16 בנקים ספרדיים 'חטפו' הורדת דירוג מסוכנות מוד'יס

לאחר שממשלת ספרד הודיע על הלאמת אחד הבנקים הגדולים במדינה, הציבור הספרדי נכנס לבהלת משיכות ומניית הבנק צללה 29% - בערב הגיעה ההודעה ממוד'יס; 16 בנקים ספגו הורדות דירוג
 |  (16)
(קרדיט:Getty images Israel)
מניות הבנקים הספרדיים ימצאו עצמן עם פתיחת המסחר באירופה, כשהן מתמודדות עם הורדת דירוג של 16 מהבנקים הגדולים במדינה. ההורדה בוצעה למרות שהממשלה הכחישה כי החלה מגמה של הסתערות על הפקדונות מצד הציבור בבנק העומד להיות מולאם - בנקייה.

סוכנות מודיס יצאה בהצהרה בנוגע להורדות הדירוג לבנקים הספרדיים אמש (ה'). בנקו סנטאנדר ובנק דה בילבאו, המלווים הגדולים בספרד, נחתכו ב-3 רמות ע"י שירות המשקיעים של מודיס.

9 פירמות נחתכו ב-3 רמות, ו-7 פירמות נותרות תחת עיני המדרגים לבחינה של הורדה נוספת, כך אמרה מוד'יס בהודעה ששחררה. חברת הבת של הבנק הבריטי סנטאנדר נחתכה גם היא.

חיתוך בדירוג האשראי של הבנקים הספרדיים צפוי לגרור אחריו יום קשה מאוד לסקטור הפיננסי במדינה, במיוחד לאור דיווחים של עיתון מקומי בדבר מיליארד אירו שנמשכו מפקדונות בבנקייה מאז שהממשלה הודיע על הלאמת הבנק. מאז, מניות הבנק צללו כ-29%.

סגן שר האוצר הספרדי, פרננדו ג'ימינז לטור, השתמש במסיבת העיתונאים בנושא הצמיחה של התמ"ג הספרדי על מנת להכחיש כל ידיעה בנושא בהלת הפקדונות. בנקייה, הבנק בעל היקף הנכסים הגדול ביותר במדינה, אמר בתגובה כי מדובר בשינויים עונתיים בלבד.

הסיבה העיקרית להורדת הדירוג של סוכנות מודיס היא עלייה בהיקף ההלוואות שהגיעו לחדלות פירעון, התחדשות המיתון האירופי וקושי בהשגת הון נוסף.
תגובות לכתבה(16):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    ספרד-השם ירחם.אתם לא ראיתם סרט כזה .ההתרסקות.
    קוקוריקו 18/05/2012 14:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קרובה מתמיד .25% אבטלה .אף אחד לא יוצא מזה.לפי דעתי כל מערכת הבנקאות הספרדית לפני התנפצות.יון זה משחק ילדים.בקרוב בישראל אין מנוס.
    סגור
  • 13.
    מה שהיה ביון זה רק הפרומו (ל"ת)
    ימנה 18/05/2012 06:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 12.
    שימשון-חבל שלא חיזקנו חסר מעוף פי 3 (ל"ת)
    ימנה 18/05/2012 06:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    יאלה תחזירו הכסף-אני בשורט (ל"ת)
    ימנה 18/05/2012 06:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    נקודת האל חזור מתקרבת-הכתובת על הקיר (ל"ת)
    ימנה 18/05/2012 06:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    הקטסטרופה מתקרבת ממליצה -לזרוק סחורה (ל"ת)
    ימנה 18/05/2012 06:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    הכתובת על הקיר-להתחיל לדלל או לזרוק סחורה (ל"ת)
    ימנה 18/05/2012 06:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    הוא וטרכטנברג גמרו סופית את הבורסה 25% מס (ל"ת)
    רק אל תשכחו את ביבי 18/05/2012 05:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    מתי ספרד יצאה ממיתון שעכשיו היא חזרה!!!!!!!! (ל"ת)
    ציפורה 18/05/2012 01:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    פתיחה אנגלית המשך ישיר לשבוע טורקי (ל"ת)
    מיסטר y 17/05/2012 23:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    הלוווווווווווווו (ל"ת)
    הלו יש פה מישהו 17/05/2012 22:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מצב השוק הישראלי
    ינקל ברל 17/05/2012 21:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי המצב כרגע בחו" ל יום ראשון ריסוק כללי בבורסה באחד העם מי שיצא הרויח מי שנשאר הערכה כחמישה אחוז נפילה ביום ראשון יוון חדלת פירעון משיכה אדירה של כספים ביון וספרד
    סגור
  • 2.
    לא אתפלא אם הבורסה תקרוס ביום ראשון. (ל"ת)
    צחי 17/05/2012 21:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אין ספק שביז מלבה מאוד את האווירה השלילית
    זיפו 17/05/2012 21:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בירידות של השבועיים האחרונים ביזפורטל משחקת תפקיד ראשי בייצור הפאניקה. שבוע שעבר ארהב ירדה 0.7 , ישראל 3% , השבוע ארהב אולי תרד 2% , ישראל כבר מינוס 5% , סהכ ישראל ירדה 90 נק !!!!! ב-7 ימי מסחר . על מה ולמה ? כי גם ביזפורטל חזק בניגזרים. מעניין אם יפרסמו את התגובה שלי.
    סגור
  • ביז אשמים? ביבי אשם בקרוב אצלנו התרסקות גם (ל"ת)
    kל 1 הצחקת אותי 18/05/2012 05:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תראה מה קורה עכשיו בוול סטריט ותבין שמדובר בי
    אהרון 17/05/2012 23:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בידיעה חדשותית ולא בליבוי יצרים.
    סגור