בניגוד לארה"ב: מדד אמון הצרכנים בגרמניה עלה לשיא של 6 שנים

הצרכנים הגרמנים מאמינים בכלכלה, שצפויה להמשיך ולצמוח באופן מתון עד סוף השנה - כך עולה מסקר מכון המחקר GFK
 | 
אנגלה מרקל, צילום: Getty images Israel
בניגוד לירידה באמון הצרכנים בארה"ב, בגרמניה המצב משתפר. הבוקר (ד') פורסם מדד אמון הצרכנים בכלכלה החשובה באירופה על ידי קבוצת המחקר GFK שהצביע על עלייה לרמה הגבוהה ביותר מזה 6 שנים.

המדד, שבודק את אמון 2000 צרכנים גרמנים כלפי הכלכלה, עלה לרמה של 7.1 נקודות בהשוואה ל-6.9 נקודות בקריאה הראשונית בתחילת ספטמבר. אנליסטים שנשאלו על ידי רויטרס ציפו לרמה של 7 נקודות. התחזקות המדד מאששת נתונים נוספים שיצאו לאחרונה המרמזים על צמיחה איטית אך יציבה עד לסוף השנה.

"הצרכנים הגרמנים מצפים שהכלכלה תתפוס תנופה בחודשים הקרובים. יש מגמה חיובית ברורה קדימה", כתבו GFK בהודעה לעיתונות. נראה כי הצרכן הגרמני שנודע כחסכן היה מוכן להוציא יותר כסף במהלך חודש ספטמבר מאשר בכל תקופה אחרת ב-6 השנים האחרונות, בדחיפת שוק העבודה שמגלה יציבות ושיעורי ריבית נמוכים.

יש לציין שהסקר עצמו התבצע מספר ימים לפני פרסום תוצאות הבחירות בגרמניה, בה זכתבה הקנסלרית אנגלה מרקל בכהונה שלישית במספר ביום א' האחרון. מפלגתה של מרקל זכתה ב-42% מהקולות ותזדקק לשותף קואליציוני מאחר שלא השיגה רוב בפרלמנט.

מכון GFK הוסיף וחזר על תחזיתו לצמיחה של 1% בצריכה הפרטית בגרמניה במונחים ריאליים, סימן לכך שהכלכלה הגרמנית בדרך לצמיחה מתונה השנה. בסוף השנה שעברה נראו סימני התכווצות בכלכלת המעצמה האירופית, ובתחילת 2013 היתה קרובה להיכנס למיתון אך חזרה לצמיחה מתונה מאז.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה