סערת המאמר נגד הציונות הדתית: ליברמן קורא להחרים את "הארץ"

 |  (41)
ניפגש, נתווכח (צילום: Getty images Israel), צילום: Getty images Israel
שר הביטחון אביגדור ליברמן קורא היום (חמישי) להחרים את עיתון "הארץ" על רקע פרסום מאמרו של העיתונאי יוסי קליין נגד הציונות הדתית. לדבריו, העיתון "הפך כבר מזמן לפלטפורמה הנותנת ביטוי נרחב לעמדותיהם של שונאי ישראל, אך פרסום מאמרו של יוסי קליין, עיתונאי מתוסכל וחסר חשיבות שנכשל גם כעורך, חצה את כל הקווים האדומים". 
בטור דעה שכתב, קליין טען שהדתיים הלאומיים "מסוכנים יותר מהחיזבאללה". בהמשך כתב כי "הצבא החזק במזרח התיכון שיכול להרוס את החיזבאללה, נכבש מבפנים על ידי כוח שאין לו יכולת להתגונן מפניו".
דבריו של קליין זכו לגינויים רבים משלל הקשת הפוליטית. בראיון לגל"צ אמר קליין כי הוא עומד מאחורי הדברים: "לא מתנצל על שום דבר, זו עמדתי. אין מאפיינים אנטישמיים במאמר שלי, איני מכליל אלא מתכוון לחלק מסוים באוכלוסייה. אני שמח שהגינויים מגיעים מכל קצוות הקשת הפוליטית".
עוד הוסיף קליין: "ישנה תחושה שיש קול שלא נשמע, שאת השמאל אתה יכול להכליל - אפשר לומר שזה אחמד טיבי ושלי יחימוביץ וסתיו שפיר, ויכול לומר שהשמאל שוכח מה זה להיות יהודי. זו חטיבה אחת מכלילה. אני יודע שלא כל חובש כיפה סרוגה מסוכן. אני לא עושה הכללה פסולה - זו הדעה שלי על הגוף שנקרא הציונות הדתית ומכיל בתוכו את הבית היהודי, המתנחלים וכל מי שסביבם."
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב לדבריו של קליין באומרו כי "המאמר ב'הארץ' מביש והזוי. הם איבדו את זה לגמרי. הציבור הדתי לאומי הוא מלח הארץ, בניו ובנותיו משרתים בצה"ל ובשירות הלאומי למען מדינת ישראל וביטחון ישראל. אני גאה בהם כמו רוב אזרחי המדינה. 'הארץ' צריך להתנצל".
דן מרגלית כתב בטוויטר: ״הארץ״ ירד מהפסים בפרסמו שהדתיים הלאומיים גרועים מחיזבאללה. מי שמפרסם זאת מסית ומדיח לאלימות. ״הארץ״ לעולם לא היה מניח לכתוב כך על פלשתינים."
עמוס שוקן, מו"ל "הארץ", כתב בטוויטר: "לא מצליח להבין את ההתרגשות (הפבלובית, אני חייב לומר) ממאמרו של יוסי קליין שבסה"כ אמר דבר דומה למה שאמרתי לפני שש שנים".
בתגובה נוספת, העיתונאי אמנון לוי כתב: "קליין בהנהגת עיתון חדשות שינה לחלוטין את העיתונות. צריך לראות איך נראו ידיעות אחרונות ומעריב עד צאת חדשות ב-1984 כדי להבין את גודל המהפכה שקליין הוביל. אבל לדעתי יוסי קליין שגה הפעם, שגיאה גסה בהכללה גורפת ופוגעת. בציונות הדתית יש זרמים שונים, היא לא חיזבללה וממש לא עור אחד. צר לי מאוד על טעותו אבל בשעה שיש עליהום כולל עליו חשוב לי להגיד שהטור הכמעט גזעני שלו הבוקר בהארץ, הוא ממש לא כל מה שיש להגיד על קליין."
תגובות לכתבה(41):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 29.
    מישהו צריך לעשות סדר
    ufh356 20/04/2017 15:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן להחרים ומיד
    סגור
  • 28.
    אף פעם לא קניתי את העיתון בילאדי (הערס)
    מוסא 20/04/2017 01:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לי מה להחרים הבעיה שאתם כותבים מה כותבים שם ויוצרים חשיפה לזבל הזה
    סגור
  • 27.
    אכן המתנחלים מסוכנים
    דורית 17/04/2017 21:32
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ההשוואה לחיזבאללה אמנם בעייתית אבל המתנחלים הם הראשונים שפעלו נגד הדמוקרטיה ונקטו מדיניות כוחנית מיום היווסדם וכל זה על חשבון משאבים של כלל אזרחי המדינה. הם הרס וסכנהעיתון הארץ הוא היחיד שמבטא דעות אלטרנטיביות ולא נענה לקול ההמון
    סגור
  • 26.
    שיהנה מהמאמר הגועלי שלו יחד עם 4 קוראי הארץ שנותרו (ל"ת)
    עיתון מביש 17/04/2017 18:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 25.
    ההתלהמות סביב המאמר היא סתמית, איננה נוגעת בעצם הנושא.
    ranr 14/04/2017 09:51
    הגב לתגובה זו
    5 5
    במקום שכל המתלהמים יגיבו עניינית לתוכן הדברים, נאחזים במשפט אחד וממנו גוזרים דעה כללית, לא מנומקת על כל היתר. מילא שהגיבו כך שותפיה הפוליטיים של הציונות הדתית, אני מתפלא על עיתונאים רציניים ועד לנשיא המדינה שהגיבו באותה צורה, תגובה שאיננה נוגעת לעצם הטעונים שהועלו במאמר. אני, כרבים אחרים לא חשתי בנוח מול הבוטות של איזכור היהדות הציונית במשפט אחד עם חיזבאללה, אך מעבר לכך, הנקודות שהוצגו, אשר מצביעות על הסכנות שמעוררים המדיניות והאידיאולוגיה המשופצת של הציונות הדתית, כולן נכונות ויש לקרוא בעיון ולהשוות עם המציאות. אין שם המצאות הזויות. אגב, מכל המגיבים המתלהמים, הגדיל לעשות בנט עצמו שאמר כי העיתונאי הזה מוציא עצמו מהעם היהודי... בהתבטאות הזו, הנחתום בהחלט העיד על עיסתו.
    סגור
  • 24.
    צדקנות מזויפת מר שוקן
    מוריסי 13/04/2017 21:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההגנה שלך על המאמר ועל קליין לא עושה אותך נקי כפיים קליין עצמו אפילו לא סכאי לתגובה על המאמר הגזעני שלו
    סגור
  • 23.
    זו עוד הוכחה ששמאלנות היא לא עמדה פוליטית אלא מחלת נפש (ל"ת)
    שאול 13/04/2017 18:14
    הגב לתגובה זו
    12 11
    סגור
  • אם שמאלנות היא מחלת נפש
    פסיכיאטר 13/04/2017 23:48
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אז באיזו מחלה חולים ההזויים שרוצים להעלות קרבנות בהר הבית ולהדליק את העולם המוסלמי? ובאיזה מחלה חולים אלו שהצמיחו את יגאל עמיר ברוך גולדשטיין אברושמי ושורפי הילד הערבי?
    סגור
  • 22.
    למרות שכל יום אני שומע איומים ונאצות מהימין, אני מאמין
    עם ישראל חי! 13/04/2017 17:57
    הגב לתגובה זו
    2 1
    באחדות ישראל ברגעי האמת, כמו שהיה בכל מלחמות ישראל. ימין ושמאל ביחד בנגמ"ש!
    סגור
  • 22
    דב 14/04/2017 14:21
    הגב לתגובה זו
    5 6
    אין לך בושה. אתה ממשיך בהיתממות או בציניות. את רשימת המעללים של השמאל בכל התחומים, באמת מחלת נפש, ניתן למלא בכרכים. כאן תופש הכלל: "כל המוסיף גורע." הימין תוקף? הוא אפילו לא מתגונן!. את העיתון האנטישמי הזה היה צריך לסגור כבר ב-1948. והימין הפחדן לא עושה דבר, אלא רק "מגנה."
    סגור
  • טען עוד
  • 21.
    מה עם חוק "ברית הזוגיות" שהבטיח ליברמן? (ל"ת)
    אלכס 13/04/2017 17:55
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 20.
    יוסי צודק
    אלכס 13/04/2017 16:05
    הגב לתגובה זו
    7 11
    הפחד של השבט החילוני/האשכנזי/אנטי יהודי הוא מנחצחון של רוח היהדות בצבא , מדע , תעשיה , תרבות , תקשורת ושאר תחומים. הניצחון הזה מחסל לחלוטין את העליונות שלהם ומציג את ריקנות ואי המשיכיות וכך השבט הזה מצטרף לכל המצוררים שלחמו בנו, לכן אני אומר ליוסי: א. החלף את השמך למשהו יותר מתאים , כמו ג'וסף למשל. ב. תודה על האמת שלך שלא הסתרת מהציבור הרחב.
    סגור
  • 19.
    יוסי, צודק נקודה (ל"ת)
    חיים 13/04/2017 15:06
    הגב לתגובה זו
    9 13
    סגור
  • 18.
    הם הסכנה למדינה ולדמוקרטיה (ל"ת)
    הדתיים למינהם 13/04/2017 14:57
    הגב לתגובה זו
    13 14
    סגור
  • 17.
    טיפש כמו העיתונאי שלו
    מילקי 13/04/2017 14:02
    הגב לתגובה זו
    17 10
    עמוס שוקן.טיפש..טיפש כמו העיתונאי שלו יוסי קליין הטיפש.
    סגור
  • 16.
    רוסים תמיד אנטי דתים,ליברמן מחליף את עורו זה מסוכן (ל"ת)
    rusi 13/04/2017 13:51
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 15.
    יוסי קליין חזק ואמץ. נכון כל מילה. מפחדים להגיד זאת (ל"ת)
    טלו 13/04/2017 13:27
    הגב לתגובה זו
    15 22
    סגור
  • 14.
    גם חולי רוח יודעים לכתוב
    ארי 13/04/2017 13:23
    הגב לתגובה זו
    17 8
    כמו שלכותב הדברים בעתון יש נקודת מבט והוא רשאי להביע אותה (כך אמר עורך בעתון) אז גם לי יש נקודת מבט שלפיה אין טעם להתווכח עם חולה רוח
    סגור
  • 13.
    צודק !
    monka 13/04/2017 13:15
    הגב לתגובה זו
    15 19
    החיזבאלה אינם איום קיומי, הציונות הדתית כן.
    סגור
  • 12.
    אוייט העבריינית פותחת את הלוע שלה
    ccio 13/04/2017 13:13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תחזור ללקק לפוטין את התחת
    סגור
  • 11.
    חלאות גזענים בוגדים! איך השמאל אוהב לפלג את העם!! (ל"ת)
    רוקי 13/04/2017 12:55
    הגב לתגובה זו
    14 10
    סגור
  • השמאל עוד מסוגל לירות 3 כדורים בגב... (ל"ת)
    יגעל עמיר 13/04/2017 17:55
    הגב לתגובה זו
    4 10
    סגור
  • אם אתה אומר- כנראה שלמדתם מיגאל עמיר....
    ל 16/04/2017 18:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה רוצה להגיד לנו במי תירו....
    סגור
  • לא תסתמו לנו את הפה בגלל יגאל עמיר (ל"ת)
    ל 16/04/2017 18:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    למה להחרים את הארץ? יותר סביר להחרים את ליברמן.
    ידעני 13/04/2017 12:47
    הגב לתגובה זו
    11 15
    למה להחרים את הארץ? יותר סביר להחרים את ליברמן.
    סגור
  • 9.
    הנדלניסטים
    מורפי 13/04/2017 12:41
    הגב לתגובה זו
    5 14
    למתנחלים אין באמת אידאולוגיה הם בגיל צעיר רוצים וילה לשם כך תופסים גבעה שלא שלהם מציבים קרוון מחברים אותם לתשתיות .אם מפנים אותם הם מתבכינים ומקבלים ישוב חדש ואם נשארים מקבלים מענקים לבנית וילות עם שמירה חינם.בלי מחיר למשתכן.
    סגור
  • למתנחלים יש ויש אידיאולוגיה משיחית ומכאן סכנתם. (ל"ת)
    ranr 14/04/2017 09:55
    הגב לתגובה זו
    13 4
    סגור
  • צודק
    מורפי 14/04/2017 18:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יחד עם זאת היכן עוד תימצא צעירים בראשית שנות העשרים שלהם מטופלים בילדים וללא בעיות דיור. רק האידאולוגיים של יהודה והשומרון.
    סגור
  • 8.
    קליין - כשמו כן הוא - שמוק קטן
    007 13/04/2017 12:26
    הגב לתגובה זו
    13 5
    מעניין מה היה כותב ההזוי הזה לפני 60 שנה בתקופת "האדומים" המפא"י ההיסטורית וכאלה
    סגור
  • 7.
    הציונות הדתית שולטת
    אהרון 13/04/2017 12:10
    הגב לתגובה זו
    13 15
    יועץ משפטי לממשלה חובש כיפה . הפרקליט והתובע הראשי חובש כיפה . המשנה ליועץ המשפטי לממשלה חובש כיפה שר חינוך חובש כיפה שרת משפטים חובשת מטפחת שר חקלאות חובש כיפה סגן שר אוצר חובש כיפה שר הפנים חובש כיפה 50 אחוז משופטי העליון חובשי כיפה . אז מה אמר קליין שאלה שולטים במדינה הוא לא צדק ?
    סגור
  • אנטישמיות קלאסית
    מוטי 13/04/2017 20:45
    הגב לתגובה זו
    4 4
    יהודי אנטישמי זה אתה והיו כאלו לאורך כל ההיסטוריה. הדברים שכתבת זהים למה שכותבים האנטישמים על שלטון היהודים בעולם.ברור שזה נובע רק מקנאה. הציונות הדתית היא אליטה של אנשים שבזכות הגיעו לאן שהגיעו.
    סגור
  • 6.
    אוהבים או לא ביבי דבר ראשון בבקר קורא הארץ
    YL 13/04/2017 12:04
    הגב לתגובה זו
    9 12
    את יתר העיתונים הוא משאיר לקיה ל פייייייפי
    סגור
  • התגובה השלילית מאשרת יוסי קליין פגע בנקודה רגישה (ל"ת)
    אלון 15/04/2017 13:48
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 5.
    מה אתם מתרגשים
    עופר 13/04/2017 12:02
    הגב לתגובה זו
    15 5
    מי בכלל קורא את עיתון הארץ? אויבינו? הם מתבטאים יותר גרוע. תרגעו רבותי...
    סגור
  • 4.
    מאמר אמיתי כל מילה שם בסלע. נחרים את ליברמן (ל"ת)
    לא נחרים 13/04/2017 11:59
    הגב לתגובה זו
    16 19
    סגור
  • הפחד שלכם מוצדק. יש אלטרנטיבה להידרדרות האידאלוגית שלכם (ל"ת)
    ציון 13/04/2017 13:17
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • 3.
    כשאתה ישן עם כלבים אל תתפלא שאתה קם עם פרעושים (ל"ת)
    אחד העם 13/04/2017 11:52
    הגב לתגובה זו
    3 11
    סגור
  • 2.
    עוד צעד אחורה ועוד צעד אחורה ככה יעלמו מחיינו !!!! (ל"ת)
    איציק מנדל 13/04/2017 11:28
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור
  • 1.
    להכניס לכלא את כל כתבי הארץ ולבידוד את בעלי הארץ
    הצלף 13/04/2017 11:23
    הגב לתגובה זו
    17 14
    עד נתי שמאלנים יעלוזו איכסססססססססססס
    סגור
  • בטח. אולי גם נשכור מרוסיה איזה גולג בסיביר ? (ל"ת)
    ranr 14/04/2017 09:57
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • דווקא רעיון לא רע בכלל....
    ל 16/04/2017 18:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש פה כמה שמאלנים שהגולג יתאים להם מאוד. שווה לרוץ עם הרעיון ולהשכיר מפוטין לכמה עשרות שנים בשבילך וחבריך.
    סגור