דו"חות נובל: הכנסות שיא ב-Q4 - מה נכתב על 'תמר' ו'לוויתן'?

החברה הציגה רווח מתואם של 296 מיליון דולר ועלתה במהלך יום המסחר בוול סטריט 0.3%
 |  (36)
צ'אק דוידסון לנובל, צילום: יח"צ
חברת נובל אנרג'י (סימול: NBL), ענקית האנרגיה האמריקנית ששותפה בתגליות הגז הגדולות בישראל, פרסמה לפני דקות אחדות את דוחותיה לרבעון הרביעי של 2012 ולשנה כולה. במסגרת עיון ראשוני בדו"ח, ניתן להיווכח כי בכוונתה של נובל להאיץ את פיתוח 'תמר' ו'לוויתן' עוד בשנת 2013, ולהתחיל בפיתוח שלב 2 של 'תמר' ושלב 1 של 'לוויתן'.

החברה הציגה רווח מתואם של 296 מיליון דולר (או 1.65 דולר למניה) וזאת אל מול הפסד של 314 מיליון דולר או 1.77 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. נציין כי תוצאות נובל עקפו משמעותית את תחזיות האנליסטים לרווח רבעוני של 1.14 דולר למניה בלבד. הגברת התפוקה מבארות החברות בקולורדו בארה"ב הייתה הסיבה העיקרית לשיפור הניכר בדו"חות.

צ'אק דוידסון , מנכ"ל נובל אנרג'י, הגיב לדו"ח החזק: "תזרים המזומנים החזק של יותר מ-800 מיליון דולר ברבעון הרביעי הביא לתוצאות שיא מבחינתנו, כאשר שנת 2012 הייתה שנה של צמיחה מואצת ואנו נערכים לקראת מכירות טובות יותר בשנת 2013. בכוונתנו להביא להזרמת גז ראשונה בפרויקט 'תמר' בשנת 2013 ולקדם עוד השנה את פיתוח שלב 2 של 'תמר' ואת שלב 1 של 'לוויתן'. בכוונתנו להמשיך בתהליכי אקספלורציה לחיפוש נפט בלוויתן עוד בשנה הקרובה".

הכוונה בשלב 2 של 'תמר' היא ככל הנראה ההחלטה על השקת פעילות המדחסים שייכנסו לפעולה ב-2015. אותם מדחסים צפויים להגדיל את היקף זרימת הגז ב-20%-25% (תוספת של 2-2.5 BCM). לפי הערכות, עלות ההשקעה באותם מדחסים עומדת על כ-200 מיליון דולר.

הכוונה לשלב 1 ב'לוויתן' היא תוכנית הפיתוח. תוכנית שכזו תפורסם רק לאחר סגירת העסקה עם וודסייד וככל הנראה תדבר על אספקה של 6 BCM לשוק המקומי ו'טריין' אחד לייצוא (כלומר סדר גודל של 7 BCM לשנה).
תגובות לכתבה(36):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    ברור שיגלו יותר גז בלוויתן ושהם חושבים שיש הרבה נפט
    דוקטור 09/02/2013 11:11
    הגב לתגובה זו
    7 0
    בלוויתן לכן כל הקשורים כרציו יעלו משמעותית
    סגור
  • אז למה כל הקשורים עולים ורציו יורדת (ל"ת)
    שמוליק 09/02/2013 18:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 19.
    נובל
    בני 09/02/2013 09:58
    הגב לתגובה זו
    8 0
    נובל ווודסייד כבר חתמו וסיכמו סופית כך שלא יעבדו עליכם אם כל הכתבות שכאילו עדיין לא סגור ההסכם פשוט נתניהו צריך לאשר את ועדת צמח שהוא בעצמו בנה נקודה הסבלנות מישתלמת שלא יעבדו עליכם אם כל מיני כתבות שלליות שתכניסו לראש שלכם זה מה שהם רוצים כל הזמן ליקנות כמה שיותר בזול את המניות למשקיעים את מניות הליויתן אסור לימכור יש פה תגלית של זהב הסבלנות מיתלמת שבת שלום
    סגור
  • צודק לגמרי (ל"ת)
    דוקטור 09/02/2013 16:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 18.
    ועדת צמח
    גו 09/02/2013 09:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חיקנו שלושי ם שנה אז נחכה אוד קצת יש לנו סבלנות וכל הכתבות שכותבים זה לא מזיז לנו טנחנו בתור משקיעים יודעים טוב מאוד מה יש לנו ביד כך שיש לנו סבלנות ומי שאין לא סבלנות שימכור לכל הנוכלים שכתבו שלילי על הליויתן ביכדי שהם יוכלו ליקנות בזול מי שפרייר שימכור ושלא ישכירו כל פעם אתץ רציו כי רציו לא רק היא שותפה גם אבנר שותפה גם דלק קידוחים שותפה וגם דלק אנרגיה שותפה וגם נובל שותפה שעולה כל יום באמריקה ולא עושה חשבון לכל הכתבות השליליות שכות בים פה כאילו שהגז ברח מ מהים ושלא יפתח ו את הליויתן שום ממשלה בעולם לא תבתר על סכומים כאלה של מילירדים של תמלוגים תחשבו קצת אומרים סוף מעשה במחשבה תחילה עוד שבועיים נתניהו ירקיב את הממשלה ואז הוא יאשר את ועדת צמח שהוא בעצמו בנה אותה כמו שבנה את שישנסקי כך שהסבלנות מישתלמת לא לימכור לא להיות פריר זה מה ש הם רוצים ליקנות כמה שיותר בזול בשערים נמוכים הנוכלים אם כל הכתבות וההפחדות שמנסים להפחיד את המשקיעים שימכרו להם תרגילים מסריחים תיתבישו פינק
    סגור
  • 17.
    מניות הליויתן ממתינים לועדת צמח לאישור על ידי נתניהו
    בי 09/02/2013 08:52
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מחכים סבלנות ירקיבו את הממשלה ואז יסתדר הכל נתניהו יחתום על ועדת צמח שהוא בעצמו בנה נקודה לא יותר הית ר זה תרגילים להוריד כמה שיותר את שותפות הליויתן שבנהם רציו עבל לפי דעתי רציו ירדה מעל ומעבר כך שהיא תדשדש עד לאישור שמחכים מנתניהו ואז באוסטרלים יכניסו כסף לשותפות בהצלחה לכולם הגז לא ברח הוא נימצא בים ולאף אחת לא ישתלם אם הוא ישאר במצולות הים אחרי כל כך חיפושים בי ושלום
    סגור
  • 16.
    רציו
    זי 09/02/2013 08:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתה מעונין שהיא תיתר סק ביכדי ליקנות סחורה בזול היום שאתה בטוח שיש גז בליויתן והרבה גז אז אתה מסוג האנ שים שמנסים ליגרום לפניקה למש יעים שימכרו לך בזול ריסוק האלק תחפש אתה יודע את מי
    סגור
  • 15.
    קישור למצגת של נובל..........
    בוננזה 07/02/2013 23:59
    הגב לתגובה זו
    1 1
    http://files.shareholder.com/downloads/ABEA-2D0WMQ/1796956689x0x632664/45765b0f-bcbd-41e3-9fa1-e5b102009384/CS_2013_2_In_room_presentation_FINAL.pdf
    סגור
  • 14.
    Finalize Definitive Agreements during 1Q 2013 כך כתוב
    בוננזה 07/02/2013 23:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בעמ' 22 במצגת נובל שהוצגה ע"י Charles Davidson Chairman and CEO Credit Suisse Energy Summit February 4-8, 2013 + פירוט התשלומים ע"י השותפה 'וודסייד'. כך כתוב שם בפירוש בניגוד למה שנכתב כאן שלשום....
    סגור
  • 13.
    מה קורה???
    הזדמנות ישראלית 07/02/2013 23:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מדוע לא ניתן עד כה מידע הוגן וראוי למשקיעים?! כיצד יתכן שהמניה נסחרת בהרבה מתחת לשוויה ההוגן?? הצליחו להפיל את המניה משער 29 לשער 11 בערך ולמרות ההודעה הטובה לבורסה שהממונה אישר לרציו ולהזדמנות להחזיק ברשיונות נטע ורועי, הנייר המשיך לרדת! החברה חוגגת עם כסף רב מאוד בקופתה והוציאה הודעה על מציאת סימני גז טבעי משמעותיים בקידוח ישי, אשר ניתוחם יתקבל בסוף ינואר/תחילת פברואר 2013, ומנכ"ל החברה הביע את שמחתו על התגלית כפי שקראנו בהרחבה בכתבה, ומה קורה בינתיים? רק מבלבלים את המשקיעים ולא מעדכנים אותם !! בנוסף, לא ברור כלל האם יש התקדמות במו"מ עם מודיעין בנוגע לרישיון גבריאלה? לסיכום, ההודעות של החברה עד כה מאוד מעורפלות ורב הנסתר על הגלוי!
    סגור
  • טען עוד
  • תגובה
    רמי 08/02/2013 16:40
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סביר שיש שם 1-1.5 TCF וגם זה שווה המון ולהזדמנות עוד חלקי רשיונות רבים
    סגור
  • כי הרי ברור שנבואה ניתנה לשוטים וכתב גלובס רק מנחש
    דוקטור 09/02/2013 16:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהרי אין עדיין דו"ח סופי הכול בכוונה להוריד ולקנות בזול כדי להרוויח
    סגור
  • הזדמנות ישראלית
    אנונימי 10/02/2013 10:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דוקטור, או איך שתקרא לעצמך, לא חשוב! אני מסכים איתך. גילוי נאות: אני משקיע כבד בנייר זה.
    סגור
  • 12.
    מושקעי רציו גם אם תכתבו 1000 פעם הכי טוב המניה בדרך ...
    הכי ותיק 38 07/02/2013 22:02
    הגב לתגובה זו
    5 6
    המניה בדרך לריסוק ומדוע ?החברה האוסטרלית לא מעבירה את חלקה והאמת הם עשו שיעורי בית הם הבינו ש שילמו יותר מידיי לכן גם בחודש הבא וזה שאחריו רציו לא תראה אגורה במידה ותתקבל החלטה להשקעה נוספת נכון להיום מהיכן רציו תביא מזומן??? עוד הנפקה??? כמו שכתבתי בעבר אנטרס של הגדולים לבלוע את רציו על ידי התשה וחוסר מזומן על פי החוזה מי שלא מביא כסף נמחק****ראו מכתב מודיעין לאדירה***
    סגור
  • פשוט שטויות במיץ שלא מבוססות על כלום (ל"ת)
    דוקטור 09/02/2013 16:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    כתוב בכותרת שעה 5- שעה 5 לא יהיה היום
    אבי 07/02/2013 17:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מה עם תובנות מהוועידה?
    סגור
  • 10.
    אני לא מבין אולי מישהו יכול להסביר מדוע כל הסקטור אבנר
    שמוליק 07/02/2013 16:31
    הגב לתגובה זו
    4 0
    דלק ישרמקו סיימו בעליה ורק רציו בירידה ???????????
    סגור
  • שאלה טובה כל הנפט ירוק חןץ מרציו
    צודק אחי 07/02/2013 18:15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לא יאומןןןןןןןןןןן
    סגור
  • 9.
    בנתיים מילים כמו חול ראין מה לאכול אני מודאג (ל"ת)
    מושקע הרבה 07/02/2013 16:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 8.
    אין הברכה שרויה אלא בדבר הסמוי מן העין
    הזדמנות ישראלית 07/02/2013 15:51
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לדעתי האישית, אין מתן גילוי נאות מצד החברה. הציבור אינו יודע עדיין מהי משמעות גילוי הגז בקידוח ישי והחברה אינה ממהרת לתת גילוי בענין. גם הרשות לני"ע אינה מפסיקה בינתיים את המסחר בנייר וזה כנראה מאוד נוח לחברה. הכל בשושו וזה טוב לחברה, אך מה עם חובת הציבור לדעת מה המצב! ולמה ממשיכים לתת ,ל"מעכרים" להפיל את המניה על חשבון הציבור??? האם למישהו מהרשויות זה בכלל איכפת או שהכל כאן הפקר???
    סגור
  • יש להזמנות עוד 10$ ב-4 רשניות פלאגי'ק+ 10% ברשיון גל... (ל"ת)
    דוקטור 09/02/2013 16:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    מדוע לפרסם כתבה ביום שנובל חוספת הכל
    המומחה 07/02/2013 15:46
    הגב לתגובה זו
    5 1
    יוסי אתה והכתבים האחרים פשוט בושה הריי ידוע שנובל חוספת הכל לכן מה מיהרתם לבלבל במוח
    סגור
  • 6.
    אם קניתי רציו (מזמן) בשער 34.8, מה לדעתכם
    אנונימי 07/02/2013 15:44
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אוכל לראות כתשואה סבירה בסוף השנה, גם בתרחיש שאין בכלל נפט?
    סגור
  • סביר להניח שיש נפט (ל"ת)
    ערן 10/02/2013 09:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 70 ותך חצי שנה,אם יש נפט 1.5.-2 ש"ח
    דוקטור 09/02/2013 16:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה שקנית הרבה, סבלנות
    סגור
  • יש הרבה גז וגם נפט סבלנות הכל משחק שלבני בליעל (ל"ת)
    מוליק 07/02/2013 16:57
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 5.
    כפי כתבתי, כותב ואכתוב- רציו המלכה לשנת 2013-14
    רציו-נל 07/02/2013 15:23
    הגב לתגובה זו
    24 2
    ואל תיתנו לאף גורם לזרוע מוץ בעיניכם. היום המטרה של יוסי פינק וחבריו הייתה לנטרל את העליה של 2-3% שהייתה מתרחשת אלמלא כתבת ההטעיה מהבוקר. והם כמובן הצליחו בזה . בקיצור רציו = לשים וללכת "לישון" טוב כמה חודשים את העבודה היא כבר תעשה לבד.
    סגור
  • כל שנה אומרים את זה 3 שנים וכל שנה חרא של מניה
    FF 07/02/2013 16:23
    הגב לתגובה זו
    1 4
    המניה הזו היתה טובה בערך שבועיים. שקפצה ל 69. ושזהו. מאז ועד היום זו מניה צואה.
    סגור
  • אם היית נכנס ב-4 עדיין הייתי מורווח הרבה! (ל"ת)
    דוקטור 09/02/2013 16:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אם כבר מדבר על 3 שנים אז לפני 3 שנים רציו הייתה בשער 12
    רציו-נל 08/02/2013 00:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב 2011 ירדה ומאז יציבה. השנה תפרוץ שוב באופן חזק
    סגור
  • קשקשן-אז מה עלתה? פי 2? הכל באותה שנה ומאז כלום (ל"ת)
    ff 09/02/2013 03:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מהו שלב ב' מישהו יודע? (ל"ת)
    איציק 07/02/2013 15:21
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • איציק קראת את הכתבה? - כתוב במפורש!! (ל"ת)
    מדחסים להגברת התפוקה 13/02/2013 07:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    קדימההההההההההה