09:56 הדולר מוסיף 0.3% ונסחר ברמה של 3.523 שקלים

08:09 טבע הודיעה על השקת הגרסה הגנרית של DEPO-PROVERA בארה"ב >>

08:05 טרור בהר הדר: מחבל פתח בירי - שלושה הרוגים ישראלים

07:56 בורסות אסיה: הניקיי יורד 0.4%, שנחאי עולה 0.1%

18:01 מניית פייסבוק צללה הלילה במחזור גדול >>

21:06 הנפט קופץ 3% ונסחר מעל 52 דולר לחבית מזה 4 חודשים

18:35 מסיבת העיתונאים שהחריפה את הלחץ הערב במדדים >>

17:06 השערים היציגים: הדולר נקבע על 3.512 שקלים, האירו על 4.170 שקלים

16:41 בולטת באדום - מניית פייסבוק נופלת 2.5% בפתיחה בוול סטריט

15:29 דודו מזרחי מונה לתפקיד משנה למנכ"ל בקבוצת תנובה >>

14:20 ארדואן על משאל העם בעיראק: "חיילנו ערוכים לתגובה בגבול"

13:38 מניית איידיאו מאבדת 2.55% במחזור ער

13:04 יפן: ראש הממשלה הכריז על הקדמת הבחירות לחודש הבא

12:25 בולטות בת"א: פורסייט טסה 9%, קרדן אן.וי מזנקת 13.2%

11:57 מחאת הנכים: המשטרה חילקה דוחות למוחים שחסמו את כביש 1

10:47 סיטיגרופ: "הרוכשים בפועלים רואים בעסקה כהשקעה לטווח ארוך" >>

10:21 מניית ארפורט סיטי יורדת 2.3% ומשלימה 4 ימי ירידות רצופים

10:20 בולטות בת"א: אל על עולה 1.7%, פרוטרום עולה 1.3%

10:10 המשטרה החלה לחלק דו"חות לנכים שחוסמים את כביש 1 >>

08:44 כוחות צה"ל עצרו הלילה 20 מבוקשים ביהודה ושומרון

08:21 הדולר מאבד 0.4% ונסחר סביב 3.50 שקלים

08:18 עיראק: היום ייערך משאל העם לעצמאות הכורדים

07:53 האירו נחלש הבוקר 0.1% מול הדולר ונסחר סביב 1.193

07:52 מדד הניקיי היפני עולה 0.4%

20:30 לקראת תנודה חדה במדדים השבוע? שימו לב למצב הקיצון שמאיים להתפרץ >>

17:09 מחאת הנכים: כביש החוף נפתח לתנועה לאחר שנחסם למשך כשעה

17:03 שר החוץ הסעודי בנאומו באו"ם: "לא רואים סיבה להמשך הסכסוך הישראלי-ערבי

16:56 פרשת ישראל ביתנו: כתב אישום נגד איש העסקים משה קליסקי

13:55 מניית כלכלית ירושלים מרכזת מחזור חריג של 32.5 מיליון שקל >>

13:33 מדד SME60 ממשיך לתקן מעלה - מזנק עוד 1.4%

13:08 שטייניץ מגיב על החקירות בסביבתו >>

10:31 אקסלנס ברוקראז': "התקלה בתמר - אירוע חיובי לבזן" >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

השר לוין על מינוי חיות: "תהליך בחירה פיקטיבי"

 |  39
שיטת הסניוריטי
Share
כצפוי, הוועדה למינוי שופטים בחרה היום (ב') פה אחד בשופטת אסתר חיות לנשיאת בית המשפט העליון. חיות תחליף את מרים נאור ותושבע לתפקידה בסוף חודש אוקטובר. לתפקיד המשנה לנשיאה מונה השופט חנן מלצר.


בהתייחס לשיטת בחירת השופטים אמר השר יריב לוין כי הגיע הזמן לשנותה. "היום שוב מונתה נשיאה לבית המשפט העליון בהליך בחירה פיקטיבי הרומס את כל כללי המינויים בשירות הציבורי". עוד הוסיף כי "ציבור עצום מאס זה מכבר באופן שבו מתנהלת מערכת המשפט ומהפסיקות הפוסט ציוניות היוצאות תדיר משולחנם של השופטים המתמנים בדילים נסתרים מהעין".

חבר הוועדה לבחירת שופטים ויו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ רוברט אילטוב אמר כי על פי הסכמות שהושגו בוועדה, "הדיון צריך להיות עקרוני ולא פרסונלי". מוקדם יותר הבוקר הודיעה ח"כ נורית קורן מהליכוד, החברה גם היא בוועדה, כי לא תשתתף בהצבעה כאקט מחאה נגד שיטת הסניוריטי. במכתב שהעבירה לשרה שקד כתבה כי "יש טעם נפגם, בלשון המעטה, בקיום הליך בחירה מזויף, שבו מועמד אחד בלבד ותוצאותיו ידועות מראש". עוד טענה קורן כי שיטת הסניוריטי נוטלת ממנה את זכות ההצבעה שהופכת להיות חותמת גומי בלבד.כזכור, שרת המשפטים איילת שקד הביעה את הסתייגותה משיטת הסניוריטי הפועלת כיום והחליטה לשנות את השיטה לפיה השופט הוותיק ביותר בבית המשפט העליון הופך אוטומטית לנשיא לאחר פרישת הנשיא שסיים את כהונתו. במסגרת השינוי, הוועדה לבחירת שופטים צפויה לבחור בשופט המתאים ביותר על פי שיקולים שונים.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

39 תגובות ב-25 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
25 מר בין 10/09/2017 13:38 השר לוין זורע ריב ומדון מתוך נאמנות עיוורת לפטרונו
התחרות בין לוין-אמסלם-ביטן מי יהיה יותר בוטה בשיח במעמדו של בית המשפט העליון. הוא הצתה להפיכת ישראל למדינה דיקטטורית. שזכויות אזרח וזכויות חברתיות נרמסות במילים בוטות.
24 קורמורן 10/09/2017 10:03 הציבור מאס באנשי ציבור שפוגעים במערכת המשפט.
השותפים לקואליציה הנוכחית, המצטיינת בחשדות של שחיתות ועברות אחרות, מנסים כל דרך אפשרית לפגוע במערכת המשפט. בין אם היא טובה יותר או טובה פחות, מערכת המשפט היא אחת משלוש רגליים המגדירות שלטון דמוקרטי. רגל אחת, המחוקק, כבר כושלת, בהיותה חותמת גומי של ועדת שרים לחקיקה. פגיעה משמעותית במערכת המשפט, תבטיח מעבר חלק מדמוקרטיה לדמוקטטורה ומשם והלאה, שלא נדע צער...
23 צחי 06/09/2017 22:44 שר חוצפן
צריך לצחצח לה את הנעלים .
22 דודו 06/09/2017 20:52 תסמין קלאסי של דיקטטורים, רוצים לנטרל כל איום עליהם (ל"ת)
21 בגין 06/09/2017 19:59 איש דוחה עם פה גדול ומלוכלך
מנחם בגין לא מאמין שיש אנשים כאלה במחנהו ששוללים את אמירתו - יש שופטים בירושלים , יש .
20 תום 06/09/2017 14:57 עוד אפס מאופס שנהיה שר כי ליקק לחברי מרכז וראש ממשלה (ל"ת)
19 אחד 06/09/2017 11:19 נכון,לשם מה נבחרנו ?
שיטת הסניוריטי שעבדה עד היום נהדר לא מתאימה לנו. איך נוכל להשפיע ? איך נגרום לשופטים ללקק לנו ? אין נעשה "קומבינה" ? איך נשב בוועדות ונכרסם בורקסים עם פרצוף חשוב ? לשם מה נבחרנו אם לא לשלוט ולהחליט כל דבר ? קיצר: איך מצדיק את הדעה שאנחנו אפסים ודוחים ?
18 אבי 06/09/2017 09:10 בילבולים
מה הם מבלבלים את המוח? לא מתאים להם אז שישנו .למה הבבונים האלה יושבים בכנסת? במה השרה היא מתפקדת .שיפסיקו לדבר ויתחילו לעשות !
17 אריאל 05/09/2017 21:44 מישהו, צריך להעמיד את יריב על מקומו ולסתום לו את הפה. (ל"ת)
16 דמוקרטיה 05/09/2017 18:39 ללוין וחבריו קשה לשמור חוק ולכן החליטו לחסל את המשפט
רק בית המשפט קובע מה חוקי. אם בית המשפט קבע שהממשלה מפירה חוק אז הממשלה עבריינית, ובזה מסתיים הויכוח, כי לשם כך קיים בית משפט. יריב ואיילת שקד צווחני הדמוקרטיה מתכוונים להנהיג משטר פשיסטי, טוטאליטרי נוסח סטלין שבו העתונות, הפרלמנט ובתי המשפט סרים למרותם ולאזרח אין זכויות אלא לציית באופן עיוור. בדמוקרטיה אמיתית היו מניחים למערכת המשפט לקיים את הבחירות שלה ללא נגיעה של הרשות המבצעת והמחוקקת והיו חייבים לקבל כל פסיקה סופית של בתי המשפט. לכן הקוזק הנגזל לוין שרוממות הדמוקרטיה בגרונו הוא למעשה פייק אחד גדול, זיוף מארץ הזיופים. את סיפורי האגדות שלו הוא יכול למכור לכסילי הליכוד. לא הדמוקרטיה מעניינת אותו אלא רמיסה גסה של זכויות אישיות של בני אנוש !!! ובניגוד לרוח הדמוקרטיה
ג'קי 06/09/2017 08:43 במדינות נאורות שופטים שופטים ולא פולשים לסמכויות אחרות
נבחרי העם עם כל חסרונותינם (ויש המון) עדיפים על פני החונטה בשיטת חבר מביא חבר שהשתלטו על המדינה. הם לא מייצגים דבר מלבד את עצמם
אצה צודק 10/09/2017 01:23 בצפון קוריאה למשל (ל"ת)
אחד 06/09/2017 11:23 מה רצית ?
שארגון נהגי המוניות יבחר את שופטי העליון ? אולי ועד בעלי הדוכנים בשוק מחנה יהודה ?
בוחר 06/09/2017 19:54 בקיצור, אתה לא רוצה דמוקרטיה. (ל"ת)
הלוחש לטיפשים 05/09/2017 20:11 התגובה שלך מהווה לכאורה עילה לתביעת דיבה
תתייעץ עם עו"ד
15 אור לגויים 05/09/2017 18:27 בג"צ קבע שהממשלה מתנהלת באופן לא חוקי נקודה!
אבל יריב לוין, כמו כל פושע מורשע מאשים את בית המשפט. תפקיד הממשלה להתנהל על פי חוק ותפקיד בתי המשפט לקבוע מי צתנהל באופן חוקי ומי לא. וכל סיפורי יריב לוין הם קישקוש כי הוא לא זה שקובע מה חוקי.
ג'קי 06/09/2017 08:41 הגיע הזמן שמושחתי "חבר מביא חבר" יכבדו נבחרי העם (ל"ת)
14 ד"ר משה פרץ 05/09/2017 16:23 השר לוין, הטופ שבטופ
יש קבוצה קטנה ואיכותית של ח"כים סגני שרים ושרים בליכוד. הבעיה היא, שזו קבוצה קטנה, ונתניהו כמעט ולא סופר אותם. השר לוין, שר התירות, עושה עבודה מצוינת במשרדו. לישראל מגיעים למעלה משלושה צליוני תירים בשנה, ובכל רבעון נשבר השיא הקודם. מדבר מעט ועושה הרבה. יריב לוין, שתהיה לל ולכל עם ישראל שנה טובה ומבורכת.
מביא צליינים?...נהדר 06/09/2017 18:33 רוב התיירים שמגיעים הם צליינים נוצרים שבאים בעקבות ישו
ואם לוין יתמקד בשוק האיסלמי, אז יגיעו עשרות מיליונים
אחד 06/09/2017 11:22 התיירות בעליה?
אין לזה כל קשר ללוין. הטרור באירופה גבר ובארץ נחלש (לעת עתה). זו הסיבה היחידה לעליה בתיירות. לא ממשלה,לא ביבי,לא שרה ולא לוין קשורים לעניין
ירון 05/09/2017 20:19 עם כל הכבוד למה שאתה כותב ואין לי מושג אם זה נכון
הבן אדם אנטי דמוקרטיה. מבחינתי כל השאר לא משנה.
13 גמלאי 05/09/2017 16:17 מה רוצה שכול השופטים יהיו מתנחלים משיחים .ליכודניקים (ל"ת)
12 הרוזן 05/09/2017 16:17 לוין
גם הבחירות בםריימריז של המפלגות גם הם לא דמוקרטי היות ורק בעלי אינטרסים בוחרים מועמדים, ולא הציבור הרחב אם הציבור הרחב היה משתתף בבחירות של הנבחרים, הרי רובכם לא הייתם בכנסת
11 דניאל 05/09/2017 15:10 כנסו בבקשה.
כולם רואים מי זה השר לוין שהוא שייך לממשלה הגרועה המושחתת והעבריינית מאז קום המדינה...אבל במקרה הזה הוא צודק.לא יתכן שמישהו בכלל ובבתי המשפט בפרט יבחר לפי וותק ולא לפי כישורים. מה זה אנחנו נמצאים בבית אבות? בתורכיה או צפון קוריאה? גם ככה בתי המשפט מתנהלים ועושים כבתוך שלהם.
10 יאיר 05/09/2017 14:59 איך "נבחר" לוין?
מי בחר בלוין? הציבור לא בחר בו. הוא מונה על ידי נתניהו כנראה בתמורה על חנופה מתמדת. הוא ניהיה שר התעמולה במקום לעסוק בענייני משרדו.
9 מה עדיף 05/09/2017 14:55 בחירת שופט על פי מי שפוליטיקאי יותר ?
מה רע בלבחור מי שוותיק יותר שברור שהוא גם טוב כי הגיע להיות שופט בעליון ? מה רע שפוליטיקאים לא יכולים להתערב בבחירה ?
8 יצחק רונן 05/09/2017 14:54 השר לוין
מי שפקטיבי זה אתה השר לוין ומי אתה בכלל פוליטקאי קטן שמייצג את עצמו וקהל אנשים שמצביעים מהבטן ולא מהראש
7 קאטו הזקן 05/09/2017 14:24 שיטת השליטה הנצחית על הממשלה ומוקדי הכוח-חבר מביא חבר
פרופטאום מובילה שנבנה בזמן שמפא"י שלטה בכנסת-איך להמשיך לשלוט במדינה ועל הממשלה בלי לקבל את מנדט העם בבחירות.
6 שמואל מנשר 05/09/2017 14:21 עובדת עלינו
השר לוין צודק השרה שקד וחברה בנט עובדים על אנשי הימין , דיבורי רהב והצהרות ימניות למכביר, אבל מעשים אין, כל כולם חבית ריקה המשמיעה רעש , או בשפה שאולי יבינו: איסתרא בלגינה קישקוש
5 יש ר א לי 05/09/2017 14:03 לוין, אולי נבחר שופטים כמו בליכוד? ונקבל:
אורן חזן, ביטן, אמסלם, רגב, עזוז, וגם לוין, איזו נבחרת מופלאה של מדינה... סכנה אמיתית לקיומנו.
ג'קי 06/09/2017 08:46 הנה לך ההתנשאות
הבוחר לא יודע מה עושה - "הוא דביל" ו"חסר השכלה" צריך איזה גוף מחנך שיהיה מעל הדמוקרטיה שיתקן את הבחירה שלו... אז מה אם הוא לא מייצג רוב או בכלל לא מייצג... והרי לך פאשיזם
4 ישראלי 05/09/2017 13:28 בושה לשופטי בית המשפט העליון. מתנהגים כגנבים בלילה.
אוי לאותה בושה. במקום משפט מקבלים משפח. בכל סקטור אחר במדינה היו פוסלים שיטת בחירה שכזו. ודווקא במקום הזה של בית המשפט העליון - מתנהגים כגנבים בלילה. צוחקים עלינו האזרחים, ועל המדינה בעיניים. אין אחד שיכול ו/או רוצה להתעסק איתם. כולם מפחדים, ואנחנו משלמים את המחיר. בוז גדול למערכת המשפט המצחינה הזו.
3 כאילו בחירות... 05/09/2017 13:22 השר לוין צודק! (ל"ת)
יאיר 05/09/2017 14:59 נכון. הוא צודק.
שמרכז הליכוד יבחר בשופטים.
2 יאיר 05/09/2017 13:05 גם בחירת לוין פיקטיבית
לוין לא נבחר לשר על ידי הציבור. הוא מונה על ידי נתניהו בגלל חנופה קבועה לבוס. כישורים לא קובעים כאן.
רון 08/09/2017 12:07 לוין? מי זה? (ל"ת)
ג'קי 06/09/2017 08:47 תראה לי עוד מדינה בעולם בה שרים נבחרים ישירות ? (ל"ת)
זיבי 05/09/2017 13:57 לא רק לוין
ראו את כל הכוורת של זיבי
1 אדם 05/09/2017 12:38 ממליץ לחור משהו ממרכז הליכוד... (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש