דריכות שיא בשווקים: ב-21:00 תשוחרר 'ההודעה המצורפת' - השוורים יחגגו?

אייל קליין: "נתוני כלכלת ארה"ב לא מצדיקים כרגע הרחבה של תוכנית הטוויסט". סקר בלומברג: 58% סבורים שתהיה הודעה על תוכנית
 |  (18)
בן ברננקי (קרדיט: Getty images Israel)
אחרי מספר ימים חיוביים בבורסות וול סטריט (עלייה של 3.6% ב-S&P500 מתחילת החודש), רגע השיא הולך ומתקרב. בשעה 21:00 בערב יוציא ה'פד' את 'ההודעה המצורפת' לעדכון הריבית, זאת בתום יומיים של ועדת השוק הפתוח. רבע שעה מאוחר יותר, ב-21:15, מתוכנן ברננקי לקיים מסיבת עיתונאים. על הפרק - האפשרות כי יודיע על תוכנית הרחבה כמותית או על המשך של תוכנית הטוויסט.

נציין כי ההודעה בעעניין עדכון היריבית תפורסם כבר בשעה 19:30 (שעון ישראל) וההנחה היא שהנוסח יוותר בסגנון - "הריבית תישאר ברמות נמוכות ביותר עד סוף 2014".

מסקר של סוכנות בלומברג שנערך לפני יומיים, עולה כי 58% מהנשאלים מעריכים כי ה'פד' אכן ייצא הערב בתוכנית הרחבה כמותית ולמעשה יאריך את תוכנית ה"טוויסט" שמסתיימת בסוף החודש הנוכחי. עם זאת, ביום שאחרי הבחירות ביוון, לא מעט כלכלנים סבורים כי בשל הירידה במפלס החששות באירופה - ה'פד' יבחר להמתין עם הכלים הכבדים.

אייל קליין, אסטרטג השווקים של איביאי אמר בשיחת טלפון עם Bizportal כי "באופן כללי, הנתונים של הכלכלה האמריקנית לא מצדיקים כרגע הרחבה של תוכנית הטוויסט ולכן מאוד ייתכן שברננקי יבחר לחכות. עם זאת, יש גם את האלמנט של ציפיות השווקים וברננקי עשוי לחשוש מאפקט האכזבה שיהיה במידה והוא לא ייתן משהו."

עוד אמר קליין, כי "לגבי הטוויסט או תוכניות ההרחבה הכמותית, בשלב זה הן לא ממש אמורות לעזור כיוון שגם ככה התשואות ל-10 שנים הן על 1.5% והמשכנתאות על 3.8%, הרבה יותר נמוך מזה זה כנראה לא יהיה וזה לא מה שיעודד את הצמיחה." קליין סבור כי ברננקי יבחר בדרך אמצע לפיה הוא יתייחס לאפשרות של הרחבת הטוויסט אך לא יבצע בפועל, או יודיע על רחבת הטוויסט אך "ימרח" את היקף הרכישות על פרק זמן ארוך.
תגובות לכתבה(18):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    היורו יעלה ל1.3 הQQQיעלה ל67.70 ותפסיקו עם עם השיאים
    ברבור ירוק 20/06/2012 19:17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל כתבה שניה זה דריכות שיא ????
    סגור
  • מהיכן אתה בטוח שהירוו יעלה ל1.3 (ל"ת)
    יורם 20/06/2012 21:54
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 11.
    58 אחוז לא טועים ,שנת בחירות ,לא הולכים נגד המצביעים
    בא 20/06/2012 17:04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    והשוק .
    סגור
  • 10.
    כגודל הציפיה לתנועה במדד, כך עומק שחיקת האופציות (ל"ת)
    דני 20/06/2012 16:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 9.
    מי שמצפה לו זה כמו לצפות למשיח
    קובי 20/06/2012 16:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא לא ישנה כלום עד שאובמה לא יתן לו זבטה על הראש הוא לא יחדש שום דבר
    סגור
  • 8.
    כולם מחכים בקוצר רוח יעשו ראלי כמה ימים ויחזרו להיתחזר
    בנטוב 20/06/2012 16:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כניראה שאין פיתרון מאחר והבעיה חינוכית פרסונלית כולם רוצים פיתרונות קסם אך לא מוכנים להיתאמץ היתרגלו לחלוב וליחיות עח האחר והבעיה כלל עולמית אכול כפי יכולתך אך שכל אחד יעשה חשבון נפש וינסה ליתרום את חלקו ותיראו פלאי פלאים שהבעיות נפתרות צריך להתחיל עים בעלי השכר הגבוה והמופרז בכל העולם ובכול התחומים שם שורש הרע ואת הרעבתנות הזו אפשר לצמצם עים רצון של כולם ובמקביל לטפיח את בעלי השכר הנמוך צדק חברתי והדדיות יתקנו המצב אחרת סיבוב אחר סיבוב של הזרמת כספים וחוזר חלילה תמיד נחזור לנקודת ההתחלה יש הרבה עוול וחוסר צדק ויש קבוצות שבולעות כל השקעה ויש קבוצות שלא נהנות מההשקעות ומהזרמת הכספים הפיתרון לרסן את החזירים ולאזן בחלוקת המשאבים אני מקווה שדבריי הוסברו כראוי והמסר יקלט כי בסך הכל כל העולם הוא כמו ספינה אחת ענקית ואים לא יסתמו את החורים כולנו ניטבע
    סגור
  • 7.
    אצלנו יש רק דובים מפחידים לא שוורים
    גל 20/06/2012 16:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם חושבים ששחקני מעו"ף פריירים כל החודש הם עושים כסף ושוחקים את האופציות לא יתנו לאף אחד להפריע להם עד בפקיעה
    סגור
  • 6.
    כלכלת בחירות . (ל"ת)
    בא 20/06/2012 15:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    בלשון המעטה - כארטה
    שלמה 20/06/2012 15:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם קוראים היטב מה כתוב בשורות וביניהן ( ביניהן - זה תמיד מה שחשוב אצל הכלכלנים) - רואים שאין בידיעה שום דבר . אולי הוא יגיד כך , ואולי יחכה. אגב, אני מהמר שהוא יחכה
    סגור
  • 4.
    שעון תל אביב!!! (ל"ת)
    עידן 20/06/2012 15:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    ההודעה ב-21:00 שעון ת"א או שעון ניו יורק???????
    אנונימי 20/06/2012 15:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חייבת לדעת
    סגור
  • 2.
    צפי להודעה
    הלוחש 20/06/2012 15:10
    הגב לתגובה זו
    5 6
    הודעה שתקפיץ את השווקים ואצלינו המעוף יגיע ל 1110 ואז תגיע הנחיתה לאיזור ה- 950
    סגור
  • משאלת לב? פה לא יתנו לשוק לעלות (ל"ת)
    גל 20/06/2012 15:51
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • ברוך שובך (ל"ת)
    אושרית 20/06/2012 15:51
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • אולי יהיה ראלי עד 1400 (ל"ת)
    טאואר 20/06/2012 15:21
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • סוף מהלך שמתגלגל מ 2011 (ל"ת)
    הלוחש 20/06/2012 15:35
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • הלוחש לאן לעלמת לנו, תבקר יותר. (ל"ת)
    קובי 20/06/2012 15:19
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 1.
    וואי וואי מסתמן ראלי אדיר בפתח ... (ל"ת)
    טאואר 20/06/2012 15:00
    הגב לתגובה זו
    4 7
    סגור