ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

אתר ההזמנות הפופולרי 'בוקינג' ספג קנס של 3 מיליון שקלים

צימר עם בריכה, צילום: Getty images Israel
הרשות להגנת הצרכן החליטה לקנוס את אתר ההזמנות "בוקינג" בסכום גדול של 3 מיליון שקלים, זאת בגין הטעיית לקוחות. חברת בוקינג היא אחת החברות המובילות בעולם להזמנת מלונות דרך האינטרנט ולפי הערכות, כל הזמנה חמישית של ישראלים למלונות בארץ מבוצעת באמצעות 'בוקינג'.
הסיבה לקנס היא העובדה שהחברה מפרסמת באתר מחירי הלינה ללא תוספת מע"מ. כתוצאה מכך, בהגיעם לבתי המלון, האורחים נדרשים לתוספת של 17% על מחיר ההזמנה, וזאת למרות החוק בישראל שלפיו עסקים מחויבים להציג לצרכנים את המחיר הכולל (כלומר כלול מע"מ). אינספור ישראלים כבר התרעמו על עניין זה. אמנם ב'בוקינג' כותבים הערות המציינות כי המע"מ אינו מחושב במחיר המוצג לאזרחי ישראל, אך אלו נכתבות  בגופן קטן ובמיקום זניח. לכן, לטענת הרשות להגנת הצרכן בוקינג אינה עומדת בהוראות החוק. אגב, באילת אין מע"מ ולכן ההתייחסות של הרשות להגנת הצרכן הייתה לגבי עסקאות שנעשו בארץ אך לא באילת. 
עמדתה הבסיסית של בוקינג הינה שהאתר הוא בינלאומי ואינו ישראלי וכי הגרסה העברית היא רק בגדר תרגום לשם נוחיות המשתמש כאשר אי ציון המחיר כולל המע"מ נובע לטענתה, מכך שאין החברה יודעת האם מזמין החופשה הוא תושב ישראל או תייר, הפטור ממע"מ. מעבר לכך, בבוקינג טענו כי מקום מושבה של החברה הוא בהולנד (שם יושבים שרתיה) ולכן היא פועלת בהתאם לחוק ההולנדי. מנגד הטענה הייתה שמרבית הזיקות של האתר הישראלי נוגעות לישראל ולא להולנד ובאופן כללי מרגע שהאתר הוא בינלאומי, דווקא הזיקה למקום המושב של הספקית נחלשת. בוקינג משקוות עשרות אלפי יחידות נופש בישראל (שלא באילת) ומבחינת הרשות להגנת הצרכן, כל יחידה שבה המחיר מוצג ללא המע"מ היא הפרה נפרדת. 
רו"ח אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות: "כתוצאה מהצגת המחירים ללא מע"מ, נגרמת עוגמת נפש לאורחי המלונות שנדרשו לשלם מע"מ כחוק על העסקה שביצעו מבלי שידעו שהסכום שנדרשו לשלם לא כולל זאת. התאחדות המלונות התריעה לא מכבר בעניין ואנו יודעים ובטוחים שיחד עם הרשות להגנת הצרכן נמגר את התופעה למען שקיפות מחירים מלאה". באתר בוקינג החלו בעדכון מחירי ההזמנות כולל סכומי המע"מ הנדרשים לתשלום.
תגובות לכתבה(44):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 31.
    מעמ
    דוד 13/10/2017 15:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש משהו אחד שלא ברור לי מדוע תיירים בארץ אינם משלמים מעמ בהזמנה דרך בוקינג ואילו בחו"ל שאנחנו נחשבים התיירים המחיר המוצג כולל מעמ ?
    סגור
  • 30.
    יושבים ברוטשילד בתא עם נציגים בארץ - היכנסו
    עידו 19/08/2017 12:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקר וכזב!!! עובדים ישראלים. משרד ברוטשילד. 1 לכל 5 הזמנות בארץ זה של ישראלים וזאת הכנסה נטו. הם מטעים את כולם והרסו בגלל זה את משרדי הנסיעות בארץ.
    סגור
  • 29.
    איזה שטויות
    מיקי 16/08/2017 11:47
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא מעדכנים מחירים. הכל נשאר אותו דבר
    סגור
  • 28.
    באגודה עושים אותו דבר
    לירן 16/08/2017 08:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ושם הוא דיברתי עם נציג שאמר לי במפורש שזאת טעות שלהם ושם מצטערים על זה
    סגור
  • 27.
    ברור שהם יוצאים הכי זולים - הם לא מחשיבים את המע"מ
    סיון 15/08/2017 18:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומבטיחים הבטחות שווא שאם יימצא אותו חדר במחיר זול יותר באתר אחר - הם יחזירו את ההפרש. פניתי אליהם כי אחרי הוספת המעמ לחישוב - בוקינג יצאו גבוהים בהרבה - בקשתי שיחזירו לי את ההפרש והם מורחים אותי בסיפורים. התביעה הייצוגית השניה בדרך.
    סגור
  • השוואת מחיר
    אורי 16/08/2017 15:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור גם לי לא עונים מחפש את הכתובת שלהם לשלוח תביעה קטנה ?
    סגור
  • 26.
    הם מציינים את זה! למה עושים הזמנה בלי לקרוא את המידע?
    תומר 15/08/2017 17:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא שמתי לב פעם ראשונה, כשגיליתי התעצבנתי אבל תכלס לא באמת קראתי את הכל. למדתי לקח חשוב לגבי כל רכישה שאני עושה.
    סגור
  • 25.
    גם דירוג האורחים הוא מגמתי
    ירון 15/08/2017 12:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרסמתי תגובה למקום ששהיתי בו באיטליה בפרסום הופיע רק הדברים החיוביים שרשמתי. את המינוסים הם השמיטו..
    סגור
  • 24.
    מה הכתובת שלהם הארץ למשלוח תביעה
    אורי 15/08/2017 09:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנוסף הם גם מסתירים את הכתובת שלהם הארץ שלא לנוכל לשלוח להם תביעות. מי יכול לעזור עם הכתובת דואר שלהם בארץ לשלוח להם תביעה קטנה ? הם אלופים הטעיה והסתרת "מידע חשוב"
    סגור
  • כתובת
    איציק 15/10/2017 14:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העתובת של בוקינג רוטשילד 3 תל אביב
    סגור
  • טען עוד
  • לפי האתר, צריך לשלוח להולנד (ל"ת)
    מיקי 16/08/2017 11:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גם אני מחפש אותם כנ"ל (ל"ת)
    חיים 15/08/2017 11:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    ישראלים עם קשה
    פיני 15/08/2017 07:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בביסטוריה שלי בבוקינג 354 הזמנות בחו"ל במחיר הטוב ביותר. ובכולם התיאור היה מדויק ובשפתנו אפס נפילות. למה הישראלים קשים? מלונות בישראל מקבלים ציון 8-10 מתיירים מחו"ל, הישראלים נותנים 5-6. חוכמולוגים. בוקינג מציין בפירוש איזה מיסים נדרשים כולל מס עירייה.
    סגור
  • 22.
    גם דירוג האורחים הוא מגמתי
    ירון 14/08/2017 23:16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    פרסמתי תגובה למקום ששהיתי בו באיטליה בפרסום הופיע רק הדברים החיוביים שרשמתי. את המינוסים הם השמיטו..
    סגור
  • 21.
    לא רק בעיית המע"מ אלא חיוב נוסף
    דני 14/08/2017 21:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בנוסף לתרגיל המע"מ שכתוב כאן הם מחייבים גם על המרת מט"ח נדמה לי משהוא כמו 5 דולר על המרת מט"ח ..ממש כעסתי דיברתי עם המלון ..ואמרו לי שזה חיוב של בוקבנט ש ויש לפנות אליהם.עד היום אני לא מבין מחיר הלילה נקבע בש"ח מדוע חייבו אותי בהמרת מט"ח ? הודעתי למלון שזאת הפעם האחרונה שאני מגיע אלהם יתכן שהמלון לא "אשם" אבל אותי לא יראו יותר
    סגור
  • 20.
    גם אני נפלתי בפח!!
    ריטה 14/08/2017 19:05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זה מה שקרה לי כשהזמנתי מלון בצפון הארץ!! המחיר זינק ובאמת שלא ידעתי כל עניין המע״מ ... בהזמנות לחו״ל נהננו מהאתר ולא היו בעיות!! ממש התאכזבתי הפעם!!
    סגור
  • 19.
    רק טרוולאור
    אילנית 14/08/2017 18:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה בדיוק הענין טרוילאור כוללת בעיסקה את המעמ ואין הפתעות כנסו לטרוולאור
    סגור
  • 18.
    בדיוק מה שמגיע להם
    אילנית 14/08/2017 18:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פעמיים אכלתי אותה איתם והגעתי למלון והצטרכתי להוסיף אמרתי לכל חברותיי
    סגור
  • 17.
    בוקינג גוזרים 15 עד 25 רווח על כל עסקה (ל"ת)
    אנונימי 14/08/2017 18:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    חוק הגנת הצרכן
    אנה 14/08/2017 18:09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כי לקוח בא לשלם מחיר ופתאום רואה מחיר הרבה יותר גבוה. יש אתרים אמינים ברמת שירות גבוהה, אחד מהם TRAVELOR. ממליצה
    סגור
  • 15.
    למה לקנות ממי שלא משלם למדינה? ממליצה על אתר טרוולאור
    אורית 14/08/2017 16:32
    הגב לתגובה זו
    2 3
    ממליצה לכם שתמיד תקנו באתר "טרוולאור" הוא ישראלי זול וממש מעולה וכולל מע"מ במחירים שהוא מציג ומוכר חופשות במלונות בארץ ובכל רחבי העולם. מחירים מעולים! מניסיון אין על השירות שלהם!!!
    סגור
  • 14.
    חדר מרתף
    לקוח לצערי 14/08/2017 16:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ( כי אני לא מוכן לשלם יותר) עשיתי השוואה ויצא שלקחתי את הזול אבל חרא חדר מרתףףף במתחת לאדמה עשיתי השווה חוזרת מול טרוולאור ואז גילתי שלטרוולאור אין חדרים פח לא הכל כסף בחיים זה כלל שצריך להבין אותו בעולם העסקים יש עינין להיות בן אדם ולעניין המעמ למה להציג מחיר לא סופי ?? לא כולם מדברים בשפת העסקנים אם במדינה שלנו כולם היו בעלי עסקים מקובל אבל לא ..
    סגור
  • 13.
    מע״מ חובה לפרסם מחירים כולל מע״מ
    מירה 14/08/2017 16:18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מכירה חברת תיירות שמקפידה לשמור על כול החוקים ולפרסם מחירי מלונות כולל מע״מ ושמה״ טרוולאור״.
    סגור
  • 12.
    התביעה היצוגית בסך מיליארדי שקלים בדרך !
    גרגמל 14/08/2017 14:55
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מי מרים את הכפפה ?
    סגור
  • 11.
    אחרי ההפתעה לטובה מההזדמנויות הזולות שיש שם זה לא נורא.
    הופתעתי לטובה 14/08/2017 14:52
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בפעם הראשונה הופתעתי מהמע"מ אבל המחיר בכלל היה כל כך נמוך ומשתלם שזה לא היתה בעיה כלל. מאז אני לא מופתע רק נהנה מהם שוב ושוב.
    סגור
  • הופתעתי לרעה מהמחירים בבוקינג. אחד היקרים .ממליץ על
    אחד מהענף 14/08/2017 15:19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אגודה וטרוולאור הישראלי עם המחירים הכי זולים
    סגור
  • 10.
    גיבורים על חלשים
    מישהו 14/08/2017 14:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גוגל גונבת מיליונים מישראל ולא נוגעים בה
    סגור
  • 9.
    על זה קנסו אותם? שמעו מה הם עושים
    אחד שמכיר 14/08/2017 14:13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אם אתם נכנסים מספר פעמים הם מעלים את המחירים ומצמצמים מקומות. נסו להיכנס ממחשב עם IP אחר ותראו שהמחיר חוזר לזה שהיה בהתחלה.
    סגור
  • 8.
    אני הזמנתי מלונות בארץ והבנתי בקלות שהמחיר לא כולל מע"מ
    שלמה 14/08/2017 14:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל מה שצריך לעשות זה לקרוא את כל מה שכתוב בדף לגבי אותו המלון. אז גם לא תהיה אי הבנה לגבי האם הזמנתי חדר זוגי ליחיד או לזוג. לא מספיק לקרוא רק את המחיר ויאללה, ללחוץ על כפתור הזמן.
    סגור
  • 7.
    אתר לא הוגן ורמאי, בלי קשר למע"מ היו לי איתם כמה בעיות. (ל"ת)
    אדי 14/08/2017 13:44
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 6.
    חוצפה ישראלית
    חוסר הגינות 14/08/2017 13:36
    הגב לתגובה זו
    1 2
    רשום במפורש שהמחיר אינו כולל מע"מ גם בהזמנות למדינות אחרות מצויין אם צריך להוסיף תשלום מקומי . אני משתמש הרבה באתר וב אפליקציה שלהם. ישראלים חוכמולגים כמו תמיד מנסים את מזלם ."לא ידענו שזה לא כולל מעמ."
    סגור
  • תקרא את החוקים במדינה שלך ואז תפתח תפה
    אל תדפוק אותי 14/08/2017 16:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הקשר בגלל זה מותר להציג מחר לא כולל ?? אתה מדבר שטיות
    סגור
  • חוצפה של אתר
    דרור 14/08/2017 14:53
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא רשום ולא במפורש .ותפסיק ללקק לבוסים שלך בבוקינג. רשום באותיות דקיקות ורפות בצד העמוד השני שיכול להיות שאזרח ישראלי יצטרך להוסיף מעמ. אין בשום מקום מחיר כולל מעמ כפי שמחייב החוק וכפי שנוהגים כל האתרים באר. פשוט הונאה. העובדה שהמון ישראלים נופילם בפח אומרת הכל.
    סגור
  • 5.
    הם דווקא הגונים בסך הכל. מביאים לנו תיירים מכל העולם.
    בעל צימר 14/08/2017 13:17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בטלפון אני אומר את עניין המע"מ. אנשים קצת מתאכזבים.
    סגור
  • 4.
    אפליקציה מצויינת והגונה (ל"ת)
    הסרן 14/08/2017 13:03
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 3.
    יש שופטים בישראל !!גם אותי סידרו ככה !!! (ל"ת)
    איציק מנדל 14/08/2017 13:01
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • סידרו אותך?
    מיסטר 14/08/2017 13:49
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כתוב אצלם בכל מקום שזה לא כולל מעמ, פשוט במקום לקרוא, רצת לספר לחברים איך אתה מזמין באינטרנט ומקבל אחלה מחירים...
    סגור
  • 2.
    יש עוד בעיות
    חיים 14/08/2017 12:36
    הגב לתגובה זו
    7 5
    הגיע הזמן שיעשו סדר באתר הזה. אם המחיר במלונות הוא ליחיד או זוג צריך לציין זאת בברור. לא יכול להיות שיכתבו חדר זוגי ובעצם הם מתכוונים לאדם יחיד בחדר זוגי. כבר הייתי במצב מאוד לא נעים בבית המלון לאחר שחשבתי שהזמנתי לזוג והתברר לי שהזמנתי חדר זוגי אך לאדם יחיד והייתי צריך לשלם תשלום נוסף עבור אשתי לאחר שעיכבו אותנו בחדר האוכל ( מצב מביך ביותר).
    סגור
  • זה קרה גם לי במלון בים המלח
    יהודה 14/08/2017 14:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר הייתי קרוב לביטול העסקה ולחזור הבייתה , התברר שההזמנה הייתה לשניים אבל בוקינג רשם רק אחד . כמעט הגשתי נגדם תביעה משפטית
    סגור
  • 1.
    תכלס מצויין בצורה די ברורה שהמחירים אינם כוללים מעמ
    בן 14/08/2017 11:23
    הגב לתגובה זו
    6 10
    וחבל שהציבור לא קורא.
    סגור
  • אתה מתכוון שתכלס הם רמאים (ל"ת)
    אבי 14/08/2017 18:52
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • שבוע שעבר זה קרא לי הגעתי למלון והוספתי מעם ממש התעצבנת
    turh 14/08/2017 16:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יותא לא אזמין דרכם
    סגור
  • ממש לא
    איציק 14/08/2017 14:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כזה ברור למה התקשרו אלי יום למחרת ממלון גליליון לודא שאני יודע כי המחיר ללא מע"מ.הנציגה אמרה שהיו הרבה בעיות עם בוקינג.כמובן שביטלתי
    סגור
  • אז השופט סתם משועמם?
    מבולבל 14/08/2017 14:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי הוסיפו זאת לאחר התביעה.
    סגור