ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

ההצעה שמשגעת את צרכני הקולנוע בארה"ב - 9.95 דולר לחודש

בית קולנוע, צילום: Getty Images IL
ההצעה של אחת ממייסדי נטפליקס משגעת את אמריקה. בשנת 2016 הצטרף מיץ' לאו לחברת סטארטאפ בשם MoviePass שהציעה מנוי חודשי לבתי הקולנוע בארה"ב תמורת סכום שמתחיל ב-30 דולר לחודש. החברה שנוסדה ב-2011 הציגה כי היא מכסה מעל 90% מבתי הקולנוע בארה"ב ולאו שהצטרף כמנכ"ל כנראה חשב שאפשר לעשות לתחום הקולנוע את המהפכה שעשתה נטפליקס לתחום הטלוויזיה. לקח לו קצת יותר משנה להטיל את הפצצה: שלמו רק 9.95 דולר לחודש ותוכלו ללכת לכמה סרטים שתרצו, או לפחות לכמעט כמה סרטים שתרצו (פעם ב-24 שעות).  

איך זה עובד? כדי מי שרוצה להצטרף לשירות של MoviePass צריך להוציא כרטיס חיוב (debit card) ולאחר מכן להוריד את האפליקציה. הדבר הבא זה להיות במרחק קצר מהקולנוע (100 יארד, כ-91 מטרים). אז המשתמש פשוט נכנס לאפליקציה, רוכש את הכרטיס לסרט המבוקש ומשלם באמצעות כרטיס החיוב. MoviePass משלמת את מחיר הכרטיס המלא (לא כולל SD איימקס וכו'), המנוי נכנס חינם, הוא כבר שילם את ה-9.95 דולר החודשיים שלו. 

כמה זה אטרקטיבי? מדובר בהצעה אטרקטיבית למדיי בהתחשב בעובדה שכרטיס קולנוע ממוצע בארה"ב עולה 8.65 דולר ובערים כמו סן פרנסיסקו או ניו יורק תצטרכו להיפרד מסביב 15 דולר בשביל לראות סרט בקולנוע. כלומר MoviePass מספסדת את מחיר הכרטיס עבור המנויים. או במילים אחרות, מפסידה עליהם כסף. 

איך זה אפשרי? אז במקביל להודעה הדרמטית על 9.95 דולר לחודש ותראו כמה סרטים שאתם רוצים בקולנוע, MoviePass הודיעה על מכירת השליטה בחברה לחברת ציבורית קטנה בבורסה האמריקנית בשם Helios and Matheson Analytics. מנכ"ל החברה הרוכשת אמר בצמוד להודעה על הרכישה כי ההיגיון מאחורי המהלך הוא להגיע לבסיס רחב ככל שניתן של לקוחות ובכך לאסוף מידע על הרגלי הצפייה של אמריקנים רבים, מה שצפוי לספק למפרסמים בסיס מידע רחב. "זה לא שונה מפייסבוק או גוגל. ככל שאנו מבינים טוב יותר את הקהל, כך אנו יכולים לפלח אותו בצורה טובה יותר", אמר פארנוורת'.

ועוד משהו: MoviePass צפויה לצאת להנפקה ראשונית בחודש מארס הקרוב, קצת באזז תקשורתי לא יזיק. והמהלך של סרטים ללא הגבלה ב-9.95% דולר לחודש תפס את הכותרות הכל האתרים בארה"ב והפך לאחד הסיפורים היותר נקראים השבוע בארה"ב. 

ומה קורה בישראל? הקשיים אליה נקלעה רשת גלובוס מאקס לא מעידים על התעשייה כולה. מאז 2005 נרשמת עלייה במכירת הכרטיסים בישראל שמגיעה למיליון כרטיסים בשנה. מדובר במגמה שבאה בניגוד לזו שנרשמת מעבר לים של דשדוש במכירת כרטיסים ואפילו ירידה. ב־2016 למשל נמכרו בישראל 17 מיליון כרטיסי קולנוע, ושנת 2017 צפויה להסתיים לפי התאחדות ענף הקולנוע בישראל, עם עלייה של 20% במכירת הכרטיסים.
תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לא כלכלי
    מוטי 17/08/2017 17:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא יעבוד, מחיר יעלה או שיפסידו כסף ויפשטו רגל .גוגל זה לא יהיה .אם הייתי משקיע זה רק שורט עליה .
    סגור
  • 2.
    צריך לעשות חרם על בתי הקולנוע
    אילן 17/08/2017 17:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אומנם מדברים על שיא צופים בבתי הקולנוע, אבל אם תבדקו באתרי ההזמנות של בתי הקולנוע כמעט כל אולמות הקולנוע יש רק צופים ספורים, למה צריך כל הזמן צריך לחפש איך להוזיל את כרטיסי הקולנוע היקרים? למה שזה לא יהיה מראש מחיר זול שהאולמות יהיו כל הזמן מפוצצים בצופים ?
    סגור
  • 1.
    יש כל מיני דילים רק פריארים משלמים מחיר מלא (ל"ת)
    פנסיונר 17/08/2017 16:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור