רוביני: "המשקיעים צריכים להתכונן - הם יהיו בהלם במחצית השנייה של השנה"

רוביני, המכונה גם "ד"ר דום" בשל נבואות הזעם שלו, טוען כי "צמיחת הכלכלה האמריקנית תעמוד על 1.5% השנה, במקרה הטוב"
 |  (32)
נוריאל רוביני, צילום: מתוך ויקיפדיה
הפרופסור נוריאל רוביני, הידוע בתחזיותיו השחורות, ממשיך לספק נבואות זעם לשוק האמריקני. רוביני טוען כי להעלאות המס על האמריקנים העשירים והפחתת הוצאות הממשלה יהיו השפעות חמורות על הצמיחה הכלכלית בארה"ב. "השפעות אלו יעלימו את המגמות החיוביות בשוק הדיור והאנרגיה", אמר רוביני בראיון לרשת CNBC.

רוביני המכונה גם "ד"ר דום" בשל התחזיות הדוביות שלו, הזהיר כי למרות האינדיקטורים החיוביים, עדיין קיימת סכנה. "המיסים שיחולו על העשירים יפחיתו באופן משמעותי את ההכנסה הפנויה, והמכירות הקמעונאיות יהיו אסון. כבר קיימים לא מעט סימנים להאטה בצריכה הפרטית".

למרות סימני ההתאוששות בשוק הדיור והמהפכה בייצור הגז שיביא להוזלת מחירי האנרגייה, "צמיחת הכלכלה האמריקנית תעמוד על 1.5% השנה, במקרה הטוב", טוען הפרופ'. "השווקים יהיו מופתעים עד כמה השוק בארה"ב יאט, אפילו בהשווואה לשנה שעברה" הוסיף.

יתר על כן, טוען הכלכלן כי "בעוד שוקי המניות מצביעים על מגמה חיובית, המשקיעים צריכים להתכונן להלם במחצית השנייה של השנה, שכן ההכנסות מתחילות לאכזב"

גם בברקליס עידכנו את תחזית התמ"ג בארה"ב לרבעון ה-2 של 2013, זאת בשביל להביא לידי ביטוי את השפעת קיצוץ התקציב הרוחבי שכבר נכנס לתוקף. על פי התחזית המעודכנת, כלכלת ארה"ב תצמח 1.5% ברבעון ה-2, נמוך מהתחזית הקודמת שעמדה של 2%. באשר לרבעון ה-3 וה-4, בברקליס עידכנו את תחזית הצמיחה מ-2.5% לצמיחה של 2% ברבעון.

ג'ים אוניל, יו"ר ניהול הנכסים בגולדמן זאקס, לא מסכים עם תחזיותיו של רוביני על ההתאוששות הכלכלית בארה"ב ועל שוק המניות. "המדיניות הפיסקלית בוושינגטון טובה יותר מזו של אירופה. לאט אבל בטוח, התמונה הפיסקלית בארה"ב משתפרת. באירופה מתמקדים יותר מדיי בצעדי הצנע".









תגובות לכתבה(32):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    שרלטן עם קבלות
    נפיח 15/03/2013 02:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שעולה חייב לרדת בסוף.ואז "תתגשם"נבואת זעם שלו.
    סגור
  • 18.
    נפילות ולא משנה מתי-השקעה חכמה
    אנלייזר 10/03/2013 18:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמו באפט גם אני אוסף כל הזמן עוד מניות במחיר אטרקטיבי רק שקוראים להן תעודות שורט על מדדי ארהב . מכיוון שברור שמתי שהוא הנפילות יבואו אז אני רואה בזה -השקעה מעולה
    סגור
  • 17.
    מעניין על איזה חומר הוא חי הוא אולי פרופסור אבל
    דונלד דאק 10/03/2013 15:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאז שאני עוקב אחריו הוא כל הזמן פסימי .מעניין איך אשתו חיה איתו . בתאכלס הוא אף פעם לא פוגע אולי הוא פרופסור אבל שלא יתעסק במשהו שהוא מחוץ לאוניברסיטה כי המציאות חזקה יותר מכול המספרים שהוא משחק איתם.אני יתחיל להיות מודאג כשהוא יתחיל להיות אופטימי.אז זה יהיה סימן לברוח מהשוק או לעבור למצב של שורט.אני מעדיף להקשיב לבאפט שאמר ב2008 כשהשוק נפל זה הזמן לקנות והוא צדק בגדול בתאכלס באפט שם את כולם בכיס הקטן להקשיב רק לו.מאחל שיחיה עד 120.
    סגור
  • 16.
    גם שעון עומד צודק פעמיים ביום (ל"ת)
    עידן,חיפה 09/03/2013 21:25
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 15.
    מדבר שטויות בשביל לקבל צומת לב (ל"ת)
    מישה 09/03/2013 19:51
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 14.
    הכלבים נובחים והשיירה עוברת (ל"ת)
    דוד 09/03/2013 19:48
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 13.
    תזכירו לי כבר כמה זמן הוא חוזר על המנטרה הזאת (ל"ת)
    ronenx2 09/03/2013 12:06
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 12.
    ומי יודע לתזמן את השוק אף אחדדדדדדדדדדדדדד (ל"ת)
    22 09/03/2013 09:42
    הגב לתגובה זו
    14 1
    סגור
  • 11.
    מי מחכה לעליותבישראל?
    אנונימי 09/03/2013 07:21
    הגב לתגובה זו
    5 6
    מרבית המניות שלנו רק יורדות דלק רכב, טאואר, כיל, טבע, בזק וזו רק ההתחלה. בעוד כמה ימים מניות הנפט יתרסקו. .... כל עליה זה לצורך ירידה
    סגור
  • 10.
    לא תהיה ברירה ובסוף השוק ירד אין הצדקה לעליות (ל"ת)
    אנונימי 09/03/2013 07:19
    הגב לתגובה זו
    7 7
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    לא יעזור כלום לא ראיתם אפילו עשרית מכוחה של הכלכלה האמר
    כלכלן 09/03/2013 02:23
    הגב לתגובה זו
    8 3
    ארה"ב תצמח חזק בשנים הקרובות וכמו שאומר באפט לא קונים לטווח קצר רק לאורך זמן וככה מרוויחים בגדול דור ידידי אתה תמשיך להפסיד כסף בבורסה כי אתה סוחר יום ואי אפשר לתזמן את השוק תלמד מבאפט שהוא קצת מבין יותר איך לסחור
    סגור
  • גבוהים.מי אתה שתעמוד בשורה אחת עם באפט חחחחחח פארש (ל"ת)
    טיפשון נתלה באילנות 09/03/2013 21:39
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • באפט הוא כמוני הוא לא מסתיר את תיק ההשקעות שלו מהציבור (ל"ת)
    כלכלן 10/03/2013 01:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • צודק ....
    22 09/03/2013 10:18
    הגב לתגובה זו
    13 3
    מבחינה סטטיסטית הבורסה לטווח הארוך נמצאת בספקטרום של בסביבות 70 אחוז בעליות מינוס פלוס ו30 אחוז בירידות מינוס פלוס . רק משקיע לטווח הארוך הוא בעל ההסתברות הגבוה ביותר להרוויח עם הוא מפזר את התיק שלו בצורה גלובלית וסקטורלית סבלנות זה שם המשחק . סוחרי היום והאופציות ילמדו את זה בדרך הקשה כי 95 אחוז מהם מפסידים בטווח הארוך ה 5 אחוז שמרווחים אלה בעלי מידע הפנים והמוסדיים שיכולים להזיז את המדדים בעזרת הרובטים שלהם והסטטיסטיקה מראה שגם כל רובוט סופו להפסיד כי תמיד יקום רובוט יותר משוכלל .
    סגור
  • 8.
    גם תרנגולת עיוורת מוצאת פעם ב1000 גרגר תירס בחצר
    Dor 08/03/2013 22:53
    הגב לתגובה זו
    7 9
    זה לא רציני לכתוב שתהיה מפולת או ירידות .מטבע הדברים אחרי עליות ,באות ירידות ובדיוק להפך.כך שתחזית זו היא הזויה.החכמה היא לתצפת את המדדים בטווחים קצרים ולהגיב בקצר. זאת הדרך היחידה להרוויח תמיד.לא לשבת על פוזיציה ,גם שהכיוון הכללי ברור .תיקונים בדרך קיימים גם במדד עולה וגם במדד יורד.המקצוענות היא להכנס קרוב לשינוי המגמה ולו גם המינורית .בהצלחה
    סגור
  • 7.
    רוביני צודק לאור מצב הכלכלת בארה"ב בכי רע יהיה שינוי
    אריה 08/03/2013 19:10
    הגב לתגובה זו
    4 9
    לא צריך להיות חכם מספיק להסתכל על מצב הכלכלי באמריקה ועל הקשיים שיגיעו במתן סיוע לישראל זה כבר יכול להגיד הרבה שמצבם הכלכלי לא טוב . אבל השוק משוגע והכל יכול להיות , מחר יגידו שהשוק מגולם על כל הקשיים באמריקה !
    סגור
  • 6.
    לא הבנתם אותו. ההלם יבוא מהעליות המטאוריות.
    oraemunna 08/03/2013 18:55
    הגב לתגובה זו
    18 6
    רוביני אומר דבר אחד ומתכוון לדבר אחר. שהוא אומר ירידות הוא מתכוון עליות. הוא פשוט מדבר כשהוא עושה עמידת ראש. לפני שנה הוא הזהיר מירידת נדל"ן ומיד רץ לקנות דירת יוקרה. זה שהוא צדק פעם, אז מה? גם אם אני אגיד 1000 פעם אז יש סיכוי שאצדק פעם.
    סגור
  • חחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    אנונימי 09/03/2013 07:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    זאב , זאב...
    ד"ר לכלכלה 08/03/2013 18:37
    הגב לתגובה זו
    7 7
    הליצן הזה קורא קריאות . ברור שבשלב מסוים הוא יצדק.שהרי טבען של מניות לעלות ולרדת ובדרך יש הרי גם מה שנקרא "ארועים מכוננים" . שאלת השאלות היא -מתי? הרי כל החוכמה זה לנתח את העיתוי ולא שתבוא מפולת. כמו שאומר הפתגם: גם שעון מקולקל צודק פעמיים ביום...
    סגור
  • ממש פגיעה באנטילגנציה הרוביני הזה ...........
    22 09/03/2013 09:48
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מה הוא חושב שכולם טיפשים כל כסיל מסוגל לנבא בצורה כזו אני לא מבין איך בכלל מפרסמים את השטויות שהוא כותב . לצעוק כבר שנתיים מפולת מפולת הרי זה ברור שהיה בזמן כלשהו ירידות זה דרכה של כלכלה
    סגור
  • 4.
    בסוף יצליח לו - נמאס ממנו
    אילן 08/03/2013 18:17
    הגב לתגובה זו
    13 3
    כבר שנתיים הוא מנבא קטסטרופה בעוד חצי שנה . מתיי שהוא זה יקרה ואז יגיד שאמר לכולם .
    סגור
  • 3.
    רוביני אין לך מושג (ל"ת)
    Sabina 08/03/2013 18:16
    הגב לתגובה זו
    14 3
    סגור
  • לסבינה
    אנונימי 08/03/2013 20:33
    הגב לתגובה זו
    5 6
    תהיי יפה ותשתקי
    סגור
  • אני יפה, אבל לא מוכה לשתוק שמדברים כאלה שטויות (ל"ת)
    Sabina 08/03/2013 20:44
    הגב לתגובה זו
    9 4
    סגור
  • גם יפה וגם כחמה (ל"ת)
    22 09/03/2013 09:49
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • סבינה
    סטולי 09/03/2013 08:19
    הגב לתגובה זו
    1 4
    תעשי לי ילד
    סגור
  • סבינה
    אנונימי 08/03/2013 23:43
    הגב לתגובה זו
    4 3
    את בסך הכל לומדת כמה חודשים בקורס ואת מרשה לעצמך להגיד על רוביני שהוא מדבר שטויות כל הכבוד לך בטירת הכרמל כבר מוחאים לך כפיים,???????????
    סגור
  • לא יודעת מה קורה בטירת הכרמל
    Sabina 09/03/2013 11:29
    הגב לתגובה זו
    3 6
    אני גרה במרכז,וזה לא משנה את העובדה שרוביני עם כל הכבוד לרקורד שלו מדבר שטויות
    סגור
  • למען הגילוי הנאות
    כלכלן מתחיל 08/03/2013 23:01
    הגב לתגובה זו
    4 3
    רוביני הוא פרופ' וכלכלן מוערך. העניין הוא שכנראה הבנאדם מדבר מתוך פוזיציה (אולי הוא מושקע בכמה קרנות גידור ש"צוללות" נכון לעכשיו ??...), וחוץ מזה אי אפשר לבטל את העובדה שהוא חזה את המפולת ב-2008. בכל השאר את כן צודקת..... :-)
    סגור
  • למען גילו נאות רוביני הוא שוטה ..........
    22 09/03/2013 10:05
    הגב לתגובה זו
    5 5
    כל כסיל מסוגל לצעוק שנים "מפולת מפולת" כסילים כמהו יש האלפים שצועקים . גם בלוטו אתה יכול לזכות כי סכום כל ההסתברויות תמיד שווה ל 1 עם אלפי כלכלנים צועקים מפולת מפולת הרי זה ברור שבאחד הימים היא תגיע ואחד הכלכלנים מתוך האלפים יפגע בדיוק כמו שאחד האנשים יזכה בלוטו . זה שרוביני פגע ב 2008 עוד לא עושה אותו איזה גאון גדול לאחר שצעק שנים מפולת מפולת . תתחיל לצעוק גם אתה ויש סיכוי הסתברותי די טוב שגם אתה תפגע די קרוב בנקודת זמן של מפולת . הנבואה נתנה רק לשוטים אף אחד לא יכול לדעת מה היה ומתי היה
    סגור
  • 2.
    הנתונים הטובים והעצמאות הצפויה באנרגיה
    סבא ג'פטו 08/03/2013 18:15
    הגב לתגובה זו
    16 5
    בעתיד הקרוב זה חיזוק נוסף לעליות ולא למשבר כלכלי כמו שצופה רוביני.... שאומרים לכם לברוח תקנו!
    סגור
  • 1.
    תפסיקו לראיין את הליצן הזה שצדק פעם אחת בלבד
    עורב 08/03/2013 18:10
    הגב לתגובה זו
    18 5
    כל חודשיים מחליף דעתו
    סגור