ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

זה הגרף שמטיל כעת אימה על המשקיעים - קריסה של 20% ביום אחד?

האם קריסה דומה לזו שנראתה ב-1987 קרובה גם היום? לפחות ע"פ הגרף הבא יש סיבות לדאוג - "לא פוסל מימוש של 10% בחודשים הקרובים"
ניתוח, צילום: Getty images Israel
לא רק המעו"ף, גם מדד ה-s&p 500 האמריקאי נמצא כעת בשיא כל הזמנים ברמת 1,890.9 נק'. למעשה, מגמת השוק השורי נמשכת כבר חמש שנים, מאז רמת השפל האחרונה שנרשמה ב-3.9.2009. מי שמצא השוואה מפחידה משהו למצב דומה מאוד שנגמר עם הנפילה הגדולה ב-1987 הוא אסטרטג ההשקעות הראשי ב-Wells Capital Management, ג'ים פאולסן.

ההשוואה של פאולסן נסמכת על הגרף הזה של מדד ה-s&p 500. הגרף מראה כי השוק השורי שהחל ב-1982 נמשך 1,274 ימים לפני שהחלה הקריסה ב-1987. בשני המקרים המדד רשם עלייה של כ-175%. על פי הספירה הזו חלפו כבר יומיים מאז היום ה-1,274 לשוק השורי. באותו יום היסטורי מדד ה-s&p 500 הגיע לשיא של 366.7 נק'.

"מעבר לזאת" מציין פאולסן, "אנחנו מצויים במרחק של 37 ימים מעוד נקודת יעד היסטורית כאשר ב-19 באוק' 1987 נרשמה הנפילה היומית הגדולה ביותר במדד ה-s&p 500 בכל הזמנים - קריסה של 20%." פאולסן טוען כי הוא אינו חושב שאנחנו בדרך לשחזור של יום שחור כזה, אבל הוא אינו פוסל מימוש של 10% במדד הזה בטווח של החודשים הקרובים.

פאולסן מוסיף וכותב כי "אנחנו בעיקר רואים כעת את הקשר הברור בין שני הגרפים ובטוחים שגם אתם רואים אותו. שני השוקים השוריים האלה נולדו מתוך מצב של חוסר אמון מוחלט ."

למרות שישנה ביקורת רבה על משחקי השוואות מהסוג הזה, בעוד 37 ימים אנחנו נמצא בחודש יוני - חודש שלא נגמר טוב כשמדובר במחצית תקופת כהונה שנייה של נשיא מכהן, מציין סאם סטובל, ראש מחלקת מחקר ב-S&P Capital IQ.
תגובות לכתבה(22):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    עוד כותרת דרמטית
    אברום 05/04/2014 14:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כתבים נכבדים, אולי כדאי שתכתבו על נדידת הציפורים, נושא שיש בו אמת ולא נבואה בלתי אמינה ולא מבוססת. השוק הוא גדול מכולנו. השוק ממש לא קורא את הכותרות. כך שהכותרות שאתם מייצרים הם דרמטיזציה מיותרת.
    סגור
  • 15.
    שימולב מימושים חדים יביאו לשינוי מגמה-לירידות כולל מפול (ל"ת)
    אביאל בן נקווה 05/04/2014 09:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    כתבה שטחית לא מבוססת ולא מסקרת את הסיבה לקריסה שהיתה (ל"ת)
    אליג 04/04/2014 09:48
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • נראה כאחד המדבר מפוזיציה של ממתין המנסה לייצר הזדמנות (ל"ת)
    פאניקה מביאה הזדמנות 04/04/2014 13:29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 13.
    נבואת העין הרע עלולה להתגשם על רקע השוואות עוינות......
    רוביני 03/04/2014 19:15
    הגב לתגובה זו
    4 2
    לא חסרים צרי עין שיושבים כל היום והלילה וחורשין נבואות שחורות מתוזמנות בדיוק למען אותה מטרה שלשמה הם מצפים וחותרים במגמה עויינת .
    סגור
  • 12.
    מאיפו הגרף הזה מספר האסטרולוגיה ? (ל"ת)
    22 03/04/2014 18:05
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 11.
    בטח היום גם בלילה כלכלי יפחידו אותנו עם הגרף המטופש הזה (ל"ת)
    AMI 03/04/2014 15:00
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 10.
    כמה אטימות
    ליאת 03/04/2014 14:13
    הגב לתגובה זו
    5 2
    לפני כמה חודשים פרסמתם את אותה הכתבה. משעמם לכם?
    סגור
  • אז זה לא השפיע - אולי הפעם זה יגרום להיסטריה. (ל"ת)
    יושב בחוץ ומחכה ומצפ 04/04/2014 13:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • לדעתי, היה גרף אחר של המפולת הגדולה ב- 1929 כמדומני (ל"ת)
    אבי 03/04/2014 18:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    תפסיקו לחפש את הנפילה..שהיא תבוא אף אחד לא יהיה מוכן
    רובאסט 03/04/2014 14:12
    הגב לתגובה זו
    12 1
    לזה כמו תמיד , נפילה לא מגיעה שמחכים לה.
    סגור
  • 8.
    הבלאגן הבא לדעתי יבוא מסין
    נביא 03/04/2014 13:59
    הגב לתגובה זו
    6 2
    הקטר הסיני כבר בהאטה המשבר שם יביא למכירת יתרות מטח אמריקאיות ויצירת כאוס לדעתי זה יקרה ב 2015-2016 המעוף יגיע ל 800.
    סגור
  • 7.
    שלא יפחידו אתכם
    אורן 03/04/2014 13:12
    הגב לתגובה זו
    6 5
    שלא יפחידו אותכם בכל מה שקורה תהיה הפוגה קלה ואחכ הכל יהיה כבשיגרה , לפזר את ההשקעה נכון ולא במקום אחד. טכנולוגיה - ביוטק-תקשורת בהצלחה
    סגור
  • 6.
    בעוד 37 יום אנחנו נמצא בחודש יוני!!!!?? איפה חודש מאי?
    111 03/04/2014 12:58
    הגב לתגובה זו
    8 0
    איך הזמן רץ.... הכל אפשרי בבורסה
    סגור
  • איזה יוני בקושי אמצע מאי
    ברק 03/04/2014 15:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש מצב שאתה טועה, תבדוק שוב
    סגור
  • 5.
    לא צריך להיות אנליסט בשביל זה
    האחד 03/04/2014 12:45
    הגב לתגובה זו
    10 2
    כל 7 שנים השוק מתפרק: 87, 94, 01, 08 והקריסה הבאה 2015. מה שאומר שבחודשים הקרובים השוק ידשדש באיזור הפסגה ונמשיך לקרוא על הנפקות הזויות ורכישות הזויות כמו הסכום ששולם עבור וואטסאפ או עבור אוקולוס, ואז העסק יתפרק שוב. כמות הכסף היא סופית, ולכן ברגע שאחרוני המשקיעים שהם הקהל הרחב והתמים שכל השנים ראה את השועלים מרוויחים ובסוף נשבר ונכנס, נכנסים לבורסה ואין כסף חדש שייכנס, השווקים נבלמים ונשארים תקועים באותה רמה שיא, ואז רק צריך לבוא ניצוץ קטן שמפעיל את המפולת. עוד מוקדם למפולת, עוד בערך חצי שנה,שנה זה יגיע.
    סגור
  • 94?? 2001???
    משקיע 03/04/2014 14:24
    הגב לתגובה זו
    2 3
    מה קרה ב-94? וב-2001 כבר היינו אחרי הנפילה, אז כל התיאוריה שלך מתפרקת
    סגור
  • אז ככה
    האחד 03/04/2014 16:09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ב94 היתה קריסה עולמית בשווקי האגח, לגבי 2001 הקריסה החלה בסוף 2000 והמשיכה לתוך 2001, אני זוכר כי התחלתי לעבוד בחברה אחת בספטמבר 2000 כשהאופטימיות היתה בשיאה ועברתי לחברה אחרת באפריל 2001 חודשיים שלושה אחרי שהבלאגן התחיל. חוץ מזה זה לא מדע מדוייק, כמו שכתבתי, חצי שנה-שנה
    סגור
  • 4.
    כל ילד זב-חוטם יודע שהפיצוץ מגיע. (ל"ת)
    ג'נט ילן-ברקוביץ' 03/04/2014 12:35
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 3.
    כל עוד הריבית אפסית תימשכנה העליות
    Y 03/04/2014 12:31
    הגב לתגובה זו
    15 3
    אין אלטרנטיבה לכסף כל עוד הריבית נמוכה ולכן נמשיך לראות את פמפום הבועה. ברגע שיעלו את הריבית תבוא הקריסה.עד אז תהנו מהבועה הכי גדולה בהסטוריה
    סגור
  • 2.
    נו באמת
    קורא בכוכבים 03/04/2014 12:29
    הגב לתגובה זו
    11 7
    אתם לא מתביישים לפרסם את הממבו ג'מבו הזה? אתמול עשיתי סיאנס עם הרוח של סטיב ג'ובס הוא אמר לי עליות של 3000% אחוז בשנה הקרובה אולי תעשו גם על זה כתבה?
    סגור
  • 1.
    בקרוב משקיעי הנדלן באים לעזור לביבי בבורסה (ל"ת)
    מימוש? 03/04/2014 12:21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור