פיצוץ בעולם הפרסום: מיזוג הענק בין אומניקום ופובליסיס בוטל

המיזוג הענק, שהיה צפוי להפוך את השתיים לחברת הפרסום הגדולה בעולם, נכשל לאחר חילוקי דעות רבים בין שני הצדדים
 | 
לחיצת יד, צילום: Getty images Israel
לפני 10 חודשים הכריזו שתי ענקיות הפרסום פובליסיס ואומניקום על מיזוג שיהפוך אותן למפלצת של ממש, בעסקה בשווי 35 מיליארד דולר. אמש, לאחר שמועות רבות בשבועות האחרונים , הודיעו החברות שהמיזוג הגדול לא יקרה. "לא היה רק פקטור אחד בהחלטה", אמר מנכ"ל אומניקום, ג'ון רן, לרויטרס.

כבר בסוף החודש שעבר עלו שמועות שהתקשורת בין אומניקום האמריקנית ופובליסי הצרפתית לא טובה. בין הבעיות שצפו במהלך החודשים האחרונים ניתן למנות תקנות מיסים באירופה, זהות החברה הרוכשת לעומת הנרכשת (עניין משפטי סבוך כשמדובר בשתי חברות בסדר גודל דומה) וגם לא מעט אגו.

"יש הרבה נושאים מסובכים שעליהם לא הסכמנו. יש תרבות ארגונית חזקה בשני הארגונים שמנעה מאיתנו להגיע להסכם סופי. קו הסיום לא נראה באופק וחוסר וודאות היא אף פעם לא דבר טוב כשאתה בעולם העסקים", הוסיף המנכ"ל.

"ההחלטה לסיים את המגעים למיזוג לא היתה נעימה ובטח לא קלה לאף אחד מאיתנו, אבל היא היתה הכרחית", אמר מנכ"ל פובליסיס, מוריס לוי. כעת, לאחר שהמיזוג הגדול שהיה צפוי להפוך את שתי החברות לכוח הפרסום הגדול בעולם ירד מהשולחן, חברת הפרסום WPP חזרה להיות המובילה בתחום.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה