הדאקס השיל 4.7% השבוע ברקע להתפתחויות שליליות ביוון

מנהיגי אירופה עדיין לא מצליחים להסכים בנוגע למדינות הראויה להתמודד עם המשבר הנוכחי ואנליסטים צופים את חזרתו של המיתון
אירופה סיימה שבוע קשה:
שוק המניות האירופי ננעל היום (ו") תחת לחץ כבד שנגרם מהורדת הדירוג של מודיס בסיום יום המסחר אמש. המשקיעים באירופה ראו לנגד עיניהם את הירידות אמש בוול סטריט, ואת הירידות החדות בשווקי אסיה, וממשיכים למכור את אחזקותיהם.

אמש הורידה סוכנות הדירוג מודיס את דירוגם של 16 בנקים במדינה, ומוקדם יותר אתמול הציבור בספרד משך פקדונות בקצב שיא. כל האירועים מתרחשים ברקע להלאמת הבנק הגדול במדינה (מבחינת היקף נכסים רעילים, בין היתר) - בנקיאה.

מניות הבנקים בספרד נסחרו בעליות שערים חדות מפתיחת המסחר, וזאת ברקע לדיווח בכלי תקשורת במדינה על איסור שצפוי להיכנס לתוקף בנוגע להפסקת מכירת אופציות בחסר ("שורטים") על מניות בנקים ספרדיים.

אגרות חוב ספרדיות, איטלקיות ואג"ח של מדינות פריפריאליות נוספות מגוש האירו קיבלו היום גל חדש של חששות ולחצים, והתשואות עליהן טיפסו מעלה בתחילת יום המסחר, אך חזרו לרמה סבירה לקראת אמצע יום המסחר.

מדד הפוטסי הלונדוני ירד 1.33%, מדד הקאק הצרפתי הוסיף 0.13% לערכו, מדד הדאקס עלה 0.6% ומדד האייבקס הספרדי התחזק 0.5%.
תגובות לכתבה(15):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    ביום א עליות. יש פקיעה בסוף השבוע
    עורב ידידותי 18/05/2012 22:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביום א עליות. באירופה נסגר היום בירוק. ארהב מדשדשת אבל תעלה בעוד כמה ימים. או בעתיד הקרוב. תקנו מלאנוקסף היא ירדה יפה וזו הזדמנות. סופש מוצלח לכולם
    סגור
  • 10.
    חפשו בפייסבוק[ שוק ההון - דיונים אודות מסחר ב
    עומרי 18/05/2012 19:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהצלחה !
    סגור
  • 9.
    כמו שכתבתי אתמול ביזפורטל בעיקר מחפשים
    זיפו 18/05/2012 14:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אווירה שלילית. ביוון הולכים לבחירות בעוד חודש , דהיינו יהיה שקט בגזרה הזאת כחודש, הפייסבוק הנפיק בהצלחה יתרה, ולמרות הורדות הדירוג של הבנקים בספרד החוזים על הנאסדק תיקנו ממינוס 0.5% לפלוס 0.55% , מדד האירוסטוק תיקן ממינוס 1 לפלוס 2 (עליה תוך יומית של 3%) , והדקס ממינוס 1.4 לפלוס 0.4 (כמעט 2 % של עליה תוך יומית), אז ביזפורטל במקום לציין את השינוי והאווירה החיובית מייצרים פאניקה ודוחפים לירידות. אז כמו שכתבתי אתמול , כנראה שביזפורטל מושקעים חזק בניגזרים , יותר נכון בפוטים. מעניין אם יפרסמו את תגובתי.
    סגור
  • 8.
    יום א
    אודי 18/05/2012 13:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סליחה ידידי אבל ימי א אצלנו מתנהלים בניגוד מוחלט לסוף המסחר בימי חמישי בוול סטריט כפי שניתן לראות אירופה כבר ירוקה היום ולפנינו עוד יום מסחר שלם בניויורק שיסגור לדעתי את פערי הארביטרז מאמש ביום א השוק יפתח ב 1190 .... למה ? כי שם הוא היה אתמול ב 16:15 זו דעתני והיא מבוססת על נסיוני
    סגור
  • 1090 כמובן (ל"ת)
    תיקון 18/05/2012 14:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    דחלילון תקנה שורטים עוד אתה תרוויח בראשון (ל"ת)
    כלכלן 18/05/2012 13:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    אסביר את עצמי שוב
    העצבני 18/05/2012 13:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ספק שהמצב בעולם קשה.אל תשכחו שהעולם סתום עם כסף שמודפס ללא הגבלה.לפי תגובותיכם הגיע סוף העולם אבל תבינו שהיום שולטות בבורסות חברות עם טריליונים של דולארים.ועם קופות מזומנים מלאות.ירידה של 15% זו לא קריסה.כי תוך ימים בא תיקון.אני התיחסתי רק להשפעה של יוון על השווקים שבעיני היא ללא פרופורציה.אנליסט עממי התיחס לארץ מה שאני לא עשיתי.אז לידיעתך 40% מתושבי הארץ משתמשים בשרותיו של דנקנר מידי יום.הפנסיות וקרנות ההשתלמות מושקעות אצלו.נראה לך שהמדינה תתן לו להרים ידיים?חןץ מזה שכול העסקים שלו מרוויחים.הבעיה שלו היא שהוא ממונף חזק.בטוח שיתנו אוויר לצאת מהלחץ.הערכתי היא שבסוף תהיה מפולת בשוקי העולם אבל לדעתי נכון לעכשו השווקים עדיין לא בשלים למהלך כזה.חוץ מזה מי אנחנו בכלל בשוק?אני ואתם משחקים בנדמה לי שאנחנו יודעים אבל תמיד מישהוא מאיתנו יהיה צודק.
    סגור
  • אני התייחסתי לארץ וביום א יש פה קריסת מערכות (ל"ת)
    אנליסט עממי 18/05/2012 13:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    ביום ראשון
    תגובה לעצבני 18/05/2012 12:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר תהיה כועס שתראה רק אדום בעיניים
    סגור
  • 4.
    לכל המתלהבים מהירידות
    העצבני 18/05/2012 12:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביום ראשון תהיה לכם הפתעה.המכונות לא אוהבות להפסיד.בגלל כמה מיליוני יוונים אין סיבה כלכלית למפולת.מהר מאוד העולם יתעשת ויבין שכלכלת יוון זניחה ביחס לעולם.יש עוד מדינות באירופה שלה שייכות ליורו.אז תהיה עוד אחת.גופים גדולים עתירי ממון מחכים להזדמנות כזו שהציבור נכנס לפאניקה.זה חוק.כשהשוק צונח הציבור מוכר וכשהוא ממריא הם נכנסים.באופן שיטתי הם מאחרים את הרכבת ואת זה מנצלים הגופים הגדולים.חכו להיום וליום שני ואז תראו את הטיסות למעלה ואולי תבינו למה אני מתכוון.
    סגור
  • אתה טועה ומטעה, יש פה חברות חדלות פרעון,
    אנליסט עממי, 18/05/2012 12:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סלקום שופרסל פרטנר בזק בגלל פלאפון ועוד...
    סגור
  • אנליסט עממי אתה מטעה אם אתה חושב שחברות כמו
    ברוקר 18/05/2012 13:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזק שופרסל סלקום הם חדלות פרעון אתה חי בסרט בזק חילקה לפני שבועים דיבידנד של מעל מיליארד שקל אם אתה קורה לזה חדלות פרעון ???. חברת שופרסל מאכילה יותר מחצי מדינת ישראל על מה את מדבר?????? וחברת סלקום עם שלוש מליון לקוחות תעבור אתה להוט או לגולן ותגמור כמו לקוחות הלו בלי טלפון ובלי כסף ובלי שרות החברות הקטנות יפלו תוך חצי שנה סלקום פרטנר ופלאפון גדולות וחזקות אז אל תבלבל את המוח אם באפט היה ישראלי הוא היה קונה עכשיו את כול החברות האלה ועשה מליונים כל החוכמה בבורסה להיכנס שכולם יוצאים ואז מרוויחים
    סגור
  • 3.
    אם כולכם הייתם לוקחים את פוט 1050 כשהוא
    דחלילון 18/05/2012 11:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נסחר ב-20 שקל היום הייתם מולטימליונרים
    סגור
  • 2.
    כבר חודש שאני מדבר על מדד 1020, צחקתם עליי... (ל"ת)
    דחלילון 18/05/2012 11:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    יום ראשון, שחיטה, ארביטראז שלילי 1.54% (ל"ת)
    דחלילון 18/05/2012 11:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור