ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

מדריך להקמה וניהול מוצלח של חברת קייטרינג לאירועים

bufe, צילום: ביגסטוק
תחום הקייטרינג בארץ מאיץ בהתמדה במשך השנים האחרונותעשרות מסעדות החליטו להרחיב את פעילותיהן והחל לפסוע לתחום הקייטרינג כבר לפני עשור.
רשתות המזון המפורסמות באו בעקבותיהן, והחלו להעניק את תפריטן לשירותי קייטרינג אשר מרכזים אותן. כתגובה, שירותי הקייטרינג המסורתיים הרימו את הכפפה והחלו להציע תפריטים מגוונים יותר, או כאלה אשר מבוססים על קונספטים.
כדי להצליח לשרוד ולהתבלט בין שאר המתחרים בזירת הקייטרינג, צריך להבין כיצד השוק הישראלי מתנהל, ולדעת כיצד לנהל את העסק באופן הנכון ביותר.
 

מתחילים: 6 נקודות מרכזיות להקמת עסק קייטרינג
 
הקמה של כל עסק דורשת עבודה רבה והתחשבות בשלל שיקולים – הן מבחינת הבירוקרטיה הכרוכה בכך והן בחינת התחרותיות של השוק. הדבר ניכר בעיקר בשווקים רוויים, ושוק הקייטרינג בהחלט מהווה אחד שכזה, בו יש צורך להתבלט בדרך כלשהי.
בנוסף לכך, עסק קייטרינג הוא מבוסס שירות ומזון, ועסקים מסוג זה מצריכים אף עבודה נוספת על זו שנעשית עבור עסקים רגילים.
פנינו לדודו לובטון, הבעלים של קייטרינג משהו מיוחד המפעילה שירות קייטרינג כשר לאירועים, על מנת שיספק לנו מידע אמיתי מהשטח על מה שכרוך בהקמה וניהול של עסק בתחום.
 
להלן כל הנקודות החשובות ביותר שמציע לובטון להתחשב בהן כאשר שוקלים להקים עסק קייטרינג:
  • הגדרת העסק: ראשית כל יש צורך להגדיר את העסק, גם לשם תכנון נכון של תכנית עסקית וגם לשם צרכי המיתוג של העסק, הבידול שלו ומיצוב שלו.
    במילים פשוטות, צריך לקבוע איזה שירותי קייטרינג העסק מציע – האם הוא פונה לאירועים מזדמנים פרטיים, או אולי לאירועים מוסדיים, האם המזון המוגש סובב קונספט מסוים או סוג מזון מסוים ועוד.
    בישראל נוספת לשאלות אלה שאלה מרכזית אחת שיש בה רבות כדי להגדיר את העסק – האם מדובר בעסק המגיש מזון כשר, או לא.
 
  • הכרת השוק: במקביל לתהליך של הגדרת העסק, יש לחקור את השוק ולהכיר אותו כדי לדעת כיצד למקם את העסק החדש בו.
    יש לדעת להצביע על המתחרים, מה הם מציעים, ובאיזה אופן השירותים של העסק שלכם נבדלים מאלו של המתחרים.
    בנוסף, יש לבחון עוד נתונים הנוגעים לשיטת העבודה של המתחרים והמחירים שלהם.
 
  • ניהול הוצאות: כדי להקים את העסק, יש לדעת מה יהיו ההוצאות שלו ובאיזה אופן הם יוצאו.
    עמדות הגשה, כלי הגשה, כלי רכב ואמצעי שינוע ואף מטבח על כל חלקיו – כל אלה מהווים ציוד שניתן להשכיר או שניתן לקנות, על פי החלטתכם.
    מנגד, ישנן הוצאות שיש רק דרך אחת לרכוש, כמו שכירת עובדים, קניית מדים, פרסום ועוד.
    יש להתחשב בכל ההוצאות הללו ולהחליט כיצד ינוהל העסק מבחינה זו.
 
  • קשר עם ספקים: עבור כל ההוצאות אשר נזכרו או לא נזכרו להלן, יש למצוא את הדרך בה הם יסופקו באופן קבוע לעסק.
    יש ליצור קשר עם ספקי מזון וספקי ציוד, ובמקרים מסוימים אף עם חברות כוח אדם.
 
  • המצאת אישורים: כל עסק, ובמיוחד עסק בתחום המזון, נדרש לשלל אישורים בירוקרטיים.
    יש לבדוק מה האישורים הללו עם העירייה, עם משרד העבודה ועם משרד הבריאות, לעמוד בכולם ולספק את האישורים הללו.
 
  • קידום ופרסום: כל התכנון והמיקוד שבעולם לא יספיקו לבניית עסק מצליח ומשגשג בלי קידום ופרסום.
    יש צורך לקחת את כל הנתונים שתכננו עד כה ולהגיש אותם ללקוחות – להציג את העסק בפניהם ולהסביר להם מדוע כדאי להם לבחור דווקא בעסק הזה.
    התוצאה הזו מתקבלת תוך שימוש באמצעי הקידום והפרסום השונים, תוך יצירת קשר בין חברות שונות ותוך קידום ברשת האינטרנט.
 
בכל טעמי וצבעי הקשת: קונספטים אפשריים לעסק קייטרינג
 
״שוק הקייטרינג מתרחב בהתמדה ולא מפסיק״, מספר לובטון, ״והעסקים השונים בשוק מתמקדים בקונספטים שונים כדי להבדיל את עצמם מהמתחרים. בעבר, עסקי הקייטרינג היו פשוטים למדי ונבדלו זה מזה בעקרונות בסיסיים בלבד – האם הם מציעים מזון כשר או לא, האם המנות שלהן חלביות או בשריות וכדומה.
לפני כעשור, מסעדות החלו להיכנס לשוק הקייטרינג ולהציע את המנות שלהן, וכך הואצה הפעילות בשוק ודרשה יצירתיות וחדשנות". כיום ניתן להצביע על שלל קונספטים, ואפשר לסכם אותם בנקודות הבאות:
 
  • קייטרינג המבוסס על שיטת הגשה: שירותי קייטרינג שונים נבדלים זה מזה על פי שיטת ההגשה של המנות שלהן.
    ישנם שירותים רבים שעוד נצמדים לקונספט המסורתי, על פי המזון מוגש במנות – מנה ראשונה, עיקרית וקינוח.
    זמן לא רב לאחר מכן, שירותי קייטרינג החלו להציע גם את סגנון הבופה, אך כיום ניתן למנות עוד שלל סגנונות.
    החל מהגשת מנות גדולות לשיתוף עבור השולחן, דרך הגשת מנות טאפאס קטנות ועוד.
 
  • קייטרינג המבוסס על סגנון המזון: אפשר להצביע על שלל היבטים של סגנון המזון שכיום משחקים תפקיד בהגדרה של עסקי הקייטרינג.
    ההבדלות המסורתיות בין חלבי לבשרי עדיין נשארו איתנו (והתווספו להן קטגוריות הצמחוני והטבעוני).
    מנגד, התווספו סגנונות נוספים כמו סגנון הבראנץ', וכן נולדה ההפרדה וההבדלה בין ארוחה רגילה, לבין ארוחה בסגנון גורמה לבין אוכל ביתי.
 
  • קייטרינג המבוסס על מקור אתני: כמו בעסקי המסעדות, ההבדלה בין מקורות אתניים חדרה גם אל שוק הקייטרינג וכיום ניתן למצוא עסקים שונים אשר מתמקדים באוכל ממקורות שונים.
    אוכל אסייתי, אוכל מקסיקני, אוכל ים תיכוני ועוד, כולם מהווים קונספטים אשר מגדירים שירותי קייטרינג.
 
  • קייטרינג המבוסס על מסעדות ורשתות מזון: בנוסף לעסקי הקייטרינג שמגדירים את עצמם באופן עצמאי, עוד ועוד עסקי קייטרינג מהווים חלק מגוף גדול וכולל יותר.
    במקרים מסוימים, מדובר בקייטרינג שמשויך למסעדה מסוימת, וכך מגיש את מנות המסעדה לאורחים.
    במקרים אחרים, מדובר בעסקים אשר מרכזים מנות של רשתות מזון מוכרות, וכך הופכים את הקייטרינג לממותג.
 
בוא תגלה לי את הסוד: מה הופך עסק קייטרינג למוצלח?
 
לפי לובטון, עם כל ההבדלה ושיטות המיתוג השונים של שלל המתחרים בשוק הקייטרינג, הם עדיין כולם כוללים מאפיינים דומים. באופן זה, בהחלט ניתן להצביע על מספר מאפיינים שמגדירים מהו עסק קייטרינג מוצלח. כדי להצליח בתחום הקייטרינג וכדי לבסס שם של עסק אמין ומשתלם, יש צורך לעמוד בכל הדרישות הללו:
  • הבישול: אי אפשר להתעלם מכך, והדבר הראשון שמגדיר את הצלחתו של עסק הקייטרינג הוא איכות האוכל שלו.
    קייטרינג נועד להגיש מזון, ולכן עליו להגיש מזון טעים ומהנה. מוצלחים ככל שיהיה המיתוג והפרסום של העסק, אם האוכל לא יהיה טעים, הלקוחות לא יחזרו ולא ימליצו על העסק לחבריהם.
 
  • בטיחות המזון: היבט נוסף הנוגע לאוכל עצמו הוא העניין התברואתי סביבו.
    יש לוודא שהאוכל מוכן ומבושל בתנאים האופטימליים, אשר עומדים בכל התקנים הנדרשים על פי החוק כדי לשמור על בריאות הסועדים, ובאופן זה, שמאושרים על ידי משרד הבריאות.
     
  • גמישות ויצירתיות: הקייטרינג שונה משוק המסעדות באופן מהותי אחד – הזמנה אחת דורשת הגשה של מזון לכמות גדולה של אנשים. באופן זה, על בסיס ההזמנה הזו המזון צריך להתאים לכל האנשים, ולא רק מבחינת העדפות הטעם שלהם.
    אנשים שונים עשויים להיות בעלי אלרגיות שונות, או לחילופין, להיות בעלי עקרונות שונים בנוגע למזון שהם צורכים.
    יש לאפשר די גמישות ויצירתיות בעת הכנת המזון כדי לאפשר לכל אחד מן האורחים ליהנות מן האוכל, לא משנה מהם ההגבלות שמוצבות עליו.
 
  • שירות לקוחות: קייטרינג הוא עסק של שירות, וככזה, עליו להעניק את השירות הטוב ביותר עבור כל האורחים.
    שירות הלקוחות צריך להתבטא אל מול המזמין של שירותי הקייטרינג ואל מול האורחים שלו, וצריך להגיע הן מההנהלה של העסק והן מכל אחד מן העובדים, ובמיוחד אלו המוצבים פנים אל פנים מול הלקוחות.
 
  • תשומת לב לפרטים: ישנו היבט נוסף על השירות של העסק ועל הטעם של המזון, והוא האסתטיות.
    באמצעות תשומת לב לפרטים, ניתן לייצר חוויה נעימה מכל בחינה.
    זו מתבטאת באופן שבו השולחנות ועמדות המזון מסודרות, בנראות של האוכל ובאופני ההגשה שלו, ובשלל היבטים נוספים.
    באופן זה, תתקבל חוויה אסתטית, שיחד עם מזון טעים ועם שירות ידידותי, יתקבל עסק איכותי במיוחד.
 
  • ניהול: מילה כה פשוטה, אשר כוללת כל כך הרבה בתוכה. כדי שהעסק יהיה מוצלח, צריך לנהל אותו נכון, וזה צריך להתבטא בכל היבט של העסק.
    יש לדאוג לניהול כלכלי נכון אשר כולל תכנון פיננסי לטווח ממושך, ניהול נכון של כוח האדם אשר מועסק, ניהול נכון מול הלקוחות מבחינת המכירות ומבחינת קביעת הפרטים והתעריפים, וניהול נכון של השיווק של העסק, מבחינת הקידום שלו, הפרסום שלו והמיתוג שלו.
 
טיפ אחרון לסיום: להיות דומה אבל שונה
 
״כדי להצליח באמת בתחום הקייטרינג״, מסכם לובטון, ״צריך לעלות מעל הרמה של המתחרים, אך לא לשכוח שום פרט בסיסי בדרך. כל הנקודות שצוינו למעלה הן חשובות עבור כל עסק קייטרינג, ואף עסק לא יהיה מושלם בלעדיהן. עם זאת, ישנם עסקים מוצלחים רבים אשר עונים על כל הנקודות הללו, כך שקל מאוד להיבלע ביניהם.
כדי להצליח באמת, יש לעשות את הצעד הנוסף, ולהבדיל את העסק מן המתחרים. יצירת קונספט או סגנון חדשניים הם עבודה יצירתית אשר תעניק הרבה לעסק ותהפוך אותו למשהו מיוחד ובעל ביקוש שאין לו מתחרים".
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה