אביגדור יצחקי: "אין בעיית תשתיות בישראל - חוץ מתחבורה ציבורית"

"קל לקנות היום מכונית במדינת ישראל, ונשפכים כל שנה בין 250-300 אלף מכוניות"
 |  (4)
אביגדור יצחקי, צילום: אסי אפרתי
"בניגוד למה שאומרים, אין בעיה בתשתיות במדינה חוץ מתחבורה ציבורית. יש תשתיות ואם לא אז עושים תשתיות" ,כך אמר היום יו"ר מטה הדיור אביגדור יצחקי. "אם נוסעים עוד קילומטר במשך שנה אחת זה גם בסדר ולא קרה כלום. והבעיה העיקרית שלנו היא תחבורה כי מה לעשות - קל לקנות היום מכונית במדינת ישראל, ונשפכים כל שנה בין 250-300 אלף מכוניות. כולם צריכים לצאת מהמדינה כדי שיהיה להם איפה לנסוע ואיפה לחנות".
"כבישים ומחלפים לא באמת פותרים וגם הביצוע לקוי ובסוף מה עשית? העברת את הפקק לצומת הבאה. ולכן הפתרון הנכון הוא תחבורה ציבורית. ומדינת ישראל לא השכילה לעשות תחבורה ציבורית כמו שצריך על מנת לבטל את הצורך של 3 ו4 מכוניות לכל משפחה במקרה הטוב. אנחנו בפיגור בעניין הזה. אבל נעשה מאמץ אדיר להשיג את הפיגור. המדינה בפיגור בעניין הזה אבל בגלל זה לא לבנות דירות ושלאנשים לא יהיה איפה לגור? זה לא נראה לי רציני".
יצחקי הסביר כי "איפה עוד יש לנו עבודה? נושא אחד זה היתרי הבנייה שעוד לא הצלחנו להשתלט עליהם. ניסינו למחשב את התחום והמחשב רק עשה ההיפך והאט תהליכים, אבל לאט לאט יתרגלו אליו. הדבר השני זה ההתחדשות העירונית. ועל זה אנחנו עובדים. זה באמת בסוף קשור בראש העירייה וראש המועצה שנמצא ונורא קשה לא להתמודד עם בעיות ויותר קל להגיד 'הממשלה הממשלה'. ברמת גן לא צריך ממשלה, בחולון לא צריך בממשלה כמו שברעננה לא צריך".
"סך הכל הדירות הפוטנציאליות בהתחדשות עירונית בתא ובפינוי בינוי מתחלק ל3 סוגים שבהם אנחנו צריכים לטפל - הראשון זה כאלה שהקרקע נושאת את עצמה ואפשר להוציא הכל מהקרקע. סוג שני זה כאלה שצריכים דחיפה קלה וסוג שלישי זה אזורים שלא יעזור - נצטרך לשים פה כסף".
"באותם מקומות שיש קרקע משלימה כבר עברה החלטה במועצת מקרקעי ישראל מי ואיך מקבלים קרקע משלימה לכל פרויקט כזה. בתוך המחשבה הזאת או ההחלטה הזאת אנחנו רואים גם מינוף לתוספת היצע של דירות במדינת ישראל. ובהחלטה נקבע דבר נורא פשוט שעל כל דירה משלימה שאי נותן אקבל חזרה 2.5 דירות. כי בסופו של דבר ההתחדשות העירונית היא מנו לתוספת יחידות דיור במדינה והתוכנית האסטרטגית. בניגוד לפרסומים, 85% ממי שזוכה בדירה באמת רוצה לגור בה".
הכנס נערך ביוזמה והובלה מקצועית של עו"ד משה טרספולסקי, שותף בכיר ואחראי על תחום התחדשות עירונית במשרד משה נסים, רינקוב, סנדרוביץ.
תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חי בסרט
    ישראל999 27/11/2017 11:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה כמו לומר אצלי הכל בסדר חוץ מהחבל שחונק לי את הצוואר
    סגור
  • 3.
    יצחקי
    יוני 23/11/2017 21:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שאתה עובד על כולם בסיבוב הקודם עם אריק שרון טיפלת בבעיה וגרמת לנזקים עצומים. לדוגמא אדון יצחקי עד היום יתר מעשרים שנה עוד יש בעית נגישות לשכונת בית אליעזר. בחדרה. זה בגלגול הקודם אז עדיף שתשתוק
    סגור
  • 2.
    מר יצחקי היקר
    לילי 22/11/2017 20:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תעשה טובה לעם לך הביתה היכולת שלך לשפוט ניפגמה מאוד אתה כבר לא אריה אולי ארנב די שחרר
    סגור
  • 1.
    מר יצחקי.בוא אלינו לשכונה בבקשה.
    ישראל ישראלי 22/11/2017 18:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התשתיות הפכו את השכונה הירוקה שלנו ברמת גן לסלאם אחד גדול. 10 פרוייקטים אין כניסה ויציאת מכוניות. סוף מעשה במחשבה תחילה.וחבל
    סגור