ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

היוגורט היווני שכבש את ארה"ב: אקזיט ענק לצ'ובאני - כמה החברה שווה?

מעסק קטן של מהגר טורקי - למעצמה של מיליארדי דולרים. זה הסיפור של צ'ובאני, שהביאה את היוגורט היווני לארה"ב וכעת עומדת למכור 20% מהמניות
רחובות ניו יורק, צילום: Bizportal
החלום האמריקני - גרסת היוגורט. זה מה שקרה בשנים האחרונות לחמדי אולוקיה, מהגר טורקי שהגיע לארה"ב והקים חברה לייצור יוגורט יווני. מסתבר שהיוגורט העשיר בחלבונים התאים לחך האמריקני, והחברה הקטנה, צ'ובאני שמה, הצליחה לגדול במהירות. היום מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס שצ'ובאני תמכור כ-20% מהחברה תמורת סכום שיעניק לה שווי דמיוני של 2.5 מיליארד דולר.

אולוקיה הקים את החברה ב-2005, אז החל לפעול מתוך מפעל יוגורט ישן של קראפט פוד במדינת ניו יורק. החברה התפתחה במהירות ופתחה מפעלים נוספים, ולאחר 6 שנים הפכה למותג היוגורט הגדול ביותר בארה"ב. מאז צצו מספר יצרני יוגורט יווני נוסף בארה"ב, וכיום היוגורט מסוג זה מרכיב כ-40% משוק היוגורט האמריקני, שוק השווה כ-7.4 מיליארד דולר לפי חברת המחקר מינטל.

לפי רויטרס, החברה עובדת בימים אלו עם בנק אוף אמריקה למכירת 20% ממניות החברה, כשהקונים הפוטנציאלים עשויים להיות חברות מסקטור המזון או קרנות השקעה פרטיות. בעבר עלו שמועות שצ'ובאני תגייס כסף במכירת מניות לציבור, אך הרעיון נגנז כשהתחרות בשוק זה התגברה עם כניסתם של שחקנים חדשים.

בשנה האחרונה צמחו מכירות החברה למעלה מ-30% לכמיליארד דולר, לפי נתוני רויטרס. בחודש ספטמבר האחרון ספגה החברה מכה לאחר שנאלצה להוריד מספר רב של גביעי יוגורט מהמדפים לאחר תלונות על טעמים ומרקמים מוזרים.

בנוסף, בחודש דצמבר הודיעה אחת מרשתות שיווק המזון הגדולות בארה"ב, הול פודס מרקט (סימול: WFM) שתפסיק למכור את היוגורט של צ'ובאני החל משנת 2014. מיצרנית היוגורט נמסר שזה לא צפוי להשפיע על המכירות, מאחר שרשת הסופרמרקטים הזו מהווה רק 0.5% מערכת ההפצה הקמעונאית שלה.
תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגיע הזמן שיבוא של מוצרי חלב יגיע לארץ לשבור מחירים
    אריה 11/03/2014 18:38
    הגב לתגובה זו
    2 1
    רק דרך יבוא מוצרי מזון לישראל מכל העולם יגרום להוזלת מוצרי מזון ובו זמנית יוקר המחיה ישתפר בצורה חדה מאוד לטובת מעמד הביניים ! ! ! שביבי ולפיד לא יאכילו אותנו בלוקשים ! ! !
    סגור