כלל פיננסים: "הירידה במחזורי המסחר עלולה להוביל לאסון מרהיב בשוק"

אמיר כהנוביץ': אי הודאות היא למעשה ודאות במחירים. "אף ממשלה לא תקטין הוצאות בזמני בחירות ומחאות"
אמיר כהנוביץ'
משקיעים שואלים את עצמם מה כיוון הכלכלה בימינו והאם מיתון עומד בפתח, אך לדברי אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של כלל פיננסים, התשובות לשאלות אלו כבר נמצאות בשוק ההון ובאות לידי ביטוי בתשואות האג"ח היורדות ומאותתות על צמיחה אנמית, חסרת וריבית.

"מאיפה יבוא מיתון"?

"אתם באמת מאמינים שממשלות בעולם מתכוונות להקטין במצב עולם כזה
הוצאות? האמריקנים יקטינו הוצאות לפני הבחירות?", שואל כהנוביץ' ולא מצפה לתשובה, "האירופאים יקטינו הוצאות כשברקע מחאות? הסינים יקטינו הוצאות שרק בסוף שבוע הודיעו על חבילות תמריצים נוספת? הריביות הנמוכות של היום ימנעו ממישהו להקטין הוצאות?".

הצרכנים מצידם יתרמו גם הם לשיפור האוירה, "יש לא מעט גורמים שעשויים להיות זרז להגדלת הוצאות הצרכנים: התאוששות במחירי הבתים בארה"ב, מעונת דו"חות טובה, שיפור בשוק העבודה, סביבת נמוכה לאור זמן, התייצבות באירופה וצריכה שתווצר בעקבות עליית מחירי הסחורות".

המחזורים בבורסה וההשלכות

משקיעים רבים מאשימים את הירידה המהותית במחזורים באי הודאות בשוק. עם זאת, כהנוביץ' מסביר בהסתמכו על הבלוג הכלכלי ritholtz.com, כי דווקא המציאות הפוכה. "כדי שבאמת יתבצעו עסקאות צריכים להיות חילוקי דעות לגבי המחיר. דווקא כאשר ישנה הסכמה לגבי השווי ההוגן אין סיבה לבצע עסקאות ולכן גם אין מחזורים".

לדברי הכלכלן, המסקנה של אותה הסכמה רחבה לגבי המחירים עלולה להיות מבהילה. "ההיסטוריה מלמדת שבכל פעם שכן ישנה הסכמה קבוצתית, לרוב מתברר בדיעבד שהעדר נוטה לטעות בצורה מביכה ובאותם מקרים נדירים שבהם קיים מחסור בחוסר ודאות, התוצאה היא בדרך כלל אסון מרהיב. דוגמאות בעבר ניתן למצוא בפיצוץ בועת הדוט קום שם משקיעים ציינו כי 'רווחים לא חשובים' ובנקודת השפל של מארס 2009 אז אמרו רבים 'התהום לפנינו'".
תגובות לכתבה(18):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    מה עם הנדל"ן? כדאי לקנות עכשיו דירה? (ל"ת)
    אלי 18/07/2012 15:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    ניתוח מוטעה
    הערה 16/07/2012 09:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין עסקאות יכול לנבוע גם מפער גדול בין הקונים למוכרים. אם הקונים חושבים שתהיה קטסטרופה ולא רוצים לקנות והמוכרים חושבים שלא תהיה קטסטרופה אז הפער מאוד גדול ביניהם ולא יהיו עסקאות
    סגור
  • 14.
    אנליסט עשות
    אנונימי 16/07/2012 08:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנייה עשות הולכת לסגור חוזה ענק בקנה מידה לפי השמועות . מי שחכם שידע איך לפעול אני את שלי אמרתי כרגע אין מחזורים שם אבל כשזה יבוא זה יבוא בבום תיבדקו אותי חופשי.
    סגור
  • 13.
    הטעות של העדר יכולה להיות גם הפוכה
    עודד 16/07/2012 05:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המניות זולות. העדר טועה. הכל יעלה ומהר
    סגור
  • עגל (ל"ת)
    זה מה שהוא אמר 16/07/2012 10:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    באמת כהנוביץ?
    ניתוח מעניין 15/07/2012 21:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בגל זה המחזור בטבע בישראל היה 15 מיליון ובארה"ב ביום שישי 400 מיליון - פי 25ת יותר מכל המחזור בישאל היום? כי יש הסכמה על המחיר ? במלאנוקס 145 מיליון בארה"ב ו 16 מיליון בישראל ? פריגו - 170 הארה"ב ורק 9 בישראל . . .
    סגור
  • 11.
    דוקטור ביבי הבורסה חולה . (ל"ת)
    בא 15/07/2012 17:39
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • אודה לך מאוד אם תסביר - כרגע המחירים בשפל ויש
    תמיר 15/07/2012 18:25
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הסכמה אז לפי הדוגמא של 2009 המחירים יעלו אז לאיזה אסון התכוונת [ לשורטיסטים ] ... ?
    סגור
  • 10.
    דבר והיפוכו: פיצוץ הדוטקום והעליות 2 2009 נו? לא ידוע (ל"ת)
    Isaac 15/07/2012 16:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 9.
    הבנת הנקרא
    קורא 15/07/2012 16:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבנת הנקרא ג'וש ! "אסון מרהיב" = כשאין הסכמה על המחיר !! בעת הזו יש הסכמה והמחזורים נמוכים. כך שאולי העדר טועה והמחיר ישתנה אך לא כאסון.
    סגור
  • 8.
    שבשבת
    דני רופ 15/07/2012 16:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבן אדם משנה דעתו כמו פורפרה . לפני חודשיים הוא היה חיובי על השוק. אם הוא פועל ליפ בלוג כזה או אחר- דרשני. מי ישורונו?
    סגור
  • 7.
    בשפל 09 לא היה אסון ,הבורסה עלתה דווקא ,מה אתה רוצה
    בא 15/07/2012 16:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לך תישחה בים ,ניגמרו המדוזות ,אים תיראה משהו דמוי שקיות במים ,אלה שקיות ,ושכול האנשים על החוף לא יבלבלו אותך .
    סגור
  • 6.
    קדיש על הבורסה.. (ל"ת)
    אחד שמבין 15/07/2012 16:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    כתוב כל כך רע שלא הבנתי כלום.
    עורב 15/07/2012 16:36
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אם העדר טועה , אז אנחנו לפני עליות לא?
    סגור
  • 4.
    עמלת המינימום! שעות המסחר הקצרות! הרגולציה! -> מחזורים
    lepxii 15/07/2012 16:35
    הגב לתגובה זו
    3 0
    צריך להתעורר!
    סגור
  • 3.
    הבורסה בישראל כבר באסון
    פופאי 15/07/2012 16:35
    הגב לתגובה זו
    4 1
    רמאים מנהלים אותה והאזרח הפשוט אוכל את הלב. איך יתכן יום שלם עליות ובחמש דקות האחרונות ,נפילה.
    סגור
  • 2.
    "אסון מרהיב" - איזו כותרת??? (ל"ת)
    אדיש נלהב 15/07/2012 16:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    עמלות מינימום
    a b c 15/07/2012 16:23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הכל בגלל עמלות המינימום בבורסה!
    סגור