ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

השר לוין על מינוי חיות: "תהליך בחירה פיקטיבי"

יריב לוין, צילום: דוברות הכנסת
כצפוי, הוועדה למינוי שופטים בחרה היום (ב') פה אחד בשופטת אסתר חיות לנשיאת בית המשפט העליון. חיות תחליף את מרים נאור ותושבע לתפקידה בסוף חודש אוקטובר. לתפקיד המשנה לנשיאה מונה השופט חנן מלצר.
בהתייחס לשיטת בחירת השופטים אמר השר יריב לוין כי הגיע הזמן לשנותה. "היום שוב מונתה נשיאה לבית המשפט העליון בהליך בחירה פיקטיבי הרומס את כל כללי המינויים בשירות הציבורי". עוד הוסיף כי "ציבור עצום מאס זה מכבר באופן שבו מתנהלת מערכת המשפט ומהפסיקות הפוסט ציוניות היוצאות תדיר משולחנם של השופטים המתמנים בדילים נסתרים מהעין".
חבר הוועדה לבחירת שופטים ויו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ רוברט אילטוב אמר כי על פי הסכמות שהושגו בוועדה, "הדיון צריך להיות עקרוני ולא פרסונלי". מוקדם יותר הבוקר הודיעה ח"כ נורית קורן מהליכוד, החברה גם היא בוועדה, כי לא תשתתף בהצבעה כאקט מחאה נגד שיטת הסניוריטי. במכתב שהעבירה לשרה שקד כתבה כי "יש טעם נפגם, בלשון המעטה, בקיום הליך בחירה מזויף, שבו מועמד אחד בלבד ותוצאותיו ידועות מראש". עוד טענה קורן כי שיטת הסניוריטי נוטלת ממנה את זכות ההצבעה שהופכת להיות חותמת גומי בלבד.
כזכור, שרת המשפטים איילת שקד הביעה את הסתייגותה משיטת הסניוריטי הפועלת כיום והחליטה לשנות את השיטה לפיה השופט הוותיק ביותר בבית המשפט העליון הופך אוטומטית לנשיא לאחר פרישת הנשיא שסיים את כהונתו. במסגרת השינוי, הוועדה לבחירת שופטים צפויה לבחור בשופט המתאים ביותר על פי שיקולים שונים.
תגובות לכתבה(39):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    השר לוין זורע ריב ומדון מתוך נאמנות עיוורת לפטרונו
    מר בין 10/09/2017 13:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התחרות בין לוין-אמסלם-ביטן מי יהיה יותר בוטה בשיח במעמדו של בית המשפט העליון. הוא הצתה להפיכת ישראל למדינה דיקטטורית. שזכויות אזרח וזכויות חברתיות נרמסות במילים בוטות.
    סגור
  • 24.
    הציבור מאס באנשי ציבור שפוגעים במערכת המשפט.
    קורמורן 10/09/2017 10:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השותפים לקואליציה הנוכחית, המצטיינת בחשדות של שחיתות ועברות אחרות, מנסים כל דרך אפשרית לפגוע במערכת המשפט. בין אם היא טובה יותר או טובה פחות, מערכת המשפט היא אחת משלוש רגליים המגדירות שלטון דמוקרטי. רגל אחת, המחוקק, כבר כושלת, בהיותה חותמת גומי של ועדת שרים לחקיקה. פגיעה משמעותית במערכת המשפט, תבטיח מעבר חלק מדמוקרטיה לדמוקטטורה ומשם והלאה, שלא נדע צער...
    סגור
  • 23.
    שר חוצפן
    צחי 06/09/2017 22:44
    הגב לתגובה זו
    3 4
    צריך לצחצח לה את הנעלים .
    סגור
  • 22.
    תסמין קלאסי של דיקטטורים, רוצים לנטרל כל איום עליהם (ל"ת)
    דודו 06/09/2017 20:52
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 21.
    איש דוחה עם פה גדול ומלוכלך
    בגין 06/09/2017 19:59
    הגב לתגובה זו
    3 4
    מנחם בגין לא מאמין שיש אנשים כאלה במחנהו ששוללים את אמירתו - יש שופטים בירושלים , יש .
    סגור
  • 20.
    עוד אפס מאופס שנהיה שר כי ליקק לחברי מרכז וראש ממשלה (ל"ת)
    תום 06/09/2017 14:57
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • 19.
    נכון,לשם מה נבחרנו ?
    אחד 06/09/2017 11:19
    הגב לתגובה זו
    2 4
    שיטת הסניוריטי שעבדה עד היום נהדר לא מתאימה לנו. איך נוכל להשפיע ? איך נגרום לשופטים ללקק לנו ? אין נעשה "קומבינה" ? איך נשב בוועדות ונכרסם בורקסים עם פרצוף חשוב ? לשם מה נבחרנו אם לא לשלוט ולהחליט כל דבר ? קיצר: איך מצדיק את הדעה שאנחנו אפסים ודוחים ?
    סגור
  • 18.
    בילבולים
    אבי 06/09/2017 09:10
    הגב לתגובה זו
    0 4
    מה הם מבלבלים את המוח? לא מתאים להם אז שישנו .למה הבבונים האלה יושבים בכנסת? במה השרה היא מתפקדת .שיפסיקו לדבר ויתחילו לעשות !
    סגור
  • 17.
    מישהו, צריך להעמיד את יריב על מקומו ולסתום לו את הפה. (ל"ת)
    אריאל 05/09/2017 21:44
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 16.
    ללוין וחבריו קשה לשמור חוק ולכן החליטו לחסל את המשפט
    דמוקרטיה 05/09/2017 18:39
    הגב לתגובה זו
    5 6
    רק בית המשפט קובע מה חוקי. אם בית המשפט קבע שהממשלה מפירה חוק אז הממשלה עבריינית, ובזה מסתיים הויכוח, כי לשם כך קיים בית משפט. יריב ואיילת שקד צווחני הדמוקרטיה מתכוונים להנהיג משטר פשיסטי, טוטאליטרי נוסח סטלין שבו העתונות, הפרלמנט ובתי המשפט סרים למרותם ולאזרח אין זכויות אלא לציית באופן עיוור. בדמוקרטיה אמיתית היו מניחים למערכת המשפט לקיים את הבחירות שלה ללא נגיעה של הרשות המבצעת והמחוקקת והיו חייבים לקבל כל פסיקה סופית של בתי המשפט. לכן הקוזק הנגזל לוין שרוממות הדמוקרטיה בגרונו הוא למעשה פייק אחד גדול, זיוף מארץ הזיופים. את סיפורי האגדות שלו הוא יכול למכור לכסילי הליכוד. לא הדמוקרטיה מעניינת אותו אלא רמיסה גסה של זכויות אישיות של בני אנוש !!! ובניגוד לרוח הדמוקרטיה
    סגור
  • טען עוד
  • במדינות נאורות שופטים שופטים ולא פולשים לסמכויות אחרות
    ג'קי 06/09/2017 08:43
    הגב לתגובה זו
    6 0
    נבחרי העם עם כל חסרונותינם (ויש המון) עדיפים על פני החונטה בשיטת חבר מביא חבר שהשתלטו על המדינה. הם לא מייצגים דבר מלבד את עצמם
    סגור
  • בצפון קוריאה למשל (ל"ת)
    אצה צודק 10/09/2017 01:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מה רצית ?
    אחד 06/09/2017 11:23
    הגב לתגובה זו
    1 5
    שארגון נהגי המוניות יבחר את שופטי העליון ? אולי ועד בעלי הדוכנים בשוק מחנה יהודה ?
    סגור
  • בקיצור, אתה לא רוצה דמוקרטיה. (ל"ת)
    בוחר 06/09/2017 19:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • התגובה שלך מהווה לכאורה עילה לתביעת דיבה
    הלוחש לטיפשים 05/09/2017 20:11
    הגב לתגובה זו
    4 1
    תתייעץ עם עו"ד
    סגור
  • 15.
    בג"צ קבע שהממשלה מתנהלת באופן לא חוקי נקודה!
    אור לגויים 05/09/2017 18:27
    הגב לתגובה זו
    2 7
    אבל יריב לוין, כמו כל פושע מורשע מאשים את בית המשפט. תפקיד הממשלה להתנהל על פי חוק ותפקיד בתי המשפט לקבוע מי צתנהל באופן חוקי ומי לא. וכל סיפורי יריב לוין הם קישקוש כי הוא לא זה שקובע מה חוקי.
    סגור
  • הגיע הזמן שמושחתי "חבר מביא חבר" יכבדו נבחרי העם (ל"ת)
    ג'קי 06/09/2017 08:41
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 14.
    השר לוין, הטופ שבטופ
    ד"ר משה פרץ 05/09/2017 16:23
    הגב לתגובה זו
    11 2
    יש קבוצה קטנה ואיכותית של ח"כים סגני שרים ושרים בליכוד. הבעיה היא, שזו קבוצה קטנה, ונתניהו כמעט ולא סופר אותם. השר לוין, שר התירות, עושה עבודה מצוינת במשרדו. לישראל מגיעים למעלה משלושה צליוני תירים בשנה, ובכל רבעון נשבר השיא הקודם. מדבר מעט ועושה הרבה. יריב לוין, שתהיה לל ולכל עם ישראל שנה טובה ומבורכת.
    סגור
  • רוב התיירים שמגיעים הם צליינים נוצרים שבאים בעקבות ישו
    מביא צליינים?...נהדר 06/09/2017 18:33
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ואם לוין יתמקד בשוק האיסלמי, אז יגיעו עשרות מיליונים
    סגור
  • התיירות בעליה?
    אחד 06/09/2017 11:22
    הגב לתגובה זו
    0 4
    אין לזה כל קשר ללוין. הטרור באירופה גבר ובארץ נחלש (לעת עתה). זו הסיבה היחידה לעליה בתיירות. לא ממשלה,לא ביבי,לא שרה ולא לוין קשורים לעניין
    סגור
  • עם כל הכבוד למה שאתה כותב ואין לי מושג אם זה נכון
    ירון 05/09/2017 20:19
    הגב לתגובה זו
    0 5
    הבן אדם אנטי דמוקרטיה. מבחינתי כל השאר לא משנה.
    סגור
  • 13.
    מה רוצה שכול השופטים יהיו מתנחלים משיחים .ליכודניקים (ל"ת)
    גמלאי 05/09/2017 16:17
    הגב לתגובה זו
    0 9
    סגור
  • 12.
    לוין
    הרוזן 05/09/2017 16:17
    הגב לתגובה זו
    1 6
    גם הבחירות בםריימריז של המפלגות גם הם לא דמוקרטי היות ורק בעלי אינטרסים בוחרים מועמדים, ולא הציבור הרחב אם הציבור הרחב היה משתתף בבחירות של הנבחרים, הרי רובכם לא הייתם בכנסת
    סגור
  • 11.
    כנסו בבקשה.
    דניאל 05/09/2017 15:10
    הגב לתגובה זו
    3 8
    כולם רואים מי זה השר לוין שהוא שייך לממשלה הגרועה המושחתת והעבריינית מאז קום המדינה...אבל במקרה הזה הוא צודק.לא יתכן שמישהו בכלל ובבתי המשפט בפרט יבחר לפי וותק ולא לפי כישורים. מה זה אנחנו נמצאים בבית אבות? בתורכיה או צפון קוריאה? גם ככה בתי המשפט מתנהלים ועושים כבתוך שלהם.
    סגור
  • 10.
    איך "נבחר" לוין?
    יאיר 05/09/2017 14:59
    הגב לתגובה זו
    1 11
    מי בחר בלוין? הציבור לא בחר בו. הוא מונה על ידי נתניהו כנראה בתמורה על חנופה מתמדת. הוא ניהיה שר התעמולה במקום לעסוק בענייני משרדו.
    סגור
  • 9.
    בחירת שופט על פי מי שפוליטיקאי יותר ?
    מה עדיף 05/09/2017 14:55
    הגב לתגובה זו
    0 9
    מה רע בלבחור מי שוותיק יותר שברור שהוא גם טוב כי הגיע להיות שופט בעליון ? מה רע שפוליטיקאים לא יכולים להתערב בבחירה ?
    סגור
  • 8.
    השר לוין
    יצחק רונן 05/09/2017 14:54
    הגב לתגובה זו
    0 9
    מי שפקטיבי זה אתה השר לוין ומי אתה בכלל פוליטקאי קטן שמייצג את עצמו וקהל אנשים שמצביעים מהבטן ולא מהראש
    סגור
  • 7.
    שיטת השליטה הנצחית על הממשלה ומוקדי הכוח-חבר מביא חבר
    קאטו הזקן 05/09/2017 14:24
    הגב לתגובה זו
    10 0
    פרופטאום מובילה שנבנה בזמן שמפא"י שלטה בכנסת-איך להמשיך לשלוט במדינה ועל הממשלה בלי לקבל את מנדט העם בבחירות.
    סגור
  • 6.
    עובדת עלינו
    שמואל מנשר 05/09/2017 14:21
    הגב לתגובה זו
    6 1
    השר לוין צודק השרה שקד וחברה בנט עובדים על אנשי הימין , דיבורי רהב והצהרות ימניות למכביר, אבל מעשים אין, כל כולם חבית ריקה המשמיעה רעש , או בשפה שאולי יבינו: איסתרא בלגינה קישקוש
    סגור
  • 5.
    לוין, אולי נבחר שופטים כמו בליכוד? ונקבל:
    יש ר א לי 05/09/2017 14:03
    הגב לתגובה זו
    2 11
    אורן חזן, ביטן, אמסלם, רגב, עזוז, וגם לוין, איזו נבחרת מופלאה של מדינה... סכנה אמיתית לקיומנו.
    סגור
  • הנה לך ההתנשאות
    ג'קי 06/09/2017 08:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הבוחר לא יודע מה עושה - "הוא דביל" ו"חסר השכלה" צריך איזה גוף מחנך שיהיה מעל הדמוקרטיה שיתקן את הבחירה שלו... אז מה אם הוא לא מייצג רוב או בכלל לא מייצג... והרי לך פאשיזם
    סגור
  • 4.
    בושה לשופטי בית המשפט העליון. מתנהגים כגנבים בלילה.
    ישראלי 05/09/2017 13:28
    הגב לתגובה זו
    12 4
    אוי לאותה בושה. במקום משפט מקבלים משפח. בכל סקטור אחר במדינה היו פוסלים שיטת בחירה שכזו. ודווקא במקום הזה של בית המשפט העליון - מתנהגים כגנבים בלילה. צוחקים עלינו האזרחים, ועל המדינה בעיניים. אין אחד שיכול ו/או רוצה להתעסק איתם. כולם מפחדים, ואנחנו משלמים את המחיר. בוז גדול למערכת המשפט המצחינה הזו.
    סגור
  • 3.
    השר לוין צודק! (ל"ת)
    כאילו בחירות... 05/09/2017 13:22
    הגב לתגובה זו
    12 4
    סגור
  • נכון. הוא צודק.
    יאיר 05/09/2017 14:59
    הגב לתגובה זו
    1 6
    שמרכז הליכוד יבחר בשופטים.
    סגור
  • 2.
    גם בחירת לוין פיקטיבית
    יאיר 05/09/2017 13:05
    הגב לתגובה זו
    3 14
    לוין לא נבחר לשר על ידי הציבור. הוא מונה על ידי נתניהו בגלל חנופה קבועה לבוס. כישורים לא קובעים כאן.
    סגור
  • לוין? מי זה? (ל"ת)
    רון 08/09/2017 12:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תראה לי עוד מדינה בעולם בה שרים נבחרים ישירות ? (ל"ת)
    ג'קי 06/09/2017 08:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • לא רק לוין
    זיבי 05/09/2017 13:57
    הגב לתגובה זו
    1 7
    ראו את כל הכוורת של זיבי
    סגור
  • 1.
    ממליץ לחור משהו ממרכז הליכוד... (ל"ת)
    אדם 05/09/2017 12:38
    הגב לתגובה זו
    0 6
    סגור