מרוץ ההתחמשות: אירן חושפת הבוקר מטוס קרב; "מהחדישים ביותר בעולם"

מספר ימים לאחר שיגור הקוף לחלל, מציגה אירן בשידור ישיר את אחד מהמטוסים החדישים בעולם, לדבריה. אחמדיניג'אד: "נכבוש פסגות חדשות"
 |  (28)
מחמוד אחמניג'אד, צילום: Getty images Israel
אירן לא יורדת מהכותרות וממשיכה להתפאר במגוון יכולות חדישות שלה. זה התחיל משיגור הקוף לחלל, וכעת חושפת הרפובליקה האיסלמית את מטוס הקרב החדש שלה, "קאהר" 313 המסוגל לחמוק ממערכות מכ"מ, לטענתה.

אירן חשפה את מטוס הקרב בטקס השקה בהשתתפותו של הנשיא, מחמוד אחמדיניג'אד. בטקס, שהועבר בשידור ישיר, מסרה הרפובליקה האיסלמית כי מדובר ב"אחד מהמטוסים החדישים בעולם".

אחמדיניג'אד הכריז כי פיתוח המטוס מעיד על נחישותה הרבה של ארצו לכבוש "פסגות חדשות". שר ההגנה האירני, אחמד וחידי, ציין כי המטוס החדשני פותח בידי מומחים אירנים.

על פי הדיווחים בערוצים הערביים, מסוגל המטוס לטוס בגבהים נמוכים והוא מצויד במערכות אלקטרוניות משוכללות. הרפובליקה האיסלמית אף פירסמה תמונות של המטוס החד-מושבי, תוך שהיא מציינת כי הוא מסוגל לנהל קרבות אוויר מול מטוסים אחרים ולתקוף מטרות קרקע במקביל.

תגובות לכתבה(28):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    חבל על כל טיפה
    גדעון 03/02/2013 20:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצערי צפוי דם רב להשפך באזור.
    סגור
  • 23.
    מתאים להם קוף מנהל את אירן קוף טס לחלל וגם חמקן קופים (ל"ת)
    בנטוב 03/02/2013 09:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 22.
    מי מפתח מטוס קרב מי שמחפש קרב אחמנאגד= היטלר (ל"ת)
    משה ראשל"צ 02/02/2013 18:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 21.
    הוא התכוון אווטאר 313 (ל"ת)
    ש.א 02/02/2013 17:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 20.
    חרא של מדינה אין להם מה לאכול אבל משקיעים בנשק (ל"ת)
    תום 02/02/2013 17:46
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • בדיוק כמו אצלנו (ל"ת)
    אחמביביג'אד 03/02/2013 20:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    מומחים אירנים ...........
    aas5 02/02/2013 17:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    המומחים האירנים שהקוף אומנם מאוד דומה להם אך הרבה יותר אנטיליגנט מהם לכן לא לקחו סיכון ונתנו לקוף להטיס .מסקנה -הקוף יכול ללמד את האירנים המון.
    סגור
  • 18.
    את המטוס יטיסו קופים והם ילמדו את האירנים.
    oraemunna 02/02/2013 16:11
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אין על אחמדיגאן. שלח קוף לחלל והחזיר קוף אחר במקומו, הוא לא מצא איראני שיכול להיות אסטרונאוט. עכשו, הקוף שחזר יטיס את המטוס המתקדם בעולם. אין עדיין טייס איראני. בשלב הבא אחמדיגאן יחסל את ישראל אבל קודם הוא יצטרך למצוא היכן ישראל על המפה. את השואה הוא ביטל. אבל אחרי שהוא ילמד לקרוא הוא יחזיר אותה. הוא אפילו הוציא הוראה שכל הגברים חייבים ללכת עם רעלה, כך הוא יכול להסתיר את הכיעור שלו. עכשו הוא רוצה לשחק בבית"ר ירושלים, הוא שמע שמחפשים שם מוסלמים.
    סגור
  • 17.
    שלחו את הקוף הלא נכון... (ל"ת)
    שי 02/02/2013 15:50
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 16.
    היתרון במטוס זה....
    bjoseph1 02/02/2013 14:43
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שאין לו מנגנון נחיתה, בזה "יעזרו" לטייסי אירן חיל האוויר הישראלי.
    סגור
  • טען עוד
  • 15.
    לגבי הקוף - הוא שתי טיפות עיינים אחמניג'ד - דמיון מפתיע (ל"ת)
    דני 02/02/2013 14:32
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • לא יפה, למה להעליב את הקוף ? (ל"ת)
    אנונימי 03/02/2013 10:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 14.
    צריך מטוסים שיהיה מה להשמיד לארה"ב ב 5 דקות (ל"ת)
    אבי 02/02/2013 14:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 13.
    המטוס הזה מאוד חסכוני בדלק (ל"ת)
    בערך כמו טוסטוס 02/02/2013 14:10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 12.
    המטוס מטוס קרב כמו שהקוף הגיע לחלל... (ל"ת)
    נאג'י 02/02/2013 13:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 11.
    פשש מעצמה לפני 3 ימים קוף ,היום מטוס והעם שמח.. (ל"ת)
    אלף מם 02/02/2013 13:58
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 10.
    לכל היותר תחפושת עלובה לf-5 משנות ה70 . (ל"ת)
    איציק 02/02/2013 13:57
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 9.
    זה לא קאהר 3 אלא קקר 3. (ל"ת)
    שוקו 02/02/2013 12:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 8.
    תגובות מסוג זה מצביעות על חולשה.ראי של ביבייהו אני ואני
    Dor 02/02/2013 12:01
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אין. בלעדי.בבקשה תשאיר אותנו בלעדייך כישלון קולוסלי שכמוך
    סגור
  • 7.
    להזהר
    יש..... 02/02/2013 12:00
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ממירוץ חימוש של 4 מדינות : איראן , רוסיה , סין וצפון קוריאה ! אפשר להגדיר אותן כ- : ציר הרשע !
    סגור
  • 6.
    כנראה שהטייס של החמקן הוא הקוף שחזר מהמשימה בחלל.
    ראובן 02/02/2013 11:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בטיסה הראשונה של החמקן הוא יחמוק ממסכי הראדאר האירניים ויעלם לבלי שוב ביחד עם קופיקו החמוד.
    סגור
  • הכותרות פשוט התבלבלו
    עושה סדר 03/02/2013 13:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם שלחו מטוס לחלל ופיתחו קוף חמקן :)
    סגור
  • 5.
    עוד בדיחה על פרסים
    co007 02/02/2013 11:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואלה עוד בדיחה מוצלחת , רק שהפעם במקום להצחיק ניסו להפחיד.חחחחחחח מטוס עלק..... :-))
    סגור
  • 4.
    לא מבין איך השלטון מצליח למנוע מהומות כמו במדינות אחרות
    סבא ג'פטו 02/02/2013 11:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לעם אין אוכל והם מייצרים מטוסי קרב...... ריח התקוממות באוויר מחירי הנפט צפויים לעלות
    סגור
  • המשה"מ
    במילה אחת 02/02/2013 12:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משמרות המהפכה האירניות דואגות שכל סימן הקטן ביותר ידוכא במהרה. ראה ערך מחאת הסטודנטים. כל עוד אחמדינג'אד ידאג להם, הוא מסודר. יד לוחצת יד
    סגור
  • 3.
    אני בספק אם המטוס הזה יצליח להמריא בכלל חחחח ואם הוא
    דוד 02/02/2013 11:25
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הוא תוצרת רוסיה אני נותן לו שעה של טיסה עד שהוא מתרסק
    סגור
  • 2.
    מומחים אירנים?
    אבי 02/02/2013 11:23
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ארה"ב הנאיבית לא רואה כיצד רוסיה עושה כל מאמץ להשבית אותה, כל מה שקורה בעולם הערבי הוא פרי יצרו של הקומוניסטים. כמה חבל שעיניהם של האמריקאים כה צרה! אם לא יתעוררו שעה אחת קודם הנזק יהיה בלתי נתפס, קדימה להחריב את איראן. תנו לנו אור ירוק.
    סגור
  • 1.
    צריך לפגוע בבשר החם
    רוני 02/02/2013 11:10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כמו שתקפנו כמה מטרות בסוריה,צריך לתת מכה לאיראנים השקרנים,והיהירים.
    סגור