקה של המוצרים החדשניים: מכשיר ה-PLAY, קפסולות הסירופים "SodaCaps" וטעמים משותפים עם תריסר מותגים בינלאומיים מובילים כגון "Ocean Spray". אנו משוכנעים כי ההיסטוריה שלנו כמובילי תחום ההגזה הביתית והיתרונות התחרותיים העומדים לרשותנו יאפשרו לנו לנצל הזדמנויות צמיחה ברחבי העולם."
תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    המוצרים של סודה סטרים גרועים. זה כל הסיפור.
    שמטוב 14/05/2014 17:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הקונצפט נכון אילי, אבל את הקונים לא מעניין קונצפט אלא המוצרים בפועל, מכיוון שהמוצרים גרועים באמריקה לא קונים אותם. סיפורים ומסעי פירסום לא מוכרים מוצר גרוע, הצרכנים האמריקאים לא כל כך טיפשים כפי שלחברת סודה סטרים נידמה. גם בעלי המוצרים הקיימים יפסיקו לצרוך בלונים למילוי מחדש כאשר יתברר להם שזה לא משתלם.
    סגור
  • 1.
    הצעה לסודה סטרים בתחרות
    א.ק. 14/05/2014 16:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפתח אפליקציית חוייה ומשחקים מבוססים זכויות יוצרים של סודה סטרים כדי לייצר ערכי מותג שמעבר למוצר עצמו. כי התחרות היכן שיש הצלחה נכנסים השחקנים הגדולים והם חזקים. יש צורך להיות מובדל ואיכותי במישור שבו קשה לחכות. למשל, חוויית מוצר שמוגנת זכויות יוצרים...
    סגור