22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה צללה >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה בזק של 9% מהשיא, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של הקרן הגדולה בעולם - הנה ההחזקות המרכזיות >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

אתר ההזמנות הפופולרי 'בוקינג' ספג קנס של 3 מיליון שקלים

 |  42
שקיפות מחירים
Share
הרשות להגנת הצרכן החליטה לקנוס את אתר ההזמנות "בוקינג" בסכום גדול של 3 מיליון שקלים, זאת בגין הטעיית לקוחות. חברת בוקינג היא אחת החברות המובילות בעולם להזמנת מלונות דרך האינטרנט ולפי הערכות, כל הזמנה חמישית של ישראלים למלונות בארץ מבוצעת באמצעות 'בוקינג'.


הסיבה לקנס היא העובדה שהחברה מפרסמת באתר מחירי הלינה ללא תוספת מע"מ. כתוצאה מכך, בהגיעם לבתי המלון, האורחים נדרשים לתוספת של 17% על מחיר ההזמנה, וזאת למרות החוק בישראל שלפיו עסקים מחויבים להציג לצרכנים את המחיר הכולל (כלומר כלול מע"מ). אינספור ישראלים כבר התרעמו על עניין זה. אמנם ב'בוקינג' כותבים הערות המציינות כי המע"מ אינו מחושב במחיר המוצג לאזרחי ישראל, אך אלו נכתבות  בגופן קטן ובמיקום זניח. לכן, לטענת הרשות להגנת הצרכן בוקינג אינה עומדת בהוראות החוק. אגב, באילת אין מע"מ ולכן ההתייחסות של הרשות להגנת הצרכן הייתה לגבי עסקאות שנעשו בארץ אך לא באילת. 

עמדתה הבסיסית של בוקינג הינה שהאתר הוא בינלאומי ואינו ישראלי וכי הגרסה העברית היא רק בגדר תרגום לשם נוחיות המשתמש כאשר אי ציון המחיר כולל המע"מ נובע לטענתה, מכך שאין החברה יודעת האם מזמין החופשה הוא תושב ישראל או תייר, הפטור ממע"מ. מעבר לכך, בבוקינג טענו כי מקום מושבה של החברה הוא בהולנד (שם יושבים שרתיה) ולכן היא פועלת בהתאם לחוק ההולנדי. מנגד הטענה הייתה שמרבית הזיקות של האתר הישראלי נוגעות לישראל ולא להולנד ובאופן כללי מרגע שהאתר הוא בינלאומי, דווקא הזיקה למקום המושב של הספקית נחלשת. בוקינג משקוות עשרות אלפי יחידות נופש בישראל (שלא באילת) ומבחינת הרשות להגנת הצרכן, כל יחידה שבה המחיר מוצג ללא המע"מ היא הפרה נפרדת. רו"ח אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות: "כתוצאה מהצגת המחירים ללא מע"מ, נגרמת עוגמת נפש לאורחי המלונות שנדרשו לשלם מע"מ כחוק על העסקה שביצעו מבלי שידעו שהסכום שנדרשו לשלם לא כולל זאת. התאחדות המלונות התריעה לא מכבר בעניין ואנו יודעים ובטוחים שיחד עם הרשות להגנת הצרכן נמגר את התופעה למען שקיפות מחירים מלאה". באתר בוקינג החלו בעדכון מחירי ההזמנות כולל סכומי המע"מ הנדרשים לתשלום.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

42 תגובות ב-30 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
30 עידו 19/08/2017 12:06 יושבים ברוטשילד בתא עם נציגים בארץ - היכנסו
שקר וכזב!!! עובדים ישראלים. משרד ברוטשילד. 1 לכל 5 הזמנות בארץ זה של ישראלים וזאת הכנסה נטו. הם מטעים את כולם והרסו בגלל זה את משרדי הנסיעות בארץ.
29 מיקי 16/08/2017 11:47 איזה שטויות
לא מעדכנים מחירים. הכל נשאר אותו דבר
28 לירן 16/08/2017 08:15 באגודה עושים אותו דבר
ושם הוא דיברתי עם נציג שאמר לי במפורש שזאת טעות שלהם ושם מצטערים על זה
27 סיון 15/08/2017 18:43 ברור שהם יוצאים הכי זולים - הם לא מחשיבים את המע"מ
ומבטיחים הבטחות שווא שאם יימצא אותו חדר במחיר זול יותר באתר אחר - הם יחזירו את ההפרש. פניתי אליהם כי אחרי הוספת המעמ לחישוב - בוקינג יצאו גבוהים בהרבה - בקשתי שיחזירו לי את ההפרש והם מורחים אותי בסיפורים. התביעה הייצוגית השניה בדרך.
אורי 16/08/2017 15:52 השוואת מחיר
ברור גם לי לא עונים מחפש את הכתובת שלהם לשלוח תביעה קטנה ?
26 תומר 15/08/2017 17:25 הם מציינים את זה! למה עושים הזמנה בלי לקרוא את המידע?
לא שמתי לב פעם ראשונה, כשגיליתי התעצבנתי אבל תכלס לא באמת קראתי את הכל. למדתי לקח חשוב לגבי כל רכישה שאני עושה.
25 ירון 15/08/2017 12:31 גם דירוג האורחים הוא מגמתי
פרסמתי תגובה למקום ששהיתי בו באיטליה בפרסום הופיע רק הדברים החיוביים שרשמתי. את המינוסים הם השמיטו..
24 אורי 15/08/2017 09:44 מה הכתובת שלהם הארץ למשלוח תביעה
בנוסף הם גם מסתירים את הכתובת שלהם הארץ שלא לנוכל לשלוח להם תביעות. מי יכול לעזור עם הכתובת דואר שלהם בארץ לשלוח להם תביעה קטנה ? הם אלופים הטעיה והסתרת "מידע חשוב"
מיקי 16/08/2017 11:48 לפי האתר, צריך לשלוח להולנד (ל"ת)
חיים 15/08/2017 11:54 גם אני מחפש אותם כנ"ל (ל"ת)
23 פיני 15/08/2017 07:11 ישראלים עם קשה
בביסטוריה שלי בבוקינג 354 הזמנות בחו"ל במחיר הטוב ביותר. ובכולם התיאור היה מדויק ובשפתנו אפס נפילות. למה הישראלים קשים? מלונות בישראל מקבלים ציון 8-10 מתיירים מחו"ל, הישראלים נותנים 5-6. חוכמולוגים. בוקינג מציין בפירוש איזה מיסים נדרשים כולל מס עירייה.
22 ירון 14/08/2017 23:16 גם דירוג האורחים הוא מגמתי
פרסמתי תגובה למקום ששהיתי בו באיטליה בפרסום הופיע רק הדברים החיוביים שרשמתי. את המינוסים הם השמיטו..
21 דני 14/08/2017 21:13 לא רק בעיית המע"מ אלא חיוב נוסף
בנוסף לתרגיל המע"מ שכתוב כאן הם מחייבים גם על המרת מט"ח נדמה לי משהוא כמו 5 דולר על המרת מט"ח ..ממש כעסתי דיברתי עם המלון ..ואמרו לי שזה חיוב של בוקבנט ש ויש לפנות אליהם.עד היום אני לא מבין מחיר הלילה נקבע בש"ח מדוע חייבו אותי בהמרת מט"ח ? הודעתי למלון שזאת הפעם האחרונה שאני מגיע אלהם יתכן שהמלון לא "אשם" אבל אותי לא יראו יותר
20 ריטה 14/08/2017 19:05 גם אני נפלתי בפח!!
זה מה שקרה לי כשהזמנתי מלון בצפון הארץ!! המחיר זינק ובאמת שלא ידעתי כל עניין המע״מ ... בהזמנות לחו״ל נהננו מהאתר ולא היו בעיות!! ממש התאכזבתי הפעם!!
19 אילנית 14/08/2017 18:40 רק טרוולאור
זה בדיוק הענין טרוילאור כוללת בעיסקה את המעמ ואין הפתעות כנסו לטרוולאור
18 אילנית 14/08/2017 18:38 בדיוק מה שמגיע להם
פעמיים אכלתי אותה איתם והגעתי למלון והצטרכתי להוסיף אמרתי לכל חברותיי
17 אנונימי 14/08/2017 18:29 בוקינג גוזרים 15 עד 25 רווח על כל עסקה (ל"ת)
16 אנה 14/08/2017 18:09 חוק הגנת הצרכן
כי לקוח בא לשלם מחיר ופתאום רואה מחיר הרבה יותר גבוה. יש אתרים אמינים ברמת שירות גבוהה, אחד מהם TRAVELOR. ממליצה
15 אורית 14/08/2017 16:32 למה לקנות ממי שלא משלם למדינה? ממליצה על אתר טרוולאור
ממליצה לכם שתמיד תקנו באתר "טרוולאור" הוא ישראלי זול וממש מעולה וכולל מע"מ במחירים שהוא מציג ומוכר חופשות במלונות בארץ ובכל רחבי העולם. מחירים מעולים! מניסיון אין על השירות שלהם!!!
14 לקוח לצערי 14/08/2017 16:28 חדר מרתף
( כי אני לא מוכן לשלם יותר) עשיתי השוואה ויצא שלקחתי את הזול אבל חרא חדר מרתףףף במתחת לאדמה עשיתי השווה חוזרת מול טרוולאור ואז גילתי שלטרוולאור אין חדרים פח לא הכל כסף בחיים זה כלל שצריך להבין אותו בעולם העסקים יש עינין להיות בן אדם ולעניין המעמ למה להציג מחיר לא סופי ?? לא כולם מדברים בשפת העסקנים אם במדינה שלנו כולם היו בעלי עסקים מקובל אבל לא ..
13 מירה 14/08/2017 16:18 מע״מ חובה לפרסם מחירים כולל מע״מ
מכירה חברת תיירות שמקפידה לשמור על כול החוקים ולפרסם מחירי מלונות כולל מע״מ ושמה״ טרוולאור״.
12 גרגמל 14/08/2017 14:55 התביעה היצוגית בסך מיליארדי שקלים בדרך !
מי מרים את הכפפה ?
11 הופתעתי לטובה 14/08/2017 14:52 אחרי ההפתעה לטובה מההזדמנויות הזולות שיש שם זה לא נורא.
בפעם הראשונה הופתעתי מהמע"מ אבל המחיר בכלל היה כל כך נמוך ומשתלם שזה לא היתה בעיה כלל. מאז אני לא מופתע רק נהנה מהם שוב ושוב.
אחד מהענף 14/08/2017 15:19 הופתעתי לרעה מהמחירים בבוקינג. אחד היקרים .ממליץ על
אגודה וטרוולאור הישראלי עם המחירים הכי זולים
10 מישהו 14/08/2017 14:32 גיבורים על חלשים
גוגל גונבת מיליונים מישראל ולא נוגעים בה
9 אחד שמכיר 14/08/2017 14:13 על זה קנסו אותם? שמעו מה הם עושים
אם אתם נכנסים מספר פעמים הם מעלים את המחירים ומצמצמים מקומות. נסו להיכנס ממחשב עם IP אחר ותראו שהמחיר חוזר לזה שהיה בהתחלה.
8 שלמה 14/08/2017 14:08 אני הזמנתי מלונות בארץ והבנתי בקלות שהמחיר לא כולל מע"מ
כל מה שצריך לעשות זה לקרוא את כל מה שכתוב בדף לגבי אותו המלון. אז גם לא תהיה אי הבנה לגבי האם הזמנתי חדר זוגי ליחיד או לזוג. לא מספיק לקרוא רק את המחיר ויאללה, ללחוץ על כפתור הזמן.
7 אדי 14/08/2017 13:44 אתר לא הוגן ורמאי, בלי קשר למע"מ היו לי איתם כמה בעיות. (ל"ת)
6 חוסר הגינות 14/08/2017 13:36 חוצפה ישראלית
רשום במפורש שהמחיר אינו כולל מע"מ גם בהזמנות למדינות אחרות מצויין אם צריך להוסיף תשלום מקומי . אני משתמש הרבה באתר וב אפליקציה שלהם. ישראלים חוכמולגים כמו תמיד מנסים את מזלם ."לא ידענו שזה לא כולל מעמ."
אל תדפוק אותי 14/08/2017 16:23 תקרא את החוקים במדינה שלך ואז תפתח תפה
מה הקשר בגלל זה מותר להציג מחר לא כולל ?? אתה מדבר שטיות
דרור 14/08/2017 14:53 חוצפה של אתר
לא רשום ולא במפורש .ותפסיק ללקק לבוסים שלך בבוקינג. רשום באותיות דקיקות ורפות בצד העמוד השני שיכול להיות שאזרח ישראלי יצטרך להוסיף מעמ. אין בשום מקום מחיר כולל מעמ כפי שמחייב החוק וכפי שנוהגים כל האתרים באר. פשוט הונאה. העובדה שהמון ישראלים נופילם בפח אומרת הכל.
5 בעל צימר 14/08/2017 13:17 הם דווקא הגונים בסך הכל. מביאים לנו תיירים מכל העולם.
בטלפון אני אומר את עניין המע"מ. אנשים קצת מתאכזבים.
4 הסרן 14/08/2017 13:03 אפליקציה מצויינת והגונה (ל"ת)
3 איציק מנדל 14/08/2017 13:01 יש שופטים בישראל !!גם אותי סידרו ככה !!! (ל"ת)
מיסטר 14/08/2017 13:49 סידרו אותך?
כתוב אצלם בכל מקום שזה לא כולל מעמ, פשוט במקום לקרוא, רצת לספר לחברים איך אתה מזמין באינטרנט ומקבל אחלה מחירים...
2 חיים 14/08/2017 12:36 יש עוד בעיות
הגיע הזמן שיעשו סדר באתר הזה. אם המחיר במלונות הוא ליחיד או זוג צריך לציין זאת בברור. לא יכול להיות שיכתבו חדר זוגי ובעצם הם מתכוונים לאדם יחיד בחדר זוגי. כבר הייתי במצב מאוד לא נעים בבית המלון לאחר שחשבתי שהזמנתי לזוג והתברר לי שהזמנתי חדר זוגי אך לאדם יחיד והייתי צריך לשלם תשלום נוסף עבור אשתי לאחר שעיכבו אותנו בחדר האוכל ( מצב מביך ביותר).
יהודה 14/08/2017 14:11 זה קרה גם לי במלון בים המלח
כבר הייתי קרוב לביטול העסקה ולחזור הבייתה , התברר שההזמנה הייתה לשניים אבל בוקינג רשם רק אחד . כמעט הגשתי נגדם תביעה משפטית
1 בן 14/08/2017 11:23 תכלס מצויין בצורה די ברורה שהמחירים אינם כוללים מעמ
וחבל שהציבור לא קורא.
אבי 14/08/2017 18:52 אתה מתכוון שתכלס הם רמאים (ל"ת)
turh 14/08/2017 16:30 שבוע שעבר זה קרא לי הגעתי למלון והוספתי מעם ממש התעצבנת
יותא לא אזמין דרכם
איציק 14/08/2017 14:21 ממש לא
אם כזה ברור למה התקשרו אלי יום למחרת ממלון גליליון לודא שאני יודע כי המחיר ללא מע"מ.הנציגה אמרה שהיו הרבה בעיות עם בוקינג.כמובן שביטלתי
מבולבל 14/08/2017 14:14 אז השופט סתם משועמם?
אולי הוסיפו זאת לאחר התביעה.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש