ברקליס: "תרחיש שנת 1980 עשוי כעת לחזור על עצמו"

לפי האסטרטג הראשי של ענקית ההשקעות, ה-S&P500 יירד לרמה של 1,200 נקודות אבל משם יהיו 2 סיבות לפתיחה בראלי - צפו בגרף
(קרדיט: Getty images Israel)
ביום שישי האחרון צללו מדדי המניות מסביב לעולם לאחר פרסום נתון התעסוקה בארה"ב. ההחלשות הכלכלית בארה"ב הביאה לכך שקונצנזוס הכלכלנים מעריך כעת כי גברו הסיכויים שברננקי ייצא בסיבוב נוסף של תוכנית תמריצים עת ייפגש לועדת השוק הפתוח ב-19-20 לחודש.

בארי נאפ, אסטרטג המניות הראשי של ענקית ההשקעות ברקליס, אומנם רואה סיבות להיות אופטימי על השוק, אך בכל זאת מציע לנקוט במישנה זהירות בשלב זה. לדבריו, "השוק מתחיל לצפות לתוכנית תמריצים אבל סביר שלפני שהתוכנית תבוא לידי מימוש, מדדי המניות יהיו ברמות נמוכות יותר".

נאפ מסתכל על נתון פרמיית הסיכון במניות (equity risk premium או בקיצור - ERP) ועל כך שנשאר חודש אחד בלבד לתוכנית התמריצים האחרונה של ה'פד' וכותב ללקוחותיו, כי "הפרמייה חוזרת כעת לרמות בהן הייתה בקיץ שעבר, לכן סבור שתוכנית נוספת נמצאת בדרך".



האסטרטג של ברקליס אומנם שומר על של 1,330 נקודות למדד ה-S&P500, אבל צופה כי לפני שהמדד יתחיל לטפס, הוא ייגע ברמה של לפחות 1,200 נקודות. אמש סגר המדד ברמה של 1,278 נקודות. נאפ מציין שתי סיבות לכך שהמדדים יעלו למרות שסביבת המאקרו כלכלית חלשה. הראשונה כי תוכנית התמריצים שישיק ה'פד', לדעתו לא תהיה אפקטיבית, אבל תקפיץ את השוק לטווח הקצר. השניה - נשיא חדש לארה"ב שיציג פתרונות למצב בו נמצאת הכלכלה האמריקנית. נאפ רואה בזה תרחיש דומה לזה שהתרחש ב-1980, אז פתחו מדדי המניות בראלי, עת נכנס הנשיא רייגן לתפקידו, למרות סביבת המאקרו החלשה.

מדד ה-S&P500 מתחילת 2012:

תגובות לכתבה(18):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    זה יקרה ב-17:56 שעון תל אביב באותו יום (ל"ת)
    איציק 12/06/2012 18:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 16.
    להזהר משרלטנים (ל"ת)
    מ 06/06/2012 08:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    SP500 יגיע ל 1385 לפני שירד לרמות הנמוכות של 1200 נק .. (ל"ת)
    SP500 יגיע ל 1385 לפ 06/06/2012 08:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    דעות שונות
    הנביא 06/06/2012 08:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מזמן אנליסט אחד אמר - המפולת בדרך - 800 ב-S&P עד סוף השנה. תגידו, הבורסה בכל העולם חטפה - לא מספיק???
    סגור
  • 13.
    ביזפורטל למה רואים את התאריך הפוך? (ל"ת)
    גל 05/06/2012 20:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 12.
    טעות!!! הראלי יתחיל רק ב-22 ביוני ובשעה 16:35 (לאחר...
    הנביא מוחמד השני 05/06/2012 18:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לאחר ירידות קלות של 0.43%. (אגב, אני בלתי תלוי, וכל האופציות שכתבתי ישמשו אך ורק לפעילות טרור ברוכה).
    סגור
  • 11.
    הראלי מתחיל היום!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ששון ישר משה 05/06/2012 15:41
    הגב לתגובה זו
    0 1
    היום!!!!היום!!!!!!! היום מתחיל !!!!!!היום!!!!!!הראלי הענק!!!!!!!!!!!!!!!!!! עליות!!!רק עליות שערים!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 10.
    עשוי. (ל"ת)
    בא 05/06/2012 13:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    ראלי או רע לי ,לא ניראה לי ,בחירות ביוון . (ל"ת)
    בא 05/06/2012 13:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    משהבחור שכח לציין שאז
    MANO1963 05/06/2012 12:44
    הגב לתגובה זו
    0 1
    החברות היו רובן נקיות מחובות רוב משקי הביית היו נקיים מחובות היה מעמד בניים שחסך הרבה כסף ההוצאות היו קטנות מהכנסות היום המצב חברות עם חובות ענק ההוצאות עדיין גדולות מההכנסות רוב משקי הבית בארצות הברית בחוב גדול הראלי היחיד שאני רואה זה רכבת הרים נעה ישר לכיוון שלנו
    סגור
  • אתה צודק,מנסים לימכור סיפור לציבור (ל"ת)
    בעז 06/06/2012 05:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 7.
    קשה להיות אנליסט
    אנליסט 05/06/2012 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מחר יעלה או ירד ואולי ידרוך במקום...
    סגור
  • 6.
    התמריצים יפילו את אמריקה (ל"ת)
    ירמינהו 05/06/2012 11:05
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 5.
    א.לא ב.בתכום הגז יתחיל ראלי באוגו/ס.ג.מילחמות לא
    אנונימי 05/06/2012 10:59
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פורצות בקיץ ביגלל החום במיזרח התיכון..רק באביב .וזה בדוק לפי העבר הקרוב .ד. אירופה תתאושש זמנית ביגלל הרחבה כמותית לאור לתקדים לימן ברדרס שכולם זוכרים ומפחדים ממנו .
    סגור
  • 4.
    צורך השעה
    סטנלי 05/06/2012 10:58
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אחרי יוון ב17.6-וגיבושון באירופה יגיע תור הזהב-הנתון 69000 מועסקים חדשים בארה"ב-אינו נכון לחודש5.2012 -יפורסם תוך ימים-מספר אחר...מי שמאמין לו מפחד-והעליות יגיעוב20.6 ( -אין זו המלצה לקנות או למכור)
    סגור
  • 3.
    בטח! למה לא?
    בולי 05/06/2012 10:55
    הגב לתגובה זו
    7 1
    נו באמת.... נגמרו לכם הכתבות?
    סגור
  • 2.
    ביזפורטל האם שיניתם תדמית לצהובון ?? אולי תפסיקו לפרסם
    רון7 05/06/2012 10:53
    הגב לתגובה זו
    9 1
    כותרות מפוצצות של כל תחזית של אנליסט זב חוטם?? נוכחנו כבר לדעת שעם תחזיות האנליסטים לא הולכים למכולת , מקסימום ניתן לעשות בהם שימוש לניגוב הישבן באם נגמר הנייר טואלט. אז אנא עורך יקר הימנע מהשטוטיות האלה ככותרת מרעישה. תפעיל את הראש מה יכול להיות כותרת , הרי בשביל כך אתה מתוגמל.
    סגור
  • 1.
    ביזפורטל קניתם קולים היום??
    דוד 05/06/2012 10:33
    הגב לתגובה זו
    12 3
    לא יעזור שום הרצת מניות..הבורסה יורדתתת
    סגור